SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is mijn Duitsland jaar. Rijn en Moezel nu de bekendste stukken gedaan, in de zomer waarschijnlijk van Praag naar Berlijn fietsen. En dan zijn er nog zat andere routes die leuk lijken.
Lahn
Oder-Neisse
Mainz
Weser
Ems
Spree
etc etc.....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Het mooie aan fietsen in Duistland is dat de wegen er veel beter zijn ivm bijvoorbeeld de Ardennen of Frankrijk.![]()
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Klopt. Ze hebben daar veel meer respect voor de fietsers dan in NL.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat lief van Knut, heeft TT voor fraue Oksel gemacht. Dit moet een handreiking zijn..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou ik heb weer iets nieuw meegemaakt![]()
Ik dacht ik doe lekker rustig een rondje ringvaart. Mooi weer, weinig wind, voelde me goed. Dus go!
Na 30k sloot echt alles af. Ctrl-alt-del, alt-f4, BSOD, alles. Hartslag dropte ineens naat +/- 100 en ging gewoon NIET omhoog. Kramp in mn poten, duizelig, compleet naar de kak. Uiteraard op zo ongeveer het meest verre punt van huisDus rondje afgekapt en een héééle lange weg op standje bejaard naar huis moeten trappelen.
Ik was nog niet helemaal hersteld geloof ik
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 23-06-2014 12:49:31 ]![]()
En ze maken Rennräder met een gute Preis-Leistungs-Verhältnisquote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.
Mocht mijn mooie blauwe waslijnfiets ooit overlijden (wat ik niet hoop) dan wordt die misschien ook wel opgevolgd door een Germaanse postorderracer.
![]()
![]()
Ik ben 2x bij dat oktoberfest geweest. De serveersters zijn 9/10 keer kleine gezette vrouwtjes van 50+ met een norse kop. Type kogelstootster.![]()
Ja jongen. Je ziet wel dat ze erg nerveus aant rijden zijn, waarschijnlijk is dit de laatste 20km ofzo.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gefeliciteerd![]()
filmpje op youtube om ff mee te beleven wat die koersrijders hier op forum/14 zoal meemaken:
inCycle Onboard Camera: Tour De Suisse - Stage 5
Andere koek dan beetje toeren.![]()
Omdat we over je fietsverhalen zo snel uitgepraat zijn? Knut idem.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zal m'n best doen voor je. Is wel 1 van m'n grootste talenten natuurlijk.![]()
Meer dan 10 euro voor een biertje ookquote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef muzas het volgende:
Ik ben 2x bij dat oktoberfest geweest. De serveersters zijn 9/10 keer kleine gezette vrouwtjes van 50+ met een norse kop. Type kogelstootster.![]()
Maar vrijwel iedere stad heeft wel zn eigen oktoberfest natuurlijk. Daar is dan weer niks mis mee.![]()
True, maar het blijven wel Duitsers hé, die Duitsers. Nooit problemen mee maar deze vier weken mot ik ze ff niet. Ja, 't zit nog steeds diep sinds 1974, toen de meesten hier waarschijnlijk nog liquid waren.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het mooie aan fietsen in Duistland is dat de wegen er veel beter zijn ivm bijvoorbeeld de Ardennen of Frankrijk.
@Patroon: je weet tog dah je geen goede voetballer hoeft te zijn geweest om toch een uitstekende coach te kunnen zijn?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik recreer. Fietsen hoeven jullie het niet direct te noemen wat mij betreft
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oh en die DTC heuvelrugrit zat vol met draai en keer flutweggetjes en smalle paadjes waar wandelaars en honden loslopen. Das tog nix man.![]()
Duitsland speelt nu Nederlandser dan Nederland zelfquote:Op maandag 23 juni 2014 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
True, maar het blijven wel Duitsers hé, die Duitsers. Nooit problemen mee maar deze vier weken mot ik ze ff niet. Ja, 't zit nog steeds diep sinds 1974, toen de meesten hier waarschijnlijk nog liquid waren.
@Patroon: je weet tog dah je geen goede voetballer hoeft te zijn geweest om toch een uitstekende coach te kunnen zijn?![]()
![]()
Toen nog niet. eerste jaar dat ik er was waren ze 8,50.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Meer dan 10 euro voor een biertje ook![]()
Is nog niet echt leuk rondjes gevenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Toen nog niet. eerste jaar dat ik er was waren ze 8,50.![]()
![]()
Het is alleszins minder druk dan fietsen langs de Rottequote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en die DTC heuvelrugrit zat vol met draai en keer flutweggetjes en smalle paadjes waar wandelaars en honden loslopen. Das tog nix man.![]()
![]()
Wij evolueren, zij proberen met een achterhaalde speelstijl een doel te bereiken dat altijd wel een doel zal blijven. (Hoop ik)quote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Duitsland speelt nu Nederlandser dan Nederland zelf2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Van mij mogen ze wel winnen. Als we over een aantal jaar de anschluss achter de rug hebben zijn al die bekers ook van ons.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wij evolueren, zij proberen met een achterhaalde speelstijl een doel te bereiken dat altijd wel een doel zal blijven. (Hoop ik)![]()
Nou amper, het is ook nogal naïef dat de toerder denkt lekker te kunnen trainen langs/door een recreatiegebied in de Randstad. Ja een herstelritje.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is alleszins minder druk dan fietsen langs de Rotte![]()
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoorquote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou amper, het is ook nogal naïef dat de toerder denkt lekker te kunnen trainen langs/door een recreatiegebied in de Randstad. Ja een herstelritje.![]()
![]()
Tja op een mooie dag in het weekend loopt het er vol met zwemmers, wandelaars en hondjes. Daarom kan je beter de Hoekse Waard of de Krimpenerwaard in, of de Alblasserwaard alleen dan doe je een langere rit.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoor![]()
Moet je eens op een mooie weekenddag het fietspaadje langs de molens bij Kinderdijk oprijden. Maar daar lopen dan wel weer enorme poulaties uit jouw favoriete Aziatische land rond, dus je zult je er misschien nog niet eens aan ergeren, want Japannersquote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoor
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik erger me sowieso niet snel dus dat gaat goedkomen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moet je eens op een mooie weekenddag het fietspaadje langs de molens bij Kinderdijk oprijden. Maar daar lopen dan wel weer enorme poulaties uit jouw favoriete Aziatische land rond, dus je zult je er misschien nog niet eens aan ergeren, want Japanners
Staat wel hoog in de planning. Ben er nog nooit geweest![]()
![]()
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeftquote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben hier gewoon een superstrenge mod nodig die al dat offtopic gezever gelijk wegpleurt. Tis geen slowchat.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben hier gewoon een superstrenge mod nodig die al dat offtopic gezever gelijk wegpleurt. Tis geen slowchat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Oh. Dan mogen we vanaf nu dus ook eerlijk zijn over jouw fietsprstatie's? Ik moet van Gripper en Frommage altijd lief posten omdat je anders meteen boos word.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeftOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarheidquote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeft![]()
![]()
Hongerklop?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:39 schreef muzas het volgende:
Nou ik heb weer iets nieuw meegemaakt![]()
Ik dacht ik doe lekker rustig een rondje ringvaart. Mooi weer, weinig wind, voelde me goed. Dus go!
Na 30k sloot echt alles af. Ctrl-alt-del, alt-f4, BSOD, alles. Hartslag dropte ineens naat +/- 100 en ging gewoon NIET omhoog. Kramp in mn poten, duizelig, compleet naar de kak. Uiteraard op zo ongeveer het meest verre punt van huisDus rondje afgekapt en een héééle lange weg op standje bejaard naar huis moeten trappelen.
Ik was nog niet helemaal hersteld geloof ikOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sowieso niet. Had goed ontbeten, en dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je na 30k al door je energie heen bent.quote:![]()
Ben licht verkouden. Wat ik zeg, denk dat t nasleep van die jjc is. Is ook niet erg. Kan niet altijd feest zijn...![]()
![]()
Ook een druk weggetje als het mooi weer is:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja op een mooie dag in het weekend loopt het er vol met zwemmers, wandelaars en hondjes. Daarom kan je beter de Hoekse Waard of de Krimpenerwaard in, of de Alblasserwaard alleen dan doe je een langere rit.
Mythenquai, Zurich.
Een soort promenade langs het meer van Zurich, waar je kan fietsen, maar het is niet aan te raden. Wat je wel moet doen, als het mooi weer is, en je toch in de buurt bent, is een bakje bosbessen kopen, de Mythenqaui opdraaien, en bij de Enge Wiese of een ander strandje daar in de buurt je schoenen uitschoppen de moegefietste voetjes in het meer steken, en lekker snoepen.
Heel jong en knap vrouwelijk Zurich krijgt namelijk in het voorjaar een beetje de zomer in de bol als het zonnetje schijnt, en neemt daar een duik in bikini. Dus met een beetje fantasie, zit je daar met je fruit als een soort Olympische god, omringd door de nymphen van de Olympus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Zou kunnen hoor. Heb er niet zo veel verstand van. Maar als je al je reserve er al doorheengegooid hebt tijdens de JJC dan kan je er best tegen aan lopen lijkt mequote:Op maandag 23 juni 2014 13:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Sowieso niet. Had goed ontbeten, en dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je na 30k al door je energie heen bent.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vond het de afgelopen jaren alleszins meevallen in Frankrijk. In de Alpen stikt het natuurlijk van de fietsers dus ze zijn het gewend.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.
Een paar jaar terug was ik in Spanje. Ook daar hele beleefde mensen achter het stuur. Zelfs iemand die me in een afdaling inhaalde met z'n busje en voor me ging rijden en gebaarde dat ik op de bumper moest gaan rijden
Ik met mach3 achter die auto aan, zegt die gast beneden dat ik een biertje verdiend heb![]()
![]()
Klinkt alsof je inderdaad alle snelle suikers uit je spieren hebt gewrongen dit weekend, dus nu moest je lichaam ter plekke voedsel/vet/spieren gaan omzetten in brandstof. En dat proces laat geen ruimte voor prestaties.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Pas maar op dan Knut!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik neem gewoon een fietspomp mee net als JohnDDD en iedereen die in mn buurt komt en er beetje koerierhipster uit ziet krijgt een beuk.quote:![]()
Zou zo maar kunnen, net als vinnie heb ik eigenlijk ook maar weinig verstand van voeding etc. Het lijkt me alleen zo onwaarschijnlijk. Heb gister ook gewoon gegeten enzoquote:Op maandag 23 juni 2014 13:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt alsof je inderdaad alle snelle suikers uit je spieren hebt gewrongen dit weekend, dus nu moest je lichaam ter plekke voedsel/vet/spieren gaan omzetten in brandstof. En dat proces laat geen ruimte voor prestaties.En maar weinig verbrand
![]()
Enfin, volgende keer beter. Mss toch maar eens met hersteldrankjes en -ritjes gaan werken na zulke tochten. Want die was zéker voor herhaling vatbaar.![]()
Gewoon wat eten meenemen. Ik heb eigenlijk altijd wel wat bij me.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen, net als vinnie heb ik eigenlijk ook maar weinig verstand van voeding etc. Het lijkt me alleen zo onwaarschijnlijk. Heb gister ook gewoon gegeten enzoEn maar weinig verbrand
![]()
Enfin, volgende keer beter. Mss toch maar eens met hersteldrankjes en -ritjes gaan werken na zulke tochten. Want die was zéker voor herhaling vatbaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vanmorgen, 13 km fietsen. Ik neem dan een tros bananen, 2 appels, een heel brood en een pakje kipfilet mee. Je weet het maar nooit!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
In m'n favoriete fietsblaadje ( http://cyclistmag.co.uk/, te vinden bij de bruna, aanrader) las ik deze maand dat vet de nieuwe pasta is en de pros sinds kort vooral minder suiker en vezels inslaan.
Jullie begrijpen dat ik onmiddelijk ben overgestapt op een vetrijk dieet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: