Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.
Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.
Kris Kremers (21)
Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).
Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.
De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.
Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.
• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS • Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl
De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.
Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.
Omgeving:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Ouders hebben schoenen herkend' Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.
De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."
Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.
• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant • de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden • meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaseters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reptielen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amfibieën:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insecten en spinnen:
Slangenbeet als de meiden met hun been vastzitten in een gat? Zou ook logischer zijn dan grote wilde dieren. Zou ik zeggen, maar ik ben er nog niet geweest. De media spreken van veel gevaarlijke slangen, de OP toont er een paar.
Ja, heb gelezen over gevaarlijke slangen en spinnen. Ook zonder water kan dat riviertje wel dodelijk zijn, maar blijft de vraag hoe ze daar zijn geraakt.
Er werd ook geleerd dat de deskundigen van de afdeling Computer Forensic, de IMEL ook in staat om foto's van de camera en mobiele telefoon in Nederland terug te vinden Romero High zal naar verwachting vandaag de vervolging inhoud van de foto's te onthullen. - Zie meer op: http://www.critica.com.pa (...) sthash.m9F5tjlY.dpuf
También se conoció que peritos del Departamento de Informático Forense, del IMEL, también lograron recuperar fotos de la cámara y el teléfono celular de las holandesas encontrado en Alto Romero, se espera que hoy el Ministerio Público revele el contenido de las fotos. - See more at: http://www.critica.com.pa(...)sthash.m9F5tjlY.dpuf
=
Ook is bekend geworden dat het Forensisch instituut (daar komt het op neer) geslaagd is in het terughalen van de foto's op de camera en de telefoon van de Nederlandsen, gevonden in Alto Romero. Men hoopt dat vandaag het Openbaar Ministerie de inhoud van de foto's onthult.
Slangenbeet als de meiden met hun been vastzitten in een gat? Zou ook logischer zijn dan grote wilde dieren. Zou ik zeggen, maar ik ben er nog niet geweest. De media spreken van veel gevaarlijke slangen, de OP toont er een paar.
in jungle tropische bergbossen worden mensenlijke resten zo opgevreten, het is vooralsnog een wonder dat ze iets weer vinden. Nadeel er van is dat de doodsoorzaak veel lastiger kan worden vast gesteld.
in jungle tropische bergbossen worden mensenlijke resten zo opgevreten, het is vooralsnog een wonder dat ze iets weer vinden. Nadeel er van is dat de doodsoorzaak veel lastiger kan worden vast gesteld.
Jup. Dat eerste alleen als ze snel gevonden worden door grotere dieren. Neem aan dat met 36 graden de meeste dieren na 2 dagen echt geen trek meer hebben, maar misschien zijn de Panamese bergleeuwen en ocelotten niet zo kieskeurig.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 23 juni 2014 11:19 schreef Halcon het volgende: También se conoció que peritos del Departamento de Informático Forense, del IMEL, también lograron recuperar fotos de la cámara y el teléfono celular de las holandesas encontrado en Alto Romero, se espera que hoy el Ministerio Público revele el contenido de las fotos. - See more at: http://www.critica.com.pa(...)sthash.m9F5tjlY.dpuf
=
Ook is bekend geworden dat het Forensisch instituut (daar komt het op neer) geslaagd is in het terughalen van de foto's op de camera en de telefoon van de Nederlandsen, gevonden in Alto Romero. Men hoopt dat vandaag het Openbaar Ministerie de inhoud van de foto's onthult.
Waarschijnlijk gewoon aan een pc gehangen batterij leeg, maar zo klinkt het wat spectaculairder!
Dat denk ik wel, die hebben gewoon gezellig lopen fotograferen, waarom niet? Ze doen alles met die telefoontjes, zoals iedereen tegenwoordig. (behalve ik).
Waarschijnlijk gewoon aan een pc gehangen batterij leeg, maar zo klinkt het wat spectaculairder!
Ja, 2,5 maand regenwater en elke dag 30+ graden, dat geeft verder niet.
Dat zeggen ze erbij voor de film, dat recuperar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Famillie was gisteren al ingelicht dat ze door middel van DNA bevestigd hadden dat het een van de dochters betrof, dit was misschien wat kort voordat de media was ingelicht maar ze waren wel de eerste!
Op maandag 23 juni 2014 11:21 schreef Ryan3 het volgende: Ze doen alles met die telefoontjes, zoals iedereen tegenwoordig. (behalve ik).
Ouwe lul-alert.
Famillie was gisteren al ingelicht dat ze door middel van DNA bevestigd hadden dat het een van de dochters betrof, dit was misschien wat kort voordat de media was ingelicht maar ze waren wel de eerste!
Ik heb het over het vertellen wat er op die foto's stond en misschien zelfs publiceren ervan.
Reken maar dat ze in de film een week lang, 24 uur per dag zitten te zwoegen om die telefoons te kraken. En dan raadt de schoonmaakster ze aan 0000 in te tikken als code.
Met welke reden zouden die inhoud onthuld moeten worden?
Op maandag 23 juni 2014 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende: Maar er waren toch wat aanhoudingen in die regio gedaan, van het weekend? Misschien dat die wel te maken hebben met wat er op die foto's te zien is.
Ik speculeer maar even mee.
Waren illegale gouddelvers, heeft er naar het schijnt niks mee te maken, maar ze sluiten niks uit lijkt me.
Als het een Nokia was verbaast het mij niks, de meeste telefoons overleven een tijdje in een jungle tropische bergbossen achtige omgeving wel, telefoon ligt stil goed afgeschermt vaak ook nog door middel van hoesje, misschien wat oxidatie bij aansluitpunt maar over het algemeen is goed afgeschermde electronica! tenzij het lang onderwater heeft gelegen.
Misschien laten ze vanavond wat foto's zien wat op de telefoon staat misschien wel paar laatste filmpjes van de 2.. wie weet
Ik ook niet maar heb er wel een. Gedurende 2 maanden niet, heerlijk was dat. Mijn omgeving vond het alleen wat minder.
Op maandag 23 juni 2014 11:19 schreef Halcon het volgende: También se conoció que peritos del Departamento de Informático Forense, del IMEL, también lograron recuperar fotos de la cámara y el teléfono celular de las holandesas encontrado en Alto Romero, se espera que hoy el Ministerio Público revele el contenido de las fotos. - See more at: http://www.critica.com.pa(...)sthash.m9F5tjlY.dpuf
=
en over een uurtje zijn de eerste gelekte foto's te zien
He getver, daar zitten we niet op te wachten. Gewoon, de zonsondergang in bikini enzo.
Ik hoop dat dat dan wel is overlegd met de ouders. Hartverscheurend lijkt me dit voor die familie.
Tja, ze wilden (om begrijpelijke redenen) een mediaspektakel. Dat biedt niet alleen voordelen, ook nadelen. Inherent aan media-aandacht is dat er ook weleens berichten verschijnen waar je niet zo blij mee bent.
Ik hoop dat dat dan wel is overlegd met de ouders. Hartverscheurend lijkt me dit voor die familie.
Volgens een woordvoerder van de familie weten zij ook niet wat er verder in de persconferentie komt, stond in een bericht op nu.nl wat in het vorige topic is gepost.
Want, die moorden hebben niet plaatsgevonden? Midden Amerika is gewoon de gevaarlijkste regio ter wereld, met Honduras, Belize, El Salvador en Guatemala die het lijstje samen met Venezuela aanvoeren.
Wanneer je de waarheid niet wilt zien kan je er inderdaad voor kiezen om deze te negeren. Succes.
Volgens een woordvoerder van de familie weten zij ook niet wat er verder in de persconferentie komt, stond in een bericht op nu.nl wat in het vorige topic is gepost.
Tja, ze wilden (om begrijpelijke redenen) een mediaspektakel. Dat biedt niet alleen voordelen, ook nadelen. Inherent aan media-aandacht is dat er ook weleens berichten verschijnen waar je niet zo blij mee bent.
Media aandacht is weer wat anders dan (zoals bijv. Telegraaf) er een hype van gaan maken met vaak foute informatie.
Ik vind dat de media zelf verantwoordelijk is om goed te bekijken wat de toegevoegde waarde is om iets naar buiten te brengen. Niet alles hoeft de straat op.
Ik vind dat de media zelf verantwoordelijk is om goed te bekijken wat de toegevoegde waarde is om iets naar buiten te brengen. Niet alles hoeft de straat op.
De inhoud van die foto's is nieuws, dus zal de media het brengen als iemand die foto's op de kop kan tikken.
Ik heb de OP iets aangepast (omgevingsplaatjes in spoilers gezet) aangezien het laden bij mn tel. erg lang duurt. (en ik ben vast niet de enige die last heeft met de eerste pagina)
Heeft de familie eigenlijk iets in te brengen wat die foto's betreft? Alle foto's so far waren gewoon gelekt
But while the earth sinks to its grave You sail to the sky on the crest of a wave
Ze verdienen er geld mee, dus heeft het waarde voor hen. Ben het met je eens dat ze wat voorzichtiger te werk zouden mogen gaan. Het publiek hoeft niet alles te zien.
But while the earth sinks to its grave You sail to the sky on the crest of a wave
Op maandag 23 juni 2014 11:39 schreef Fokker89 het volgende: Ik heb de OP iets aangepast (omgevingsplaatjes in spoilers gezet) aangezien het laden bij mn tel. erg lang duurt. (en ik ben vast niet de enige die last heeft met de eerste pagina)
Ziet er prima uit.
Heeft de familie eigenlijk iets in te brengen wat die foto's betreft? Alle foto's so far waren gewoon gelekt
Nee, die familie bepaalt niet wat er in de krant komt. Het is niet zo dat kranten een PR-machine zijn voor die familie en alleen schrijven wat zij willen.
Hadden ze dat zo niet gewild, dan hadden ze vanaf het begin aan de media niet op moeten zoeken.
Gewoon een deel tonen en de meest aangrijpende/persoonlijke/gruwelijke dingen niet.
Tonen van de foto's zou alleen sensatie zijn. Alleen foto's van dezelfde dag waar iemand anders op staat, die ze nog niet hebben kunnen vinden, lijken me nuttig.
Ze kunnen er wel over vertellen wat ze ws hebben gedaan die dag, als ze veel foto's gemaakt hebben dan..
Ik vind het sowieso altijd maar raar "wil er niet mee geconfronteerd worden" Er zit een knop op de teevee? Laat die krant even dicht? Je hoeft niet obsessief naar nu.nl te surfen?
Als Feyenoord verliest weet ik dit nieuws ook altijd uitstekend te vermijden.
Nee, die familie bepaalt niet wat er in de krant komt. Het is niet zo dat kranten een PR-machine zijn voor die familie en alleen schrijven wat zij willen.
Hadden ze dat zo niet gewild, dan hadden ze vanaf het begin aan de media niet op moeten zoeken.
Een beetje wederzijds respect en overleg lijkt me wel handig. Het zijnwaren wel hun dochters.
Tjah maar de media doet alles om te scoren, die denken helaas niet aan de familie in eerste instantie
Mwah, "de media" vind ik wat ruim.
De Daily Shit en de Telezooi wel. Andere media zijn wat voorzichtiger doorgaans.
Mja, je weet dat media alles waar ze nieuwswaarde in zien naar buiten brengen.
Nee, dat denk ik niet. Bovendien bepaalt hun medium dat vaak, zij niet zelf.
Ik denk dat de media juist een steentje bij heeft gedragen bij het vinden van resten. Ze zetten aardig druk op het onderzoek dus in die zin heeft het benaderen van de media goed gewerkt. Maar dan moeten ze verder wel leven met het nieuws wat er in komt te staan. Zou fijn zijn als dat in overleg kon.
Ik denk dat de media juist een steentje bij heeft gedragen bij het vinden van resten. Ze zetten aardig druk op het onderzoek dus in die zin heeft het benaderen van de media goed gewerkt. Maar dan moeten ze verder wel leven met het nieuws wat er in komt te staan.
Yep, het heeft zowel voor- en nadelen. Niet alleen voordelen. Ze hebben daar voor gekozen en dan kun je ook geconfronteerd worden met nieuwsberichten die minder leuk zijn.
Niet alles komt gelukkig naar buiten. Waarbij we moeten verwachten dat geen enkele foto vandaag naar buiten wordt gebracht of het zou een foto van een persoon moeten zijn waar de autoriteiten mee willen spreken.
Zie bijvoorbeeld: Volgens hem zijn bepaalde onderwerpen en vondsten ''uit respect voor de familie'' niet naar buiten gebracht. "Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd",
Niet alles komt gelukkig naar buiten. Waarbij we moeten verwachten dat geen enkele foto vandaag naar buiten wordt gebracht of het zou een foto van een persoon moeten zijn waar de autoriteiten mee willen spreken.
Zie bijvoorbeeld: Volgens hem zijn bepaalde onderwerpen en vondsten ''uit respect voor de familie'' niet naar buiten gebracht. "Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd",
Als dat ook echt zo is gegaan zoals ze daar zeggen, vraag je je af wat ze dan nog meer hebben gevonden. Wat er dan nog "erger" is dan die botten bijvoorbeeld?
Yep, het heeft zowel voor- en nadelen. Niet alleen voordelen. Ze hebben daar voor gekozen en dan kun je ook geconfronteerd worden met nieuwsberichten die minder leuk zijn.
Als dat ook echt zo is gegaan zoals ze daar zeggen, vraag je je af wat ze dan nog meer hebben gevonden. Wat er dan nog "erger" is dan die botten bijvoorbeeld?
Hun laatste wip met iemand uit de lokale bevolking?
Inderdaad, die uitspraak fascineert me mateloos. De uitspraak is al bijna een maand oud btw