Ander voorbeeld, misschien valt het kwartje dan wel....quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:03 schreef hugecooll het volgende:
Ja nee, er zit een verschil tussen zelf 'ja' invullen op je eigen verklaring en een ander die dat zomaar even voor je bepaalt.
Da's weer iets anders. Dat valt onderquote:Op woensdag 2 juli 2014 00:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ander voorbeeld, misschien valt het kwartje dan wel....
Jij hebt je rijbewijs gehaald. Die is 10 jaar geldig. De buurtagent heeft jou de afgelopen 3 maanden al 2x te hulp geschoten omdat je een zware epileptische aanval had. (Jouw arts had je overigens na de eerste keer al gewaarschuwd om even 3 maanden niet te rijden, maar dat maakte jou niet uit.)
Nou heb jij beide keren tijdens de aanvallen niet gereden, maar de agent heeft jou in de weken ertussen wel 3 x zien rijden. Op dat moment stuurt die agent een melding naar het CBR (En nee, je hebt niets strafbaars gedaan!) met de mededeling dat hij twijfelt aan jouw rijgeschiktheid. Jij krijgt dan een oproep om jezelf te laten keuren (uiteraard alleen bij vriendjes van het CBR, om de prijs hoog te kunnen houden).
Doe je dat niet ben je je rijbewijs kwijt.
En die staat los van de alcoholgerelateerde feiten en omstandighedenquote:er zijn duidelijke aanwijzingen dat betrokkene lijdt aan een aandoening waardoor hij geestelijk en/of lichamelijk niet goed functioneert, dan wel ernstige psychiatrische problemen ondervindt, hetgeen bij twijfel bevestigd wordt door een medisch deskundige;
Maar dat is dan dus al vastgesteld voordat de brief naar het CBR verstuurd wordtquote:Het vermoeden dat betrokkene niet beschikt over de vereiste geschiktheid is gebaseerd op de volgende, aan alcohol gerelateerde, feiten en omstandigheden:
- uit een verklaring van een medisch deskundige blijkt dat betrokkene alcoholafhankelijk is;
Volgens mij combineer juist jij creatief, want Justitie kan bij voorbaat al niet vaststellen of iemand medisch/psychisch over de rijgeschiktheid beschikt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:18 schreef hugecooll het volgende:
Maar dat is dan dus al vastgesteld voordat de brief naar het CBR verstuurd wordt
Wel leuk dat je ze zo creatief combineert
Ho ho, dat zei ik niet. Ik heb het over alcoholgerelateerde zaken waarvoor een meting vereist is. Dat jij dan komt met een verhaal over epilepsie en dat dat dus ook voor alcohol geldt is nogal een stap die je nog niet hebt onderbouwd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Daar heb je namelijk een onderzoek voor nodig, die Justitie je NIET kan opleggen. Het CBR kan dat echter wel. En laat nou juist jij hardnekkig ontkennen dat Justitie een mogelijkheid heeft om het CBR in te seinen zolang je maar geen strafbaar feit pleegt....
heb je inmiddels al iets gehoord dan van de agent zelf of van het cbr ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:22 schreef erwin0145 het volgende:
Oke nou heb ik met me stomme kop omdat ik boos was en in paniek gezegd dat ik me rijbewijs ook voor me werk gebruik. Kan ik dan nog wel nee verklaren bij die psychiater als ik aangeef dat ik andere werkzaamheden nog wel kan uitvoeren op me werk of ben ik nu definitief het rijbewijs een jaar kwijt?
Nee nog niksquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:29 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
[..]
heb je inmiddels al iets gehoord dan van de agent zelf of van het cbr ?
je maakt je druk om niks man!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:22 schreef erwin0145 het volgende:
Oke nou heb ik met me stomme kop omdat ik boos was en in paniek gezegd dat ik me rijbewijs ook voor me werk gebruik.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 05:21 schreef erwin0145 het volgende:
En die agent heeft ook in zijn verklaring staan dat ik het voor werk gebruik.
quote:Op maandag 30 juni 2014 08:42 schreef erwin0145 het volgende:
ik ben chauffeur kan dan toch niet liegen dat ik mijn rijbewijs niet nodig heb voor me werk. En de agent heeft ook in het pv staan dat ik me rijbewijs voor me werk gebruik omdat de het ce rijbewijs er op staat
quote:Op zondag 22 juni 2014 15:52 schreef erwin0145 het volgende:
ik zei dat het klopte en dat ik door dat feit ook niet meer als bestuurder zal op treden onder invloed omdat ik het rijbewijs ook voor werk gebruik.
(hoop andere tekst]
wel is bekend dat ik rijbewijs voor het werk gebruik kon dat niet ontkennen omdat het groot rijbewijs er op staat.
Nee, gewoon ontkennen dat je hem voor je werk nodig hebt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:55 schreef erwin0145 het volgende:
Weet iemand mij te vertellen of het nog zin heeft om tegen de psychiater te zeggen dat ik het rijbewijs voor werk niet nodig heb omdat ik ook nog andere werkzaamheden op de zaak kan uit voeren?
quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:55 schreef erwin0145 het volgende:
Weet iemand mij te vertellen of het nog zin heeft om tegen de psychiater te zeggen dat ik het rijbewijs voor werk niet nodig heb omdat ik ook nog andere werkzaamheden op de zaak kan uit voeren? Heb namelijk door woede en paniek gezegd dat ik me rijbewijs gebruik voor werk. Toen ik ging klagen bij de politie stel dat in het pv staat ben ik dan sowieso rijbewijs een jaar kwijt? En ja ik maak me zeker druk omdat dit hele gebeuren erg aan me vreet. Dat je machteloos staat tegen zo een organisatie wanneer een melding word gedaan. En zeker omdat de agent zijn onderzoek niet heeft gedaan en steeds bleef zeggen dat er geen verdachte was maar op basis van eigenaar van de auto ik wel een mega probleem heb.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:18 schreef erwin0145 het volgende:
Ben ik weer met een onwetende vraag ben even aan het lezen op wat forums van mensen die ook een onderzoek hebben gehad maar die slagen niet door onderraportage omdat de psychiater uit gaat van 1,8 promille? Klopt dat wel want doet hij dat niet per zaak verschillend?
word jij nou niet moe van jezelf ?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:20 schreef erwin0145 het volgende:
Want als je bent aangemeld op verdenking dan krijg je het onderzoek dus al terwijl je niet eens 1,8 promille hoeft te hebben iemand die daar een verklaring voor heeft?
Ja ik word ook moe van me zelf. Maar wil gewoon weten wat ik kan verwachten en hoe zo iets in zijn werk gaat. Sorryquote:Op donderdag 3 juli 2014 08:10 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
[..]
[..]
[..]
word jij nou niet moe van jezelf ?
je hebt nog niks gehoord van niemand en je maakt je wel heel erg druk over dingen waar je nog geen weet van hebt![]()
![]()
Tot nu toe op aanname. Maar hij zei wel een brief te sturen naar het cbr. Ook toen ik bij het bureau langs ging werd verteld dat hij een brief had opgesteld maar hij eerst moest uit zoeken op basis waarvan. En dat hij eerst 2 weken met vakantie zal gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:13 schreef Leandra het volgende:
Weet je eigenlijk wel zeker dat de agent een brief naar het CBR heeft gestuurd, of is het hele topic al aanname op aanname?
Mooi dat er zo streng tegen opgetreden wordt, terechtquote:Op zondag 22 juni 2014 17:46 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Zal wel niks zijn, je hebt immers niet gereden.
Kom je goed mee weg, toen ik voor de 2de keer aangehouden werd ben ik 1 jaar me rijbewijs kwijt geweest, heb ik 1000 euro boete betaald, 1000 euro voor de kosten om het alcoholonderzoek van CBR (bloed test en psychiater) en daarna nog eens 850 euro voor een leuke cursus. Heb nu me rijbewijs terug na 2800 euro en 1 jaar verder, maar heb er wel van geleerd.
Maar al met al hebben ze volgens mij echt geen poot om op te staan.
Er is niemand die dat weet want we weten niet of die agent een brief gaat schrijven, wat er in staat, of de brief zoek raakt bij de post, wie het gaat lezen bij CBR en of die er wat mee gaan doen. Daarnaast is het de vraag of jij wel het volledige verhaal vertelt want je reageert zo overdreven dat ik het gevoel krijg dat het of een groot onzin verhaal is of maar de halve waarheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:39 schreef erwin0145 het volgende:
[..]
Ja ik word ook moe van me zelf. Maar wil gewoon weten wat ik kan verwachten en hoe zo iets in zijn werk gaat. Sorry
Wacht dan gewoon af, jezus wat een overdreven stresstopic.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:39 schreef erwin0145 het volgende:
[..]
Ja ik word ook moe van me zelf. Maar wil gewoon weten wat ik kan verwachten en hoe zo iets in zijn werk gaat. Sorry
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |