abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141751900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:18 schreef Sandyman het volgende:
Inderdaad, bij 'normaal' alcoholgebruik zit je prima, maar als je een stevige drinker bent (ik weet niet onder welke noemer TS valt) dan inderdaad 6 a 8 weken.
'Stevige drinker' formuleerde ik overigens een beetje ongelukkig.

Dagelijks drinken, al is het maar 2 borrels voor het slapen gaan, of elke dag 3 wijntjes bij diverse zakenlunchen, is al meer dan genoeg reden om aan hand van je bloeduitslag je rijbewijs in te vorderen.

(Ik schat zomaar dat 70% van de tweede kamer als ze morgen die test zouden moeten doen spontaan rijbewijsloos is. :D )
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_141754527
Ik ben geen stevige drinker. Drink alleen in het weekend. En dat is niet eens elk weekend. Maar hoe zit dat met die vraag van de psychiater want het cbr ziet toch ook dat ik code 95 na scholing volg. Dus kan die vraag nooit met nee beantwoorden. En die agent heeft ook in zijn verklaring staan dat ik het voor werk gebruik. Dus houd dat in dat ik dan sowieso de keuring niet haal als de rest goed is? Durf ook niet te liegen namelijk? Iemand ervaring met die vragen?
pi_141755740
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:

[..]

Lees mijn post een stukje hierboven nog es. Je krijgt je rijbewijs heus wel terug (en het onderzoek kost je waarschijnlijk niets, leg het hele verhaal uit, geef de antwoorden die ze willen horen, nee op alle alcohol-gerelateerde vragen, 1 of 2 drankjes per week, zorg dat je 1 of 2 weken niks op hebt ivm bloedonderzoek) maar 't kan 3 maanden duren eer ze het onderzoek afgerond hebben en die 3 maanden zul je niet mogen rijden.

Als de brief nog niet verstuurd is, kun je nogmaals proberen dat te voorkomen door met de agent te praten maar je kunt het daarmee ook verergeren als je hem irriteert. Bel het CBR (of juridisch loket?) eventueel en leg de vraag voor, zij kunnen je vertellen wanneer je bezwaar kan maken. Grote kans dat dat helaas pas kan als het balletje al aan het rollen is, ofwel als zij de vorderingsprocedure hebben gestart.

En nee, je had niet beter kunnen gaan rijden. Dan was die brief allang onderweg geweest naar het CBR.
Hier wil ik toch even op reageren, naast het feot dat ik toendertijd (praat over een jaar geleden) sowieso al 1000 euro boete heb moetten betalen, kost het onderzoek (welke bestaat uit een bloed onderzoek + een psychologisch onderzoek) ook 1000 euro welke wel degelijk uit eige zak betaald moet worden.. En 2 drankjes per week, als je dat aangeeft kan ik je garanderen dat je al zakt. Je moet zeggen dat je hooguit met kerst en nieuwjaar of een keer met een verjaardag 1of 2 drankjes drinkt, dat kan er nog mee door in hun ogen. Daarnaast is het ook belangrijk om te zeggen dat je hem al voelt hangen na 2 glazen en dat je nooit geen kater hebt (veel mensen vergissen zich hierin, bij een kater drink je namelijk veel meer dan 2 glazen). En drink de komende tijd ook even niks meer, ik heb een pauze van 2.5 maand gehouden en dat was voldoende, doe je dit niet,kan je lullen wat je wilt bij het gesprek maar dan zak je sowieso op je bloedtesten. Heb dit een jaar geleden allemaal mogen meemaken, heb nu me rijbewijs terug na 1 jaar kwijt te zijn geweest, moet alleen nog een cursus doen die ook nog eens even 800+ kost (dus in totaal 2800 euro kwijt).. En als je pech hebt kom je in de 10 jaar regeling waarbij je 1 jaar je rijbewijs terug krijgt, dan weer een onderzoek moet doen (uit eige zak natuurlijk), dan weer na 3jaar, dan weer na 5 enz enz. Heb geluk gehad dat ik dit niet heb hoeven doen.

Zeg niet dat jij dit krijgt, maar een onderzoek kost je wel degelijk iets, en als je helemaal pech hebt plaatsen ze je in het Alcoholslot Programma, waarbij je mag blazen voordat je auto start.. (uiteraard kost dit paar duizend euro om in te laten bouwen en uiteraard uit eige zak betalen)
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_141756816
Alcoholslotprogramma kan ik bezwaar op maken omdat ik code 95 op rijbewijs heb. Maar buiten recidive periode krijg je dan ook onderzoek? Ugl meeting heeft de politie niet willen doen omdat ik niet als bestuurder werd gezien pas toen ze zagen dat ik in maart 2009 een keer was aangehouden voor rijden onderinvloed wou de agent melding gaan maken. Geen beukeuring of rijbewijs in gevorderd. Alleen rijverbod 12 uur uit zorg dat ik niet als nog zal rijden als ze weg waren. ook bij cbr geen recivide 6 juni 2009 laatste cursus dag ema.
pi_141757693
Heb je niet het idee dat je je extra verdacht maakt door al die ophef?
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_141758067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:29 schreef erwin0145 het volgende:
Alcoholslotprogramma kan ik bezwaar op maken omdat ik code 95 op rijbewijs heb. Maar buiten recidive periode krijg je dan ook onderzoek? Ugl meeting heeft de politie niet willen doen omdat ik niet als bestuurder werd gezien pas toen ze zagen dat ik in maart 2009 een keer was aangehouden voor rijden onderinvloed wou de agent melding gaan maken. Geen beukeuring of rijbewijs in gevorderd. Alleen rijverbod 12 uur uit zorg dat ik niet als nog zal rijden als ze weg waren. ook bij cbr geen recivide 6 juni 2009 laatste cursus dag ema.
Ok maar had het als reactie op Evienne omdat een onderzoek wel degelijk geld kost.
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_141758348
Ik ben ook als verdachte neer gezet FrankV34. En daarom wil ik graag wat ervaringen horen. Begreep dat tegen het cbr ingaan namelijk een verloren zaak is.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:21:51 #108
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141763987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:29 schreef erwin0145 het volgende:
Ik ben ook als verdachte neer gezet FrankV34. En daarom wil ik graag wat ervaringen horen. Begreep dat tegen het cbr ingaan namelijk een verloren zaak is.
Sowieso wel doen als je een oproep krijgt http://www.cbr.nl/downloadbrochure.pp?id=110
Maar wat staat er in dat proces-verbaal dan? Je hebt blijkbaar een overtreding of misdrijf begaan
Staat er nergens een alcoholpromillage of zo? Of geeft dat voorselectieapparaat bij een meting tussen X en Y een bepaalde melding?
pi_141764997
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Sowieso wel doen als je een oproep krijgt http://www.cbr.nl/downloadbrochure.pp?id=110
Maar wat staat er in dat proces-verbaal dan? Je hebt blijkbaar een overtreding of misdrijf begaan
Staat er nergens een alcoholpromillage of zo? Of geeft dat voorselectieapparaat bij een meting tussen X en Y een bepaalde melding?
Ik weet niet wat er in het proces verbaal staat ik was niet aangehouden dus ook niets mee gekregen van een proces verbaal. Het blaasapparaat gaf een a maar ik werd niet aangehouden omdat ze de auto niet hadden zien rijden. En daarom was er geen strafbaar feit begaan. Maar dan mag een proces verbaal volgens mij ook niet. En ik heb alleen verklaard dat ik de regelmatige bestuurder ben (de eigenaar) niet bestuurder en op mijn naam verzekerd want dat roepen ze toch op dus kan dat ook niet anders dan gewoon verklaren was me dus van geen kwaad bewust. Tot ik dus na vraag ging doen op jet bureau. En toen zei die dat die brief nog niet weg was omdat hij nog uit moest zieken hoe hij hem kon versturen omdat ik geen artikel 8 had overtrede. Dus hij zoekt nu iets om me te pakken maar weet dus niet wat er in staat. Wel dat hij geen officiële ugl meeting heeft gedaan omdat ik nog niet in overtreding was. En hij geeft mondeling ook toe dat ik niet in de auto of dergelijke zat. Maar of dat ook in de brief staat weet ik niet denk het wel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:50:43 #110
179075 hugecooll
pi_141765096
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:48 schreef erwin0145 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er in het proces verbaal staat ik was niet aangehouden dus ook niets mee gekregen van een proces verbaal. Het blaasapparaat gaf een a maar ik werd niet aangehouden omdat ze de auto niet hadden zien rijden. En daarom was er geen strafbaar feit begaan. Maar dan mag een proces verbaal volgens mij ook niet. En ik heb alleen verklaard dat ik de regelmatige bestuurder ben (de eigenaar) niet bestuurder en op mijn naam verzekerd want dat roepen ze toch op dus kan dat ook niet anders dan gewoon verklaren was me dus van geen kwaad bewust. Tot ik dus na vraag ging doen op jet bureau. En toen zei die dat die brief nog niet weg was omdat hij nog uit moest zieken hoe hij hem kon versturen omdat ik geen artikel 8 had overtrede. Dus hij zoekt nu iets om me te pakken maar weet dus niet wat er in staat. Wel dat hij geen officiële ugl meeting heeft gedaan omdat ik nog niet in overtreding was. En hij geeft mondeling ook toe dat ik niet in de auto of dergelijke zat. Maar of dat ook in de brief staat weet ik niet denk het wel.
Naja, als dit niet duidelijk is:
quote:
Het CBR besluit tot oplegging van een educatieve maatregel alcohol en verkeer indien:
• a. bij betrokkene een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 435 µg/l, respectievelijk 1,0‰, maar lager is dan 570 µg/l, respectievelijk 1,3‰;
• b. bij betrokkene in de hoedanigheid van beginnende bestuurder een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 350 µg/l, respectievelijk 0,8‰, maar lager is dan 435 µg/l, respectievelijk 1,0‰;
Valt er volgens mij weinig op te leggen

+
Artikel 2 Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011
quote:
Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden de feiten en omstandigheden aangewezen die aan het vermoeden ten grondslag dienen te liggen en worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.
blabla
quote:
Indien een vermoeden als bedoeld in het eerste lid wordt gebaseerd op het gestelde in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder B, onderdeel III , Drogerende stoffen Alcohol, dient betrokkene bij minimaal één feit bestuurder te zijn geweest van een motorrijtuig waarvoor een rijbewijs is vereist
laatste 2 horen bij elkaar

opmerkelijk genoeg is 'eigen waarneming' ook voldoende :P
quote:
Artikel 3
1. Feiten of omstandigheden als bedoeld in artikel 2 kunnen blijken uit:
a. eigen waarneming en gegevens afkomstig van de politie;

[ Bericht 6% gewijzigd door hugecooll op 01-07-2014 14:57:31 ]
pi_141765659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, als dit niet duidelijk is:

[..]

+
Artikel 2 Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011

[..]

blabla

[..]

laatste 2 horen bij elkaar

opmerkelijk genoeg is 'eigen waarneming' ook voldoende :P

[..]
Ja en zijn eigen waarneming was dat ik niet in de auto zat. En ugl meeting is onbekend wat een a geeft geen ugl waarde aan waarmee de strafmaat bepaalt kan worden toch? En sowieso dat hij het proces verbaal niet laat zie hij kan er wel van alles van maken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 juli 2014 @ 15:26:48 #112
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_141766614
Nogmaals TS, niet zo stressen. Hij heeft geen meetwaarden. Hij heeft geen zaak. Jij hebt twee getuigen die weten dat jij niet hebt gereden en ook iet wilde gaan rijden. Ook hebben zij gezien dat jij geen meeting hebt gehad.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:19:27 #113
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141768386
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:26 schreef Nizno het volgende:
Nogmaals TS, niet zo stressen. Hij heeft geen meetwaarden. Hij heeft geen zaak. Jij hebt twee getuigen die weten dat jij niet hebt gereden en ook iet wilde gaan rijden. Ook hebben zij gezien dat jij geen meeting hebt gehad.
Precies, ze stonden daar, langs de kant van de weg, om van de mooie zonsondergang te genieten (en uiteraard niet om van stoel te wisselen).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 juli 2014 @ 18:39:20 #114
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_141774314
Al stonden ze daar in de berm te piesen, lekker belangrijk.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:56:27 #115
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_141783523
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 18:39 schreef Nizno het volgende:
Al stonden ze daar in de berm te piesen, lekker belangrijk.
Afhankelijk of het binnen of buiten de bebouwde kom was natuurlijk.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_141792646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:56 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Afhankelijk of het binnen of buiten de bebouwde kom was natuurlijk.
Buiten de bebouwde kom want dan mag je in de berm parkeren.
pi_141794085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:50 schreef hugecooll het volgende:
Het gaat in dit geval totaal niet om een EMA, dat is gewoon een onzincursus die bedacht is door mensen die veel vriendjes in de politiek hebben, want daarmee wordt echt GROF geld mee verdiend (Ik wou dat ik het bedacht had...), maar om een medisch onderzoek naar de rijgeschiktheid.

Mocht het CBR vermoeden dat jij eigenlijk stekeblind bent, kunnen ze je OOK een keuring VERPLICHTEN. Hoef je echt geen strafbaar feit voor begaan te hebben hoor.

Dan krijg je gewoon een brief thuis met de strekking dat men het vermoeden heeft dat er wat aan je gezichtsvermogen mankeert en men je rijbewijs intrekt indien je niet voor datum X d..m.v. een medische keuring het tegendeel aantoont. En ja, die keuring mag je zelf betalen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:21:38 #118
179075 hugecooll
pi_141794224
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval totaal niet om een EMA, dat is gewoon een onzincursus die bedacht is door mensen die veel vriendjes in de politiek hebben, want daarmee wordt echt GROF geld mee verdiend (Ik wou dat ik het bedacht had...), maar om een medisch onderzoek naar de rijgeschiktheid.

Mocht het CBR vermoeden dat jij eigenlijk stekeblind bent, kunnen ze je OOK een keuring VERPLICHTEN. Hoef je echt geen strafbaar feit voor begaan te hebben hoor.
idk, er staat alleen EMA in de OP
pi_141794393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:21 schreef hugecooll het volgende:
idk, er staat alleen EMA in de OP
Als je maar 3 regels leest en dan in het wilde weg gaat roeptoeteren heb je gelijk ja.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:43:31 #120
179075 hugecooll
pi_141796128
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je maar 3 regels leest en dan in het wilde weg gaat roeptoeteren heb je gelijk ja.
Want voor een keuring zijn geen eisen
pi_141796536
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:43 schreef hugecooll het volgende:
Want voor een keuring zijn geen eisen
Tuurlijk wel. Men moet een redelijk vermoeden hebben dat jij wellicht niet (meer) aan de eisen voldoet. En een melding vanuit Justitie dat er getwijfeld wordt aan je rijgeschiktheid (dat heeft dus totaal NIETS met strafbare feiten te maken...!) is reden genoeg om dat vermoeden te hebben.

Dus dan ben je gewoon 'de Sjaak'.

Je overbuurman zou het ook kunnen doorgeven, al worden dat soort meldingen uiteraard minder serieus genomen. (Tot het 10 buurmannen zijn natuurlijk...)

(Lees jij eigenlijk de topics waarop je reageert wel door voor je reageert :? )
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:52:56 #122
179075 hugecooll
pi_141797033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Men moet een redelijk vermoeden hebben dat jij wellicht niet (meer) aan de eisen voldoet. En een melding vanuit Justitie dat er getwijfeld wordt aan je rijgeschiktheid (dat heeft dus totaal NIETS met strafbare feiten te maken...!) is reden genoeg om dat vermoeden te hebben.

Dus dan ben je gewoon 'de Sjaak'.

(Lees jij eigenlijk de topics waarop je reageert wel door voor je reageert :? )
Een redelijk vermoeden

Het formulier dat vanuit politie naar het CBR gaat ziet (of zag, kan een oudere bijlage zijn) er zo uit:
quote:
Gegevens betrokkene

Naam:

Voornamen:

Geslacht:

Geboortedatum:

Geboorteplaats:

Adres:

Postcode:

Rijbewijsgegevens

Rijbewijsnummer:

Burger Service Nummer:

Afgifte autoriteit:

Afgegeven op:

Geldig tot:

Categorie(ën): /.. / ../.. /

Datum feit of feiten

Het vermoeden dat betrokkene niet beschikt over de vereiste geschiktheid is gebaseerd op de volgende, aan alcohol gerelateerde, feiten en omstandigheden:

• bij betrokkene wordt een adem- of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 350 µg/l, respectievelijk 0,8‰;
• bij betrokkene is in de hoedanigheid van beginnende bestuurder een adem- of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 220 µg/l, respectievelijk 0,5‰;
• ten aanzien van betrokkene is binnen een periode van vijf jaar tenminste twee maal proces-verbaal opgemaakt op verdenking van overtreding van artikel 8, tweede, derde of vierde lid, van de wet, waarbij bij één van die verdenkingen een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat hoger is dan 220 µg/l, respectievelijk 0,5‰, of dat hoger is dan 88 µg/l, respectievelijk 0,2‰, indien tenminste een van de feiten is begaan als beginnende bestuurder;
• betrokkene weigert mee te werken aan een onderzoek als bedoeld in artikel 8, tweede of derde lid, van de wet;
• uit een verklaring van een medisch deskundige blijkt dat betrokkene alcoholafhankelijk is;
• bij betrokkene is, als deelnemer aan het alcoholslotprogramma, een adem- of bloedalcoholgehalte geconstateerd dat hoger is dan 88 µg/l, respectievelijk 0,2‰ of betrokkene heeft geweigerd mee te werken aan een alcoholonderzoek als bedoeld in artikel 8, tweede of derde lid, van de wet;
• betrokkene heeft tijdens de duur van het alcoholslotprogramma:
− een motorrijtuig bestuurd waarvoor een rijbewijsplicht geldt, met uitzondering van een bromfiets, dat niet is voorzien van een alcoholslot als bedoeld in artikel 132e, eerste lid, van de wet;
− een motorrijtuig bestuurd, niet zijnde een bromfiets, waarvan het kenteken in het in artikel 129a van de wet bedoelde register aan hem is gekoppeld, terwijl het motorrijtuig is voorzien van een niet-werkend alcoholslot als bedoeld in artikel 132e, eerste lid, van de wet, of
− een motorrijtuig bestuurd, niet zijnde een bromfiets, waarin wel een zodanig alcoholslot is ingebouwd, maar waarvan het kenteken niet in het kader van het alcoholslotprogramma aan de bestuurder is gekoppeld, of
− een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets, bestuurd, terwijl door een van de in artikel 159, onderdeel a, van de wet bedoelde personen is geconstateerd dat een ander dan de bestuurder heeft geblazen in het alcoholslot, bedoeld in artikel 132e, eerste lid, van de wet.

Datum:
Ademalcoholgehalte:
Bloedalcoholgehalte:
Weigering:
Waar vind jij 'een redelijk vermoeden' terug?

quote:
Artikel 131 WVW 1994
1. Indien een schriftelijke mededeling als bedoeld in artikel 130, eerste lid, is gedaan, besluit het CBR in de bij ministeriële regeling aangewezen gevallen respectievelijk tot:
SPOILER: Art 130 WVW lid 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
a. oplegging van een educatieve maatregel ter bevordering van de rijvaardigheid of geschiktheid,
b. oplegging van een alcoholslotprogramma, of
c. een onderzoek naar de rijvaardigheid of geschiktheid.
quote:
Artikel 23 Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011 lid 1
Het CBR besluit dat betrokkene zich dient te onderwerpen aan een onderzoek naar de geschiktheid, bedoeld in artikel 131, eerste lid, van de wet indien:
[*]a. bij betrokkene, al dan niet in hoedanigheid van beginnende bestuurder, een adem- of bloedalcoholgehalte is geconstateerd dat gelijk is aan of hoger is dan 785 µg/l, respectievelijk 1,8‰;
• b. betrokkene niet in aanmerking komt voor een lichte educatieve maatregel alcohol en verkeer op grond van: blabla
• c. betrokkene niet in aanmerking komt voor een educatieve maatregel alcohol en verkeer op grond van: blabla
En nee, ik lees geen 100+ reacties voor ik reageer.
Maar het komt er dus op neer dat dat redelijke vermoeden geen nattevingerwerk is

[ Bericht 2% gewijzigd door hugecooll op 01-07-2014 23:59:26 ]
pi_141797912
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:52 schreef hugecooll het volgende:
En nee, ik lees geen 100+ reacties voor ik reageer.
Dat klopt. En je pikt ook alleen de secties eruit die totaal niet van toepassing zijn. Lees je een beetje in, en je zult merken dat Justitie OOK een melding kan doen als zij vermoeden dat je rijgeschiktheid in twijfel moet worden getrokken zonder dat ze je 'betrappen'.

Verdiep je eens in de wet, en je zult zelfs merken dat bv een ieder die marihuana (wiet) gebruikt sowieso geacht wordt om niet geschikt te zijn om een motorvoertuig te besturen. Ongeacht of ze ooit onder invloed een motorvoertuig hebben bestuurd. Net als dat je een hersenbloeding hebt gehad, je linkerkant verlamt is, je rechterkant voor 20% funktioneert, ben je ook ongeschikt. Of je nou wel of niet ooit in die toestand een motorvoertuig bestuurt hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:52 schreef hugecooll het volgende:
Maar het komt er dus op neer dat dat redelijke vermoeden geen nattevingerwerk is
Naar aanleiding van je edit: Dan heb je het niet begrepen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:03:13 #124
179075 hugecooll
pi_141797992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat klopt. En je pikt ook alleen de secties eruit die totaal niet van toepassing zijn. Lees je een beetje in, en je zult merken dat Justitie OOK een melding kan doen als zij vermoeden dat je rijgeschiktheid in twijfel moet worden getrokken zonder dat ze je 'betrappen'.

Verdiep je eens in de wet, en je zult zelfs merken dat bv een ieder die marihuana (wiet) gebruikt sowieso geacht wordt om niet geschikt te zijn om een motorvoertuig te besturen. Ongeacht of ze ooit onder invloed een motorvoertuig hebben bestuurd. Net als dat je een hersenbloeding hebt gehad, je linkerkant verlamt is, je rechterkant voor 20% funktioneert, ben je ook ongeschikt. Of je nou wel of niet ooit in die toestand een motorvoertuig bestuurt hebt.
Ja nee, er zit een verschil tussen zelf 'ja' invullen op je eigen verklaring en een ander die dat zomaar even voor je bepaalt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:06:05 #125
179075 hugecooll
pi_141798232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Naar aanleiding van je edit: Dan heb je het niet begrepen.
Link ff wat relevante wetteksten dan, want ik vond dit behoorlijk duidelijk en precies. Leek ook vrij relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')