Ja, maar Algerije is ( méér voor mijn gevoel om eerlijk te zijn ) toch nog altijd slechter dan Zuid-Korea? Ik zou eerlijk gezegd behoorlijk verbaasd zijn als Zuid-Korea niet wint van Algerije. Maar ja, hoe Zuid-Korea tegen Rusland speelde tsja, dan kan Algerije idd winnen of iig gelijkspelen.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk, maar je moet het ook zo bekijken: de kans dat Zuid-Korea wint van Algerije schat ik heel laag in. Daar zit een 0-0 gewoon heel dik in & dan is een gelijkspel tegen de Belgen geen slecht resultaat. Ik verwacht niet dat Rusland heel hard zal aanvallen, maar eveneens ook niet constant voor de goal zal liggen want ze hebben inderdaad zeker 1 punt en liefst 3 punten nodig
Oh, had hem net aangepast van 'misschien de 2de ronde' naar '2de ronde is een must'quote:Op zondag 22 juni 2014 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien toch maar eens de OP aanpassen, die is ondertussen ook al behoorlijk gedateerd ...
Wel ja, dat weet ik dus nietquote:Op zondag 22 juni 2014 12:59 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Ja, maar Algerije is ( méér voor mijn gevoel om eerlijk te zijn ) toch nog altijd slechter dan Zuid-Korea? Ik zou eerlijk gezegd behoorlijk verbaasd zijn als Zuid-Korea niet wint van Algerije. Maar ja, hoe Zuid-Korea tegen Rusland speelde tsja, dan kan Algerije idd winnen of iig gelijkspelen.
België moet vanavond sterk beginnen. Nu klinkt dat logisch en dat is het ook, maar als je eenmaal achter komt tegen Rusland lijkt het me lastig om terug in de wedstrijd te komen.
België eerst scoren en daarna flink uitbreiden.
Jeps. België moet naar zichzelf kijken en dan laat je Rusland kansloos. Héérlijk.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel ja, dat weet ik dus niet. Ik kijk zowat nooit Aziatisch en Afrikaans voetbal en zeker niet als ze tegen elkaar spelen dus ik kan me moeilijk inbeelden wat het niveauverschil nou precies is... Zullen we vanavond maar moeten zien.
Maar heb er wel een oké gevoel over dus moet goedkomen
http://sportinga.be/event(...)land-op-groot-schermquote:Op zondag 22 juni 2014 13:06 schreef Mr.West het volgende:
Ik zit te denken om vanmiddag naar België te gaan om daar de wedstrijd te gaan kijken. Waar is dit het leukste of is een groot scherm oid?
Oh, ik besteed meestal niet zoveel aandacht aan welk topic ik precies bezig ben maar op zich is dat wel logischer jaquote:Op zondag 22 juni 2014 13:04 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Jeps. België moet naar zichzelf kijken en dan laat je Rusland kansloos. Héérlijk.
Trouwens, is het niet beter om hier verder over België Rusland te praten: WK / [POULE H @ 22/06/14 - 18:00] België - Rusland #1 of vind je dat in dat topic teveel de draak wordt gestoken en negatief gedaan over de Duivels? Het is maar een vraag hoor.
Jammer, want dat voorspel ik ook. Van mij zal er geen negativiteit zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oh, ik besteed meestal niet zoveel aandacht aan welk topic ik precies bezig ben maar op zich is dat wel logischer ja
En dat negatieve gedoe is maar sporadisch hoor & zal vooral tijdens de wedstrijd aanwezig zijn gok ik als het lang 0-0 blijft of Rusland scoort .
Je kan trouwens ook op de grote markt in Antwerpen kijken:quote:Op zondag 22 juni 2014 13:06 schreef Mr.West het volgende:
Ik zit te denken om vanmiddag naar België te gaan om daar de wedstrijd te gaan kijken. Waar is dit het leukste of is een groot scherm oid?
Heb de OP wat aangepast, als je er wat anders nog in wilt hebben, zeg maar hoorquote:Op zondag 22 juni 2014 13:20 schreef banaantjeEE het volgende:
Ook mogen er wat plaatjes in de OP hoor
Volgensmij moeten we het daar sowieso niet te veel over hebben; het toernooi heeft geleerd dat 'makkelijke' tegenstanders sowieso uitzonderlijk zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de VS wint van Portugal en daarna die Duitsers op een gelijkspel kan houden, dan kom je in de 2e ronde gewoon tegen Duitsland uit (mits groepswinst uiteraard). Dan houdt het "eenvoudige" parcours al meteen op.
Als Duitsland niet in staat is om te winnen van Ghana en de VS, dan is het niet de topploeg die we nu denken dat ze zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als de VS wint van Portugal en daarna die Duitsers op een gelijkspel kan houden, dan kom je in de 2e ronde gewoon tegen Duitsland uit (mits groepswinst uiteraard). Dan houdt het "eenvoudige" parcours al meteen op.
Mwah. Zuid Korea kende een zeer zwakke kwalificatiereeks in het zwakke Azië. De hoogtijdagen (2002) zijn wel een beetje voorbij. Wel spelen ze een stuk minder verdedigend. Algerije is niet goed, maar is moeilijk te bestrijden. Ultra defensief en er lopen een paar redelijke verdedigers bij.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:59 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Ja, maar Algerije is ( méér voor mijn gevoel om eerlijk te zijn ) toch nog altijd slechter dan Zuid-Korea? Ik zou eerlijk gezegd behoorlijk verbaasd zijn als Zuid-Korea niet wint van Algerije. Maar ja, hoe Zuid-Korea tegen Rusland speelde tsja, dan kan Algerije idd winnen of iig gelijkspelen.
België moet vanavond sterk beginnen. Nu klinkt dat logisch en dat is het ook, maar als je eenmaal achter komt tegen Rusland lijkt het me lastig om terug in de wedstrijd te komen.
België eerst scoren en daarna flink uitbreiden.
Mooi gedaan en lijkt me meer dan volledigquote:Op zondag 22 juni 2014 14:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb de OP wat aangepast, als je er wat anders nog in wilt hebben, zeg maar hoor
Prachtige foto van 2 gruwelijke Lage Landen helden.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:20 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Dit mag er ook wel bij, Wij Eren Ons Verleden![]()
[ afbeelding ]
Neem hen dan mee als staflid of zo. Had liever Batshuayi gezien of Nainggolan als extra middenvelder.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp nog altijd niet waarom ze maar 2 echte spitsen hebben meegenomen. Laat dan Ciman thuis, die gaat toch niet spelen, maar ja, dat schijnt dan een sfeermaker te zijn.
Extra spitsen ? alsof we die hebben ? Batshuayi is te grillig.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neem hen dan mee als staflid of zo. Had liever Batshuayi gezien of Nainggolan als extra middenvelder.
Nu, ik had toch ook Nainggolan ipv Ciman meegenomen omdat die ook centraal achterin kan spelen indien nodig.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:48 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Extra spitsen ? alsof we die hebben ? Batshuayi is te grillig.
Extra middenvelder ? daar hebben we er al genoeg van, Wilmots weet nu al niet wie hij moet kiezen.
Daar is juist alles kinderachtig aan. Je geeft geen credits aan de ploeg die de wereldkampioen met 5-1 verslaat. Wanneer een land dit Spanje met 5-1 verslaat op een WK is dat een unieke prestatie en mogen alle credits gewoon naar Nederland. Wanneer België straks tegen Duitsland mag en ze winnen met 5-1, dan is het ook kinderachtig om te zeggen dat dit door het zwakke spel van Duitsland komt. Als Nederlander gun ik mijn zuiderburen in elk geval een mooi toernooi. Zoals ik eerder heb aangegeven vind ik België net als Nederland, Italië e.d een aardig team hebben, dat totaal kansloos is om wereldkampioen te worden. Daarvoor heb je een veel sterker team nodig, vind ik.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Argentinië en Duitsland gezien?
5-1 is een goede uitslag, maar de vraag is: was NL zo goed of Spanje zo slecht? Daar is niets kinderachtig aan.
Klopt. Vermaelen speelt Volstrekt onbegrijpelijk. Ik mag leien dat Vertonghen niét is gestraft omwille van die trekfout tegen Algerije.quote:
Batshuayi is een sfeerbederver en een egoïst.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neem hen dan mee als staflid of zo. Had liever Batshuayi gezien of Nainggolan als extra middenvelder.
Ik kan ermee levenquote:Op zondag 22 juni 2014 17:23 schreef Tarado het volgende:
Vermaelen speelde bij Ajax ook weleens linksback dus moet hij kunnen, ik had liever hem of Vertonghen ipv Van Buyten opgesteld, daar ben ik niet zo kapot van
Vermaelen heeft een blessure opgelopen in de warming up en speelt niét.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:29 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kan ermee leven
Out: Vertonghen, Dembele en Chadli
In: Vermaelen, Mertens en Fellaini
Dus toch Vertonghen dan?quote:Op zondag 22 juni 2014 17:31 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Vermaelen heeft een blessure opgelopen in de warming up en speelt niét.
DAT WIL IK JUIST!!! België - Ghanaquote:Op zondag 22 juni 2014 14:22 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Gisteren Ghana gezien ?
Als we daartegen moeten, is dat ook geen plezier hoor...
Twaalf man mag niet hèquote:Op zondag 22 juni 2014 18:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Mertens is de enige Belg die me bevalt.. als hij de bal heeft gebeurt er tenminste iets. België moet meer elf tonen
Ik vind het zo'n vervelend kutventje. Maargoed hij is wel dreigend. Iets minder zelf schieten en dan is hij de oplossing.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Mertens is de enige Belg die me bevalt.. als hij de bal heeft gebeurt er tenminste iets. België moet meer elf tonen
wanneer neem je sarcasme lessenquote:Op zondag 22 juni 2014 19:43 schreef WebBeestje het volgende:
Kom op, Rusland misschien maar België is zwaar teleurstellend.
Je kan beter je kutwedstrijden spelen in de poules, maar ik begrijp het toch niet goed. Dat ze worden weggespeeld, OK, Dat ze niet beter kunnen, OK. Maar er waren hele stukken wedstrijd waar ze gewoon totaal niet gemotiveerd leken en het aanpakten alsof het een irrelevante vriendschappelijke match was. Ik vind gebrek aan inzet storender dan gebrek aan talent.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Toch winst, netjes gedaan. Al zullen ze beter moeten laten zien willen ze ver komen.
gefrustreerd? Mad? Kut voor je. Je hoopte dat Belgie niet zou winnen, maar ze scoren toch wel op het einde.quote:
Ja, want toto.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
gefrustreerd? Mad? Kut voor je. Je hoopte dat Belgie niet zou winnen, maar ze scoren toch wel op het einde.
Uit de grensstreek tussen Vlaanderen en Wallonië volgens mij. Dus het is best mogelijk dat hij tweetalig is opgevoed, maar dat zijn Frans beter is.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:24 schreef Nober het volgende:
Marc Wilmots komt toch uit het Nederlandse deel van België? Spreekt erg gebrekkig Nederlands.
quote:Op zondag 22 juni 2014 20:50 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben jij zeg. Niet normaal
Vlaamse vader, Waalse moeder.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:04 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Uit de grensstreek tussen Vlaanderen en Wallonië volgens mij. Dus het is best mogelijk dat hij tweetalig is opgevoed, maar dat zijn Frans beter is.
Idd. Dat wordt België - VS en de VS is te pakken.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:03 schreef Tim86 het volgende:
USA gewoon tweede. Salonremise tussen Yogi en Klinsi.
Oefenwedstrijdje vorig jaar werd in de VS met 2 - 4 gewonnen. Dat zegt niets over nu, maar de VS is geen onoverkomelijke tegenstander.quote:
Die staan op zich, dat klopt, maar op de 2e ronde op een WK tegen de VS of Ghana, dan mag je niet tevreden zijn met alleen de 2e ronde. Dan moet je de kwartfinale halen.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:11 schreef Tarado het volgende:
Het kan ook nog Ghana worden, dat soort wedstijden staan toch weer op zich maar allen uit die groep behalve Duitsland zijn te pakken maar dan moet het wel beter, was gisteren ook weer grotendeels matig.
Dit dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:19 schreef Tarado het volgende:
Die Origi begrijpt het positionele gedeelte van een spits 100 keer beter dan Lukaku al begrijp ik nog wel dat je niet met zo'n jonkie begint maar met een middenvelder beginnen in de spits zou misschien een betere optie zijn dan Lukaku.
Volgens mij niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 08:57 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dit dus.
Bon, dus België zal uitvallen tegen Ghana of USA. Als ik mag kiezen, opteer ik voor de USA.
Hebben we in het verleden reeds tegen gewonnen. Heeft België ooit al moeten spelen tegen Ghana?
Hoezo we hebben de scheids mee?quote:Op maandag 23 juni 2014 08:58 schreef Morendo het volgende:
Zit je in één van de makkelijkste poules, eigenlijk van alle sporten en sinds het begin van de mensheid, heb je alsnog de scheidsrechter nodig om het verschil te maken. Het is toch ook treurnis troef bij de belgjes.
De Russen hadden recht op een penalty in de eerste helft en voorafgaande aan het Belgische doelpunt vond een overtreding plaats. Dus dubbel gematst.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:02 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hoezo we hebben de scheids mee?
Wat is dit nu weer voor een reactie?
We hebben toch een penalty enz. tegen gekregen?
Nee, want je hebt een punt en bij deze dus gelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
De Russen hadden recht op een penalty in de eerste helft en voorafgaande aan het Belgische doelpunt vond een overtreding plaats. Dus dubbel gematst.
Ik vrees echter dat dit schrijven aan dovemansoren is gericht en dat je echt denkt dat jullie het beste elftal ooit zijn.
Dan had België ook recht gehad op een penalty want ik geloof dat het later in de wedstrijd Origi was die duidelijk naar de grond werd getrokken in het strafschopgebied (weet ik echter niet meer zeker).quote:Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
De Russen hadden recht op een penalty in de eerste helft en voorafgaande aan het Belgische doelpunt vond een overtreding plaats. Dus dubbel gematst.
Ik vrees echter dat dit schrijven aan dovemansoren is gericht en dat je echt denkt dat jullie het beste elftal ooit zijn.
Amen!quote:Op maandag 23 juni 2014 09:13 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dan had België ook recht gehad op een penalty want ik geloof dat het later in de wedstrijd Origi was die duidelijk naar de grond werd getrokken in het strafschopgebied (weet ik echter niet meer zeker).
En niemand denkt dat wij het beste elftal ooit zijn. Jij denkt dat wij dat denken, omdat de Belgische voetbalbond er een enorm geslaagde mediacampagne tegen aan heeft gegooid en de steun voor de nationale ploeg heel groot is geworden (die steun was de afgelopen jaren bedroevend klein geworden na vele gemiste toernooien en pijnlijke nederlagen).
En natuurlijk willen we winnen. Iedereen wil winnen. Of dat nu met 1-0 is of met 5-1, nobody cares in België, een feestje wordt het toch wel.
Duidelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:13 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dan had België ook recht gehad op een penalty want ik geloof dat het later in de wedstrijd Origi was die duidelijk naar de grond werd getrokken in het strafschopgebied (weet ik echter niet meer zeker).
Ik hoorde Lukukluxklan anders zeggen dat ze het WK wel even gingen winnen.quote:En niemand denkt dat wij het beste elftal ooit zijn. Jij denkt dat wij dat denken, omdat de Belgische voetbalbond er een enorm geslaagde mediacampagne tegen aan heeft gegooid en de steun voor de nationale ploeg heel groot is geworden (die steun was de afgelopen jaren bedroevend klein geworden na vele gemiste toernooien en pijnlijke nederlagen).
Lijkt me toch weer zoiets dat uit de lucht gegrepen is.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:17 schreef kl1172 het volgende:
Van Buyten snelste man van de Duivels met een top van 31,6 km/u tijdens de wedstrijd terwijl hij echt wel de traagste van de ploeg lijkt als je hem bezig ziet.
Lukakuquote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Duidelijk.
[..]
Ik hoorde Lukukluxklan anders zeggen dat ze het WK wel even gingen winnen.
Leuke grap hoor.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef Morendo het volgende:
Daar maak je Lukaku ook niet blij mee. Daar heb je een punt.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:23 schreef DarkAccountant het volgende:
Dan ben je geen topsporter en kan je beter thuis op de bank blijven zitten en FIFA spelen op je Playstation.
Dat van De Bruyne was me wel duidelijk, Van Buyten is wel erg sterk en groot dus het zou zomaar eens kunnen met zijn lange benen. Dat hij op zijn oude dag 5 minuten tijd nodig heeft om die snelheid te halen dat is nog iets anders natuurlijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:20 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Lijkt me toch weer zoiets dat uit de lucht gegrepen is.
Net zoals in het interview met De Bruyne, waar zijn headset te luid stond. Heb je dat gezien?
Belgenlogica:quote:Op maandag 23 juni 2014 10:33 schreef Halcon het volgende:
Twee wedstrijden gespeeld, twee gewonnen. Super was het niet, wat de Rode Duivels lieten zien, maar met de kritiek die er na de tweede helft ongetwijfeld zal opsteken, gaan we niet mee. Geloof ons, dit team komt ver op dit WK.
Twee wedstrijden gespeeld, twee gewonnen. Super was het niet, wat de Rode Duivels lieten zien, maar met de kritiek die er na de tweede helft ongetwijfeld zal opsteken, gaan we niet mee. Geloof ons, dit team komt ver op dit WK.
Gisteren, in Belo Horizonte, kwamen we een Russische journalist tegen. Het was wat lachen met mekaar, dat het duel tussen Argentinië en Iran er voor ons niet toe deed. Morgen telde. Wat hij van de Russen verwachtte? Hij lachte: "Zoals altijd, alles op het middenveld en daar de baas. Maar we maken zo moeilijk een goal. Ik geef jullie de meeste kansen."
Zijn voorspelling kwam uit. Ze waren baas op het middenveld, de Russen. Een uur lang. De laatste 25 minuten van de eerste, de eerste 25 minuten van de tweede. Soms leverde het wat gevaar op _ een schot, een kopbal _, maar al bij al kostte het Thibaut Courtois niet zoveel moeite om zijn 100ste (!) clean sheet af te dwingen.
En de Duivels? Ze speelden één kwartier op WK-niveau. Het eerste. Als we breed zijn, twintig minuten. Hoog tempo, veel dreiging, misschien niet zoveel doelgevaar, maar je voelde dat ze een goal zouden kunnen forceren. Helaas vloog het team slechts op één vleugel, alleen de rechter. En dan vlieg je niet helemaal als team, en moest het te veel van één man komen. Dries Mertens. Eden Hazard gaf afwezig.
Verbazend was dat niet. De Russen kozen ook altijd voor die flank, in de opbouw, hun linker. Bij het veroveren van de bal, kwam De Bruyne vaak met de rechter in balbezit. En dan is het moeilijk kruisen, om Hazard aan te spelen. Dat had via Witsel moeten gebeuren, het verleggen, of via Kompany, maar die hadden in defensief opzicht de handen vol. Te vol om te variëren. Een optie was om Mertens met Hazard eens te laten wisselen, maar dat was duidelijk geen opdracht.
Na die goeie openingsfase werden de Russen dus baas. Na de rust nog meer. Dankzij dat goeie middenveld en de onmogelijkheid van de Belgen om het heft in handen te nemen. Lukaku hield weer geen bal bij, Fellaini was ook niet gelukkig in balbezit. Hazard bleef afzijdig, Mertens zakte fysiek weg. Begrijpelijk.
We dachten de hele tijd aan onze Russische collega, veel balbezit, weinig dreiging. En meenden toen al: doe maar, de dreiging komt nog wel.
Lukaku was boos na zijn wissel. Zichtbaar boos. Ontgoocheld mag hij zijn, boos niet. Dit gaat om een WK, dit gaat om winst, en als het niet lukt... Sorry, met iemand anders lukt het misschien wel.
Hazard bleef wel staan. Je zag gaandeweg waarom, toen de Russen fysiek wegzakten. Dit is een knotsgek WK, waar de warmte zijn rol gaat spelen. De Duitsers merkten het gisteren ook al. Idem met Iran. Je kan nog zo sterk hollen, op de duur zijn de krachten toch op, hoe wetenschappelijke de voorbereiding ook is aangepakt. En dan vallen de gaten.
Geloof ons, dit team gaat ver komen. Het duurde even voor de Algerijnse muur werd gesloopt, maar ze ging neer. Het duurde even voor het gat tegen Rusland werd gevonden, maar het kwam er. Het had al eerder gekund, via Hazard, via Mirallas. Vergeleken met wedstrijd één slaagden de Belgen er al in om het tempo omhoog te trekken. Okee, nog niet zoals Chilenen of Colombianen gedurende 70 minuten, maar er was vooruitgang. Twee: de defensie stond er. Lukt het niet, dan kunnen de Belgen verdedigen (al is Rusland op dat vlak niet de allerbeste waardemeter, tenslotte plaatsten ze zich na het uiteenvallen van de Sovjetunie alleen in '94 en 2002 en wonnen ze slechts twee keer).
Dit team maakt progressie, was al veel minder zenuwachtig en onder de indruk dan in de eerste wedstrijd, en heeft als voordeel, dat het nog niet zo diep in de tank moest gaan. Nog niet in écht warme omstandigheden moest spelen. Als ze straks misschien al groepswinnaar zijn _ dat hangt af van het resultaat van Algerije - Zuid-Korea, mogen ze naar Salvador. Daar is het pas schrikken, in die hete klamme oceaanlucht (wel om 17 uur Braziliaanse tijd).
Het record, twaalf zeges in een wedstrijd met inzet op rij, is binnen. De kwalificatie voor de volgende ronde ook. De bank is sterk en maakte twee keer het verschil. Nu nog het hoofd koel houden.
http://sportmagazine.knac(...)-opinion-260189.html
Dat lees ik daar nergens, heb jij een magische leesbril of zo?quote:Op maandag 23 juni 2014 10:35 schreef Groby het volgende:
[..]
Belgenlogica:
Nederland wint niet overtuigend - wordt niks
België wint niet overtuigend - wereldkampioen
Ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:45 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat lees ik daar nergens, heb jij een magische leesbril of zo?
Nederland komt niet eens in het stukje voor?quote:Op maandag 23 juni 2014 10:35 schreef Groby het volgende:
[..]
Belgenlogica:
Tussen Rusland , dat notabene nog voor Portugal eindigde in hun kwalificatiegroep , en Australië zit toch ook nog een niveauverschilletje , denk ik ...quote:Op maandag 23 juni 2014 10:35 schreef Groby het volgende:
[..]
Belgenlogica:
Men vroeg aan Lukaku wanneer het WK voor Belgie geslaagd was. En hij antwoorde daar al lachtende op "als we het winnen"quote:Op maandag 23 juni 2014 09:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Duidelijk.
[..]
ok, maar 5-1quote:Op maandag 23 juni 2014 10:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tussen Rusland , dat notabene nog voor Portugal eindigde in hun kwalificatiegroep , en Australië zit toch ook nog een niveauverschilletje , denk ik ...
Klopt.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nederland komt niet eens in het stukje voor?
Een beetje zoals Van Gaal in 2001 ? 'wij worden wereldkampioen' en je vervolgens niet kwalificeren ?quote:Op maandag 23 juni 2014 09:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar maak je Lukaku ook niet blij mee. Daar heb je een punt.
Het punt is dat België simpelweg niet zo'n goed elftal heeft en niets is meer zielig dan iemand die grote woorden niet kan waarmaken.
Ze hebben een team wat bestaat uit spelers die in de europese (sub)top spelen. Veel goede spelers, maar qua team voorlopig teleurstellend. Er zit wel veel meer in, het is wachten tot ze in vorm komen. Voor België is dat te hopen in de 1/8e finale.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:59 schreef JenHermes het volgende:
België heeft toch een enorm zwak elftal toch of zie ik dit nou verkeerd? Dit België is toch nog 2/3 keer zwakker dan Nederland. Vooraf riep heel België en de onderkant van de samenleving in Nederland dat België een wereldelftal heeft. Dat hebben we gezien ja door 2 x nipt te winnen in de laatste minuut en door een draak van een wedstrijd te spelen.
Denk je nou echt dat die ommekeer er ineens is? Hazard heeft nog niets laten zien, op die inleving van Mertens na in de eerste wedstrijd heeft Mertens niets laten zien. Lukaku geïrriteerd van het veld af etc etc.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:05 schreef portie het volgende:
[..]
Ze hebben een team wat bestaat uit spelers die in de europese (sub)top spelen. Veel goede spelers, maar qua team voorlopig teleurstellend. Er zit wel veel meer in, het is wachten tot ze in vorm komen. Voor België is dat te hopen in de 1/8e finale.
Ja, Australië is op dit WK een stuk beterquote:Op maandag 23 juni 2014 10:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tussen Rusland , dat notabene nog voor Portugal eindigde in hun kwalificatiegroep , en Australië zit toch ook nog een niveauverschilletje , denk ik ...
Wilmots komt überhaupt, in zijn communicatie althans, over als een zeer matige trainer. Verder zou ik graag iets positiefs willen zeggen over het Belgisch elftal, maar ik kan niet veel vinden. De laatste 10 minuten gisteren waren prima, maar de rest van de wedstrijd was om te huilen zo slecht en (vooral) saai. Jammer.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:11 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die ommekeer er ineens is? Hazard heeft nog niets laten zien, op die inleving van Mertens na in de eerste wedstrijd heeft Mertens niets laten zien. Lukaku geïrriteerd van het veld af etc etc.
En als ik dan lees dat die Wilmots in een reactie verteld dat het niet altijd '' champagnevoetbal '' kan zijn, dan vraag ik me toch sterk af of die Wilmots niet met zijn rug naar de wedstrijd heeft gezeten gisteren want het niveau wat Belgie gister liet zien is gewoon om je dood te schamen
Ik bedoel meer dat als je het lijstje namen + bijbehorende clubs ziet er veel voetballend vermogen in zit. Wanneer het team meer zelfvertrouwen krijgt kan het beter worden dan dat ze in de twee wedstrijden hebben laten zien. Dit is gewoon onder hun niveau. Net zoals Argentinië en Brazilië onder hun niveau voetballen, maar wel de punten pakken.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:11 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die ommekeer er ineens is? Hazard heeft nog niets laten zien, op die inleving van Mertens na in de eerste wedstrijd heeft Mertens niets laten zien. Lukaku geïrriteerd van het veld af etc etc.
En als ik dan lees dat die Wilmots in een reactie verteld dat het niet altijd '' champagnevoetbal '' kan zijn, dan vraag ik me toch sterk af of die Wilmots niet met zijn rug naar de wedstrijd heeft gezeten gisteren want het niveau wat Belgie gister liet zien is gewoon om je dood te schamen
Als jij tijdens een oefeninterland niet doorhebt dat je maar 6 keer mag wisselen en een 7de keer wisselt, dan vraag ik me sterk af of die Wilmots zijn diploma niet bij een pot pindakaas gekregen heeft. Ik heb nog nooit zo,n domme gast gezien als die Wilmots. De beste man denkt zelf waarschijnlijk dat hij er heel wat van kan maar ondertussen is hij de slemiel van dit WK in mijn ogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:18 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wilmots komt überhaupt, in zijn communicatie althans, over als een zeer matige trainer. Verder zou ik graag iets positiefs willen zeggen over het Belgisch elftal, maar ik kan niet veel vinden. De laatste 10 minuten gisteren waren prima, maar de rest van de wedstrijd was om te huilen zo slecht en (vooral) saai. Jammer.
Laat ik eens met je meespelenquote:Op maandag 23 juni 2014 10:35 schreef Groby het volgende:
[..]
Belgenlogica:
België heeft gemiddeld betere spelers (al heeft Nederland wel de 2 beste), maar heeft een veel zwakkere coach die er niets mee doet.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:59 schreef JenHermes het volgende:
België heeft toch een enorm zwak elftal toch of zie ik dit nou verkeerd? Dit België is toch nog 2/3 keer zwakker dan Nederland. Vooraf riep heel België en de onderkant van de samenleving in Nederland dat België een wereldelftal heeft. Dat hebben we gezien ja door 2 x nipt te winnen in de laatste minuut en door een draak van een wedstrijd te spelen.
Wat een domme opmerking zegquote:Op maandag 23 juni 2014 12:22 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Laat ik eens met je meespelen
Nederlanderlogica:
Belgen verliezen hun wedstrijden - haha, zie je wel, België betekent niks
Belgen winnen hun wedstrijden - (verveeld) haha, wat spelen ze slecht, België betekent niks
Hahahaha, ik dacht even dat je het meende.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:30 schreef JenHermes het volgende:
Als Belgie de pannen van het dak speelt, dan zullen vele Nederlanders het beamen dat Belgie een goed elftal is.
Nederland heeft 4 toppers(v Persie, Robben, Sneijder en de Jong) en van die 4 hebben er tot nu toe 3 laten zien(Sneijder tegen Spanje met schitterende passes) dat ze een wedstrijd kunnen bepalen. De rest van het elftal trekt zich daar aan op en moet hopen op een goede dag.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
België heeft gemiddeld betere spelers (al heeft Nederland wel de 2 beste), maar heeft een veel zwakkere coach die er niets mee doet.
Hou toch op man, calimero.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:37 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nederland heeft 4 toppers(v Persie, Robben, Sneijder en de Jong) en van die 4 hebben er tot nu toe 3 laten zien(Sneijder tegen Spanje met schitterende passes) dat ze een wedstrijd kunnen bepalen. De rest van het elftal trekt zich daar aan op en moet hopen op een goede dag.
Het Belgische elftal heeft één speler die de top aan kan(Hazard, helaas nog niets laten zien) en de rest van het elftal zit daaronder. Misschien wel eens waar wel boven het niveau van de Oranje klanten maar ik ben er van overtuigd dat Oranje sterker is aangezien ze met 2 spectaculaire wedstrijden te hebben bewezen het fysieke niveau enigszins aan te kunnen. Als Oranje vanavond Chili verslaat met 3 - 0 dan is Nederland in alle media over de gehele wereld de topfavoriet voor de titel
Goed tegenargument manquote:
Courtois en Kompany zijn ook top, De Jong en Sneijder zijn geen wereldtop.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:37 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nederland heeft 4 toppers(v Persie, Robben, Sneijder en de Jong) en van die 4 hebben er tot nu toe 3 laten zien(Sneijder tegen Spanje met schitterende passes) dat ze een wedstrijd kunnen bepalen. De rest van het elftal trekt zich daar aan op en moet hopen op een goede dag.
Het Belgische elftal heeft één speler die de top aan kan(Hazard, helaas nog niets laten zien) en de rest van het elftal zit daaronder. Misschien wel eens waar wel boven het niveau van de Oranje klanten maar ik ben er van overtuigd dat Oranje sterker is aangezien ze met 2 spectaculaire wedstrijden te hebben bewezen het fysieke niveau enigszins aan te kunnen. Als Oranje vanavond Chili verslaat met 3 - 0 dan is Nederland in alle media over de gehele wereld de topfavoriet voor de titel
Bij Sneijder kan je nog gaan discussiëren het ooit nog zal terugkeren, maar De Jong? Als dat de graadmeter is, dan kan je er bij België ook nog wel een paar opnoemen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Courtois en Kompany zijn ook top, De Jong en Sneijder zijn geen wereldtop.
Een hoop onzin ja.quote:
Als Sneijder wereldtop zou zijn, zou hij nu wel bij Real Madrid, Barcelona, Man United, City, Chelsea, Bayern of zo uitblinken en niet bij Galatasaray spelen. Afgezien van één jaar bij Inter en een prima WK 2010, is hij ook wel wat overschat.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Sneijder kan je nog gaan discussiëren het ooit nog zal terugkeren, maar De Jong? Als dat de graadmeter is, dan kan je er bij België ook nog wel een paar opnoemen.
Het is dat Sneijder in een team en competitie speelt met alleen maar debielen, als hij in Engeland had gespeeld dan had hij opzeker het niveau nog aangekund.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Courtois en Kompany zijn ook top, De Jong en Sneijder zijn geen wereldtop.
Waarom speelt hij daar dan niet?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:49 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Het is dat Sneijder in een team en competitie speelt met alleen maar debielen, als hij in Engeland had gespeeld dan had hij opzeker het niveau nog aangekund.
Met een verdediging win je geen WK. Daarnaast heeft Kompany van Buyten naast zich en 2 centrale verdedigers als backs. Daarnaast heeft Kompany het al moeilijk genoeg met zichzelf. het is een goede speler, maar het is ook niet zo dat City echt een super solide verdediging heeft de afgelopen jaren. Hij teert vooral op uitstraling en zijn voetballend vermogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Hou toch op man, calimero.
Courtois behoort tot de beste keepers ter wereld, Vincent Kompany 1 van de beste CV's ter wereld, Lukaku scoort aan de lopende band in de PL, De Bruyne is gewoon top bij zijn ploeg en bij ons..
Omdat Sneijder zelf de '' fout '' gemaakt heeft door naar de Turkse competitie te gaan. Volgens mij heeft hij ook een paar keer toegegeven(misschien niet direct) dat hij liever in Engeland had gespeeld achteraf. Er was genoeg interesse van Engelse clubs destijdsquote:
Zeker niet meegekregen dat United zijn salaris niet kon ophoesten?quote:
Dit dusquote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Zeker niet meegekregen dat United zijn salaris niet kon ophoesten?
Oh. Dus hij had vette contracten van Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Chelsea en Manchester City voor zich liggen, maar hij tekende per ongeluk bij Galatasaray?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:51 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Omdat Sneijder zelf de '' fout '' gemaakt heeft door naar de Turkse competitie te gaan. Volgens mij heeft hij ook een paar keer toegegeven(misschien niet direct) dat hij liever in Engeland had gespeeld achteraf. Er was genoeg interesse van Engelse clubs destijds
City en Chelsea kunnen dat echt wel betalen. Madrid en Barca ook.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Zeker niet meegekregen dat United zijn salaris niet kon ophoesten?
Als de grootste club in Engeland zijn salaris niet kan betalen. Hij moet toch een alternatief vinden.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh. Dus hij had vette contracten van Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Chelsea en Manchester City voor zich liggen, maar hij tekende per ongeluk bij Galatasaray?
Madris is hij al geweest. Daarnaast weet jij de overwegingen van dergelijke clubs toch niet? City hebben bijvoorbeeld een SIlva en Nasri om maar wat creatieve middenvelders te noemen. Chelsea had Mata en gokt misschien wat meer op jeugdige spelers dan iemand die een halfjaar niet had mee mogen doen bij Inter.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
City en Chelsea kunnen dat echt wel betalen. Madrid en Barca ook.
En City en Chelsea dan? Real en Barca?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Als de grootste club in Engeland zijn salaris niet kan betalen. Hij moet toch een alternatief vinden.
En die clubs waar die Belgen spelen zijn ook echt niet wereldtop he.
De voornaamste overweging zal zijn geweest dat Sneijder simpelweg geen wereldtop is.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Madris is hij al geweest. Daarnaast weet jij de overwegingen van dergelijke clubs toch niet? City hebben bijvoorbeeld een SIlva en Nasri om maar wat creatieve middenvelders te noemen. Chelsea had Mata en gokt misschien wat meer op jeugdige spelers dan iemand die een halfjaar niet had mee mogen doen bij Inter.
Dan ben jij na de halve finale opeens fan.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Er kan wel denigrerend worden gedaan over De Jong en Sneijder, maar vooralsnog hebben zij allebei iets dat in de hele Belgische ploeg amper is te bespeuren: lef en geloof in eigen kwaliteiten. Als de Belgische broekpoepers wat meer lef gaan tonen en beter kan spelen word ik misschien fan.
Drogba en Eto'o konden er ook opeens niets meer van toen ze weggingen? Drogba maakte nota bene Chelsea CL winnaar. n United kocht Fellaine en andere kneuzen. Misschien zitten ze er wel eens naast?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De voornaamste overweging zal zijn geweest dat Sneijder simpelweg geen wereldtop is.
Lukaku doet het inderdaad fantastisch.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Hou toch op man, calimero.
Courtois behoort tot de beste keepers ter wereld, Vincent Kompany 1 van de beste CV's ter wereld, Lukaku scoort aan de lopende band in de PL, De Bruyne is gewoon top bij zijn ploeg en bij ons..
Bij die oefeninterland was vooraf al gezegd geweest dat België méér dan 6x zou wisselen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:20 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Als jij tijdens een oefeninterland niet doorhebt dat je maar 6 keer mag wisselen en een 7de keer wisselt, dan vraag ik me sterk af of die Wilmots zijn diploma niet bij een pot pindakaas gekregen heeft. Ik heb nog nooit zo,n domme gast gezien als die Wilmots. De beste man denkt zelf waarschijnlijk dat hij er heel wat van kan maar ondertussen is hij de slemiel van dit WK in mijn ogen.
België gaat het al moeilijk krijgen tegen USAquote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan ben jij na de halve finale opeens fan.
Drogba en Eto'o zijn allebei over de hill, dat klopt. De echte top zat er niet meer op te wachten, dus kozen ze voor een dik contract in China / Rusland.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Drogba en Eto'o konden er ook opeens niets meer van toen ze weggingen? Drogba maakte nota bene Chelsea CL winnaar. n United kocht Fellaine en andere kneuzen. Misschien zitten ze er wel eens naast?
Hazard deed een Messi-tje. 3 mooie acties in de laatste 10 minuten waarmee uiteindelijk ook de wedstrijd beslist werd ...quote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Lukaku doet het inderdaad fantastisch.Verder is De Bruyne te licht bevonden door de Europese top, vandaar dat hij nog bij Wolfsburg speelt. Wel moet ik zeggen dat er voldoende potentie in hem zit. Hij was een van de weinigen gisteren waar een beetje dreiging vanuit ging.
En Hazard.. Speelde die wel mee?
Sneijder deed het goed hè tegen de nummer 62 van de wereld? Man, man. Wist hij wel dat het de bedoeling is dat hij de bal speelt naar iemand die hetzelfde shirtje aan heeft?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Lukaku doet het inderdaad fantastisch.Verder is De Bruyne te licht bevonden door de Europese top, vandaar dat hij nog bij Wolfsburg speelt. Wel moet ik zeggen dat er voldoende potentie in hem zit. Hij was een van de weinigen gisteren waar een beetje dreiging vanuit ging.
En Hazard.. Speelde die wel mee?
Hij heeft toch voor Real gespeeld, hij heeft voor Inter gespeeld. 2 clubs met een grote geschiedenis en bij beide clubs heeft Sneijder het verschil gemaakt. Een Dries Mertens zie ik dit echt niet doen, een Lukaku ook niet. Die mogen blij zijn als ze bij een middenmoter in Engeland aan de bak mogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
En City en Chelsea dan? Real en Barca?
Gek dan dat Messi, CR7, Hazard, Van Persie en Robben niet in Turkije spelen.
Bijna elke wedstrijd na de groepsfase is wel moeilijk. Alsof Argentinië met 13-0 van Ecuador gaat winnen. USA pakken ze gewoon, 2-1 of 3-1.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
België gaat het al moeilijk krijgen tegen USA
Sneijder was dramatisch maar ik heb ook nooit gezegd dat hij wereldtop is. Het is wel duidelijk dat hij over z'n top is. Daarom speelt hij nu ook bij Galatasaray. 4 jaar geleden was hij top maar dat is nu voorbij.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sneijder deed het goed hè tegen de nummer 62 van de wereld? Man, man. Wist hij wel dat het de bedoeling is dat hij de bal speelt naar iemand die hetzelfde shirtje aan heeft?
P[ het moment dat Drogba de finale besliste was hij dus over de hill?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Drogba en Eto'o zijn allebei over de hill, dat klopt. De echte top zat er niet meer op te wachten, dus kozen ze voor een dik contract in China / Rusland.
Gespeeld... daar zeg je het goed. Of beschouw jij Johan Cruyff ook nog steeds als hedendaagse wereldtop omdat hij bij grote clubs heeft gespeeld?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Hij heeft toch voor Real gespeeld, hij heeft voor Inter gespeeld. 2 clubs met een grote geschiedenis en bij beide clubs heeft Sneijder het verschil gemaakt. Een Dries Mertens zie ik dit echt niet doen, een Lukaku ook niet. Die mogen blij zijn als ze bij een middenmoter in Engeland aan de bak mogen.
Tuurlijk, alsof de FIFA ineens van haar spelregels afwijkt omdat Belgie perse 7 keer wil wisselen ipv 6.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij die oefeninterland was vooraf al gezegd geweest dat België méér dan 6x zou wisselen.
Daar ging de discussie wel over. Er werd beweerd dat Sneijder en Nigel de Jong nu wereldtop zijn. Wat jij nu schrijft, is precies mijn punt. Hij is geen wereldtop. Zou hij dat wel zijn, dan zou hij zeker niet in Turkije spelen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Sneijder was dramatisch maar ik heb ook nooit gezegd dat hij wereldtop is. Het is wel duidelijk dat hij over z'n top is. Daarom speelt hij nu ook bij Galatasaray. 4 jaar geleden was hij top maar dat is nu voorbij.
Jullie deden hetzelfde na onze wedstrijd tegen Australië.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef Brecht35 het volgende:
Wat zijn Nederlanders toch een zielig volkje zeg. Belgen hebben wel wat beters te doen dan 24/7 kankeren op het Nederlandse elftal, omgekeerd geldt dat blijkbaar niet.
Daar gaat het niet om. België speelde die wedstrijd als voorbereiding op het WK, niet voor de statistiekjes. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen, JenHerpes?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef JenHerpes het volgende:
[..]
Tuurlijk, alsof de FIFA ineens van haar spelregels afwijkt omdat Belgie perse 7 keer wil wisselen ipv 6.
Ik ben het met je eens inderdaad. Dat Sneijder wereldtop is heb ik niet gezegd maar anderen hier.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar ging de discussie wel over. Er werd beweerd dat Sneijder en Nigel de Jong nu wereldtop zijn. Wat jij nu schrijft, is precies mijn punt. Hij is geen wereldtop. Zou hij dat wel zijn, dan zou hij zeker niet in Turkije spelen.
Falcao speelt bij Monaco, dus geen wereldtop. Niet eens Europees voetbal hahahha.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. België speelde die wedstrijd als voorbereiding op het WK, niet voor de statistiekjes. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen, JenHerpes?
Er zijn in de voorbereiding op dit WK wel meer "interlands" gespeeld waarbij beide ploegen zoiets afspraken en die dus niet door de FIFA erkend worden hoor ...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Tuurlijk, alsof de FIFA ineens van haar spelregels afwijkt omdat Belgie perse 7 keer wil wisselen ipv 6.
Sow toe maarquote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hazard deed een Messi-tje. 3 mooie acties in de laatste 10 minuten waarmee uiteindelijk ook de wedstrijd beslist werd ...
Die presteert wel wat beter dan Sneijder en Monaco is als ze zo doorgaan een Europese topper in wording. Zie PSG.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Falcao speelt bij Monaco, dus geen wereldtop. Niet eens Europees voetbal hahahha.
Tiens, was de Belgische defensie de vorige wedstrijd dan zo sterk dat dat spetterende Algerije tegen ons de middenlijn niet over raakte ofzo ?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Sow toe maar3 mooie acties in de laatste 10 minuten waarmee een wedstrijd beslist wordt
![]()
Heb je Algerije zien spelen gisteren? Die mensen voorin hebben de gehele eerste helft mooie acties, aanvallen en individuele acties laten zien
Ja, en dan? Ze moeten nog maar eens van Rusland zien te winnen, anders kunnen ze weer naar huis.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Sow toe maar3 mooie acties in de laatste 10 minuten waarmee een wedstrijd beslist wordt
![]()
Heb je Algerije zien spelen gisteren? Die mensen voorin hebben de gehele eerste helft mooie acties, aanvallen en individuele acties laten zien
En wat was de uitslag bij belgie tegen Algerije ? Tegen belgie heb ik heus geen mooie acties gezien van die Algerijnen ...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef JenHermes het volgende:
[..]
![]()
Precies. Dat gedrag past bij 'ollanders niet bij Belgen.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:42 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Een beetje zoals Van Gaal in 2001 ? 'wij worden wereldkampioen' en je vervolgens niet kwalificeren ?
Wilmots heeft nog nooit beweerd dat België wereldkampioen gaat worden. Bovendien heeft hij gezegd dat spelers die naar het WK komen om "hun eigen WK te spelen" (niet in het belang van het team dus) wat hem betreft op de bank belanden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Dat gedrag past bij 'ollanders niet bij Belgen.
Dat claim ik ook niet. Maar volgens jou, en Wilmots, zien we Lukaku dan niet meer terug op het WK?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Wilmots heeft nog nooit beweerd dat België wereldkampioen gaat worden. Bovendien heeft hij gezegd dat spelers die naar het WK komen om "hun eigen WK te spelen" (niet in het belang van het team dus) wat hem betreft op de bank belanden.
Ze zullen vast wel een woordje wisselen. Wilmots was zelf ook een spits, die begrijpt die frustratie van Lukaku wel, maar ja, hij moet nu eenmaal volwassen blijven en zich niet afreageren.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat claim ik ook niet. Maar volgens jou, en Wilmots, zien we Lukaku dan niet meer terug op het WK?
Dat gezeur en geklaag heeft meer te maken met Fok dan met Nederlanders of Belgen volgens mij. Fok is voor veel mensen nu eenmaal een uitlaatklep om eens lekker te zeiken. Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan trouwensquote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef Brecht35 het volgende:
Wat zijn Nederlanders toch een zielig volkje zeg. Belgen hebben wel wat beters te doen dan 24/7 kankeren op het Nederlandse elftal, omgekeerd geldt dat blijkbaar niet.
Laten we hopen dat Origi goed blijft spelen zodat Lukaku inderdaad niet meer op het veld hoeft. Lukaku is goed in 'zijn' spelsituaties, wat erg beperkt blijft. Origi die kan lekker meevoetballen zodat het middenveld eindelijk eens een bal naar voor kwijt kan, laat Lukaku maar invallen als het nodig is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat claim ik ook niet. Maar volgens jou, en Wilmots, zien we Lukaku dan niet meer terug op het WK?
Niet enkel FOK!, dat hoort eerder bij internetfora in het algemeen en ook daar is het meestal slechts een minderheid, maar wel eentje die veel lawaai maakt, vaak omdat ze niet beseffen dat een denigrerend toontje en het maken van lompe veralgemeningen een nogal slappe vorm van discussiëren zijn. Het vervelendste is dat ze nu waarschijnlijk denken dat deze opmerking niet over hen gaat omdat ze veronderstellen zelf inhoudelijk sterk te zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat gezeur en geklaag heeft meer te maken met Fok dan met Nederlanders of Belgen volgens mij. Fok is voor veel mensen nu eenmaal een uitlaatklep om eens lekker te zeiken. Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan trouwens
Wat voor iemand ben jij zegquote:Op maandag 23 juni 2014 10:35 schreef Groby het volgende:
[..]
Belgenlogica:
Het is Kompany met een K en het is jou met een 'w' achter.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:47 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Een hoop onzin ja.
Leuk voor die Company dat hij in jou ogen de beste verdediger is maar ik heb het nog niet gezien. Lukaku loopt alleen maar gefrustreerd te wezen op dit moment en waar is Mertens?
De Belgen deden wel alsof ze wereldkampioen werden zie hierquote:Op maandag 23 juni 2014 13:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Dat gedrag past bij 'ollanders niet bij Belgen.
Belgie heeft gvd 12 jaar niet meegedaan op een eindtoernooi en staan nu na 2 wedstrijden in de volgende ronde. natuurlijk is het land blij. Snap niet wat daar mis mee is.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:02 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
De Belgen deden wel alsof ze wereldkampioen werden zie hier![]()
![]()
![]()
![]()
Neen, niet doen alsof ze wereldkampioen zijn. Gewoon een supporterslied op een feestje van Studio Brussel. Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:29 schreef WebBeestje het volgende:
Na twee matige wedstrijden doen ze alsof ze wereldkampioen zijn
Kijk, als ze hadden geweten dat er ergens een Nederlander op een forum was die vond dat ze overdreven omdat hij het maar een kutwedstrijd vond, dat hadden ze dat natuurlijk niet gedaan. Er zijn waarschijnlijk enkele tienduizenden brieven met excuses onderweg.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:37 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Neen, niet doen alsof ze wereldkampioen zijn. Gewoon een supporterslied op een feestje van Studio Brussel. Wat is daar mis mee?
Gaarne beetje poeder dr bij.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kijk, als ze hadden geweten dat er ergens een Nederlander op een forum was die vond dat ze overdreven omdat hij het maar een kutwedstrijd vond, dat hadden ze dat natuurlijk niet gedaan. Er zijn waarschijnlijk enkele tienduizenden brieven met excuses onderweg.
Dat realiseren wij ons maar al te goed. En nee, het voetbal was niet goed, buiten in totaal 30 minuten/wedstrijd, wat tevens veel te weinig is met de spelers die we ter beschikking hebben. Maar we zijn gewoon blij dat we eens resultaten kunnen halen met niet altijd even goed voetbal.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:52 schreef JenHermes het volgende:
Ach de Belgen mogen gerust een feestje vieren op de overwinning en het behalen van de volgende ronde. Feit is wel dat de Belgen zich niet heel goed realiseren dat het in de 8ste finales ontzettend lastig gaat worden voor België.
Gelukkig hebben de Belgen een back up voor als België eruit ligt want Oranje heeft vanavond toch wel laten zien dat ze op dit moment tot een van de favorieten voor de titel horen
Jawel, al laat je ze liever voor de 4e keer in een finale choken.quote:
Ik heb geen idee, wordt een mooie strijd volgens mij. .quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel, al laat je ze liever voor de 4e keer in een finale choken.
De rechterkant is zoals het er nu uitziet op papier zeker de zwakkere kant.
Dat wordt een veldslag. In zo'n wedstrijd moet er gewonnen worden. Hoe dat maakt niet uit. Alles is geoorloofd, als er maar gewonnen wordt. In beide kampen is een nederlaag niet uit te leggen aan de supporters.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, wordt een mooie strijd volgens mij. .
Ja. Uiteraard. Al heb je niet zo'n mensen als Derksen die een hetze voeren. Op de opstelling valt ook best wat aan te merken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef sig000 het volgende:
*btw zijn er in België ook zoveel kenners die het allemaal beter weten?
Mexico is de 1e nu die in de weg staat. voor NL.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt een veldslag. In zo'n wedstrijd moet er gewonnen worden. Hoe dat maakt niet uit. Alles is geoorloofd, als er maar gewonnen wordt. In beide kampen is een nederlaag niet uit te leggen aan de supporters.
Nederland zal het hoofd verliezen en België zal daar beter mee om kunnen gaan. Daar ben ik van overtuigd.
Het lijkt me ook veel prettiger dan een halve finale tegen de Fransen of de inmiddels warmgedraaide kanaries.
Gelukkig komen al je voorspellingen tot nu toe uitquote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt een veldslag. In zo'n wedstrijd moet er gewonnen worden. Hoe dat maakt niet uit. Alles is geoorloofd, als er maar gewonnen wordt. In beide kampen is een nederlaag niet uit te leggen aan de supporters.
Nederland zal het hoofd verliezen en België zal daar beter mee om kunnen gaan. Daar ben ik van overtuigd.
Het lijkt me ook veel prettiger dan een halve finale tegen de Fransen of de inmiddels warmgedraaide kanaries.
Dat is ook mijn verwachting ja.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:38 schreef Nober het volgende:
België is al naar huis als Nederland de halve finale speelt tegen Argentinië.
Are you kidding me?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef Brecht35 het volgende:
Bij Sporza nodigen ze altijd Jan Boskamp of Jan Mulder uit, die weten het altijd beter.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:33 schreef sig000 het volgende:
*btw zijn er in België ook zoveel kenners die het allemaal beter weten?
De meeste wel. Groep B had ik fout en Costa Rica. Voor de rest redelijk goed in mijn pool.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:38 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Gelukkig komen al je voorspellingen tot nu toe uit![]()
Dat klopt, maar dat is geen topploeg en het zou flauw zijn als Nederland de confrontatie met België gaat ontwijken door te verliezen van Mexico.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mexico is de 1e nu die in de weg staat. voor NL.
Die zag het verschil niet tussen 2 negers.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:44 schreef ASSpirine het volgende:
Iemand gezien wat koningin Mathilde heeft gedaan na de wedstrijd...
Wat dan? Heeft ze de Nederlandse vlag in brand gestoken?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:44 schreef ASSpirine het volgende:
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is geen topploeg en het zou flauw zijn als Nederland de confrontatie met België gaat ontwijken door te verliezen van Mexico.
Kun jij ze wel altijd uit elkaar houden dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die zag het verschil niet tussen 2 negers.
Ja maar dat heeft ook te maken met mijn achtergrond.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun jij ze wel altijd uit elkaar houden dan?
Lukaku's haar was te vettig geworden, daarom heeft hij het af laten doen. Onze arme koningin zag het verschil niet meer tussen de twee jongens.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:49 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Lukaku's haar was te vettig geworden, daarom heeft hij het af laten doen. Onze arme koningin zag het verschil niet meer tussen de twee jongens.
Ik kan zelfs de broers Boateng goed onderscheiden want de een speelt voor Duitsland en de ander voor Ghana.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door de kleur van het shirtje. Random negers kan ik echter niet altijd onderscheiden. Koningin had de spelers wel uit elkaar moeten houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kan zelfs de broers Boateng goed onderscheiden want de een speelt voor Duitsland en de ander voor Ghana.
Maar jij ziet België winnen van Argentinië? En je hebt de wedstrijden van België gezien, hoe slecht ze waren? Ben eens realistisch want dat ben ik ook.
Wij krijgen het lastig tegen Mexico, Ivoorkust en al helemaal tegen Argentinië. Maar die eerste twee moeten we kunnen winnen. En als we de finale halen gaan we weer niet winnen want we zijn gewoon niet goed genoeg om Duitsland/Brazilië te verslaan. Trauma of realiteit, noem het hoe je zelf wilt.
Je bedoelt als ze worden uitgeschakeld door Mexico ?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:38 schreef Nober het volgende:
België is al naar huis als Nederland de halve finale speelt tegen Argentinië.
De spelers zijn er maar de overtuiging is er nog niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:19 schreef Nober het volgende:
Ik wil Frankrijk wel eens zien tegen een betere tegenstander dan Honduras (slechts 3-0) en Zwitserland.
Maar goed, wij gaan het niet eens worden over Argentinië-België. België gaat gewoon de finale halen want dat is realistisch.
3-0 is netjes tegen die houthakkers. Je gaat niet alles op alles zetten (en mogelijk geblesseerd raken) om er 6 van te maken. Frankrijk heb ik hoog zitten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:19 schreef Nober het volgende:
Ik wil Frankrijk wel eens zien tegen een betere tegenstander dan Honduras (slechts 3-0) en Zwitserland.
Maar goed, wij gaan het niet eens worden over Argentinië-België. België gaat gewoon de finale halen want dat is realistisch.
Ik ga er gewoon in mee, België wint het WK, ze zijn niet te stoppen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
De spelers zijn er maar de overtuiging is er nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een betere tekst geweest voor op de bus: "NIET TE STOPPEN!!"quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon in mee, België wint het WK, ze zijn niet te stoppen.
Jullie hebben alle intensiteit uit Chili kunnen neutraliseren en zet dan nog een Van Persie ipv Lens dan wordt het vooraan wordt terug wat scherper. Volgens mij ben je dan niet kansloos tegen Duitsland of Brazilië (als de arbitrage tenminste niet te veel onder de indruk is van het thuisland) Niet de favoriet maar ook niet kansloos (zie naar Duitsland in de jaren 80 - 90). De Nederlandse ploeg die er gisteren als 1 blok staat, heb ik bij België nog niet in die mate gezien vrees ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Wij krijgen het lastig tegen Mexico, Ivoorkust en al helemaal tegen Argentinië. Maar die eerste twee moeten we kunnen winnen. En als we de finale halen gaan we weer niet winnen want we zijn gewoon niet goed genoeg om Duitsland/Brazilië te verslaan. Trauma of realiteit, noem het hoe je zelf wilt.
België gaat ook een ronde verder en die kunnen nog groeien in het toernooi, allez ze zijn zoiets niet echt meer gewend maar goede spelers zijn er zeker.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Jullie hebben alle intensiteit uit Chili kunnen neutraliseren en zet dan nog een Van Persie ipv Lens dan wordt het vooraan wordt terug wat scherper. Volgens mij ben je dan niet kansloos tegen Duitsland of Brazilië (als de arbitrage tenminste niet te veel onder de indruk is van het thuisland) Niet de favoriet maar ook niet kansloos (zie naar Duitsland in de jaren 80 - 90). De Nederlandse ploeg die er gisteren als 1 blok staat, heb ik bij België nog niet in die mate gezien vrees ik.
Het is hopen op een 1986 scenario, dat begon ook niet zo goed.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
België gaat ook een ronde verder en die kunnen nog groeien in het toernooi, allez ze zijn zoiets niet echt meer gewend maar goede spelers zijn er zeker.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon in mee, België wint het WK, ze zijn niet te stoppen.Tjongejonge, wat voor een zure mongool ben jij zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Het moet goed eindigen. Beter slecht beginnen en goed eindigen dan omgekeerd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Het is hopen op een 1986 scenario, dat begon ook niet zo goed.
Ja. De spelers met een kaart sowieso.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:47 schreef Ruif het volgende:
Gaat Wilmots spelers rust geven, de laatste poulewedstrijd?
Ze winnen wel steeds ondanks het povere spel en er zit genoeg kwaliteit in die ploeg om wanneer het er echt om gaat nog flink lastig te worden voor de tegenstander.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik geloof dat Alderweireld en Witsel mogen rusten (wegens gele kaart).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:47 schreef Ruif het volgende:
Gaat Wilmots spelers rust geven, de laatste poulewedstrijd?
Ik hoop gewoon, met dat we zeker zijn van de 8e finale, dat ze een beetje loskomen. Want de stress en spanning in de voorbije 2 wedstrijden droop er gewoon af.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze winnen wel steeds ondanks het povere spel en er zit genoeg kwaliteit in die ploeg om wanneer het er echt om gaat nog flink lastig te worden voor de tegenstander.
Nou, ik herinner me nog de meest legendarische goal op het WK van België ooit, van Erwin Vandenbergh tegen Argentinië in 1986. In de eerste wedstrijd van de poulefase volgens mij, dat commentaar van Rik De Saedeleer toen is nationaal cultureel erfgoed geworden volgens mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in 1982 was.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:57 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou, ik herinner me nog de meest legendarische goal op het WK van België ooit, van Erwin Vandenbergh tegen Argentinië in 1986. In de eerste wedstrijd van de poulefase volgens mij, dat commentaar van Rik De Saedeleer toen is nationaal cultureel erfgoed geworden volgens mij.![]()
Ik zou het nog eens moeten opzoeken.
Enkele jongens moeten eens leren om de ruimtes niet dicht te lopen. Elke wedstrijd zijn er wel enkele voorbeelden van potentieel grote kansen die tenenkrommend worden verspild.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:01 schreef sig000 het volgende:
Ik verwacht dat Wilmots niet tevreden is en het meer als team laat spelen maar tot nu ontbreekt de visie hoe ze doelpunten gaan maken.
Het is ook beetje de onervarenheid denk ik die parten speelt op zo'n WK.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:03 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Enkele jongens moeten eens leren om de ruimtes niet dicht te lopen. Elke wedstrijd zijn er wel enkele voorbeelden van potentieel grote kansen die tenenkrommend worden verspild.
Probleem is dat Wilmots Mertens op rechts zet nu hé. Die gaat altijd naar zijn linkervoet. En Hazard staat al op links, die wil wel buiten om, maar wordt altijd dubbel gedekt, dus dat gaat dan uiteindelijk ook via het centrum. En daar loopt Lukaku, die als echte centrumspits wil spelen bij aanvallend voetbal, dus dan krijg je drie spelers op een kluitje en Lukaku die geen enkele voorzet krijgt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:03 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Enkele jongens moeten eens leren om de ruimtes niet dicht te lopen. Elke wedstrijd zijn er wel enkele voorbeelden van potentieel grote kansen die tenenkrommend worden verspild.
Zo hebben we Huntelaar in NL, goede spits maar loopt wat verloren rond in Oranje.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:12 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Probleem is dat Wilmots Mertens op rechts zet nu hé. Die gaat altijd naar zijn linkervoet. En Hazard staat al op links, die wil wel buiten om, maar wordt altijd dubbel gedekt, dus dat gaat dan uiteindelijk ook via het centrum. En daar loopt Lukaku, die als echte centrumspits wil spelen bij aanvallend voetbal, dus dan krijg je drie spelers op een kluitje en Lukaku die geen enkele voorzet krijgt.
Je hebt altijd wel goede spelers die om de een of andere reden niet renderen in het nationale team.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo hebben we Huntelaar in NL, goede spits maar loopt wat verloren rond in Oranje.
Om Lukaku weer wat vertrouwen te geven, mag hij wel aan de wedstrijd beginnen (vind ik).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:26 schreef kl1172 het volgende:
Daarom Origi! Lukaku loopt gewoon de meeste ruimtes dicht en als je dan Origi ziet bij 2 van de 3 doelpunten van de Belgen, om van te smullen bijna.
Start Origi, dan is het wellicht ook niet veel. Ik vind het prima zo, Origi als invaller.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:26 schreef kl1172 het volgende:
Daarom Origi! Lukaku loopt gewoon de meeste ruimtes dicht en als je dan Origi ziet bij 2 van de 3 doelpunten van de Belgen, om van te smullen bijna.
Ik denk dat de kansen die ze dan in het begin creëren wel veel gevaarlijker zullen zijn met Origi. Hij doet eigenlijk alles beter dan Lukaku, enkel is hij jonger en speelt hij in Frankrijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Start Origi, dan is het wellicht ook niet veel. Ik vind het prima zo, Origi als invaller.
Die is nog erg jong toch? Soort van Depay dan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Start Origi, dan is het wellicht ook niet veel. Ik vind het prima zo, Origi als invaller.
Origi is de 8e jongste voetballer ooit die gescoord heeft op een WK. 19 jaar een nog wat dagen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die is nog erg jong toch? Soort van Depay dan.
Blijft altijd lastig inschatten wat zo'n speler doet wanneer die in de basis start.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kansen die ze dan in het begin creëren wel veel gevaarlijker zullen zijn met Origi. Hij doet eigenlijk alles beter dan Lukaku, enkel is hij jonger en speelt hij in Frankrijk.
Klopt, Origi en Mertens zijn fenomenaal wanneer zij kunnen invallen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Blijft altijd lastig inschatten wat zo'n speler doet wanneer die in de basis start.
ELKE keer dat hij inviel ging het spel veel vloeiender en kwamen er kansen. Het niveau werd letterlijk zichtbaar beter. Hij kan ook anderen in stelling brengen. Ik had tegen Rusland al gestart met Origi.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Blijft altijd lastig inschatten wat zo'n speler doet wanneer die in de basis start.
Er zit genoeg talent in die selectie, nu nog alle neuzen dezelfde kant op.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:32 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Origi is de 8e jongste voetballer ooit die gescoord heeft op een WK. 19 jaar een nog wat dagen.
quote:
Ik denk dat ze ook dan gaten dicht lopen. Ik zie hem het liefst na een uur, 😑als de tegenstander al wat moe is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:31 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kansen die ze dan in het begin creëren wel veel gevaarlijker zullen zijn met Origi. Hij doet eigenlijk alles beter dan Lukaku, enkel is hij jonger en speelt hij in Frankrijk.
Origi gebruikt de ruimte meestal goed, dus dat is dan al zeker 1 minder die de gaten dichtloopt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook dan gaten dicht lopen. Ik zie hem het liefst na een uur, 😑als de tegenstander al wat moe is.
Ik ben Nederlander, als ik daarmee je vraag beantwoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:19 schreef Pugg het volgende:
[..]
Nederland![]()
![]()
![]()
Overmoedige Belgen , of alleen Vlamingen?
Nu ben je wel wat aan het doordraven he! Met Dirk Kuyt op de links-back hebben de Belgjes echt niets in te brengen. Nederland is dodelijk effectief in de omschakeling dus de gaten die ontstaan gaan de Belgen niet bepaald dichtlopen(Alderwereld loopt de 100 meter in 10 minuten, het zelfde geld voor Verthongen) Daarnaast gaat het balletje bij Belgie zo tergend langzaam rond dat Oranje zich hier ook onderuit kan voetballen met de creativiteit van de Jong en Sneijderquote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dirk Kuijt wordt gedold door Mirallas en Mertens. Dirk zal al voor de rust kramp hebben in zijn kuiten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:01 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nu ben je wel wat aan het doordraven he! Met Dirk Kuyt op de links-back hebben de Belgjes echt niets in te brengen. Nederland is dodelijk effectief in de omschakeling dus de gaten die ontstaan gaan de Belgen niet bepaald dichtlopen(Alderwereld loopt de 100 meter in 10 minuten, het zelfde geld voor Verthongen) Daarnaast gaat het balletje bij Belgie zo tergend langzaam rond dat Oranje zich hier ook onderuit kan voetballen met de creativiteit van de Jong en Sneijder
Ah daar komt de afgunst toch weer bovendrijven.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dirk Kuijt wordt gedold door Mirallas en Mertens. Dirk zal al voor de rust kramp hebben in zijn kuiten.
Met de lange ballen naar voren weet het kopsterke Belgische team wel raad. Dit in tegenstelling tot de Chileense kleinduimpjes. Sneijder heeft het niet meer en de Jong moet nog een rode kaart pakken dit WK.
1-0 winnen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah daar komt de afgunst toch weer bovendrijven.
Hoe zou België het doen tegen die zwerm Chilenen?
Is het ook, maar wel een tegenstander die gefrustreerd raakt als je niet meegaan in hun ren-je-rot-show en een tegenstander die niet heel geweldig verdedigt. Aanvallend was het ook vrij pover. Hoeveel echte kansen hadden ze? 1?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is een lastige tegenstander, ren je rot in het kwadraat.
Ze raakte in verwarring door de tactische meesterzet van Louis.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het ook, maar wel een tegenstander die gefrustreerd raakt als je niet meegaan in hun ren-je-rot-show en een tegenstander die niet heel geweldig verdedigt. Aanvallend was het ook vrij pover. Hoeveel echte kansen hadden ze? 1?
En dit komt waarschijnlijk uit de mond van een Nederlander die nog nooit in België geweest is voor langer dan een week.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:44 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Are you kidding me?
Volksport nummer 1 in Vlaanderen is zeuren over alles wat Nederlands is. Het anti-Nederland gevoel van vlamingen is mss te vergelijken met het anti-Duitsland gevoel van Nederlanders.
Wat?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:44 schreef ASSpirine het volgende:
Ze feliciteerde Lukaku met het doelpunt. Lukaku had nochtans geen doelpunt gescoord en werd tijdens de wedstrijd gewisseld waardoor hij erg boos was en zat te mokken op de bank. Het doelpunt werd gemaakt door zijn vervanger Origi. Omdat ze beide een donker kleurtje hebben, vergiste Mathilde zich.quote:
Oké, dat had ik al meegekregen. Uit de woorden van ASSpirine leed ik af dat ze haar kont demonstratief had afgeveegd met een Oranje shirtje, of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:51 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ze feliciteerde Lukaku met het doelpunt. Lukaku had nochtans geen doelpunt gescoord en werd tijdens de wedstrijd gewisseld waardoor hij erg boos was en zat te mokken op de bank. Het doelpunt werd gemaakt door zijn vervanger Origi. Omdat ze beide een donker kleurtje hebben, vergiste Mathilde zich.
Z'n wissels zijn inderdaad goed, en zijn opstelling an sich ook. Ik zou het wel wat anders doen maar ik ben geen bondscoach uiteraardquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:20 schreef sig000 het volgende:
Wilmots doet dat ook nog steeds goed wanneer het niet draait.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:09 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Daar is ze toe in staat...en daarna zou ze - zich van geen kwaad bewust - complimenten maken over het mooie toiletpapier.
Daar geloof ik niet zo in.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:09 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Daar is ze toe in staat...en daarna zou ze - zich van geen kwaad bewust - complimenten maken over het mooie toiletpapier.
De sarcasmemeter sloeg bij mij wel uit,quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Jezus jongens moet ik nu overal een smiley bijzetten ?
Grappigquote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:52 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
En dit komt waarschijnlijk uit de mond van een Nederlander die nog nooit in België geweest is voor langer dan een week.
leedquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oké, dat had ik al meegekregen. Uit de woorden van ASSpirine leed ik af dat ze haar kont demonstratief had afgeveegd met een Oranje shirtje, of iets dergelijks.
Leidde, dat klinkt toch niet. Ik breng taalhervormingen graag in de praktijk.quote:
Je hebt gelijk. Maar als je alles wat niet klinkt, wilt veranderen, wordt het een warboel van jewelstequote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leidde, dat klinkt toch niet. Ik breng taalhervormingen graag in de praktijk.
Zover is het nog lang nietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het zal een ware schoppartij worden straks de halve finale tussen Nederland en België
Daar ga ik ook vanuit! Met het mes tussen de tanden spelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het zal een ware schoppartij worden straks de halve finale tussen Nederland en België
Kompany zal wel hem in het ziekenhuis tackelenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:43 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Laten we hopen dat ze dan Van Buyten niet tegen Robben zetten, want dan krijgt Van Buyten na een kwartier al krampen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |