SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:
• http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
• http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
• http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
• http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
• http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
• http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
• http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
• http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
• http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
• http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panamaHaters everywhere but I don't really care.
Overleden, opgegeten en dan verdwalen of opgegeten, overleden en verdwalen kunnen we in ieder geval uitsluiten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Meisjes zijn verdwaald, overleden en opgegeten. Alleen de volgorde van die gebeurtenissen is nog niet helemaal duidelijk.
Dat hangt ervan af. Katachtigen doden hun prooi eerst, voordat ze beginnen met eten. Maar een beer houdt zijn prooi liever in leven, zodat het vlees warm blijft voor de kleine beertjes.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Overleden, opgegeten en dan verdwalen of opgegeten, overleden en verdwalen kunnen we in ieder geval uitsluiten.
Jongen? Hij was 29.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:43 schreef silliegirl het volgende:
Overigens: Dit is 't artikel over de britse jongen die ook eerder daar verdween.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ls-Britse-Alex.dhtml
Jongen, man, all the same :p.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Katachtigen doden hun prooi eerst, voordat ze beginnen met eten. Maar een beer houdt zijn prooi liever in leven, zodat het vlees warm blijft voor de kleine beertjes.
[/quo[quote]Op zaterdag 21 juni 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jongen? Hij was 29.
Maar dank voor de link.
En waar is dit voor nodig matthijst?quote:De familie ja, die willen zo lang mogelijk volhouden dat het niet aan hun dochters gelegen heeft.
Denk dat ze liever willen horen dat het een misdrijf was dan "eigen schuld".quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En waar is dit voor nodig matthijst?
Ah jouw persoonlijke verwachting. Top, dank en veel plezier er meequote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk dat ze liever willen horen dat het een misdrijf was dan "eigen schuld".
Ik hoop niet dat je post serieus is.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Katachtigen doden hun prooi eerst, voordat ze beginnen met eten. Maar een beer houdt zijn prooi liever in leven, zodat het vlees warm blijft voor de kleine beertjes.
De feiten spreken tegen een simpele verdwaling.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Welke feiten?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De feiten spreken tegen een simpele verdwaling.
De stoffelijke overschotten alsmede de rugtas en andere bezittingen kunnen ook na het overlijden "verdwalen", d.w.z. door het gebied worden verspreid.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je post serieus is.
Hoe wil je nog kunnen verdwalen als je dood of opgegeten bent?
De vindplaatsen van de spullen vele vele kilometers en uren klauteren na de bergkam overgegaan te zijn.quote:
Pfffffffffff, mensen verdwalen weleens en raken in paniek, zeker in zo'n gebied maar dat wil in jou lege hersenpan er maar niet in. Je blijft jezelf herhalen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vindplaatsen van de spullen vele vele kilometers en uren klauteren na de bergkam overgegaan te zijn.
De rugzak en de lichamen kunnen natuurlijk door de rivier zijn meegenomen. Maar vanaf welk punt dan? Het is minstens 10 km naar de dichtstbijzijnde rivier en de El Pianista trail loopt eerst naar het westen, ten noorden van de Barú.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De stoffelijke overschotten alsmede de rugtas en andere bezittingen kunnen ook na het overlijden "verdwalen", d.w.z. door het gebied worden verspreid.
Dat weet jij, met google maps voor je, maar wisten die meiden dat ook? Zonder kaart, zonder kompas?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vindplaatsen van de spullen vele vele kilometers en uren klauteren na de bergkam overgegaan te zijn.
De rugzak en de lichamen kunnen natuurlijk door de rivier zijn meegenomen. Maar vanaf welk punt dan? Het is minstens 10 km naar de dichtstbijzijnde rivier en de El Pianista trail loopt eerst naar het westen, ten noorden van de Barú.
De rugzak ook? Door de rivier dan. Maar lijkt me sterk dat dat helemaal in de bovenloop is gebeurd. Dan moet die rugzak de hele rivier af. En niet opgemerkt worden door niemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De stoffelijke overschotten alsmede de rugtas en andere bezittingen kunnen ook na het overlijden "verdwalen", d.w.z. door het gebied worden verspreid.
halverwege die rivier zijn ook nog 2 indianen nederzettingenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De rugzak ook? Door de rivier dan. Maar lijkt me sterk dat dat helemaal in de bovenloop is gebeurd. Dan moet die rugzak de hele rivier af. En niet opgemerkt worden door niemand.
Absoluut, die arme dames verdienen een eervol einde.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, dat wisten ze niet precies lijkt me. Maar dat betekent wel dat om bij de rivieren te komen die naar de vindplaats stromen, nog verder gelopen moeten hebben (naar links eerst, en dan over de bergkam en naar het noorden).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat weet jij, met google maps voor je, maar wisten die meiden dat ook? Zonder kaart, zonder kompas?
Mijn mening ja, als reactie op dat zwamstuk wat lematador aanhaalt om aan te tonen dat iedereen aan een misdrijf denkt. "Iedereen" is dan de familie. Lijkt mij niet de meest handige om dat aan te vragen, aangezien het niet heel ver gezocht is dat die sneller geneigd zullen zijn het op een misdrijf te gooien. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah jouw persoonlijke verwachting. Top, dank en veel plezier er mee
Ik denk dat ze tamelijk ver zijn gekomen, langs de rivier naar beneden zijn gelopen. Misschien een dag of drie of vier ofzo. Een van de twee kan, misschien gewond of uitgeput, zijn achtergebleven, de ander nog een dag verder doorgelopen. Rugzak kan ook met opzet in de rivier zijn gegooid, voor de nabestaanden, toen het overleden niet meer afwendbaar was.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De rugzak ook? Door de rivier dan. Maar lijkt me sterk dat dat helemaal in de bovenloop is gebeurd. Dan moet die rugzak de hele rivier af. En niet opgemerkt worden door niemand.
Zoals ik begrepen heb, is het niet echt "langs de rivier naar beneden lopen" maar echt heftig klim- en klauterwerk en zelfs de rivier oversteken, 4 keer volgens de mediaberichten.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze tamelijk ver zijn gekomen, langs de rivier naar beneden zijn gelopen. Misschien een dag of drie of vier ofzo. Een van de twee kan, misschien gewond of uitgeput, zijn achtergebleven, de ander nog een dag verder doorgelopen.
Exact, dat dacht ik ook, maar dat was voor ik de afstanden in kaart zag.quote:Rugzak kan ook met opzet in de rivier zijn gegooid, voor de nabestaanden, toen het overleden niet meer afwendbaar was.
Die gast die die spullen had gevonden bij de rivier heeft ze persoonlijk terug gebracht en kruiste daarbij het Pianistapad. En dat was 8 uur lopen. Dus snap al die dramatiek niet zo?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, we hebben de exacte plek van die rugzak niet, dat zou veel meer duidelijkheid scheppen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die gast die die spullen had gevonden bij de rivier heeft ze persoonlijk terug gebracht en kruiste daarbij het Pianistapad. En dat was 8 uur lopen. Dus snap al die dramatiek niet zo?
Dramatiek: "De vindplaatsen van de spullen vele vele kilometers en uren klauteren na de bergkam overgegaan te zijn."quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, we hebben de exacte plek van die rugzak niet, dat zou veel meer duidelijkheid scheppen.
"dramatiek"? Ik vind het interessant en denk graag mee.
Die weet de weg (terug) en is reisgids daar. Die meiden waren voor het eerst aan de andere kant van de berg. 8 uur teruglopen als je de weg weet is natuurlijk niet hetzelfde als de weg de andere kant op.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dramatiek: "De vindplaatsen van de spullen vele vele kilometers en uren klauteren na de bergkam overgegaan te zijn."
Die dude bracht die tas in 8 uur terug.
Welke stuwdam bedoel je? Ik zoek die op Google Earth maar kan hem niet vinden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
er is helemaal geen Rivier die vanaf Pinanista naar de stuwdam loopt
de stuwdam, ligt bij Punta Blancaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke stuwdam bedoel je? Ik zoek die op Google Earth maar kan hem niet vinden.
Gracias, dat (rood) ligt dus NA (stroomafwaarts van) de vindplaats van de schoenen (geel), en ver na de vindplaats van de rugzak (nog steeds onbekend waar dat precies is). Dus nog verder weg vanaf Boquete en inderdaad totaal niet verbonden aan de Pianista trail (die naar links/west loopt vanaf Boquete).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de stuwdam, ligt bij Punta Blanca
[ afbeelding ]
Dat schrijf je tegenwoordig met een t.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:25 schreef De_Pel het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg. Ik volg het omdat ik op nieuws hoop, maar het enige wat hier nog gebeurd is gedram van mensen die het constant beter denken te weten danwel hun eigen speculaties per se als meest waarschijnlijke scenario willen opleggen aan anderen.
klopt jaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gracias, dat (rood) ligt dus NA (stroomafwaarts van) de vindplaats van de schoenen (geel), en ver na de vindplaats van de rugzak (nog steeds onbekend waar dat precies is). Dus nog verder weg vanaf Boquete en inderdaad totaal niet verbonden aan de Pianista trail (die naar links/west loopt vanaf Boquete).
[ afbeelding ]
We weten toch helemaal niet wat er is gebeurd? Misschien zijn ze gevallen, verdronken, aangevallen door dieren...?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als het inderdaad intelligente meiden waren, wat steeds wordt gesteld, dan zullen ze toch wel een bericht voor hun nabestaanden hebben achtergelaten. Bijvoorbeeld een gesproken bericht of sms (niet verzonden) in hun eigen telefoon.
De gevonden lichaamsdelen wijzen eerder op een lokale dood dan een ver weg. Anders zou je niet een bekkenbot en een voet (van hetzelfde been?) vlakbij elkaar vinden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We weten toch helemaal niet wat er is gebeurd? Misschien zijn ze gevallen, verdronken, aangevallen door dieren...?
Ja pffff, weet ik veel. Ik heb dus echt geen verstand van dit soort zaken. Jij zult vanachter je pc ook niet kunnen zien aan de botten wat voor slijtage er aan is en hoe lang het al is aan het vergaan zeg maar.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De gevonden lichaamsdelen wijzen eerder op een lokale dood dan een ver weg. Anders zou je niet een bekkenbot en een voet (van hetzelfde been?) vlakbij elkaar vinden.
Ja, maar vóórdat dat gebeurde, kunnen ze op het idee gekomen zijn dat het mogelijk slecht zou kunnen aflopen. En dan gebeurt het vaak dat zo iemand een bericht achterlaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We weten toch helemaal niet wat er is gebeurd? Misschien zijn ze gevallen, verdronken, aangevallen door dieren...?
Absoluut, maar het speculeren is leuk en spannend. Met de weinige data die wij, zolderkamerFOK!kers, hebben de situatie duidelijker krijgen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja pffff, weet ik veel. Ik heb dus echt geen verstand van dit soort zaken. Jij zult vanachter je pc ook niet kunnen zien aan de botten wat voor slijtage er aan is en hoe lang het al is aan het vergaan zeg maar.
Dat moet je echt overhouden aan mensen in een lab.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:14 schreef MeloD het volgende:
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
De Pianista trail begint achter dit restaurant
Droeftoeterquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat schrijf je tegenwoordig met een t.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:29 schreef StaceySinger het volgende:
Feliciano heeft een Finca, een soort vakantiehuis, in het gebied waar de twee jonge vrouwen vermist zijn geraakt.Daarom is hij, samen met zes Indianen uit het dorp Alto Romero, zijn broer en een dorpsgenoot uit Boquete, zelf maar gaan zoeken. Eerst in de bossen rondom El Pianista, het pad waar de vrouwen het laatst zijn gezien.
Waar werd die gevonden dan? En als men in de buurt van de rugzak zoekt, komt men niet bij de schoenen, dat is 6 uur stroomafwaarts.quote:En toen de rugzak eenmaal was gevonden, zochten ze gericht in de buurt van de vindplaats.
Nee, stroomafwaarts, en die rivier heet Culubré, niet Culebra (adder).quote:Kilometers stroomopwaarts van de río Culebra.
Dus er zaten 2 dagen tussen de vondst van de beide schoenen, enkele kilometers uit elkaar.quote:Afgelopen maandag vonden ze de eerste schoen. Woensdag volgde de tweede schoen van het merk Wildebeast, die volgens de verkoper alleen in Nederland verkocht worden. Ook vonden ze resten, onder andere in de sok van de tweede schoen. Feliciano kon er nachten niet van slapen, piekerend wat er met de twee 'Holandesas' zou zijn gebeurd. Toen hij en zijn team de ontdekkingen deden, overheerste één gevoel: "Een zeer, zeer trieste vondst."
In theorie wel, maar waarom zou ze dan niet net eventjes een paar km verder langs de rivier lopen en het dorpje aan de stuwdam tegenkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Overigens is het nog steeds mogelijk dat één van de twee nog steeds ergens door de jungle zwerft.
Gewond? Psychisch ingestort?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In theorie wel, maar waarom zou ze dan niet net eventjes een paar km verder langs de rivier lopen en het dorpje aan de stuwdam tegenkomen.
Kan. Over dat verdwalen en volledig de verkeerde kant oplopen; ook dat kan door een slangen/spinnenbeet of rupsaanraking zijn.quote:
Dit is de bron die ik gebruikt heb. Coordinaten invoeren in Google Earth werkt en zo heb ik dus die kaartjes gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:59 schreef matthijst het volgende:
Is er ook een andere bron dan RTL Nieuws voor dit kaartje?
[ afbeelding ]
Als ik google op die coordinaten vind ik zo niks. Kan ook zijn dat RTL random plek in die rivier gekozen heeft?
Hadden niet beide ouderparen de schoenen van hun beider dochters herkend?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Een niet denkbeeldig scenario is dat er binnenkort een DNA match is voor één van de twee meiden, maar niet voor de andere. Die ouders blijven dan in onzekerheid.
Veel respect voor deze mensen zeg dat ze zelf zijn gaan zoeken !quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:29 schreef StaceySinger het volgende:
Feliciano heeft een Finca, een soort vakantiehuis, in het gebied waar de twee jonge vrouwen vermist zijn geraakt. Hij is een van de mannen die de afgelopen week de schoenen heeft gevonden. En hij is boos. En verontwaardigd. In de eerste plaats, zo vertelt hij, omdat in de tijd dat de ouders niet in het gebied aanwezig waren, er nauwelijks is gezocht in de jungle bij Boquete. Volgens hem is er zelfs een periode van een maand helemaal niks gedaan. "En pas als ze er weer waren, was er reuring en lieten de autoriteiten zich zien", schampert hij.
Daarom is hij, samen met zes Indianen uit het dorp Alto Romero, zijn broer en een dorpsgenoot uit Boquete, zelf maar gaan zoeken. Eerst in de bossen rondom El Pianista, het pad waar de vrouwen het laatst zijn gezien. En toen de rugzak eenmaal was gevonden, zochten ze gericht in de buurt van de vindplaats. Kilometers stroomopwaarts van de río Culebra. Door dichtbebost, moeilijk begaanbare gebied. En niet zonder, zij het heel wrang, resultaat.
Afgelopen maandag vonden ze de eerste schoen. Woensdag volgde de tweede schoen van het merk Wildebeast, die volgens de verkoper alleen in Nederland verkocht worden. Ook vonden ze resten, onder andere in de sok van de tweede schoen. Feliciano kon er nachten niet van slapen, piekerend wat er met de twee 'Holandesas' zou zijn gebeurd. Toen hij en zijn team de ontdekkingen deden, overheerste één gevoel: "Een zeer, zeer trieste vondst."
"Ook dat maakt hem boos, want niet de lokale autoriteiten, maar hij en zijn mannen hebben zo hun best gedaan."
En toen kwamen de lokale autoriteiten, zo vertelt Feliciano, met helikopters en veel bombarie naar de regio Alto Romero. Om al het gevonden materiaal veilig te stellen. "Ze zeiden niet eens hallo of bedankt voor het zoeken. En presenteren het nu aan de buitenwereld alsof zij zo hard gezocht hebben. En of zij degenen zijn die ervoor gezorgd hebben dat wat waarschijnlijk aan de jonge vrouwen toebehoort, na ruim twee maanden eindelijk gevonden is." Ook dat maakt hem boos, want niet zij, maar hij en zijn mannen hebben zo hun best gedaan. Gelukkig, zo zegt hij, weten de mensen in de buurt wel beter. "En nu hopelijk de mensen in Nederland ook."
Wijsheid lijkt dus, voor zover mogelijk, aanwezig te zijn op de plek van de vermissing. En te proberen de aandacht van de media en de bevolking te blijven trekken. Om zoveel druk op de ketel te houden, dat dat de autoriteiten hun best blijven doen om vermisten terug te vinden. Helaas is deze les te trekken uit een in en in triest verhaal. Waarvan mogelijk nooit met zekerheid te zeggen valt wat er precies is gebeurd, daar in die dichte jungle van Boquete. En is dit een raad waarvan ik hoop dat het niet nodig is voor wie dan ook om op te volgen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-als-je-kind-vermist
Schoenen misschien wel, maar in slechts één zat nog een stuk voet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hadden niet beide ouderparen de schoenen van hun beider dochters herkend?
Jij denkt dat het op sokken makkelijker is daar te lopen? Schoen kwijt, dan maar op sokken door de giftige spinnen, slangen en andere gezelligheidsdieren in de buurt?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Schoenen misschien wel, maar in slechts één zat nog een stuk voet.
Nee. Dat kan niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Overigens is het nog steeds mogelijk dat één van de twee nog steeds ergens door de jungle zwerft.
Nee, maar het geeft nog geen 100% zekerheid voor de ouders.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dat het op sokken makkelijker is daar te lopen? Schoen kwijt, dan maar op sokken door de giftige spinnen, slangen en andere gezelligheidsdieren in de buurt?
Mits dat bekkenbot niet van de andere meid is, dan de voet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft nog geen 100% zekerheid voor de ouders.
Ja, die coordinaten op zich zijn wel van die lokatie, maar ben benieuwd of de coordinaten kloppen, of dat RTL gewoon een random plek in de rivier heeft gekozenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is de bron die ik gebruikt heb. Coordinaten invoeren in Google Earth werkt en zo heb ik dus die kaartjes gemaakt.
Waarom zou RTL dat doen? Er is 1 andere bron van een "vindplaats" maar dat was geen vindplaats, maar een plek die ze op 15 mei hebben bezocht:quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, die coordinaten op zich zijn wel van die lokatie, maar ben benieuwd of de coordinaten kloppen, of dat RTL gewoon een random plek in de rivier heeft gekozen
In theorie kan alles en is het zelfs mogelijk dat beide meiden nog ergens ronddwalen. Erg aannemelijk is dat echter niet.quote:
Ja, maar hebben iets meer informatie natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:19 schreef matthijst het volgende:
Waarom zou RTL dat doen? Ze weten toch welke rivier het is, net als wij?
Zal es zoeken.quote:Als je een kaartje wilt moet je toch wat?
Daarom benieuwd of er andere bronnen voor die coordinaten zijn. Zou je toch verwachten bij zo'n zaak.
Hypotheses/scenario's. Een theorie zou ik het niet willen noemen. Maar ja inderdaad, die tijden.quote:Jij baseert al je theorieën toch ook op die kaart? Zou ook kunnen dat ze verder richting het zuiden in die rivier belandt zijn? Zou ook beter kloppen met die 8 uur misschien...
Tunnelvisie? Juist niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:24 schreef Poeke het volgende:
Het moet me even van het hart: El_Matador, wat ben jij irritant zeg.
Ik heb de laatste 3 topics doorgekeken om te kijken welke theorieën er rond gingen maar heb zelden zo iemand meegemaakt die last heeft van tunnelvisie of gewoon heel graag wilt dat mensen vermoord worden, vooral 2 blonde meiden uit Nederland.
Laten we het houden op eigenwijs is ook wijs, maar echt... Probeer eens buiten je eigen straatje te denken ipv te hopen op een misdrijf.
Niet van de Panamese autoriteiten; heb ik althans nog geen bericht van gelezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tunnelvisie? Juist niet.
Ik hoop helemaal niet op een misdrijf, hoe kom je daarbij; het is het uitgangspunt van zowel de familie als de Panamese autoriteiten. Daar maak ik slechts gebruik van.
De kaartjes zijn dan ook bedoeld om de enorme afstanden en hoogteverschillen aan te geven.
De autoriteiten in Panama en de familie van de twee vermiste Nederlandse vrouwen gingen uit van een misdrijf.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet van de Panamese autoriteiten; heb ik althans nog geen bericht van gelezen.
Je post halve topics vol met met "ja maar het is toch een misdrijf, want" reacties, eigenlijk alleen op basis van een Nederlands nieuwsbericht waarin staat dat de Nederlandse recherche een vermoeden heeft dat het een misdrijf zou kunnen zijn. Je beargumenteert je mening met dingen die makkelijk op een andere manier uit te leggen zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tunnelvisie? Juist niet.
Ik hoop helemaal niet op een misdrijf, hoe kom je daarbij; het is het uitgangspunt van zowel de familie als de Panamese autoriteiten. Daar maak ik slechts gebruik van.
De kaartjes zijn dan ook bedoeld om de enorme afstanden en hoogteverschillen aan te geven.
Ah, het bericht zegt dat de tas is gevonden waar die twee rivieren bij elkaar komenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar hebben iets meer informatie natuurlijk.
[..]
Zal es zoeken.
Ik heb geen theorie over misdrijven en moorden. Dat hebben de media, wie ben ik om dat tegen te spreken?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:44 schreef Poeke het volgende:
[..]
Je post halve topics vol met met "ja maar het is toch een misdrijf, want" reacties, eigenlijk alleen op basis van een Nederlands nieuwsbericht waarin staat dat de Nederlandse recherche een vermoeden heeft dat het een misdrijf zou kunnen zijn. Je beargumenteert je mening met dingen die makkelijk op een andere manie uit te leggen zijn.
Mijn theorie: Die meisjes zijn een stukje geen wandelen, verdwaald in een onherbergzaam gebied, de verkeerde kant op gelopen en een riviertje tegengekomen. Er is iets gebeurd, ze zijn gewond geraakt of verhongerd, eentje kon niet meer verder en de andere is verder gegaan. Die heeft nog een stuk verder proberen te lopen. (Paar km) Ook zij kon niet meer verder, is naast de rivier gaan zitten, overleden. rugzak is mee gestroomd met de rivier en daarom een stuk verder gevonden...
Is dat niet stuk logischer dan jou theorie over misdrijven en moorden?
Tunnelvisie ?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:24 schreef Poeke het volgende:
Het moet me even van het hart: El_Matador, wat ben jij irritant zeg.
Ik heb de laatste 3 topics doorgekeken om te kijken welke theorieën er rond gingen maar heb zelden zo iemand meegemaakt die last heeft van tunnelvisie of gewoon heel graag wilt dat mensen vermoord worden, vooral 2 blonde meiden uit Nederland.
Laten we het houden op eigenwijs is ook wijs, maar echt... Probeer eens buiten je eigen straatje te denken ipv te hopen op een misdrijf.
Ja precies. Maar dan ga je niet de bergkam over. Die watervallen liggen vlakbij Boquete, ten noorden van die vulkaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:48 schreef matthijst het volgende:
Naja, je kan in 4 uur naar die waterval op en neer. 19:00 donker, dus dan konden ze terug zijn
Omdat onervaren toeristen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb geen theorie over misdrijven en moorden. Dat hebben de media, wie ben ik om dat tegen te spreken?
Ik zeg juist dat ze omhoog geklommen zijn en daar in de rivier gevallen (zie kaartje).
Maar waarom je om 15:00 nog met 2 meiden de berg opgaat, dát is het vage, dat was het al vanaf het begin.
Maar als je dus verdwaalt wel, ik kan uit eigen ervaring spreken dat als je in heel erg bebost gebied gaat wandelen je op een gegeven moment niet meer weet of je links, onder, rechts of boven bent gegaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Maar dan ga je niet de bergkam over. Die watervallen liggen vlakbij Boquete, ten noorden van die vulkaan.
Dat je dan in de buurt van die watervallen verdwaalt, kan ik me helemaal voorstellen. Dat je dan nog eens verder klimt (veel) en volledig de verkeerde kant op loopt, kan ik me in goede gezondheid niet voorstellen.quote:
tussen 5 en 6 uur hadden ze nog zicht op huizen en gsm bereik ( dus gps)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:44 schreef Poeke het volgende:
[..]
Je post halve topics vol met met "ja maar het is toch een misdrijf, want" reacties, eigenlijk alleen op basis van een Nederlands nieuwsbericht waarin staat dat de Nederlandse recherche een vermoeden heeft dat het een misdrijf zou kunnen zijn. Je beargumenteert je mening met dingen die makkelijk op een andere manier uit te leggen zijn.
Mijn theorie: Die meisjes zijn een stukje geen wandelen, verdwaald in een onherbergzaam gebied, de verkeerde kant op gelopen en een riviertje tegengekomen. Er is iets gebeurd, ze zijn gewond geraakt of verhongerd, eentje kon niet meer verder en de andere is verder gegaan. Die heeft nog een stuk verder proberen te lopen. (Paar km) Ook zij kon niet meer verder, is naast de rivier gaan zitten, overleden. rugzak is mee gestroomd met de rivier en daarom een stuk verder gevonden...
Ja, daarom. Je loopt in kringetjes, weet de weg niet meer terug.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:50 schreef LS24 het volgende:
[..]
Maar als je dus verdwaalt wel, ik kan uit eigen ervaring spreken dat als je in heel erg bebost gebied gaat wandelen je op een gegeven moment niet meer weet of je links, onder, rechts of boven bent gegaan.
Dat was vast ook niet de bedoeling. Je bent zo de weg kwijt in een bosquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Maar dan ga je niet de bergkam over. Die watervallen liggen vlakbij Boquete, ten noorden van die vulkaan.
Gps heb je geen gsm voor nodig, dus als ze gps hadden, dan hadden ze dat totdat de accu leeg was.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
tussen 5 en 6 uur hadden ze nog zicht op huizen en gsm bereik ( dus gps)
verdwalen kan dus niet
En probeer in het donker maar de weg terug te vinden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
verdwalen kan dus niet
Plus dat er in eerdere topics al is aangegeven dat je tijdens het lopen van die route je kon lopen tot de watervallen en door kan lopen naar uitzichtplaatsen boven op de berg. Als je de weg kwijt raakt zou ik met die wetenschap (vooraf ingewonnen op de laptop) misschien ook doorlopen naar een uitzichtplaats om te kijken waar ik naar terug moet. Maar als het dan donker wordt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:50 schreef LS24 het volgende:
[..]
Maar als je dus verdwaalt wel, ik kan uit eigen ervaring spreken dat als je in heel erg bebost gebied gaat wandelen je op een gegeven moment niet meer weet of je links, onder, rechts of boven bent gegaan.
En jij weet dat omdat je naast de dames liep?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
verdwalen kan dus niet
Beweert de familie dat dan meerdere malen? Precies, jij bent gewoon erg zuur. Het is maar goed dat familie of vrienden dit soort topics niet hoeven te lezenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mijn mening ja, als reactie op dat zwamstuk wat lematador aanhaalt om aan te tonen dat iedereen aan een misdrijf denkt. "Iedereen" is dan de familie. Lijkt mij niet de meest handige om dat aan te vragen, aangezien het niet heel ver gezocht is dat die sneller geneigd zullen zijn het op een misdrijf te gooien. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
Wel een toepasselijke nick trouwens.
Dat is wel mager. Twee Nederlandse sites die in een bijzin spreken over "Panamese autoriteiten". Welke autoriteiten dat dan zijn wordt niet vermeld. In elk geval niet de politie (ook een autoriteit), want die gaan juist uit van een verdwaling of ongeval. Autoriteit kan zijn op staatsniveau, provinciaal niveau of gemeentelijk niveau. Wordt niet vermeld. Ik hou het op onzorgvuldig formuleren van slordige redacteuren.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De autoriteiten in Panama en de familie van de twee vermiste Nederlandse vrouwen gingen uit van een misdrijf.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
De families van de twee vermiste meisjes Kris en Lisanne en de autoriteiten in Panama gaan nog altijd uit van een misdrijf.
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
Volgens mij gaat de zon zelfs iets eerder onder, op 9 graden noorderbreedte. Hier (ongeveer 5 graden NB) is het elke dag om 18:30 donker. Maar als je verdwaald bent om die tijd, dan ga je toch terug?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:57 schreef Poeke het volgende:
[..]
En jij weet dat omdat je naast de dames liep?
Als de zon onder gaat om 18:30 dan is het om 18:00 al erg schemerig, laat staan in een dikbeboste jungle.
Dat is een heel plausibel scenario.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:44 schreef Poeke het volgende:
[..]
Je post halve topics vol met met "ja maar het is toch een misdrijf, want" reacties, eigenlijk alleen op basis van een Nederlands nieuwsbericht waarin staat dat de Nederlandse recherche een vermoeden heeft dat het een misdrijf zou kunnen zijn. Je beargumenteert je mening met dingen die makkelijk op een andere manier uit te leggen zijn.
Waarheen? Verdwaald betekent over het algemeen dat je de weg niet meer terug weet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de zon zelfs iets eerder onder, op 9 graden noorderbreedte. Hier (ongeveer 5 graden NB) is het elke dag om 18:30 donker. Maar als je verdwaald bent om die tijd, dan ga je toch terug?
Maar je hebt het overleefd. Hoeveel dagen kan de mens het vol houden als je verdwaald bent? Dit vraag ik omdat men er in dit topic vanuit lijkt te gaan dat dit max een dag isquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat was vast ook niet de bedoeling. Je bent zo de weg kwijt in een bos
Vorig jaar zelf ook nog aardig zoekende geweest naar de weg terug, op vakantie.
Als je 3 uur gelopen hebt in de jungle en het wordt donker... Hoe loop je dan terug? Zonder zaklamp. Volgens een bron in vorige topic blijken er veel meer paadjes te lopen dan alleen het hoofdpad. Als je niets ziet is een fout snel gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de zon zelfs iets eerder onder, op 9 graden noorderbreedte. Hier (ongeveer 5 graden NB) is het elke dag om 18:30 donker. Maar als je verdwaald bent om die tijd, dan ga je toch terug?
Precies. Dan ga je niet nog eens een berg beklimmen om aan de andere kant van het land terecht te komen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:01 schreef LS24 het volgende:
[..]
Waarheen? Verdwaald betekent over het algemeen dat je de weg niet meer terug weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |