Dat gaat over Pakjegemak en dat werkt niet bij particuliere en internationale zendingen (sterker nog, het gros van de NL websites biedt het ook niet aan).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:33 schreef V__L_N het volgende:
Technisch gezien moet het kunnen. Van de site:
Bezorging pakket bij een Postkantoor
Wilt u liever niet thuisblijven om uw pakket in ontvangst te nemen? Dan kunt u er bij sommige webshops ook voor kiezen om uw zending meteen bij het Postkantoor te laten bezorgen. Of bijvoorbeeld bij uw supermarkt. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Met 2.600 Postkantoren is er altijd één bij u in de buurt.
---
Mare je kan ook beetje gaan creatieven en een pakketbus naast je deur maken. De postbode legt het pakket daar in en sluit de bak daarna gewoon af.
Er bestaan daarnaast ook particulieren postadressen die wel gewoon post uit het buitenland ontvangen.
Hoe doe je dat nu met inklarinskosten? Neem niet aan dat de buurman die voor je betaald.
Yes, maar dat werkt niet met pakketjes waarvoor ik moet betalen of tekenenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:35 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Die brievenbussen zijn gewoon te koop, kom zo meteen langs een adresje dat er eentje heeft hangen.
Geweldig ding voor bol.com en andere brievenbuspakjes.
De eerste keer dat ik het ding zag mijn TC een foto gestuurd met de vraag mag dat? Yup dat mocht.
Is het niet mogelijk dat je een ander (officieus) huisnummer neemt? Stel: Het pand heeft als nummer 25, en dan ben jij bijvoorbeeld 25A, of eventueel 25 II. Hang je een eigen brievenbus met dat nummer er op naast de brievenbus van je onderbuurman, klaar ben je. Als het goed is wordt hij dan ook niet meer lastig gevallen met verrekenzendingen en tekenstukken, want die mogen niet bij "buren" worden aangeboden. Voor de zekerheid kun je ook nog een A4-tje op je bus plakken met het verzoek om pakjes NIET bij de buren aan te bieden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:57 schreef Skv het volgende:
Dag bezorgerts,
Vraagje aan jullie!
Ik huur de bovenverdieping van een groot pand en heb dus hetzelfde huisnummer als mijn buren. Mijn buurman werkt aan huis en ik op kantoor (ben veel weg). Ik bestel veel pakjes, en mijn buurman is er helemaal klaar mee om constant mijn pakjes aan te moeten nemen onder zijn werktijd. Logisch.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing zodat de pakjes niet voor de eerste keer worden aangeboden, maar direct naar het postkantoor worden gebracht zodat ik ze daar zelf op kan halen.
Van PostNL klantenservice begrijp ik dat bezorgers verplicht zijn om het thuis aan te bieden.. Maar dit is dus geen optie. Wat raden jullie mij aan?
N.B. het gaat vaak om particulier verzonden binnenlandse pakketjes en internationale pakketjes.
Ja, dat onderste heb je gelijk in, ook al staat het op mijn naam, als mijn buurman weigert dan staat er dat de bewoner heeft geweigerd en ben ik m'n pakje kwijt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel een lastig verhaal, zie zulke opmerkingen bij de webcare ook vaak dus je bent iig niet de enige.
Vraag me af wat er gebeurt als de buurman de pakjes gewoon allemaal gaat weigeren. Het is immers hetzelfde huisnr, zien ze dat als geweigerd door bewoner? Post die door een bewoner zelf geweigerd wordt kunnen ze zelfs gewoon retour afzender sturen volgens mij
Het lastige is dat het een monumentaal pand is waar aan de buitenzijde niks aan verspijkerd mag worden. Er zit een brievenbus 'in' de deur verwerkt en dat is het wel. Aan de gevel mag ik geen extra bussen hangen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk dat je een ander (officieus) huisnummer neemt? Stel: Het pand heeft als nummer 25, en dan ben jij bijvoorbeeld 25A, of eventueel 25 II. Hang je een eigen brievenbus met dat nummer er op naast de brievenbus van je onderbuurman, klaar ben je. Als het goed is wordt hij dan ook niet meer lastig gevallen met verrekenzendingen en tekenstukken, want die mogen niet bij "buren" worden aangeboden. Voor de zekerheid kun je ook nog een A4-tje op je bus plakken met het verzoek om pakjes NIET bij de buren aan te bieden.
Nu kun je wel gaan mopperen dat PostNL niet klantgericht is, maar dan vergeet je 1 ding. Als iemand jou een pakje stuurt en PostNL bezorgt dat, dan ben jij NIET de klant! De afzender is de klant, en jij bent op jouw beurt weer de klant van de afzender. De afzender kiest voor een bepaald servicekader, en dat bieden wij dan aan.
Overigens is het ook wel erg vreemd dat jij boven een bedrijf woont, en dat jullie dan allebei hetzelfde huisnummer hebben. Volgens mij hoort dat niet. Of is het soms zo dat de eigenaar van het bedrijf een deel van zijn bedrijfspand aan jou onderverhuurt? Het is namelijk ook zo dat een pand in de regel een woonbestemming heeft, OF een bedrijfsbestemming. Dat heeft ook gevolgen voor o.a. de verschuldigde gemeentebelastingen. Gaat het om een bedrijfspand, dus een pand met een bedrijfsbestemming, dan mag jij daar eigenlijk niet wonen. Heeft het pand een woonbestemming, dan zit dat bedrijf daar illegaal.
Een buitenbus plaatsen mag toch wel? Desnoods aan een paal. Dat er echt helemaal niks aan de gevel gehangen mag worden lijkt me sterk: Je ziet vaak genoeg dingen bij monumentale panden als vlaggemasten, intercoms, naambordjes, deurbellen, etc. Die zitten ook niet met plakband vast.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Het lastige is dat het een monumentaal pand is waar aan de buitenzijde niks aan verspijkerd mag worden. Er zit een brievenbus 'in' de deur verwerkt en dat is het wel. Aan de gevel mag ik geen extra bussen hangen.
Dan over je klantgerichtheid-opmerking. Als de verzender aangeeft dat het pakje niet bij mij moet worden aangeboden, maar mee moet worden genomen naar het postkantoor, dan is dat toch de instructie van de klant? Deze wens wordt niet uitgevoerd omdat er blijkbaar aangebeld moet worden, ongeacht instructie.
Dan over je laatste opmerking: het is een woonhuis en ook als zodanig geregistreerd. Een van de ruimtes wordt echter als kantoor-aan-huis gebruikt. Ik heb gewoon een huurcontract voor een onzelfstandige woningruimte.
Begrijp ik, maar als op het pakje door de afzender vermeld wordt 'niet aanbieden, afleveren op postkantoor', dan bieden ze het alsnog aan. Omdat dat moet van PostNL oid.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een buitenbus plaatsen mag toch wel? Desnoods aan een paal. Dat er echt helemaal niks aan de gevel gehangen mag worden lijkt me sterk: Je ziet vaak genoeg dingen bij monumentale panden als vlaggemasten, intercoms, naambordjes, deurbellen, etc. Die zitten ook niet met plakband vast.
Als de afzender aangeeft dat het pakje gelijk naar het postkantoor moet, is het wat anders. Tot nu toe had je het echter alleen over dat JIJ dat graag wilde, en aangezien jij in dit geval geen klant bent, is dat wat lastig.
Dat komt omdat direct naar het postkantoor alleen met pakjegemak gaat. Als ik een brief in de bus gooi en ik zet er met een pen op "aangetekend", dan gaat de postbode ook echt niemand laten tekenen. Want "aangetekend" is een aparte dienst, en een brief wordt geen aangetekende enkel door er "aangetekend" op te zetten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar als op het pakje door de afzender vermeld wordt 'niet aanbieden, afleveren op postkantoor', dan bieden ze het alsnog aan. Omdat dat moet van PostNL oid.
Naar wat ik me heb laten vertellen moet je leges betalen voor het mogen plaatsen van zo'n bus, die kunnen oplopen tot 5.000(!) Euro.
Je bent dan wel afhankelijk van de welwillendheid van de pakketbezorger. 'Probleem' daarbij is dat deze in dit geval inkomsten misloopt door klantvriendelijk te zijn, het pakje wordt immers niet afgeleverd. Met 'mijn' pakketbezorger kan ik ook allerlei afspraken maken (o.a. mijn handtekening zetten), maar het mes snijdt aan twee kanten: ik heb mijn pakje en hij krijgt ervoor betaald.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat overigens ook nog kan, en wat wel zou moeten werken is dat je een briefje ophangt (na)bij de voordeur met de mededeling: "pakjes voor Skv gaarne gelijk naar Postkantoor brengen en kennisgeving achterlaten, benedenbuurman niet lastig vallen!", of een tekst van soortgelijke strekking.
Ik heb dat zelf ook al eens gedaan, en dat werkte goed. Volgens mij zijn wij ook wel verplicht gehoor te geven aan verzoeken op briefjes, tenzij deze onredelijk zijn, ons veel extra werk kosten of mogelijk frauduleus zijn (pakje van ING graag afgeven op nr 32...)
Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd dat je aan dergelijke verzoeken (mits niet onredelijk en geen vermoeden van fraude) gewoon gehoor MOET geven. Maar misschien is dat in de tussentijd veranderd, of gelden er voor postbodes andere regels dan voor chauffeurs?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:42 schreef posje het volgende:
[..]
Je bent dan wel afhankelijk van de welwillendheid van de pakketbezorger. 'Probleem' daarbij is dat deze in dit geval inkomsten misloopt door klantvriendelijk te zijn, het pakje wordt immers niet afgeleverd. Met 'mijn' pakketbezorger kan ik ook allerlei afspraken maken (o.a. mijn handtekening zetten), maar het mes snijdt aan twee kanten: ik heb mijn pakje en hij krijgt ervoor betaald.
Inderdaad niet zo flexibel en klantvriendelijk van PostNL. Ze vinden allerlei mooie constructies uit, maar simpelweg een pakje op een postkantoor af laten halen kan dus niet. Terwijl het ook kostenbesparend zou kunnen werken (pakketbezorger hoeft er iig niet voor te worden betaald).
Bezorgers kunnen daar ook niets aan doen. Ander bezorgadres misschien?
Als in het wordt aan mij verzonden, maar niet bij mij bezorgt...quote:Hoe bedoel je missen?
Je wordt gemist! Als het moet gewoon een klacht indienen? (Heb ik ook gedaan, tegen mezelf!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:14 schreef V__L_N het volgende:
Als in het wordt aan mij verzonden, maar niet bij mij bezorgt...
Ik loop normaal mijn eigen huis. Wordt ook door de buren aangesproken dat er veel mis gaat en dat ze post krijgen voor andere adressen...
Het pakje? Liever gewoon standaard alles, negen van de tien keer ben ik niet thuis.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als PostNL deze service nog iets aanpast, zodat je ook als ontvanger nog VOOR dat de eerste aanbieding is geweest, het pakje kan laten herrouteren. Maar dat is misschien nog even een brug te ver.
scheelde weer een 2 tal wcpapier vellenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Suf bedrijf is dit ook wel soms: Hebben ze in de afgelopen jaren eerst het hele bedrijf opgesplitst in aparte BV'tjes, nu gaan ze die BV'tjes weer samenvoegen om de administratieve lasten te verlichten.
Dus de Productie BV wordt weer opgeheven, we zijn nu Koninklijke PostNL B.V.
(De afzender van de brief was trouwens PostNL Holding B.V., dus we zijn er nog niet helemaal.....)
Daar komt het heel kort door de bocht op neer ja. In pakketboerenland is het overigens een doodnormaal beloningssysteem geworden. Werkt ook zaken in de hand als een chauffeur die zelf zijn handtekening zet en het in de bus duwt, over de schutting gooit, voor de deur zet enz. Volgens mij zijn ze ook niet alleen verplicht om het pakje aan te bieden maar moeten ze zelfs een harde hit rate hebben. Zoveel zoveel procent van de pakjes móét afgeleverd worden. Die was nog belachelijk hoog ook volgens mijquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat een belachelijke constructie, dus omdat de pakketboeren een vreemd beloningssysteem hebben bedacht, verslechtert de dienstverlening? Lekker klantgericht.
Gaat naar "onbestelbare stukken" in Den Haag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:01 schreef PenetratorNL het volgende:
Ik heb een vraag.
Gisteravond op het depot van Opmeer, hadden we een paar rolcontainers met "onbestelbaar".
Ik weet dat onbestelbaar betekend dat het niet bij de ontvanger kan worden afgeleverd (adres bestaat niet, geen/dichtgelijmde brievenbus, etc), Maar de pakketjes werden op de sorteerband gegooid, en tijdens het opruimen en klaarzetten van de rolcontainers die weer met de vrachtwagens mee moesten, kwam ik weer een container tegen met "onbestelbaar".
Wat gebeurd er met deze pakketten? Circuleren deze gewoon een beetje rond door de depots in het land?
Niet het postbusnummer 99054 vergeten hèquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gaat naar "onbestelbare stukken" in Den Haag.
2500 NA ..10843366x moeten opschrijven, dus dat zal ik nooit vergeten
Ja anders wordt ie echt onherstelbaar onbestelbaarquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:27 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Niet het postbusnummer 99054 vergeten hè
Onvoorstelbaar voorspelbaar...quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef posje het volgende:
[..]
Ja anders wordt ie echt onherstelbaar onbestelbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |