abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141639464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Noem je dat gericht? De dader en zijn familie is op zichzelf al niet gericht, maar dan ook nog een hele zooi anderen erbij nemen?

[..]

Dat is gewoon collectief straffen en heeft niks te maken met "we laten geen joden in de steek."
Om te beginnen hadden die drie daar natuurlijk al niet moeten zijn.
Maar als we dat even laten rusten: in beschaafde landen gaat de politie, en niet het leger, die kinderen en de ontvoerders zoeken. Alleen in bijzondere gevallen worden de speciale mogelijkheden van het leger te hulp geroepen. En die speciale mogelijkheden omvatten zeker niet Palestijnen gaan lopen pesten, of liever gezegd: het daar als normaal geziene pesten opvoeren.

En verder: als jij alle Palestijnen als Hamas-leden ziet, doe je hetzelfde als mensen die alle joodse Israeli's als soldaat zien en dus niet als burger. Leuke spiegel heb jij!
Ja, ik vind dat zeer gericht daar de vader ook een Hamaslid is en dus een terrorist. Ze kunnen het voorkomen door de kinderen heelhuids over te dragen aan de ouders, zoniet dan de bulldozer over de woning heen.

Daarnaast ben jij niet degene die bepaald wie er naar de ontvoerde kinderen gaat zoeken maar zelfs in Nederland helpt het leger mee zoeken als er onschuldige kinderen vermist worden. Denk maar aan de 2 knulletjes die vorig jaar door hun vader Jeroen meegenomen werden en later dood werden terug gevonden . Ook daar zocht het leger mee dus zo ongebruikelijk is dat niet.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_141639528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..Ik zie voor joden uit het Europa van pakweg 1850 ook geen enkele reden om zich cultureel verbonden te voelen met het Palestina van die tijd.
Kees, wie ben jij als niet-jood om te kunnen bepalen hoe joden zich moeten voelen. Jouw mening doet er niet toe. :W
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:29:02 #43
176916 Karrs
2007-2017
pi_141640300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:43 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Kees, wie ben jij als niet-jood om te kunnen bepalen hoe joden zich moeten voelen. Jouw mening doet er niet toe. :W
Geen jodenhater, gelukkig. Dat heeft ie zelf gezegd.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_141640629
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:29 schreef Karrs het volgende:

[..]

Geen jodenhater, gelukkig. Dat heeft ie zelf gezegd.
Ja, dat zegt hij maar als je goed tussen de regels doorleest dan druipt het er vanaf.
pi_141674715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat zeer gericht daar de vader ook een Hamaslid is en dus een terrorist. Ze kunnen het voorkomen door de kinderen heelhuids over te dragen aan de ouders, zoniet dan de bulldozer over de woning heen.

Daarnaast ben jij niet degene die bepaald wie er naar de ontvoerde kinderen gaat zoeken maar zelfs in Nederland helpt het leger mee zoeken als er onschuldige kinderen vermist worden. Denk maar aan de 2 knulletjes die vorig jaar door hun vader Jeroen meegenomen werden en later dood werden terug gevonden . Ook daar zocht het leger mee dus zo ongebruikelijk is dat niet.
Maar heeft het Nederlandse leger toen het hele dorp waar die knulletjes woonden gevangen genomen in de hoop dat er dan iemand over de brug komt? Het grootste deel van de opgepakte Palestijnen heeft geen banden met Hamas en wordt puur opgepakt om het politieke spel verder uit te spelen.

Daarnaast vind ik het ontstaan van een organisatie als Hamas niet verwonderlijk. Als jij al een jaar of 50 Palestijnen onderdrukt en vermoord onder toeziend oog van Amerika (en de hele wereld) is het niet verwonderlijk dat er op een gegeven moment een terroristische organisatie ontstaat die het heft in eigen handen neemt. Ik zeg niet dat ik het bestaan goedkeur, maar begrip waar het vandaan komt heb ik zeker.

Hamas is ook niet begonnen als terroristische organisatie, maar als religieuze sociale beweging. Het ontstaan van de terroristische organisatie Hamas is naar mijn mening volledig te wijten aan het provoceren van Zionisten.
  zondag 29 juni 2014 @ 11:01:15 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141675082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:43 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Dit is een heilloze weg. Op deze manier mag niemand meer iets zeggen, is er geen discussie. Dan blijft alleen oorlog en onderdrukking over.

Maar als dat is wat je wilt. . . .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_141678522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:53 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Shin Bet heeft 2 hoofdverdachten op het oog. Beiden zijn leden van de terroristische organisatie Hamas;Rat 1=Amar Abu Eisha, 33 jaar en Rat2=Marwan Kawasme, 29 jaar. Beiden wonende te Hebron.

Ik zeg; platwalsen de huizen van de familie( ook leden die lid zijn van de terroristische groepering Hamas zoals vader en broers van de hoofdverdachten) en net zo lang vast zetten totdat de ontvoerde kinderen terug zijn.

Klasse job van Shin Bet _O_ ^O^

Get them ~O>
:')
pi_141678682
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij wil zulk smerig tuig los laten lopen. Is idd huilie huilie dan :W
pi_141678781
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Jij wil zulk smerig tuig los laten lopen. Is idd huilie huilie dan :W
Nee, schatje

Het is gewoon een kwestie van kiezen tussen de minst kwade.
pi_141686889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, als je kreten gebruikt als de fascistische VS, EU en Oekraïnse pro-Eu-regering vind ik je wel aardig geradicaliseerd klinken. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet met ze eens te zijn, maar fascistische ideeën heb ik er nog niet gehoord.
Pardon? Jouw kreten dan maar gebruiken? :
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:

En wat er goed is aan bijdraaien richting een schurkenstaat, ontgaat me!
Nou, als je kreten gebruikt als een schurkenstaat vind ik je wel aardig geradicaliseerd klinken. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet met ze eens te zijn, maar om het een schurkenstaat te noemen vind ik je toch aardig geradicaliseerd.
pi_141687054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik draai helemaal niet bij! Als je goed had gelezen, had je dat standpunt van mij al lang kunnen weten. En wat er goed is aan bijdraaien richting een schurkenstaat, ontgaat me!
Je zei dat we niets kunnen doen aan het bestaan van de staat. Ik dacht dat je nog steeds vond dat die van de kaart geveegd zou moeten worden.
pi_141718390
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:50 schreef Rosario het volgende:

[..]

Je zei dat we niets kunnen doen aan het bestaan van de staat. Ik dacht dat je nog steeds vond dat die van de kaart geveegd zou moeten worden.
Iets vinden is iets anders dan realistisch nastreven.

Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen, totaal geen bestaansrecht. Praktisch gezien weet ik echter dat dat onmogelijk is en hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
pi_141718454
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:07 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Iets vinden is iets anders dan realistisch nastreven.

Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen, totaal geen bestaansrecht. Praktisch gezien weet ik echter dat dat onmogelijk is en hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
Onzin, Israel heeft bestaansrecht.
pi_141718621
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Onzin, Israel heeft bestaansrecht.
Mwah, vind ik toch altijd een zeer vreemd punt. Joden hebben honderden jaren geleefd zonder pogingen om een staat te stichten. Dat je dan uiteindelijk vind dat je Palestina wel voor 90% mag overnemen vind ik ronduit beschamend. Natuurlijk is het een lastige situatie maar 50/50 zou naar mijn mening ruim voldoende moeten zijn.

Maar Palestina heeft zichzelf in de vingers gesneden door het ontstaan van Hamas. Als er op dit moment geen radicaliserende organisatie zou bestaan in Palestina weet ik niet hoe de rest van de wereld zou reageren op deze systematische uitroeiing van Israël. Op dit moment praat Israël alles goed onder het mom dat het toch allemaal terroristen zijn.
Aan de andere kant vind ik niet dat je van een volk kunt verwachten om 60 jaar lang geterroriseerd te worden en is het ontstaan van zo'n organisatie slechts een kwestie van tijd geweest. Kwam wel goed uit voor Israël.
pi_141719899
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:14 schreef tapirrr het volgende:
deze systematische uitroeiing van Israël
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:29 schreef tapirrr het volgende:
omdat in de Thora staat dat God het land aan de Joden heeft gegeven (wat gelijk staat aan dat ik nu opschrijf dat Duitsland nu van mij is) willen ze heel Israel en zullen ze niet stoppen tot elke Palestijn gevlucht is.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef tapirrr het volgende:
Daarnaast vind ik zeker dat je Israel op 1 lijn kan zetten als Nazi-Duitsland.
en dan dit..

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:38 schreef tapirrr het volgende:
Ik heb mij goed ingelezen over deze kwestie, zeker niet alleen door boeken van Finkelstein. Ook pro-Israelische boeken gelezen.

en daarnaast zulke pareltjes..

quote:
Het liefst zie ik de hele Israëlische staat verdwijnen
quote:
hoop ik alleen maar dat de Israëliërs voor het eerst van hun leven medelijden krijgen met andere mensen dan zichzelf.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:29 schreef tapirrr het volgende:
denk ik niet dat de haat richting Joden in de afgelopen 300 jaar door vrijwel elke bevolkingsgroep die met ze in 1 land heeft gewoond ongegrond is.
pi_141720900
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:58 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

[..]

en dan dit..

[..]

en daarnaast zulke pareltjes..

[..]

[..]

[..]

De enige uitspraak die enigszins ongegrond is is de laatste. Maar dat heeft verder niks te maken met de Israëlische staat an sich. Daarnaast kwam het als reactie op een heel verhaal van Skillsy waarin hij uiteenzette dat de Joden overal weggepest werden. Ik overdrijf dan natuurlijk met mijn opmerking maar ik verbaas mij over de weinige zelfreflectie die Joden hebben op dat punt (geen enkel volk zal het waarderen als opeens een ander volk het halve land voor zichzelf probeert te krijgen, ongeacht wat voor volk dat is).
  maandag 30 juni 2014 @ 14:04:20 #57
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 19:02:40 #58
8781 crew  Frutsel
pi_141732408
De drie vermiste/ontvoerde israelische tieners zijn waarschijnlijk dood gevonden. IDF geeft zo persconferentie. Dit gaat een staartje krijgen in die regio.
  maandag 30 juni 2014 @ 19:07:26 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141732636
Ik zei al eerder dat ze helemaal niet ontvoert waren, maar die post werd gewist.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 30 juni 2014 @ 19:16:51 #60
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141733140
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zei al eerder dat ze helemaal niet ontvoert waren, maar die post werd gewist.
NSA. Dat had je moeten weten (volgende keer geheimtaal gebruiken).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')