abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141295020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Luxuria het volgende:
Hoe hard zal zo'n auto dan gereden hebben als zelfs een paard dat niet overleeft?
als een paard zn been breekt is hij vaak al ten dode opgeschreven, en dat kan al gebeuren als hij gewoon struikelt ofzo.
compact en kleverig.
pi_141300712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:53 schreef Alecks het volgende:

[..]

Wat voor abonnement voor je smartphone heb je dan? Rijden op een manege is inderdaad nog redelijk betaalbaar. Een eigen paard hebben is daarentegen wel behoorlijk aan de prijs. Uitgaande van stalling op een manege of pensionstal met (overdekte) rijbak ben je voor stalling, voer, hoefsmit, dierenartskosten, vervoer etc. en afschrijving andere spullen die je erbij nodig hebt (zadel, hoofdstel, dekjes, rijkleding..) zo'n vier à vijfhonderd euro per maand kwijt.

Ten eerste zijn de kosten lang niet overal gelijk, ten tweede noemde ik maar een willekerurig voorbeeld, om aan te geven dat elke hobby van jongeren gewoon geld kost en dat bijna alle ouders daar niet zo´n moeite mee hebben. Het is echt niet raar dat iemand een eigen paard heeft, dat wil niet meteen zeggen dat de ouders zwemmen in het geld en al doen ze het wel, wat dan nog? Ik zie liever dat ze het uitgeven dan oppotten.

(En het is hoefsmid, niet smit- komt van smeden)

[ Bericht 2% gewijzigd door Alentejana op 19-06-2014 20:59:08 ]
pi_141300941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Zit je op je 16de in een rolstoel... En dat allemaal dankzij pappie en mammie die teveel geld hebben... ^O^
Want paardrijden is anno 2014 nog steeds alleen iets voor de happy few? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_141301157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:22 schreef Syntos het volgende:
Het blijven toch [s]dieren[/s mensen]. Die kun je gewoon nooit 100% vertrouwen, en dan krijg je dit soort dingen.
pi_141303345
kut paarden
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2014 @ 21:46:39 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_141304931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:21 schreef kurk_droog het volgende:
kut paarden
Dek hengst

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141305495
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:57 schreef quinoahipster het volgende:
Wie laat zijn kind dan ook paardrijden? :N
Je kunt ze beter xtc geven, veel minder gevaarlijk :Y
alsof iemand daar ooit aan heeft getwijfeld
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:11:45 #83
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141306563
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:30 schreef Djeez het volgende:
Kinderen horen ook niet op zo'n knol. Voor zelfs de lichtste snorfiets moet je al allerlei tests af te leggen, terwijl iedereen op een frikandel in spe mag stappen. Belachelijk, levensgevaarlijk op een drukke weg!
_O_
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:54:50 #84
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_141324852
Het artikel:

PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
meisje
PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
meisje
PAARD
PAARD

:{
pi_141325809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Het artikel:

PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
meisje
PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
PAARD
meisje
PAARD
PAARD

:{
ja, dat viel mij ook op... ;(
compact en kleverig.
pi_141327442
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, dat viel mij ook op... ;(
Dat een paard wordt aangereden is zeldzamer en indrukwekkender dan dat er iemand van een paard afvalt, vandaar. Kun je mensen niet echt kwijk nemen.
Ik zou ook niet weten wat je nog allemaal toe zou kunnen voegen over het meisje. Die viel er af en brak haar rug op drie plaatsen... Dat staat er ook...
pi_141327832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat een paard wordt aangereden is zeldzamer en indrukwekkender dan dat er iemand van een paard afvalt, vandaar. Kun je mensen niet echt kwijk nemen.
Ik zou ook niet weten wat je nog allemaal toe zou kunnen voegen over het meisje. Die viel er af en brak haar rug op drie plaatsen... Dat staat er ook...
zeldzamer dan n meisje van 16 dat haar rug op drie plaatsen breekt? Indrukwekkender?
Ligt miss aan je referentiekader, maar dat vind ik niet.

De reden dat t zo gebracht wordt is dat t verteld wordt vanuit de manege, niet dat dat verongelukte paard indrukwekkender is. Paarden gaan heel vaak dood.
compact en kleverig.
pi_141328027
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

zeldzamer dan n meisje van 16 dat haar rug op drie plaatsen breekt? Indrukwekkender?
Ligt miss aan je referentiekader, maar dat vind ik niet.

De reden dat t zo gebracht wordt is dat t verteld wordt vanuit de manege, niet dat dat verongelukte paard indrukwekkender is. Paarden gaan heel vaak dood.
Die laatste reden heb ik pagina´s eerder al aangegeven, maar ook in het 112 verhaal gaat het om de aanrijding en wordt er alleen gemeld dat het meisje er in het bos afgevallen is.
En er vallen toch echt wel dagelijks meiden van paarden.
Nee, ze breken niet allemaal hun rug, ze lopen eerder hoofdletsel op en dat komt dan allemaal keurig in de krant. Eigenlijk zodra er en ambulance bij te pas komt. En hier wordt ook het letsel genoemd, maar er is gewoon niet zoveel meer te melden als wat er staat, dus ik weet niet wat men precies verwacht?

En indrukwekkender omdat het anders is dan ander nieuws dat dagelijks voorbij komt. niet omdat het "erger" zou zijn. Misschien had ik beter "opvallender" kunnen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')