Briljant. Een internet-plaatje.quote:
Hardop lacht.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
verplichten vind ik onzinnig, maar het zou verstandig zijn dat de meisjes die zo graag paard willen rijden leren te vallen
Ja, je hebt gelijk! Ik zit zelf nooit in die omstandigheden, want schrik valt in heel veel gevallen te voorkomen en hoe het paard er op reageert kun je ook vaak bepalen, dus ik kon het niet meer voor de geest halen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh?![]()
Ik heb niet anders meegemaakt dan dat een groep(je) paarden bij schrik juist alle kanten op vliegt.
Bij gespannenheid en onrust zoeken ze elkaar op, bij schrik is het ieder voor zich. (En zwaar kut als je op dat moment meerdere handpaarden bij je hebt.)
Wat is irriquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Zou je als je iets uit een artikel quote, de quote als quote willen plaatsen? Nu lijkt het net alsof dit jouw eigen tekst is.. kijk ik naar wie de TS is en weet ik hoe het zit. Best irri eigenlijk.
Wat begrijp je niet aan kinder-paarden-boerderij en 30 jaar lang enige incident ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
Wat begrijp jij niet zou ik zeggen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan kinder-paarden-boerderij en 30 jaar lang enige incident ?
Dus niet het eerste 'incident' in 30 jaar en met 'incident' bedoelen ze dus botsing paard versus auto. We hebben het hier over de oorzaak van dat incident dat hoogstwaarschijnlijk een schrikreactie is geweest en ze zouden in de krant en het guinness book of records mogen komen als dit de eerste keer in 30 jaar is dat een paard van daar een schrikreactie heeft gehad.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:09 schreef tong80 het volgende:
Rossen heeft dit nog niet eerder meegemaakt. 'In de 30 jaar dat wij hier zitten, is het de tweede keer dat één van onze paarden door een auto is geschept. En de eerste keer was te herleiden tot een fout van de chauffeur van de auto.'
Liever dan met jou een homo-fight.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Tong80 en Ouder1, dat wordt een bitchfight
Goddank op het dak terecht gekomen, en niet door de voorruit gegaanquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:18 schreef hb64 het volgende:
Ik hoop dat de amazone er goed vanaf komt.
Foto's van het ongeval staan op: 112provincieutrecht.nl
De automobilist(e) zal ook flink geschrokken zijn.
Tja, zij waren eerst natuurlijkquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:21 schreef Syntos het volgende:
Die auto is wel rijp voor de sloop.![]()
Ik vraag me toch af waarom paarden uberhaupt op de autoweg mogen lopen als ze zo onvoorspelbaar kunnen zijn. Ik zie ze hier zelfs regelmatig op drukke fietspaden midden in de stad lopen.
Er zijn idd plekken waar ze beter niet kunnen komen, maar officieel is een ruiter gewoon een verkeersdeelnemer. Ze moeten zich ook aan regels houden en er zijn plekken waar ze helemaal niet mogen komen (maar dat dan toch doen).quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:21 schreef Syntos het volgende:
Ik vraag me toch af waarom paarden uberhaupt op de autoweg mogen lopen als ze zo onvoorspelbaar kunnen zijn.
Ik zie ze hier zelfs regelmatig op drukke fietspaden midden in de stad lopen.
Tja, als ik de endurance paarden naar het vliegveld zie gaan en doodkalm tussen al dat gedoe in zie staan, als ik de demo paarden zie die met de gekste dingen te maken krijgen en alles valt dit wel mee allemaal.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Stellen dat een paard aan de hulpen moet zijn is leuk, maar een paard moet dat wel leren en schrikgedrag blijft altijd, zeker onder bijzondere, uitzonderlijke situaties.
Je kunt een hoop voor zijn (bv door het paard aan de omgeving te laten wennen als handpaard) maar niet alles.
Nou ja, dat ze naar 1 van hun veilige spots rennen is niet zo heel raar. Ze kunnen kiezen tussen veiligheid bij andere paarden zoeken, wat het beste werkt als ze ook verder contact hebben met die paarden(ze bv naast elkaar staan of beter nog in een kudde samen) of ze kiezen ervoor om naar 1 van de voor hun veilige plekken te gaan en dat is meestal in volle vaart naar huis, lopen ze zo de stal in als die open staat.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:18 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Zonder nu te oordelen over een geval waar ik niet bij was blijft het curieus dat het paard zich losmaakte van twee andere paarden...Bovenal is een paard een kuddedier die veiligheid zoekt bij andere paarden in geval van schrik.
Maar goed, het is gebeurd, het is geweldig ingrijpend voor iedereen op zo´n manege en vooral het meisje zelf dat hierbij ook nog eens haar paard verloren heeft en ernstig gewond is geraakt.
Shit happens en als het met een paard erbij is, is het meestal ook meteen wel heel link.
Dat heb ik ook in tweede instantie genoemd:quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze naar 1 van hun veilige spots rennen is niet zo heel raar. Ze kunnen kiezen tussen veiligheid bij andere paarden zoeken, wat het beste werkt als ze ook verder contact hebben met die paarden(ze bv naast elkaar staan of beter nog in een kudde samen) of ze kiezen ervoor om naar 1 van de voor hun veilige plekken te gaan en dat is meestal in volle vaart naar huis, lopen ze zo de stal in als die open staat..
Ik zorg altijd eerst dat een paard in de omgang al steun bij mijn zoekt, dan is de neiging om weg te rennen van je, kleiner.quote:Een bijkomende omstandigheid was dat de amazone eraf viel en zo´n paard zich dan ook niet meer "gesteund" voelt en dan maar naar huis gaat.
^^ Een uitvloeisel uit de tijd dat iedereen zo'n ding gebruikte waarschijnlijk. Net als roken, als dat nu nieuw geintroduceerd zou worden, zou het direct verboden zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:21 schreef Syntos het volgende:
Ik vraag me toch af waarom paarden uberhaupt op de autoweg mogen lopen als ze zo onvoorspelbaar kunnen zijn.
Ik zie ze hier zelfs regelmatig op drukke fietspaden midden in de stad lopen.
Wat voor abonnement voor je smartphone heb je dan? Rijden op een manege is inderdaad nog redelijk betaalbaar. Een eigen paard hebben is daarentegen wel behoorlijk aan de prijs. Uitgaande van stalling op een manege of pensionstal met (overdekte) rijbak ben je voor stalling, voer, hoefsmit, dierenartskosten, vervoer etc. en afschrijving andere spullen die je erbij nodig hebt (zadel, hoofdstel, dekjes, rijkleding..) zo'n vier à vijfhonderd euro per maand kwijt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:32 schreef Alentejana het volgende:
Een paard hoeft helemaal niet duur te zijn. Een beetje smartphone kan duurder zijn in aanschaf en gebruik....
(...)
Ja, maar bokt is al lang niet meer leuk...quote:
lolquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |