abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141331001
Pfiew XM, ik zag de hele tijd te vernieuwen om te kijken naar nieuws. Wat een opluchting, gelukkig!
Nu maar hopen dat jullie kleine meid snel opknapt :*
E.
pi_141331450
Wat een opluchting .. hopelijk voelt ze zich gauw wat beter :*
pi_141332015
Wat een opluchting xm!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:57:00 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141332232
Fijn XM. Krijg ze nog iets van een AB kuur voor de infectie of gewoon uitzieken?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:59:00 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141332313
Uitzieken, als maandag nog niet opgeknapt, dan weer ff langs.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141333274
Goed om te lezen, XM! Ik was er een beetje misselijk van. Zo een goede borrel, die heb je wel verdiend. ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:29:16 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141333443
Oh wat een opluchting zeg! Heftig virusje dan :o hopelijk knapt ze snel weer op. En houden, die huisarts! Snelle actie altijd fijn. (Hopelijk is het nooit meer nodig)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141333776
Het spijt me heel erg, maar ik wil dit toch even kwijt. XM, allereerst ben ik superblij dat noor alleen een virusje heeft, maar meid, echt, doe dit soort dingen jezelf en Noor niet aan. Je bent iedere keer dat ze ziek is volledig in paniek, maar het is een kindje en ze zal vaker ziek worden, blauwe plekken en bloedneuzen krijgen, haar hoofd stoten etc. Probeer niet steeds van het ergste uit te gaan en volledig in paniek te raken :* Voor jezelf en voor noor
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:40:14 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141333802
Ja, dit is een lelijkerd. Ze is al ziek vanaf dinsdag en nu nog steeds in de 39 koorts.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:41:00 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141333830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:39 schreef Spirit82 het volgende:
Het spijt me heel erg, maar ik wil dit toch even kwijt. XM, allereerst ben ik superblij dat noor alleen een virusje heeft, maar meid, echt, doe dit soort dingen jezelf en Noor niet aan. Je bent iedere keer dat ze ziek is volledig in paniek, maar het is een kindje en ze zal vaker ziek worden, blauwe plekken en bloedneuzen krijgen, haar hoofd stoten etc. Probeer niet steeds van het ergste uit te gaan en volledig in paniek te raken :* Voor jezelf en voor noor
Eh, ik snap je post wel, maar ik was nu niet de enige met een vermoeden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:46:44 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141334043
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dit is een lelijkerd. Ze is al ziek vanaf dinsdag en nu nog steeds in de 39 koorts.
pfoe! Maar dit virus heb je maar weer gehad. Waar ik me telkens weer over verbaas is hoe ze dagen als een dood vogeltje kunnen liggen en dan zo *poef* weer beter zijn. Hopelijk is dat bij Noor ook weer gauw.

Dat als een dood vogeltje is ook wel even wennen trouwens. Maar je gaat het herkennen. En er een gevoel bij ontwikkelen. Echt. :Y

Al wen je nooit aan artsen die zich zorgen maken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141334119
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eh, ik snap je post wel, maar ik was nu niet de enige met een vermoeden.
Je hoeft je niet te verdedigen, het was niet als aanval bedoelt. Ik vond het heel goed dat je je gevoel volgt, ik zou alleen wensen, voor jullie, dat je niet altijd zo bang bent dat haar iets ergs mankeert.
Sarcasme. Herken het.
pi_141336085
Blij dat het geen ene dingen zijn XM. Verder kan ik me vinden in wat Spirit zegt. Ik weet niet hoe het is om zulke angst te voelen omtrent je kind, maar het lijkt me intens naar en overweldigend. Ik hoop dat je een manier zal vinden om daar wat nuchterder in te staan. :*
pi_141337204
Ik ben het ook met Spirit eens. Hopelijk knapt je meisje gauw op :*

Hier een meisje dat maar een uurtje wilde slapen over de hele dag. Deed haar humeur niet erg goed :o
Ik voel me op die momenten best wel onzeker :@
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:18:44 #215
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141337257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:17 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben het ook met Spirit eens. Hopelijk knapt je meisje gauw op :*

Hier een meisje dat maar een uurtje wilde slapen over de hele dag. Deed haar humeur niet erg goed :o
Ik voel me op die momenten best wel onzeker :@
Waarom voel je je dan onzeker, Omen?

Fijn dat het niks ernstigs is XM.
pi_141337431
Als het dan even niet gaat zoals Riley wil wordt ze boos en gaat ze op de grond liggen huilen. En dan laat ik haar even boos zijn en ga dan op de grond zitten bij haar, zodat ze troost kan vinden bij me
En ik ben dan onzeker of ik het wel goed doe. En hoe je nou met die buien moet omgaan. :@
pi_141337758
Die buien vind ik ook lastig Omen :@

Ik zie haar nog veel te vaak als mijn kleine baby die niks 'fout' kan doen. Hoewel ze soms dondersgoed weet dat ze iets doet wat niet mag.

Het 'aanpakken' gaat me steeds beter af en ze heeft het soms gewoon nodig dat haar wordt gezegd dat het niet mag.

Maar zeker als ze ook wat vermoeid zijn is het lastig. Djen is dan ook veel huileriger. Wat eerder naar bed vanavond een optie?
pi_141337911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:23 schreef Omentielvo het volgende:
Als het dan even niet gaat zoals Riley wil wordt ze boos en gaat ze op de grond liggen huilen. En dan laat ik haar even boos zijn en ga dan op de grond zitten bij haar, zodat ze troost kan vinden bij me
En ik ben dan onzeker of ik het wel goed doe. En hoe je nou met die buien moet omgaan. :@
Ik zou doen exact wat jij doet. Sterker nog, bij onze oudste pakken we het zo nog steeds aan: ruimte laten voor de emotie (want hoe futiel het ook mag lijken in onze ogen, voor een kind is die emotie de enige waarheid op dat moment) en veiligheid/troost bieden. Ik denk echt dat je het geweldig doet :)
pi_141338177
quote:
^O^
Zo doen wij het ook :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:52:12 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141338805
quote:
Hier ook zo :Y
pi_141339211
quote:
Klinkt als een geweldige manier om met dat soort buien om te gaan ^O^ :*
Al blijft het natuurlijk wel lastig om je kindje te zien worstelen met vermoeidheid en emoties. Het helpt voor mezelf in ieder geval vaak wel om inderdaad goed voor ogen te houden dat het voornamelijk de vermoeidheid is die spreekt, en dat het niet aan mij ligt... :@
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:38:06 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141340976
eerste losse stapjes! *O* *O* *O*

J deed 2 stapjes en daarna moest D er overheen door 3 stapjes los te doen.

*O*
pi_141341652
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:38 schreef Kyara het volgende:

*O*
*O* *O*
En toen J weer 4? Ze jutten elkaar leuk op dan he? O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:29:44 #224
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141343946
*O* *O* Wat tof Kyara! En wat grappig dat ze zo met elkaar meegaan en zich aan elkaar optrekken O+
pi_141344232
quote:

*O*
Wat TOF! *O*
pi_141346338
XM, wat heerlijk dat Noor niets ernstigs mankeert! Wat een opluchting moet dat zijn... Nu wachten tot dit vervelende virus voorbij is :*

Kyara, stapjes *O*

Sticker staat! *O*

Omen, zo zou ik 't ook doen hoor :)
Home is where the O+ is...
pi_141346498
quote:

*O*
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141346815
Even meejuichen voor alle mooie berichten *O* *O* *O*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:23:35 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141347013
Wat goed Kyara! *O*

Omen, dat klinkt echt juist als een heel fijne manier voor Riley om zich toch te kunnen uiten!
pi_141347073
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bloed goed. Wel twee kleine afwijkingen in het bloed, maar die duiden op een virale infectie. Had overlegd met de kinderarts. Geen enkele aanwijzing op leukemie.

Godsamme, 10 jaar ouder. Huisarts was ook opgelucht.
Pffff wat een opluchting!! Dikke knuffel voor jullie :*

Ik heb het in onze (wat verdere) familie meegemaakt, meisje was toen van Noors leeftijd. Zo heftig :'(. Ze is nu 4,5 en maakt het gelukkig goed, maar het was een paar keer heel erg op het randje. Je zou het maar meemaken als ouders :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:07 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141348205
Oh en wat fijn dat Noor 'gewoon' een virusje heeft en niks engs!!
Sterkte met je vogeltje XM! :*
pi_141348554
Kyara *O* wat goed

:* dank voor jullie reacties. Ze lag vandaag zeer vroeg op bed. Ze was echt zo moe. Nu ligt ze heerlijk te snurken O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:59:27 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141349112
Xm fijn dat je zekerheid hebt! En nu uitzieken. Ik hoop dat ze er Snel weer bovenop is.

Sticker staat!

D en J stapjes!
pi_141349412
Staan en stapjes *O*

XM ! Gelukkig niets ergs. Sluit me bij spirit aan. Net als over eten.............. ajb probeer jezelf zo stabiel mogelijk te houden. Paniek is ziekmakend en zeker voor je kind. Je bent nu MOEDER !
Wees een voorbeeld ! Noor gaat alles opslaan en kopiëren. Wees volwassen en verwerk je eigen trauma's of onzekerheden elders. Je hebt nu een heel klein wezentje wat afhankelijk is van jou.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:14:40 #235
381212 Gulara
From the future
pi_141349917
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

:N

weet je wat dat kost joh, die verzendkosten zijn huge!
Ik zie dat ze zelf al komen aanlopen. *O* Knap hoor! Heb je opeens allemaal walkers. :s)

En sticker ook al zo knap. *O* Misschien zat er iets voeg op z'n tong dat ie even weg wilde poetsen. :P

XM, fijn dat het niks is, dat is schrikken inderdaad. Nu even uitzieken, beterschap. :*

Omen, klinkt prima hoor. Lastig hè.

En ik ben wakker. We hadden weer een schreeuwer. Het ging trouwens sinds vorige week wel weer ietsje beter. En dit keer was het 5:45 (maar een kwartier voor de acceptabele opsta-tijd. Maar wat het nou is. :?
Maar goed, heb bedacht dat we gewoon megavroeg in de ochtendschemering naar de markt gaan. :s)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:19:03 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141350139
Oei Gulara, eerst een bak koffie hoop ik? :X Ik heb ook regelmatig een vroeg vogeltje, maar tot mijn grote opluchting ligt die nog steeds bijna een uur rustig tussen ons in _O_ Ik kijk niet zo uit naar het moment dat we om 6:00 beneden zitten :X
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:26:34 #237
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141350556
Wauw wat zijn sommige van jullie hard voor XM. Ik lees al langer mee dus weet heus dat zij wat 'loslaatissues' heeft maar ik denk toch dat iedere moeder een paniekgevoel zou ervaren als je huisarts serieuze verdenkingen op leukemie heeft en je nog een paar uur moet wachten op de bloeduitslag.

Nou ja, ik hoor hier ook niet maar dit moest me toch even van het hart.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:13 #238
381212 Gulara
From the future
pi_141350783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Gulara, eerst een bak koffie hoop ik? :X Ik heb ook regelmatig een vroeg vogeltje, maar tot mijn grote opluchting ligt die nog steeds bijna een uur rustig tussen ons in _O_ Ik kijk niet zo uit naar het moment dat we om 6:00 beneden zitten :X
Haha, we zijn meestal wel vroeg op. In de zomer was het soms 4:30. :X
Maar goed, het werd 5 minuten geleden ineens licht, dus dat scheelt.
pi_141351515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:26 schreef klavertje-4 het volgende:
Wauw wat zijn sommige van jullie hard voor XM. Ik lees al langer mee dus weet heus dat zij wat 'loslaatissues' heeft maar ik denk toch dat iedere moeder een paniekgevoel zou ervaren als je huisarts serieuze verdenkingen op leukemie heeft en je nog een paar uur moet wachten op de bloeduitslag.

Nou ja, ik hoor hier ook niet maar dit moest me toch even van het hart.
Hard he ? Ja misschien wel ! Maar wat mij betreft in het belang van Noor. Weet je waarom ? Als mijn meisje "doodziek" zou zijn ( hoop het nooit mee te maken) dan post ik liever niet op fok, maar zit stilletjes op de HAP, te appen met een vriendin of te huilen bij mn vriend.

Als mn meiske koorts heeft, dan temperatuur ik haar niet elk uur, ga het niet per micro decimeter centimeter op fok zetten en dan melden dan het weer laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is.

Als mijn meisje geen brood lust, dan post ik geen lijstjes van 3 kantjes dag na dag en uur na uur op fok en .......................

Kortom: ik ben het paniek posten van XM een beetje zat.

En als er dan iets heel ergs kan zijn, neem ik het bijna niet serieus ! Dat is pas erg !

Leuk hoor FOK. maar echt ! Iedereen geeft al maanden tips en het gaat maar door.

De DOODZIEK term deed het hem bij mij. Sorry
pi_141351947
En nogmaals ! Je bent nu MOEDER !
Dat is de mooiste en zwaarste taak ter wereld. Hoeveel van ons hebben een moeder waar ze geen goede relatie mee hebben ? Nou ?
Ik vind het zijn van een "goede moeder" heel belangrijk !
Dat je heerlijke koekjes kan bakken zonder suiker ! Top !
Maar dat je je eigen trauma's hebt verwerkt, je kind los kunt zien als individu en haar/hem het beste geeft zonder te vermengen met je eigen onverwerkte shit ! Graag !

Dat is moederschap !
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:47:46 #241
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141352020
Amen. Ik zit al de hele halve dag te denken hoe ik het netjes kan omschrijven omdat ik wat bot uit de bocht kan komen hou ik maar mijn handen van het toetsenbord af. Jij omschrijft het netter.

Oh en je kop uit het zand halen wat betreft de EDS want menig oudposter weet wat een gedoe wij hebben gehad met onze dochters/babyEDSsertjes maar als ik daar wat over zeg dan krijg ik te horen dat bij XM zelf alles op sommige fronten prima is maar Noor is niet XM net zoals ik hele andere problemen heb als mijn dochters. Je kind is geen kopie van jezelf en zeker niet in een genetische afwijking als ze die al lijkt te hebben dan.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59:15 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141352886
Ik heb na vandaag geen puf me te verdedigen. Als je me zo volgt, weet je ook dat ik wel degelijk serieus werk om mijn eigen verleden aan te pakken. Juist om Noor.

En Books, ik kan echt geen touw vastknopen aan je stukje over de EDS? Kop in zand? Huh? Ik houd er serieus rekening mee dat ze het heeft. Lijkt er qua huid ook op, maar motorische ontwikkeling gaat best goed.
pi_141353201
Je verleden aanpakken kan ook los staan van Noor in de dagelijkse dingen !
Weet dat je zelf nog wat dingen hebt aan te pakken ! Maar probeer jezelf tijdens deze "stress" momenten een schop onder je kont te geven en paniek te vermijden. Bel desnoods eerst je psych.

"doodziek" is geen term die je gebruikt als je nog niks weet
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:14:11 #244
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141353817
sorry hoor hoewel ik ook van mening ben dat er heel wat loslaten moet gebeuren vind ik dit echt een hele superduper gemene post. Mijn midi (toen baby) was doodziek en dat gebruikte ik ook toen ik nog geen arts had gezien.. ( Hij bleek later ook doodziek te zijn dus die inschatting was helemaal spot on )
Ook mijn mini is nu ziek en nee hij gaat niet dood maar ik omschreef hem net als doodziek.
Want uitdroging ligt om de hoek zeg maar. En nee ik post dat niet op fok of meld het tegen de mensen waar ik het meest mee praat want zo ben ik. Ik deal die shit zelf wel net als de hersenvlies ontsteking en de hele quarantaine shit. ik ben moppert en ik doe teveel alleen. sue me! }:|

Juist als je weet dat XM best wel een beetje fragiel kan zijn en eigenlijk best onzeker is moet je het dan op deze manier neerkwakken? Dat kan toch ook heel anders. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:16:57 #245
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141353994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:14 schreef Moppert het volgende:

Juist als je weet dat XM best wel een beetje fragiel kan zijn en eigenlijk best onzeker is moet je het dan op deze manier neerkwakken? Dat kan toch ook heel anders. -O-
Hoi. Dit. Sorry.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141354005
:@ dacht dat het aan mij lag en aangezien ik weinig post wilde ik ook niks zeggen maar ben het helemaal met kz eens!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_141354434
Lieve mensen, ik snap de ergernis wel een beetje maar XM doet volgens mij hartstikke haar best in therapie om hierin wat steviger te raken. We zijn niet allemaal hetzelfde. Leven met angst kan heel overheersend zijn, onderschat dat niet..
pi_141354698
ik vind het lastig. Ik was bij Djen in het begin ook super onzeker (en nog wel eens). Heb dat hier op Fok! ook gedeeld.. juist omdat hier zoveel ervaringsdeskundigen bij elkaar zitten met allemaal hun eigen visie.

En ik denk dat we zo'n onzekere periode allemaal wel gehad hebben of soms nog steeds ervaren.

Dan is het juist fijn om wat steun te vinden hier vind ik :Y :@ . Zeker als je zelf, om welke reden dan ook, minder lekker/goed in je vel zit. Je kunt niet altijd de heppie-de-peppie-uberzelfverzekerde-supermama zijn helaas.

Dadelijk gaan we nog krijgen dat we onze onzekerheden niet meer durven te posten, uit angst om finaal afgebrand te worden. Dat zou ik heel jammer vinden.

En ik wilde nog even jompelen voor de dames van Kyara *O*
Ze gaan zo hard :o
pi_141354881
Stapjes O+ wat super Kyara *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:31:01 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141354889
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoi. Dit. Sorry.
+1 :Y. XM, beterschap voor je meisje.

D en J aan de wandel! :o

:W tot over minder-dan-4-maanden!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:34:59 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141355134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:24 schreef L-E het volgende:
Lieve mensen, ik snap de ergernis wel een beetje maar XM doet volgens mij hartstikke haar best in therapie om hierin wat steviger te raken. We zijn niet allemaal hetzelfde. Leven met angst kan heel overheersend zijn, onderschat dat niet..
Dat klopt. En dat is een fucking zwaar en lang traject met veel impact. Ik vecht om een andere moeder te worden. Voor noor. Want die is die moeite driedubbeldwars waard. Maar soms lukt dat niet. En als je huisarts je vermoeden van zoiets ernstigs met je deelt, dan is dat zo'n moment. Zo'n traject is niet iets met een stijgende lijn naar de top vd berg. Dat is er een met hobbels en bobbels en soms hele diepe kuilen.

En dat is het laatste wat ik erover zeg.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:35:54 #252
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355180
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb na vandaag geen puf me te verdedigen. Als je me zo volgt, weet je ook dat ik wel degelijk serieus werk om mijn eigen verleden aan te pakken. Juist om Noor.

En Books, ik kan echt geen touw vastknopen aan je stukje over de EDS? Kop in zand? Huh? Ik houd er serieus rekening mee dat ze het heeft. Lijkt er qua huid ook op, maar motorische ontwikkeling gaat best goed.
Ik heb in het verleden meerdere malen hier aangegeven dat als je Noor van Eds verdenkt (mogelijkheid is tenslotte aanwezig), dat het dan niets te maken heeft met alleen de huid in de gaten houden.

Ze hebben een heel ander slaappatroon. Onze jongste was een stille verhongeraar en sliep 22 uur van de 24 uur. Alle energie gaat/ging naar groeien en eten was daar ondergeschikt aan. Tekende ook in haar gezicht in dr mondgebied grijzig omdat ze suikerdipte en nog steeds heeft ze hongerklop maar intussen kan ze het zelf aangeven gelukkig.

Reageren lichamelijk anders dan een normaal (excuses voor mijn taalgebruik want de onze zijn heus niet abnormaal) kindje. Ooit heeft Freecell en foto gepost van L. die zijn hoofd gestoten had dat is een normale reactie die bij onze oudste ook voorkomt en de jongste heeft daar geen last van.

Over de motoriek waar jij je constant zorgen over maakte. Ze doen het op hun tempo en pas als ze zeker zijn doen ze alles op hun tijd. Soms later als normale kindjes en soms nog later. Onze oudste liep pas echt met 27 maanden.

Ook kunnen jullie nog steeds voor een voorlopige diagnose naar een KG (onze zit in het LUMC) oudste had deze met 13 maanden en met 2.5 jaar een definitieve diagnose. Jongste had de voorlopige met 20 maanden en pas met 4 jaar de definitieve diagnose. Andere tip is vraag een verwijzing naar een reva.arts en laat haar nakijken die heeft er samen met een KG redelijk wat verstand van of (weet niet of jullie nog de kinderfysio zien) laat deze de beighton test afnemen. Fysieke test die wat dingen op zeer jonge leeftijd aan het licht kunnen brengen.

Allemaal tips die langs je heen gegaan lijken te zijn omdat je je focust op haar huid en dat is prima maar het is niet alleen een huidprobleem. Was het dat alleen maar.

Als je nog wat meer informatie wil vraag de folder bij de VED op over baby's, peuter/kleuter met EDS of Freecell een pbtje of de Taartjesfee heeft er ook vast wel iets over te zeggen.

Ja je maakt je zorgen maar aan de andere kant lijkt het of je dus je kop tegelijkertijd in het zand steekt.

Excuses nogmaals voor mijn lompheid maar ik kan het niet netter brengen want ik denk dat als jij eenmaal weet wat bij Noor past dat er ook een stukje rust in je bol komt en dat gun ik jou en Noor van harte.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:39:05 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141355369
Ze is gezien door een KG. Vooralsnog geen bijzonderheden. Vervolgtraject loopt.
pi_141355534
Twinkle: jij deed wat met de adviezen !
Moppert: alleen ? Je deelt al je intieme shit met alles en iedereen

ps. Ik ben niet de therapeut van XM. Ben een moeder die erg veel wegen heeft bewandeld om moeder te worden. En graag deelt ipv geeft :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:44:06 #255
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355638
Die moet dat toch aangegeven hebben nav jullie verhaal over hoe Noor het deed en doet dat sommige dingen echt EDS gerelateerd lijken te zijn en dat je dus moet proberen om Noor het vertrouwen te laten hebben om het zelf te laten ontwikkelen. Het eten is in principe het belangrijkste om in de gaten te houden maar ook met het minimale of iets minder worden ze ook groter.

Noor is ook met moeilijk drinken al ouder dan een jaar inmiddels dus het gaat goed maar vertrouw haar. Ook met ziek zijn (en ja wij hebben ook al voor wat vuurtjes gestaan inmiddels incl. stilstand van het hart door de eds tijdens een operatie) maar ook daarna hebben wij het vertrouwen in ons kind weer kunnen vinden en daar varen wij allemaal het beste bij en ja natuurlijk met hoge koorts slaapt ze bij ons op in bed omdat haar hart dan nog steeds aan de haal gaat en je hoeft alle problemen niet te vergeten maar vertrouwen in je kind doet zoveel voor jezelf. Dikke kus

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 20-06-2014 23:59:52 ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:45:18 #256
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355706
Moppert toch zie ik dat anders eerlijk gezegd. Jij post ook gewoon alles en niet in vijfvoud en alleen de bak ellende.
pi_141355864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:24 schreef L-E het volgende:
Klopt ! Daarom 10 jaar de pil geslikt om wat evenwichtiger aan een kind te beginnen ! Ook een optie ?
pi_141355998
XM, dat is een zwaar traject inderdaad. Ik vind het knap dat je je eigen tekortkomingen daarin durft te zien en er iets mee doet. Ik denk soms ook dat je jezelf iets te veel verliest in je angsten en gepieker, dat is denk ik wat men je mee wil geven nu, maar ik weet ook zo goed hoe dat niet altijd een keuze is. Hopelijk kun je uit alles wat er nu wordt gezegd iets halen waar je iets mee kan.
pi_141356082
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:50 schreef L-E het volgende:
XM, dat is een zwaar traject inderdaad. Ik vind het knap dat je je eigen tekortkomingen daarin durft te zien en er iets mee doet. Ik denk soms ook dat je jezelf iets te veel verliest in je angsten en gepieker, dat is denk ik wat men je mee wil geven nu, maar ik weet ook zo goed hoe dat niet altijd een keuze is. Hopelijk kun je uit alles wat er nu wordt gezegd iets halen waar je iets mee kan.
Keuze ?
Is het kind gepland ?
Dan kies je toch wel ?
pi_141356145
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:48 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Klopt ! Daarom 10 jaar de pil geslikt om wat evenwichtiger aan een kind te beginnen ! Ook een optie ?
Het is niet aan ons om zoiets te beoordelen, bovendien loopt het leven soms anders dan je hoopt. Ik begon heel stabiel aan een tweede kind, ik zit er nu heel anders bij. Je hebt niet alles in de hand helaas.
pi_141356195
De keus om je niet te verliezen in die angst, bedoelde ik.
pi_141356255
Serieus KZ, ik snap oprecht je punt maar je brengt het op dit moment niet heel constructief, vooral niet om zaken als überhaupt het hebben gekregen van een kind en de eventuele juistheid van de beslissing daarvoor hierbij te betrekken.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:55:21 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356263
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:50 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat dit het wel goed verwoord inderdaad.

Verder denk ik dat de boodschap nu wel bij XM aan is gekomen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:58:16 #264
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141356435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:55 schreef Olf het volgende:
Serieus KZ, ik snap oprecht je punt maar je brengt het op dit moment niet heel constructief, vooral niet om zaken als überhaupt het hebben gekregen van een kind en de eventuele juistheid van de beslissing daarvoor hierbij te betrekken.
+1. Ik vind je formuleringen serieus vals, kz. Mijn hemel, we zijn ook gewoon ménsen hoor, achter die beeldschermen. Over voorleven: een lesje respect zou op zijn plaats zijn (want ook als je het pertinent oneens bent met iemand kun je nog respectvol blijven). Bah. Ik ben er plaatsvervangend naar van.
pi_141356444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had luuk eerder moeten dreigen met een logopedist. Gisteren hadden we een pyjama dag en hadden we veel tv aan. Bumba is eeb favoriet van luuk. Begint ie ineens mba te zeggen als bumba op tv is. En au-o als ie met een auto speelt.
mag deze dan nog even in de herhaling. .... *O*
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:59:42 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356516
Wat goed KJ!

*G*
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:00:40 #267
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356565
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+1. Ik vind je formuleringen serieus vals, kz. Mijn hemel, we zijn ook gewoon ménsen hoor, achter die beeldschermen. Over voorleven: een lesje respect zou op zijn plaats zijn (want ook als je het pertinent oneens bent met iemand kun je nog respectvol blijven). Bah. Ik ben er plaatsvervangend naar van.
+2
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:00:57 #268
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356580
Fijn Kj *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:02:34 #269
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356689
*ontlurkt*

KZ, ik kan het best vaak met je vinden, maar ik vind je opmerking heel erg gemeen, onnodig en zeer kwetsend.

En ja, XM paniekt snel, en ja, dat weet ze, en ja, daar is ze mee bezig. Dat is toch genoeg? Als je je aan haar posts irriteert dan lees je het niet, of je leest het en denkt er het jouwe van. Maar dat zo hier neer plempen? Nee. Gewoon nee.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:03:27 #270
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356738
Jeej KJ! En jeej voor alles wat wel fijn is!
pi_141356779
Je kan alles van me zeggen, maar gemeen/vals ben ik niet O+
Ik heb geen zin in kusjekroel en 10000 adviezen, waar niks mee wordt gedaan.
XM is vast een schat, maar mn zorg gaat uit naar noor !

Boodschap: vermeng eigen shit niet met je kindje en je bent een topmoeder
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:09 #272
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356893
En als XM er door dit soort opmerkingen straks nóg meer doorheen zit.. Dan lijkt me dat ook niet positief voor Noor, toch?

Had dan alleen die boodschap gebracht, als het daar om draait.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:26 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141356906
Dat en dat alleen was toch genoeg geweest? Ik zeg niet dat je vals bent, maar je formuleringen waren vals met een gouden randje.

Jammer, meer nog als je bedoelingen niet slecht zijn.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:07:46 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356986
Imho ben je ook een topmoeder als je al je eigen valkuilen kent en er hard aan werkt :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141357036
Als XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.

En na 200 mooi verwoorde tips, zonder reactie of opvolging, riekt de botte bijl !
excuses voor het "gemoedelijke " oud topic <3
pi_141357069
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:07 schreef Moppert het volgende:
Imho ben je ook een topmoeder als je al je eigen valkuilen kent en er hard aan werkt :Y
Dit dus.

Kj, dat klinkt superlief!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:09:31 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141357083
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+3 jeetje wat heb je er aan om iemand zo respectloos te benaderen.
Mensen maken hun eigen keuzes. De een om op de ene manier moeder (zoals xm die werkt om een betere mama te worden maar ik vind dat ze dat ook al is) te worden de ander pas op het allerlaatste moment (40+dus) om redenen. Om te zeggen dat je je kinderwens dan maar had moeten uitstellen. Belachelijk. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en ik vind het soms ook goed dat het forum een van je aftypmedium is.
Ik las al niet veel mee maar de manier waarop KZ zo lafhartig iemand te kakken zet vind ik echt erg.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:10:20 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141357122
Anders ga je gewoon nog even door kz ^O^

Goed bezig!

Ik ben weer weg hier want ik heb hier de komende 8 maanden nog weinig te zoeken. :W
pi_141357148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:08 schreef kleinzusje het volgende:
Asl XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.
Jemig.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:12:00 #280
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141357193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:08 schreef kleinzusje het volgende:
Asl XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.
Nee, maar het is nog al wat wat je gezegd hebt. Ook al ben je maar een onbelangrijk persoon, je hebt geen idee wat zoiets los maakt. Kennelijk in ieder geval genoeg, want er komen hier ineens nog al wat posters bij die echt vinden dat je te ver gegaan bent.
pi_141357313
Gulara wat heerlijk, zo vroeg naar de markt! 'Dan heb je tenminste nog wat aan je dag' :') :(

Ja dat sponsje was om de potloodresten weg te krijgen. Vandaag at hij het doosje waar de diepvrieserwten in zaten. De kassamevrouw deed maar een zakje om het doosje erna O+ Helpen met boodschappen doen, hij kan het niet!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:15:51 #282
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357379
Ik denk dat er de afgelopen maanden heel veel tips voor/over aan XM en Noor gegeven zijn. Ook om te proberen het scherpe randje van de paniek af proberen te krijgen. De meeste tips of trucs werden/zijn genegeerd of werd nooit op gereageerd en dat op een gegeven moment de maat vol is dat kan ik ook wel begrijpen.

Zelf heb ik tig tips gegeven en ook nu hier uitgelegd hoe het kan gaan en hoe het op het horen zeggen van XM met Noor lijkt te gaan en je krijgt 1 regel terug maar er word weer niet op ingegaan. Prima waarschijnlijk is ze niet in staat om daar op te reageren en ik kan me voorstellen als je allerlei doemscenario's bij elkaar op google zoekt en je bent over je toeren bij de huisarts dat de huisarts daarin mee gaat om een geruststelling te geven en uit te sluiten dat het echt ernstig is.

Ik (mijn PERSOONLIJKE mening) denk dat XM heel erg op t moment leeft en niet nadenkt over het morgen of volgende week bijvoorbeeld.
pi_141357638
Ik leef ook erg in het moment. En op dit moment vind ik dit een beetje gezeik worden.

Welterusten! O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:23:24 #284
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141357757
Zullen we proberen iedereen in z'n waarde te laten?
Kritiek mag geuit worden maar probeer dat op een constructieve manier te doen.
Van iemand bij de enkels afzagen is nog nooit iemand beter geworden :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:23:42 #285
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357770
Ik bedoelde meer dat ze haar handen vol heeft om een dag door te komen op een normale manier en dat ze het ergens kwijt moet als ze het niet meer trekt.

Slaap lekker.
pi_141357845
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:09 schreef becky27 het volgende:

[..]

+3 jeetje wat heb je er aan om iemand zo respectloos te benaderen.
Mensen maken hun eigen keuzes. De een om op de ene manier moeder (zoals xm die werkt om een betere mama te worden maar ik vind dat ze dat ook al is) te worden de ander pas op het allerlaatste moment (40+dus) om redenen. Om te zeggen dat je je kinderwens dan maar had moeten uitstellen. Belachelijk. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en ik vind het soms ook goed dat het forum een van je aftypmedium is.
Ik las al niet veel mee maar de manier waarop KZ zo lafhartig iemand te kakken zet vind ik echt erg.
Lafhartig te kakken ?
O+
pi_141357902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:23 schreef Books1 het volgende:
Ik bedoelde meer dat ze haar handen vol heeft om een dag door te komen op een normale manier en dat ze het ergens kwijt moet als ze het niet meer trekt.

Slaap lekker.
ik ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:26:36 #288
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141357917
kleinzusje of je op zou willen houden?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:27:17 #289
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357953
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:26 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

ik ?
Nee XM bedoelde ik.
pi_141357970
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:10 schreef Kimpossible het volgende:
Anders ga je gewoon nog even door kz ^O^

Goed bezig!

Ik ben weer weg hier want ik heb hier de komende 8 maanden nog weinig te zoeken. :W
dan ben ik bij de peuters ;)
pi_141358061
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
kleinzusje of je op zou willen houden?
Ok ! Was me van geen kwaad bewust, maar even wat onvrede spuien over iemand die al weken het topic kaapt met paniek............... is net iets te veel voor de hormonale meelezers. Zal me gedragen !
xx
  zaterdag 21 juni 2014 @ 03:16:46 #292
381212 Gulara
From the future
pi_141362007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:14 schreef L-E het volgende:
Gulara wat heerlijk, zo vroeg naar de markt! 'Dan heb je tenminste nog wat aan je dag' :') :(

Ja dat sponsje was om de potloodresten weg te krijgen. Vandaag at hij het doosje waar de diepvrieserwten in zaten. De kassamevrouw deed maar een zakje om het doosje erna O+ Helpen met boodschappen doen, hij kan het niet!
Uiteindelijk heb ik eerst nog even een was aangezet en zijn we pas na 9en gegaan. We hebben ons weer prima vermaakt. Het is zo'n heerlijke struinmarkt met van-alles-en-nog-veel-meer. Pi kijkt altijd z'n ogen uit en geniet er ook zo van: wil bij elke fruitkraam een fruitsample proeven, bewondert mooie dingetjes met mij, danst mee op de live muziek en wijst naar alle rondlopende honden en kindjes.
En dan lekker een (gratis!) appeltje etend naar huis lopen. O+

En nu ligt ie in z'n bed te mopperen dat ie heul nog niet moe is. :')
pi_141362802
quote:
Ik doe het precies zo! En ik denk dat je moet doen wat goed voelt.

De eerste stapjes van J en D! Wow!!

Fijn XM dat het "maar" een virus is.

Nog wat gekocht op de markt Gulara?

Hier werd er ook om 5.45 heel hard mama aankleeen geroepen! Hij gaat opeens zo snel met woordjes leren. O+
pi_141362823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wat is herkenbaar ?

Mijnes is vandaag 23 (23 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) maanden en ik moet opeens weer zo aan haar wennen. Heel raar. Wennen is raar omdat ik haar door en door ken. Opeens zo verbaasd sta te kijken naar mn meisje. Ik zie haar groeien en groot worden en veranderen.

Beetje late reactie ;)

Nou ik vroeg me af of andere dreumesen ook zo veranderde rond anderhalf. Hij is echt in een weekje of drie een heel ander kind geworden. Op een positieve manier bedoel ik dan. Hij is vooral niet meer bang is voor anderen.
Ik had dat nog nooit zo gelezen hier op t forum :)

En wat jij eigenlijk zei, daar heb je gelijk in.. Ik moet er ff aan wennen :)

En verder O+ voor je post!
pi_141362878
Hoera voor de stapjes van D en J *O* *O*
Wat gaan ze snel!!!
Met een meidenkwartet
pi_141363096
Vandaag verhuizen! :') Sorryvoor m'n dagboekpost hoor, maar ik heb er zooooveel moeite mee gehad dat we uit mijn appartement weg moesten. Nachtmerries! Maar nu is de dag hier. Alles ingepakt (wat een zooi hebben we :') ) en over 2 uur staan er allemaal mensen klaar om alles over te sjouwen en laminaat te leggen. Vannacht sliepen we bij mijn ouders... Nouja, Ik moest er 4x uit voor Isa en heb haar uiteindelijk maar bij ons gelegd, toen was het goed. Ik vraag me af hoeveel die pluk ervan mee krijgt, volgens mij meer dan ik denk!

En nog eentje voor XM, ik hoop dat Noor weer aan het opknappen is en dat je je er niet van laat weerhouden om gewoon mee te blijven posten, misschien juist ook om af en toe even te relativeren :*
Sarcasme. Herken het.
pi_141363169
Spirit, ik vroeg me vannacht (ik kon niet slapen O+ ) nog af wanneer de Grote Dag zou zijn. Spannend hoor! En ook leuk, jullie gaan een nieuwe fase in, hopelijk slaapt Isa een beetje goed in het nieuwe huis :)

Mijn dag begon om 5:30 dankzij Stick. Sindsdien zitten we beneden en de grote mannen slapen lekker uit O+
pi_141363223
Gulara. Zielig dat hij schreeuwend wakker wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

mag deze dan nog even in de herhaling. .... *O*
Deze had ik gemist. Wat goed *O*

L-E die Sticker van jou heeft een aparte smaak :D

Gulara wat klinkt dat gezellig. Ik kan het helemaal voor me zien O+

Spirit succes vandaag :*

L-E dat is vroeg :D

XM is jouw meisje al een beetje aan het opknappen?
pi_141363318
Veel plezier met verhuizen Spirit!
Wij mogen volgende week :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:43:23 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141363326
Succes vandaag Spirit!

Wat een vroege vogels zeg. Gulara, jullie dagje markt klinkt erg leuk O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: