Zorgen dat de huidige regering in het zadel blijft ten behoeve dan de veiligheid en stabiliteit.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat denk je te bereiken met een militaire interventie, en wat maakt Irak zo speciaal?
Maar het ingrijpen in Joegoslavie vond voornamelijk plaats vanuit de lucht, met alle beperkingen van dien.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens.
Vandaar ook dat ik er Joegoslavie bijhaalde, omdat Joegoslavie een voorbode was van wat we later in Afghanistan en Irak hebben gezien. In deze drie landen was het idee om met geweld de levenssituatie van grote groepen Moslims te verbeteren. Misschien stond dit idee niet centraal, maar het was indertijd voor Clinton een belangrijk onderdeel van zijn aanpak.
In Joegoslavie stonden Moslims onder druk van niet-Moslims; in Irak en Afghanistan lag het wat eenvoudiger, en stonden Moslims onder druk van andere Moslims.
Ik las laatst een analyse waarin werd gesteld dat dat hele ISIS met gemak vanuit de lucht kan worden weggevaagd, omdat Irak zo lekker plat en overzichtelijk is.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:44 schreef waht het volgende:
[..]
Maar het ingrijpen in Joegoslavie vond voornamelijk plaats vanuit de lucht, met alle beperkingen van dien.
Dan heb je er dus te weinig kennis over. Dat is namelijk onmogelijk. ISIS wordt alleen gesteund door sommige soennieten terwijl alle sjiieten (60 tot 70 procent van de bevolking) ISIS haten. In de steden die ISIS + anderen overnamen vluchtte de soldaten (bijna alleen maar soennieten en koerden) gewoon omdat ze niet willen vechten voor de sjiitische 'onderdrukker' Maliki.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:34 schreef Hexagon het volgende:
Naar mijn idee zou het bijzonder vervelend zijn als de Iraakse regering omver geworpen wordt door de ISIS.
Dat kan goed kloppen, echter jaag je ze dan wel richting bebouwd gebied waar ze tussen de bevolking kunnen schuilen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik las laatst een analyse waarin werd gesteld dat dat hele ISIS met gemak vanuit de lucht kan worden weggevaagd, omdat Irak zo lekker plat en overzichtelijk is.
Klopt. Maar de kracht van ISIS is dat ze met beperkte middelen (pick up trucks) van de ene stad naar de andere stad reizen, en daar ben je dan in ieder geval van af, waardoor de opmars gestopt kan worden.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan goed kloppen, echter jaag je ze dan wel richting bebouwd gebied waar ze tussen de bevolking kunnen schuilen.
Een mening hebben is een mening hebben. Nederlandse politici hebben nauwelijks tot geen mening, dat is wel trollen.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je ook nog een mening over de ISIS of loop je alleen maar te trollen?
Eens. Een afschuwelijke organisatie die complete schijt heeft aan alle denkbare mensenrechten. Het zegt wel wat dat zelfs Al Qaida zich er vanaf keert. Het Irakese leger kan het niet zelf aan, dus moeten ze hulp krijgen voor het hele land een Middeleeuwse schurkenstaat is. Dit is niet zoals sommige andere conflicten iets waar je gewoon je vanaf kunt keren tot het weer rustig is.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk ook dat het tijd wordt om in te grijpen. De ISIS is een beetje de nieuwe Rode Khmer aan het worden lijkt het.
Gaat over ISIS?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
De propaganda draait al op volle toeren zie ik. De neutrale NOS (Wouter Zwart) zegt "in tegenstelling tot Syrië is het nu duidelijk wie de good guys zijn, en wie de bad guys." Voor de duidelijkheid: hij citeert niemand, behalve zichzelf.
Doet me denken aan 2002-2003 toen de NOS ook zulke woorden de ether in slingerde.
Klopt, geeft aan dat ze uiteindelijk de IS vlag op het witte huis willen zien wapperen wrs.quote:
Ja, en dat er zgn. een verschil is met de situatie in Syrië. Het ging zo van: veel kritiek op VS omdat ze veel brandhaarden in de wereld voorbij laten gaan, zoals Syrië maar verschil is...quote:
Ik weet niet precies wat je bedoelt nu. Ik weet alleen dat ISIS een, om het oud- of nieuw testamentisch uit te drukken, abominatie is. Het is nu eenmaal voor mensen die geen enkele schift volgen, zoals ik, te erg voor woorden. De SS kan er een puntje aan zuigen. Ze zetten nu al soenni's op een rijtje om af te knallen die enigszins kritiek op hen hebben. De Yezidi's, een Koerdische stam, is in de bergen gedreven zonder water of eten. Ik redeneer vanuit humanistische standpunten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en dat er zgn. een verschil is met de situatie in Syrië. Het ging zo van: veel kritiek op VS omdat ze veel brandhaarden in de wereld voorbij laten gaan, zoals Syrië maar verschil is...
Ben ik mee eens, maar je moet Iran ook niet helpen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt nu. Ik weet alleen dat ISIS een, om het oud- of nieuw testamentisch uit te drukken, abominatie is. Het is nu eenmaal voor mensen die geen enkele schift volgen, zoals ik, te erg voor woorden. De SS kan er een puntje aan zuigen. Ze zetten nu al soenni's op een rijtje om af te knallen die enigszins kritiek op hen hebben. De Yezidi's, een Koerdische stam, is in de bergen gedreven zonder water of eten. Ik redeneer vanuit humanistische standpunten.
Je moet wrs prioriteiten stellen, Klopkoek, en that's a bitch.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, maar je moet Iran ook niet helpen.
En die monarchie in Syrie is ook een boevenbende gedreven door willekeur en terreur.
Gaat niet openen bij mij.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |