abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 18:43:51 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_141338317
damn..hele topic naar de maan :{
pi_141338394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nope. Hoewel Mata wel een teasertje op de FB zette.
Heb je een link?
Extremistisch gematigd.
pi_141338459
Nee, E_M is inmiddels de verdwijning van die twee meisjes in Panama even aan 't oplossen. Geduld mensen, geduld!
Ja doei.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 18:46:42 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_141338521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:45 schreef P8 het volgende:

[..]

Heb je een link?
zie fb
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:48:01 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141338598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:45 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, E_M is inmiddels de verdwijning van die twee meisjes in Panama even aan 't oplossen. Geduld mensen, geduld!
Dat heeft-ie allang opgelost, maar hij houdt dat graag onder de pet. Anders krijgt-ie maar publiciteit enzo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:54:05 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141338906
Ik help 'm wel even het topic terugvinden, blijkt namelijk best moeilijk.

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:

Een berekening op 1 foto?

Denk es na man:

- 1 foto uit een hele serie die met dezelfde camera EN lens zijn gemaakt
- op die ene foto een zogenaamde debunk-hoaxpost doen en de rest in dezelfde serie niet langs dezelfde meetlat leggen is GEEN debunking

Het houdt trollen als jijzelf, met je dedain over mij, wel mooi rustig.

Er is een hele Moonfaker serie van Jarrah White. Die heb ik helemaal gezien en vele punten zijn NIET debunked.

Begin daar eerst maar es mee, praten we verder. Als je normaal kan doen.

Niet gek dat velen hier weggelopen zijn. Een blinde muur zonder enige kennis. :r
pi_141338954
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fijn voor je. Je denkt toch niet dat ik met dit soort publiek ook maar 1 zweetdruppeltje moeite doe? :6

De Aarde is vele malen te klein. Hoe kan dat?
Dat kwam toch door de 70 mm lens? Is allang besproken . Ik neem tenminste aan dat je de foto bedoelde en niet dat de aarde vele malen te klein is voor je briljante verstand. Dat zou je nl. denken adv je opmerking over het publiek.
pi_141339074
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:29 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat gaan we zien? Als je zelf al de berekeningen hebt uitgevoerd dan kan je toch wel even snel uitleggen waar de berekeningen die ik heb gepost fout zitten

Het is heel simpel.

Dezelfde camera met dezelfde lens is gebruikt voor ALLE foto's in de serie. AL die foto's moeten dus langs dezelfde berekening van een zogenaamd 4+ keer zo kleine Aarde passen.

Heel veel succes.

Ik toon aan dat de Aarde veel te klein is. De Aarde KAN niet zo klein zijn als op die foto. Verklaar maar waarom die 4 keer zo klein is.

Geen berekening alleen toepast op deze foto als je de rest van de foto's met dezelfde lens en dezelfde camera langs dezelfde meetlat legt.

Als je dat accepteert, is de rest van elke discussie zinloos, omdat er altijd van dit soort non-argumenten zullen opborrelen, door mensen die een wetenschappelijke, consequente benadering niet begrijpen en vooral dat ook niet willen begrijpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:07:39 #89
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_141339557
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is heel simpel.

Dezelfde camera met dezelfde lens is gebruikt voor ALLE foto's in de serie. AL die foto's moeten dus langs dezelfde berekening van een zogenaamd 4+ keer zo kleine Aarde passen.

Heel veel succes.

Ik toon aan dat de Aarde veel te klein is. De Aarde KAN niet zo klein zijn als op die foto. Verklaar maar waarom die 4 keer zo klein is.

Geen berekening alleen toepast op deze foto als je de rest van de foto's met dezelfde lens en dezelfde camera langs dezelfde meetlat legt.

Als je dat accepteert, is de rest van elke discussie zinloos, omdat er altijd van dit soort non-argumenten zullen opborrelen, door mensen die een wetenschappelijke, consequente benadering niet begrijpen en vooral dat ook niet willen begrijpen.
Laat eerst maar eens zien waarom de aarde op die foto te klein is. Wie claimt etc... Berekeningen laten zien dat het formaat binnen een paar procent valt van wat je zou verwachten door afstand en de eigenschappen van de lens/film.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_141339981
quote:

[..]

Het is heel simpel.

Heel veel succes.

Hieronder een andere foto uit die serie, en daar is ook die kleine Aarde, eigenlijk exact even klein als op die foto waar jij mee kwam

Ik kan eigenlijk nog meer foto's laten zien waar de Aarde op de foto precies dat formaat heeft.
Ook in andere series en van andere missies dan Apollo 17

Je argument is ongeldig
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_141340313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Laat eerst maar eens zien waarom de aarde op die foto te klein is. Wie claimt etc... Berekeningen laten zien dat het formaat binnen een paar procent valt van wat je zou verwachten door afstand en de eigenschappen van de lens/film.

The size of the Earth as seen from the Moon cannot be right. On zoomed out photo's the Earth should look at least 3.68 as big as a full Moon as seen from the Earth. Extra effect is the albedo of the Earth which is much higher than that of the Moon.

If camera or lens settings are such that a smaller Earth can appear in photos then that argument ONLY holds when it is applied to ALL photos in the same photo sequence.

[ Bericht 18% gewijzigd door El_Matador op 20-06-2014 19:39:36 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141340462
Hier een foto van de Apollo 16 missie met daarop de Aarde exact dezelfde grootte als in de foto bij de flag in de Apollo 17 missie

Ligt echt aan de gebruikte lens.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_141340535
quote:

[..]

Het is heel simpel.

Heel veel succes.

Als je nou gewoon je presentatie post, dan blijven wij voor altijd stil.
pi_141340554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je nou gewoon je presentatie post, dan blijven wij voor altijd stil.
Teaser staat er. Veel plezier.

vrijdag 20 juni 2014 @ 19:31:04 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141340643
Andersom is precies hetzelfde, zo kan je foto's maken van de maan dat hij dichterbij lijkt te staan , plus Afgelopen week leek hij groter dan normaal
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_141340675
Dus de overheid spendeert miljarden dollars aan het in scène zetten van de maanlandingen, maar ze verprutsen het door de fout in te gaan met de schaal van de aarde op een handvol foto's.

Logica, waar is het?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_141340906
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Teaser staat er. Veel plezier.
Waar dan? Youtubefilmpje is privé....
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:38:18 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141340987
Error loading
Tap to retry
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 19:39:57 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_141341093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waar dan? Youtubefilmpje is privé....
Nee hoor. Tenminste bij mij niet.
pi_141341370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
Dus de overheid spendeert miljarden dollars aan het in scène zetten van de maanlandingen, maar ze verprutsen het door de fout in te gaan met de schaal van de aarde op een handvol foto's.

Logica, waar is het?
Tel daarbij op: het feit dat onafhankelijke bronnen bevestigen dat er spulletjes op de maan staan en het feit dat twee grootmachten die een koude oorlog en een wapenwedloop voerden achter de schermen kennelijk dikke vriendjes waren en het feit dat alle pro-hoax argumenten door de eerste de beste amateurfotograaf opgemerkt zouden moeten zijn.
pi_141341445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tel daarbij op: het feit dat onafhankelijke bronnen bevestigen dat er spulletjes op de maan staan en het feit dat twee grootmachten die een koude oorlog en een wapenwedloop voerden achter de schermen kennelijk dikke vriendjes waren en het feit dat alle pro-hoax argumenten door de eerste de beste amateurfotograaf opgemerkt zouden moeten zijn.
Daarom; wat je ook te horen krijgt, het kan niet waar zijn omdat je hierin gelooft.

Zinloos, blinde muur, zo blijkt maar weer.

40 luttele centimeters springen als je mét (even zware als jijzelf) bepakking maar zo'n 29 kilo weegt en geen luchtweerstand hebt, is voor jou overtuigend voor 1/6 zwaartekracht? Serieus? _O-

pi_141341568
quote:

Heel veel succes.
zo moeilijk is het dus niet om verschillende foto's te vinden waarop de Aarde diezelfde kleine grootte heeft op die foto waar jij mee kwam.
Hieronder een foto van de Apollo 11 missie en daar heeft de aarde ook weer precies hetzelfde kleine formaat op de foto.

pi_141341646
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:48 schreef barthol het volgende:

[..]

zo moeilijk is het dus niet om verschillende foto's te vinden waarop de Aarde diezelfde kleine grootte heeft op die foto waar jij mee kwam.
Hieronder een foto van de Apollo 11 missie en daar heeft de aarde ook weer prcies hetzelfde kleine formaat op de foto.
[ afbeelding ]
Precies, en dat is dus geen bewijs dat het klopt. De andere foto's met achtergronden, bijvoorbeeld de 'enorme' bergen op de Maan die de Apollofoto's zouden moeten laten zien, zouden dat effect ook moeten laten zien. Je kan het niet alleen op de Aarde toepassen natuurlijk.

Zie ook de enorm kleine Maan zoals gezien door NASA van boven de Aarde in de teaser.

Het kan ook geen atmosferisch effect zijn; de Maanfoto door NASA is boven de atmosfeer genomen. Vacuum en lucht hebben trouwens vrijwel dezelfde brekingsindex dus dat kan het ook niet zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 20-06-2014 19:55:24 ]

pi_141341977
quote:

[..]

Het is heel simpel.

Heel veel succes.

Je vergelijkt foto's in je teaser zonder informatie over de gebruikte camera/lens bij het maken van de foto's. Zonder deze informatie kan je niet vaststellen wat de verhoudingen tussen de aarde/maan op de verschillende foto's horen te zijn.
pi_141342171
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:54 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je vergelijkt foto's in je teaser zonder informatie over de gebruikte camera/lens bij het maken van de foto's. Zonder deze informatie kan je niet vaststellen wat de verhoudingen tussen de aarde/maan op de verschillende foto's horen te zijn.
Om dat te testen zou je met dezelfde lens en camera een uitgezoomde foto van de Maan moeten maken en de 3.68x-wet daarop loslaten.

Ik neem inderdaad aan dat die NASA-camera de Maan wel erg klein wist vast te leggen en daarmee de kleinst mogelijke Aarde 3.68 keer zo groot zou moeten zijn, zonder albedo-effecten mee te rekenen die de Aarde t.o.v. de Maan in apparent magnitude alleen maar meer helpen.

pi_141342327
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, en dat is dus geen bewijs dat het klopt.
Het is wel een bewijs dat jouw argument niet klopt.
En dat er met die tweede foto evenmin iets mis was dan met die eerste foto van Hill 305 (die overigens wel met een andere lens was gemaakt , de 500 mm. lens)
pi_141342348
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom; wat je ook te horen krijgt, het kan niet waar zijn omdat je hierin gelooft.

Zinloos, blinde muur, zo blijkt maar weer.

40 luttele centimeters springen als je mét (even zware als jijzelf) bepakking maar zo'n 29 kilo weegt en geen luchtweerstand hebt, is voor jou overtuigend voor 1/6 zwaartekracht? Serieus? _O-
Ga vooral voorbij aan de onontkentbare feiten die ik aanhaalde.. Maar hoe zit het met die teaser? Die kunnen we niet zien..
pi_141342470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ga vooral voorbij aan de onontkentbare feiten die ik aanhaalde.. Maar hoe zit het met die teaser? Die kunnen we niet zien..
Wel.

En dat zijn geen "onontkenbare feiten".

Die spullen op de Maan, geef me een OVERDUIDELIJKE foto. Geen witte blobjes met 2009 cameratechnologie :')

vrijdag 20 juni 2014 @ 20:06:59 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141342691
Zoals gevreesd... die 'teaser' kan zo naar de lijst van andere wilde ongefundeerde ideeën over de maanlanding. -O-

Wanneer kunnen wij onomstotelijk bewijs verwachten? Dat lijkt me veel interessanter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141342822
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel.

En dat zijn geen "onontkenbare feiten".

Die spullen op de Maan, geef me een OVERDUIDELIJKE foto. Geen witte blobjes met 2009 cameratechnologie :')
Het feit dat het eea onafhankelijk bevestigd wordt, zegt me genoeg, evenals de overige redenen. Oh ik zag je filmpje. 11 slides, geen 200, maar ok. Je hebt woord gehouden.
pi_141342951
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:06 schreef Molurus het volgende:
Zoals gevreesd... die 'teaser' kan zo naar de lijst van andere wilde ongefundeerde ideeën over de maanlanding. -O-

Wanneer kunnen wij onomstotelijk bewijs verwachten? Dat lijkt me veel interessanter.
En daarom heeft het geen enkele zin hier iets te plaatsen.

Dat kan je dus ook vergeten. Mijn presentatie houd ik voor andere gezelschappen. Wetenschap is hier niet thuis, zo blijkt.

Troll lekker verder, met je geloof in dit prachtige verhaal. Bill Clinton is het niet met je eens, maar dat mag ook niet meer uitmaken natuurlijk.

pi_141343140
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan je dus ook vergeten. Mijn presentatie houd ik voor andere gezelschappen. Wetenschap is hier niet thuis, zo blijkt.

Troll lekker verder, met je geloof in dit prachtige verhaal. Bill Clinton is het niet met je eens, maar dat mag ook niet meer uitmaken natuurlijk.
En Obama, Bush en Reagan zijn het niet met jou eens. So what?
pi_141343290
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En Obama, Bush en Reagan zijn het niet met jou eens. So what?
Ronald, leeft ie nog, die ouwe acteur?

vrijdag 20 juni 2014 @ 20:18:12 #114
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141343298
quote:

[..]

Sja.... het enige dat je hiermee bewijst (maar dat was al eerder gebleken in dit topic) is dat je echt geen kaas hebt gegeten van optica. Is dat nu onze schuld?

quote:

Wie een excuus zoekt om z'n extreme claims niet te hoeven onderbouwen zal die altijd wel vinden. Zo ook jij.

quote:

Troll lekker verder, met je geloof in dit prachtige verhaal.
Ik sta best open voor goed onderbouwde argumenten en goede bewijzen. Sofar.... this is not is. Sorry.

quote:

Bill Clinton is het niet met je eens, maar dat mag ook niet meer uitmaken natuurlijk.
Die stelt de maanlanding ter discussie? Bron?
pi_141343402
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:
geef me een OVERDUIDELIJKE foto.
AS16-131-20163 (klik voor grotere versie)

Deze foto van de maan (bij de terugkeer van de Apolo 16) Kan nooit vanaf de Aarde gemaakt zijn, maar is gemaakt van af een punt ver van de rechte lijn tussen Aarde en Maan.
Als de foto niet door de Apollo bemanning zou zijn gemaakt zou hij door een ander ruimtevaartuig gemaakt moeten zijn. En dan zou je moeten uitleggen van welke missie dat is. Het is in elk geval geen fake foto van de Maan..

[ Bericht 1% gewijzigd door barthol op 20-06-2014 20:25:33 ]
pi_141343470
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ronald, leeft ie nog, die ouwe acteur?
Dat is het punt niet. Beetje vreemd autoriteitsargument.
pi_141343473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja.... het enige dat je hiermee bewijst (maar dat was al eerder gebleken in dit topic) is dat je echt geen kaas hebt gegeten van optica. Is dat nu onze schuld?
Nee, een tegenclaim op 1 foto is geen bewijs. ALLE foto's uit dezelfde serie moeten dezelfde vervorming kennen, anders is die niet geldig.

En de enige mogelijkheid mijn punt helemaal te bewijzen zou dezelfde camera met lens kopen en foto's van de Maan maken.

Dat ga ik niet doen, jammer voor je.

De fysica klopt niet, de zwaartekracht niet (40 cm :') ) en van de maanstenen ook niets. Dat ga ik tot op de maanbodem uitzoeken.

Jammer dat je er niet van mee zal genieten.

vrijdag 20 juni 2014 @ 20:23:34 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141343638
Hier een eigen creatie:

500mm, 1/250 sec exposure, f/6.3.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:25:03 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141343735
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ALLE foto's uit dezelfde serie moeten dezelfde vervorming kennen
Waarom?

quote:

En de enige mogelijkheid mijn punt helemaal te bewijzen zou dezelfde camera met lens kopen en foto's van de Maan maken.

Dat ga ik niet doen, jammer voor je.
Het is jouw claim, het bewijzen daarvan is jouw probleem.

quote:

Jammer dat je er niet van mee zal genieten.
Je hebt geen idee hoe vermakelijk je nu al bent. :P
pi_141343758
Wat ben je een kinderachtige vent, Matador. Je wordt boos omdat men hier niet direct knieën valt en jou bedankt voor het openen van hun ogen.

Buitengewone claims moet worden onderbouwd door buitengewoon bewijs. En wat ik kan opmaken uit de reacties van mijn mede-users, blijf jij in dat opzicht in gebreke.

Je zanikt telkens over dat men hier niet wetenschappelijk denkt. Is het wetenschappelijk om na heel klein beetje 'bewijs' dat jij hebt geproduceerd, gelijk overstag te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')