Dit inderdaad.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:47 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De één redt mensenlevens, de ander vernietigt ze.
Het probleem is dat ze niet competent zijn, maar een stel sukkels. En dan is eigenlijk een salaris op bijstandsniveau nog aan de hoge kant voor het prutswerk dat ze afleveren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:50 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus op basis van die sentimenten en het verhogen van de beloning om competente mensen te binden dienen ze maar te verrekken als het niet goed gaat? Je snapt hopelijk dat het vergaande consequenties heeft als een dergelijke bank om zou vallen?
In IJsland zijn ze voor het gerecht gedaagd. Maar goed, IJsland is dan ook een volwaardige democratie. Nederland is dit helaas niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ze denken het niet, ze ZIJN het. Niet 1 bankster is voor de rechter gekomen, niet 1 graaier is er persoonlijk op achteruit gegaan. Hoezo terughalen wat van ons gestolen is, we zijn veel te lamlendig om naar het malieveld te gaan hoor!
Zo hoort democratie te werken maar aangezien we dat niet echt meer hebben maar eerder een te grote invloed van de mensen die maar kapitalisme en vrije markt blijven roepen werkt het niet meer zo.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:00 schreef Sylv3se het volgende:
. Bankiers zoals bij Landsbankki strafrechtelijk vervolgen en de overheid zal -voor zover mogelijk- aan de kant van de gedupeerden moeten staan. Zo hoort kapitalisme te werken.
lekker opbouwend ookquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet competent zijn, maar een stel sukkels.
Ja, en een vervanger is er niet.......quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar maar... anders gaat het talent naar het buitenland...
Uitschot is het, tuig van de richel, die bankiers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
En weer worden we genaaid door Gerrit Zalm
Is afschieten van die lul al overwogen
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef Wupper het volgende:
[..]
'per saldo 5 tot 10 % naar beneden. Dus stel de eerste bedragen van jou kloppen, dan zouden ze een jaarsalaris hebben van 170.000 euro. Hier gaat 5 tot 10 procent vanaf. Hou je dus over 153.000 - 161.500.
Van alle werklozen is die categorie mensen een kleine minderheid, zeker in een voortdenderende crisis.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:32 schreef Wupper het volgende:
Is zeker geen medelijden. Is me irriteren aan mensen die ik ken, die zelf werkloos zijn en dit al jaren zijn en willen blijven, maar wel de grootste mond hebben over dit soort zaken
Jij noemt je links, iemand die zich drukt maakt om de salarissen van een bankier? Als deze mensen gekrenkt worden in hun status, voor commissies moeten verschijnen is dit een zeer zware straf in hun beleving. Er springen genoeg advocaten, bankmedewerkers aan de top voor de trein. Het is niet zo zoals het lijkt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.
Laatst zag ik nog een bankier Straatnieuws verkopen bij de supermarkt, zo slecht zijn ze er aan toe. Afschuwelijke taferelen. Arme bankiers, 150.000 euro per jaar, daar kan je onmogelijk van rondkomen. Allemaal hongerbuikjes.
Bij RBS bleek het ook gewoon feitelijk zo te zijn.quote:
Dat zou inderdaad erg zijn als het waar was. Gelukkig gaat het bij deze groep over salarissen van rond de 4,5 ton (bron: rtl-z).quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.
Laatst zag ik nog een bankier Straatnieuws verkopen bij de supermarkt, zo slecht zijn ze er aan toe. Afschuwelijke taferelen. Arme bankiers, 150.000 euro per jaar, daar kan je onmogelijk van rondkomen. Allemaal hongerbuikjes.
Je vraagt je af wat de definitie van talent is. Aan welke eigenschappen een goede bankier moet voldoen, in een wereldje dat bol staat van grootverdienerscynisme.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:03 schreef DS4 het volgende:
Bij RBS bleek het ook gewoon feitelijk zo te zijn.
Dat mag jij vragen, maar daar werd de een na de ander een beter aanbod gedaan door andere banken, reden waarom ik stel dat het er alle schijn van heeft dat talent inderdaad snel weggekocht zal worden als men verdiensten terug gaat schroeven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Ringo het volgende:
Je vraagt je af wat de definitie van talent is. Aan welke eigenschappen een goede bankier moet voldoen, in een wereldje dat bol staat van grootverdienerscynisme.
Daarom is RBS ook failliet. Oh wacht...quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat mag jij vragen, maar daar werd de een na de ander een beter aanbod gedaan door andere banken, reden waarom ik stel dat het er alle schijn van heeft dat talent inderdaad snel weggekocht zal worden als men verdiensten terug gaat schroeven.
Dat zegt mij niets op deze manier.quote:
Tnx, kan ik m'n schatting even aanpassen:quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Krush het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad erg zijn als het waar was. Gelukkig gaat het bij deze groep over salarissen van rond de 4,5 ton (bron: rtl-z).
Op de aanname dat er geen lineair verband is tussen talent en salarishoogte. Albert Einstein hechtte blijkens zijn carriere niet erg aan geld. Toch durf ik wel te beweren dat hij talentvoller was dan de gemiddelde bank-subtopper.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zegt mij niets op deze manier.
Heb jij kennis van zaken en zo ja, waar baseer jij jouw vertrouwen dan op?
Alleen niet degenen die over lijken willen gaan om ultrawinsten te behalen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:55 schreef Krush het volgende:
Ergo: ook met lagere salarissen haal je talent binnen, in elk geval voldoende om een bank draaiende te kunnen houden.
Dus op een enkeling baseer jij dat het voor iedereen moet gelden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:55 schreef Krush het volgende:
Op de aanname dat er geen lineair verband is tussen talent en salarishoogte. Albert Einstein hechtte blijkens zijn carriere niet erg aan geld. Toch durf ik wel te beweren dat hij talentvoller was dan de gemiddelde bank-subtopper.
Ik 'hoor' het je zeggen.quote:Ergo: ook met lagere salarissen haal je talent binnen, in elk geval voldoende om een bank draaiende te kunnen houden.
Mijn vriendin werkt als zodanig. Nee, dat is geen hersenchirurug.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik raad jullie beide aan om je in te lezen in de opleiding Verpleegkunde niv. 4. Dat zal licht op de zaak werpen.
Goh, wat vreemd. Ik was werkelijk in de veronderstelling dat het letterlijk exact hetzelfde beroep is. Zeer apart.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt als zodanig. Nee, dat is geen hersenchirurug.
Mooiste is nog wel dat het bij een bank is. Als het je niet bevalt ga je toch naar een andere?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:40 schreef Deshain het volgende:
[..]
Beloning in de private sector is niet gebonden aan de wet en is er dus geen 'boven de wet' in deze situatie.
[..]
Eng toontje, maar meer blaffen dan bijten gok ik zo.
Komt me bekend voor.quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus op een enkeling baseer jij dat het voor iedereen moet gelden.
Ik durf een stap verder te gaan: als land is het helemaal niet gewenst om een financiele sector te hebben die zelf winstmaximalisatie nastreeft. De reele economie steunen zou het doel moeten zijn van deze sector.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:55 schreef Krush het volgende:
Ergo: ook met lagere salarissen haal je talent binnen, in elk geval voldoende om een bank draaiende te kunnen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |