Je kan toch moeilijk meer verwachten vind ik dan dat er (per saldo) 5 tot 10 % van iemands loon (waar ze op rekenen) wordt ingehouden. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer jouw salaris met 10% verminderd zou worden, ik weet wel dat ik me dan een flink andere levensstijl moet aanmeten....quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het punt was nu juist dat ze, indien beloond met bonussen, structureel teveel verdienden. Die 5 à 10 procent loonsverlaging is natuurlijk pinda's, want bij een volgende salarisverhoging is dat alweer lang en breed gecompenseerd.
Deze strategie is bij iedereen bekend, allang, geen nieuws aan de horizon, maar het maakt de hoerige mentaliteit van bancair bestuur nogmaals duidelijk.
Helemaal mee eens. Al zal het niet opzettelijk falen zijn, maar falen door wanbeleid danwel 'falen door schuld'.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is ook onzin om je druk te maken over de salarissen. Het is natuurlijk wel zo dat iemand bij opzettelijk falen berecht moet worden.
Gerrit Zalmquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:18 schreef Cherna het volgende:
Het is ook onzin om je druk te maken over de salarissen. Het is natuurlijk wel zo dat iemand bij opzettelijk falen berecht moet worden.
Ten eerste is dit Nederland, dus mag je de moord van de eeuw plegen, twaalf jaar later loop je weer op vrije voeten.... Dus levenslang zal een beetje veel van het goede zijn....quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gerrit Zalmdus
Hoort kaalgeplukt levenslang in het gevang die lul
Dat moet dan maar, hè.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:22 schreef Wupper het volgende:
Je kan toch moeilijk meer verwachten vind ik dan dat er (per saldo) 5 tot 10 % van iemands loon (waar ze op rekenen) wordt ingehouden. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer jouw salaris met 10% verminderd zou worden, ik weet wel dat ik me dan een flink andere levensstijl moet aanmeten....
Dus (schatting) i.p.v.:quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:22 schreef Wupper het volgende:
Je kan toch moeilijk meer verwachten vind ik dan dat er (per saldo) 5 tot 10 % van iemands loon (waar ze op rekenen) wordt ingehouden. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer jouw salaris met 10% verminderd zou worden, ik weet wel dat ik me dan een flink andere levensstijl moet aanmeten....
Volgens mij doe ik niet huillie-huillie, maar doen een aantal anderen dat. Die lezen namelijk alleen " 20 % meer!@@#!@#*$%@$ "quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat moet dan maar, hè.
Er raken ook mensen hun baan kwijt. Onder andere bij deze zelfde banken, die willen snijden in hun personeel uit efficiency-overwegingen. In de WW verlies je wel 30% van je inkomen. En na een halfjaar ben je verplicht om ieder werk aan te nemen, ook als dat werk onder je niveau of looneisen is.
Dus laten we niet te huillie-huillie doen over deze staatsgesubsidieerde loontrekkers van 300K of meer.
Nee, ik verdenk jou eerder van ongepast medelijden om een loonverlies van 5 à 10 procent. Terwijl dat verlies in veel andere situaties vele malen groter is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:29 schreef Wupper het volgende:
[..]
Volgens mij doe ik niet huillie-huillie, maar doen een aantal anderen dat. Die lezen namelijk alleen " 20 % meer!@@#!@#*$%@$ "
'per saldo 5 tot 10 % naar beneden. Dus stel de eerste bedragen van jou kloppen, dan zouden ze een jaarsalaris hebben van 170.000 euro. Hier gaat 5 tot 10 procent vanaf. Hou je dus over 153.000 - 161.500.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Wel opvallend dat het totale salaris angstvallig vermeden wordt... Even gokken dus!
[..]
Dus (schatting) i.p.v.:
-10.000 euro netto per maand en jaarlijks 50.000 euro netto bonus
Nu:
-12.000 euro netto per maand en jaarlijks 25.000 euro netto bonus
Ik denk inderdaad dat hun levensstijl volledig instort... Daarbij zou het helemaal niet erg zijn als dat wel gebeurde.
Is zeker geen medelijden. Is me irriteren aan mensen die ik ken, die zelf werkloos zijn en dit al jaren zijn en willen blijven, maar wel de grootste mond hebben over dit soort zakenquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, ik verdenk jou eerder van ongepast medelijden om een loonverlies van 5 à 10 procent. Terwijl dat verlies in veel andere situaties vele malen groter is.
Dan moet je tegen ze zeggen: doei!quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar maar... anders gaat het talent naar het buitenland...
Mensen die zelf misbruik maken van ons sociaal stelsel en dan klagen over het salaris van anderen. En dat worden er steeds meer. De reden dat ons sociaal stelsel naar de knoppen gaat. Ook ik irriteer me daar aan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:32 schreef Wupper het volgende:
[..]
Is zeker geen medelijden. Is me irriteren aan mensen die ik ken, die zelf werkloos zijn en dit al jaren zijn en willen blijven, maar wel de grootste mond hebben over dit soort zaken
Waren het maar talenten. Maar het zijn prutsers die banken failliet laten gaan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik ben een tijd geleden overgestapt naar een idealistische bank, ik kon de corruptie en wanpraktijken bij mijn oude bank, Rabobank (maar ABN is vele malen erger nog), niet langer aanzien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Echt waar; we staan erbij en we kijken ernaar.
+10quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:46 schreef stopnaald het volgende:
En als je dit asociaal graaien noemt, ben je jaloers en weet je er niets van, want "ze werken zo hard".
Een schoonmaker, vuilnisman of in de thuiszorg worden natuurlijk zo slecht betaald omdat het allemaal luie flikkers zijn die de hele dag niets doen......oh wacht....
Laten we vooral blijven geloven in de leugens en smoesjes van de politiek, waardoor groepen mensen bewust tegen elkaar worden opgezet (werkenden vs niet-werkenden, oud vs jong, ziek vs gezond, etc.etc.etc.), zodat dat gajes rusten kan blijven roven en lachen.
Zo privaat zijn de banken niet meer, die met belastinggeld gered moeten worden, nadat ze er een puinhoop van gemaakt hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:40 schreef Deshain het volgende:
[..]
Beloning in de private sector is niet gebonden aan de wet en is er dus geen 'boven de wet' in deze situatie.
[..]
Eng toontje, maar meer blaffen dan bijten gok ik zo.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:47 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De één redt mensenlevens, de ander vernietigt ze.
Het probleem is dat ze niet competent zijn, maar een stel sukkels. En dan is eigenlijk een salaris op bijstandsniveau nog aan de hoge kant voor het prutswerk dat ze afleveren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:50 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus op basis van die sentimenten en het verhogen van de beloning om competente mensen te binden dienen ze maar te verrekken als het niet goed gaat? Je snapt hopelijk dat het vergaande consequenties heeft als een dergelijke bank om zou vallen?
In IJsland zijn ze voor het gerecht gedaagd. Maar goed, IJsland is dan ook een volwaardige democratie. Nederland is dit helaas niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ze denken het niet, ze ZIJN het. Niet 1 bankster is voor de rechter gekomen, niet 1 graaier is er persoonlijk op achteruit gegaan. Hoezo terughalen wat van ons gestolen is, we zijn veel te lamlendig om naar het malieveld te gaan hoor!
Zo hoort democratie te werken maar aangezien we dat niet echt meer hebben maar eerder een te grote invloed van de mensen die maar kapitalisme en vrije markt blijven roepen werkt het niet meer zo.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:00 schreef Sylv3se het volgende:
. Bankiers zoals bij Landsbankki strafrechtelijk vervolgen en de overheid zal -voor zover mogelijk- aan de kant van de gedupeerden moeten staan. Zo hoort kapitalisme te werken.
lekker opbouwend ookquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet competent zijn, maar een stel sukkels.
Ja, en een vervanger is er niet.......quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Uitschot is het, tuig van de richel, die bankiers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
En weer worden we genaaid door Gerrit Zalm
Is afschieten van die lul al overwogen
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef Wupper het volgende:
[..]
'per saldo 5 tot 10 % naar beneden. Dus stel de eerste bedragen van jou kloppen, dan zouden ze een jaarsalaris hebben van 170.000 euro. Hier gaat 5 tot 10 procent vanaf. Hou je dus over 153.000 - 161.500.
Van alle werklozen is die categorie mensen een kleine minderheid, zeker in een voortdenderende crisis.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:32 schreef Wupper het volgende:
Is zeker geen medelijden. Is me irriteren aan mensen die ik ken, die zelf werkloos zijn en dit al jaren zijn en willen blijven, maar wel de grootste mond hebben over dit soort zaken
Jij noemt je links, iemand die zich drukt maakt om de salarissen van een bankier? Als deze mensen gekrenkt worden in hun status, voor commissies moeten verschijnen is dit een zeer zware straf in hun beleving. Er springen genoeg advocaten, bankmedewerkers aan de top voor de trein. Het is niet zo zoals het lijkt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.
Laatst zag ik nog een bankier Straatnieuws verkopen bij de supermarkt, zo slecht zijn ze er aan toe. Afschuwelijke taferelen. Arme bankiers, 150.000 euro per jaar, daar kan je onmogelijk van rondkomen. Allemaal hongerbuikjes.
Bij RBS bleek het ook gewoon feitelijk zo te zijn.quote:
Dat zou inderdaad erg zijn als het waar was. Gelukkig gaat het bij deze groep over salarissen van rond de 4,5 ton (bron: rtl-z).quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat vreselijk voor deze bankiers. Misschien moeten we een noodfonds overwegen, giro 555 openstellen, om deze bankiers van voedselpakketten te kunnen voorzien.
Laatst zag ik nog een bankier Straatnieuws verkopen bij de supermarkt, zo slecht zijn ze er aan toe. Afschuwelijke taferelen. Arme bankiers, 150.000 euro per jaar, daar kan je onmogelijk van rondkomen. Allemaal hongerbuikjes.
Je vraagt je af wat de definitie van talent is. Aan welke eigenschappen een goede bankier moet voldoen, in een wereldje dat bol staat van grootverdienerscynisme.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:03 schreef DS4 het volgende:
Bij RBS bleek het ook gewoon feitelijk zo te zijn.
Dat mag jij vragen, maar daar werd de een na de ander een beter aanbod gedaan door andere banken, reden waarom ik stel dat het er alle schijn van heeft dat talent inderdaad snel weggekocht zal worden als men verdiensten terug gaat schroeven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Ringo het volgende:
Je vraagt je af wat de definitie van talent is. Aan welke eigenschappen een goede bankier moet voldoen, in een wereldje dat bol staat van grootverdienerscynisme.
Daarom is RBS ook failliet. Oh wacht...quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat mag jij vragen, maar daar werd de een na de ander een beter aanbod gedaan door andere banken, reden waarom ik stel dat het er alle schijn van heeft dat talent inderdaad snel weggekocht zal worden als men verdiensten terug gaat schroeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |