SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:16 schreef dop het volgende:
[..]
eindelijk verhuisd naar een echte stad ?![]()
Gisteren al mn eerste rondje gemaaktViel op zich niet tegen, je bent vanaf mijn huis zo de stad uit.
![]()
Rotor crank heeft wat dat betreft een hele mooie techniek. Die bout moet je vastdraaien om de crank los te krijgen en losdraaien om de crank te laten klemmen. Nog nooit meegemaakt dat een bout vasttrilt, dus de crank kan nooit ongewenst losgaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zometeen maar effe de FM bellen. Kijken of die 'm voor vrijdag kan fixenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Heeft iemand nog tips voor goede (evt. tweedehands) spinning fietsen? Welke merken wel, welke niet, andere eisen waar ik op moet letten. Ik weet in ieder geval dat ik geen bike wil met van de vilten remblokjes aan de zijkant want die blokjes gaan snel kapot heb ik gezien bij een vriend.Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten![]()
Veel success met het vinden van een spinning bike zonder vilt remmen.
En die gaan niet snel kapot als je er normaal mee om gaat...
Als je een spinning bike met een magnetische weerstand pakt, dan heb je eigenlijk gewoon een hometrainer in de vorm van een spinning bike. Het is net het vilt remsysteem wat een spinningbike een spinningbike maakt.![]()
Wat een kutochtend, regen, garmin die de geest geeft en een hufter die met z'n pik in z'n handen achter het stuur zit en mij bijna aanrijdt
Garmin crashde vanochtend bij het opstarten, nadat ik hem opnieuw gestart had waren alle instellingen verdwenen. Kan ik alles weer opnieuw doen
Hebben jullie dat wel eens gehad?Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Nee nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je me nou al door?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je eigen kloon een topuser vinden![]()
![]()
Als je dat dagelijks in wielrennersporties gaat nuttigen wordt het wel een dure hobbyquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon heeft quinoa uitgevonden.![]()
![]()
Ja repareer dat ouwe ding gewoon zo goedkoop mogelijk. Misschien heeft ivo nog wel een nostalgische crank voor je met 4kante passing.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
Zometeen maar effe de FM bellen. Kijken of die 'm voor vrijdag kan fixen
De nieuwe ultra torque en powertorque systemen van Campy zijn imo veel lichter en stijver. De cranks zitten direct tegen de externe lagers aan. Maar das meer iets voor je nieuwe fiets.![]()
Of mss slingert er nog wat op MP.Hoe vaak mag je die lagers vervangen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
De nieuwe ultra torque en powertorque systemen van Campy zijn imo veel lichter en stijver. De cranks zitten direct tegen de externe lagers aan.![]()
![]()
Moah valt volgens mij ook wel mee. Ze zijn iig niet duur. Ik deed met een oud type chorus as 4kant ook maar 1 seizoen, en soms 2. Die waren wel duur 60.- ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:20 schreef quinoahipster het volgende:
Of mss slingert er nog wat op MP.
[..]
Hoe vaak mag je die lagers vervangen?![]()
Tis toch een plek op je fiets dichtbij de grond, met veel spatwater zand wat erop komt. Een lagertje daar is geen lang leven beschoren als je in het natte weer rijdt. Ongeacht het systeem.![]()
Neequote:Nee. Straks effe langs de FM. Dan laat ik die een nieuwe bestellen. Mogen ze de andere kant ook meteen effe nakijken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:20 schreef quinoahipster het volgende:
Of mss slingert er nog wat op MP.
[..]
Hoe vaak mag je die lagers vervangen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je het nou over de bracket of de crank die je in1/2 jaar stuk rijd?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Tis toch een plek op je fiets dichtbij de grond, met veel spatwater zand wat erop komt. Een lagertje daar is geen lang leven beschoren als je in het natte weer rijdt. Ongeacht het systeem.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bracketlagers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je het nou over de bracket of de crank die je in1/2 jaar stuk rijd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: