SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:16 schreef dop het volgende:
[..]
eindelijk verhuisd naar een echte stad ?![]()
Gisteren al mn eerste rondje gemaaktViel op zich niet tegen, je bent vanaf mijn huis zo de stad uit.
![]()
Rotor crank heeft wat dat betreft een hele mooie techniek. Die bout moet je vastdraaien om de crank los te krijgen en losdraaien om de crank te laten klemmen. Nog nooit meegemaakt dat een bout vasttrilt, dus de crank kan nooit ongewenst losgaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zometeen maar effe de FM bellen. Kijken of die 'm voor vrijdag kan fixenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Heeft iemand nog tips voor goede (evt. tweedehands) spinning fietsen? Welke merken wel, welke niet, andere eisen waar ik op moet letten. Ik weet in ieder geval dat ik geen bike wil met van de vilten remblokjes aan de zijkant want die blokjes gaan snel kapot heb ik gezien bij een vriend.Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten![]()
Veel success met het vinden van een spinning bike zonder vilt remmen.
En die gaan niet snel kapot als je er normaal mee om gaat...
Als je een spinning bike met een magnetische weerstand pakt, dan heb je eigenlijk gewoon een hometrainer in de vorm van een spinning bike. Het is net het vilt remsysteem wat een spinningbike een spinningbike maakt.![]()
Wat een kutochtend, regen, garmin die de geest geeft en een hufter die met z'n pik in z'n handen achter het stuur zit en mij bijna aanrijdt
Garmin crashde vanochtend bij het opstarten, nadat ik hem opnieuw gestart had waren alle instellingen verdwenen. Kan ik alles weer opnieuw doen
Hebben jullie dat wel eens gehad?Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Nee nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je me nou al door?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je eigen kloon een topuser vinden![]()
![]()
Als je dat dagelijks in wielrennersporties gaat nuttigen wordt het wel een dure hobbyquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon heeft quinoa uitgevonden.![]()
![]()
Ja repareer dat ouwe ding gewoon zo goedkoop mogelijk. Misschien heeft ivo nog wel een nostalgische crank voor je met 4kante passing.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
Zometeen maar effe de FM bellen. Kijken of die 'm voor vrijdag kan fixen
De nieuwe ultra torque en powertorque systemen van Campy zijn imo veel lichter en stijver. De cranks zitten direct tegen de externe lagers aan. Maar das meer iets voor je nieuwe fiets.![]()
Of mss slingert er nog wat op MP.Hoe vaak mag je die lagers vervangen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
De nieuwe ultra torque en powertorque systemen van Campy zijn imo veel lichter en stijver. De cranks zitten direct tegen de externe lagers aan.![]()
![]()
Moah valt volgens mij ook wel mee. Ze zijn iig niet duur. Ik deed met een oud type chorus as 4kant ook maar 1 seizoen, en soms 2. Die waren wel duur 60.- ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:20 schreef quinoahipster het volgende:
Of mss slingert er nog wat op MP.
[..]
Hoe vaak mag je die lagers vervangen?![]()
Tis toch een plek op je fiets dichtbij de grond, met veel spatwater zand wat erop komt. Een lagertje daar is geen lang leven beschoren als je in het natte weer rijdt. Ongeacht het systeem.![]()
Neequote:Nee. Straks effe langs de FM. Dan laat ik die een nieuwe bestellen. Mogen ze de andere kant ook meteen effe nakijken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:20 schreef quinoahipster het volgende:
Of mss slingert er nog wat op MP.
[..]
Hoe vaak mag je die lagers vervangen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je het nou over de bracket of de crank die je in1/2 jaar stuk rijd?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Tis toch een plek op je fiets dichtbij de grond, met veel spatwater zand wat erop komt. Een lagertje daar is geen lang leven beschoren als je in het natte weer rijdt. Ongeacht het systeem.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bracketlagers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je het nou over de bracket of de crank die je in1/2 jaar stuk rijd?![]()
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Cool! Wat voor spul?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb trouwens als echte hipster wat zooi van Rapha besteld.
Mooi spul
Over die lagers: Ik vervang m'n Hollowtech 2 bracketlagers zeker wel een keer per jaar. Echt trainen in slecht weer doe ik op m'n Trek niet. Dan pak ik een andere fiets. M'n crosser heeft een vierkante as, en die krijgt veel meer te verduren. Toch gaat ie langer mee.![]()
Heren en dames bib en classic jersey.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Cool! Wat voor spul?
Over die lagers: Ik vervang m'n Hollowtech 2 bracketlagers zeker wel een keer per jaar. Echt trainen in slecht weer doe ik op m'n Trek niet. Dan pak ik een andere fiets. M'n crosser heeft een vierkante as, en die krijgt veel meer te verduren. Toch gaat ie langer mee.
Die dames bib krijg je (als vrouw dan natuurlijk) echt een enorm decolete van![]()
![]()
Ja, alsof wij dat gelovenquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heren en dames bib en classic jersey.
Die dames bib krijg je (als vrouw dan natuurlijk) echt een enorm decolete van
Zeker mooi spul. Wel errug duur vind ikquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb trouwens als echte hipster wat zooi van Rapha besteld.
Mooi spul
En aan de ene kant hebben ze van die iiritante hipstermarketing maar stiekem zijn die filmpjes van ze ook vaak wel tof
Moet ook nog altijd eens een Assos broek kopen vind ik.![]()
Assos is ook wel mooi maar slijt enorm snel. Na 10x wassen ziet het er al uit alsof je het 3 jaar iedere dag hebt gedragen op een fietstocht rond de wereld, off-road.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Zeker mooi spul. Wel errug duur vind ik
Moet ook nog altijd eens een Assos broek kopen vind ik.![]()
Oh dat valt dan mooi tegenquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Assos is ook wel mooi maar slijt enorm snel. Na 10x wassen ziet het er al uit alsof je het 3 jaar iedere dag hebt gedragen op een fietstocht rond de wereld, off-road.
Als ik onbeperkt geld en een baard had, reken maar dat ik dan ook een Rapha hipster werd![]()
![]()
Smorgens in de rij staan bij Schorem op de Binnenweg.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:59 schreef quinoahipster het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik onbeperkt geld en een baard had, reken maar dat ik dan ook een Rapha hipster werd![]()
Rotterdam
Bij schorem kunnen ze je baard eraf of in een vormpje knippen, maar als je geen hebt die de moeite waard is kunnen ze weinig neem ik aan![]()
![]()
Geen helmquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:59 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Oh dat valt dan mooi tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben heel blij met mn fietsenmaker in Rotterdam![]()
![]()
Yoloquote:Welke skiberg?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik fietste trouwens langs een skiberg.![]()
Ja er gaat wel een asfaltweg op maar das een dood eind. Je kan wel met de crosser of mtb rondjes maken. Er ligt een crossparcours.quote:![]()
Cool.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja er gaat wel een asfaltweg op maar das een dood eind. Je kan wel met de crosser of mtb rondjes maken. Er ligt een crossparcours.![]()
Ik heb 200 voor een shirt betaaldquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:17 schreef poiuytr het volgende:
Dat Rapha ziet er wel erg mooi uit, maar bijna 100¤+ voor alleen een jersey betalen
Wat moet ik anders met dat zwarte cokegeld.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:17 schreef poiuytr het volgende:
Dat Rapha ziet er wel erg mooi uit, maar bijna 100¤+ voor alleen een jersey betalen![]()
"Lange klim"quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.strava.com/segments/2503544
200 meter.
Deze is wel onverhard zo te zien.![]()
Voor een Gabba had ik het er ook nog wel voor over, maar voor een zomershirtje 130¤ betalen is imo echt gekkenwerk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 200 voor een shirt betaald![]()
Ja die Rapha shit is mooi
Maar ik zou zelf eerder een Castelli pekske kopen.
Er zit bij die Shimano lagers wel verschil in. Ik heb er wel eens een paar heule goedkope ingedraaid. Die konden na 2 maanden weer worden vervangen.
Nu druk ik er altijd Ultegra of Dura Ace in.![]()
Dat weiger ik dusquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 200 voor een shirt betaald![]()
![]()
Het is ook dat prijskaartje wat het shirt bijzonder maakt. Als je met rapha fietst voel je je goed omdat iedereen dan ziet dat jij meer hebt uitgegeven aan een shirtje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Voor een Gabba had ik het er ook nog wel voor over, maar voor een zomershirtje 130¤ betalen is imo echt gekkenwerk.
Ze zullen wel goed afgewerkt zijn enzo, maar 't heb de uitstraling van AGU. Alleen omdat het tiefusduur is, is het niet 'saai' maar 'stijlvol' .![]()
Gabba is wel echt heel nice. En ik heb die convertible. Die is ook paar tientjes duurderquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb er trouwens 185 voor betaald. Normaal issie 205Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja oke, voor een Gabba, maar voor een 'gewoon' zomershirtquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gabba is wel echt heel nice. En ik heb die convertible. Die is ook paar tientjes duurder![]()
![]()
Ja hoorquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ze zullen wel goed afgewerkt zijn enzo, maar 't heb de uitstraling van AGU. Alleen omdat het tiefusduur is is het niet 'saai' maar 'stijlvol' .
Tja, je kan ook schoenen bij de bristol kopen of een spijkerbroek van de coolcat. Dat draag ik ook niet though. Kleding is altijd een beetje lastig te bepalen wat iets "waard" is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Voor een Gabba had ik het er ook nog wel voor over, maar voor een zomershirtje 130¤ betalen is imo echt gekkenwerk.![]()
Egaal zwart shirt met een wit bandje om de mouw. En iedereen loopt er op te geilen alsof het haute couture is.quote:![]()
quote:
Niks mis met Agu shirtjes ja!quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:23 schreef muzas het volgende:
Het is ook dat prijskaartje wat het shirt bijzonder maakt. Als je met rapha fietst voel je je goed omdat iedereen dan ziet dat jij meer hebt uitgegeven aan een shirtje.![]()
![]()
Door die flashy hipsterfilmpjes.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Egaal zwart shirt met een wit bandje om de mouw. En iedereen loopt er op te geilen alsof het haute couture is.![]()
Deed ik voorheen wel. MAar je merkt dat het mindere kwaliteit is. Dunner, sneller versleten, slechtere pasvormen etc. Tegenwoordig gewoon levi of G-star.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja hoor
[..]
Tja, je kan ook schoenen bij de bristol kopen of een spijkerbroek van de coolcat. Dat draag ik ook niet though. Kleding is altijd een beetje lastig te bepalen wat iets "waard" is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind dat mooier dan het gemiddelde fietsshirt met schreeuwerige kleuren en 14 keer loeigroot een merknaam erop gedrukt, maar ik snap dat dat persoonlijk is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Egaal zwart shirt met een wit bandje om de mouw. En iedereen loopt er op te geilen alsof het haute couture is.![]()
![]()
Niet heel lelijk oid.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook daar excelleert oksel in.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:33 schreef quinoahipster het volgende:
Da's waar, ekte wielrenner rijden in club/ploegkleding.
En die hóórt juist lelijk te zijn![]()
Ik twijfel daar wel over ja. Ik heb niet zo'n zin om een nieuwe voetbalclub te zoeken in Rotterdam, zeker omdat mijn speelstijl vaak de nodige irritaties bij tegenspelers oproept en ik in Rotterdam dat waarschijnlijk moet bekopen met minimaal een steekpartij.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Beter ga je gewoon bij een club rijden, het nieuwe tenue van De Coureur in Maassluis is best fraai, gezien met DK. Past heel goed bij mijn Gios ook met zwartblauwwit. Ik overweeg een extra lidmaatschap/overstap.![]()
Maar bij een ploeg rijden in clubkleding terwijl je nooit een wedstrijd rijdt is ook geen porum.quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zelf zou ik nooit een shirt kopen van 80¤ of meer net als dat ik voor broeken geen 150¤ aftik (dagelijkse kleding). Om dan voor een fietsshirt 130¤ neer te tikken wat je gebruikt om in te zweten gaat mij echt te ver.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind dat mooier dan het gemiddelde fietsshirt met schreeuwerige kleuren en 14 keer loeigroot een merknaam erop gedrukt, maar ik snap dat dat persoonlijk is.![]()
Staat genoteerd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zelf zou ik nooit een shirt kopen van 80¤ of meer net als dat ik voor broeken geen 150¤ aftik (dagelijkse kleding). Om dan voor een fietsshirt 130¤ neer te tikken wat je gebruikt om in te zweten gaat mij echt te ver.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: