- De lijdenswegquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vreemdgaan is idd steniging. Mits er 4 getuigen zij die het vreemdgaan kunnen beamen. Onmogelijke kans right? De regels van toepassing worden niet opgevolgd zoals ze bedoeld zijn. Getuigenissen worden nu achterwege gelaten. Logische regels voor het jaar 700 hoor vind ik.
Wat is het verschil tussen een lijfstraf en iemands vrijheid ontnemen?
Of iemand executeren middels ophanging? Of een naald?
Ik denk dat je het te zwart-wit ziet allemaal. De Sharia is niks meer dan de Islamistische equivalent van de rechtsgang die wij kennen, gebaseerd op normen en waarden uit een fictief boek en 2000 jaar culturele ontwikkeling.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:20 schreef BlauweTijger het volgende:
Mwah, ik vind Sharia = zweepslagen = fout ook inderdaad fout. We leven niet in het jaar 700 zoals eerder gezegd hier. Ik vind dat als je iets steelt er ook anders gestraft kan worden. Niet perse fysiek. Dat is gewoon barbaars. Maar dat past nogmaals bij hun cultuur. Daarom
Liever steniging als ze die 4 getuigen kunnen vinden dan 30 jaar in death row en dan een naald te krijgen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
- De lijdensweg
- Mens onterend
- Overdreven gedoe
- Allahu snackbar
- Alles ''uit naam van God''
- Maar God is wel vrede
- Mensen half dood maken als ze een appel stelen want God wil dat
Wat vind jij ? Ga je liever dood door een naald of door 150 stenen naar je hoofd?
30 jaar in death rowquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Liever steniging als ze die 4 getuigen kunnen vinden dan 30 jaar in death row en dan een naald te krijgen.
Jij bent zeket niet zo goed in nuanceren?
Helaas is die cultuur de algelopen 1000 jaar niet verandert.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het te zwart-wit ziet allemaal. De Sharia is niks meer dan de Islamistische equivalent van de rechtsgang die wij kennen, gebaseerd op normen en waarden uit een fictief boek en 2000 jaar culturele ontwikkeling.
Dat er landen zijn waar ze vrouwen stenigen omdat ze trouwen met christenen is spijtig. Ik ben het daar dan ook niet mee eens. Maar ik kan mij niet voorstellen dat iedere moslim die praat over Sharia het stenigen van mensen per se als noodzaak ziet. Ik denk eerder dat het een drang is naar rechtsgang welke gebaseerd is op hun cultuur, normen en waarden.
Verschil is wel dat die mensen die 30 jaar in death row zitten wel degelijk schuldig bevonden zijn aan een misdaad. Ik vind vreemdgaan geen misdaad. Bovendien is een spuit wel wat humaner dan een baksteen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Liever steniging als ze die 4 getuigen kunnen vinden dan 30 jaar in death row en dan een naald te krijgen.
Dat kan ja. Ik denk eigenlijk dat we het nooit helemaal zullen begrijpen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het een drang is naar rechtsgang welke gebaseerd is op hun cultuur, normen en waarden.
Citation is needed on this quote.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:25 schreef spambot31 het volgende:
[..]
Helaas is die cultuur de algelopen 1000 jaar niet verandert.
Wie zijn 'we'?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:26 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat kan ja. Ik denk eigenlijk dat we het nooit helemaal zullen begrijpen.
Godkk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:25 schreef spambot31 het volgende:
[..]
Helaas is die cultuur de algelopen 1000 jaar niet verandert.
Morgen inschrijven bij die bazenquote:Landbouw en milieubescherming
De Koran legt bijzondere nadruk op (de schoonheid van) de natuur en bepaalt dat de mens die in beheer heeft gekregen en er zorgvuldig mee om moet gaan. Anderzijds wordt de mens aangemoedigd het land in gebruik te nemen voor voedselproductie. Degene die land ontgint heeft er het gebruiksrecht op. De staat kan land uitgeven ter ontginning. Uitputting van de bodem wordt echter veroordeeld. Schaarse hulpbronnen genieten bescherming. In navolging van Mohammed geeft de sharia overheden het recht om natuurreservaten (hyma) of zones met beperkt gebruiksrecht in te stellen. Het oprichten van non-profitorganisaties (waqf, mv. awqāf) voor het beheer van natuurgebieden wordt aangemoedigd. In Mekka en Medina gelden (golden?) kapverboden en mogen geen dieren gedood worden.[3]
In veel Staten in de VS is de doodstraf al afgeschaft, bovendien is er een groot verschil tussen USE de USA.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoeft ze wat mij betreft verder niet zo heel erg te beargumenteren.quote:
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:26 schreef BlauweTijger het volgende:
Of misschien begrijp IK het wel nooit
GODVERquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:27 schreef voederbietel het volgende:
Overigens:
[..]
Morgen inschrijven bij die bazen. Sharia, whoohoo.
Soms sta ik versteld over je tekstuele vaardigheden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:28 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
GODVER''er mogen geen dieren gedood worden'' Die allhua gehaktballen slachten zelfs kamelen bij een trouwerij. Pauper volk.
Natuur behouden is welmaar is ook niet zo moeilijk in een woestijn.
Dat heeft geen argumenten nodig.quote:
Eensch. Ligt bij die radicale jurken echter niet ver uit elkaar.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:30 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heeft geen argumenten nodig.
Overigens is er een verschil tussen radicalisme en fundamentalisme.
Insgelijksquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Soms sta ik versteld over je tekstuele vaardigheden.
En dan nog die Orthodox, shit is cash man.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:30 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat heeft geen argumenten nodig.
Overigens is er een verschil tussen radicalisme en fundamentalisme.
Schuldig bevonden door andere mensen. Erg humaan jaquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Verschil is wel dat die mensen die 30 jaar in death row zitten wel degelijk schuldig bevonden zijn aan een misdaad. Ik vind vreemdgaan geen misdaad. Bovendien is een spuit wel wat humaner dan een baksteen.
Waarom moet je dit soort dingen toch altijd ridiculiseren? Dat zet een gespannen discussie enkel nog meer op scherp.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:30 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Eensch. Ligt bij die radicale jurken echter niet ver uit elkaar.
Ik vind een (waarvan gepretendeerd wordt) onafhankelijke jury met een onafhankelijke rechter een betere rechtsgang dan het zoeken van vier getuigen welke per facto subjectief zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Schuldig bevonden door andere mensen. Erg humaan ja
Vooral als later blijkt dat ze toch onschuldig waren.
Lekker toch! Straks ontploft het! Nee, ik hoef niks te ontsteken verder. Ben alleen maar bang dat er dan slachtoffers vallen. Ik stop wel met woordgrapjes maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom moet je dit soort dingen toch altijd ridiculiseren? Dat zet een gespannen discussie enkel nog meer op scherp.
Jij mist nuance. Dan mis ik de zin te discussiëren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:32 schreef BlauweTijger het volgende:
Geef ze 3 knopen en een aardappel en ze bevinden iedereen schuldig.
Bij christenfundamentalisme ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:30 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Eensch. Ligt bij die radicale jurken echter niet ver uit elkaar.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind een (waarvan gepretendeerd wordt) onafhankelijke jury met een onafhankelijke rechter een betere rechtsgang dan het zoeken van vier getuigen welke per facto subjectief zijn.
Waarom hoor ik nooit dat extremistische Christenen een aanslag hebben gepleegd?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:34 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Bij christenfundamentalisme ook niet.
Tentamens op de NHTV zijn een lachertje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:43 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Nee om 13:00, maar ik heb veel te veel zin in vanavond, dus ik wil me helemaal niet met trivialiteiten als tentamens bezighouden
En die nuancering zocht je door steniging na overspel in perspectief te plaatsen door de humaniteit van stenigingen en dodelijke injecties aan het licht te stellen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij mist nuance. Dan mis ik de zin te discussiëren.
Die getuigen kennen de dader waarschijnlijk, de jury niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Dus die 4 getuigen zijn sws subjectief en die juryleden niet?
Grappig.
Omdat de media vooral over moslims schrijft?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Waarom hoor ik nooit dat extremistische Christenen een aanslag hebben gepleegd?
Omdat aanslagen niet het enige zijn van radicalisme, maar dat begrijp je zelf hopelijk ook wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Waarom hoor ik nooit dat extremistische Christenen een aanslag hebben gepleegd?
Nee, hij begon over steniging.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef voederbietel het volgende:
[..]
En die nuancering zocht je door steniging na overspel in perspectief te plaatsen door de humaniteit van stenigingen en dodelijke injecties aan het licht te stellen?
Laten we voorop stellen dat juryrechtspraak iets is waar ik tegen ben. Maar ik denk dat je wel redelijk feitelijk kunt vaststellen dat getuigen betrokken zijn bij de situatie, anders waren ze immers geen getuigen. Juryleden worden in Amerika geloot, als ze iets te maken hebben met de zaak mogen ze niet mee doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Dus die 4 getuigen zijn sws subjectief en die juryleden niet?
Grappig.
Zeker. Het betekend gewoon het uiterste van iets. In dit geval een geloofsovertuiging.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:36 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Omdat aanslagen niet het enige zijn van radicalisme, maar dat begrijp je zelf hopelijk ook wel.
Dat weet ik. Maar 90% over moslims? Kan geen toeval zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat de media vooral over moslims schrijft?
Je begrijpt dat de media bepaalt wat wij zien.
Wat verspreid je details over mij!!!quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:35 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Tentamens op de NHTV zijn een lachertje.
AABBABBAACCC
De jury ziet vaak een beeld van de verdachte en vormt een mening.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:36 schreef spambot31 het volgende:
[..]
Die getuigen kennen de dader waarschijnlijk, de jury niet.
Eh, correct, dat is ook het idee achter rechtspraak.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De jury ziet vaak een beeld van de verdachte en vormt een mening.
Nuancequote:Vooral als ze zwart zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |