Recht op demonstraties is wel redelijk een van de fundamenten van democratie dacht ik zo.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:03 schreef spambot31 het volgende:
[..]
Dit is "op democratische wijze", ja?
Het al dan niet radicaal zijn van een moslim heeft geen donder uit te staan met zijn drang mensen te onthoofden en te voetballen met het hoofd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad tegen RADICALE moslims. Je kan je geloof ook best uitdrukken zonder mensen op te blazenAmerika laat ik hier even buiten beschouwing, alhoewel ik wel kan zeggen dat ik daar meer van accepteer dan van ISIS mensen. Puur omdat de cultuur mij niet aanspreekt. Hun gewoonte zijn barbaars. Sharia
Nee dat klopt, maar het woord radicaal spreekt al boekdelen. Waarom zou je radicaal willen zijn? Een radicale Christen spreekt mij overigens ook niet aan. Je hoort wel altijd in het nieuws of iets dergelijks dat het ''radicale'' moslimgroepen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het al dan niet radicaal zijn van een moslim heeft geen donder uit te staan met zijn drang mensen te onthoofden en te voetballen met het hoofd.
Ik had het meer over die aanslag.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Recht op demonstraties is wel redelijk een van de fundamenten van democratie dacht ik zo.
Wat is sharia volgens jouquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:04 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad tegen RADICALE moslims. Je kan je geloof ook best uitdrukken zonder mensen op te blazenAmerika laat ik hier even buiten beschouwing, alhoewel ik wel kan zeggen dat ik daar meer van accepteer dan van ISIS mensen. Puur omdat de cultuur mij niet aanspreekt. Hun gewoonte zijn barbaars. Sharia
Waarom zou je niet fundamenteel mogen geloven in de verhalen die in een boek staan? Radicalisme is geen variabele in het plegen van geweld. Bereidwilligheid tot het plegen van geweld is een variabele in het plegen van geweld.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:07 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar het woord radicaal spreekt al boekdelen. Waarom zou je radicaal willen zijn? Een radicale Christen spreekt mij overigens ook niet aan. Je hoort wel altijd in het nieuws of iets dergelijks dat het ''radicale'' moslimgroepen zijn.
En ik denk dat radicalisme wél aanspreekt tot het plegen van geweldquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Radicalisme is geen variabele in het plegen van geweld. Bereidwilligheid tot het plegen van geweld is een variabele in het plegen van geweld.
mooie postquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom zou je niet fundamenteel mogen geloven in de verhalen die in een boek staan? Radicalisme is geen variabele in het plegen van geweld. Bereidwilligheid tot het plegen van geweld is een variabele in het plegen van geweld.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:09 schreef spambot31 het volgende:
[..]
Iets met hoofden afhakken en vrouwen bestraffen als ze worden verkracht.
Ik denk dat in Nigeria drie dingen spelen. Mensen kennen niks anders dan geweld. Mensen hebben honger (je weet hoe vrouwen dan worden). Mensen hebben geen identiteit. Boko Haram voorziet mensen in die drie dingen. Ze leveren wapens, zorgen voor wat eten en leveren een hele sterke identiteit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:09 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
En ik denk dat radicalisme wél aanspreekt tot het plegen van geweldHet wordt in ieder geval ALTIJD met elkaar geassocieerd.
Als moslim mag je wel masturberen met behulp van een slaaf, dat is dan wel weer relaxed.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Onder Sharia versta ik de leefwijze van (radicale) moslims en de wetten die zij hanteren in het 'dagelijks' leven. Zo worden sommige daden extreem bestraft. Vreemdgaan is stenigen tot de dood volgt.
Zweep en of stokslagen zijn 'normale straffen'. Doe even normaalStelletje apen.
Verder is het gewoon uit de Koran en zijn het de wat extremere wetten die moslims gebruiken. ExtreemRadicaal
Do normal.
Ze hebben gewoon een dosis democratie nodig.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat in Nigeria drie dingen spelen. Mensen kennen niks anders dan geweld. Mensen hebben honger (je weet hoe vrouwen dan worden). Mensen hebben geen identiteit. Boko Haram voorziet mensen in die drie dingen. Ze leveren wapens, zorgen voor wat eten en leveren een hele sterke identiteit.
Denk sowieso dat al dat religieuze geweld gestoeld is op deze drie aspecten.
Ja klopt wel. Geld, macht, eten, drinken... daarna heb je altijd nog olie, wapens en onderdak. Als die Boko nichten het allemaal hebben zullen er genoeg mensen bij aansluiten. Maar ze doden burgers die er niks mee te maken willen om telaten zien dat zij een Moslim staat willen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat in Nigeria drie dingen spelen. Mensen kennen niks anders dan geweld. Mensen hebben honger (je weet hoe vrouwen dan worden). Mensen hebben geen identiteit. Boko Haram voorziet mensen in die drie dingen. Ze leveren wapens, zorgen voor wat eten en leveren een hele sterke identiteit.
Denk sowieso dat al dat religieuze geweld gestoeld is op deze drie aspecten.
Je realiseert je toch wel dat zulke teksten uit een 1500 jaar oud boek komen en open staan voor interpretatie? Of neem je alles wat in de bijbel staat ook aan voor waar?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:15 schreef BlauweTijger het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#Geloofsafval
Vooral dat stukje strafrecht
Je realiseert wel dat er staat dat het op andere wijze geinterpreteerd kan worden met de huidige uitleg er naast? Eerst even lezen he!quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je realiseert je toch wel dat zulke teksten uit een 1500 jaar oud boek komen en open staan voor interpretatie? Of neem je alles wat in de bijbel staat ook aan voor waar?
Ik vind het wel een logisch gevolg eigenlijk. Ze voelen zich denk ik al jaren keihard genomen door de wereld. Zou daar zelf ook boos om worden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:16 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja klopt wel. Geld, macht, eten, drinken... daarna heb je altijd nog olie, wapens en onderdak. Als die Boko nichten het allemaal hebben zullen er genoeg mensen bij aansluiten. Maar ze doden burgers die er niks mee te maken willen om telaten zien dat zij een Moslim staat willen.Hoe achterlijk is die manier.
Vreemdgaan is idd steniging. Mits er 4 getuigen zij die het vreemdgaan kunnen beamen. Onmogelijke kans right? De regels van toepassing worden niet opgevolgd zoals ze bedoeld zijn. Getuigenissen worden nu achterwege gelaten. Logische regels voor het jaar 700 hoor vind ik.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:13 schreef BlauweTijger het volgende:
Onder Sharia versta ik de leefwijze van (radicale) moslims en de wetten die zij hanteren in het 'dagelijks' leven. Zo worden sommige daden extreem bestraft. Vreemdgaan is stenigen tot de dood volgt.
Zweep en of stokslagen zijn 'normale straffen'. Doe even normaalStelletje apen.
Verder is het gewoon uit de Koran en zijn het de wat extremere wetten die moslims gebruiken. ExtreemRadicaal
Do normal.
Jawel, maar jij stelt radicale moslim = sharia = zweepslagen = fout . Ik denk dat je daarmee te snel gaat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Je realiseert wel dat er staat dat het op andere wijze geinterpreteerd kan worden met de huidige uitleg er naast? Eerst even lezen he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |