quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
[..]
Dat weet ik niet, maar het is een politieke statement voor de situatie van de Oeigoeren in China, na een goal van Ali Adnan tegen China.
Jullie kunnen het erg vinden of niet, maar de 'grijze wolven' zijn jammer genoeg de enige groepering die wat geven om 'Turken' buiten Turkije.
Ik heb het zelf live gehoord van Mustafa Dzhemilev: Jullie(op Turkse historische programma) kunnen alles zeggen over hem(Trkes, leider grijze wolven), dat hij fascist is enz. maar zij zijn de enige geweest destijds(jaren '70) die aan ons dachten en ons daadwerkelijk hielpen in onze strijd tegen de Sovjet-Unie.
Dat zelfde geldt ook voor de Turkmenen en Oeigoeren. Ook hebben ze destijds paramilitairen(stuk of 600 dacht ik) gestuurd naar Nagorno-Karabagh om Azerbeidzjan te helpen, maar ze zijn teruggestuurd nadat een andere grijze wolven vriend Abulfaz Elchibey door Haidar Aliyev is vervangen en uiteindelijk de oorlog verloor aan Armeni![]()
Daarom betekenen de grijze wolven, extremistisch of niet, veel voor Turkmenen. Ik weet van een goede broer van me dat ze nu al begonnen zijn met het helpen van een aantal vluchtelingen uit Mosul die terecht zijn gekomen in Istanbul. Meer hulp zal waarschijnlijk volgen.
Baheli heeft veel oude wolven eruit gegooid en de luidruchtige jeugd ook gepacificeerd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Stimorol- het volgende:
Als er iemand een pic hoer is dat akp wel. Die yahudi dolu is de reden dat isis sterker is geworden in Syrie.
Mhp kan nog enigszins logisch denken de laatste paar jaren..
Ik zal NOOIT stemmen op ze. Ivm Koerden politiek en Madimak brand.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Baheli heeft veel oude wolven eruit gegooid en de luidruchtige jeugd ook gepacificeerd.
Oude 'lkcler' zijn of niet meer welkom of houden hun bek dicht.
Daarmee is MHP wat meer naar de centrum toe gegroeid. Ik merk dat ook alevieten sympathie beginnen te tonen nu de oude provocateurs geen plek meer hebben. Ik ken zelfs veel alevieten die voor de MHP zijn(vooral yrks uit west en zuid Turkije).
Madimak is eerder het werk van de AKP aanhang voordat ze van 'overhemd' wisselden. De burgemeester van Sivas was van Refah, ook die mensen voor het hotel waren eerder haatbaardjes.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zal NOOIT stemmen op ze. Ivm Koerden politiek en Madimak brand.
Liever MHP aan top dan AKP, want AKP is gevaarlijk. Ze creren een open grens voor Isis.
Westerse alevieten zijn in vergelijking met alevieten uit regio Erzincan-Dersim toch veel nationalistischer hoor. Veel yrk alevieten in de Egesche gebied en Antalya/Mersin die MHP of zelfs AKP stemmen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:37 schreef Stimorol- het volgende:
Oh en die alevieten moeten zich schamen
Wel uitleg graagquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:47 schreef Peunage het volgende:
Deze doe ik maar in een spoiler. Ook een filmpje van ISIS doden.Nice, wat zeggen ze op de achtergrond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 18-06-2014 01:23:51 ]
Deze doe ik maar in een spoiler. Ook een filmpje van ISIS doden.Tering man, waarom verbranden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gun ik m'n vijand zelfs niet. Doden moet je met respect behandelen. Nadat ze dood zijn kunnen ze je niks meer doen.
Sylesem, tesiri yok; sussam gnl razı değil
Ofja, het is inderdaad jammer dat ze al dood zijn terwijl ze in brand zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tering man, waarom verbranden?Dat gun ik m'n vijand zelfs niet. Doden moet je met respect behandelen. Nadat ze dood zijn kunnen ze je niks meer doen.
"Ze branden in deze wereld en in de volgende (hiernamaals, hel, etc.)"quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nice, wat zeggen ze op de achtergrond?
The horror!quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tering man, waarom verbranden?Dat gun ik m'n vijand zelfs niet. Doden moet je met respect behandelen. Nadat ze dood zijn kunnen ze je niks meer doen.
Deze doe ik maar in een spoiler. Ook een filmpje van ISIS doden.Wie liggen daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koekoekquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: men zou beter een kopje thee met ISIS drinken...quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:58 schreef Eagle_99 het volgende:
![]()
En dan janken om terrorisme, alsof de tegenpartij niet de boel terroriseert
Ja natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is het leger weer goed terug aan het slaan of?
Dit is een eenmalig iets. Het is niet zo dat ze systematisch lijken verbranden zoals ISIS mensen executeert of onthoofd. Volgens de beschrijving zijn dit specifiek een anti-terrorisme eenheid.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:58 schreef Eagle_99 het volgende:
![]()
En dan janken om terrorisme, alsof de tegenpartij niet de boel terroriseert
Idiotenquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:55 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Belachelijk trouwens dat een pro-ISIS demonstratie hier in Den Haag mag.
http://m.nos.nl/artikel/6(...)ie-den-haag-mag.html
Jullie zijn echt geen haar beter dan De_Ilias en co. De ene verheerlijkt rebellenterrorisme, de ander staatsterrorisme.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: men zou beter een kopje thee met ISIS drinken...
LEAVE ISIS ALONE !
Ik heb even niks schriftelijk, maar verschillende TV kanalen melden in ieder geval dat het leger richting Mosul trekt en belangrijke punten in neemt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bronnen?
Want volgens mij gaat het helemaal los als ISIS daadwerkelijk Bagdad binnen gaat.
Staatsterrorisme? Ze hebben orders gekregen vanuit diezelfde staat om ze te vermoorden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Jullie zijn echt geen haar beter dan De_Ilias en co. De ene verheerlijkt rebellenterrorisme, de ander staatsterrorisme.
Staatsterrorisme?quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Jullie zijn echt geen haar beter dan De_Ilias en co. De ene verheerlijkt rebellenterrorisme, de ander staatsterrorisme.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb even niks schriftelijk, maar verschillende TV kanalen melden in ieder geval dat het leger richting Mosul trekt en belangrijke punten in neemt.
de lijken van terroristen verbranden is terrorisme?quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je ze vermoorden, je gaat je vijand niet met rozen aanvallen neem ik aan. Maar een dode lichaam voor de lol verbranden laat duidelijk zien dat ze geen haar verschillen dan hun tegenstanders.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Staatsterrorisme? Ze hebben orders gekregen vanuit diezelfde staat om ze te vermoorden.
Het is islamitisch niet correct en gratis propaganda voor ISIS. Gooi ze gewoon ergens in een (massa)graf en klaar.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:06 schreef zaid het volgende:
[..]
de lijken van terroristen verbranden is terrorisme?
Mogelijk hebben ze het gedaan in een moment van woede, weet ik veel. Zoals ik al zei is het niet systematisch.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:06 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je ze vermoorden, je gaat je vijand niet met rozen aanvallen neem ik aan. Maar een dode lichaam voor de lol verbranden laat duidelijk zien dat ze geen haar verschillen dan hun tegenstanders.
klopt maar dan is het nog geen terrorisme.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is islamitisch niet correct en gratis propaganda voor ISIS. Gooi ze gewoon ergens in een massagraf en klaar.
Dat zal wel, maar ik ga het niet goedpraten omdat het terroristen zijn. Ik zou me meer zorgen maken om de levenden die ieder moment mijn kop kunnen afhakken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mogelijk hebben ze het gedaan in een moment van woede, weet ik veel. Zoals ik al zei is het niet systematisch.
Dit ook niet?quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:08 schreef zaid het volgende:
[..]
klopt maar dan is het nog geen terrorisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 18-06-2014 01:27:41 ]Sylesem, tesiri yok; sussam gnl razı değil
Die hele regio zit vol barbaren. Koppen afhakken, kom op nou. Neanderthalers met mobieltjes.. zijn het.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:10 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar ik ga het niet goedpraten omdat het terroristen zijn. Ik zou me meer zorgen maken om de levenden die ieder moment mijn kop kunnen afhakken.
weet ik veel? je moet er wel wat context bij geven...quote:
Turkmenen in hechtenis die vermoord zijn door agenten voordat ze Tal Afar wegvluchtten. Hadden waarschijnlijk niks te maken met ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:12 schreef zaid het volgende:
[..]
weet ik veel? je moet er wel wat context bij geven...
Ik lees toch overal dat het door het leger is gedaan. Als je andere bronnen hebt is het welkom natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit heeft ISIS gedaan toen ze de stad overnamen, niet het leger.
Dat is het punt dus. Twitter is niet bepaald een betrouwbare bron. Ik zeg dat het ISIS is, jij zegt dat het het leger is. Wat nu?quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:15 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkmenen in hechtenis die vermoord zijn door agenten voordat ze Tal Afar wegvluchtten. Hadden waarschijnlijk niks te maken met ISIS.
[..]
Ik lees toch overal dat het door het leger is gedaan. Als je andere bronnen hebt is het welkom natuurlijk.
Geef betrouwbare bronnen die aantonen dat ISIS dat heeft gedaan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is het punt dus. Twitter is niet bepaald een betrouwbare bron. Ik zeg dat het ISIS is, jij zegt dat het het leger is. Wat nu?
Als tv zenders dat al niet kunnen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geef betrouwbare bronnen die aantonen dat ISIS dat heeft gedaan.
Dan geef ik het voorkeur aan mijn betrouwbare bronnen(Turkmenen), totdat het tegendeel bewezen is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is het punt dus. Twitter is niet bepaald een betrouwbare bron. Ik zeg dat het ISIS is, jij zegt dat het het leger is. Wat nu?
Zo'n foto is ook goed te faken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, daarom heb ik dat plaatje ook niet gepost. Op facebook beweert iemand dat het ISIS was. Op twitter beweren mensen dat het het leger was.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg bronnen die de misdaden van het leger aan het daglicht zetten hoor.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, daarom heb ik dat plaatje ook niet gepost. Op facebook beweert iemand dat het ISIS was. Op twitter beweren mensen dat het het leger was.
Logischerwijs kan ik me meer bij het 2de voorstellen, want die staan hier meer om bekend.
Zoals?quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg bronnen die de misdaden van het leger aan het daglicht zetten hoor.
Oh maar dat ging over sjiitische milities.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat filmpje dat hyper toen had gepost bijvoorbeeld...
ISIS doet de zaken ook niet systematisch.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:24 schreef Peunage het volgende:
Er zullen tussen 2004 en nu vast wel misdaden gepleegd door het leger, ongetwijfeld. Maar niks systematisch.
Jawel. Het is deel van hun ideologie, moord, executies, etc.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS doet de zaken ook niet systematisch.
Het is slechts een middel. In dit soort conflicten worden er mensen gedood, nogal evident.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jawel. Het is deel van hun ideologie, moord, executies, etc.
Het is een doel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is slechts een middel. In dit soort conflicten worden er mensen gedood, nogal evident.
Nee hun doel is het ware geloof verspreiden, en het 'puur houden' van het geloof. Een khalifaat is een machtig middel daartoe.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hun doel in irak is het verdrijven van Maliki en het stichten van de Sharia.
Weten ze meteen op welke mensen ze extra moeten letten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:55 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Belachelijk trouwens dat een pro-ISIS demonstratie hier in Den Haag mag.
http://m.nos.nl/artikel/6(...)ie-den-haag-mag.html
Uiteraard, mensen die opzettelijk zich aan zondes begeven kun je niet gebruiken als je opweg bent naar de stichting van de Sharia.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:40 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Nee hun doel is het ware geloof verspreiden, en het 'puur houden' van het geloof. Een khalifaat is een machtig middel daartoe.
Dat weet de AIVD hopelijk allangquote:Op woensdag 18 juni 2014 01:41 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Weten ze meteen op welke mensen ze extra moeten letten.
quote:Tuesday 6/17 8:55 AM
Kurdish peshmerga forces clashed with ISIS this afternoon after fighters from the hardline Sunni militant group advanced into a Shiite village south of Kirkuk. ISIS attacked a Shiite shrine before the peshmerga counter-attacked and drove them back, peshmerga brigadier Mohammed Hassan told VICE News.
Large clouds of black smoke are now rising from the village and Kurdish artillery, armor and snipers are taking position in the overlooking hills on the road to Kirkuk.
Vice News bewijst weer eens hoe sterk hun video rapportages zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:18 schreef Che_ het volgende:
Peshmerga, n van de weinige strijdkrachten en beschermers van Irakese steden tegen ISIS.
[..]
Omdat wat ze beweren niet klopt. De Amerikanen zijn al jaren weg. De veiligheidsdiensten zijn al die jaren al in gevecht met de terroristen. VICE doet eventjes aan geschiedenisvervalsing en ontkent dat allemaal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:48 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Vice News bewijst weer eens hoe sterk hun video rapportages zijn.
Waarom zijn andere news outlets niet zo down to earth?
Zodat Iran en Irak het met elkaar uitvechten?quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:21 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_het_hoofd___.html
Jawel timmermans, afblijven, met eigen zaken bemoeien laat Iran en Irak het samen maar lekker uitvechten , net als vroeger, ging prima
aan allebei wapens leveren, prima
Timmermans je bent een grote bemoeial , AFBLIJVEN, ga hier maar wat leuks doen , oudjes helpen ofzo
Ik denk dat ISIS harde klappen gaan krijgen. Er staan letterlijk honderden duizenden vrijwilligers klaar.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:13 schreef Idisrom het volgende:
Als ik nu vandaag de nieuwsberichten op Radio 1 (Lex Runderkamp) en op BNR Nieuwsradio zo beluister, dan denk ik dat Bagdad niet in handen gaat vallen van de ISIS. Bagdad wordt wel goed verdedigd. Waarschijnlijk komt het land Irak voorlopig in een soort status quo met de huidige gebiedsverdelingen.
Wat denken jullie ervan?
Het is maar de vraag of die vrijwilligers iets gaan voorstellen, het aantal zegt weinig h.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat ISIS harde klappen gaan krijgen. Er staan letterlijk honderden duizenden vrijwilligers klaar.
En er is nu cordinatie met de Syrische luchtmacht, want Irak heeft nog geen jets.
in syrie heeft het in de vorm van NDF veel nut gehadquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of die vrijwilligers iets gaan voorstellen, het aantal zegt weinig h.
Ik betwijfel of die vrijwilligers iets kunnen beginnen tegen ISIS...quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
in syrie heeft het in de vorm van NDF veel nut gehad
lijkt mij dat 99,99% van alle vrijwilligers sjieet isquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik betwijfel of die vrijwilligers iets kunnen beginnen tegen ISIS...
Zou toch liever zien dat echte sjiitische milities zich klaar maken voor de strijd tegen ISIS.
Zelfde geldt over een aantal van de ISIS strijders.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of die vrijwilligers iets gaan voorstellen, het aantal zegt weinig h.
Natuurlijk, maar ze hebben totaal geen gevechtservaring (dat is voornamelijk waar ik op doel)..quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt mij dat 99,99% van alle vrijwilligers sjieet is
Uiteraard, maar ISIS kan vechten...quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:01 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Zelfde geldt over een aantal van de ISIS strijders.
Er zitten ook soennieten en christenen bij. Zal straks wel even een video zoeken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ze hebben totaal geen gevechtservaring (dat is voornamelijk waar ik op doel)..
En ik zeg wel "natuurlijk", maar ik denk dat je nog schrikt hoeveel soennieten er bij die vrijwilligers zitten.
Okee.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er zitten ook soennieten en christenen bij. Zal straks wel even een video zoeken.
Stond op YT, maar is verwijderdquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:22 schreef Slayage het volgende:
had iemand die link naar die 1 uur durende prpaganda video van isis, dat ze wegen afzetten mensen ondervragen en vervolgens omleggen?
thanks!, de beelden waar ik op doelden zijn in deze ook deels aanwezigquote:Op woensdag 18 juni 2014 13:00 schreef highender het volgende:
Met Engelse ondertitels:
http://www.liveleak.com/view?i=efe_1403037495
Zoveel onzin in een paar zinnen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Manke het volgende:
Van die yanks hoor je ook niks, is hun terrorist obsessie voorbij, of is obama moslim en ziet dit graag gebeuren?
Als ze israel binnentrekken gaan we paddestoelen zien, de bijbel vertelt in een profetie dat damascus in 1 ogenblik weggevaagd gaat worden.
Vochten zij aan de kant van Assad in Syri?quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:36 schreef Slayage het volgende:
sjia milities in syrie keren terug naar irak
http://www.liveleak.com/view?i=881_1403025071
Een stap richting Israel zou ISIS goed doen. Zijn we gelijk van ISIS af.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:43 schreef Manke het volgende:
[..]
I know
Wat zal er gebeuren als ze jeruzalem proberen te 'bevrijden'?
is inderdaad een actie voor de VSquote:Op woensdag 18 juni 2014 13:42 schreef FL_Freak het volgende:
Misschien wordt ISIS wel gefundeerd door de Amerikanen en hebben ze een deal gesloten dat wanneer Irak volledig overgenomen is dat ze olie zullen blijven geven aan Amerika.
Ze zijn 'oorlogsmoe'quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Manke het volgende:
Van die yanks hoor je ook niks, is hun terrorist obsessie voorbij, of is obama moslim en ziet dit graag gebeuren?
Als ze israel binnentrekken gaan we paddestoelen zien, de bijbel vertelt in een profetie dat damascus in 1 ogenblik weggevaagd gaat worden.
We zullen zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:42 schreef FL_Freak het volgende:
Misschien wordt ISIS wel gefundeerd door de Amerikanen en hebben ze een deal gesloten dat wanneer Irak volledig overgenomen is dat ze olie zullen blijven geven aan Amerika.
waar was je al die tijd dude...quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vochten zij aan de kant van Assad in Syri?
Zo ziek die mensen zien doodgeschoten worden.quote:
Met welke reden schieten ze zomaar op willekeurige mensen die voorbij rijden en lopen....quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:00 schreef highender het volgende:
Met Engelse ondertitels:
http://www.liveleak.com/view?i=efe_1403037495
Vrijdag is er een demonstratie tegen Shiieten uit Syri en Irak.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef FL_Freak het volgende:
Er zijn toch trouwens mensen in Nederland die openlijk ISIS folders enz verspreiden?
Ik zou het niet weten, de een claimt dat het gerichte acties zijn op bepaalde personen, de ander dat het random gebeurt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:53 schreef Che_ het volgende:
Met welke reden schieten ze zomaar op willekeurige mensen die voorbij rijden en lopen....
Om welke reden plaatsen ze autobommen op plaatsen waar het vrijwel 100% zeker dat er burgers omkomen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Met welke reden schieten ze zomaar op willekeurige mensen die voorbij rijden en lopen....
lijkt gewoon gerichte aanslagen op specifieke mensen/targetsquote:Op woensdag 18 juni 2014 13:54 schreef FL_Freak het volgende:
Er zijn toch trouwens mensen in Nederland die openlijk ISIS folders enz verspreiden?
Misschien wel door Maliki zelf als reden de sjiitische bovolking te bewapenen tegen de soennieten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:42 schreef FL_Freak het volgende:
sjia tuig killen uiteraardquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Om welke reden plaatsen ze autobommen op plaatsen waar het vrijwel 100% zeker dat er burgers omkomen?
wel erg kort door de bocht, vind je niet?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:02 schreef Confetti het volgende:
Een mensenleven weegt daar gewoon niet zo zwaar als hier. Totaal andere cultuur.
Maar daar vallen alle sjiieten onder natuurlijk, niet alleen soldaten (die op dat moment geen dienst hebben).quote:
iddquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar daar vallen alle sjiieten onder natuurlijk, niet alleen soldaten (die op dat moment geen dienst hebben).
Dat is toch ook een feit. In Egypte worden honderden mannen op een namiddag ter dood veroordeeld.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
wel erg kort door de bocht, vind je niet?
klopt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:02 schreef Confetti het volgende:
Een mensenleven weegt daar gewoon niet zo zwaar als hier. Totaal andere cultuur.
Die ene loopt wel een beetje moslima,s met hoofddoek belachelijk te maken...quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bekend Irakees liedje. Niks sektarisch of zo, gaat over de liefde.
Nee, hij doet alsof hij het vrouwtje is waar het liedje over gaatquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die ene loopt wel een beetje moslima,s met hoofddoek belachelijk te maken...
Nou, hij doet toch duidelijk alsof hij een hoofddoekje op heeft?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, hij doet alsof hij het vrouwtje is waar het liedje over gaat
Zou je bij het posten van dit soort filmpjes asjublieft in het kort willen posten wat ze daar zeggen?quote:
Ik kan het proberen, maar dat wordt een heleboel tekst. In dit filmpje zeggen ze dat zij tegen ISIS vechten. En wat ISIS zegt over het Irakese leger, dat het Iranirs zijn, niet klopt. Verder verwijst hij naar 2006 en 2007 toen soennieten in Al-anbar tegen Al-Qaeda hebben gevochten om ze te verdrijven en dat ze het nu weer gaan doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou je bij het posten van dit soort filmpjes asjublieft in het kort willen posten wat ze daar zeggen?
sahwa mensen dusquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik kan het proberen, maar dat wordt een heleboel tekst. In dit filmpje zeggen ze dat zij tegen ISIS vechten. En wat ISIS zegt over het Irakese leger, dat het Iranirs zijn, niet klopt. Verder verwijst hij naar 2006 en 2007 toen soennieten in Al-anbar tegen Al-Qaeda hebben gevochten om ze te verdrijven en dat ze het nu weer gaan doen.
Beter, zou mooi zijn als soennieten en sjiieten ook daadwerkelijk samen zouden kunnen werken om te vechten tegen ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik kan het proberen, maar dat wordt een heleboel tekst. In dit filmpje zeggen ze dat zij tegen ISIS vechten. En wat ISIS zegt over het Irakese leger, dat het Iranirs zijn, niet klopt. Verder verwijst hij naar 2006 en 2007 toen soennieten in Al-anbar tegen Al-Qaeda hebben gevochten om ze te verdrijven en dat ze het nu weer gaan doen.
is met the surge ook gebeurd toen soenieten de toen ik meen "al qaida in irak" ? hadden verdreven. echter is gebleken dat de iraakse overheid de soennitische gemeenschap niet zo ver heeft kunnen krijgen om hen de iraakse overheid 100% te steunen. ze geven immers aan dat ze zich niet vertegenwoordigd voelen door maliki en co.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beter, zou mooi zijn als soennieten en sjiieten ook daadwerkelijk samen zouden kunnen werken om te vechten tegen ISIS.
quote:Baghdad fears violence after imam's death
Last updated 12:21 18/06/2014
Iraq's capital has lurched closer to a renewed cycle of sectarian slaughter after the bodies of a Sunni cleric and his aides, allegedly kidnapped by Shi'ite militiamen, were found in a Baghdad morgue.
The Muslim Scholars Association said Imam Nihad al Jibouri and two of his aides were executed after being abducted by men dressed as security forces, killings reminiscent of the tit-for-tat violence of the worst days of Iraq's 2005-2007 civil war. The Sunni group warned of retaliation.
Baghdad has remained relatively calm amid a rampage in the north by al Qaeda-inspired militants from the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL).
But with thousands of Shi'ite volunteers answering a call to arms from religious leaders and the Shi'ite-led government, many Sunnis in the capital and elsewhere fear reprisal attacks.
"There is a real risk of further sectarian violence on a massive scale," UN Secretary General Ban Ki-moon warned on Tuesday, as he urged Iraqi political and religious leaders to avoid incitement.
The US was also pressuring Prime Minister Nouri al Maliki, widely accused of failing to prevent the crisis, to bridge the sectarian divide. It has made clear that US military support is contingent on the Maliki government undertaking political reforms.
Meanwhile, sectarian violence is on the rise. Jibouri and his assistants had been abducted in the religiously mixed neighbourhood of Saidiyah four days before their bodies turned up in the morgue, the Muslim Scholars Association said.
The group, a Sunni religious organisation that the US military long suspected of involvement in the insurgency against American troops, said in a statement that "these crimes won't go unpunished."
It added: "The day will come when we punish all the criminals and those who stand behind them."
Saidiyah was a flash point for sectarian killings during the civil war, when Sunni and Shi'ite death squads roamed the streets, filling morgues to bursting point.
Reports of mass killings also have been emerging from the confused battlefields across the country as government forces attempt to recover from their humiliating rout a week ago, Shi'ite militias join the fray and ISIL militants continue to try to seize territory.
On Monday, the United Nations accused ISIL of "systematic" executions in and around the north-central city of Tikrit.
As insurgents continued to bear down on Baghdad from a number of northern locations, the country's biggest oil refinery - in Baiji - was shut down and Turkey evacuated its consulate in the southern oil hub of Basra.
In Baqubah, capital of the religiously mixed Diyala province, 52 prisoners were killed as government troops battled to hold off an ISIL assault, Major General Qassim Atta, a spokesman for Iraq's military, told the National Iraqi News Agency.
Other reports put the death toll at 44. There were conflicting reports on how the men died, with some saying the security forces killed the inmates. Twitter accounts affiliated with ISIL said the men were executed at the hands of the police.
In Baghdad, a spokesman for the security forces, Saad Maan, said at a news conference that security forces had "pre-emptively" killed 65 unspecified "terrorists," but he gave no details.
According to Atta's account, the men were killed by ISIL extremists as they attempted to storm the prison. Nine ISIS members also were killed in the attack, he said.
Hamid al Mutlaq, a member of a bloc of secular parties led by Ayad Allawi, said that the killings occurred after ISIL attempted a prison break but that the security forces had executed the prisoners after repelling the attack.
"This is not the first incident, and it will not be the last," said Mutlaq, who added that he had been in touch with security forces in the area. "It's not worse than usual yet, but it is getting worse as a result of sectarian sentiments and the influence of Iran."
With Iraq's Shi'ite neighbour rallying to support Maliki and the United States sending up to 275 troops to protect its embassy in Baghdad, the longtime adversaries have found themselves with mutual interests.
As the United States weighs its options for action, it has also taken the unusual step of having its diplomats engage with their counterparts from Iran, to discuss possible cooperation to help stop ISIS' march. The White House has ruled out military cooperation with Tehran, however.
As Washington and Tehran are drawn in, a UN human rights panel warned that the Middle East is on the "cusp of a regional war," with militants from Syria fuelling the insurgency in Iraq.
- The Washington Post
quote:Iran vows to defend Iraq Shi'ite sites; insurgents battle for refinery
By Ghazwan Hassan
BAGHDAD Wed Jun 18, 2014 7:34am EDT
(Reuters) - Iran's president vowed on Wednesday to defend Shi'ite holy sites in Iraq, where Sunni militants battled their way into the biggest oil refinery in what is rapidly turning into a sectarian war across the frontiers of the Middle East.
Sunni fighters were in control of three quarters of the territory of the Baiji refinery north of Baghdad, an official said there, after a morning of heavy fighting at gates defended by elite troops under siege for a week.
A lightning advance has seen Sunni fighters rout the Shi'ite-led government's army and seize the main cities across the north of the country since last week.
The fighters are led by the Islamic State of Iraq and the Levant which aims to build a caliphate ruled on mediaeval precepts, but also include a broad spectrum of more moderate Sunnis furious at what they see as oppression by Baghdad.
Washington and other Western capitals are trying to save Iraq as a united country by leaning hard on Shi'ite Prime Minister to reach out to Sunnis. Maliki met Sunni and Kurdish political opponents overnight, concluding with a frosty, carefully-staged joint appearance at which an appeal for national unity was read out.
But so far Maliki's government has relied almost entirely on his fellow Shi'ites for support, with officials lashing out at Sunni political leaders as traitors. Extra-legal Shi'ite militia - many believed to be funded and backed by Iran - have mobilized to halt the Sunni advance, as Baghdad's million-strong army, built by the United States at a cost of $25 billion, crumbles.
Overt participation by Iran, the Middle East's main Shi'ite power which fought a war that killed a million people against Iraq in the 1980s, would transform the fight into a conflict spanning the frontiers of the region.
Speaking on live television to a crowd, Iran's President Hassan Rouhani made the clearest declaration yet that Tehran was prepared to mobilize.
"Regarding the holy Shia shines in Karbala, Najaf, Kadhimiya and Samarra, we announce to the killers and terrorists that the big Iranian nation will not hesitate to protect holy shrines," he said.
He said many people had signed up to go to Iraq to fight, although he also emphasized that Iraqis were prepared to defend themselves: "Thanks be to God, I’ll tell the dear people of Iran that veterans and various forces - Sunnis Shias and Kurds all over Iraq - are ready for sacrifice."
Millions of Shi'ite pilgrims visit Iraq's holy sites each year. Iraqi government forces are holding out against Sunni fighters in the city of Samarra north of Baghdad, site of one of the most important Shi'ite shrines. The Sunni fighters have vowed to carry their offensive south to Najaf and Kerbala, seats of Shi'ite Islam since the Middle Ages.
REFINERY
The Baiji refinery is the fighters' immediate goal, the biggest source of fuel for domestic consumption in Iraq, which would give them a firm grip on energy supply in the north where the local population has complained of fuel shortages.
The refinery was shut on Tuesday and foreign workers flown out by helicopter. Elite Iraqi troops have repeatedly repelled attempts to capture it, even as the towns and cities in the area rapidly fell to the ISIL advance last week.
"The militants have managed to break in to the refinery. Now they are in control of the production units, administration building and four watch towers. This is 75 percent of the refinery," an official speaking from inside the refinery said.
The government's counter-terrorism spokesman, Sabah Nouri, insisted forces were still in control and had killed 50-60 fighters and burned 6 or 7 insurgent vehicles after being attacked from three directions.
Several sources described smoke billowing from the compound after parts of the refinery were hit. During the 2003-2011 U.S. occupation, the refinery stayed open, and the threat to it shows how much more vulnerable Iraq is now to insurgents than it was before Washington pulled out troops.
FROSTY MEETING
In a rerun of previous failed efforts at bridging sectarian and ethnic divisions, Shi'ite, Sunni and Kurdish leaders met late Tuesday behind closed doors. They later stood frostily before cameras as Ibrahim al-Jaafari, a Shi'ite politician who held the post of prime minister before Maliki, read a statement.
"No terrorist powers represent any sect or religion," Jaafari said in the address, which included a broad promise of "reviewing the previous course" of Iraqi politics. Afterwards, most of the leaders, including Maliki and Usama al-Nujaifi, the leading Sunni present, walked away from each other in silence.
Last week's sudden advance by ISIL - a group that declares all Shi'ites to be heretics deserving death and has proudly distributed footage of its fighters gunning down prisoners in mass graves - is a test for U.S. President Barack Obama, who pulled U.S. troops out of Iraq in 2011.
Obama has ruled out resending ground troops but is considering other military options to help defend Baghdad, and U.S. officials have even spoken of cooperating with Tehran against the mutual foe, a move that would be unprecedented.
But U.S. and other international officials insist Maliki must do more to address the widespread sense of political exclusion among Sunnis, the minority that ran Iraq until U.S. troops deposed dictator Saddam Hussein after the 2003 invasion.
"There is a real risk of further sectarian violence on a massive scale, within Iraq and beyond its borders," U.N. Secretary-General Ban Ki-moon said. "I have been urging Iraqi government leaders including Prime Minister al-Maliki to reach out for an inclusive dialogue and solution of this issue."
Maliki, in power for eight years and effective winner of a parliamentary election two months ago, seems instead to be relying more heavily than ever on his own sect, who form a majority long oppressed under Saddam.
Though the joint statement late on Tuesday said only those directly employed by the Iraqi state should bear arms, thousands of Shi'ite militiamen have been mobilised to defend Baghdad.
According to one Shi'ite Islamist working in the government, well-trained organizations Asaib Ahl Haq, Khataeb Hezbollah and the Badr Organisation are now being deployed alongside Iraqi military units as the main combat force.
With battles now raging just an hour's drive to the north of the capital, Baghdad is on edge. The city of 7 million people saw fierce sectarian street fighting from 2006-1007 and is still divided into Sunni and Shi'ite districts, some protected by razor wire and concrete blast walls.
Sunnis worry about convoys of civilian cars with bearded men in military uniform they believe are militiamen. Shi’ites living in Sunni districts are moving away, worried that a new round of civil war is unfolding.
Two attacks hit Shi'ite markets in Baghdad Tuesday, a suicide bomber and a car bomb. At least 18 people were killed and 52 wounded, according to medical and security sources.
(Reporting By Ghazwan Hassan, Ahmed Rasheed, Ned Parker; Editing by Giles Elgood)
Waarom is dat triest?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
is met the surge ook gebeurd toen soenieten de toen ik meen "al qaida in irak" ? hadden verdreven. echter is gebleken dat de iraakse overheid de soennitische gemeenschap niet zo ver heeft kunnen krijgen om hen de iraakse overheid 100% te steunen. ze geven immers aan dat ze zich niet vertegenwoordigd voelen door maliki en co.
ik denk dat we aan het begin staan van de desintegratie van irak zoals de westerse mogendheden hebben gecreeerd na het uiteenvallen van het ottomaanse rijk. de koerden roepen al jaar en dag dat ze het liefst apart verder willen en ik dank dat de soennis en de sjia gemeenschappen ook de conclusie gaan trekken, dat een gezamenlijke staat niet levensvatbaar is
het is triest, maar ik denk niet ver van de realiteit
Hou eens even op met het labelen van shia's.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:11 schreef Slayage het volgende:
weer gaat een sjia blok (na hezbollat in syire) het zogenaamd graven excuus gebruiken om in het buitenland in te grijpen. zegt wel veel over de sjias wel dit
[..]
Dus het zijn Sahawaat. Duh!!quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat zijn de echte sahwa mensen inderdaad.
ik benoem een feitquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Hou eens even op met het labelen van shia's.
de ummah wordt verder versnipperd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat triest?
Het is toch juist beter.
Er wordt gezegd dat het sjiitische milities zijn, maar ISIS staat hier bekender om.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:05 schreef Slayage het volgende:
en we zijn weer terug bij af, doodseskaders back in business
[..]
Het zogenaamde graven excuus? Is het dan een leugen dat ISIS en Al-Qaeda zeer belangrijke heiligdommen vernietigt?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:11 schreef Slayage het volgende:
weer gaat een sjia blok (na hezbollat in syire) het zogenaamd graven excuus gebruiken om in het buitenland in te grijpen. zegt wel veel over de sjias wel dit
[..]
ik heb niemand onderdruktquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dan moesten jullie de Koerden niet zo onderdrukken.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat het sjiitische milities zijn, maar ISIS staat hier bekender om.
nopde maar het blijft een excuus, echte reden is geoploitiek, alleen verkoopt dat minder makkelijk aan de massasquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het zogenaamde graven excuus? Is het dan een leugen dat ISIS en Al-Qaeda zeer belangrijke heiligdommen vernietigt?
ontken je dat er iraakse sjia milities zijn in syrie?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat het sjiitische milities zijn, maar ISIS staat hier bekender om.
omdat een sunni geestelijke niet onderkent dat zij DE islamitische staat zijn, dus de dood verdiendquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:39 schreef Baklava95 het volgende:
En waarom zou ISIS een Sunni-geestelijke vermoorden.
Als we ISIS mogen geloven bestaat heel het Iraakse leger uit Iranirs. Feit blijft dat ze een bedreiging vormen voor de heiligdommen. Natuurlijk heeft Iran belangen Irak en die zullen ze ook verdedigen. Maar daar hebben ze niet per se boots on the ground voor nodig.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
nopde maar het blijft een excuus, echte reden is geoploitiek, alleen verkoopt dat minder makkelijk aan de massas
Nee.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als we ISIS mogen geloven bestaat heel het Iraakse leger uit Iranirs. Feit blijft dat ze een bedreiging vormen voor de heiligdommen. Natuurlijk heeft Iran belangen Irak en die zullen ze ook verdedigen. Maar daar hebben ze niet per se boots on the ground voor nodig.
Nee, waarom zou ik? Maar sjiitische milities zijn niet zo dom om links en rechts onschuldigen om te leggen. Nou zullen ze vast wel een keer iemand gedood hebben die het niet verdiende, maar ze zijn niet zo meedogenloos als ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
ontken je dat er iraakse sjia milities zijn in syrie?
Lul niet. Wat zijn Safawiyah/Safawieden?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee.
ISIS zegt dat het Irakese leger voornamelijk uit Sjiieten bestaat en dat ze gesteund worden door Amerika en Iran.
Met Safawieden, bedoelen ze alle Sjjtische machten en legers op de wereld en niet alleen Iran.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lul niet. Wat zijn Safawiyah/Safawieden?
das ook een sterk staaltje propaganda vanuit isi net als die heiligdommen geneuzel iddquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als we ISIS mogen geloven bestaat heel het Iraakse leger uit Iranirs. Feit blijft dat ze een bedreiging vormen voor de heiligdommen. Natuurlijk heeft Iran belangen Irak en die zullen ze ook verdedigen. Maar daar hebben ze niet per se boots on the ground voor nodig.
leek erop door je reactie op dat filmpje van de sjia milities terug keer naar irakquote:
Zoek op wie de safawieden zijn, dan zul je het snappen. Het is geen willekeurige term.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Met Safawieden, bedoelen ze alle Sjjtische machten en legers op de wereld en niet alleen Iran.
Dat kun je ook zien in hun retoriek.
Ik weet wat Safaviden zijn. Dat was een Iraanse dynastie die het land van 1501 tot 1736 regeerde en die met geweld Iran bekeerde tot het Sjiisme.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zoek op wie de safawieden zijn, dan zul je het snappen. Het is geen willekeurige term.
de belangrijkste sjia mogendheid in de geschiedenisquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zoek op wie de safawieden zijn, dan zul je het snappen. Het is geen willekeurige term.
dat wordt vaak vergeten...quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik weet wat Safaviden zijn. Dat was een Iraanse dynastie die het land van 1501 tot 1736 regeerde en die met geweld Iran bekeerde tot het Sjiisme.
Omdat hij niet aansluit bij het gedachtegoed van ISIS.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In 2006/2007 werden veel prominente Sunni-imams, Shayks en andere geestelijken vermoordt door die shia-milities.
En waarom zou ISIS een Sunni-geestelijke vermoorden.
Altijd maar weer in het slachtofferrol die Koerden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:35 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dan moesten jullie de Koerden niet zo onderdrukken.
Ik hoor mijn naamquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik weet wat Safaviden zijn. Dat was een Iraanse dynastie die het land van 1501 tot 1736 regeerde en die met geweld Iran bekeerde tot het Sjiisme.
Ik ben niet achterlijk zoals jij en Aloulou denken.
zelfde stijl als de safawieden toen...quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:05 schreef expans het volgende:
[..]
Omdat hij niet aansluit bij het gedachtegoed van ISIS.
Wahabbi/Salafisten vermoorden altijd lokale geestelijken om hun eigen mannen te installeren.
lijkt me sterk...quote:
daar is het mee begonnen en door de eeuwen heen is het uitelkaar gegroeidquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:07 schreef Manke het volgende:
The weather in iraq is either sunni or shiite.
Wat is nou het verschil tussen de twee? Alleen een meningsverschil over de eerste kalief?
Ik laat mij niet publiekelijk uit over mede-fokkers en antwoord dus niet op deze vraag.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
Jij zegt toch ook dat ik rare denkbeelden heb, alleen maar omdat ik veel meningsverschillen met jouw heb.
iddquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:
http://www.iraqinews.com/(...)ting-beiji-refinery/
Mooi, goed nieuws.
Dus?quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd
"Over 75% of the refinery has been seized by ISIL fighters as reported by IraqiNews.com earlier today"
enige nuance in de berichtgevingquote:
en dat de productie stil ligt en dat ze 3/4 van het terrein in handen hebben om het "goede" nieuws te nuancerenquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier erom dat ze 40 ISIS strijders hebben gedood.
Het zijn twee compleet andere dingen....quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dat de productie stil ligt en dat ze 3/4 van het terrein in handen hebben om het "goede" nieuws te nuanceren
en ik kijk breedquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn twee compleet andere dingen....
Ik juich om de ISIL doden.
klopt, breed itt bekrompenquote:
Nee, gewoon twee verschillende zaken.quote:
Ja, waarom geven ze die term aan sjiieten in Irak sjaak?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben niet achterlijk zoals jij en Aloulou denken.
Omdat de Iraakse overheid (volgens ISIS) zich hetzelfde gedraagt als de Iraanse overheid en de Safaviden toen. ::Yquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, waarom geven ze die term aan sjiieten in Irak sjaak?
Ah ok. En jij gelooft dat? Hoeveel sonnieten zijn er al bekeerd?quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat de Iraakse overheid (volgens ISIS) zich hetzelfde gedraagt als de Iraanse overheid en de Safaviden toen. ::Y
Ik denk dat er wel wat Soennieten bekeerd zijn. Irak is veel Sjjitischer geworden sinds de invasie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah ok. En jij gelooft dat? Hoeveel sonnieten zijn er al bekeerd?
Juistquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel wat Soennieten bekeerd zijn. Irak is veel Sjjitischer geworden sinds de invasie.
ja was met de Irak Iran oorlog ook zo, heeft het westen een vermogen aan verdiendquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zodat Iran en Irak het met elkaar uitvechten?
En waarom zouden Iran en Irak nu oorlog met elkaar voeren?quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja was met de Irak Iran oorlog ook zo, heeft het westen een vermogen aan verdiend
als ISIS wint in Irak dan is Irak weer Soennitisch en dus weer de aartsvijand van Sjiitisch Iran, met een dictator die wel erger zal zijn dan Sadamquote:Op woensdag 18 juni 2014 20:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
En waarom zouden Iran en Irak nu oorlog met elkaar voeren?
Ik weet niet hoe jij de winst van ISIS voor je ziet, maar Irak heeft nog altijd zo'n 16 a 17 miljoen sjiieten in Irak. Een land wordt niet zomaar sjiitisch of soennitisch omdat iemand een oorlog wint.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ISIS wint in Irak dan is Irak weer Soennitisch en dus weer de aartsvijand van Sjiitisch Iran
Genocide wil nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij de winst van ISIS voor je ziet, maar Irak heeft nog altijd zo'n 16 a 17 miljoen sjiieten in Irak. Een land wordt niet zomaar sjiitisch of soennitisch omdat iemand een oorlog wint.
Goed zo, Anitaquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ze maken elkaar maar af. Is een ver van m,n bed show.
Volledig artikel;quote:Geneva: UN human rights chief Navi Pillay on Monday condemned a series of "cold-blooded" killings of Iraqi soldiers and religious leaders by Sunni militants, saying it amounted to war crimes.
"Based on corroborated reports from a number sources, it appears that hundreds of non-combatant men were summarily executed over the past five days, including surrendered and captured soldiers, military conscripts, police and others associated with the (Baghdad) government," Pillay said in a statement.
"Although the numbers cannot be verified yet, this apparently systematic series of cold-blooded executions, mostly conducted in various locations in the Tikrit area, almost certainly amounts to war crimes."
But their victims are also said to have been religious leaders, including the imam of the Grand Mosque in Mosul and 12 local imams for "refusing to pledge allegiance to ISIL," the statement from the UN High Commissioner for Human Rights said.
"The provocative language used by ISIL, which has been talking about 'liquidating herds of sheep' and inciting sectarian tensions is clearly intended to sow further chaos and bloodshed in the country," Pillay said.
VN,faal organisatiequote:Op woensdag 18 juni 2014 22:32 schreef Peunage het volgende:
UN human rights chief condemns cold-blooded Iraq executions by ISIL
[..]
Volledig artikel;
http://m.firstpost.com/wo(...)by-isil-1574073.html
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=48056#.U6H3fBl1HqA
+1quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Manke het volgende:
wat lul jij dan? ze hebben irak juist gesloopt... denk je nou echt dat de irakoorlog met goede intenties werd gevoerd??quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:32 schreef Timdude het volgende:
[..]
de Amerikanen hebben vele levens gegeven om van Iraq wat te maken..
Jij lijkt niet te begrijpen dat soldaten ook maar pionnen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:40 schreef zaid het volgende:
[..]
wat lul jij dan? ze hebben irak juist gesloopt... denk je nou echt dat de irakoorlog met goede intenties werd gevoerd??
De mensen in Iraq slopen Iraq zelf..heeft Amerika nu niets meer mee te maken..quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:40 schreef zaid het volgende:
[..]
wat lul jij dan? ze hebben irak juist gesloopt... denk je nou echt dat de irakoorlog met goede intenties werd gevoerd??
deze hele situatie is de schuld van de amerikanen. snap je dat echt niet?quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:44 schreef Timdude het volgende:
[..]
De mensen in Iraq slopen Iraq zelf..heeft Amerika nu niets meer mee te maken..
maar aan je avatar te zien is ben je Saddam fan
Ze hebben Iraq gevoed met wapens en schouderklopjes, om het vervolgens aan te vallen, zgn democratie te brengen en het land als een shitload achter te laten. Wat praat jij.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:32 schreef Timdude het volgende:
[..]
+1
Dit gaat zwaar uit de hand lopen.. de besluiteloosheid van Obama is toch echt om te janken.
de Amerikanen hebben vele levens gegeven om van Iraq wat te maken.. ondertussen heeft issis vele steden in handen en Obama drinkt gezellig wat thee en doet niets.. echt een Job Cohen clone.
hij zei dit:quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij lijkt niet te begrijpen dat soldaten ook maar pionnen zijn.
Veel Amerikaanse soldaten gingen er daadwerkelijk heen om wat te maken van Irak..quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:50 schreef zaid het volgende:
[..]
hij zei dit:
de Amerikanen hebben vele levens gegeven om van Iraq wat te maken..
zo kan je ook wel zeggen:
de duitsers (tijdens wo2) hebben vele levens gegeven om van polen wat te maken..
ik weet wel dat ze dat dachten maar duitse soldaten dachten ook tijdens wo2 dat ze het voor een goed doel deden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel Amerikaanse soldaten gingen er daadwerkelijk heen om wat te maken van Irak..
En eindigden gedesillusioneerd met een trauma.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel Amerikaanse soldaten gingen er daadwerkelijk heen om wat te maken van Irak..
Precies...quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:52 schreef zaid het volgende:
[..]
ik weet wel dat ze dat dachten maar duitse soldaten dachten ook tijdens wo2 dat ze het voor een goed doel deden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_chemical_attackquote:Op woensdag 18 juni 2014 23:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze hebben Iraq gevoed met wapens en schouderklopjes, om het vervolgens aan te vallen, zgn democratie te brengen en het land als een shitload achter te laten. Wat praat jij.
hoeveel mensen zijn er door de irakoorlog omgekomen. antwoord: 600.000quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:56 schreef Timdude het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_chemical_attack
Saddam fans
Wie zegt dat ik fan ben? Het gaat mij om je -ze kwamen als helden- post.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:56 schreef Timdude het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_chemical_attack
Saddam fans
twitter:AbuUmar8246 twitterde op woensdag 18-06-2014 om 13:40:25ISIS areas. The Badia portions of Homs, Babil province, Diyala, large parts of Anbar and Baghdad belts not shown. http://t.co/fUOYmk3xmL reageer retweet
Saddam heeft tussen de 500.000 en 1.1 miljoen mensen vermoord, afhankelijk van welke bron je raadpleegt. Bij dat hoge getal zitten de Iraanse soldaten, maar ik vind dat je die niet zomaar erbij mag optellen. De Irakoorlog heeft in eerste instantie ~100.000 tot 200.000 levens gekost, wederom afhankelijk of je militaire verliezen van Saddam's regime meetelt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 23:57 schreef zaid het volgende:
[..]
hoeveel mensen zijn er door de irakoorlog omgekomen. antwoord: 600.000
denk je dat saddam zoveel mensen zou hebben omgebracht vanaf 2003??
ook de slachtoffers van het laatste moet je daarbij optellen gezien het het gevolg is van de invasie. de cruciale vraag is of je denkt dat saddam vanaf 2003 500.000 mensen zou hebben vermoord. lijkt me heel erg sterk...quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
De Irakoorlog heeft in eerste instantie ~100.000 tot 200.000 levens gekost, wederom afhankelijk of je militaire verliezen van Saddam's regime meetelt.
Het gros van de slachtoffers viel later pas tijdens de burgeroorlogen die uitbraken.
als er geen invasie was geweest bedoel je? leg eens verder uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
Tony Blair had een goed punt, indien Amerika en Engeland niet hadden ingegrepen hadden we nu mogelijk nationale legers zien strijden in plaats van rebellen en burgermilities.
wanneer is "toen", in 2003 of?quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:16 schreef Nintex het volgende:
Waar ze toen dachten tegen te vechten is nu pas eigenlijk ontstaan.
Inderdaad, toen er een invasie was gingen alle ballen op Amerika, nu Amerika vrijwel uit beeld verdwenen is, staat het hele Midden Oosten in de fik. We kunnen de Amerikanen moeilijk de schuld geven van het feit dat niet alle politieke machten in Irak willen samenwerken en liever vechten om de macht. De Irakezen hebben een kans gekregen om het na Saddam beter te doen, maar zij vechten liever oude geschillen uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:23 schreef zaid het volgende:
[..]
ook de slachtoffers van het laatste moet je daarbij optellen gezien het het gevolg is van de invasie. de cruciale vraag is of je denkt dat saddam vanaf 2003 500.000 mensen zou hebben vermoord. lijkt me heel erg sterk...
[..]
als er geen invasie was geweest bedoel je? leg eens verder uit.
De algemene 'War on Terror'. De legers van Al Qaida etc. waren toen nog fabeltjes (zie de geweldige documentaire 'The Power of Fear'), maar bestaan tegenwoordig wel. Sterker nog voormalige aanhangers van Saddam helpen ISIS. Het Amerikaanse leger heeft ook als target practice gediend voor technieken die nu ingezet worden tegen het Iraakse leger.quote:wanneer is "toen", in 2003 of?
nogmaals, de hele situatie is de schuld van de vs en het vk. zij begonnen de irakoorlog en sloopte de iraakse staat. waardoor er nu nog steeds een zwakke iraakse staat is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef Nintex het volgende:
We kunnen de Amerikanen moeilijk de schuld geven van het feit dat niet alle politieke machten in Irak willen samenwerken en liever vechten om de macht.
je doet net of het uit good will was..quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef Nintex het volgende:
De Irakezen hebben een kans gekregen om het na Saddam beter te doen, maar zij vechten liever oude geschillen uit.
en wie bedoelde je met ze 'ze'? de amerikanen? die wisten ook wel dat saddam juist al qaida en andere terroristen bestreed. bush zei het zelf.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef Nintex het volgende:
De algemene 'War on Terror'. De legers van Al Qaida etc. waren toen nog fabeltjes (zie de geweldige documentaire 'The Power of Fear'), maar bestaan tegenwoordig wel.
Lijkt erop dat Obama zich eindelijk beseft dat wanneer Baghdad valt zijn presidentsschap voorbij is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:46 schreef RVer het volgende:
Memlik Pasha @MemlikPasha 18 seg
PRTs: US F-18 Hornets, prob. from USS George H.W. Bush and drones now flying surveillance missions over Iraq.
echt totale onzin. het heeft met de onderdrukking van soennieten te maken en de algemene ontevredenheid over de iraakse overheid.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:07 schreef Timdude het volgende:
@zaid
Je kunt de Amerikanen blijven de schuld geven maar het probleem ligt er eigenlijk bij dat de leiders in Iraq nu voornamelijk Shia zijn en Saddam was Soenitisch.. de Soenietten.. kunnen dat gewoon niet verkroppen.. vandaar dat heel veel Soenitische soldaten.. met de pet er naar gegooid hebben en gewoon opgestapt of overgelopen naar issis
tis gewoon racisme maar dan op basis van geloof stroming.
Leuk dat 'ultieme' bewijs van je als je gewoon feiten achterwege laat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef zaid het volgende:
ultiem bewijs dat maliki sektarisch is;
Maliki gave a speech in which he portrayed his planned military campaign in Anbar as an ancient war between “the followers of Hussein and the followers of Yazid”, a reference to a 7th century defining Shiite battle. He foolishly shut down a popular protest camp in which thousands of Sunni Iraqis rallied for peaceful change for months, arrested powerful Sunni Member of Parliament Ahmed al-Alwani and killed his brother.
These non-ISIS groups have played a significant role in the fighting; according to local sources they not only took part in the fighting but have been the dominant force in several areas, including Mosul and Kirkuk. According to a report by Saudi Arabia channel Al Arabiya, the Islamic Army, believed to be the largest armed group after ISIS and the military councils, prevented ISIS from entering Dulu'iyya, around 55km(34mi) north of Baghdad after they took control of it due to ideological divergences. Tribal forces, according to the same report, controlled areas such as Alam, Hajjaj, al-Bu Ujail and in Mosul, tribal forces and Naqashbandis controlled areas such as al-Wahda, Sukkar, Baladiyat.
Another indication is the fact that Sunni residents fear a government military response more than they fear the militias in their neighborhoods. Residents are already returning to their areas and, according to sources in Mosul, people are expressing a sense of relief for the departure of government forces. A local resident noted that her younger brother said he never saw his city in this light before: “he grew up under sanctions, under occupation and government security [crackdown],” she said. “He refuses to leave now, as the city feels real for him for the first time.”
meer in het artikel; http://carnegieendowment.(...)unni-insurgency/hdvi
Zaid is dan ook een sektarische gek die zo blind genoeg is om anno 2014 Saddamist te zijn. (Ik betwijfel of hij daadwerkelijk weet wat het Ba'athisme inhoudt) Hij wil gewoon terug naar de tijden dat zijn familie machtiger was in het dictatuur Irak. Maar ik denk niet dat hij die tijden ook bewust heeft meegemaakt. Maarja, tegenwoordig is er een bekende sprookje dat Irak superstabiel was voor de 2003, en soms de variatie dat Irak superstabiel was voor 1991. Dat is echter absoluut niet waar. Irak heeft nooit stabiliteit gekent.quote:Op donderdag 19 juni 2014 01:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Leuk dat 'ultieme' bewijs van je als je gewoon feiten achterwege laat.
Popular protest camp en peaceful? Wat doet deze man dan bij de protesten?
Al-Qaeda leider Shaker Wahayib. Ze zeggen letterlijk 'wij zijn Al-Qaeda en we hakken hoofden af'.
Verder zijn de protesten gebruikt als punt om aanvallen uit te voeren tegen het leger en hebben ze minstens 4 soldaten gedood. Er werd zeer sektarische taal uitgeslagen tijdens de protesten. En toen er stamhoofden uit het zuiden van Irak daar heen gingen om de protesten bij te staan werden ze aangevallen.
Wat Ahmed Al-alwani betreft. Bij de inval hebben hij, z'n broer en hun bodyguards het vuur geopend op veiligheidstroepen. Daarbij zijn 2 van de veiligheidstroepen omgekomen en Alwani's broer en een aantal van zijn bodyguards. Hijzelf werd gearresteerd op verdenking van terrorisme.
Je mag best kritiek hebben op Maliki, voordat iemand daar over begint te janken, maar vertel dan gewoon alle feiten, en niet belangrijke informatie achterwege laten.
Ik kan bevestigen dat dit niet waar is. De meeste mensen zijn tegen ISIS. De meeste Irakezen hebben geen vraag naar het leven onder de Sharia-wetten. Er zijn ook mensen die er neutraal tegen aankijken. En er is een minderheid die ISIS steunt. Die minderheid wilt een Khalifaatstaat om verschillende redenen: Ze hebben een Islamistisch Ideologie, ze zijn de democratie zat, ze steunen ISIS om puur opportunisme of ze hebben het idee dat ISIS hen niet zal uitsluiten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:23 schreef Manke het volgende:
Volgens deze twitteraar is de irakeze bevolking voor isis en liegt de media
twitter.com/ShaamGhareeba
Bron?quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:35 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat dit niet waar is. De meeste mensen zijn tegen ISIS. De meeste Irakezen hebben geen vraag naar het leven onder de Sharia-wetten. Er zijn ook mensen die er neutraal tegen aankijken. En er is een minderheid die ISIS steunt. Die minderheid wilt een Khalifaatstaat om verschillende redenen: Ze hebben een Islamistisch Ideologie, ze zijn de democratie zat, ze steunen ISIS om puur opportunisme of ze hebben het idee dat ISIS hen niet zal uitsluiten.
Ik ben Irakees, ik ken Irakezen, ik spreek Irakezen hierover, mijn familie woont daar, mijn ouders wonen daar, over een maand ga ik er naar toe.quote:
Tja...quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:25 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik ben Irakees, ik ken Irakezen, ik spreek Irakezen hierover, mijn familie woont daar, mijn ouders wonen daar, over een maand ga ik er naar toe.
Aangezien de meerderheid sjiieten en Koerden zijn kun je er van uit gaan dat die uitspraak gewoon niet klopt. Logica.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja...
Kijk, als ik je irl kende geloofde ik je waarschijnlijk. Op een forum als dit hebben we daar geen reet aan. Voor beweringen dat ISIS door de meerderheid geen steun moet verwachten moet je een bron geven, anders is die bewering ongefundeerd.
Zo "logisch" is dit hele conflict anders niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Aangezien de meerderheid sjiieten en Koerden zijn kun je er van uit gaan dat die uitspraak gewoon niet klopt. Logica.
Ik denk niet dat zelfs soennieten wakker liggen van een regime waar ze verplicht 5 keer per dag aanwezig moeten zijn in de moskee, geen enkel mening mogen hebben en ieder moment de kans hebben om het leven te verlaten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja...
Kijk, als ik je irl kende geloofde ik je waarschijnlijk. Op een forum als dit hebben we daar geen reet aan. Voor beweringen dat ISIS door de meerderheid geen steun moet verwachten moet je een bron geven, anders is die bewering ongefundeerd.
Die taalfoutenquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik denk niet dat zelfs soennieten wakker liggen van een regime waar ze verplicht 5 keer per dag aanwezig moeten zijn in de moskee, geen enkel mening mogen hebben en ieder moment de kans hebben om het leven te verlaten.
Ze zullen vast ook geen sjiitische milities boven hun kop willen hebben, die waarschijnlijk vanuit hun oogpunt niet veel verschilt dan de ISIS terroristen.
2 verschrikkelijke keuzes lijkt me.
Dat mapje wat ze hebben gebruiktquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik denk niet dat zelfs soennieten wakker liggen van een regime waar ze verplicht 5 keer per dag aanwezig moeten zijn in de moskee, geen enkel mening mogen hebben en ieder moment de kans hebben om het leven te verlaten.
Ze zullen vast ook geen sjiitische milities boven hun kop willen hebben, die waarschijnlijk vanuit hun oogpunt niet veel verschilt dan de ISIS terroristen.
2 verschrikkelijke keuzes lijkt me.
Dat is het gebied waar de Turkmenen verspreidt wonen, wat is het probleem?quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:52 schreef Charismatisch het volgende:
Tegenstrijdige berichten.
'ISIS hijst vlag boven grootste olieraffinaderij van Irak'
De soennitische extremisten van ISIS hebben de vlag gehesen boven de grootste olieraffinaderij in Irak, zo'n 250 kilometer ten noorden van Bagdad, volgens meldingen van ooggetuigen aan persbureau AP. Een hooggeplaatste veiligheidsfunctionaris houdt echter vol dat het Iraakse leger de raffinaderij in Beji nog steeds onder controle heeft. .
http://www.volkskrant.nl/(...)derij-van-Irak.dhtml
Zo he en nog mij afkraken omdat ik een beetje positief over ISIS praatte.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Een man over de situatie in Irak nu ISIS er is.
Over Syrische steden die onder controle van ISIS was heb ik ook dergelijke dingen gehoord. Dat er in ieder geval geen (kleine)misdaden gepleegd worden. Daarom zijn ze misschien ook zo meedogenloos met hun vijanden. Ze schrikken mensen af. Hun propaganda werkt goed, niemand durft zijn bek open te trekken en doet wat hun gezegd wordt. Resultaat=Rust/"Vrede" (tussen aanhalingstekens uiteraard)quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:08 schreef theunderdog het volgende:
Een man over de situatie in Irak nu ISIS er is.
Je moet dat filmpje dan ook niet zien als de waarheid. Het is maar een man die zijn verhaal komt vertellen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:15 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Over Syrische steden die onder controle van ISIS was heb ik ook dergelijke dingen gehoord. Dat er in ieder geval geen (kleine)misdaden gepleegd worden. Daarom zijn ze misschien ook zo meedogenloos met hun vijanden. Ze schrikken mensen af. Hun propaganda werkt goed, niemand durft zijn bek open te trekken en doet wat hun gezegd wordt. Resultaat=Rust/"Vrede" (tussen aanhalingstekens uiteraard)
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Zo he en nog mij afkraken omdat ik een beetje positief over ISIS praatte.
Nee.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij vond me toch een mogool omdat ik wat positief over ISIS praatte.
Ik wel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij vond me toch een mogool omdat ik wat positief over ISIS praatte.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:41 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort beelden zien we niet meer terug.
Sharia wetten gebasseerd op de visie van ISIS bedoel je. Alle Arabische landen hebben altijd Sharia gehad.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:35 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat dit niet waar is. De meeste mensen zijn tegen ISIS. De meeste Irakezen hebben geen vraag naar het leven onder de Sharia-wetten. Er zijn ook mensen die er neutraal tegen aankijken. En er is een minderheid die ISIS steunt. Die minderheid wilt een Khalifaatstaat om verschillende redenen: Ze hebben een Islamistisch Ideologie, ze zijn de democratie zat, ze steunen ISIS om puur opportunisme of ze hebben het idee dat ISIS hen niet zal uitsluiten.
Niet altijd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Sharia wetten gebasseerd op de visie van ISIS bedoel je. Alle Arabische landen hebben altijd Sharia gehad.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Sharia wetten gebasseerd op de visie van ISIS bedoel je. Alle Arabische landen hebben altijd Sharia gehad.
Lees visie. Egypte bijvoorbeeld heeft altijd al de Sharia gehad bijvoorbeeld, terwijl men er zogenaamd om ging janken tijdens de Broederschap tijdperk. Het ligt aan de interpretatie van de regering.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
Alle Arabische landen waren wel heel seculier hoor.
Ze gaan hun gang maar. Kan er niet wakker van liggen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:21 schreef Peunage het volgende:
Volgens Al-Mayadeen zijn er gevechten gaande tussen ISIS en stammen+sahwa in Al-Qaim, aan de grens met Syri.
Waarom reageer je hier dan?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar. Kan er niet wakker van liggen.
Kan iemand deze trol even verwijderen a.u.b. ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar. Kan er niet wakker van liggen.
Vrijheid van meningquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kan iemand deze trol even verwijderen a.u.b. ?
Heeft al meerdere keren dit soort reacties geplaatst in dit topic en ook in andere topics.
Hebreeuws onderschrift h...quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kan iemand deze trol even verwijderen a.u.b. ?
Heeft al meerdere keren dit soort reacties geplaatst in dit topic en ook in andere topics.
Joodse wellicht.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:33 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Joodse wellicht.
Tekst komt uit Deuteronomium 6 vers 4:
'Luister, Isral: de HEER, onze God, de HEER is de enige!'
Misschien een van die maffe evangelisten die fantaseren over dode Arabieren zodat hun God Jesus terugkeert...quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:33 schreef Domingesto het volgende:
[..]
Joodse wellicht.
Tekst komt uit Deuteronomium 6 vers 4:
'Luister, Isral: de HEER, onze God, de HEER is de enige!'
God told me to end the tyranny in Iraq and kill some damn Arabs.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien een van die maffe evangelisten die fantaseren over dode Arabieren zodat hun God Jesus terugkeert...
jesus, evangelistenquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Misschien een van die maffe evangelisten die fantaseren over dode Arabieren zodat hun God Jesus terugkeert...
Welke overwinningen? Er is niet eens gevochten om Mosul. De gouverneur van Mosul belde in de avond live met een TV programma van Anwar Al-Hamdani, die heel erg anti-overheid is. Hij zei om 9 uur al dat Mosul gevallen was in de handen ISIS. Tientallen soldaten getuigen dat zij de volgende dag niks raars hebben gezien in Mosul en dat er geen ISIS was. De laatste troepen volgden hun orders en vertrokken in de ochtend pas. Terwijl de gouverneur de nacht er voor al had gezegd dat Mosul gevallen was.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:20 schreef Nintex het volgende:
ISIS nog niet in Baghdad, misschien hebben ze toch iets te hoog van de toren geblazen na hun overwinningen op het Iraakse leger.
De Amerikanen hebben maar 275 man gestuurd. Die zijn voor het beveiligen van hun Ambassade en andere belangen.quote:Goed om te zien dat de Amerikanen wakker zijn geworden en meer forces sturen. Toch moet dit probleem snel opgelost worden, een situatie zoals in Syrie kan nog jarenlang door etteren, niet echt een goed vooruitzicht.
Daadkrachtig moet de ISIS nu uitgeschakeld worden, wereldwijd en internationaal.
Die gasten met Saddam zijn chemische wapens?quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hmm... ik lees net dat ze mogelijk Sadam zijn chemische wapenvoorraad in handen hebben.
http://www.telegraph.co.u(...)liki-to-go-live.html
Dus de fel begeerde WMD's zijn toch in Irak?
Yup.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gasten met Saddam zijn chemische wapens?
Aii, aii, aii..
twitter:naiman twitterde op donderdag 19-06-2014 om 23:31:57U.S. Won’t Rule Out Strikes Against ISIS Outside Of Iraq? Congressional War Powers? Hello? http://t.co/mVjtLL2rhg #DontBombIraq reageer retweet
quote:"Clearly we're focused on Iraq...But the group ISIL operates broadly and we would not restrict our ability to take action that is necessary to protect the United States."
Gewoon een burgeroorlog, in feite is die er al wel..quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup.
Maar goed.. dit kan wel eens uitdraaien op een groot conflict:twitter:naiman twitterde op donderdag 19-06-2014 om 23:31:57U.S. Won’t Rule Out Strikes Against ISIS Outside Of Iraq? Congressional War Powers? Hello? http://t.co/mVjtLL2rhg #DontBombIraq reageer retweet
Die hele regio is instabiel en grenst aan Europa.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon een burgeroorlog, in feite is die er al wel..
Maar het doet mij vooral zorg dat zulke gasten in bezit zijn van chemische wapens.
Wat wil je precies zeggen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die hele regio is instabiel en grenst aan Europa.
Jij bent erg zielig of watquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:35 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]En nu ga ik met m,n mannetje naar bed voordat het donker gaat worden.
Trusten en net zo veel plezier voor jullie als wij nu gaan hebben
Ik sluit het niet uit nee.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen?
Jij denkt dat dit echt een nieuwe oorlog word ofzo? XD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |