abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141230928

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syri deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

Sylesem, tesiri yok; sussam gnl razı değil
pi_141230964
Te veel moeite gedaan om het te schrijven, ik laat het niet verdwijnen >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

[..]

Dat weet ik niet, maar het is een politieke statement voor de situatie van de Oeigoeren in China, na een goal van Ali Adnan tegen China.

Jullie kunnen het erg vinden of niet, maar de 'grijze wolven' zijn jammer genoeg de enige groepering die wat geven om 'Turken' buiten Turkije.
Ik heb het zelf live gehoord van Mustafa Dzhemilev: Jullie(op Turkse historische programma) kunnen alles zeggen over hem(Trkes, leider grijze wolven), dat hij fascist is enz. maar zij zijn de enige geweest destijds(jaren '70) die aan ons dachten en ons daadwerkelijk hielpen in onze strijd tegen de Sovjet-Unie.

Dat zelfde geldt ook voor de Turkmenen en Oeigoeren. Ook hebben ze destijds paramilitairen(stuk of 600 dacht ik) gestuurd naar Nagorno-Karabagh om Azerbeidzjan te helpen, maar ze zijn teruggestuurd nadat een andere grijze wolven vriend Abulfaz Elchibey door Haidar Aliyev is vervangen en uiteindelijk de oorlog verloor aan Armeni :')

Daarom betekenen de grijze wolven, extremistisch of niet, veel voor Turkmenen. Ik weet van een goede broer van me dat ze nu al begonnen zijn met het helpen van een aantal vluchtelingen uit Mosul die terecht zijn gekomen in Istanbul. Meer hulp zal waarschijnlijk volgen.
pi_141230988
Als er iemand een pic hoer is dat akp wel. Die yahudi dolu is de reden dat isis sterker is geworden in Syrie.

Mhp kan nog enigszins logisch denken de laatste paar jaren..
pi_141231080
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141231173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Stimorol- het volgende:
Als er iemand een pic hoer is dat akp wel. Die yahudi dolu is de reden dat isis sterker is geworden in Syrie.

Mhp kan nog enigszins logisch denken de laatste paar jaren..
Baheli heeft veel oude wolven eruit gegooid en de luidruchtige jeugd ook gepacificeerd.
Oude 'lkcler' zijn of niet meer welkom of houden hun bek dicht.
Daarmee is MHP wat meer naar de centrum toe gegroeid. Ik merk dat ook alevieten sympathie beginnen te tonen nu de oude provocateurs geen plek meer hebben. Ik ken zelfs veel alevieten die voor de MHP zijn(vooral yrks uit west en zuid Turkije).
pi_141231219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:30 schreef Aloulou het volgende:
[ afbeelding ]
pi_141231227
quote:
[ afbeelding ]
:r
pi_141231296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:33 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Baheli heeft veel oude wolven eruit gegooid en de luidruchtige jeugd ook gepacificeerd.
Oude 'lkcler' zijn of niet meer welkom of houden hun bek dicht.
Daarmee is MHP wat meer naar de centrum toe gegroeid. Ik merk dat ook alevieten sympathie beginnen te tonen nu de oude provocateurs geen plek meer hebben. Ik ken zelfs veel alevieten die voor de MHP zijn(vooral yrks uit west en zuid Turkije).
Ik zal NOOIT stemmen op ze. Ivm Koerden politiek en Madimak brand.

Liever MHP aan top dan AKP, want AKP is gevaarlijk. Ze creren een open grens voor Isis.
pi_141231311
Oh en die alevieten moeten zich schamen
pi_141231454
quote:
[ afbeelding ]
pi_141231507
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zal NOOIT stemmen op ze. Ivm Koerden politiek en Madimak brand.

Liever MHP aan top dan AKP, want AKP is gevaarlijk. Ze creren een open grens voor Isis.
Madimak is eerder het werk van de AKP aanhang voordat ze van 'overhemd' wisselden. De burgemeester van Sivas was van Refah, ook die mensen voor het hotel waren eerder haatbaardjes.
Als je Maras of orum zei kon ik het wel begrijpen. Walgelijk hoe mensen toen tekeer gingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:37 schreef Stimorol- het volgende:
Oh en die alevieten moeten zich schamen
Westerse alevieten zijn in vergelijking met alevieten uit regio Erzincan-Dersim toch veel nationalistischer hoor. Veel yrk alevieten in de Egesche gebied en Antalya/Mersin die MHP of zelfs AKP stemmen.
pi_141231520
quote:
Wel uitleg graag ;(
pi_141231529
quote:
ISIS doden?
pi_141231581
Ja, ISIS doden. De eerste dode die je ziet is zelfs nog een kind, volgens 1 van de soldaten.
pi_141231609
Deze doe ik maar in een spoiler. Ook een filmpje van ISIS doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141231663
quote:
8s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:47 schreef Peunage het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, wat zeggen ze op de achtergrond?

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 18-06-2014 01:23:51 ]
pi_141231687
quote:

SPOILER
Tering man, waarom verbranden? :r Dat gun ik m'n vijand zelfs niet. Doden moet je met respect behandelen. Nadat ze dood zijn kunnen ze je niks meer doen.
pi_141231712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:50 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Tering man, waarom verbranden? :r Dat gun ik m'n vijand zelfs niet. Doden moet je met respect behandelen. Nadat ze dood zijn kunnen ze je niks meer doen.
Ofja, het is inderdaad jammer dat ze al dood zijn terwijl ze in brand zijn.
pi_141231744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nice, wat zeggen ze op de achtergrond?
"Ze branden in deze wereld en in de volgende (hiernamaals, hel, etc.)"
"Film het maar, film ze allemaal"

De rest is achtergrondgeluid van mensen die orders krijgen/geven, en zo.

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 18-06-2014 01:23:58 ]
pi_141231746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:50 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

The horror!
pi_141231761
quote:

SPOILER
Wie liggen daar?
pi_141231801
Belachelijk trouwens dat een pro-ISIS demonstratie hier in Den Haag mag :r.

http://m.nos.nl/artikel/6(...)ie-den-haag-mag.html
pi_141231808
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:53 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Wie liggen daar?
ISIS strijders.
pi_141231825
quote:
8s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

ISIS strijders.
Is het leger weer goed terug aan het slaan of?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')