Loslaten...zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Bij ieder nieuw ding dat ze weer zelfstandig kan en wil doen, ben ik heel blij voor haar, maar o jeetje, dat loslaten, he...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:01 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zat net met oudste een test (CITO-achtig, zeg maar) van haar te analyseren en we kwamen erop uit dat haar schrijven achteruit is gegaan dit jaar, en dat we dat zowel in die test als in haar schoolresultaten zien. Dus ik zei "ik zal Ms Berry (die over twee dagen naar Laos verhuist, dus het moet wel snel) even mailen". Waarop oudste zegt "nee is ok mam, dat doe ik wel"O+ Oh ja.... loslaten
Aw, zieligquote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:14 schreef She-Wolf het volgende:
Niet leuk natuurlijk en ze had ontzettend veel spijt. Ze moest heel erg huilen omdat ze het zo erg vond en zelfs 's avonds kwam ze nog haar bed uit om te vertellen dat ze iedere keer moest huilen als ze eraan dacht. Maar ik vond het wel heel fijn dat ze gewoon eerlijk was en dat heb ik haar ook gezegd. Nu kan zij ook absoluut niet liegen, ze maakt dan altijd een bepaalde beweging met haar mond waar ik aan zie dat ze liegt en dat zeg ik dan ook tegen haar.
Ja, de jongste was nog eerder over hele gebeuren heen dan zij. Maar goed, het was niet expres gegaan en ik ben ook niet boos op haar geworden. Wel even benadrukt wat voorzichtiger met elkaar om te gaan.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:49 schreef miss_sly het volgende:
En niet alleen ieder kind, maar ook ieders omstandigheden. Wij zijn heel gemakkelijk met alleen buiten spelen bij ons in de buurt. De buurt leent zich daar ook uitstekend voor, dus dat is prima mogelijk. In onze oude buurt hadden we dat echt niet kunnen doen, bijvoorbeeld.
Ook dat, wij wonen ook in een heel kindveilige buurt in een dorp dus alleen buiten spelen is prima. De jongstevan 3 mag ook met haar zusje van 5 alleen buiten spelen. Waar ik vroeger woonde, had dat inderdaad niet gekund.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:49 schreef miss_sly het volgende:
En niet alleen ieder kind, maar ook ieders omstandigheden. Wij zijn heel gemakkelijk met alleen buiten spelen bij ons in de buurt. De buurt leent zich daar ook uitstekend voor, dus dat is prima mogelijk. In onze oude buurt hadden we dat echt niet kunnen doen, bijvoorbeeld.
Dat doet S ookquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:35 schreef -Spring het volgende:
Snel gegaan, hè? Bizar!
L geeft tegenwoordig al dr spullen weg.Hoe mooier en bijzonderder ze het zelf vindt, hoe eerder ze het weggeeft. Een mooi kristal dat ze van oma heeft gekregen, dr nieuwste jurk, dr mooiste armband, you name it.
N dacht dat ze het deed om vriendjes te 'kopen' en verbood het r simpelweg, maar ik heb niet het idee dat dat de reden is. Ze lijkt het oprecht leuk te vinden on anderen blij te maken. Daarnaast is ze echt geen allemansvriend en durft ze goed van zich af te bijten.
nog 17 dagen naar school waarvan 1 dag schoolreisje en 1 dag juffendag..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook een hele mijlpaal dat het eerste schooljaar bijna om is
Vandaag het 'rapport' gekregen: ze doet het prima, heeft een vriendengroepje en kan het met iedereen goed vinden, doet goed mee, etc. Nog twee weken school en het is zomervakantie.
Ik vind het wel echt leuk, een schoolkindIn het begin moest ik even wennen, maar het is leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |