abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:14:08 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_141191413

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ekiden
Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 1% gewijzigd door MaleDuck op 19-06-2014 13:04:53 ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_141191525
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:11 schreef streamnl het volgende:

[..]

En de hele tijd rondrennen als een lopende citroenschijfje..
Nee dank je. Dan loop ik liever rond met het idee dat er nu een teekhoofd in mijn lichaam rondzwerft ;)
Ben liever een citroentje dan dat ik Lyme oploop
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_141191649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:09 schreef YUR het volgende:
Hmm....to Veluwezoom or not to Veluwezoom...
That's the question.....
Wheter is nobler in the mind
to suffer the slings an arrows of not trail-running
or take arms against couchsitting
and by trailrunning end them...

:')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:24:13 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141191740
:D

Maar ik denk dat ik m uit kostenoogpunt maar over ga slaan.
Dan maar op het fietsje richting Meijendel en daar lekker gaan zwerven
F means you're fucked
pi_141193906
Vanavond lekker 15x300 knallen. Ik heb m'n hardloopschoenen al aan :P
pi_141194076
Hier vanavond ook AV. Hoewel de verleiding groot is om niet te gaan (vannacht de halve nacht naar het plafond liggen staren) denk ik dat ik toch maar gewoon heen ga. Even de spinnenwebben uit mijn hoofd waaien.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:51:05 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141194482
Zondag had ik voor t eerst een gel geprobeerd. PowerBar gel. Het werkte, maar ze zijn onhandig groot, onhandig en vies. Hebben jullie een aanrader voor wat handzame smakelijke makkelijke gels?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_141194549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:17 schreef Guard het volgende:
Ben liever een citroentje dan dat ik Lyme oploop
Dat loop je niet zo snel op. Het is sowieso wijs om je te controleren na een bosloop. En als je er 1 ziet, draai je hem eruit en houd je hem in de gaten of het een rode kring wordt.
Ook met Deet heb je de kans dat je een Teek kan krijgen. Vrouwlief smeert zich altijd in (wel voor de muggen) en dan wordt zij nog gestoken en ik niet :7

Maar goed, ieder zijn meug ;)
pi_141194599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:24 schreef YUR het volgende:

Heb even moeten Googlen..
Maar als ik dit zo zie, ga jij je prima vermaken :Y
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:54:20 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141194610
Ik heb nog nooit een teek gehad! voor zo ver ik weet :+
F means you're fucked
pi_141194697
Mijn katten wel, en ik vind het echt heel naar om ze eruit te halen, dus ik hoop het nooit bij mezelf te hoeven doen :P
pi_141194838
Doet geen pijn.
pi_141194928
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:51 schreef Daywalk3r het volgende:
Zondag had ik voor t eerst een gel geprobeerd. PowerBar gel. Het werkte, maar ze zijn onhandig groot, onhandig en vies. Hebben jullie een aanrader voor wat handzame smakelijke makkelijke gels?
Gu gels.
pi_141194963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:52 schreef streamnl het volgende:

[..]

Dat loop je niet zo snel op. Het is sowieso wijs om je te controleren na een bosloop. En als je er 1 ziet, draai je hem eruit en houd je hem in de gaten of het een rode kring wordt.
Ook met Deet heb je de kans dat je een Teek kan krijgen. Vrouwlief smeert zich altijd in (wel voor de muggen) en dan wordt zij nog gestoken en ik niet :7

Maar goed, ieder zijn meug ;)
Het is sowieso geen exact science.
Dat draaien is ook niet iedereen het over eens, alsmede verdoven met alcohol.
Door deetspray kun je wel de kans op een teekenbeet verminderen dus dan doe ik dat maar.
Loop in november toch al als een dolle te spuiten met dat spul als ik op Aruba ben, dus dan kan dat hier ook wel :P
pi_141194990
quote:
Ook ik gebruik Gu gels.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_141195008
quote:
SIS is prima te doen imo.
En die power gels zijn inderdaad niet echt een traktatie
pi_141195131
Ik ga alleen oefenen met gels tijdens de oefenlopen in Amsterdam, en dan koop ik wel dezelfde soort die zij verschaffen. Vind het wel vies, bleh.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:14:17 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141195216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga alleen oefenen met gels tijdens de oefenlopen in Amsterdam, en dan koop ik wel dezelfde soort die zij verschaffen. Vind het wel vies, bleh.
Dan zou ik zelf eens met andere gels oefenen als ik jou was. Er zitten echt grote verschillen in, ook qua smaak.
F means you're fucked
pi_141195228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:07 schreef Guard het volgende:

[..]

SIS is prima te doen imo.
En die power gels zijn inderdaad niet echt een traktatie
SISis inderdaad prima te doen. GU is net wat lekkerder en makkelijker weg te krijgen naar mijn idee.
pi_141195276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan zou ik zelf eens met andere gels oefenen als ik jou was. Er zitten echt grote verschillen in, ook qua smaak.
Mja de smaak is nog wel oke, maar de structuur wat minder. Ik vond fluorhappen bij de tandarts vroeger ook het ergste wat er was.. Maar wie weet verschilt dat ook nog per merk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_141195298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef streamnl het volgende:
Klotezooi.
Net een lekker rondje gelopen in de bossen en voor het douchen vond ik een teek.
Deze vind ik wel vaker (ik controleer mijzelf altijd op teken na een rondje bossen) maar net met het eruit draaien, trek ik hem kapot :(
Even in de gaten houden anders mag ik weer aan de antibiotica.
En dat komt nu met de WK niet zo ideaal uit. :(
Ik zou vandaag al bij de dokter hebben gezeten.. Ben best wel bang voor tekenbeten en de eventuele gevolgen daarvan. Iets te vaak van die enge documentaires gezien. Plus ik ken iemand met de ziekte van lyme en dat is écht geen pretje

Quoi, al iets gehoord van de RW redacteur??? :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:17:09 #22
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141195305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja de smaak is nog wel oke, maar de structuur wat minder. Ik vond fluorhappen bij de tandarts vroeger ook het ergste wat er was.. Maar wie weet verschilt dat ook nog per merk..
Je hoeft niet aan de gels he :)
F means you're fucked
pi_141195486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:17 schreef YUR het volgende:

[..]

Je hoeft niet aan de gels he :)
Op een marathon is het toch wel een noodzakelijkheid?
Alhoewel er ook van die speciale hardloop-winegums zijn, maar dat heeft verreweg niet dezelfde energie-hoeveelheid.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:23:40 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141195519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Alhoewel er ook van die speciale hardloop-winegums zijn, maar dat heeft verreweg niet dezelfde energie-hoeveelheid.
Er zijn vast wel alternatieven te vinden hoor :)
F means you're fucked
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:23:42 #25
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141195520
quote:

[..]

Je kan ook voor (gedroogd) fruit gaan, of voor een soort energierepen, of ander vast voedsel met relatief veel snelle energie.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_141195559
quote:

[..]

Het is wel handig, maar noodzakelijk niet. Je kan zelf ook wel een mix proberen vinden die zonder de gels werkt.
pi_141195567
Of gestampte en geweekte Liga's blijkbaar:

http://losseveter.nl/2014(...)-wat-er-op-de-markt/
pi_141195568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:23 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Je kan ook voor (gedroogd) fruit gaan, of voor een soort energierepen, of ander vast voedsel met relatief veel snelle energie.
Ja klopt. Ik had vrijdag bij mijn lange duurloop rozijntjes mee, kreeg ik wel een beetje poepdrang van maar verder was het heel chill :P Dus dat ga ik tijdens mijn Hm maar eens proberen, en dan zorgen dat ik van tevoren naar de wc geweest ben.
pi_141195712
Ik had trouwens Gu gels Lemon en Blackberry, maar ik ga na de vakantie toch voor een doos Blackberry, die smaakte het beste. Vast mede door de cafeïne :)
pi_141195746
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

SISis inderdaad prima te doen. GU is net wat lekkerder en makkelijker weg te krijgen naar mijn idee.
Waar bestelde jij die Gu ook alweer?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:42:05 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141196130
Hier HighFive gels :) Zijn niet zo mierzoet en de kosten vallen ook nog eens mee bij Wiggle :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_141196251
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:49:27 #34
236410 MaleDuck
pi_141196317
quote:

[..]

Gedroogde abrikozen en dadels zonder pit *)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_141196992
Of gewone winegums/ander snoep. Ik had zo'n mixpak haribo uitdeelzakjes gekocht, en dat was best chill vorig jaar tijdens de B2B en de HM in A'dam. Vooral colaflesjes :9
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:17:46 #36
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141197211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:24 schreef YUR het volgende:

Meijendel O+
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_141197308
Heb ook weer bijgelezen. Wat een toffe prestaties Mossel, Gogo, Stipstreep, Runninglinda ^O^
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:50:34 #38
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141200399
Eierkoeken :P
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:56:40 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141200596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef _MvN_ het volgende:
Kan je daar goed op lopen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:57:08 #40
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141200609
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:17 schreef Yuki het volgende:

[..]

Meijendel O+
Vanavond Haagse Bos, ook leuk!
F means you're fucked
pi_141200848
Vanavond Ziggo Dome, ook leuk!
pi_141201368
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:28 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had trouwens Gu gels Lemon en Blackberry, maar ik ga na de vakantie toch voor een doos Blackberry, die smaakte het beste. Vast mede door de cafeïne :)
Klopt het dat je die Gu gels met water moet innemen? Dan moet je dus ook altijd zelf water meenemen?
pi_141201396
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:03 schreef mosselmossel het volgende:
Vanavond Ziggo Dome, ook leuk!
Dat is ook niet vervelend.

* Nanook24 is even te lui om te googlen

Wie speelt er?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_141201473
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:18 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Klopt het dat je die Gu gels met water moet innemen? Dan moet je dus ook altijd zelf water meenemen?
Dat hoeft niet, al doe ik het wel, omdat de substantie vrij plakkerig is. Maar ik heb sowieso altijd op lange afstanden mijn riem met flesjes mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dat is ook niet vervelend.

* Nanook24 is even te lui om te googlen

Wie speelt er?
Pearl Jam!
pi_141201693
Hallo :W
pi_141201923
Hoi w/
pi_141202006
Denk dat ik mijn geplande (rustige) loopje van vandaag gewoon eens oversla.
Klein beetje rust pakken is misschien niet verkeerd. Bovendien wil ik eigenlijk ook wel graag de rode duivels zien vandaag. Later in de week nog even een rustig rondje en dan zondag lekker over de Veluwe stuiven :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:41:13 #48
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_141202255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:05 schreef Guard het volgende:

[..]

Het is sowieso geen exact science.
Dat draaien is ook niet iedereen het over eens, alsmede verdoven met alcohol.
Door deetspray kun je wel de kans op een teekenbeet verminderen dus dan doe ik dat maar.
Loop in november toch al als een dolle te spuiten met dat spul als ik op Aruba ben, dus dan kan dat hier ook wel :P
Verdoven met alcohol zeker niet doen, dan heeft de teek een 'schrikreactie' en dan spuwt hij al zijn inhoud uit (inclusief de inzittende B. henselae, die Lyme veroorzaakt). Een teek moet ook meer dan 24 u vastzitten voor hij echt Lyme kan overdragen, dus eerst lekker dik en bloed drinken, dan vermenigvuldigt de bacterie zich en dan pas is hij besmettelijk. Dus goed controleren elke avond/morgen is voldoende. En inderdaad na een tekenbeet opletten als je een rode rash krijgt, dan moet je naar de dokter.

Daarbij gezegd ik moet dringend eens meer lopen, maar lange werkdagen en weekends afgetopt met een buikgriep geven mij teveel smoesjes. Eerste lange duurloop is wel pas voor binnen 2 weken, nu eerst 19 dagen aan een stuk werken...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:41:33 #49
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_141202266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:33 schreef Guard het volgende:
Klein beetje rust pakken is misschien niet verkeerd. Bovendien wil ik eigenlijk ook wel graag de rode duivels zien vandaag. Later in de week nog even een rustig rondje en dan zondag lekker over de Veluwe stuiven :)
Deuh, eerst voetbal dan toertje lopen!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_141202331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:41 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Deuh, eerst voetbal dan toertje lopen!
uitgesloten, de seleção treedt vanavond ook nog aan.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:05:24 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141203082
Ik ben toch zó blij dat we hier in Patagonië bijna geen ongedierte hebben *O* Honden hebben ook weinig last, behalve in de zomer van "tabanos" en dat zijn kutbeesten :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:15:26 #52
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_141203459
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:43 schreef Guard het volgende:

[..]

uitgesloten, de seleção treedt vanavond ook nog aan.
Die eerste match viel toch tegen... En na het supporteren ga ik uitgeput zijn ;). Huphup!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_141203686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef _MvN_ het volgende:
Patat met :9~
(Het loopt wel enigszins lastig, met zo'n puntzak).

Gu gels heb ik nog niet geprobeerd, maar wel Gu Chomps. Die zijn én goor en kitten al je ingewanden dicht, zo plakkerig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Vanavond het beton van Zoetermeer. De hardloophemel.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 16:24:31 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_141203789
Hier vanavond Planken Wambuis! Beat that!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:24:33 #55
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141203791
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Zeker!
Zwaai je ff? ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:27:05 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141203889
Vanavond een avondje rust! Gisteren genoeg gezwoegd. Bulten op en af. Trappen opsjouwen. Toch weer bijna 10km geklokt. Gelukkig de nodige pauzes, maar de benen mogen er even rustig van bijkomen.
pi_141203936
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:21 schreef mosselmossel het volgende:
Pearl Jam!
Leuk! *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:38:22 #58
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141204280
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:24 schreef Yuki het volgende:

[..]

Zeker!
Zwaai je ff? ;)
Naar jou wel!
F means you're fucked
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:54:21 #59
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141204897
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kan je daar goed op lopen?
Ik wel ja.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_141207290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:16 schreef Levitas het volgende:
Ik zou vandaag al bij de dokter hebben gezeten.. Ben best wel bang voor tekenbeten en de eventuele gevolgen daarvan. Iets te vaak van die enge documentaires gezien. Plus ik ken iemand met de ziekte van lyme en dat is écht geen pretje

Quoi, al iets gehoord van de RW redacteur??? :D
:D Ja?
Ik heb als klein menneke altijd in de bossen gespeeld. Zelf als volwassen man heb ik veel in de bossen gespeeld (9 jaar militair) en nu ren ik graag in de bossen.
Ik heb genoeg teken op mijn lichaam gehad om het "normaal" te vinden als je er één oploopt.
Zelf heb ik ook van dichtbij mee mogen maken wat voor rot ziekte dat is. Maar ook hier geldt, luister goed naar je lichaam en houdt de gebeten plekjes in de gaten. En vooral... controleer jezelf na het lopen. Vooral in het tekenseizoen
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef flipsen het volgende:
Ik ben toch zó blij dat we hier in Patagonië bijna geen ongedierte hebben *O* Honden hebben ook weinig last, behalve in de zomer van "tabanos" en dat zijn kutbeesten :Y
Dat lijken wel soort paardenvliegen/dazen
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:02:52 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141207529
Wat een enge beesten flipsen -O-

Hier niet rennen vandaag, maar naar de hmh met moeders :)
pi_141207970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:02 schreef Murmeli het volgende:

Hier niet rennen vandaag, maar naar de hmh met moeders :)
Kunnen we naar elkaar zwaaien. ;) have fun!
pi_141208192
Hij is weer leuk:

http://theoatmeal.com/comics/marathon_do

Vooral voor de marathonlopers onder ons.
pi_141208365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:18 schreef hatsaflats het volgende:
Hij is weer leuk:

Tju.... je was net iets sneller :P

En hij is idd leuk :Y
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:22:22 #65
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141208386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:18 schreef hatsaflats het volgende:
Hij is weer leuk:

:D _O-
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:33:57 #66
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141209153
Hm energiegels worden ook niet wat van 't weekend. Het bos moet natuurlijk schoon blijven en die lege zakjes wil ik ook niet terug doen in m'n spibelt want dan plakt die daarna van ellende aan elkaar.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:34:08 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141209167
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:12 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Kunnen we naar elkaar zwaaien. ;) have fun!
Oh geinig!! Dank je en jij ook veel plezier *O*
Al vind ik het bij nader inzien een wat luguber feestje. Ik neem afscheid want ik ga dood.
Maarja, het wordt vast wel gezellig :) met moeders op stap is altijd leuk
pi_141209332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Die eerste match viel toch tegen... En na het supporteren ga ik uitgeput zijn ;). Huphup!
SPOILER: offtopic
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:39:47 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141209450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Hm energiegels worden ook niet wat van 't weekend. Het bos moet natuurlijk schoon blijven en die lege zakjes wil ik ook niet terug doen in m'n spibelt want dan plakt die daarna van ellende aan elkaar.
Plastic zakje mee om ze in te proppen?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:43:51 #70
429780 Prins78
RupsjeNooitGenoeg
pi_141209677
Zijn er op dit forum nog meer mensen die meegedaan hebben met de marathon van Amersfoort?
Ik heb zelf 2 rondjes gelopen. Vlak van tevoren nog om laten zetten naar 1 rondje (halve marathon), omdat ik wat lichte overbelasting symptomen heb, maar is uiteindelijk goed gekomen met een tijd van 4 uur 56 min 31 sec. :7
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:38:56 #71
236410 MaleDuck
pi_141213272
:)

Eindelijk mijn 2e verslag over de Roparun klaar... de voeding :)

https://allergenenhardlop(...)oparun-2014-voeding/
pi_141213900
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:43 schreef Prins78 het volgende:
Zijn er op dit forum nog meer mensen die meegedaan hebben met de marathon van Amersfoort?
Ik heb zelf 2 rondjes gelopen. Vlak van tevoren nog om laten zetten naar 1 rondje (halve marathon), omdat ik wat lichte overbelasting symptomen heb, maar is uiteindelijk goed gekomen met een tijd van 4 uur 56 min 31 sec. :7
Niet aan de hele, maar er zijn hier wel een paar HM en 10km lopers.
Ikzelf heb bijv. de HM gedaan: 1:49:59
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:50:28 #73
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_141213988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:33 schreef Guard het volgende:
Welke afstand op de Veluwe Guard?
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_141214104
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:38 schreef MaleDuck het volgende:
:)

Eindelijk mijn 2e verslag over de Roparun klaar... de voeding :)

https://allergenenhardlop(...)oparun-2014-voeding/
Jeetje, dat maakt de Roparun nóg een stukje moeilijker :o
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:56:25 #75
429780 Prins78
RupsjeNooitGenoeg
pi_141214348
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:48 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Niet aan de hele, maar er zijn hier wel een paar HM en 10km lopers.
Ikzelf heb bijv. de HM gedaan: 1:49:59
Vond het wel een aardig parcours, gedeeltelijk door de stad een een gedeelte landelijk. Mooi finish gebied op het Eemplein en goed georganiseerd. Tevens nog wat gezellig publiek. De enthousiaste ehbo-ers hadden de laatste renners, waaronder ik, goed ondersteund (oa wat drinken geven, praten en bij de finish een stoel neergezet). Ook was het een lekker weertje om te lopen. 8-)
pi_141214381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:50 schreef raimen het volgende:

[..]

Welke afstand op de Veluwe Guard?
27
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:00:43 #77
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_141214568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:57 schreef Guard het volgende:

[..]

27
Dan gaan we elkaar tegenkomen. Ik mag starten om 10:40 uur. Jij?
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_141215143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:00 schreef raimen het volgende:

[..]

Dan gaan we elkaar tegenkomen. Ik mag starten om 10:40 uur. Jij?
uh, geen idee nog niet gekeken :@
pi_141215315
Suf... indeling startgroepen is op alfabetische volgorde, mag pas om 11.20 weg :{w
Laatste groep van de 27 km.
pi_141215344
Dus we gaan elkaar niet tegenkomen
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:18:17 #81
349633 SiIk
Echt zijde
pi_141215563
Vanavond kapotmoe, dus maar even niet hardlopen zoals geplanned. Leuk, zo'n stage :P
Ik heb echt steeds minder hoop voor de ekiden. ;(
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_141215647
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef Prins78 het volgende:

[..]

Vond het wel een aardig parcours, gedeeltelijk door de stad een een gedeelte landelijk. Mooi finish gebied op het Eemplein en goed georganiseerd. Tevens nog wat gezellig publiek. De enthousiaste ehbo-ers hadden de laatste renners, waaronder ik, goed ondersteund (oa wat drinken geven, praten en bij de finish een stoel neergezet). Ook was het een lekker weertje om te lopen. 8-)
Zeker een mooi parcours. Voor mij wel heel bekend, want ik train altijd in dat buitengebied of in park Schothorst.

En ik zal de complimenten aan mijn vrouw doorgeven (zij was één van die EHBO-ers bij de finish :+ )
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:27:52 #83
429780 Prins78
RupsjeNooitGenoeg
pi_141216157
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:19 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Zeker een mooi parcours. Voor mij wel heel bekend, want ik train altijd in dat buitengebied of in park Schothorst.

En ik zal de complimenten aan mijn vrouw doorgeven (zij was één van die EHBO-ers bij de finish :+ )
Ik train regelmatig in de duinen bij Haarlem meestal een rondje van 20 km. Mooie omgeving met relief. Tot een paar maanden geleden met een vast trainingsmaatje.

Heb je al aan andere loop evenementen meegedaan?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:40:53 #84
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_141217018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:13 schreef Guard het volgende:
Suf... indeling startgroepen is op alfabetische volgorde, mag pas om 11.20 weg :{w
Laatste groep van de 27 km.
Ohw, dat had ik nog niet eens gezien dat op alfabetische volgorde, vaag. Nog een tijd in gedachte of gewoon lekker genieten? Of jij loopt zo snel dat ik nog door jou word ingehaald :s)

[ Bericht 9% gewijzigd door raimen op 17-06-2014 20:48:50 ]
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
pi_141217407
Pearl Jam, te gek :) Had net nog een nummer van ze op mijn playlist staan tijdens het lopen :)

Over dat lopen gesproken, ging best lekker! Weer even wat grenzen opzoeken en de kuit houdt zich goed. Vandaag 3 x 1 km op 6:30/6:59 min/km, het beoogde 5 km tempo. Natuurlijk het liefste laat in die range ;) met 6:46, 6:39 en 6:39 ben ik best tevreden. Zat wel wat hoog in mijn hartslag.. Toch tegen/rond de 170 terwijl mijn max 188 is. Nu vind ik het niet erg, want ik denk dat dit best 5 km kan, maar hoe denken jullie daarover?

Endo linkje:http://www.endomondo.com/workouts/358945803/8270328
pi_141217790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef raimen het volgende:

[..]

Ohw, dat had ik nog niet eens gezien dat op alfabetische volgorde, vaag. Nog een tijd in gedachte of gewoon lekker genieten?
Ik kijk wel hoe het gaat zondag. Tijd is van ondergeschikt belang. Kilometers en hoogtemeters, daar gaat het me om.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:54:18 #87
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_141217922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik kijk wel hoe het gaat zondag. Tijd is van ondergeschikt belang. Kilometers en hoogtemeters, daar gaat het me om.
Check. Veel plezier. Achteraf dan maar een biertje doen O-)
To Protect and to Serve
Toezicht is gezond!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:00:58 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141218492
Wauw, volgens mij heb ik vanavond pas echt geleerd wat een herstelloopje is. Heb een groepje lager meegetraind vanavond, want mijn kuiten voelden nog strakgespannen van zondag. De trainer van dat groepje is een oude rot in het vak en helemaal gefocust om op souplesse te lopen. En dat heb ik dus gedaan, bijna 10km lang, superontspannen, niks geforceerd en toch kilometers gemaakt. En mijn benen voelen zelfs beter dan voor het lopen *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:04:01 #89
236410 MaleDuck
pi_141218712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Jeetje, dat maakt de Roparun nóg een stukje moeilijker :o
Ja, dat was wel een uitdaging, maar ben blij dat het me gelukt is, geeft me moed voor nieuwe avonturen. Heb geen zin om met deze manier van eten een huismus te worden ;)
pi_141219115
En weer terug van de AV. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik loop (ruim!) boven mijn kunnen, ben na een half uur al kapot en het enige dat de trainer zegt is dat het goed voor me is en dat mijn lijf er gewoon aan moet wennen. En dat er nog van alles aan mijn loophouding te sleutelen valt.

En om dat laatste wil ik zeker wel blijven, maar ik word er niet blij van dat ik het allemaal niet bij kan houden en dat zie ik op korte termijn ook niet veranderen. :{
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 juni 2014 @ 21:14:10 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141219402
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:09 schreef Nanook24 het volgende:
En weer terug van de AV. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik loop (ruim!) boven mijn kunnen, ben na een half uur al kapot en het enige dat de trainer zegt is dat het goed voor me is en dat mijn lijf er gewoon aan moet wennen. En dat er nog van alles aan mijn loophouding te sleutelen valt.

En om dat laatste wil ik zeker wel blijven, maar ik word er niet blij van dat ik het allemaal niet bij kan houden en dat zie ik op korte termijn ook niet veranderen. :{
:* kan me voorstellen dat dat lastig is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:15:46 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141219489
quote:

Het moet wel leuk blijven. Zijn er geen groepjes lager? Ik kan ook altijd switchen zonder problemen. Wel zo fijn als het ff een avond niet zo lekker gaat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_141219589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef Nirak het volgende:
Pearl Jam, te gek :) Had net nog een nummer van ze op mijn playlist staan tijdens het lopen :)

Over dat lopen gesproken, ging best lekker! Weer even wat grenzen opzoeken en de kuit houdt zich goed. Vandaag 3 x 1 km op 6:30/6:59 min/km, het beoogde 5 km tempo. Natuurlijk het liefste laat in die range ;) met 6:46, 6:39 en 6:39 ben ik best tevreden. Zat wel wat hoog in mijn hartslag.. Toch tegen/rond de 170 terwijl mijn max 188 is. Nu vind ik het niet erg, want ik denk dat dit best 5 km kan, maar hoe denken jullie daarover?

Endo linkje:http://www.endomondo.com/workouts/358945803/8270328
Ja joh dat kan prima. Een 5km mag vanaf 1,5km voelen alsof je doodgaat:P
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 21:17:41 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_141219603
quote:

Ik denk dat je ook moet waken voor overbelasting wanneer je (naar eigen zeggen ruim) boven je kunnen loopt… De loophoudingstips zijn fijn, maar niet elk lichaam is hetzelfde en went even snel aan de belasting van het lopen. Verder, wat SEMTEX zegt, groepje lager een optie? Als je er zo tegenop ziet, is het op een gegeven moment niet meer leuk, en dat moet het juist wel zijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_141219919
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het moet wel leuk blijven. Zijn er geen groepjes lager? Ik kan ook altijd switchen zonder problemen. Wel zo fijn als het ff een avond niet zo lekker gaat.
Dit is al de recreanten groep. Ik heb even het loopje van mijn Garmin gehaald en als je nagaat dat ik gewend ben gemiddeld 8 min/km te lopen en op een (5km) wedstrijd tempo van 7:30 min/km zit kun je wel nagaan wat een training met me doet.

http://www.endomondo.com/workouts/358974422/13622849

En een groep lager zou een start to run groep zijn (die er nu niet is overigens) maar daar zou ik ook niet blij van worden vrees ik.
Ik neig nu dus heel erg naar toch maar weer zelf gaan trainen maar die loophouding is ook belangrijk.

Edit: de post van Gup gemist. Je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Hier ligt overbelasting op de loer idd.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:29:16 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141220415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:22 schreef Nanook24 het volgende:
En een groep lager zou een start to run groep zijn (die er nu niet is overigens) maar daar zou ik ook niet blij van worden vrees ik.
Ik weet het niet, als ik je tijden zie, zou ik die groep niet meteen afschrijven :) Ik denk dat ze misschien wel hetzelfde tempo lopen als jij :)
pi_141220514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:22 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dit is al de recreanten groep. Ik heb even het loopje van mijn Garmin gehaald en als je nagaat dat ik gewend ben gemiddeld 8 min/km te lopen en op een (5km) wedstrijd tempo van 7:30 min/km zit kun je wel nagaan wat een training met me doet.

http://www.endomondo.com/workouts/358974422/13622849

Ik neig nu dus heel erg naar toch maar weer zelf gaan trainen maar die loophouding is ook belangrijk.

Edit: de post van Gup gemist. Je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Hier ligt overbelasting op de loer idd.
Hoezo zou je niet blij worden van start to run? Het lijkt mij niet heel verkeerd om daaraan mee te doen om je tempo wat hoger te krijgen en om aan je looptechniek te werken. Dan kun je daarnaast nog gewoon je eigen trainingen blijven aanhouden, maar met deze tempo's bij een loopgroep aansluiten is gewoon heel lastig.

En als start to run geen optie is, kun je dan niet aan de trainer vragen of hij je kan helpen om je tempo's op een comfortabele manier hoger kunt krijgen?
pi_141220690
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik weet het niet, als ik je tijden zie, zou ik die groep niet meteen afschrijven :) Ik denk dat ze misschien wel hetzelfde tempo lopen als jij :)
Mijn start to run groepje liep volgens mij gewoon 6min/km, maar je had ook langzamere.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:34:05 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141220752
Eerste trainingsavond weer achter de rug. Ging zo-zo :{
Inlopen ca 3 km op een tempo van 5:50 min/km. Tikkeltje snel wel. Daarna steigerrunnen op een parkeerplaatsje, heerlijk. Toen we richting viaduct gingen voor 'heuveltjes' haakte een loopmaatje af vanwege een blessure. Niemand bood zich aan mee af te haken en aangezien we best een endje van huis waren ben ik mee terug gehobbeld. Heel relaxed.

Eenmaal terug vroeg een (assistent-) trainer nog of ik vrijdag mee een LDL loop, want we hebben weer 2 tempogroepen. Op mijn vraag of er één van die groepen ook rond de 6:30-6:40 loopt, lachte hij me bijna uit |:( Ja, er loopt wel een groepje misschien, die lopen ook lekker maar 10 km.
Nee, lul. Ik train voor een HM. Ik geloof dat ze het nooit gaan leren :N

Ik denk nu zelf dat ik de 10 km op de vrijdagavond meepak als tempoloop bij eigen club en de zondagochtend lekker bij de nieuwe loopgroep aanhaak. Allemaal marathonlopers die fijne rustige tempo's lopen. Dan kunnen de HM-trainers afhaken na een aantal km's.

Ben ík nou zo slim of ben jíj nou zo dom?
:+

quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:00 schreef SEMTEX het volgende:
Wauw, volgens mij heb ik vanavond pas echt geleerd wat een herstelloopje is. Heb een groepje lager meegetraind vanavond, want mijn kuiten voelden nog strakgespannen van zondag. De trainer van dat groepje is een oude rot in het vak en helemaal gefocust om op souplesse te lopen. En dat heb ik dus gedaan, bijna 10km lang, superontspannen, niks geforceerd en toch kilometers gemaakt. En mijn benen voelen zelfs beter dan voor het lopen *O*
Dat klinkt erg fijn!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:34:18 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141220771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mijn start to run groepje liep volgens mij gewoon 6min/km, maar je had ook langzamere.
Mijn groepje vandaag, dat het gevorderde groepje heette, liep rond de >7min/km :P
pi_141220851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:30 schreef hatsaflats het volgende:
En als start to run geen optie is, kun je dan niet aan de trainer vragen of hij je kan helpen om je tempo's op een comfortabele manier hoger kunt krijgen?
Start to run is geen optie omdat die er nu niet is, terwijl ik het net typte dacht ik dat die kortere loopafstanden op een hoger tempo inderdaad wel beter zouden zijn.

Ik ga volgende week de trainer maar eens aanspreken voor een alternatief trainingsplan en kijken wat daar uit komt. En anders ga ik gewoon zelf Evy weer uit de kast trekken. :)
pi_141221050
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:35 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Start to run is geen optie omdat die er nu niet is, terwijl ik het net typte dacht ik dat die kortere loopafstanden op een hoger tempo inderdaad wel beter zouden zijn.

Ik ga volgende week de trainer maar eens aanspreken voor een alternatief trainingsplan en kijken wat daar uit komt. En anders ga ik gewoon zelf Evy weer uit de kast trekken. :)
Is het per se nodig dat iedereen in de groep even hard loopt? Ik heb nog nooit met een AV meegetraind maar bij mijn schaatsvereniging doen we ook wel eens hardlooptrainingen waarin de snelleren net wat meer lopen of de langzameren weer ophalen. Zeker als je rondjes loopt is het toch niet erg als je wat langzamer bent?
Ik vind dat de trainer best wat creatiever kan zijn daarin :o
pi_141221066
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Mijn groepje vandaag, dat het gevorderde groepje heette, liep rond de >7min/km :P
Maar dat was een duurloop, met start to run gingen de renstukjes op 6min/km. Dus max 15 minuten ofzo.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:40:11 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141221188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Is het per se nodig dat iedereen in de groep even hard loopt? Ik heb nog nooit met een AV meegetraind maar bij mijn schaatsvereniging doen we ook wel eens hardlooptrainingen waarin de snelleren net wat meer lopen of de langzameren weer ophalen. Zeker als je rondjes loopt is het toch niet erg als je wat langzamer bent?
Klopt. Ik heb dat aan den lijve ondervonden toen ik - vanwege journalistiek redenen :+ - eens meetrainde met de instroomgroep. Daar wisselde de tempo's zo enorm, maar kreeg ieder de kans op een eigen training. Iedereen liep daardoor wel verspreid over het Midden Delfland, maar overbelasten deed niemand. Ik liep er ook een fijne training. Moet dus kunnen :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 juni 2014 @ 21:40:54 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141221236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Maar dat was een duurloop, met start to run gingen de renstukjes op 6min/km. Dus max 15 minuten ofzo.
ik zit met start to run op 8 min
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141221286
Vanavond intervallen gedaan met de snelle mannen: 12x200@ 3:20/km in vier setjes van 3x200 met 3x200 rust. Laatste setjes nog een tikje versneld. Eigenlijk te hard (top @2:37/km) maar o zo lekker :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:41:42 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141221315
Laat je ook niet opjagen he, loop je eigen tempo :) Je loopt voor jezelf, niet voor een ander. Allemaal dooddoeners wellicht, maar je kunt jezelf zo snel stuk lopen.
pi_141221590
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De trainer valt mij tot nu toe ook een beetje tegen maar ik ben toch echt wel eens van de langzaamste, ik denk dat er gemiddeld rond de 6 min/km gelopen wordt in deze groep. We liepen vandaag fartlek en ik liep met een hele aardige dame hoor, maar haar 5 min/km kon ik echt alleen de eerste 300 meter maar bijhouden. ;) Daarna heb ik haar vriendelijk vertelt dat het misschien beter was als ik zelf ging lopen maar die lopers voor je blijven toch trekken op de een of andere manier waardoor je dan toch ongemerkt weer te hard gaat. :@

Maar goed, volgende week eens kijken of het ook anders kan. Ik ben in elk geval blij met jullie input.
pi_141221980
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zit met start to run op 8 min
En dat is helemaal prima :D Die waren er bij ons ook genoeg.

Ik wist trouwens niet zo goed hoe ik de opmerking van Nanook op moest vatten, dat ze bij start to run te snel of te langzaam zouden gaan. Maar te langzaam gaan ze dus iig niet, en te snel waarschijnlijk ook niet. Alleen de afstanden zijn wat korter.

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:41 schreef SEMTEX het volgende:
Laat je ook niet opjagen he, loop je eigen tempo :) Je loopt voor jezelf, niet voor een ander. Allemaal dooddoeners wellicht, maar je kunt jezelf zo snel stuk lopen.
Dat is een waarheid als een koe.
pi_141222075
Zo, dat was het slechtste rondje ooit. In ieder geval de pijnlijkste...
Kennelijk zijn de benen nog helemaal niet hersteld van de roparun en de wedstrijd van afgelopen zondag.
Het plan was om een rondje van 9km te doen, maar na een kilometer had ik overal in mijn onderbenen stekende pijn en besloot ik in te korten tot 6 km. Het tempo ging ook elke keer weer verder omlaag dus toen besloten dat 5 km ook wel goed is. De laatste 500 meter kwaad geworden en nog even een versnellinkje geprobeerd. Dat deed in ieder geval niet meer pijn dan daarvoor.
Vrijdag maar even weer proberen, wel jammer want ik had juist zo'n zin in lopen vandaag.

http://www.endomondo.com/workouts/358991515/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_141222113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:51 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wist trouwens niet zo goed hoe ik de opmerking van Nanook op moest vatten, dat ze bij start to run te snel of te langzaam zouden gaan.
Ik bedoelde dus meer de korte intervallen. Maar zoals ik net al aangaf, als ik die wat sneller loop dan normaal is er eigenlijk niks mis mee. :)
pi_141222279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus meer de korte intervallen. Maar zoals ik net al aangaf, als ik die wat sneller loop dan normaal is er eigenlijk niks mis mee. :)
Korte intervallen O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:59:25 #113
332574 µ
alt-m
pi_141222512
TVP, dit jaar meedoen met mudmasters :o.
జ్ఞ‌ా
pi_141222569
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:59 schreef µ het volgende:
TVP, dit jaar meedoen met mudmasters :o.
Dan kun je je beter inschrijven ipv hier posten als herinnering? ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:01:22 #115
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141222638
Chirunning clinic was wel geinig, maar voor mij persoonlijk niets nieuws. Beetje loophouding, techniek en cadans
F means you're fucked
pi_141222649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Daar is niet heel veel mis mee, zolang je hartslag tijdens de rust voldoende herstelt. Als die te hoog blijft kun je beter een tikje langzamer intervallen.
pi_141223044
Ik kreeg vandaag te horen dat mn grondcontact veel te lang is. Over een tijdje een training met bijna alleen maar loopscholing om daar iets aan te doen. Als het goed is sta ik dan ook alleen nog maar zwevend op de foto.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:08:57 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141223087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:56 schreef streamnl het volgende:
Dat lijken wel soort paardenvliegen/dazen
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:02 schreef Murmeli het volgende:
Het zijn inderdaad paardenvliegen. Ze zijn bloedirritant want blijven aanvallen, ook al mep je ze weg. En ik word dan altijd letterlijk gillend gek, ga als een idioot lopen rennen om ze kwijt te raken. Terwijl de oplossing werkelijk heel eenvoudig is: je wacht tot ze op je gaan zitten en dan heb je nog een seconde of 20-30 (!) voordat ze steken (of eigenlijk bijten). En met de vlakke hand sla je ze dus voor het zover is heel makkelijk dood, hoef je niet eens hard voor te slaan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:10:22 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141223176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef YUR het volgende:
Chirunning clinic was wel geinig, maar voor mij persoonlijk niets nieuws. Beetje loophouding, techniek en cadans
Op een gegeven moment weet je alles wel al :P

Heb vandaag extra op loophouding gelet. Vooral het voorwaarTs bewegen van de armen. Ik dacht: misschien gaan mijn benen dan vanzelf wel mee *) Dat lukte maar deels.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:10:55 #120
332574 µ
alt-m
pi_141223208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dan kun je je beter inschrijven ipv hier posten als herinnering? ;)
Vorige week ingeschreven *G*.

Gaan er meer mensen uit deze reeks? :s).
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:53 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141223604
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef µ het volgende:

[..]

Zie de op ;)
pi_141223663
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef µ het volgende:

[..]

Zie OP
pi_141223796
Oh, ja, we werden vandaag gedwongen tot dit:

Ik "vanpersie" links in de roze jas.
pi_141223895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:19 schreef hatsaflats het volgende:

[ afbeelding ] Ik "vanpersie" links in de roze jas.
_O-

Wij hebben hem ook gedaan vandaag. :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:22:37 #125
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141223964
Dan ben ik toch blij dat ik niet bij/met een AV loop :@
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:23:13 #126
332574 µ
alt-m
pi_141223997
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zie de op ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zie OP
Ik zie het niet...
జ్ఞ‌ా
pi_141224086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:19 schreef hatsaflats het volgende:

[ afbeelding ] Ik "vanpersie" links in de roze jas.
Staat je leuk :6 Wij hebben Robbentjes gedaan, maar dan op halve snelheid.
pi_141224137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dit is een van de redenen waarom ik uiteindelijk bij mijn loopgroep ben afgehaakt. Min eerste trainer was ex militair en van mening dat ik mezelf wat meer moest pushen. Dat zei hij net niet hardop maar maakte wel toespelingen. Hij vergat gemakshalve dat ik met mijn (destijds) 110 kg ongeveer 40 kg meer mee moest sjouwen dan andere lopers in de groep. Maar omdat het verder wel een geschikte vent was kon ik het handelen. De groep kwam me ook steeds "ophalen".

In de tweede groep en dus een andere trainer was er vanuit de trainer meer begrip en respect voor mijn situatie en inzet, maar ging de groep gewoon te hard en wilde ik mee niet laten kennen. Jezelf keer op keer voorbij lopen zorgt niet voor vooruitgang kan ik inmiddels bevestigen ;)

Uiteindelijk ben ik weer alleen gaan trainen en met een combi van duurloop en eens per week intervaltraining heb ik mijn tempo op weten te schroeven. Maar comfortabel 5 km lang 6 min/km zit er nog niet in hoor ;)

Ik zou niet weer evy erbij pakken maar gewoon gaan intervallen. Eventueel een optie om eens per week of eens per 2 weken mee te lopen voor een "krachtmeting" en looptechniek en de rest zelf naar dat niveau trainen?
pi_141224196
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het niet...
In de 'Wie loopt er waar en wanneer?' spoiler staat uuuhm ... nou ja dat zegt de spoiler eigenlijk al.
pi_141224287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja joh dat kan prima. Een 5km mag vanaf 1,5km voelen alsof je doodgaat:P
Nou, top :) dat ga ik dan bij de Ekiden eens proberen ;)
pi_141224299
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Staat je leuk :6 Wij hebben Robbentjes gedaan, maar dan op halve snelheid.
Ik ben dan ook heel blij met mijn roze jas.

Oh, en mijn 300 metertjes gingen nog niet eens op halve snelheid. M'n laatste 100 meter ging wel met 20km/u :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:28:07 #132
332574 µ
alt-m
pi_141224349
Okay, wie wil toevoegen:

[b]27&28 september 2014 - [url=http://www.mudmasters.nl/]MudMasters (Biddinghuizen)[/url][/b]
[*] µ - 18KM

*G*
జ్ఞ‌ా
pi_141224582
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:25 schreef Nirak het volgende:
Eventueel een optie om eens per week of eens per 2 weken mee te lopen voor een "krachtmeting" en looptechniek en de rest zelf naar dat niveau trainen?
Ik train sowieso maar 1 keer per week daar. De rest van de trainingen doe ik gewoon lekker mijn eigen ding. (En dan vooral duurloopjes want intervallen vind ik eigenlijk stom. :@ ) Maar het is dus duidelijk nodig om sneller te worden dus per 1 juli maar 1 keer per week een interval plannen buiten de AV om.

De komende 2 weekenden heb ik wedstrijden dus dan ga ik geen gekke dingen doen tussendoor. ;)
pi_141226409
Snel ff voor de volgende pot nog een rondje maken :) Eerste minuten kan ik wel missen :P
pi_141226453
Tot het gaatje gaan is niet stom :6 Je moet ook niet laf intervallen, dan is het niet saai ;)
pi_141227551
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef Nirak het volgende:
Tot het gaatje gaan is niet stom :6 Je moet ook niet laf intervallen, dan is het niet saai ;)
Intervallen 1-1 vind ik nog wel leuk. Alles langer is mwah. Misschien dat ik toch donderdag nog maar even een interval in mijn schema plak dan. ;)
pi_141230403
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:28 schreef µ het volgende:
Okay, wie wil toevoegen:

[b]27&28 september 2014 - [url=http://www.mudmasters.nl/]MudMasters (Biddinghuizen)[/url][/b]
[*] µ - 18KM
[*] Jero_nimo 6KM

*G*
En dan mag diegene mij er ook alstublieft meteen bijzetten op de 6km :) alvast bedankt. :P
Mijn vriendin vond het toch wel erg leuk. Dus ze wou nog wel een keertje.

Vanavond heb ik een erg leuke training gedaan. Eerst een leuk stuk over het strand. Met ook nog technisch terrein trainen. Gewoon alleen over de rotsen lopen die achter op het strand liggen en grote keien enzo. Overal zeewier en water ertussen. Dus goed glad. Voelde je ook echt goed in al je spieren, al ging het niet zo snel :)
Daarna nog 11 keer Omaha beach opgerend en natuurlijk ook er weer af. Wat samen precies 1 km was met ongeveer 50 hoogtemeters. In totaal zo'n 600 hoogtemeters gemaakt denk ik. Maar vooral heel erg genoten van echt een leuke training. Zoveel technisch terrein hier, hou ik van! O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 00:13:54 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141230463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Intervallen 1-1 vind ik nog wel leuk. Alles langer is mwah. Misschien dat ik toch donderdag nog maar even een interval in mijn schema plak dan. ;)
Doen! Intervallen zijn leuk als je je eraan overgeeft. Ik wilde ook nooit maar je gaat er echt lekkerder van lopen O+
pi_141231250
Heeeerlijk gelopen. Ideale temperatuur, rustig op de wegen, kabeltjes van mn oordopjes 'trokken' niet :P Veel verder gelopen dan de 5km die ik in gedachten had. Ben ik klaar, heeft Endomono 0,0km gemeten :( :'(
pi_141231856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:35 schreef Zhano het volgende:
Heeeerlijk gelopen. Ideale temperatuur, rustig op de wegen, kabeltjes van mn oordopjes 'trokken' niet :P Veel verder gelopen dan de 5km die ik in gedachten had. Ben ik klaar, heeft Endomono 0,0km gemeten :( :'(
-O- Snel sparen voor een Garmin. ;)
  woensdag 18 juni 2014 @ 00:58:47 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141231871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Even een herstel op mijn vorige post: je hebt vandaag intervallen gedaan toch? Dan kan je donderdag best een gewoon duurloopje doen. Bij mijn weten is een keer per week intervallen prima. En zo lang je er nog geen lol aan beleeft zou ik het niet al te zeer dwingen.
Ik vind trouwens 6min/km best pittig voor intervallen als je normaal een stuk langzamer loopt. Dat is voor mij een hele tijd topsnelheid geweest qua sprintjes en toen liep ik al wel effe. Je kunt een paar weken aankijken of je het gaat trekken, maar verkort dan bijv je 3e loopje per week naar een heel kort loopje en evt je duurloop ook wat korter. Dan is de training met de av de zwaarste en kan je de rest vd week je lichaam wat rust geven.
  woensdag 18 juni 2014 @ 01:00:05 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141231897
quote:
Shittttt :(
Je kunt evt via afstandmeten de afstand herleiden. En als je de tijdsduur dan ongeveer weet kam je een aardig beeld krijgen van wat je gedaan hebt
pi_141231950
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Shittttt :(
Je kunt evt via afstandmeten de afstand herleiden. En als je de tijdsduur dan ongeveer weet kam je een aardig beeld krijgen van wat je gedaan hebt
Ja zit ik mee te prutsen nu. Op de kaart geeft ie 9.97 km aan, als ik m exporteer naar een GPX file en importeer in SmashRun is het ineens 7.3 km :{
  woensdag 18 juni 2014 @ 01:05:00 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141231999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:02 schreef Zhano het volgende:

[..]

Ja zit ik mee te prutsen nu. Op de kaart geeft ie 9.97 km aan, als ik m exporteer naar een GPX file en importeer in SmashRun is het ineens 7.3 km :{
Vaag!!!
Gewoon de afstand in afstandmeten pakken en niet in smashrun zetten. Jammer dan, je loopt vast nog wel een keer zo'n mooi stuk
pi_141232018
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vaag!!!
Gewoon de afstand in afstandmeten pakken en niet in smashrun zetten. Jammer dan, je loopt vast nog wel een keer zo'n mooi stuk
Ja, maar die statistiekjes vind ik mooi :P En dat ik dan zo'n mailtje krijg met mooie resultaten enzo O+ Mjah, laat maar gaan dus..
  woensdag 18 juni 2014 @ 01:20:36 #146
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141232337
quote:
Tja, die telt dus nu niet he })
pi_141232351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:20 schreef flipsen het volgende:

[..]

Tja, die telt dus nu niet he })
Jawel. Alleen maar meer gemotiveerd door.
  woensdag 18 juni 2014 @ 01:22:55 #148
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141232386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:05 schreef Zhano het volgende:

[..]

Ja, maar die statistiekjes vind ik mooi :P En dat ik dan zo'n mailtje krijg met mooie resultaten enzo O+ Mjah, laat maar gaan dus..
Ja dat is ook leuk. Maar ja je doet er niks tegen. Ik ben ook wel eens een mooi logje kwijt geraakt
pi_141232568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

-O- Snel sparen voor een Garmin. ;)
Hoezo Garmin? :P De 110 of de 220??

[ Bericht 15% gewijzigd door Zhano op 18-06-2014 01:36:20 ]
pi_141233605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:28 schreef Zhano het volgende:

[..]

Hoezo Garmin? :P De 110 of de 220??
110 zou ik niet doen, die is erg basic. In die prijsklasse heb je de 10, of de nieuwe 15 als je hrm wilt. De 220 is een stuk uitgebreider. Of ergens voor weinig een 210 of 610 vandaan halen. Of, als grootte niet heel veel uitmaakt, een 310xt.

Als de 220 binnen je budget past zou ik ook naar de TomTom Cardio kijken (multisport of running). Daar zit optische hartslagmeting in ingebouwd, waardoor je geen band nodig hebt. Als ik er nu een zou kopen zou het die zijn.

Of een Suunto 2R. Die heeft geen optische hartslagmeting, maar is wel een tof horloge.
pi_141233756
Niet gemeten is niet gelopen.
pi_141233774
Een dag niet gemeten is een dag niet gelopen.

_O-
pi_141233820
Zucht.. vakantiestruggles. Mijn vriend en ik hadden nog niet echt duidelijke plannen gemaakt, omdat hij nog steeds probeert om naar een internationaal roeitoernooi uitgezonden te worden. Nu die kansen steeds kleiner worden, gaan we toch maar over vakantie nadenken. Maar ik dacht dat we soort van afgesproken hadden dat we iig in juli zouden gaan. Maar de kans is nog steeds dat hij dan naar een toernooi is, maar het kan ook zijn dat hij naar een toernooi in september gaat. En omdat als je nog langer wacht, boeken voor juli heel duur is, wil hij eind augustus gaan. Maar dan zit ik midden in mijn M voorbereiding en heb ik zo'n oefenloop gepland staan. Best lastig zo'n marathonvoorbereiding :o
pi_141233995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:22 schreef flipsen het volgende:
Dan ben ik toch blij dat ik niet bij/met een AV loop :@
Dit soort ongein doen wij alleen in de zomer gelukkig.

Gisteren wel een redelijk bizarre training. De teller stond op 16km en dat voor een baantraining :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:13:42 #155
236410 MaleDuck
pi_141234010
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:12 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

En dan mag diegene mij er ook alstublieft meteen bijzetten op de 6km :) alvast bedankt. :P
Mijn vriendin vond het toch wel erg leuk. Dus ze wou nog wel een keertje.

Vanavond heb ik een erg leuke training gedaan. Eerst een leuk stuk over het strand. Met ook nog technisch terrein trainen. Gewoon alleen over de rotsen lopen die achter op het strand liggen en grote keien enzo. Overal zeewier en water ertussen. Dus goed glad. Voelde je ook echt goed in al je spieren, al ging het niet zo snel :)
Daarna nog 11 keer Omaha beach opgerend en natuurlijk ook er weer af. Wat samen precies 1 km was met ongeveer 50 hoogtemeters. In totaal zo'n 600 hoogtemeters gemaakt denk ik. Maar vooral heel erg genoten van echt een leuke training. Zoveel technisch terrein hier, hou ik van! O+
Done :)

Hier gister ook gelopen, alleen een irriterende heupspier :(
Tijdens het lopen had ik er alleen aan het begin last van, daarna trok het weg... Maar nu is hij weer super gevoelig...
pi_141234282
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:12 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit soort ongein doen wij alleen in de zomer gelukkig.

Gisteren wel een redelijk bizarre training. De teller stond op 16km en dat voor een baantraining :P
Wij doen het hele jaar door grondoefeningen. Behalve als het heeft geregend.

16km op de baan is wel een beetje bizar ja. Wat stond er op het programma?
pi_141234874
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef Prins78 het volgende:

[..]

Ik ben dus één van die 10 km lopers. Wij hebben het landelijke deel overgeslagen, maar zijn wel door Park Schothorst gelopen.

Ik heb inmiddels ook nog een foto van mezelf en junior gevonden:
SPOILER: volgende keer ogen open
pi_141235322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:13 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik ben dus één van die 10 km lopers. Wij hebben het landelijke deel overgeslagen, maar zijn wel door Park Schothorst gelopen.

Je moet de volgende keer wel je ogen open houden hoor. Straks loop je nog onder een auto.
pi_141235519
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:39 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Wij doen het hele jaar door grondoefeningen. Behalve als het heeft geregend.

16km op de baan is wel een beetje bizar ja. Wat stond er op het programma?
16 km was inclusief warmingup en rustafstanden tussendoor. Klokje gaat in het begin aan en aan het einde weer uit.

Warmingup + loopscholing ~ 3km
5x100p100 ~ 1km
8x600p400-200p200 ~ 11.2km
Uitlopen ~ 500m

Verder nog wat gps-foutmarge en pauzes pak je in de buitenbocht.

Was behoorlijk pittig, vooral omdat de tempo's hoog lagen.
pi_141235624
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

16 km was inclusief warmingup en rustafstanden tussendoor. Klokje gaat in het begin aan en aan het einde weer uit.

5x100p100 ~ 1km
Uitlopen ~ 500m

Ook op lagere tempo's ziet dat eruit als een flinke training.
pi_141235671
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je moet de volgende keer wel je ogen open houden hoor. Straks loop je nog onder een auto.
Mijn dochter heeft het beter begrepen. Ik zal de volgende keer proberen rekening te houden met de fotograaf (zweeffoto met duimpjes is natuurlijk het ultieme doel).
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:52:51 #162
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141237488
quote:

[..]

Running blind? :+

Leuke foto O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:56:14 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141237584
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

5x100p100 ~ 1km
Uitlopen ~ 500m

Poeh! Pittig. Hoe lang duurt die training dan?
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 11:02:11 #164
5428 crew  miss_sly
pi_141237768
Ik zie dat SEMTEX de Flow Ladiesrun in Eindhoven gaat lopen, 10 km.
Ik ga daar voor het eerst met een run meedoen, wel maar 5 km hoor. Ik heb er zin in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_141237958
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:52 schreef Yuki het volgende:

[..]

Running blind? :+

Leuke foto O+
Ik heb een blindengeleidenkind in opleiding. ;)
pi_141238389
Net terug van een "herstelrondje". Tenminste dat was de bedoeling...
Eerste vier km rustig proberen te lopen en hierbij veel op mijn houding gelet waardoor ik harder ging dan gepland en daarna een paar korte versnellingen van 30sec, al zie je die niet in de grafiek, die danst alle kanten op.

Hoe lang houden jullie meestal rust na een 10km of HM op wedstrijdtempo?
MyAsics adviseert een week rust na de HM ivm herstel maar dit vind ik erg lang.
Ik had maandag en gister lichte spierpijn in mijn bovenbenen na de HM en vandaag voelen ze nog iets vermoeid. Deze week licht trainen moet kunnen toch?
Het was in ieder geval heerlijk om weer te lopen.
http://www.endomondo.com/workouts/359189421/10903000

@miss_sly, leuk, 5 km is niets mis mee
pi_141238497
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:18 schreef runninglinda het volgende:
Eerste vier km rustig proberen te lopen en hierbij veel op mijn houding gelet waardoor ik harder ging dan gepland en daarna een paar korte versnellingen van 30sec, al zie je die niet in de grafiek, die danst alle kanten op.

Ik had maandag en gister lichte spierpijn in mijn bovenbenen na de HM en vandaag voelen ze nog iets vermoeid. Deze week licht trainen moet kunnen toch?

Ja gewoon een beetje op gevoel afgaan. Ik vind vaak fietsen wel fijner als herstel dan lopen :o Maar als het heerlijk voelt, kan het geen kwaad lijkt me!
pi_141238607
quote:

Ik ga donderdag pas weer, na mijn HM van zondag. Al heb ik gisteren bij Pearl Jam nog een aanslag op mijn benen gepleegd. Maar ze voelen eigenlijk wel goed ja. Heb alleen wat last op de bal van mijn rechtervoet, in het midden, waarop ik land zeg maar. Maar ach, dat gaat wel over. Mijn trainer gaat overigens uit van 2 weken tot volledig herstel.
pi_141238642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 07:11 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

110 zou ik niet doen, die is erg basic. In die prijsklasse heb je de 10, of de nieuwe 15 als je hrm wilt. De 220 is een stuk uitgebreider. Of ergens voor weinig een 210 of 610 vandaan halen. Of, als grootte niet heel veel uitmaakt, een 310xt.

Als de 220 binnen je budget past zou ik ook naar de TomTom Cardio kijken (multisport of running). Daar zit optische hartslagmeting in ingebouwd, waardoor je geen band nodig hebt. Als ik er nu een zou kopen zou het die zijn.

Of een Suunto 2R. Die heeft geen optische hartslagmeting, maar is wel een tof horloge.
Thanks. Ik zit even al die dingen te googlen :P Eigenlijk vind ik >200¤ iets teveel van het goede, maar zoals vaker (met o.a. tablets, laptops enzo) vind ik het dan ook kut als ik later een functie mis :{
pi_141239021
quote:

[..]

O+

@Linda, dat tempo is niet echt herstellen ;) Hoewel, voor een snelheidsduivel als jou misschien weer wel :)
pi_141239038
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja gewoon een beetje op gevoel afgaan. Ik vind vaak fietsen wel fijner als herstel dan lopen :o Maar als het heerlijk voelt, kan het geen kwaad lijkt me!
Lijkt me ook wel fijn, alleen heb er (nog) geen goede fiets voor :P
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga donderdag pas weer, na mijn HM van zondag. Al heb ik gisteren bij Pearl Jam nog een aanslag op mijn benen gepleegd. Maar ze voelen eigenlijk wel goed ja. Heb alleen wat last op de bal van mijn rechtervoet, in het midden, waarop ik land zeg maar. Maar ach, dat gaat wel over. Mijn trainer gaat overigens uit van 2 weken tot volledig herstel.
Ja ik denk ook wel dat er minimaal 2 weken nodig zijn om volledig te herstellen, zou op dit moment niet hetzelfde kunnen presteren als zondag.
Niet gaan lopen verstoord heel m'n ritme en word er sjaggie van dus blijf lekker lopen alleen dan wel iets rustiger de komende week.
Pearl Jam is een prima alternatief!
pi_141239308
@Nirak
Ik schrok er ook van toen ik thuis kwam, kijk onderweg nooit naar snelheid e.d.
Het was maar een kort rondje dus dan kan het wel.
pi_141239370
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:36 schreef runninglinda het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel fijn, alleen heb er (nog) geen goede fiets voor :P

[..]

Ja ik denk ook wel dat er minimaal 2 weken nodig zijn om volledig te herstellen, zou op dit moment niet hetzelfde kunnen presteren als zondag.
Niet gaan lopen verstoord heel m'n ritme en word er sjaggie van dus blijf lekker lopen alleen dan wel iets rustiger de komende week.
Pearl Jam is een prima alternatief!
Waarom heten jouw rondjes zwart of wit? :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:15:50 #174
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141240249
quote:

Hahahahaha!!! Dat is geen herstelloopje nee ;)
pi_141240371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom heten jouw rondjes zwart of wit? :P
Ik gok: om bij te houden op welke schoenen ze loopt.
pi_141240466
Toch maar weer begonnen met C25k en week 1 ging beter dan verwacht. :P Heujj
pi_141240547
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Poeh! Pittig. Hoe lang duurt die training dan?
Ongeveer 1:45
pi_141240564
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:20 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik gok: om bij te houden op welke schoenen ze loopt.
Of dat een loopje lekker ging of niet.
pi_141241180
Ik heb zwarte en witte schoenen. Van t zelfde model asics culumus 15 normale en extra sma
ll. Maat dat is me te lang om op te schrijven. Vind t wel fijn om km's per schoen te weten, kan ik op tijd nieuwe schoenen kopen en inlopen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 12:54:37 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141241332
:X de foto's van vorige week vrijdag _O-
k pis bijna in mn broek van de vreselijkheid ervan.

en tig foto's van mn ass, net of ik te hard ging om ze van mn kop te maken :X

SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:12:32 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141241913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:54 schreef Ynske het volgende:

SPOILER
Hahahaha!
pi_141241984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:54 schreef Ynske het volgende:

SPOILER
Volgens mij verschilt het aantal rijen afhankelijk van de grootte van je scherm :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 13:15:34 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141242008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:14 schreef Zhano het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt het aantal rijen afhankelijk van de grootte van je scherm :P
ow... hmm zoek een paars shirtje, zwarte broek, enorme ass, lange haren in een knot/staart en rode kop *)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141242119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

ow... hmm zoek een paars shirtje, zwarte broek, enorme ass, lange haren in een knot/staart en rode kop *)
Noh, lekker negatief :o
pi_141242199
quote:

[..]

Oypo-tip: Als je een foto aanklikt, en dan op "Productinfo" klikt, dan krijg je een directe link naar de foto.

SPOILER
pi_141242212
quote:

[..]

Startnummer 212?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 13:22:02 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141242235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:20 schreef pijll het volgende:

[..]

Oypo-tip: Als je een foto aanklikt, en dan op "Productinfo" klikt, dan krijg je een directe link naar de foto.

SPOILER

ik vond dit de beste :P

http://oypo.nl/FB87194982E49EE76433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:21 schreef McTwente het volgende:

[..]

Startnummer 212?
dat had ik idd ook kunnen zeggen :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141244329
Nou vandaag de zure vruchten mogen plukken van 3 weken niet lopen.(tijdelijk andere prioriteiten, gecombineerd met uitstelgedrag), Vandaag toch maar gegaan. Ik dacht nog: ik doe rustig aan, ga voor een 5km in D1.
Ten eerste schoot mijn hartslag direct omhoog, duurde een km voor deze weer laag genoeg was. vervolgen rustig doorgehobbeld, na 3,5 km toch maar even gewandeld vanwege last van pijntjes in de enkel en de knie en vervolgens de laatste 1,5 km nog hééél langzaam uitgelopen.
Misschien had ik een slechte dag, misschien te snel gaan lopen na de lunch, maar het ging voor geen meter. :(

Maar goed, les geleerd: consequenter blijven lopen! zaterdag weer!
pi_141245290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:25 schreef Zhano het volgende:

[..]

Thanks. Ik zit even al die dingen te googlen :P Eigenlijk vind ik >200¤ iets teveel van het goede, maar zoals vaker (met o.a. tablets, laptops enzo) vind ik het dan ook kut als ik later een functie mis :{
Heb zelf een TomTom runner icm losse hartslagband (vond 270 wel erg veel ineens), en wel de wahoo blue voor 49 euro, in toaal toch weer 219 euro maar een hartslagmeter helpt toch wel met inzichten en dergelijke. Achteraf was ik misschien toch voor de cardio gegaan, toch wel erg fijn als je alleen even een horloge om hoeft te doen....

Verder een fijn horloge, dankzij de quickgps (elke 3 dagen ff aan je pc hangen voor de updates) over het algemeen binnen 5 a 10 seconden een fix. Makkelijk in gebruik, compact. Wel vrij basic qua functies maar ik mis er zelf op dit moment niks aan...

Auto upload naar Runkeeper, binnenkort als het goed is ook endomondo. Wordt ook nog volop aan doorontwikkeld (kan het ook wel gebruiken eerlijk gezegd)... Al met al geen spijt van nog. Zou hem zeker meenemen in je overweging :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 14:50:53 #190
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141245498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:25 schreef Zhano het volgende:

[..]

Ik heb de 210 met hartslagmeter, is ook een hele fijne :Y
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141245697
Dikke spierpijn van gisteren. :{ Conclusie, het was veel te veel van het goede, volgende keer rustiger aan. Volgende week gaat hem alleen niet worden want dan hebben we een uitje met mijn werk dus even kijken of ik misschien een andere training mee kan lopen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:05:38 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141246024
Ik realiseer me ineens dat er voorlopig geen/weinig wedstrijden zullen worden gelopen tot aan mijn HM. Behalve de Ekiden dan hè? ;) Zondagochtenden zullen allemaal vol zitten.

Trainingsschema gaat nu echt weer beginnen, met de LDL standaard op zondagochtend 9 uur. De 2 zondagochtenden die ik niet kan zal ik gaan vrijwilligen bij de trimloop bij eigen club :P

Ik heb het graag over voor een goed doel :s)
pi_141246620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik vond dit de beste :P

http://oypo.nl/FB87194982E49EE76433

[..]

dat had ik idd ook kunnen zeggen :D
LOL, frustrerend foto's van je bips als je daar zoveel zelfvertrouwen in hebt ;) Dat had ik ook, maar je bips wordt echt minder aanwezig van hardlopen (icm minder eten/snoepen) en ook mooier van vorm :D
Maar leuk om jou ook eens voorbij te zien komen op foto's!
pi_141246832
Heeft iemand een site waar je echt goed die horloges kunt vergelijken? Ik vind bijna alleen maar dit soort onzin:

en nog http://www.sporthorlogece(...)za4OB_qR23LLFaXw_wcB maar ik weet niet of ze daar alles hebben.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:31:48 #195
236410 MaleDuck
pi_141246885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:30 schreef Zhano het volgende:
Heeft iemand een site waar je echt goed die horloges kunt vergelijken? Ik vind bijna alleen maar dit soort onzin:
[ afbeelding ]

en nog http://www.sporthorlogece(...)za4OB_qR23LLFaXw_wcB maar ik weet niet of ze daar alles hebben.
Zoek eerst goed uit bij http://www.dcrainmaker.com/ wat je precies wil en ga aan de hand daarmee gericht op zoek binnen de webshops welke de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft ;)
pi_141246928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:30 schreef Zhano het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.dcrainmaker.co(...)or?type=watch#select
pi_141246943
wat MD dus zegt ;)
pi_141247216
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:24 schreef Nirak het volgende:

[..]

LOL, frustrerend foto's van je bips als je daar zoveel zelfvertrouwen in hebt ;) Dat had ik ook, maar je bips wordt echt minder aanwezig van hardlopen (icm minder eten/snoepen) en ook mooier van vorm :D
And fat bottomed girls make the rocking world go round!
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:47:54 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141247520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 15:48:12 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141247529
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:24 schreef Nirak het volgende:

[..]

quote:

[..]

O+
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:50:35 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141247618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:56 schreef Nanook24 het volgende:
Dikke spierpijn van gisteren. :{ Conclusie, het was veel te veel van het goede, volgende keer rustiger aan. Volgende week gaat hem alleen niet worden want dan hebben we een uitje met mijn werk dus even kijken of ik misschien een andere training mee kan lopen.
Spierpijn kan geen kwaad hoor. Zolang je er maar goed van herstelt. En in deze situatie vooral op tijd herstelt voor je komende wedstrijd *O*
Ik heb na een pittige training ook spierpijn O+ ik hou van spierpijn ;) weet ik tenminste dat ik hard gewerkt heb.
Net als moe zijn na een training O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:58:01 #202
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141247936
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat spierpijn dus eigenlijk niet goed is, omdat je je spieren hebt beschadigd ofzo. Geen idee verder, ik heb tot op heden nog niet écht spierpijn gehad van het rennen, wel af en toe wat/flink stijf de volgende dag.
pi_141247943
Misschien ben ik wat traag van begrip, maar is TomTom de enige met een geïntegreerde hartslagmeter? :o :P
pi_141247991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:58 schreef flipsen het volgende:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat spierpijn dus eigenlijk niet goed is, omdat je je spieren hebt beschadigd ofzo. Geen idee verder, ik heb tot op heden nog niet écht spierpijn gehad van het rennen, wel af en toe wat/flink stijf de volgende dag.
Elke keer dat je traint beschadig je je spieren een beetje. In het herstel daarvan worden ze sterker.
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:01:42 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141248101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:58 schreef flipsen het volgende:
Je beschadigt altijd spiervezels, dat sowieso. Dat betekent niet per definitie spierpijn.

Spierpijn is (bij mij althans) altijd of een overbelasting van spieren of een belasting van spieren die je normaal niet zo gebruikt. Dus @Nanook, waarschijnlijk geven je spieren aan wat je zelf al had bedacht: het was iets te intensief.
pi_141248136
quote:

[..]

^O^
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:24:53 #207
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_141248970
Ik heb vandaag les 33 gelopen: 40 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. Het ging lekker, wel traag. Maar vergeleken met een soortgelijke les van 14 dagen geleden had ik dezelfde gemiddelde hartslag maar was ik gemiddeld 18 sec/km sneller :D Nog een paar lesjes en dan de 10 km. Vind het wel een rare opbouw hebben. De laatste week zijn hele korte loopjes, tot nu toe was 7 km lopen de verste afstand.
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:31:57 #208
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141249194
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:24 schreef te-brengla het volgende:
Ik heb vandaag les 33 gelopen: 40 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. Het ging lekker, wel traag. Maar vergeleken met een soortgelijke les van 14 dagen geleden had ik dezelfde gemiddelde hartslag maar was ik gemiddeld 18 sec/km sneller :D Nog een paar lesjes en dan de 10 km. Vind het wel een rare opbouw hebben. De laatste week zijn hele korte loopjes, tot nu toe was 7 km lopen de verste afstand.
Zooo dat is echt een flink stuk sneller!
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:32:28 #209
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141249216
Ik ga ook weer even de deur uit, kan nog net voor de wedstrijd. Vanaag Bella mee ipv Pincho, mobiel gaat ook weer mee om misschien nog wel een fotootje te schieten (zonnig, maar berekoud). Endomondo aan is wellicht ook nog een idee, dus als er nog aanmoedigers zijn... :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:33:38 #210
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141249252
Krijg trouwens mijn training vanuit Garmin Connect opeens niet geupload naar mijn horloge :( Even alles herstarten en dan kijk ik later wel, ga ik nu gewoon op de "klok" lopen (25´, 1´ en 7´), doen de alarmen het tenminste ook weer zodat ik niet te hard van stapel loop :)
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:47:30 #211
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141249725
Wellicht wel interessant voor mensen die graag een snelle(re) 5k willen lopen: http://www.runnersworld.c(...)ut-fast-your-next-5k
pi_141249940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:47 schreef Wolve000 het volgende:
Wellicht wel interessant voor mensen die graag een snelle(re) 5k willen lopen: http://www.runnersworld.c(...)ut-fast-your-next-5k
Te hard beginnen: check!
It has to mean something
pi_141250733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Te hard beginnen: check!
5km is dan voor de meeste mensen ook niet een afstand waarop je even lekker rustig gaat lopen. Knallen. En op het eind doodgaan (dat begint soms al halverwege). Zo hoor je een 5k-race te lopen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:24:31 #214
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141250882
Voor een 5k wil ik dan ook nog wel een fatsoenlijke warming-up doen. Tenminste, als ik hard wil gaan.
pi_141251063
Met koude spieren de eerste km 6% harder dan normaal starten lijkt me ook vrij onverstandig.
pi_141251281
quote:

Ah O+
pi_141251490
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:50 schreef Murmeli het volgende:
Zolang je er maar goed van herstelt. En in deze situatie vooral op tijd herstelt voor je komende wedstrijd
Dit vind ik nu vooral even belangrijk ja. Ik kan die spierpijn eigenlijk helemaal niet gebruiken in de aanloop naar mijn poging om mijn 10km te verbeteren. Maar goed, ik heb nog even om te herstellen, morgen nog even een kort rondje en dan zondag eens kijken met hoeveel minuten ik mijn 10km van Hoorn kan verbeteren.
quote:
En deze inderdaad. Ik vind jullie hartstikke stoer dat jullie zijn begonnen met hardlopen en Nirak is het levende bewijs dat hardlopen en een veranderd eetpatroon hele grote veranderingen teweeg kan brengen. _O_
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:49:17 #218
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141251662
Er klopt echt weer geen moer van Endomondo op mobiel :( Maar dan ook echt he-le-maal niets... Heb de mobiele en de Garmin even naast elkaar gezet in Endomondo, wat een bizar verschil in km-tijden (en wat een mooie negatieve split had het geweest als het laatste rondje Bella niet was "weggelopen" en ik moest achteruitkijkend moest lopen).

Hm, nieuw Garmin record op de 5km: 31:04 *O*
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:53:04 #219
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141251801
Maar geen bekertjes in Endomondo :? Ook de 3km heb ik nog nooit sneller gelopen :(
pi_141251940
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:19 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

5km is dan voor de meeste mensen ook niet een afstand waarop je even lekker rustig gaat lopen. Knallen. En op het eind doodgaan (dat begint soms al halverwege). Zo hoor je een 5k-race te lopen.
Mijn rondje van gisteren doet mij wel vrezen dat ik op de Ekiden niet echt 5km ga kunnen knallen :')
Geen idee hoe lang het herstel van die ropa-kilometers duurt maar gisteren had ik echt nog heel veel pijn.
It has to mean something
pi_141254347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:49 schreef flipsen het volgende:
Er klopt echt weer geen moer van Endomondo op mobiel :( Maar dan ook echt he-le-maal niets... Heb de mobiele en de Garmin even naast elkaar gezet in Endomondo, wat een bizar verschil in km-tijden (en wat een mooie negatieve split had het geweest als het laatste rondje Bella niet was "weggelopen" en ik moest achteruitkijkend moest lopen).

Hm, nieuw Garmin record op de 5km: 31:04 *O*
De app van endomondo geeft geen bekertjes weer, daarvoor moet je de webversie hebben :)
pi_141254650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:33 schreef flipsen het volgende:
Krijg trouwens mijn training vanuit Garmin Connect opeens niet geupload naar mijn horloge :( Even alles herstarten en dan kijk ik later wel, ga ik nu gewoon op de "klok" lopen (25´, 1´ en 7´), doen de alarmen het tenminste ook weer zodat ik niet te hard van stapel loop :)
Ik heb geleerd dat de mijne dat ook niet doet als de naam te lang is. Dus "intervaltraining 6 x 200" pakt hij niet maar "i6x200" wel.. Zou dat kunnen?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:43 schreef Nanook24 het volgende:

[..]
[..]

En deze inderdaad. Ik vind jullie hartstikke stoer dat jullie zijn begonnen met hardlopen en Nirak is het levende bewijs dat hardlopen en een veranderd eetpatroon hele grote veranderingen teweeg kan brengen. _O_
*) Het kost discipline en doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat (minder wat om precies te zijn ;))
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 juni 2014 @ 18:52:29 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141254776
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:49 schreef Nirak het volgende:
[..]

*) Het kost discipline en doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat (minder wat om precies te zijn ;))

ik mis t nu echt :@
beetje boel frusti van t werk, en nu allemaal lamballen die t druk maken.
mensen ga voetballen kijken ofzo ;)
normaal zou ik dan zometeen gaan, maar ja...
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:23:49 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141256520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat SEMTEX de Flow Ladiesrun in Eindhoven gaat lopen, 10 km.
Ik ga daar voor het eerst met een run meedoen, wel maar 5 km hoor. Ik heb er zin in!
Yup, zin in!
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:24:55 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141256602
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:24 schreef mosselmossel het volgende:
Al heb ik gisteren bij Pearl Jam nog een aanslag op mijn benen gepleegd.
Dat was ook de reden dat ik vorige week donderdag niet heb getraind :D (al heette die reden bij mij Soundgarden :P )
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:39:32 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141257714
quote:
Hier niet hoor ;) :P

Maar lekker gelopen dus :)
pi_141258765
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat was ook de reden dat ik vorige week donderdag niet heb getraind :D (al heette die reden bij mij Soundgarden :P )
Whoaah! Soundgarden is vet ook! Jouw vriend (was-ie dat op de foto?) heeft ook Soundgarden-haar, zag ik vant weekend :D
pi_141259012
Het was echt superfijn naar huis treinen en boodschappen doen. Suuuuper rustig O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:04:51 #230
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141259296
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:43 schreef Nirak het volgende:

[..]

De app van endomondo geeft geen bekertjes weer, daarvoor moet je de webversie hebben :)
Ik kijk op de webversie. Als je op de beker naast de tijden klikt zijn de 3km en de 5km sneller dan de records op mijn profiel. Ik wil bekertjes :( Maar goed, ik ga de endomondo-gps training eraf halen, misschien werkt dat :)

Edit: Inmiddels wel mijn verdiende bekertje te zien op de 5km, niet op de 3km
Edit2: Ik blijk al eens sneller gelopen te hebben op de 3 zie ik nu :) Ok, sorry voor het gezeur. Nu maar de "overwinning" van Oranje gaan vieren
pi_141260354
Pff wat een avond.. 30 minuten hardlopen en daarna zou ik met mijn vriend boodschappen doen.. alleen ik had geen sleutels bij me en toen was hij zijn sleutels vergeten :| Dus toen waren we buitengesloten.
De slotenmaker kon gelukkig gauw komen maar had nog best lang nodig om de deur open te krijgen.. en de factuur krijgen we later.

Loopje ging op zich wel oke..

http://www.endomondo.com/workouts/359472039/11367364
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:26:40 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141260432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Pff wat een avond.. 30 minuten hardlopen en daarna zou ik met mijn vriend boodschappen doen.. alleen ik had geen sleutels bij me en toen was hij zijn sleutels vergeten :| Dus toen waren we buitengesloten.
De slotenmaker kon gelukkig gauw komen maar had nog best lang nodig om de deur open te krijgen.. en de factuur krijgen we later.

Loopje ging op zich wel oke..

http://www.endomondo.com/workouts/359472039/11367364
Oeh, da´s kut he? Ons ook wel eens gebeurd, dure grapjes (vooral ´s avonds in het weekend, terwijl je 25km buiten de stad woont).
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:36:44 #233
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141260897
In het kader van "domme vragen bestaan niet": Ik liep vandaag 5,35km in 34 minuten, 6:21 gemiddeld en heb daarmee 596kcal verbrand volgens Endomondo. Nu zie ik de stats van Krista en die rende vandaag 5,70km (verder), in 31 minuten (sneller) met 5:26 gemiddeld (sneller), maar die heeft daarmee maar 339 kcal verbrand :? Gemiddelde hartslag en max hartslag liggen ook redelijk dicht bij elkaar, hoe kan dat verschil dan zo groot zijn?
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:37:45 #234
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141260953
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:36 schreef flipsen het volgende:
In het kader van "domme vragen bestaan niet": Ik liep vandaag 5,35km in 34 minuten, 6:21 gemiddeld en heb daarmee 596kcal verbrand volgens Endomondo. Nu zie ik de stats van Krista en die rende vandaag 5,70km (verder), in 31 minuten (sneller) met 5:26 gemiddeld (sneller), maar die heeft daarmee maar 339 kcal verbrand :? Gemiddelde hartslag en max hartslag liggen ook redelijk dicht bij elkaar, hoe kan dat verschil dan zo groot zijn?
Geslacht, gewicht, hoogteverschillen...dat soort elementen
F means you're fucked
pi_141260962
quote:
Zij is een slanke den en jij een dik vet varken? Iets daarmee zal het van doen hebben. Jij bent vast zwaarder. Bovendien verbranden mannen meer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:39:03 #236
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141261018
Zal ze wel erg slank zijn ja :P En ik heb inderdaad wel wat heuvelachtiger terrein. Maar mannen verbranden sowieso meer dan vrouwen? Zielug voor al die lijnende/rennende dames :D
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:43:59 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141261214
Zet de Garmin stats naast elkaar binnen mijn loopgroepje en na exact dezelfde training zijn de aantallen verbrande calorieën allen verschillend :) Je hebt sowieso ook in je horloge (of ander monitoring ding) ingesteld welk geslacht je hebt en je gewicht en lengte.

Holland w/
pi_141261621
quote:
Gewicht en hartslag denk ik. Sinds ik met Garmin train berekent hij mijn kcal verbruik met al mijn gegevens (bijvoorbeeld ook hartslag als percentage van mijn max), en is het gelijk een stuk lager. Dus die schatting daarvoor klopten blijkbaar niet goed.

Wel jammer, ik moet echt lang lopen om 1000 kcal te verbranden en ik ken ook mannen die dat met een kleine 10km al eraf hebben :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:56:07 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141261802
Ik heb met 10km circa 700 eraf, met een HM 1500 :P
pi_141261936
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:56 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb met 10km circa 700 eraf, met een HM 1500 :P
Hangt ook weer van de snelheid af geloof ik.. Ik had vrijdag met 18.7 km nog geen 1100 kcal :(
pi_141262222
quote:
Ik liep gisteren 7.13km in 44:49 en verbrandde maar 256kcal volgens Endo. Na 17,5 maar 791.
pi_141262332
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik liep gisteren 7.13km in 44:49 en verbrandde maar 256kcal volgens Endo. Na 17,5 maar 791.
Haha jij bent helemaal verneukt :P
Aan de andere kant, als jij echt de hoeveelheden eet die je zegt te eten en zo slank blijft, verbrand je waarschijnlijk toch wel meer dan de HRM uitrekent.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:05:59 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141262381
Mijn meest calorievretende loopje was mijn 32km *O*
Calories: 2,464 C
Bijna een complete daginname aan voedsel verbrand :D
pi_141262544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha jij bent helemaal verneukt :P
Aan de andere kant, als jij echt de hoeveelheden eet die je zegt te eten en zo slank blijft, verbrand je waarschijnlijk toch wel meer dan de HRM uitrekent.
Misschien dat het nu weer anders is, maar toen ik nog niet sportte was ik een stuk magerder dan nu en kon ik ook alles eten/drinken :P
pi_141262979
Vanavond de eerste korte, intensieve interval-/ sprint training gedaan. 2 maal 5x op 95% een meter of 40 á 50 sprinten is toch best pittig, maar je bent er ook zo mee klaar. Tussen de 2 setjes een passieve rust gedaan van een minuut of 3, om weer op adem te komen.

Zou graag m`n horloge uit willen lezen, maar dat laat de software vandaag niet toe. Waarschijnlijk lukt dit morgen of overmorgen om welke magische redenen dan ook wel weer.. Dat is trouwens al een paar weken zo. Ene keer geen problemen met gegevens downloaden van m`n horloge, de andere keer (zonder aantoonbare verschillen) werkt het gewoon niet :')

SPOILER: Dit was het programma vanavond
pi_141263130
Vanuit liggende positie? Hoe dan?
pi_141263321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Gewoon. Eerst een persietje doen, opstaan en van sprintenstein.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:22:25 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141263363
En dat is me ZWAAR :{ Ik heb een hekel aan dat soort oefeningen.
pi_141263395
Is dat nuttig voor cricket?
pi_141263451
Zit er ergens een wetenschappelijke basis achter, eigenlijk Levitas? Want ik heb nu een beetje het idee dat je maar gewoon iets doet om toch te kunnen lopen, zonder dat er een echte gedachte achter zit. Een opbouw? Een schema? Tegen wie ga je 100 meter sprinten als je eenmaal goed bent?
pi_141263658
Wij moeten ook wel eens in squat-positie blijven zitten tot het net geen pijn begint te doen, en dan een stukje sprinten. En dat een keer of 5. Naar is dat.
pi_141263838
Oke, fietsvakantie is geboekt! 15 dagen van Vilnius naar Tallinn fietsen, hemelsbreed 600km maar waarschijnlijk wordt het 1000-1200km. Ik moet wel één lange oefenloop missen maar ik neem ook maar hardloopschoenen mee en dan ga ik 1 of 2 keer hardlopen op een rustig fietsdagje :o
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:29:40 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141263843
:D Mijn zeer korte training van gister. Wordt weer tijd voor wat meer km's en regelmaat :Y
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:32:24 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141263988
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke, fietsvakantie is geboekt! 15 dagen van Vilnius naar Tallinn fietsen, hemelsbreed 600km maar waarschijnlijk wordt het 1000-1200km. Ik moet wel één lange oefenloop missen maar ik neem ook maar hardloopschoenen mee en dan ga ik 1 of 2 keer hardlopen op een rustig fietsdagje :o
Baltische staten, leuk :) Toch in augustus? Onze vroege vakantie komt wel erg goed uit nu de (halve) marathon training gaat beginnen. Toch weer eventjes rekening houden met je trainingen :)
pi_141264102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

Baltische staten, leuk :) Toch in augustus? Onze vroege vakantie komt wel erg goed uit nu de (halve) marathon training gaat beginnen. Toch weer eventjes rekening houden met je trainingen :)
Ja, kon niet anders. Maar goed, van fietsen word je ook wel fit natuurlijk en dan moet ik voor die tijd maar vast veel trainingskms maken.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:38:56 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141264371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, kon niet anders. Maar goed, van fietsen word je ook wel fit natuurlijk en dan moet ik voor die tijd maar vast veel trainingskms maken.
Precies, fietsen is goed :)
Mijn meneer gaat 2 weken na zijn 1e marathon the Isle of Skye (Schotland) onveilig maken - wandelen met bepakking en kamperen. Ben benieuwd hoe dát gaat bevallen :{
pi_141264518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:38 schreef Quoi het volgende:

[..]

Precies, fietsen is goed :)
Mijn meneer gaat 2 weken na zijn 1e marathon the Isle of Skye (Schotland) onveilig maken - wandelen met bepakking en kamperen. Ben benieuwd hoe dát gaat bevallen :{
Dan moet-ie vooral niet vergeten een fijne fles Talisker mee te nemen!
pi_141264558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Gewoon languit op je buik gaan liggen. Armen vooruit (op de grond). Een beetje de situatie wanneer er een bal (grootte van een tennisbal) met een rot vaart op je af komt, er naartoe duikt, maar niet vangt of kunt stoppen. Je ligt dan uitgestrekt op de grond en moet als een malloot weer opstaan om achter die bal aan te gaan en zo snel en goed mogelijk terug gooien zodat je hopelijk de slagman uit kunt gooien.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dat nuttig voor cricket?
Spijker op z`n kop ;) Zie mijn reactie hierboven
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef mosselmossel het volgende:
Zit er ergens een wetenschappelijke basis achter, eigenlijk Levitas? Want ik heb nu een beetje het idee dat je maar gewoon iets doet om toch te kunnen lopen, zonder dat er een echte gedachte achter zit. Een opbouw? Een schema? Tegen wie ga je 100 meter sprinten als je eenmaal goed bent?
Hmm nee, het "iets doen om toch maar te kunnen lopen" is verleden tijd. Als ik loop, loop ik met een doel. Sowieso ten eerste omdat ik het leuk vind. Maar ook per training is een doel. Een LDL is, vanzelfsprekend, voor duurvermogen. Duurvermogen dat ik voor zowel het hardlopen als cricket nodig heb. De training op donderdag (vandaag woensdag) is een interval. De ene keer voor het hardlopen (dus langere intervallen, 200 of 400 meters), andere keer voor cricket (50-100 meter, met bal oefeningen).

Dit soort trainingen komen wel van bepaalde bekende websites af, maar een schema heb (nog) niet echt. Althans, niet "deze week doe ik x keer x meter. Volgende week x keer x meter". Ik ben overigens wel in gesprek met een Engelse coach over hoe ik alles optimaal kan combineren. Wellicht dat er dan wel een strakke opbouw komt, maar op dit moment heb ik daar geen behoefte aan
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef mosselmossel het volgende:
Tegen wie ga je 100 meter sprinten als je eenmaal goed bent?
Tegen niemand. Competitief 100 meter sprinten is ook helemaal m`n doel niet. Wel om sneller en explosiever te worden
pi_141264894
Ah, okee. Ik had niet het idee dat je cricket zo serieus speelde. Dacht dat dat meer voor erbij was.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:47:57 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141265052
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan moet-ie vooral niet vergeten een fijne fles Talisker mee te nemen!
Lekkere rokerige :Y Geen zorgen. Hij heeft zo'n boekje
:')

Ik vond het trouwens superleuk om distilleries te bezoeken daar en ben er malts door gaan waarderen
pi_141265346
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:45 schreef mosselmossel het volgende:
Ah, okee. Ik had niet het idee dat je cricket zo serieus speelde. Dacht dat dat meer voor erbij was.
*kuch* Dat is m/n competitieve en te perfectionistische karakter die de overhand neemt. Begin ergens aan, voor erbij idd, vind ik leuk, merk dat ik op bepaalde vlakken winst kan boeken om waardevoller te kunnen zijn voor het team en dan.....

Overigens krijgen hardlopen en cricket evenveel aandacht hoor. Probeer het een beetje te combineren qua trainingen. Krachttraining ben ik gaan doen omdat ik me regelmatig 's middags verveelde (i.v.m kut werktijden) en op deze manier de tijd relatief nuttig kon opvullen.

Het mooie zo is ook dat ik het ene seizoen (juni tot augustus) iets meer op de ene sport kan richten, terwijl ik de andere maanden op een andere sport kan richten, terwijl het toch in harmonie is

Anyhow, genoeg over mijn karakteristieke gezeik en cricket. Dat hoort hier niet helemaal thuis :)
pi_141265956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:05 schreef Quoi het volgende:
De 2 zondagochtenden die ik niet kan zal ik gaan vrijwilligen bij de trimloop bij eigen club :P
Ben jij er zondag a.s.?
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:04:27 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141266039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ben jij er zondag a.s.?
Nopes :N Jammer. Ben ik LDL aan het lopen aan de andere kant vd stad.
Ga je meedoen?
pi_141266156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nopes :N Jammer. Ben ik LDL aan het lopen aan de andere kant vd stad.
Ga je meedoen?
Misschien. Ik heb wel zin in een 5k-wedstrijdje.
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:15:09 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141266641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Misschien. Ik heb wel zin in een 5k-wedstrijdje.
Groot gelijk, doen! In Juli en Aug is er elke zondag een 5 w/ (dan wel om 10:00 uur starten, vanwege ons subtropische klimaat :') )
pi_141267372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Groot gelijk, doen! In Juli en Aug is er elke zondag een 5 w/ (dan wel om 10:00 uur starten, vanwege ons subtropische klimaat :') )
Ik weet het, maar de Kerkpolderloop en de Kwartaalloop heb ik al. Ik mis alleen nog de Bertusloop. Ik beslis last minute. Er zijn komend weekend heel veel leuke loopjes.

Overigens heb ik nu beide wedstrijden van Oranje met o.a. pijll gekeken en het blijft wennen om hem niet in hardloopkleding te zien. Ik besef ook dat sommige mensen überhaupt nog nooit in normale kleding gezien heb.
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:30:32 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141267676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik weet het, maar de Kerkpolderloop en de Kwartaalloop heb ik al. Ik mis alleen nog de Bertusloop. Ik beslis last minute. Er zijn komend weekend heel veel leuke loopjes.

Overigens heb ik nu beide wedstrijden van Oranje met o.a. pijll gekeken en het blijft wennen om hem niet in hardloopkleding te zien. Ik besef ook dat sommige mensen überhaupt nog nooit in normale kleding gezien heb.
heb ik al ? Ben je ook alle loopjes in de regio aan het afvinken? :D

Normale kleren is gek ja. Je zou mij idd ook gewoon niet herkennen, ook al was ik vrijwilliger zondag.
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:34:48 #268
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141267984
Ik heb geen normale kleren
F means you're fucked
pi_141268248
Al het zuurstof was verdwenen vanavond. Wel een heuveltraining gedaan. 1000 doden gestorven. Wat een benauwdheid. Maar wel gedaan. En het was gezellig. Dus ach!
Ja doei.
pi_141268300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:30 schreef Quoi het volgende:

[..]
heb ik al ? Ben je ook alle loopjes in de regio aan het afvinken? :D
Betrapt.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:34 schreef YUR het volgende:
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:47:34 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141268916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:34 schreef YUR het volgende:
Nu je het zegt! :X
pi_141269351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:04 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik kijk op de webversie. Als je op de beker naast de tijden klikt zijn de 3km en de 5km sneller dan de records op mijn profiel. Ik wil bekertjes :( Maar goed, ik ga de endomondo-gps training eraf halen, misschien werkt dat :)

Edit: Inmiddels wel mijn verdiende bekertje te zien op de 5km, niet op de 3km
Edit2: Ik blijk al eens sneller gelopen te hebben op de 3 zie ik nu :) Ok, sorry voor het gezeur. Nu maar de "overwinning" van Oranje gaan vieren
Soms heeft endomondo even tijd nodig, heel irritant..

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik mis t nu echt :@
beetje boel frusti van t werk, en nu allemaal lamballen die t druk maken.
mensen ga voetballen kijken ofzo ;)
normaal zou ik dan zometeen gaan, maar ja...
Ach, ik heb het afgelopen 1,5 jaar ook wel eens dipjes gehad, komt wel goed schatje :*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:39 schreef flipsen het volgende:
Zal ze wel erg slank zijn ja :P En ik heb inderdaad wel wat heuvelachtiger terrein. Maar mannen verbranden sowieso meer dan vrouwen? Zielug voor al die lijnende/rennende dames :D
Ik ben heel zielig, want hoe minder ik weeg hoe minder ik verbrand ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:05 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn meest calorievretende loopje was mijn 32km *O*
Calories: 2,464 C
Bijna een complete daginname aan voedsel verbrand :D
Bijna? Jezus als ik zoveel tot mij neem wordt ik weer tonnetje rond :( Ik neem gemiddeld genomen 1600 op een dag in (want moet/wil afvallen) en als ik sport meer, tussen 1900 en 2200 meestal.
Maarja, ieder lijf heeft dan ook een andere stofwisseling. En mijn lijf leeft, net als kinderen, van de lucht en de liefde :) O-)
pi_141271852
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:53 schreef Nirak het volgende:
Maarja, ieder lijf heeft dan ook een andere stofwisseling. En mijn lijf leeft, net als kinderen, van de lucht en de liefde :) O-)
Met alle respect, maar dit is echt onzin. Tuurlijk maakt stofwisseling wat uit, maar geen 1000 kcal per dag.
pi_141272771
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 23:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dit is echt onzin. Tuurlijk maakt stofwisseling wat uit, maar geen 1000 kcal per dag.
Dat zeg ik toch ook niet?
En dat ik leef van de liefde is gewoon een geintje :p
pi_141273300
1620 kcal afgelopen weekend op de HM.
pi_141273771
  donderdag 19 juni 2014 @ 00:23:14 #277
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141273977
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:17 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb weer eens wat losgemaakt geloof ik :@ Overigens klopt het plaatje maar half! Er is ooit eens een onderzoek gedaan, waarbij een groep mensen hun pink (geloof ik, pin me er niet op vast) moesten trainen door dagelijks oefeningen te doen. De andere groep moest alleen dénken dat ze hun pink trainden. Bleek dat die tweede groep wel degelijk een toename had in spierkracht _O-
pi_141277324
De ene 2000 kcal is de andere niet. Je kunt ook 2000 kcal aan hamburgers naar binnen proppen.
pi_141277445
Hmm, lijkt me niet zo voedzaam..

En dat heb ik ook ooit gelezen flipsen :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 07:51:30 #280
236410 MaleDuck
pi_141277613
Helaas voor mij vanavond geen wedstrijdje... ;( Teveel last van een bilspier om 5 km te knallen, wil geen risico lopen met het oog op de Ekiden... Dus vanavond maar een rustige 5 km in training en dan kijken hoe mijn lijf reageert en aan de hand daarvan mijn training tot de Ekiden aanpassen...
pi_141277781
Balen MD, nog van de ropa run overgehouden?
  donderdag 19 juni 2014 @ 08:43:28 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141278084
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 07:51 schreef MaleDuck het volgende:
Helaas voor mij vanavond geen wedstrijdje... ;( Teveel last van een bilspier om 5 km te knallen, wil geen risico lopen met het oog op de Ekiden... Dus vanavond maar een rustige 5 km in training en dan kijken hoe mijn lijf reageert en aan de hand daarvan mijn training tot de Ekiden aanpassen...
:(

Shit ik heb nog een schuld open staan bij jou :( van t weekend maak ik t over. :@
pi_141278165
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:17 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet volledig waar trouwens :o Als je bijvoorbeeld situps visualiseert, spannen je buikspieren zich echt aan en worden ze ook sterker. Veel zal het niet zijn though :P

Edit: spuit elf :o
pi_141278221
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:(

Shit ik heb nog een schuld open staan bij jou :( van t weekend maak ik t over. :@
Shit! Ook niet aan gedacht! Betaald!
  donderdag 19 juni 2014 @ 08:58:04 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141278266
quote:
99s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:54 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Shit! Ook niet aan gedacht!
Arme md kan straks niet meer eten. Lakse gasten zijn we ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:02:34 #286
236410 MaleDuck
pi_141278311
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:11 schreef Nirak het volgende:
Balen MD, nog van de ropa run overgehouden?
Ja, is eigenlijk erna erger geworden, heb weekje rust gehouden, maar het wil maar niet weg gaan... Dus daarom vanavond kijken of het met rustig lopen eruit wil gaan... en anders volgende week even langs de fysio...
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Arme md kan straks niet meer eten. Lakse gasten zijn we ;)
Tja, rijstwafels zijn gelukkig niet zo duur :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:29:20 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141278655
Die roparun heeft een aardige impact, als ik zo naar de erfenis kijk voor MD en Cynic en vorig jaar voor YUR. Lekker loopje :{w ;)
pi_141278773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:29 schreef Quoi het volgende:
Die roparun heeft een aardige impact, als ik zo naar de erfenis kijk voor MD en Cynic en vorig jaar voor YUR. Lekker loopje :{w ;)
En toch wil ik hem ook een keer lopen :D
pi_141278816
Straks eens voor andere schoenen kijken omdat ik vanwege mijn achillespees nu even met wat meer drop wil gaan lopen op de wat langere afstanden. Ik heb alleen geen idee welke schoenen het zouden moeten worden.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:37:39 #290
236410 MaleDuck
pi_141279868
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:29 schreef Quoi het volgende:
Ja, het is zwaar voor je lijf, maar het is niet te vergelijken met een ander evenement ;) Het gaat niet om tijd, maar om de teamprestatie voor het goede doel!
pi_141280048
Er is een beste kans dat ons bedrijf het volgend jaar weer gaat doen. Zou dan ook best weer mee willen doen. Ik zou dan alleen wel wat meer afstanden gaan trainen. Heb nu wel veel gelopen, maar niet vaak meer dan 12-13 km. Denk dat mijn lichaam niet helemaal gewend was aan die 70+ km in 1 weekend
It has to mean something
pi_141280986
Gaaf!!
Ik kreeg net van een sportdocent te horen dat er 68 leerlingen mee rennen in Roosendaal.
Dat zijn er veel! Leuk!
Dit zijn de shirt waar je ons aan kan herkennen :D
SPOILER: we vallen iig goed op ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:27:46 #293
236410 MaleDuck
pi_141281028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:45 schreef Cynic het volgende:
Er is een beste kans dat ons bedrijf het volgend jaar weer gaat doen. Zou dan ook best weer mee willen doen. Ik zou dan alleen wel wat meer afstanden gaan trainen. Heb nu wel veel gelopen, maar niet vaak meer dan 12-13 km. Denk dat mijn lichaam niet helemaal gewend was aan die 70+ km in 1 weekend
Dat is het bij mij ook, plus dat ik het idee heb dat door het vele aan de (schuinaflopende) rechterkant van de weg lopen, dat mijn spieren dat niet zo tof vonden.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:25 schreef streamnl het volgende:
Gaaf!!
Ik kreeg net van een sportdocent te horen dat er 68 leerlingen mee rennen in Roosendaal.
Dat zijn er veel! Leuk!
Lekker katoen zo te zien :X
pi_141281167
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:27 schreef MaleDuck het volgende:

Lekker katoen zo te zien :X
Ik vermoed ook dat het katoen is.
Volgens het labeltje zou het 100% polyester. Ik geloof dat niet. Zo voelt het ook niet.
Ach ja, ik heb er gelukkig twee. Voor elk afstand een nieuwe ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:39:12 #295
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141281285
@Stream, instrueer je die studenten van je ff goed? Dóórlopen! Ik zie die katoenen shirtjes altijd lopen en dan weer wandelen, dan weer sprinten. Heel vervelend ;)
pi_141281510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:39 schreef Quoi het volgende:
@Stream, instrueer je die studenten van je ff goed? Dóórlopen! Ik zie die katoenen shirtjes altijd lopen en dan weer wandelen, dan weer sprinten. Heel vervelend ;)
I know.
Ik blijf iig bij mijn leerlingen lopen. Want ik heb ze het logbestand beloofd. En schop ze wel vooruit. Ze moeten ook doorlopen anders mis ik de 10km loopje.
Alleen de jongen die de 10 loopt is vermoedelijk sneller. :(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2014 @ 11:54:43 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141281636
totaal offtopic
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2014 @ 11:55:06 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141281646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:25 schreef streamnl het volgende:
Gaaf!!
Dat zijn er veel! Leuk!
Tof!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141282279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat het katoen is.
Volgens het labeltje zou het 100% polyester. Ik geloof dat niet. Zo voelt het ook niet.
Ach ja, ik heb er gelukkig twee. Voor elk afstand een nieuwe ;)
Er staat performance in, kan niet meer mis gaan dus ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:21:43 #300
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141283883
Weer lekker gelopen gisteren. Die heuveltraining kon me gestolen worden, dus gewoon met een groep (wel kleiner dan normaal) een rondje gaan lopen. Toch weer bijna 10km geweest, zij het in 1u10m. Omdat er minder mensen waren, was er ook mensen van de langzamere groep met ons mee. Maar gezien de plotselinge warmte (mensen hadden het over 25+ graden), was het niet zo erg dat we niet zo hard gingen.

Bovendien mocht het wel rustig, want vanavond mogen we weer. Dit keer een fell race, zo'n 7km met een flinke klim. Het uitzicht schijnt het waard te zijn. We zullen zien! Zal wel relatief rustig zijn, want het is tijdens de wedstrijd van Engeland.

w/

Helaas gisteren niet meer aan toe gekomen om het loopje in Endomondo te zetten. Maar dat komt nog wel samen met die van vandaag.
pi_141284151
Naar de huisarts geweest voor 'n afspraak. Maar ik was om de een of andere duistere reden niet ingeschreven (had ik eigenlijk ergens in november al gedaan..). Fijn. Heb ik alle moed bijeen geschraapt (ik ben een doodsbange hypochonder die niet graag naar de huisarts gaat omdat ze bang is het slechtste nieuws ooit te krijgen :X ), krijg ik nog niet meteen een afspraak.... :X Maandag bellen. Hopelijk dan afspraak maken. 't Moet maar 's over zijn. Kan ik met een gerust hart hopelijk de M-training weer in kan gaan.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')