abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:57:49 #51
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit waar Volkert wel of niet mee moet leven.
Dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf uitmaken.

quote:
De klacht is dat de Telegraaf nieuws ziet in een wandelende ex-gedetineerde op een trottoir in Amsterdam, en dit inclusief chocoladeletters op de volledige voorpagina zet.
En veel mensen zijn het met de telegraaf eens. Veel mensen ook niet, anderen wel. En mag het daarom niet op de voorpagina verschijnen?

Of gaat het erom dat je eigenlijk vindt dat Volkert niet in de media mag komen zodat hij daarmee toch een soort van bescherming geniet? Het zou me niks verbazen als het dezelfde linkse rakkers zijn die nu roepen dat Volkert met rust gelaten moet worden, als degenen die stiekem stonden te juichen toen hij Fortuyn vermoord had.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_141189853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:54 schreef Hoplahopla het volgende:
Idem op directeurs van zorgverzekeraars, banken en woningbouwcorporaties. Die hebben ook genoeg doden op hun geweten.
Dat weet ik niet, indirect, vast wel.
Not here to provoke, here to educate.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:58:51 #53
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:53 schreef Ope het volgende:

[..]

Op pedofielen zou soberzo 95% toezicht moeten zijn
Ah, je kent het filmpje van de speld over pedofielofielen niet ;)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_141189872
Dit kon je haast van tevoren wel bedenken. Er is maar één krant in Nederland die zoiets zou doen. De Telegraaf gaat regelmatig over ethische grenzen heen. Hun meest walgelijke daad was toch wel dat ze zich op slinkse wijze naar binnen werkten in een ziekenhuis in Tripoli, om een 11-jarig Nederlands jochie lastig te vallen dat net z'n ouders en zusje had verloren bij een vliegtuigongeluk.

Voor een krant die bereid is om zó ver te gaan, is het fotograferen van Volkert maar een peulenschil. Er is verder geen enkel maatschappelijk belang gediend met die foto. De straf van Volkert (hoe laag ook), wordt er niet hoger van, niemand schiet er verder iets mee op.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:00:18 #55
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189888
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

omdat nieuwsgierigheid niets met nieuws te maken heeft maar met ongezonde interesse.
Waar ligt de grens van wat volgens jou ongezond is? Is dat niet voor iedereen verschillend?

quote:
Dit in tegenstelling tot wat je zou verwachten als je het woord ontleed.
Ook dat is een kwestie van mening.
pi_141189919
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waar ligt de grens van wat volgens jou ongezond is? Is dat niet voor iedereen verschillend?

[..]

Ook dat is een kwestie van mening.
Waarom vind je dit eigenlijk een goede actie van de Telegaar?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_141189922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah, je kent het filmpje van de speld over pedofielofielen niet
Nee, sorry
pi_141189938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat moet iedereen inderdaad voor zichzelf uitmaken.

[..]

En veel mensen zijn het met de telegraaf eens. Veel mensen ook niet, anderen wel. En mag het daarom niet op de voorpagina verschijnen?
Het staat de Telegraaf vrij om hun voorpagina te vullen met welke wandelende ex-gedetineerde dan ook. Ik vind het echter 0 nieuwswaarde hebben.

quote:
Of gaat het erom dat je eigenlijk vindt dat Volkert niet in de media mag komen zodat hij daarmee toch een soort van bescherming geniet?
Nee, daar gaat het niet om en dat is ook niet mijn mening.

quote:
Het zou me niks verbazen als het dezelfde linkse rakkers zijn die nu roepen dat Volkert met rust gelaten moet worden, als degenen die stiekem stonden te juichen toen hij Fortuyn vermoord had.
Ik ben niet links.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:07:17 #59
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik zag toevallig een paar gewoners in Apeldoorn geïnterviewd worden. Het kon ze maar weinig schelen. Deze man heeft heel bewust een moord gepleegd. De meeste mensen snappen dat je als buurman eigenlijk maar weinig van deze man te vrezen hebt. Ze snappen dat Volkert heel bewust deze actie heeft gepland. Da's heel wat anders dan een of andere psychopaat welke weer is losgelaten
En je denkt dat ze heel uitgebreid voor de camera gaan vertellen dat hij aan de hoogste boom moet? Het nieuws is hen gebracht op een manier waardoor het niet meer dan een 'ja wat moeten we hier nou mee' effect heeft, bovendien schijnt bijna niemand precies te weten waar hij woont. Dat maakt het voor die bewoners ook een stuk ongrijpbaarder. Maar als jij wist dat er een moordenaar naast je zou komen wonen, zou je je ook knap ongemakkelijk voelen. Ook al roept iedereen hier heel dapper van niet.

quote:
[..]

Dat zeg ik toch niet? Jij zegt dat er veel mensen Volkert wel iets willen aandoen. Verklaar dan eens waarom er niemand naar Apeldoorn is gekomen hiervoor? De buurt waar hij woont zou al lang en breed door het leger afgezet moeten zijn als al die klapjosti's de daad bij het woord hadden gevoegd
Hoe weet jij dat er geen mensen naar hem op zoek zijn? Denk jij serieus dat iemand die kwaad met hem wil, dat in de openbaarheid gaat brengen?

quote:
[..]

De man heeft 12 jaar geleden een moord gepleegd en heeft z'n straf uitgezeten. Hoe lang zou het nog nieuwswaardig blijven? "Volkert koopt nieuwe schoenen" "Volkert bezoekt dierentuin"
Volgens mij is zelfs de gemiddelde Telegraaf lezer er op een gegeven moment wel klaar mee.
Technisch gezien wel. Maar emotioneel is het een ander verhaal. Er zal best wel een moment komen dat men er klaar mee is, maar op dit moment is dat gewoon nog niet zo. Mensen zitten nog vers in het nieuws dat hij is vrijgekomen, de protesten daartegen, de politieke beroering daaromheen enz. Volkert is daar hoe dan ook de belichaming van. Hij staat nu eenmaal voor alles wat er om zijn persoon heen is gebeurd. Niet alleen Volkert zelf, maar de hele context om hem heen maakt het nieuwswaardig.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:08:22 #60
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom vind je dit eigenlijk een goede actie van de Telegaar?
Ik heb daar geen mening over. Maar ik vind wel dat de telegraaf dit gewoon naar buiten moet kunnen brengen.
pi_141189989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Of gaat het erom dat je eigenlijk vindt dat Volkert niet in de media mag komen zodat hij daarmee toch een soort van bescherming geniet? Het zou me niks verbazen als het dezelfde linkse rakkers zijn die nu roepen dat Volkert met rust gelaten moet worden, als degenen die stiekem stonden te juichen toen hij Fortuyn vermoord had.
Kijk, dit is altijd een beetje de echte rede van de Telelgraaf voor het plaatsen van z'n artikel. Links denkend Nederland in een zwart daglicht plaatsen. Realistisch gezien was het rechts Nederland welke de straf onrechtmatig wou verlengen omdat zijn vrijlating onrust zou veroorzaken. Dit gebeurde natuurlijk niet, maar hier zal je de Telegraaf niet over horen
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:08:57 #62
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141189995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:02 schreef Ope het volgende:

[..]

Nee, sorry

Geen dank.
pi_141190002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat mensen willen weten dat een moordenaar weer vrij rondloopt en in hun buurt komt wonen is vrij normaal.
Da's leuk, maar Volkert is natuurlijk niet de eerste ex-geditneerde die daar weer komt te wonen. De ophef gaat gewoon helemaal nergens over.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141190011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat de telegraaf dit gewoon naar buiten moet kunnen brengen.
Dat betwist volgens mij ook niemand.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_141190019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mensen die nog wat met hem te stellen hebben, gaan dat inderdaad niet op internet zetten. Maar geloof maar gerust dat die mensen er genoeg zijn.
Waarom leeft hij dan nog? Deze fotograaf kon hem blijkbaar ook makkelijk schieten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:10:54 #66
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141190023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Kijk, dit is altijd een beetje de echte rede van de Telelgraaf voor het plaatsen van z'n artikel. Links denkend Nederland in een zwart daglicht plaatsen. Realistisch gezien was het rechts Nederland welke de straf onrechtmatig wou verlengen omdat zijn vrijlating onrust zou veroorzaken. Dit gebeurde natuurlijk niet, maar hier zal je de Telegraaf niet over horen
Dat vind ik niet. Want aan de andere kant heb je ook hele groeperingen die weer hun pijlen op rechts richten, door te stellen dat de telegraaf met het plaatsen van de foto een schietroos op zijn hoofd zet.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:11:59 #67
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141190033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Da's leuk, maar Volkert is natuurlijk niet de eerste ex-geditneerde die daar weer komt te wonen. De ophef gaat gewoon helemaal nergens over.
We hebben het niet over iemand die een moord in alle anonimiteit heeft gepleegd he.
pi_141190051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:51 schreef Ope het volgende:
Laat hem eens met rust? Donder op man, als je iemand vermoord (wie dan ook) verdien je het om nooit meer met rust gelaten te worden.
Jij hebt vrij weinig met de rechtsstaat. ^O^
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:13:23 #69
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141190052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarom leeft hij dan nog? Deze fotograaf kon hem blijkbaar ook makkelijk schieten.
Weet ik dat, ik hou me daar niet zo mee bezig. Maar ik kan me zo voorstellen dat als ze hem willen pakken, dat niet doen op klaarlichte dag en als hij goed beveiligd wordt.
pi_141190065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

We hebben het niet over iemand die een moord in alle anonimiteit heeft gepleegd he.
En waarom moet dat iets uitmaken?

Je stelt dat de buurt recht heeft om te weten of er een moordenaar in de buurt woont.
Maar dat geldt dan alleen weer als het slachtoffer bekend genoeg is geweest of als de moorden prominent genoeg in het nieuws zijn geweest? Waar ligt de grens?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_141190069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:10 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Want aan de andere kant heb je ook hele groeperingen die weer hun pijlen op rechts richten, door te stellen dat de telegraaf met het plaatsen van de foto een schietroos op zijn hoofd zet.
Ik kan me werkelijk geen ander motief bedenken dan dat de telegaar dit dan ook doelbewust doet. Deze foto is niets anders dan het opstoken van het vuurtje.
pi_141190072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Weet ik dat, ik hou me daar niet zo mee bezig. Maar ik kan me zo voorstellen dat als ze hem willen pakken, dat niet doen op klaarlichte dag en als hij goed beveiligd wordt.
Net moest ik je nog geloven dat er genoeg mensen zijn die hem willen terugpakken en nu weet je het niet. Sterk verhaal man :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:14:24 #73
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_141190078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Dat betwist volgens mij ook niemand.
De eerste reacties onder de OP doen echter anders vermoeden.
pi_141190088
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Jij hebt vrij weinig met de rechtsstaat.
Dat niet zozeer, alleen naar mijn mening pleeg je sommige misdrijven voor het leven en kom je niet met een paar jaartjes chillen in een hokje met een playstation vanaf. Dit doen wij alleen dagelijks en zo erg is het niet
pi_141190090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat de mensen die de beveiliging regelen zo achterlijk zijn dat alleen overdag te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')