Yeah. De Ba'athisten spelen ook mee nog natuurlijk. Ik hoop wel, voor de tribal dudes en Ba'athisten, dat de terreurgroep ze er niet uit kickt als de fight gewonnen is, zoals in Maliquote:Op maandag 16 juni 2014 21:45 schreef Aloulou het volgende:
Het is net zo'n tijdelijke alliantie als in Noord-Mali; nationalistische Toeareg's waren het daar met al-Qaida figuren. In Irak is het ISIS met lokale stammen en wat baathisten. Net op Sky News Arabia een soennitisch-Iraakse stamleider die het ook uitlegde. ISIS is slechts de kop die het nieuws haalt, erachter zit meer vanuit lokale stammen (soennitisch). En aardig wat daarvan delen totaal niet het streven van ISIS bijv, maar haten Maliki wel allen uit de grond van hun hart. Het Iraakse leger wordt als zijn handlanger gezien en dus ook de vijand.
eerder andersom.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. De Ba'athisten spelen ook mee nog natuurlijk. Ik hoop wel, voor de tribal dudes en Ba'athisten, dat de terreurgroep ze er niet uit kickt als de fight gewonnen is, zoals in Mali.
Als dat geen grootspraak is, is dat nog enigszins hoopgevend.quote:
Dit is wat ik tot nu toe heb geloofd, maar ben bang dat ISIS een groot slachtpartij gaat beginnen in Bagdad en de revolutie ondermijnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als dat geen grootspraak is, is dat nog enigszins hoopgevend.
Ben benieuwd wat ze van die ISIS-bankoverval vinden: die $420 miljoen die gestolen is is Mosul gaat lijkt mij ten koste van hun stad.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Ik denk dat er een aantal gasten in dit topic nu wel een klein stijfje hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pas op schokkende beelden!!twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet 't niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk dat er een aantal gasten in dit topic nu wel een klein stijfje hebben.
Het lot dat heel Baghdad wacht ben ik bang. Afgeschoten door ISIS honden, omdat Obama te bang is om de terroristen uit te schakelen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pas op schokkende beelden!!twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Waren het er maar 800. Het zijn er duizenden (niemand weet hoeveel) die actief bezig zijn, en daarnaast hebben ze in Irak genoeg aanhangers die misschien niet zo actief bezig zijn maar het zeker wel steunen.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:34 schreef Pharmacist het volgende:
Vind het nog steeds indrukwekkend hoe 800 ISIS-strijders 30,000 soldaten de baas zijn.
Ik denk dat het een boel zegt over 1) de capaciteiten van ISIS en 2) het falen van het Irakese leger.
Wat ik persoonlijk denk dat een grote rol kan hebben gespeeld in dit falen is de 1-na laatste alinea:
"That discontent, he said, has intensified inside the Iraqi military command as the Iraqi civilian government has replaced some Sunni military leaders with Shiites, undermining “the effectiveness and cohesion of the Iraqi army,” the former commander said."
[..]
Walgelijk inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:37 schreef Stimorol- het volgende:
Ik denk dat ik dit topic ga ontvolgen, wordt misselijk van die acties van die goddelozen.
Het domste wat Obama kan doen is zich laten leiden door emoties of empathie en zich ermee bemoeien en dan weer "de Amerikanen die imperialistisch bezig zijn". De Irakezen kunnen dit zelf oplossen, en dat gaat er straks gigantisch hard aan toe. Zie Syrie. Obama moet er verstandig zo min mogelijk mee bemoeien. Laat regionale grootmachten zich er maar mee bemoeien (bijv Iran).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:04 schreef Nintex het volgende:
Het lot dat heel Baghdad wacht ben ik bang. Afgeschoten door ISIS honden, omdat Obama te bang is om de terroristen uit te schakelen.
Ik gok Iran.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Vraagje, waar gaan al die Arabische vluchtelingen heen?
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waren het er maar 800. Het zijn er duizenden (niemand weet hoeveel) die actief bezig zijn, en daarnaast hebben ze in Irak genoeg aanhangers die misschien niet zo actief bezig zijn maar het zeker wel steunen.
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden (VS), dan was het misschien nog redelijk onder controle te houden. Nu wordt het alleen maar lastiger.
[..]
Walgelijk inderdaad.
Gelukkig. Zodra ze zich maar niet gaan mengen met de Turkmenen en Koerden daar, die Arabieren zijn een plaag(in de zin van, hoe meer sji'ieten zich verplaatsen naar de plaatsen van Turkmenen en Koerden, hoe eerder die plaats een bron van strijd wordt)quote:
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)n-Den-Haag-1542918W/
Hoezo nu nog niet? Ik vind dit soort figuren nu al gevaarlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.
Een vroegere kennis zat bij deze stumpers voor n tijdje. Wat een debielen zijn dit. Wel een hecht clubje meen ik met vooral Marokkanen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.
Iedereen die daar komt opdagen direct opsluiten met TBS. Ziek, ziek, ziek.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.
http://ejbron.wordpress.c(...)tie-in-den-hagistan/
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gelukkig. Zodra ze zich maar niet gaan mengen met de Turkmenen en Koerden daar, die Arabieren zijn een plaag(in de zin van, hoe meer sji'ieten zich verplaatsen naar de plaatsen van Turkmenen en Koerden, hoe eerder die plaats een bron van strijd wordt)
Met nog niet bedoel ik dat ze momenteel niks kunnen beginnen omdat het niet zo'n grote groep is. Het is nu nog makkelijk op te lossen. Maar inderdaad, een zo'n gek is al een gevaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo nu nog niet? Ik vind dit soort figuren nu al gevaarlijk.
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen bij zo'n groep terecht komen. Maar daar kom je niet achter, het is allemaal zo gesloten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Een vroegere kennis zat bij deze stumpers voor n tijdje. Wat een debielen zijn dit. Wel een hecht clubje meen ik met vooral Marokkanen.
Ik hoop dat ze niet in het noorden mogen blijven. Laat die Arabieren maar lekker in het Zuiden blijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.
Integendeel... ze zijn best open. Foto's op FB met aanhangers, statussen over lezingen etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.
[..]
Met nog niet bedoel ik dat ze momenteel niks kunnen beginnen omdat het niet zo'n grote groep is. Het is nu nog makkelijk op te lossen. Maar inderdaad, een zo'n gek is al een gevaar.
[..]
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen bij zo'n groep terecht komen. Maar daar kom je niet achter, het is allemaal zo gesloten.
Echt he. Misschien even die foto's van die executies doorsturen. Hebben ze trouwens gelezen wie er achter die aanval op dat Joodse museum in Belgie zat? Dat soort figuren horen hier niet, die horen of in een Sharia staat, of dood, strijdend voor een Sharia staat in een of ander land hier ver vandaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hahaha.. Groen Links wil die syrigangers terughalen naar Nederland, want "Ze zijn hier geboren en ze horen hier":
http://www.omroepwest.nl/(...).U57xaAANAjF.twitter
Maar is dat zo transparant dat je erachter kan komen waarom men zich bij zo'n groepering aansluit? Er moet toch heel wat gebeuren wil je zo extreem worden in je denkbeelden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Integendeel... ze zijn best open. Foto's op FB met aanhangers, statussen over lezingen etc etc
Er zat je flink wat dwarsquote:Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik weet dat dit offtopic is, maar het moet gezegd worden.
Eerlijk is eerlijk. En ik ben een open boek. Ik verberg niets en ben recht door zee, en ik verwacht dat ook van de ander. De allochtonen (ongeacht welke groep) zullen nooit geaccepteerd worden (los van de invloed van criminaliteitscijfers en schooluitval) totdat wij volledig de Nederlandse cultuur (die overigens niet bestaat, of om de 25 jaar veranderd) omarmen en er naartoe leven en hun eigen cultuur volledig verwerpen en zich "aanpassen".. Ik heb met veel Nederlandse autochtonen gesproken en vele zeggen uiteindelijk dat dat ook is, maar er zijn weinig die dat openlijk zullen zeggen. Wat wilders dus zegt over dat de nederlandse cultuur de dominante cultuur is, zijn linke politici ook gewoon mee eens, maar het enige waar ze in verschillen is of je dat publiekelijk moet maken (de allochtonen laten weten dat ze minderwaardig zijn) of niet. Andermans cultuur wordt niet geaccepteerd of gewaardeerd en wordt gezien als hinder of last. Heb ik toevallig alleen de rotte appels gesproken of gooi ik de autochtonen over 1 kam?
En dan nog al die vragen die ik vaak naar me toegeworpen krijg op me werk, op school, bij de kassa in de supermarkt, in de apotheek:
Waarom heb jij baard?
Het jij het niet warm in die jurk?
Waarom dragen jullie vrouwen een hoofddoek?
Waarom dit, waarom dat...
Daar wordt ik gewoon moe van....
En dan zijn er nog mensen die claimen dat wij onze cultuur aan de ander opleggen! Wij willen gewoon onze eigen cultuur behouden waar wij ook heen gaan of staan en er niet een momentum cultuur van maken. En als sommige daar last van hebben, dan is dat gewoon pure haat, arrogantie en jezelf een superioriteitscomplex aanpraten en de ander als inferieur zien. Am i wrong or not? I hope i am.
Zo die is eruit.
Algerije, Iran en Nigeria zijn ineens niet meer islamitisch?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was net nog op tv dat een heel voetbalcafe in Kenia door de islam is opgeblazen, met iedreen erin , kenia doet ook niet mee he, trouwens geen enkel islam land,
Nou ben ik over het algemeen vrij links, maar dit gaat mij zelfs echt boven de pet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hahaha.. Groen Links wil die syrigangers terughalen naar Nederland, want "Ze zijn hier geboren en ze horen hier":
http://www.omroepwest.nl/(...).U57xaAANAjF.twitter
quote:
The European Union Special Representatives (EUSR) in Iraq said on Monday that terrorists belonging to the Al-Qaeda-offshoot group of Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) have torched several churches in northern city of Mosul and raped at least five women.
The churches are the only Christian houses of worship that serve the city’s Christian population, Alsumaria news network reported.
The fighters invaded the churches, destroyed all crosses, burned the altars, and caused severe damage to the properties.
The fighters raised the flag of ISIL (a variation of Al-Qaeda’s flag) atop the churches and then proceeded to torch them.
The European Union Special Representatives have also reported that ISIL blockaded the streets and raped at least five women.
Local residents have left their houses on fear of more rids by the ISIL terrorists, the EU watchdog added.
U.N. human rights spokesman Rupert Colville also on Friday highlighted disturbing reports including the suicide of four women after being raped by ISLI militants.
He said his office had reports the killings included the execution of dozens of civilians working for the police and a court employee in central Mosul by ISIL militants.
Four women had killed themselves after being raped or forced to marry ISIL militants, 16 Georgians had been kidnapped, and prisoners released by the militants had been looking to exact revenge on those responsible for their incarceration, he added.
The UN's human rights chief also expressed alarm on Friday at reports of extrajudicial killings and summary executions in Iraq as militants advance across the north, warning that civilians were particularly at risk.
maar die mogen niet voetballen van die baarden hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Algerije, Iran en Nigeria zijn ineens niet meer islamitisch?
GroenLinks heeft haast niks meer met links te maken. En van de domste partijen die we nu hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou ben ik over het algemeen vrij links, maar dit gaat mij zelfs echt boven de pet.
Waar is je inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die mogen niet voetballen van die baarden hoor
dat is verboden net als onderwijs
Bron?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is net zo'n tijdelijke alliantie als in Noord-Mali; nationalistische Toeareg's waren het daar met al-Qaida figuren. In Irak is het ISIS met lokale stammen en wat baathisten. Net op Sky News Arabia een soennitisch-Iraakse stamleider die het ook uitlegde. ISIS is slechts de kop die het nieuws haalt, erachter zit meer vanuit lokale stammen (soennitisch). En aardig wat daarvan delen totaal niet het streven van ISIS bijv, maar haten Maliki wel allen uit de grond van hun hart. Het Iraakse leger wordt als zijn handlanger gezien en dus ook de vijand.
Ik ben ook al gestopt met stemmen op GL, nu ik zeker weet dat het alleen maar borrelende sociologiestudenten zijn die vanuit grachtenpanden denken te weten hoe het eerlijker en socialer kan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 04:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou ben ik over het algemeen vrij links, maar dit gaat mij zelfs echt boven de pet.
Iedere soldaat weet nu wat hem te wachten staat bij overgave.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:47 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Als soldaat in Irak had ik de laatste kogel voor mezelf bewaard.
Of mensen lopen nu al over/vluchten, in plaats van te wachten tot ze op het strijdtoneel staan en het dus te laat is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:31 schreef tjolder het volgende:
[..]
Iedere soldaat weet nu wat hem te wachten staat bij overgave.
Het logische gevolg is dat er op het slagveld geen krijgsgevangenen meer zullen zijn.
Men zal vechten tot de laatste snik en proberen zoveel mogelijk tegenstanders mee te sleuren in de dood.
Erg dom van die ISIS lui.
De divisie die gevlucht is bestond voor ongeveer 80% uit Koerden. En de rest waren locals uit Mosul, soennieten. Ze volgden gewoon de orders die ze kregen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of mensen lopen nu al over/vluchten, in plaats van te wachten tot ze op het strijdtoneel staan en het dus te laat is.
Imran Khan is de Al Jazeera reporter van Zuid Azie en Midden Oosten. Lijkt me betrouwbare bron.twitter:ajimran twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 09:16:04#Iraq. Reports of infighting between ISIL and Sunni rebels. ISIL want to impose Sharia law, the rebels want to... http://t.co/0GLyAiIgaS reageer retweet
Al-jazeera is behoorlijk onbetrouwbaar, maar goed. Ik heb al eerder berichten gehoord over problemen tussen ISIL en de baathisten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:39 schreef Pharmacist het volgende:
Imran Khan is de Al Jazeera reporter van Zuid Azie en Midden Oosten. Lijkt me betrouwbare bron.twitter:ajimran twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 09:16:04#Iraq. Reports of infighting between ISIL and Sunni rebels. ISIL want to impose Sharia law, the rebels want to... http://t.co/0GLyAiIgaS reageer retweet
Hun propaganda is er duidelijk op gericht om mensen doodsbang voor ze te maken. Of ze niet te stoppen zijn, durf ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef theunderdog het volgende:
Het lijkt wel of ISIS steeds gewelddadiger wordt, ze zijn niet te stoppen.
Heb die hele video gezien, duurt ruim een uurquote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ken dergelijke beelden en hoef ze niet meer te zien. Vrij gruwelijk is nogal een understatement.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef RVer het volgende:
[..]
Heb die hele video gezien, duurt ruim een uur
Vrij gruwelijk
80%?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
De divisie die gevlucht is bestond voor ongeveer 80% uit Koerden. En de rest waren locals uit Mosul, soennieten. Ze volgden gewoon de orders die ze kregen.
http://www.commondreams.org/headlines05/1228-03.htmquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:05 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
80%?
Heb je daar ook een bron bij?
Heb jij bronnen dat het inmiddels compleet veranderd is?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heb je ook recente bronnen ipv bronnen uit 2005.
Negen jaar geleden man. Kom op, je haat naar Sunni en Koerden toe wordt een beetje belachelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb jij bronnen dat het inmiddels compleet veranderd is?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Negen jaar geleden man. Kom op, je haat naar Sunni en Koerden toe wordt een beetje belachelijk.
Dat komt door zijn religie (Sjiisme). Volgens de Shia zijn Soennieten nasibis die Ali(RA), Hassan(RA) en Hussein(RA) hebben vermoord.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Negen jaar geleden man. Kom op, je haat naar Sunni en Koerden toe wordt een beetje belachelijk.
Neequote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat komt door zijn religie (Sjiisme). Volgens de Shia zijn Soennieten nasibis die Ali(RA), Hassan(RA) en Hussein(RA) hebben vermoord.
En Koerden zijn volgens de shia een type van jinns die een menselijke vorm hebben gekregen. Bewijs kun je een topic of twee verder lezen van Charismatisch.
Ik weet dat Islam nergens op slaat en een verzonnen verhaal is maar dit gaat wel heel verquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat komt door zijn religie (Sjiisme). Volgens de Shia zijn Soennieten nasibis die Ali(RA), Hassan(RA) en Hussein(RA) hebben vermoord.
En Koerden zijn volgens de shia een type van jinns die een menselijke vorm hebben gekregen. Bewijs kun je een topic of twee verder lezen van Charismatisch.
Jawel Charismatisch had dit gestuurd.quote:
Leugenaarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hou gewoon op.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is echt zo.
Daarom worden Koerden onderdrukt in Iran en haat Maliki de Koerden.
Dat is niet te linken aan sjiieten. Dat 1 debiel die dat zegt en mensen dat aannemen als waarheid is missch dan hun domheid.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Is echt zo.
Daarom worden Koerden onderdrukt in Iran en haat Maliki de Koerden.
Het is echt zo. Je kent gewoon je eigen geloof niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hou gewoon op.
Je bent niet serieus toch? Je loopt te trollen?
Ah oke. Zie hier wie er allemaal sektarisch zijn. Maar hier wordt natuurlijk niks over gezegd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het is echt zo. Je kent gewoon je eigen geloof niet.
Ben jij nu ook in het Irak-topic terechtgekomen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:32 schreef firefly3 het volgende:
De islam op zich is al extremistisch. Isis of ayatollahs die haat prediken. Allemaal hetzelfde.
Het zou je helpen om met recente bronnen te komen in plaats van bijna tien jaar oude bronnen, enkel om je anti-Koerden standpunt er doorheen te drukken. Je hebt je in dit topic echt laten kennen en niet alleen vanwege je racistische praat. Gewoon een ordinaire dictator-steuner, zolang het maar van je eigen groepje is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op.
Ik heb een bron gegeven die iets aan toont. Als dat inmiddels compleet veranderd is mag je dat nu gaan aantonen. Maar mij van sektarisme of discriminatie beschuldigen is gewoon heel erg zwak.
Ik zou hier geen eens tijd aan moeten verspillen want het zijn allemaal dingen die nergens op slaan, maar goed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:08 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het zou je helpen om met recente bronnen te komen in plaats van bijna tien jaar oude bronnen, enkel om je anti-Koerden standpunt er doorheen te drukken. Je hebt je in dit topic echt laten kennen en niet alleen vanwege je racistische praat. Gewoon een ordinaire dictator-steuner, zolang het maar van je eigen groepje is.
Het punt is dat je elke actie van Maliki dat tot deze situatie leidde vergoeilijkt en vooral de schuld legt bij de Koerden en Sunni. Dat komt gewoon erg sektarisch over.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zou hier geen eens tijd aan moeten verspillen want het zijn allemaal dingen die nergens op slaan, maar goed.
Hoezo komen jullie niet met bronnen die het tegendeel bewijzen? Dat een nieuwtje je niet aan staat maakt het niet meteen onwaar hoor. Ik heb 1 bron gegeven, jij en baklava hebben 0 bronnen gegeven. Dat is hoe het is.
Verder lees jij alleen maar wat je zelf wilt, daarom kom je ineens met anti-Koerden standpunt. Ik heb helemaal geen anti-Koerden standpunt. Ik heb meerdere keren gezegd dat de commandanten in Mosul, Arabieren en geen Koerden, degene zijn die opdracht hebben gegeven om terug te trekken. Hoe is dat anti-Koerden? Omdat ik er bij zeg dat de manschappen voornamelijk Koerden zijn? Dat is gewoon zo. Dat je het niet leuk vind maakt het niet onwaar of racistisch.
Proest.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hahaha.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Stop met het voor schut zetten van jezelf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het is echt zo. Je kent gewoon je eigen geloof niet.
Ehm...dat is het gebed horende bij de begrafenis. Niet het reguliere bidden bij een graf omdat die overleden persoon zo heilig is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wahabieten die bidden bij een graf, zal ISIS niet leuk vinden.
Dat eerste mag ook niet van ISISquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:07 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Ehm...dat is het gebed horende bij de begrafenis. Niet het reguliere bidden bij een graf omdat die persoon zo heilig is.
Als ik uitga van de meest extreme visie dan mag het wel, maar dan alleen voor sunnieten?quote:
Zover ik weet mag je van ISIS niet bidden bij een graf, ook niet als het gaat om een begrafenis.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:09 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Als ik uitga van de meest extreme visie dan mag het wel, maar dan alleen voor sunnieten?
Je moet eens naar een arabisch land gaan en dan in een auto alle borden proberen te lezen. Leercurve is echt steilquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Eagle_99 het volgende:
Er zouden nog steeds gevechten plaatsvinden tussen het leger en ISIS in Tal Afar, de stad is niet volledig gevallen dus. Klopt dat?
Ik zou Arabisch moeten leren manVroeger kon ik het nog wel lezen
![]()
Mag je uberhaupt een begrafenis krijgen van ISISquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover ik weet mag je van ISIS niet bidden bij een graf, ook niet als het gaat om een begrafenis.
Je weet toch niet of dat wahhabieten zijn? Ze dragen reguliere Arabische Golf kleding.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Zijn ze bondgenoten of strijden ze met de Isis?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens het leger vinden er nog steeds gevechten plaats.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Eagle_99 het volgende:
Er zouden nog steeds gevechten plaatsvinden tussen het leger en ISIS in Tal Afar, de stad is niet volledig gevallen dus. Klopt dat?
![]()
Saoedi Arabi is de bron van het wahabisme.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je weet toch niet of dat wahhabieten zijn? Ze dragen reguliere Arabische Golf kleding.
Wahhabieten dragen vaak wat kortere jurken.
Ja maar goed, er leven ook gewoon 'reguliere' soennieten en sjiieten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Saoedi Arabi is de bron van het wahabisme.
Dit inderdaad. Inmiddels zou Baghdad al 17 keer ingenomen moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:26 schreef mrstylo het volgende:
Kunnen mensen voortaan hier hun bron(hyperlink) plaatsen. Mensen komen met foto's met wat tekst eronder en dan moeten we dat maar geloven. Iedere dag hebben ze zogenaamd Bagdad aangevallen.
maar mensen hun graf injagen is gelukkig geen probleem.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover ik weet mag je van ISIS niet bidden bij een graf, ook niet als het gaat om een begrafenis.
Maar hierdoor gaat de geloofwaardigheid van de hele topic weg. Wat ik wel jammer vind.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Inmiddels zou Baghdad al 17 keer ingenomen moeten zijn.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk leven die er ook, maar de kans is toch wel relatief klein (zeker sjiieten)..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar goed, er leven ook gewoon 'reguliere' soennieten en sjiieten.
Nou zullen de mensen in de foto wel hoge pieten zijn. Er staan soldaten bij van leger Nationale Guarde.
Ik denk dat het de graf van de kroonprins is btw. Sultan Bin Abd-Alaziz.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk leven die er ook, maar de kans is toch wel relatief klein (zeker sjiieten)..
Maar in principe verandert dit niet zoveel van de essentie van mijn post.
Nou dat lijkt het mij dat het al helemaal niet mag van ISIS..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat het de graf van de kroonprins is btw. Nayef Bin Abd-Alaziz.
Ja maar die hebben daar niks over te zeggen, want IN Saoedi-Arabi.quote:Opdinsdag 17 juni 2014 15:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou dat lijkt het mij dat het al helemaal niet mag van ISIS..
Tja, Iraq heeft een sjiitische meerderheid, maar ook daar krijgt ISIS steeds meer inbreng.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar die hebben daar niks over te zeggen, want IN Saoedi-Arabi.
Volgens de Bild is deze voornamelijke Sjitische stad nu wel grotendeels gevallen in handen van de ISIS.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Eagle_99 het volgende:
![]()
Tal Afar telt zo'n driekwart soennieten voor zover ik het weet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens de Bild is deze voornamelijke Sjitische stad nu wel gevallen in handen van de ISIS.
Dan zit De Bild ernaast in hun artikel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:46 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tal Afar telt zo'n driekwart soennieten voor zover ik het weet.
Voornamelijk Turkmenen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:46 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Tal Afar telt zo'n driekwart soennieten voor zover ik het weet.
Hier hebben ze het ook over: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3ATal_Afarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dan zit De Bild ernaast in hun artikel.
Wat een kut wiki. Check onder kopje 'tel afar is a turkisch city'.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Hier hebben ze het ook over: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3ATal_Afar
Ja, en de rest van de wiki ook.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat een kut wiki. Check onder kopje 'tel afar is a turkisch city'.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:06 schreef Peunage het volgende:
Dit zou in Tel Afar zijn. Niet confirmed natuurlijk.
Is wel met een aardappel gefilmd.
Kan je vertellen wat ik moet zien? Snap er geen reet van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:06 schreef Peunage het volgende:
Dit zou in Tel Afar zijn. Niet confirmed natuurlijk.
Is wel met een aardappel gefilmd.
Dode terroristen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kan je vertellen wat ik moet zien? Snap er geen reet van.
Hier hebben ze toch betere camera's.
Hoe zal Iliass en die andere gozer hierop reageren?quote:
Dat dit onderdrukte soennieten zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:14 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hoe zal Iliass en die andere gozer hierop reageren?
Niet. Ze zijn allemaal geband.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:14 schreef mrstylo het volgende:
Hoe zal Iliass en die andere gozer hierop reageren?
Nee, niks soennitische onderdrukking. Gewoon aanpakken van keiharde absurditeit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
Soennitische onderdrukking steekt ook op FOK de kop op. Tijd voor een gewapende opstand ook hier?
Als jood ben ik pro-shia.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
Soennitische onderdrukking steekt ook op FOK de kop op. Tijd voor een gewapende opstand ook hier?
Die staan morgen bij Danny voor de deur met een kapmes. Let maar op.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
Misschien mogen we dan eindelijk porno posten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Die staan morgen bij Danny voor de deur met een kapmes. Let maar op.
Nee, hier vindt de internetjihad plaats.quote:
Bagdad is vanuit drie kanten omsingeld, ook heeft ISIS de controle over zoetwaterbekkens/waterzuivering, net op twitter gelezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, Iraq heeft een sjiitische meerderheid, maar ook daar krijgt ISIS steeds meer inbreng.
Duurt niet heel lang meer tot ze Bagdad binnen zijn.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bagdad is vanuit drie kanten omsingeld, ook heeft ISIS de controle over zoetwaterbekkens/waterzuivering, net op twitter gelezen.
Ik denk dat de tegenstand erg ondermaats is, en men gebruik maakt van een vrij grote 5de colonne?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ik ben geen sympathisant van ISIS, maar dit doen ze toch wel erg goed.
Ik hoorde vanmorgen dat Obama de drones al laat warm draaien, primair om ambassade en Amerikanen te beschermen...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het domste wat Obama kan doen is zich laten leiden door emoties of empathie en zich ermee bemoeien en dan weer "de Amerikanen die imperialistisch bezig zijn". De Irakezen kunnen dit zelf oplossen, en dat gaat er straks gigantisch hard aan toe. Zie Syrie. Obama moet er verstandig zo min mogelijk mee bemoeien. Laat regionale grootmachten zich er maar mee bemoeien (bijv Iran).
Uit de NRC om 17:07 uurquote:Turkije evacueert consulaat Basra
Even tijd voor een nieuwsupdate: Turkije evacueert het consulaat in de Iraakse stad Basra wegens veiligheidsrisico's. Dat meldt persbureau Reuters. De diplomatieke staf wordt naar Koeweit verplaatst, zegt de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu.
Ik zou het niet uitsluiten maar echt als laatste middel gebruiken als ik Obama was. Iraakse overheid kan dit met behulp van buurland Iran zelf wel de kop indrukken. Alleen kost dat nog wel wat tijd en gaat men daar zeer waarschijnlijk ook flink over de scheef naar soennieten toe. Alleen dat is niet Obama's probleemquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:34 schreef Ryan3 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat Obama de drones al laat warm draaien, primair om ambassade en Amerikanen te beschermen...
Gaat leuk wordenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:41 schreef Idisrom het volgende:
Turkije ontruimt de ambassade in Basra (ik dacht toch echt dat Basra dit keer buiten de frontlinies zou blijven).
[..]
Uit de NRC om 17:07 uur
Dan moet het wel waar zijn, als het op Twitter staatquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bagdad is vanuit drie kanten omsingeld, ook heeft ISIS de controle over zoetwaterbekkens/waterzuivering, net op twitter gelezen.
Blijft Basra ook, dit is preventief voor de Turken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:41 schreef Idisrom het volgende:
Turkije ontruimt de ambassade in Basra (ik dacht toch echt dat Basra dit keer buiten de frontlinies zou blijven).
[..]
De commandant Abu Al-Waleed is nu ook live te zien. Op twitter en facebook waren er heel veel berichten dat hij gepakt en zelfs gedood zou zijn. Zelfs SkyNews nam deze berichten overquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:41 schreef Peunage het volgende:
Al-Forat TV laat nu live beelden zien van Iraakse troepen die nu in Tel Afar aankomen. Als versterkingen.
Daar wordt discussie gehouden over de inhoud van het artikel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat een kut wiki. Check onder kopje 'tel afar is a turkisch city'.
Die dombo's zouden dat in Mosul moeten doen weken geledenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jammer dat Rudaw verkeerd genformeerd is. Vond ze best betrouwbaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
De commandant Abu Al-Waleed is nu ook live te zien. Op twitter en facebook waren er heel veel berichten dat hij gepakt en zelfs gedood zou zijn. Zelfs SkyNews nam deze berichten over
Tal Afar zou bijna bevrijd zijn.
Insha'Allahquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
De commandant Abu Al-Waleed is nu ook live te zien. Op twitter en facebook waren er heel veel berichten dat hij gepakt en zelfs gedood zou zijn. Zelfs SkyNews nam deze berichten over
Tal Afar zou bijna bevrijd zijn.
niet alleen daarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:29 schreef RVer het volgende:
[..]
Dan moet het wel waar zijn, als het op Twitter staat
Een tijdje geleden hebben ze het ook als wapen ingezet:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
niet alleen daar
http://www.newscientist.c(...)rs.html#.U6B9shIaySO
Ze controleren dammen in de Eufraat en de Tigris. Ofwel niet alleen het water voor Bagdad maar voor het hele Shia-deel van Irak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |