abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:36:01 #176
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141185843
Ze voelen zich achtergesteld door de regering maar vechten wel voor een kalifaat :')

Waarom haten ze sjiieten en zien soenni's ze als ketters?
pi_141185867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hahaha.. Groen Links wil die syriëgangers terughalen naar Nederland, want "Ze zijn hier geboren en ze horen hier":

http://www.omroepwest.nl/(...).U57xaAANAjF.twitter
Echt he. Misschien even die foto's van die executies doorsturen. Hebben ze trouwens gelezen wie er achter die aanval op dat Joodse museum in Belgie zat? Dat soort figuren horen hier niet, die horen of in een Sharia staat, of dood, strijdend voor een Sharia staat in een of ander land hier ver vandaan.
pi_141185991
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Integendeel... ze zijn best open. Foto's op FB met aanhangers, statussen over lezingen etc etc
Maar is dat zo transparant dat je erachter kan komen waarom men zich bij zo'n groepering aansluit? Er moet toch heel wat gebeuren wil je zo extreem worden in je denkbeelden.
★★★
pi_141186593
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef Hiper het volgende:

[..]

Ik weet dat dit offtopic is, maar het moet gezegd worden.

Eerlijk is eerlijk. En ik ben een open boek. Ik verberg niets en ben recht door zee, en ik verwacht dat ook van de ander. De allochtonen (ongeacht welke groep) zullen nooit geaccepteerd worden (los van de invloed van criminaliteitscijfers en schooluitval) totdat wij volledig de Nederlandse cultuur (die overigens niet bestaat, of om de 25 jaar veranderd) omarmen en er naartoe leven en hun eigen cultuur volledig verwerpen en zich "aanpassen".. Ik heb met veel Nederlandse autochtonen gesproken en vele zeggen uiteindelijk dat dat ook is, maar er zijn weinig die dat openlijk zullen zeggen. Wat wilders dus zegt over dat de nederlandse cultuur de dominante cultuur is, zijn linke politici ook gewoon mee eens, maar het enige waar ze in verschillen is of je dat publiekelijk moet maken (de allochtonen laten weten dat ze minderwaardig zijn) of niet. Andermans cultuur wordt niet geaccepteerd of gewaardeerd en wordt gezien als hinder of last. Heb ik toevallig alleen de rotte appels gesproken of gooi ik de autochtonen over 1 kam?

En dan nog al die vragen die ik vaak naar me toegeworpen krijg op me werk, op school, bij de kassa in de supermarkt, in de apotheek:

Waarom heb jij baard?
Het jij het niet warm in die jurk?
Waarom dragen jullie vrouwen een hoofddoek?
Waarom dit, waarom dat...

Daar wordt ik gewoon moe van....

En dan zijn er nog mensen die claimen dat wij onze cultuur aan de ander opleggen! Wij willen gewoon onze eigen cultuur behouden waar wij ook heen gaan of staan en er niet een momentum cultuur van maken. En als sommige daar last van hebben, dan is dat gewoon pure haat, arrogantie en jezelf een superioriteitscomplex aanpraten en de ander als inferieur zien. Am i wrong or not? I hope i am.

Zo die is eruit.
Er zat je flink wat dwars :). Ik ken je niet persoonlijk maar van wat ik hier zie ben je redelijk goed geïntegreerd, je beheerst de taal in ieder geval goed. Sommige mensen zullen allochtonen altijd als minder zien jammer genoeg maar dat is andersom ook zo, er zijn genoeg allochtonen die Nederlanders niet als hun gelijke zien. Mafketels heb je overal en is geen reden om alle Nederlanders op een hoop te gooien.

Voor mij en ik denk dat een stille meerderheid er hetzelfde over denkt is het genoeg als allochtonen Nederlands trachten te spreken in het openbaar en andere denkwijzen dan hun eigen respecteren. Ik vind het zelf niet erg als mensen voor hun geloof een hoofddoek opdoen of op bepaalde tijden bidden zolang ze hier geen anderen mee schaden. Je moet er wel rekening mee houden dat dit in bepaalde functies niet mogelijk is (net zoals bijvoorbeeld een pet dragen o.i.d.). En ja ik weet dat er bepaalde idioten zijn die meteen oordelen als iemand een hoofddoek opheeft maar dat zijn dezelfde mensen die ook niet tegen piercings, tatoeages of andere aspecten kunnen die meteen opvallen en niet onder de norm wordt verstaan.

Dat mensen je die dingen vragen is gewoon asociaal tenzij ze echt oprecht geïnteresseerd zijn. Je moet niet vergeten dat je eerder deze negatieve dingen onthoud dan de neutrale dingen van mensen die er niks van zeggen of je niet raar aankijken. Eikels heb je overal en je bent snel geneigd om dan complete bevolkingsgroepen weg te zetten. Net zoals sommige mensen denken dat de complete islam op dood en verderf uit is.

Zoals ik hierboven al zei de meeste mensen zullen er geen probleem van maken in wat je gelooft of wat je doet maar hufters zul je altijd hebben. Daar heb ik als autochtone Nederlander ook last van.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 01:28:00 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_141187222
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was net nog op tv dat een heel voetbalcafe in Kenia door de islam is opgeblazen, met iedreen erin , kenia doet ook niet mee he, trouwens geen enkel islam land,
Algerije, Iran en Nigeria zijn ineens niet meer islamitisch?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin dinsdag 17 juni 2014 @ 02:59:16 #181
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141188340
VS stuurt militairen naar Irak http://nu.nl/algemeen/3804163/vs-stuurt-militairen-irak.html via @NUnl

Betreft een kleine groep. Hmm..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 juni 2014 @ 04:09:53 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141188501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hahaha.. Groen Links wil die syriëgangers terughalen naar Nederland, want "Ze zijn hier geboren en ze horen hier":

http://www.omroepwest.nl/(...).U57xaAANAjF.twitter
Nou ben ik over het algemeen vrij links, maar dit gaat mij zelfs echt boven de pet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:25:05 #183
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141188966
quote:

The European Union Special Representatives (EUSR) in Iraq said on Monday that terrorists belonging to the Al-Qaeda-offshoot group of Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) have torched several churches in northern city of Mosul and raped at least five women.

The churches are the only Christian houses of worship that serve the city’s Christian population, Alsumaria news network reported.
The fighters invaded the churches, destroyed all crosses, burned the altars, and caused severe damage to the properties.

The fighters raised the flag of ISIL (a variation of Al-Qaeda’s flag) atop the churches and then proceeded to torch them.

The European Union Special Representatives have also reported that ISIL blockaded the streets and raped at least five women.

Local residents have left their houses on fear of more rids by the ISIL terrorists, the EU watchdog added.
U.N. human rights spokesman Rupert Colville also on Friday highlighted disturbing reports including the suicide of four women after being raped by ISLI militants.

He said his office had reports the killings included the execution of dozens of civilians working for the police and a court employee in central Mosul by ISIL militants.

Four women had killed themselves after being raped or forced to marry ISIL militants, 16 Georgians had been kidnapped, and prisoners released by the militants had been looking to exact revenge on those responsible for their incarceration, he added.

The UN's human rights chief also expressed alarm on Friday at reports of extrajudicial killings and summary executions in Iraq as militants advance across the north, warning that civilians were particularly at risk.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:26:17 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_141188972
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Algerije, Iran en Nigeria zijn ineens niet meer islamitisch?
maar die mogen niet voetballen van die baarden hoor
dat is verboden net als onderwijs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:27:09 #185
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141188980
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 04:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nou ben ik over het algemeen vrij links, maar dit gaat mij zelfs echt boven de pet.
GroenLinks heeft haast niks meer met links te maken. Eén van de domste partijen die we nu hebben.
Protège moi de mes désirs.
pi_141189065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar die mogen niet voetballen van die baarden hoor
dat is verboden net als onderwijs
Waar is je inhoudelijke reactie.
pi_141189069
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:45 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is net zo'n tijdelijke alliantie als in Noord-Mali; nationalistische Toeareg's waren het daar met al-Qaida figuren. In Irak is het ISIS met lokale stammen en wat baathisten. Net op Sky News Arabia een soennitisch-Iraakse stamleider die het ook uitlegde. ISIS is slechts de kop die het nieuws haalt, erachter zit meer vanuit lokale stammen (soennitisch). En aardig wat daarvan delen totaal niet het streven van ISIS bijv, maar haten Maliki wel allen uit de grond van hun hart. Het Iraakse leger wordt als zijn handlanger gezien en dus ook de vijand.
Bron?
pi_141189089
pi_141189109
Het lijkt wel of ISIS steeds gewelddadiger wordt, ze zijn niet te stoppen.
pi_141189393
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 04:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben ook al gestopt met stemmen op GL, nu ik zeker weet dat het alleen maar borrelende sociologiestudenten zijn die vanuit grachtenpanden denken te weten hoe het eerlijker en socialer kan.

OT: ik snap niet dat iemand de acties van ISIS goed kan blijven keuren. Het is toch hartstikke duidelijk wat voor een beleid ze willen voeren?
pi_141189510
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:47 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Als soldaat in Irak had ik de laatste kogel voor mezelf bewaard.
Iedere soldaat weet nu wat hem te wachten staat bij overgave.
Het logische gevolg is dat er op het slagveld geen krijgsgevangenen meer zullen zijn.
Men zal vechten tot de laatste snik en proberen zoveel mogelijk tegenstanders mee te sleuren in de dood.

Erg dom van die ISIS lui.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:13:45 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141190058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:31 schreef tjolder het volgende:

[..]

Iedere soldaat weet nu wat hem te wachten staat bij overgave.
Het logische gevolg is dat er op het slagveld geen krijgsgevangenen meer zullen zijn.
Men zal vechten tot de laatste snik en proberen zoveel mogelijk tegenstanders mee te sleuren in de dood.

Erg dom van die ISIS lui.
Of mensen lopen nu al over/vluchten, in plaats van te wachten tot ze op het strijdtoneel staan en het dus te laat is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_141190275
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Of mensen lopen nu al over/vluchten, in plaats van te wachten tot ze op het strijdtoneel staan en het dus te laat is.
De divisie die gevlucht is bestond voor ongeveer 80% uit Koerden. En de rest waren locals uit Mosul, soennieten. Ze volgden gewoon de orders die ze kregen.
pi_141190545
ajimran twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 09:16:04 #Iraq. Reports of infighting between ISIL and Sunni rebels. ISIL want to impose Sharia law, the rebels want to... http://t.co/0GLyAiIgaS reageer retweet
Imran Khan is de Al Jazeera reporter van Zuid Azie en Midden Oosten. Lijkt me betrouwbare bron.
pi_141190905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:39 schreef Pharmacist het volgende:
ajimran twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 09:16:04 #Iraq. Reports of infighting between ISIL and Sunni rebels. ISIL want to impose Sharia law, the rebels want to... http://t.co/0GLyAiIgaS reageer retweet
Imran Khan is de Al Jazeera reporter van Zuid Azie en Midden Oosten. Lijkt me betrouwbare bron.
Al-jazeera is behoorlijk onbetrouwbaar, maar goed. Ik heb al eerder berichten gehoord over problemen tussen ISIL en de baathisten.
pi_141191889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:47 schreef theunderdog het volgende:
Het lijkt wel of ISIS steeds gewelddadiger wordt, ze zijn niet te stoppen.
Hun propaganda is er duidelijk op gericht om mensen doodsbang voor ze te maken. Of ze niet te stoppen zijn, durf ik te betwijfelen.
pi_141192495
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pas op schokkende beelden!!
HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32 Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Heb die hele video gezien, duurt ruim een uur
Vrij gruwelijk
pi_141192567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef RVer het volgende:

[..]

Heb die hele video gezien, duurt ruim een uur
Vrij gruwelijk
Ik ken dergelijke beelden en hoef ze niet meer te zien. Vrij gruwelijk is nogal een understatement. ;)
pi_141192969
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

De divisie die gevlucht is bestond voor ongeveer 80% uit Koerden. En de rest waren locals uit Mosul, soennieten. Ze volgden gewoon de orders die ze kregen.
80%?
Heb je daar ook een bron bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')