Yeah. De Ba'athisten spelen ook mee nog natuurlijk. Ik hoop wel, voor de tribal dudes en Ba'athisten, dat de terreurgroep ze er niet uit kickt als de fight gewonnen is, zoals in Maliquote:Op maandag 16 juni 2014 21:45 schreef Aloulou het volgende:
Het is net zo'n tijdelijke alliantie als in Noord-Mali; nationalistische Toeareg's waren het daar met al-Qaida figuren. In Irak is het ISIS met lokale stammen en wat baathisten. Net op Sky News Arabia een soennitisch-Iraakse stamleider die het ook uitlegde. ISIS is slechts de kop die het nieuws haalt, erachter zit meer vanuit lokale stammen (soennitisch). En aardig wat daarvan delen totaal niet het streven van ISIS bijv, maar haten Maliki wel allen uit de grond van hun hart. Het Iraakse leger wordt als zijn handlanger gezien en dus ook de vijand.
eerder andersom.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. De Ba'athisten spelen ook mee nog natuurlijk. Ik hoop wel, voor de tribal dudes en Ba'athisten, dat de terreurgroep ze er niet uit kickt als de fight gewonnen is, zoals in Mali.
Als dat geen grootspraak is, is dat nog enigszins hoopgevend.quote:
Dit is wat ik tot nu toe heb geloofd, maar ben bang dat ISIS een groot slachtpartij gaat beginnen in Bagdad en de revolutie ondermijnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:00 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als dat geen grootspraak is, is dat nog enigszins hoopgevend.
Ben benieuwd wat ze van die ISIS-bankoverval vinden: die $420 miljoen die gestolen is is Mosul gaat lijkt mij ten koste van hun stad.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Ik denk dat er een aantal gasten in dit topic nu wel een klein stijfje hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pas op schokkende beelden!!twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet 't niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik denk dat er een aantal gasten in dit topic nu wel een klein stijfje hebben.
Het lot dat heel Baghdad wacht ben ik bang. Afgeschoten door ISIS honden, omdat Obama te bang is om de terroristen uit te schakelen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Pas op schokkende beelden!!twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-06-2014 om 22:07:32Tunesische ISIS-strijder executeert al deze Iraakse soldaten. Er is ook video van maar te gruwelijk om te posten: http://t.co/5uwlzIDBJq reageer retweet
Waren het er maar 800. Het zijn er duizenden (niemand weet hoeveel) die actief bezig zijn, en daarnaast hebben ze in Irak genoeg aanhangers die misschien niet zo actief bezig zijn maar het zeker wel steunen.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:34 schreef Pharmacist het volgende:
Vind het nog steeds indrukwekkend hoe 800 ISIS-strijders 30,000 soldaten de baas zijn.
Ik denk dat het een boel zegt over 1) de capaciteiten van ISIS en 2) het falen van het Irakese leger.
Wat ik persoonlijk denk dat een grote rol kan hebben gespeeld in dit falen is de 1-na laatste alinea:
"That discontent, he said, has intensified inside the Iraqi military command as the Iraqi civilian government has replaced some Sunni military leaders with Shiites, undermining “the effectiveness and cohesion of the Iraqi army,” the former commander said."
[..]
Walgelijk inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:37 schreef Stimorol- het volgende:
Ik denk dat ik dit topic ga ontvolgen, wordt misselijk van die acties van die goddelozen.
Het domste wat Obama kan doen is zich laten leiden door emoties of empathie en zich ermee bemoeien en dan weer "de Amerikanen die imperialistisch bezig zijn". De Irakezen kunnen dit zelf oplossen, en dat gaat er straks gigantisch hard aan toe. Zie Syrie. Obama moet er verstandig zo min mogelijk mee bemoeien. Laat regionale grootmachten zich er maar mee bemoeien (bijv Iran).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:04 schreef Nintex het volgende:
Het lot dat heel Baghdad wacht ben ik bang. Afgeschoten door ISIS honden, omdat Obama te bang is om de terroristen uit te schakelen.
Ik gok Iran.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Vraagje, waar gaan al die Arabische vluchtelingen heen?
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waren het er maar 800. Het zijn er duizenden (niemand weet hoeveel) die actief bezig zijn, en daarnaast hebben ze in Irak genoeg aanhangers die misschien niet zo actief bezig zijn maar het zeker wel steunen.
Er had veel eerder ingegrepen moeten worden (VS), dan was het misschien nog redelijk onder controle te houden. Nu wordt het alleen maar lastiger.
[..]
Walgelijk inderdaad.
Gelukkig. Zodra ze zich maar niet gaan mengen met de Turkmenen en Koerden daar, die Arabieren zijn een plaag(in de zin van, hoe meer sji'ieten zich verplaatsen naar de plaatsen van Turkmenen en Koerden, hoe eerder die plaats een bron van strijd wordt)quote:
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)n-Den-Haag-1542918W/
Hoezo nu nog niet? Ik vind dit soort figuren nu al gevaarlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.
Een vroegere kennis zat bij deze stumpers voor n tijdje. Wat een debielen zijn dit. Wel een hecht clubje meen ik met vooral Marokkanen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een vrijheid van mening en vrijheid om te demonstreren, maar het wordt toch echt tijd dat Nederland hier harder tegen optreedt. De PVV geef ik in heel veel punten ongelijk, maar ja, deze idioten vormen zeker een gevaar voor de samenleving. Nu nog niet, maar in de toekomst zeker wel.
Iedereen die daar komt opdagen direct opsluiten met TBS. Ziek, ziek, ziek.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En vrijdag gaan sympathisanten van die figuren bij de Irakese ambassade in Den Haag een demonstratie houden om meer steun te vergaren.
http://ejbron.wordpress.c(...)tie-in-den-hagistan/
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gelukkig. Zodra ze zich maar niet gaan mengen met de Turkmenen en Koerden daar, die Arabieren zijn een plaag(in de zin van, hoe meer sji'ieten zich verplaatsen naar de plaatsen van Turkmenen en Koerden, hoe eerder die plaats een bron van strijd wordt)
Met nog niet bedoel ik dat ze momenteel niks kunnen beginnen omdat het niet zo'n grote groep is. Het is nu nog makkelijk op te lossen. Maar inderdaad, een zo'n gek is al een gevaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo nu nog niet? Ik vind dit soort figuren nu al gevaarlijk.
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen bij zo'n groep terecht komen. Maar daar kom je niet achter, het is allemaal zo gesloten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Een vroegere kennis zat bij deze stumpers voor n tijdje. Wat een debielen zijn dit. Wel een hecht clubje meen ik met vooral Marokkanen.
Ik hoop dat ze niet in het noorden mogen blijven. Laat die Arabieren maar lekker in het Zuiden blijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.
Integendeel... ze zijn best open. Foto's op FB met aanhangers, statussen over lezingen etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel zal proberen om richting het noorden te gaan, alleen is Iran op dit moment makkelijker te bereiken omdat de ISIS vanuit het noorden komt. Lijkt mij.
[..]
Met nog niet bedoel ik dat ze momenteel niks kunnen beginnen omdat het niet zo'n grote groep is. Het is nu nog makkelijk op te lossen. Maar inderdaad, een zo'n gek is al een gevaar.
[..]
Ben altijd wel benieuwd hoe mensen bij zo'n groep terecht komen. Maar daar kom je niet achter, het is allemaal zo gesloten.
Echt he. Misschien even die foto's van die executies doorsturen. Hebben ze trouwens gelezen wie er achter die aanval op dat Joodse museum in Belgie zat? Dat soort figuren horen hier niet, die horen of in een Sharia staat, of dood, strijdend voor een Sharia staat in een of ander land hier ver vandaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hahaha.. Groen Links wil die syrigangers terughalen naar Nederland, want "Ze zijn hier geboren en ze horen hier":
http://www.omroepwest.nl/(...).U57xaAANAjF.twitter
Maar is dat zo transparant dat je erachter kan komen waarom men zich bij zo'n groepering aansluit? Er moet toch heel wat gebeuren wil je zo extreem worden in je denkbeelden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Integendeel... ze zijn best open. Foto's op FB met aanhangers, statussen over lezingen etc etc
Er zat je flink wat dwarsquote:Op maandag 16 juni 2014 19:20 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ik weet dat dit offtopic is, maar het moet gezegd worden.
Eerlijk is eerlijk. En ik ben een open boek. Ik verberg niets en ben recht door zee, en ik verwacht dat ook van de ander. De allochtonen (ongeacht welke groep) zullen nooit geaccepteerd worden (los van de invloed van criminaliteitscijfers en schooluitval) totdat wij volledig de Nederlandse cultuur (die overigens niet bestaat, of om de 25 jaar veranderd) omarmen en er naartoe leven en hun eigen cultuur volledig verwerpen en zich "aanpassen".. Ik heb met veel Nederlandse autochtonen gesproken en vele zeggen uiteindelijk dat dat ook is, maar er zijn weinig die dat openlijk zullen zeggen. Wat wilders dus zegt over dat de nederlandse cultuur de dominante cultuur is, zijn linke politici ook gewoon mee eens, maar het enige waar ze in verschillen is of je dat publiekelijk moet maken (de allochtonen laten weten dat ze minderwaardig zijn) of niet. Andermans cultuur wordt niet geaccepteerd of gewaardeerd en wordt gezien als hinder of last. Heb ik toevallig alleen de rotte appels gesproken of gooi ik de autochtonen over 1 kam?
En dan nog al die vragen die ik vaak naar me toegeworpen krijg op me werk, op school, bij de kassa in de supermarkt, in de apotheek:
Waarom heb jij baard?
Het jij het niet warm in die jurk?
Waarom dragen jullie vrouwen een hoofddoek?
Waarom dit, waarom dat...
Daar wordt ik gewoon moe van....
En dan zijn er nog mensen die claimen dat wij onze cultuur aan de ander opleggen! Wij willen gewoon onze eigen cultuur behouden waar wij ook heen gaan of staan en er niet een momentum cultuur van maken. En als sommige daar last van hebben, dan is dat gewoon pure haat, arrogantie en jezelf een superioriteitscomplex aanpraten en de ander als inferieur zien. Am i wrong or not? I hope i am.
Zo die is eruit.
Algerije, Iran en Nigeria zijn ineens niet meer islamitisch?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was net nog op tv dat een heel voetbalcafe in Kenia door de islam is opgeblazen, met iedreen erin , kenia doet ook niet mee he, trouwens geen enkel islam land,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |