SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooie fietsen idd, De Rosa's.
Ik was helemaal verbaasd dat dit leuke segmentje in Leersum nog niet bestond, dus heb m gisteren zelf aangemaakt: http://www.strava.com/segments/7441838
en sta prompt nog KOM ook, op die rit van gisteren. Wel met 1 sec voorsprong op de nummer 2, maar toch...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
![]()
Iets hogere wielen moet ie wel hebben. Maar ik vind ze heel elegant. Ben niet zo van de schreeuwfietsen. Grootste nadeel vind ik dan ook die '888' op de zadelbuis.![]()
Vind dat teamframe idd wel mooi. Weinig poespas, recht toe recht aan. Maar dan in de kleuren van die retrobak er onder. Dat legergroen kan me niet bekoren. Bij die carbonframes zit vaak wel net ff een leukigheidje qua vorm in de balhoofdsbuis of vork... Vind ik wel leuker denk ik.
Maar goed er gaat natuurlijk niks boven een ongesoigneerd alu polderbarrel met triple
En ik zal het er voorlopig mee moeten doen![]()
![]()
Weet iemand of je ook op Sloten mag starten zonder een licentie, net als in Groningen? Zoja bij welke groep kan ik dan starten? Ik ben zaterdag namelijk op de Veluwe, ik wert niet precies hor ver dat er vandaan is, maar lijkt me misschien wel leuk om een koersje te rijden.![]()
Ik spreek een beetje voor m'n beurt, maar kano rijdt er zonder licentie volgens mij? Hij heb wel zo'n chip aan z'n voorvork... Voor de tijd, die moet je wel hebben dacht ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef KolonelBroodje het volgende:
Weet iemand of je ook op Sloten mag starten zonder een licentie, net als in Groningen? Zoja bij welke groep kan ik dan starten?
Maar kano weet dat beter dan ik.![]()
Die chip heb ik nog wel in de schuur ergens liggen, misschien kan ik wel samen starten met Kano dat lijkt me wel leuk.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik spreek een beetje voor m'n beurt, maar kano rijdt er zonder licentie volgens mij? Hij heb wel zo'n chip aan z'n voorvork... Voor de tijd, die moet je wel hebben dacht ik.
Maar kano weet dat beter dan ik.![]()
Ja je mag bij de trimmers om 13u zo meedoen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef KolonelBroodje het volgende:
Weet iemand of je ook op Sloten mag starten zonder een licentie, net als in Groningen? Zoja bij welke groep kan ik dan starten? Ik ben zaterdag namelijk op de Veluwe, ik wert niet precies hor ver dat er vandaan is, maar lijkt me misschien wel leuk om een koersje te rijden.![]()
Oke bedankt, we hebben een verjaardag in Elspeet dan. Even met mijn ouders overleggen of ik dan mee kan en dat ik dan daar naar toe ga fietsen. Rijden er meer fokkers zaterdag mee bij de trimmers?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja je mag bij de trimmers om 13u zo meedoen.![]()
Laat ik dan ook maar inhaken op deze vraag. Kan je ook bij de trimmers (stiekem) starten met licentie? Zullen ze moeilijk doen?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ze kennen je niet toch? Welke klasse rij je?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:58 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Laat ik dan ook maar inhaken op deze vraag. Kan je ook bij de trimmers (stiekem) starten met licentie? Zullen ze moeilijk doen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Nope, 'k heb amateurlicentie (en ook een basislidmaatschap).quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ze kennen je niet toch? Welke klasse rij je?![]()
Zoals het er nu uit ziet ben ik er. Wilde eigenlijk om 3 uur starten maar om 13:00 kan ook.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sloten 15:00 is een stuk fijner fietsen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
Zoals het er nu uit ziet ben ik er. Wilde eigenlijk om 3 uur starten maar om 13:00 kan ook.
2 km/u harder maar veel relaxter peloton.![]()
Dit weet je uit eigen ervaring?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:27 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Sloten 15:00 is een stuk fijner fietsen.
2 km/u harder maar veel relaxter peloton.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vond het die woensdag avond toen opzich wel relaxter rijden, alleen dat je een half uur moet wachten totdat je eindelijk af mag sprinten omdat er daarvoor allemaal andere klassen afsprinten vond ik iets minder.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Jep.quote:
13:00 is super onrustig, allemaal pannenkoeken die van achteruit door het peloton willen rijden, onrustig, remmen, valpartijen etc.
Als je om 15:00 gaat doen er figuren a la Niki Terpstra, Ramon Sinkeldam etc mee die voorin het tempo lekker op 47 per uur houden zodat je achterin rustig mee kunt zoeven.
(of je gaat mee op kop beuken, maar zover heb ik het nooit geschopt)
Dus voor het echte Sloten-gevoel moet je zeker om 15:00 gaan![]()
![]()
Ja das ook wel een beetje nerveus daardoor maar verder wel goed te doen. Deze woensdag ga ik niet ivm WK maar verder ga ik proberen er zo vaak mogelijk bij te zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:42 schreef MarcoD het volgende:
Vond het die woensdag avond toen opzich wel relaxter rijden, alleen dat je een half uur moet wachten totdat je eindelijk af mag sprinten omdat er daarvoor allemaal andere klassen afsprinten vond ik iets minder.Rij je elke zaterdag daar? En niki/sinkeldam zijn er echt niet elke week bij hoor.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Jep.
13:00 is super onrustig, allemaal pannenkoeken die van achteruit door het peloton willen rijden, onrustig, remmen, valpartijen etc.
Als je om 15:00 gaat doen er figuren a la Niki Terpstra, Ramon Sinkeldam etc mee die voorin het tempo lekker op 47 per uur houden zodat je achterin rustig mee kunt zoeven.
(of je gaat mee op kop beuken, maar zover heb ik het nooit geschopt)
Dus voor het echte Sloten-gevoel moet je zeker om 15:00 gaanOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik woon sinds een paar maanden niet meer in A'dam dus tegenwoordig kom ik er niet meer. (Maar de NEB is ook leuk, wel totaal anders natuurlijk)quote:
Vorig seizoen ook lang niet elke week geweest hoor.Weet ik ook wel, was ook meer bij wijze van.quote:En niki/sinkeldam zijn er echt niet elke week bij hoor.
Maar het blijft leuk om te zeggen dat je met profs gekoerst hebt![]()
![]()
Tis alleen jammer dat Terpstra er nog meer km's naast maakt. Die rijd 200 km met 60/70 km sloten. Dat doen alleen echte klasbakken.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:52 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik woon sinds een paar maanden niet meer in A'dam dus tegenwoordig kom ik er niet meer.
Vorig seizoen ook lang niet elke week geweest hoor.
[..]
Weet ik ook wel, was ook mee bij wijze van.
Maar het blijft leuk om te zeggen dat je met profs gekoerst hebtOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou, het zijn er nog best veel die van heel ver weg komen, of eerst even een rondje Haarlemmermeer doen voor ze op Sloten gaan rijdenquote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis alleen jammer dat Terpstra er nog meer km's naast maakt. Die rijd 200 km met 60/70 km sloten. Dat doen alleen echte klasbakken.
Terpstra maakt er idd 250+ dagjes van
Da's ook een van de toffe dingen aan Strava dat je dat dan gewoon kunt zien![]()
![]()
Ja ik ken er een die vanuit Zoetermeer gaat. Zelf deed ik dat ook toen ik nog in Boskoop woonde.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis alleen jammer dat Terpstra er nog meer km's naast maakt. Die rijd 200 km met 60/70 km sloten. Dat doen alleen echte klasbakken.![]()
quote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis alleen jammer dat Terpstra er nog meer km's naast maakt. Die rijd 200 km met 60/70 km sloten. Dat doen alleen echte klasbakken.![]()
![]()
Boskoop-Sloten is maar 40 km, dan moet je minimaal nog een flinke omweg makenquote:Op maandag 16 juni 2014 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik ken er een die vanuit Zoetermeer gaat. Zelf deed ik dat ook toen ik nog in Boskoop woonde.![]()
![]()
Andre G?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik ken er een die vanuit Zoetermeer gaat. Zelf deed ik dat ook toen ik nog in Boskoop woonde.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan ga ik zeker een keer om 13:00 meerijden. Dan heb ik met DE andre G gereden. Wie wil dat nou nie?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Erg is dat hè, dat je mensen eerder (her)kent aan de hand van hun Strava of hun fiets dan aan hun hoofd![]()
![]()
Wachten om af te sprinten, leg dat eens uit....quote:Op maandag 16 juni 2014 13:42 schreef MarcoD het volgende:
Vond het die woensdag avond toen opzich wel relaxter rijden, alleen dat je een half uur moet wachten totdat je eindelijk af mag sprinten omdat er daarvoor allemaal andere klassen afsprinten vond ik iets minder.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Tsja. Ik ben herkend door iemand aan de hand van mijn trollactie bij Thijsje zonneveldje.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:08 schreef quinoahipster het volgende:
Erg is dat hè, dat je mensen eerder (her)kent aan de hand van hun Strava of hun fiets dan aan hun hoofd
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
60+/50+/40+ sprinten los van elkaar af.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wachten om af te sprinten, leg dat eens uit....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Doen ze bij ons op de club ook, eerst jeugd na 5 kwartier, dan de dames, dan de B en dan de A's.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wachten om af te sprinten, leg dat eens uit....
De A en B rijd wel apart, maar tegelijkertijd dus 2 pelotons op het rondje.![]()
Maja blijkbaar zijn er in Friesland niet zo veel mensen op de baan. Ik denk dat je daar al blij bent als er 15 man aan de start staat.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doen ze bij ons op de club ook, eerst jeugd na 5 kwartier, dan de dames, dan de B en dan de A's.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben herkend door iemand aan de hand van mijn trollactie bij Thijsje zonneveldje.
En? Vond hij dat je gelijk had of was 'ie boos?![]()
Hij vond er niet zo veel van. Hij zei alleen, hey! Jij moet Kanovinnie zijn ofnie? Ik herken je aan je stravaprofiel! Ik zag je reageren op Thijsquote:Op maandag 16 juni 2014 14:14 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En? Vond hij dat je gelijk had of was 'ie boos?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wie ben jij eigenlijk op strava?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:17 schreef quinoahipster het volgende:
Ik ga meteen mijn profiefoto op Strava veranderen en mijn privacy zone drastisch uitbreidenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |