Ik heb 24 jaar in een bedstede geslapenquote:
Maar een la wel?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
mijn zus wilde een sort of bedstede maken in mijn inbouwkast voor die kleine.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen
nee ook nietquote:
quote:
Ik wist niet dat ze nog bestonden. Grappig.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik heb 24 jaar in een bedstede geslapenik vond het geweldig, en ik mis hem nog elke dag
Mijn papa heeft ons hele huis zelf gemaakt. Dus die heeft die er gewoon ingemaaktquote:Op maandag 16 juni 2014 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze nog bestonden. Grappig.
Het zou vanmiddag opklarenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:07 schreef Myraela het volgende:
Ik wil vanavond de bbq aan. Waarom is het aan het regenen.
ik ookquote:Op maandag 16 juni 2014 11:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Lijkt me heerlijk, een bedstee![]()
Ik hou sowieso wel van kleine ruimtes
Ah, tof wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Mijn papa heeft ons hele huis zelf gemaakt. Dus die heeft die er gewoon ingemaakt![]()
Maar ze bestaan gewoon nog, zelfs in vakantiehuisjes.
quote:
ik had als tiener aan beide kanten van t hoofdeinde van m'n bed kasten staanquote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Myraela het volgende:
Het lijkt mij juist helemaal niets. Vind het wel lekker om aan beide kanten uit het bed te kunnen. Ik vind het wel mooi, dus voor een kind is het wel leuk.
Mag ik daar ook eens in slapen?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:11 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik ookis zo geborgen
ik slaap nu ook super lekker in mijn klamboe
ja, stap maar op de trein.quote:
bij mijn ex deed ik eens de deur open toen die Jehova's voor de deur stonden, tussen mijn benen ontsnapte onze mechelse herder. En die heet Diablo. Toen ik die meermaals riep waren ze zo wegquote:Op maandag 16 juni 2014 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Net doen if je niet thuis bent voor Jehova's die vervolgens nog tien minuten voor je huis blijven staan kletsen is niet handig
morgen positiekleding kopenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:33 schreef Huppelmuts het volgende:
Mensen die morgen niet naar Pearl Jam gaan.
ik zeg meestal dat ik geen interesse heb, maar de vorige keer heb ik n praatje met ze gemaaktquote:Op maandag 16 juni 2014 11:32 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
bij mijn ex deed ik eens de deur open toen die Jehova's voor de deur stonden, tussen mijn benen ontsnapte onze mechelse herder. En die heet Diablo. Toen ik die meermaals riep waren ze zo weg
grootste fout van je leven?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zeg meestal dat ik geen interesse heb, maar de vorige keer heb ik n praatje met ze gemaakt
Niks mis mee toch?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zeg meestal dat ik geen interesse heb, maar de vorige keer heb ik n praatje met ze gemaakt
Stukken toffer dan Pearl Jam natuurlijk.quote:
Uiteraard.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Stukken toffer dan Pearl Jam natuurlijk.
Ja, dan heb ik ze woensdag weer aan de deurquote:Op maandag 16 juni 2014 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Net doen if je niet thuis bent voor Jehova's die vervolgens nog tien minuten voor je huis blijven staan kletsen is niet handig
doe als of je geen nederlands kuntquote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik ze woensdag weer aan de deur
Kun je meteen vragen of zij nog een leegstaande kerk weten die je kan gebruiken voor het bedrijfje dat je gaat starten met Bels.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Adolecens het volgende:
Ze kennen me, ze zijn al vaker aan de deur geweest voor JB omdat ze er eens een praatje mee heeft gemaaktquote:
Die locaties heb je niet in de nieuwbouw polderquote:Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Kun je meteen vragen of zij nog een leegstaande kerk weten die je kan gebruiken voor het bedrijfje dat je gaat starten met Bels.
Ze hebben ongetwijfeld een netwerk dat groter is dan dat.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Adolecens het volgende:
Die locaties heb je niet in de nieuwbouw polder![]()
nee hoor, ik heb gezegd dat ik alleen op ma thuis benquote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Adolecens het volgende:
[..]
nee, dit zijn twee mannen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ze kennen me, ze zijn al vaker aan de deur geweest voor JB omdat ze er eens een praatje mee heeft gemaakt![]()
Laatst had ik ook iemand aan de deur "Bent u de hoofdbewoner?' - "Nee, die is op vakantie, ik geef de katten eten, dįįįg" BAM, deur dicht
ik heb hier al een paar keer gezegd dat mn ouders niet thuis waren. voordeel van een jonge kop.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ze kennen me, ze zijn al vaker aan de deur geweest voor JB omdat ze er eens een praatje mee heeft gemaakt![]()
Laatst had ik ook iemand aan de deur "Bent u de hoofdbewoner?' - "Nee, die is op vakantie, ik geef de katten eten, dįįįg" BAM, deur dicht
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee hoor, ik heb gezegd dat ik alleen op ma thuis ben
Ah, ze hebben nieuwe voorgangersquote:
En straks met je dikke buik, kijken ze helemaal raar aan..quote:Op maandag 16 juni 2014 12:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik heb hier al een paar keer gezegd dat mn ouders niet thuis waren. voordeel van een jonge kop.
Die slechte smoes zullen ze vast nooit eerder hebben gehoord.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:01 schreef Moeraskat het volgende:
ik heb hier al een paar keer gezegd dat mn ouders niet thuis waren. voordeel van een jonge kop.
Zolang ze maar optiefen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die slechte smoes zullen ze vast nooit eerder hebben gehoord.Wel schattig dat je denkt dat zij er echt intrappen.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
nee hoor, ik heb gezegd dat ik alleen op ma thuis ben
quote:
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Adolecens het volgende:
[..]
[..]
Ah, ze hebben nieuwe voorgangers
[..]
En straks met je dikke buik, kijken ze helemaal raar aan..![]()
"Ah, een tienerzwangerschap"
Zeg dan gewoon: optiefen.quote:
ze trappen erin, geloof me, sommige mensen schatten mij 16quote:Op maandag 16 juni 2014 12:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die slechte smoes zullen ze vast nooit eerder hebben gehoord.Wel schattig dat je denkt dat zij er echt intrappen.
Echt?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ze trappen erin, geloof me, sommige mensen schatten mij 16qua uiterlijk
ja; ik ben klein en ik heb gewoon een jonge kop.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Jehova's geloven wel meer dat niet waar is.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:06 schreef Moeraskat het volgende:
ze trappen erin, geloof me, sommige mensen schatten mij 16qua uiterlijk
Dan valt je kunstgebit eruit?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:07 schreef Moeraskat het volgende:
ja; ik ben klein en ik heb gewoon een jonge kop.
tot ik mn bek open trek
sowiesoquote:Op maandag 16 juni 2014 12:07 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jehova's geloven wel meer dat niet waar is.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:07 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
tot ik mn bek open trekJe ziet er inderdaad erg jong uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
zie edit.quote:
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je ziet er inderdaad erg jong uit.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:07 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
tot ik mn bek open trekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
deze vroeg vorige week aan m'n dochter of d'r zus thuis wasquote:Op maandag 16 juni 2014 12:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
deze vroeg vorige week aan m'n dochter of d'r zus thuis was![]()
Zó jong zie ik er nou ook weer niet uit en zij niet zo oud...
Hij verbeterde zich overigens wel vrij snel
Logisch dat ze erom vroegen, Canei is wijn voor 16-jarigen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Moeraskat het volgende:
![]()
![]()
![]()
bij de AH canei kopen met mijn zus en haar kindje. Zij met st.ef.an. op de arm en ik ging sigaretten en canei halen.
Ik moest me legitimeren en 'mijn vriendin" moest dat ook. ik zei; ik ben 25 en mijn zus is 35, kweenie![]()
De Canei was voor mijn zusquote:Op maandag 16 juni 2014 12:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Logisch dat ze erom vroegen, Canei is wijn voor 16-jarigen.
bij de la place vroegen ze of dochter en ik apart wilden afrekenenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Moeraskat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
bij de AH canei kopen met mijn zus en haar kindje. Zij met st.ef.an. op de arm en ik ging sigaretten en canei halen.
Ik moest me legitimeren en 'mijn vriendin" moest dat ook. ik zei; ik ben 25 en mijn zus is 35, kweenie![]()
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
bij de la place vroegen ze of dochter en ik apart wilden afrekenen
Maar! Ik hoef me nooit te legitimeren
I know. Ooit ben ik ook jong geweest. Nog even en dan ben ik echt zo oud als ik er nu al uitzie.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:14 schreef Moeraskat het volgende:
De Canei was voor mijn zus
Canei is niet te zuipen
ik dronk vroeger gewoon bier, en nog overigens. Drink wel wijn, maar ik hoef ook niet elke wijn eigenlijk. Al drink ik wel netjes de canei op als ik bij mn zus ben.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef AirwiN het volgende:
[..]
I know. Ooit ben ik ook jong geweest. Nog even en dan ben ik echt zo oud als ik er nu al uitzie.
Ziet hij er zo oud uit dan?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef Huppelmuts het volgende:
Ze vroegen pas aan mijn zoon of ik zijn zus was
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef AirwiN het volgende:
[..]
I know. Ooit ben ik ook jong geweest. Nog even en dan ben ik echt zo oud als ik er nu al uitzie.
jezusquote:Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef Huppelmuts het volgende:
Ze vroegen pas aan mijn zoon of ik zijn zus was
Je bent zwanger, dat mag nietquote:Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik dronk vroeger gewoon bier, en nog overigens. Drink wel wijn, maar ik hoef ook niet elke wijn eigenlijk. Al drink ik wel netjes de canei op als ik bij mn zus ben.
nu niet meer, aapje.quote:
Wat verwacht je dan bij een tienerzwangerschap? Verstandig gedrag?quote:
quote:
er mag wel meer nietquote:
complimenten. We houden er wel van.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef AirwiN het volgende:
Wel schattig, al die vrouwen met hun 'kijk es hoe jong ik word geschat' verhalen.
ik drink netjes 0.0 procent.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
er mag wel meer niet
Je mag heus een wijntje hoor.
Zolang je niet systematisch hele flessen wijn per dag drinkt.
Ik zou me zwaar kut voelen als ik 20 geschat werd, of vrouwen dachten dat ik nog zo'n lekker jong onervaren jochie zou zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef AirwiN het volgende:
Wel schattig, al die vrouwen met hun 'kijk es hoe jong ik word geschat' verhalen.
nja, ik neem dat soort dingen niet serieus, mensen die dat zeggen, kijken maar half.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Moeraskat het volgende:
[..]wauw.
Wees blij, ik echt altijd, al is het sinds ik mijn haar donker heb een stuk minder.
ik vind het eigenlijk niet eens leuk. Dat komt pas als ik ouder ben. Ik zou wel gewoon 25 geschat willen worden. Want mensen nemen je in eerste instantie niet serieus. En dat is gewoon niet altijd even leuk...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef AirwiN het volgende:
precies, zo leuk is het niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik zou me zwaar kut voelen als ik 20 geschat werd, of vrouwen dachten dat ik nog zo'n lekker jong onervaren jochie zou zijn
omg ik hoop niet dat ik dat ook krijg.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nja, ik neem dat soort dingen niet serieus, mensen die dat zeggen, kijken maar half.
Maar goed, alsnog wel grappig
Ik vond het wel vervelend toen ik net kinderen had, als ik met mijn moeder en kinderwagen weg was, dachten mensen bijna standaard dat zij de moeder was. Vond ik echt niet leuk
Ik vind het zelf wel meevallen dat ik er jong uit zie maar ik krijg teveel reacties vol van ongeloof als ik vertel dat ik een zoon van 16 heb. "maar hoe oud ben je dan? Ik had je niet ouder dan 28 geschat!!"quote:Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef AirwiN het volgende:
Des te groter de verrassing als je de kast met hulpstukken opentrekt. Kun je ze daarna dubbel straffen voor die kapitale inschattingsfout van ze.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Adolecens het volgende:
Ik zou me zwaar kut voelen als ik 20 geschat werd, of vrouwen dachten dat ik nog zo'n lekker jong onervaren jochie zou zijn
inb4 fas die je wel ff serieus neemt.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk niet eens leuk. Dat komt pas als ik ouder ben. Ik zou wel gewoon 25 geschat willen worden. Want mensen nemen je in eerste instantie niet serieus. En dat is gewoon niet altijd even leuk...
Dat heb ik ook meegemaakt zo irritantquote:Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nja, ik neem dat soort dingen niet serieus, mensen die dat zeggen, kijken maar half.
Maar goed, alsnog wel grappig
Ik vond het wel vervelend toen ik net kinderen had, als ik met mijn moeder en kinderwagen weg was, dachten mensen bijna standaard dat zij de moeder was. Vond ik echt niet leuk
Wel makkelijk dat fas en fax maar één letter scheelt.quote:
dat neem je ook gewoon niet serieus.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Adolecens het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
inb4 fas die je wel ff serieus neemt.
ik wil fax niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:23 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wel makkelijk dat fas en fax maar één letter scheelt.
zal wel als je er zo jong uitzietquote:Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
precies, zo leuk is het niet.
[..]
omg ik hoop niet dat ik dat ook krijg.
Voor zover mijn kennis reikt is dat voor hem geen selectiecriterium.quote:
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Voor zover mijn kennis reikt is dat voor hem geen selectiecriterium.
Dan maakt het ook niet uit of je een typefout maaktquote:Op maandag 16 juni 2014 12:23 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wel makkelijk dat fas en fax maar één letter scheelt.
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef Moeraskat het volgende:
Ik schatte ado wel srs jonger dan hij is.
hoe oud schatte je mij toen je mij zag?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zal wel als je er zo jong uitziet
Mensen dachten toen ook dat ik 16 was ofzo.
dan ken je mij nog nietquote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Es ff lurken op zijn Facebook.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef Moeraskat het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
3 of 4 jaar geloof ik.quote:
ik heb daar echt totaal niet over nagedacht toen. Nu nog steeds niet eigenlijk en ik kan t me niet goed meer voor de geest halen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
hoe oud schatte je mij toen je mij zag?
20?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef Moeraskat het volgende:
Klopt, is op sterkte. En ik krijg koppijn van de zon, ik kan niet tegen fel licht, dus ik heb in de zomer bijna constant mijn zonnenbril opquote:Op maandag 16 juni 2014 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb daar echt totaal niet over nagedacht toen. Nu nog steeds niet eigenlijk en ik kan t me niet goed meer voor de geest halen.
In mijn herinnering had je een zonnebril op, maar dat kan ook van n foto van FB zijn ofzo.
dat maakt schatten wel lastiger :quote:Op maandag 16 juni 2014 12:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt, is op sterkte. En ik krijg koppijn van de zon, ik kan niet tegen fel licht, dus ik heb in de zomer bijna constant mijn zonnenbril op
Was je wel jaloers op JB dan?quote:
ik zal je even een foto dm'en zonder zonnebrilquote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat maakt schatten wel lastiger :
En ik weet nu hoe oud je bent, dat maakt t ook wel lastiger vaak.
Overigens ben ik er wel vrij goed in, leeftijden schatten(bij volwassen Blanke mensen, buitenlandse is moeilijker
)
Of tenminste, dat wįs ik, geen idee of ik het nu nog kan, al lang niet geprobeerd.
Ik heb weleens mensen beledigd door hun leeftijd precies goed te schatten
Ja, graag.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:38 schreef Moeraskat het volgende:
ik zal je even een foto dm'en zonder zonnebril
oke ik post hem wel even 20 seconden.quote:
Fas moet ook lachenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je maakt fas aan t lachen zo![]()
Je was natuurlijk jaloers op Ado![]()
grapje![]()
quote:
quote:afgelopen maart in schotland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
ik bedoelde dat je mķj wilde, niet hemquote:Op maandag 16 juni 2014 12:41 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Fas moet ook lachen![]()
ja extreem jaloers. daarom zei ik niets.nee hoor hou hem maar lekker
![]()
^^ Boven je.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde dat je mķj wilde, niet hem [ afbeelding ]
Maar waar blijft die foto?
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde dat je mķj wilde, niet hem [ afbeelding ]
Maar waar blijft die foto?
Mooie kleur ogen.quote:
je hebt idd wel n jong gezichtquote:
Wie is deze hipster?quote:
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Dat wordt een leuke grote zus voor je baby gaan de mensen denkenquote:
Girlmore Girls 2.0quote:Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dat wordt een leuke grote zus voor je baby gaan de mensen denken
totaal anders. Mis de bril ook!quote:Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Moeraskat het volgende:
vergelijking met blond. heb hier helaas geen kleur meer van
[..]
Ja bizar hequote:Op maandag 16 juni 2014 12:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
totaal anders. Mis de bril ook!
Totaal ander gezichtquote:Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Paar jaar eerder maar. Voor ik begon met het verven. Ik verander niet zoveel door de jaren heenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef Myraela het volgende:
Hoe oud ben je op die laatste foto dan? Want daar zie je er wel echt extreem jong uit.
ik vind mezelf met bril ook leukerquote:Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wel grappig dat dat zoveel scheelt. Vind met bril leukerstaat je goed
welke kleur?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ado vindt dat ik m'n haar binnenkort weer moet kleuren.
Mag hij doen dan trouwens, ik maak er zelf n teringbende van
Ik mag mijn haar juist niet meer kleuren van twi.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ado vindt dat ik m'n haar binnenkort weer moet kleuren.
Mag hij doen dan trouwens, ik maak er zelf n teringbende van
Oh, dat vind ik wel leuk.quote:
Je vond de kittens niet genoeg?quote:
ik ben er zelf éénquote:
Oh wauw, wil je daar over vertellen? Prive ofzo?quote:
Ja hoor is geen geheimquote:Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Oh wauw, wil je daar over vertellen? Prive ofzo?
quote:
Hoeft niet perse en anders hebben we nog een logeerkamer en een zolder waar nog een tweede kamer van te maken is.quote:
Daar krijgt het de kans niet voorquote:Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is je schaamhaar ook al verkleurd dan?
maar is t een bekend kind, of n 'vreemd' kind?quote:Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Oh wauw, wil je daar over vertellen? Prive ofzo?
Ik moet nog steeds wennen aan het feit dat ik borsthaar heb, Roy.quote:
Vreemd. Ik ken niemand daarom vraag ik om ervaringenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar is t een bekend kind, of n 'vreemd' kind?
Ja life's a bitchquote:Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds wennen aan het feit dat ik borsthaar heb, Roy.
Zwaar leven hebben wij stoere mannen toch ook.
Zelf geen ervaring mee. Wel van dichtbij meegemaakt dat iemand een screening heeft doorlopen voor het opvangen van pleegkinderen. Dat was allemaal best streng, weet ik nog.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Tamashii het volgende:
Vreemd. Ik ken niemand daarom vraag ik om ervaringen
kon ook t kind van bekenden zijn toch? Dat uit huis moest om een of andere reden.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja ik weet er heel veel van gezien mijn eigen achtergrond en werk maar niet meegemaakt. We voldoen wel aan de criteriaquote:Op maandag 16 juni 2014 12:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring mee. Wel van dichtbij meegemaakt dat iemand een screening heeft doorlopen voor het opvangen van pleegkinderen. Dat was allemaal best streng, weet ik nog.
Ik zou een bedstede maken, als het dan vervelend is kan je de deur dichtklappen en op slot doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja ik weet er heel veel van gezien mijn eigen achtergrond en werk maar niet meegemaakt. We voldoen wel aan de criteria
Klopt maar daar zou ik niet snel aan beginnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
kon ook t kind van bekenden zijn toch? Dat uit huis moest om een of andere reden.
ik kan je ook wel mijn moeder haar email adres geven, dan hoor je ook het verhaal van de andere kantquote:Op maandag 16 juni 2014 12:56 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou en dit soort dingen hoor ik dus graag, aangezien ze bij pleegzorg zelf aangeven dat je afstand moet houden en moet uitkijken en blabla. Ik denk ook dat je afstand moet houden, maar wel liefde moet kunnen geven. Er moet kunnen zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:01 schreef Moeraskat het volgende:
overigens zegt mijn moeder altijd, een pleegkind in huis nemen is een heel mooi iets. Maar ook een van de moeilijkste dingen in het leven. Je moet van het kind houden als of het je eigen kind is, maar het op elk moment kunnen afstaan. We hielde automatisch van je, evenveel als onze andere kinderen, maar we wisten wel dat je op een dag weg kon zijn.
je moet die afstand alleen echt niet laten voelen. Je moet een veilige plaats zijn voor zo'n kindje.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:03 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou en dit soort dingen hoor ik dus graag, aangezien ze bij pleegzorg zelf aangeven dat je afstand moet houden en moet uitkijken en blabla. Ik denk ook dat je afstand moet houden, maar wel liefde moet kunnen geven. Er moet kunnen zijn.
Ja een stabiele omgeving. Ik vind het gewoon een prachtig concept, maar aan de andere kant weet ik ook de gevolgen van als het misloopt.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
je moet die afstand alleen echt niet laten voelen. Je moet een veilige plaats zijn voor zo'n kindje.
Het is zeker een prachtig concept, maar ook met een flinke impact voor alle betrokkenen denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Tamashii het volgende:
Ja een stabiele omgeving. Ik vind het gewoon een prachtig concept, maar aan de andere kant weet ik ook de gevolgen van als het misloopt.
Wil je dat op korte termijn realiseren?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja een stabiele omgeving. Ik vind het gewoon een prachtig concept, maar aan de andere kant weet ik ook de gevolgen van als het misloopt.
Het hangt er ook vanaf hoe oud het kindje is en hoevaak het al verplaatst is.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:04 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Je moet er absoluut tegen kunnen, minder privacy en soms/vaak conflicten. En ik weet van mezelf dat ik twee kanten op kan. Ik kan iemand na een tijd dichtbij laten maar dat kan juist heel kwetsbaar zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het is zeker een prachtig concept, maar ook met een flinke impact voor alle betrokkenen denk ik.
Dat kan ik me voorstellen ja. Lijkt me heel heftig.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Moeraskat het volgende:
Overigens moet je ook in je achterhoofd bedenken dat je altijd contact hebt met de biologische familie. Als ze dit willen uiteraard, en als er iets van familie is wil pleegzorg ook dat het kind een band heeft met hun, dus dan krijg je gedwongen bezoeken en zo. En ik kan je vertellen, dat is vreselijk.
Daarom is het belangrijk dat je dat kind echt veel liefde geeft. En dingen duizend keer zeggen. Want ze zijn beschadigt en daar blijven ze lang gevolgen van dragen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja. Lijkt me heel heftig.
dit vraag ik me ook af.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wil je dat op korte termijn realiseren?
Ik heb altijd al iets gehad met 'beschadigde' kinderen. Klinkt veel lulliger dan ik bedoel maar heb vaak kinderen onderdak gegeven voor een week ofzo. Nam ze gewoon mee naar huis omdat ze thuis niet terecht konden.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:10 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat je dat kind echt veel liefde geeft. En dingen duizend keer zeggen. Want ze zijn beschadigt en daar blijven ze lang gevolgen van dragen.
serieus?! Raar stel ookquote:Op maandag 16 juni 2014 13:07 schreef Adolecens het volgende:
ow mijn god![]()
Vriend van me is gisteren vader geworden, kind noemen ze b 3 3 r t j e - b o(/google) en die vriendin van hem (modepopje dat ze altijd al was
) ligt in het ziekenhuisbed alsof ze naar een modeshow moet, helemaal opgemaakt, haar gekapt en een hip pakje aan
![]()
Zoiets valt niet op korte termijn te realiserenquote:
dat is liefquote:Op maandag 16 juni 2014 13:12 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik heb altijd al iets gehad met 'beschadigde' kinderen. Klinkt veel lulliger dan ik bedoel maar heb vaak kinderen onderdak gegeven voor een week ofzo. Nam ze gewoon mee naar huis omdat ze thuis niet terecht konden.
Met regelmaat thuis gesprekken gehad en heb twee jaar geleden een meisje nog onderdak gegeven voor twee weken omdat ze geen slaapplek had.
kon zijn dat je hier al mee bezig was.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:14 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Zoiets valt niet op korte termijn te realiserenje moet een screening doorgaan zoals Airwin al zei, je moet tijd hebben en naar informatie avonden etc gaan.
Hehe nee, ik wil het wel en Bobby ook. Maar niet op hele korte termijn. Ik vind dat je een absoluut stabiele basis moet hebben. En zo heel lang hebben we nog geen relatie, ook al wonen we natuurlijk samen en hebben we een leven samen en gaan we onze gang, dat zegt in feite niks over stabiliteit. Ik kan daar wel van overtuigd zijn, maar je moet het bijna zeker weten want ik zou niks erger vinden als blijkt dat het toch niet gaat en je al in het proces zit.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:14 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
kon zijn dat je hier al mee bezig was.
ik wil zelf ook ooit een pleegkindje, maar ik wilde er altijd eerst van mezelf hebben.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:18 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hehe nee, ik wil het wel en Bobby ook. Maar niet op hele korte termijn. Ik vind dat je een absoluut stabiele basis moet hebben. En zo heel lang hebben we nog geen relatie, ook al wonen we natuurlijk samen en hebben we een leven samen en gaan we onze gang, dat zegt in feite niks over stabiliteit. Ik kan daar wel van overtuigd zijn, maar je moet het bijna zeker weten want ik zou niks erger vinden als blijkt dat het toch niet gaat en je al in het proces zit.
Maar dit is voor mij een bevestiging van wat ik eigenlijk altijd al gedaan heb en het past bij mijn opleiding. Bovendien voldoen we dus aan de criteria en ze komen ongelofelijk veel pleegouders te kort met als gevolg dat een kind vaak achter gesloten deuren gaat uit voorzorg voor andere dingen bij het biologische gezin.
Ja ik ken mensen die hebben jaren moeten wachten op een pleegkind. Dan denk ik ook, waarom zo ongelofelijk lang....quote:Op maandag 16 juni 2014 13:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik wil zelf ook ooit een pleegkindje, maar ik wilde er altijd eerst van mezelf hebben.Maar dan moet ik nog wel iemand treffen die dit ook wil.
Maar je hebt eerst wel stabiliteit nodig ja, paar jaar langer samen zijn. Al kan zo'n traject wel jaren duren.
ik vind het ook wel erg lang. Mijn ouders zaten al in het traject toen ik nog niet eens geboren wasquote:Op maandag 16 juni 2014 13:21 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja ik ken mensen die hebben jaren moeten wachten op een pleegkind. Dan denk ik ook, waarom zo ongelofelijk lang....
ik denk ook dat ik zou kiezen voor adoptie overigensquote:Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zou geen pleegkinderen willen. Een kind van m'n zusje ofzo zou ik wel in huis nemen en met alle liefde opvoeden als het nodig was, maar een pleegkind van vreemden echt niet![]()
![]()
Er komt gewoon teveel bij kijken en ik ga me teveel hechten aan het kind...
Me teveel zorgen maken als het terug gaat en dan heb je ook nog kans dat je n kind gewoon niet mag
True.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef Fascination het volgende:
Ja, dat soort dingen zijn heel krom, ook iets als adoptie bijvoorbeeld, als je het vergelijkt met het feit dat je zo een kind op de wereld kan zetten zonder dat je eerst aan criteria moet voldoen.
Het doet me altijd een beetje pijn als ik zulk soort dingen lees, maar ik begrijp het wel dat je dat zegt.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik zou eigenlijk alleen mijn eigen kinderen opvoeden. Het zou mij altijd dwars blijven zitten als het niet mijn eigen kind zou zijn. Zeker als ik al een eigen kind heb of zou krijgen. Weet niet of ik oprecht beide kinderen gelijk zou kunnen behandelen.
Is iets heel natuurlijks. Je eigen genen voorkeur geven boven die van iemand anders.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik zou eigenlijk alleen mijn eigen kinderen opvoeden. Het zou mij altijd dwars blijven zitten als het niet mijn eigen kind zou zijn. Zeker als ik al een eigen kind heb of zou krijgen. Weet niet of ik oprecht beide kinderen gelijk zou kunnen behandelen.
Ligt wel aan de wijk hoor..quote:Op maandag 16 juni 2014 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is iets heel natuurlijks. Je eigen genen voorkeur geven boven die van iemand anders.
Daarom vinden we het vaak ook erger als er in Nederland iemand omkomt dan als het in Djibouti gebeurt.
Dat zou dan niet helemaal kloppen want pleegkinderen komen ook uit nederland.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is iets heel natuurlijks. Je eigen genen voorkeur geven boven die van iemand anders.
Daarom vinden we het vaak ook erger als er in Nederland iemand omkomt dan als het in Djibouti gebeurt.
ik weet niet eens hoe dat voeltquote:Op maandag 16 juni 2014 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld wat verschil in zitten.quote:
Alsnog zijn het niet je eigen genen, waardoor het normaal is dat mensen hun eigen kinderen (als ze die hebben) prefereren.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:39 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat zou dan niet helemaal kloppen want pleegkinderen komen ook uit nederland.
onzin.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld wat verschil in zitten.
Maar over het algemeen genomen. Over de hele wereld.
VInden mensen het erger dat er een landgenoot doodgaat dan iemand aan de andere kant van de wereld.
[..]
Alsnog zijn het niet je eigen genen, waardoor het normaal is dat mensen hun eigen kinderen (als ze die hebben) prefereren.
Zijn geen bewuste gevoelens he?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik weet niet eens hoe dat voelt
ben ook erg benieuwd hoe mijn kind gaat aanvoelen omdat ik zelf niet weet wat familieband precies is
precies, en als het een klein babytje is, dan groei je helemaal mee, en dan hou je er gewoon super veel van. Of het nou van je eigen bloed is of niet. dieren doen dit overigens ookquote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
Ik weet niet of dat normaal is, ik denk dat dat verschillend is. Mensen kiezen vaak bewust om te adopteren omdat er zoveel kinderen slechter leven dan wij. Waarom zou je dan een eigen kind maken als je dat van een ander over kunt nemen?
Alsof je het over een boekenkast hebt..quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
Ik weet niet of dat normaal is, ik denk dat dat verschillend is. Mensen kiezen vaak bewust om te adopteren omdat er zoveel kinderen slechter leven dan wij. Waarom zou je dan een eigen kind maken als je dat van een ander over kunt nemen?
Exact als het kind nog klein is kun je haar of hem zoveel aanleren. Er is maar een klein deel genetisch bepaald. Overigens is het ook nog eens zo dat je moet kijken naar de reden waarom je een kind wilt. Is dat voor jezelf of omdat je denkt dat je het iets mee kan geven of omdat je vind dat de wereld mooi genoeg is.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:44 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
precies, en als het een klein babytje is, dan groei je helemaal mee, en dan hou je er gewoon super veel van. Of het nou van je eigen bloed is of niet. dieren doen dit overigens ookapen bijvoorbeeld.
ik denk wel dat je dat kunt voelen. Maar ik ben dan ook een gevoelsmens. ik heb nooit liefde te kort gehad bij deze ouders, maar ik voel wel dat het anders had moeten aanvoelen..quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn geen bewuste gevoelens he?
En ik zou het ook niet uit kunnen leggen omdat ik zelf niet geweldig ben met gevoelens, laat staan het verwoorden ervan.
Puur biologisch gezien: omdat het doel van het leven het doorgeven van je genen aan de volgende generatie is. Dat doe je niet door kinderen te adopteren.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tamashii het volgende:
Het is geen 1 op 1 verband, maar een overkoepelend biologisch begrip.quote:
Nou nee.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:44 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Alsof je het over een boekenkast hebt..
Daar heb je gelijk in. Ik denk ook zeker dat het dragen van een baby zoveel gevoelens te weeg brengt dat je er dan heel anders naar kijkt. Dat zeggen ze toch ook altijd over abortus. Vooraf is een ja maar tijdens wordt het anders.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Puur biologisch gezien: omdat het doel van het leven het doorgeven van je genen aan de volgende generatie is. Dat doe je niet door kinderen te adopteren.
Ook zijn er zat mensen die vrezen niet die ouder-kind band te hebben met hun kinderen als ze geadopteerd zijn. Gezien de gevoelens die moeders beschrijven, over het 9 maanden lang bij je dragen, kan ik daar in komen.
[..]
Het is geen 1 op 1 verband, maar een overkoepelend biologisch begrip.
wil niet zeggen dat het niet kan, het is wel degelijk iets wat ontzettend veel voorkomt, dat mensen gewoon van een kind van ee nander houden als of het hun eigen kind is. dus ik vind niet dat je dit zo kunt zeggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ook zijn er zat mensen die vrezen niet die ouder-kind band te hebben met hun kinderen als ze geadopteerd zijn. Gezien de gevoelens die moeders beschrijven, over het 9 maanden lang bij je dragen, kan ik daar in komen.
[..]
Het is geen 1 op 1 verband, maar een overkoepelend biologisch begrip.
dat denk ik idd ook, geef me n baby en t wordt mijn kind, maar een kind van zes ofzo? Toch n stuk moeilijker hoor!quote:Op maandag 16 juni 2014 13:44 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
precies, en als het een klein babytje is, dan groei je helemaal mee, en dan hou je er gewoon super veel van. Of het nou van je eigen bloed is of niet. dieren doen dit overigens ookapen bijvoorbeeld.
ja een kind van zes wel, vaak omdat die ook wel te beschadigt zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 13:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat denk ik idd ook, geef me n baby en t wordt mijn kind, maar een kind van zes ofzo? Toch n stuk moeilijker hoor!
Goed argument ja. Al denk ik zeker dat een kind wat je gebaard hebt anders is dan een kind van 6 wat je 'opeens' krijgt. Maar liefde kan je voor iedereen hebben, een partner of een vriendschap krijg je ook niet meegedragen vanaf het beginquote:Op maandag 16 juni 2014 13:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
wil niet zeggen dat het niet kan, het is wel degelijk iets wat ontzettend veel voorkomt, dat mensen gewoon van een kind van ee nander houden als of het hun eigen kind is. dus ik vind niet dat je dit zo kunt zeggen.
overigens draagt een man ook het kind niet in zich, houd een papa dan minder van het kind dan de mama? Denk het niet
er is best veel wat gewoon in t karakter zit hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 13:45 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Exact als het kind nog klein is kun je haar of hem zoveel aanleren. Er is maar een klein deel genetisch bepaald. Overigens is het ook nog eens zo dat je moet kijken naar de reden waarom je een kind wilt. Is dat voor jezelf of omdat je denkt dat je het iets mee kan geven of omdat je vind dat de wereld mooi genoeg is.
Dat geloof ik direct. Maar er is een reden dat niet iedereen staat te springen om andermans kinderen te adopteren.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:46 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik denk wel dat je dat kunt voelen. Maar ik ben dan ook een gevoelsmens. ik heb nooit liefde te kort gehad bij deze ouders, maar ik voel wel dat het anders had moeten aanvoelen..
maar ze houden echt niet minder van mij dan van hun andere kinderen.
Het is gelukkig dan ook niet mijn mening, maar een evolutionaire theorie.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
wil niet zeggen dat het niet kan, het is wel degelijk iets wat ontzettend veel voorkomt, dat mensen gewoon van een kind van ee nander houden als of het hun eigen kind is. dus ik vind niet dat je dit zo kunt zeggen.
overigens draagt een man ook het kind niet in zich, houd een papa dan minder van het kind dan de mama? Denk het niet
Kan ik me heel goed voorstellen, van die abortus. Lijkt me enorm moeilijk om daar mee door te gaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:47 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ik denk ook zeker dat het dragen van een baby zoveel gevoelens te weeg brengt dat je er dan heel anders naar kijkt. Dat zeggen ze toch ook altijd over abortus. Vooraf is een ja maar tijdens wordt het anders.
Klopt, ik zou een kind van 6 ook minder snel in huis nemen dan een baby, puur omdat dat echt een aanslag kan zijn op je familie, daar zijn mensen voor die dat beter aankunnen dan ik. ik blijf altijd mijn eigen rugzakje meedragen, iedereen overigens.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:49 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Goed argument ja. Al denk ik zeker dat een kind wat je gebaard hebt anders is dan een kind van 6 wat je 'opeens' krijgt. Maar liefde kan je voor iedereen hebben, een partner of een vriendschap krijg je ook niet meegedragen vanaf het begin
Ja en dat rugzakje is nou juist de reden waarom je wellicht wel hoogtepunten van geluk haalt. Omdat je weet wat diepe dalen zijn. Wist je dat niet zou je ook de bergen niet bereiken.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:52 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt, ik zou een kind van 6 ook minder snel in huis nemen dan een baby, puur omdat dat echt een aanslag kan zijn op je familie, daar zijn mensen voor die dat beter aankunnen dan ik. ik blijf altijd mijn eigen rugzakje meedragen, iedereen overigens.
er zijn ook mensen die er niet voor geschikt zijn nee, die moeten dat ook niet doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct. Maar er is een reden dat niet iedereen staat te springen om andermans kinderen te adopteren.
Dat er mensen zijn die dat wel graag doen, doet daar niks aan af.
[..]
Het is gelukkig dan ook niet mijn mening, maar een evolutionaire theorie.
Men zegt ook dat vaders anders van hun kinderen houden dan moeders. Niet alleen omdat vaders het kind niet 9 maanden gedragen hebben, maar ook omdat vaders minder zekerheid hebben over hun vaderschap.
[..]
Kan ik me heel goed voorstellen, van die abortus. Lijkt me enorm moeilijk om daar mee door te gaan.
Dan moet je het niet doenquote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:
Als ik al een kind wil, dan wil ik het hele plaatje. Niet dat ik er naar uit kijk om zo'n enorm hoofd uit mijn kut te persen. Maar gewoon het feit dat het van jou en je vriend is. Ik zou kunstmatige inseminatie al een afbreuk vinden aan dat gevoel, gewoon niet natuurlijk. Laat staan een kind dat gewoon helemaal niet eigen is.
Bedoel, ik vind het helemaal perfect dat andere mensen er voor kiezen. Maar voor mij zou het gewoon niet goed voelen.
Dat zeg je erg goedquote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja en dat rugzakje is nou juist de reden waarom je wellicht wel hoogtepunten van geluk haalt. Omdat je weet wat diepe dalen zijn. Wist je dat niet zou je ook de bergen niet bereiken.
Dat dus dan, maargoed scheelt dat ik geen kinderen wil.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:51 schreef Myraela het volgende:
Als ik al een kind wil, dan wil ik het hele plaatje. Niet dat ik er naar uit kijk om zo'n enorm hoofd uit mijn kut te persen. Maar gewoon het feit dat het van jou en je vriend is. Ik zou kunstmatige inseminatie al een afbreuk vinden aan dat gevoel, gewoon niet natuurlijk. Laat staan een kind dat gewoon helemaal niet eigen is.
Bedoel, ik vind het helemaal perfect dat andere mensen er voor kiezen. Maar voor mij zou het gewoon niet goed voelen.
goffer, ik hoef die achterlijke pieken en dalen niet hoor, doe mij maar gewoon een rechte lijn van constante tevredenheidquote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja en dat rugzakje is nou juist de reden waarom je wellicht wel hoogtepunten van geluk haalt. Omdat je weet wat diepe dalen zijn. Wist je dat niet zou je ook de bergen niet bereiken.
Als je evolutionair denkt, moet je dingen als vaderschapstesten buiten beschouwing laten. Dat is pas zo recent, dat kan nog niet iets zijn dat in gedrag ligt ingesloten.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
er zijn ook mensen die er niet voor geschikt zijn nee, die moeten dat ook niet doen.
minder zekerheid, omdat het niet uit hun komt, true, maar dat kun je wel laten testen, vaak zie je ook wel dingen van de vader terug. En dat geeft ze dan wel weer zekerheid.ik begrijp je wel
dat denk ik idd ookquote:Op maandag 16 juni 2014 13:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld ook geen relatie beginnen met iemand die een kind heeft. Al helemaal niet als het een dergelijk jong kind is dat ik een bepaalde moeder-rol zou moeten gaan spelen. Dat zit gewoon niet in mij.
En ik denk eerlijk gezegd dat heel veel mensen daar helemaal niet goed genoeg over nadenken voordat ze zo'n relatie beginnen.
klopt, maar dat kan ze wel zekerheid bieden.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je evolutionair denkt, moet je dingen als vaderschapstesten buiten beschouwing laten. Dat is pas zo recent, dat kan nog niet iets zijn dat in gedrag ligt ingesloten.
Dat bestaat niet echt denk ik. Er zijn altijd momenten dat je je somberder voelt en altijd momenten dat je je gelukkiger voelt. Sommige mensen zijn wat neutraler daarin dan anderen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
goffer, ik hoef die achterlijke pieken en dalen niet hoor, doe mij maar gewoon een rechte lijn van constante tevredenheid
Dat zal per situatie verschillen natuurlijk. Als je verliefd bent op iemand, waarom niet?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld ook geen relatie beginnen met iemand die een kind heeft. Al helemaal niet als het een dergelijk jong kind is dat ik een bepaalde moeder-rol zou moeten gaan spelen. Dat zit gewoon niet in mij.
En ik denk eerlijk gezegd dat heel veel mensen daar helemaal niet goed genoeg over nadenken voordat ze zo'n relatie beginnen.
Dat denk ik ook ja, en ook al heb je het nog zo goed overdacht, elke levensfase brengt nieuwe overwegingen en houdingen met zich mee.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:02 schreef Moeraskat het volgende:
een relatie aangaan met iemand met een kind, daarover kan je 400 x nadenken, ik denk dat je pas weet wat het is als je het hebt gedaan. En als je er in zit.
Overigens is het in elke situatie weer anders.
Omdat het zodra er een kind bij is, het niet alleen om de relatie gaat tussen de twee volwassenen. Mocht ik op oudere leeftijd nog eens single zijn, dan zou ik het niet zo'n ramp vinden als iemand al wat oudere kinderen heeft. Zolang ik maar geen onderdeel hoef te zijn van de basis opvoeding.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:01 schreef S95Sedan het volgende:
Dat zal per situatie verschillen natuurlijk. Als je verliefd bent op iemand, waarom niet?
eens.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:02 schreef Moeraskat het volgende:
een relatie aangaan met iemand met een kind, daarover kan je 400 x nadenken, ik denk dat je pas weet wat het is als je het hebt gedaan. En als je er in zit.
Overigens is het in elke situatie weer anders.
ik bedoel meer dat ik liever t bivenste heb dan het onderstequote:Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat bestaat niet echt denk ik. Er zijn altijd momenten dat je je somberder voelt en altijd momenten dat je je gelukkiger voelt. Sommige mensen zijn wat neutraler daarin dan anderen.
Maar als je gaat samenwonen dan ga je je er automatisch wel mee bemoeien neem ik aan?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat het zodra er een kind bij is, het niet alleen om de relatie gaat tussen de twee volwassenen. Mocht ik op oudere leeftijd nog eens single zijn, dan zou ik het niet zo'n ramp vinden als iemand al wat oudere kinderen heeft. Zolang ik maar geen onderdeel hoef te zijn van de basis opvoeding.
good luck.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:08 schreef Tamashii het volgende:
Nou, ik ga maar eens aan mijn verslag werken.
Ja maar dat onderste lijkt meer op borderline. Ik bedoelde meer dat je geluk alleen herkent als je ook andersom heb meegemaakt. Niet dat je continu slingertquote:Op maandag 16 juni 2014 14:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoel meer dat ik liever t bivenste heb dan het onderste
[ afbeelding ]
Natuurlijk is het niet helemaal vlak.
Ook als het een ouder kind is blijf je er altijd onderdeel van. Sowieso als je een relatie aangaat dan is dat met beide (sort of) ja.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat het zodra er een kind bij is, het niet alleen om de relatie gaat tussen de twee volwassenen. Mocht ik op oudere leeftijd nog eens single zijn, dan zou ik het niet zo'n ramp vinden als iemand al wat oudere kinderen heeft. Zolang ik maar geen onderdeel hoef te zijn van de basis opvoeding.
nou ja, dat is dus gewoon kut en erg vermoeiend, ook al is het nóg zo fijn op de momenten dat t goed is.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja maar dat onderste lijkt meer op borderline. Ik bedoelde meer dat je geluk alleen herkent als je ook andersom heb meegemaakt. Niet dat je continu slingert
No light without darkness, no noise without silencequote:Op maandag 16 juni 2014 14:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja maar dat onderste lijkt meer op borderline. Ik bedoelde meer dat je geluk alleen herkent als je ook andersom heb meegemaakt. Niet dat je continu slingert
Daarom zou ik dus niet aan een relatie beginnen met iemand met een kind.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Maar als je gaat samenwonen dan ga je je er automatisch wel mee bemoeien neem ik aan?
Met "ouder" bedoel ik 16 of iets. Ik heb zelf een nieuw stiefvader op mijn 16de gehad. Als 16jarige verwacht je geen vader meer hoor. Dan is het niet anders dan samenwonen met huisgenoten.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ook als het een ouder kind is blijf je er altijd onderdeel van. Sowieso als je een relatie aangaat dan is dat met beide (sort of) ja.
Lijkt me pas awkward als die man wel echt de vader uit wil hangen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daarom zou ik dus niet aan een relatie beginnen met iemand met een kind.
[..]
Met "ouder" bedoel ik 16 of iets. Ik heb zelf een nieuw stiefvader op mijn 16de gehad. Als 16jarige verwacht je geen vader meer hoor. Dan is het niet anders dan samenwonen met huisgenoten.
alles waar wreedheid jegens dieren in zit kijk ik bij voorbaat al niet. dan ga ik koken van binnen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:13 schreef Tamashii het volgende:
Zit ik weer even op fb zie ik een filmpje waarin een vrouw kittens in een meer gooit. Op dat moment lijk ik wel een borderliner. Intens verdriet. Wie heeft dat ook?
Mensen boeien me niet, van dieren moet je afblijven.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:13 schreef Tamashii het volgende:
Zit ik weer even op fb zie ik een filmpje waarin een vrouw kittens in een meer gooit. Op dat moment lijk ik wel een borderliner. Intens verdriet. Wie heeft dat ook?
beschaving meet je af aan hoe deze dieren en gevangenen behandelt. alleen weet ik niet meer wie dat gezegd heeft.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:41 schreef Tamashii het volgende:
Eens. Wat mensen elkaar en dieren allemaal aandoendan is er toch niet over een beschaving te spreken.
Nja, als je ziet wat ik die mensen het liefst aan zou doen dan kan je ook niet meer over beschaafd sprekenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:41 schreef Tamashii het volgende:
Eens. Wat mensen elkaar en dieren allemaal aandoendan is er toch niet over een beschaving te spreken.
Sowieso, dat heb ik al bij kerels.. Als die niet tof omgaan met beestjes, kan je gelijk opflikkeren zonder langs start te gaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:42 schreef perro. het volgende:
[..]
beschaving meet je af aan hoe deze dieren en gevangenen behandelt. alleen weet ik niet meer wie dat gezegd heeft.
geldt voor vrouwen ook. als ze zeuren dat er een kattenhaar op hun outfit terecht komt; daar is het gat van de timmerman.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:43 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Sowieso, dat heb ik al bij kerels.. Als die niet tof omgaan met beestjes, kan je gelijk opflikkeren zonder langs start te gaan.
Begin maar met mijn afwasquote:Op maandag 16 juni 2014 15:44 schreef Huppelmuts het volgende:
Vandaag voel ik mij alsof ik de hele wereld aan kan
Dt heb ik dus ookquote:Op maandag 16 juni 2014 15:42 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Nja, als je ziet wat ik die mensen het liefst aan zou doen dan kan je ook niet meer over beschaafd spreken
Ja maar hoe test je zo iets voor je langs start gaat? JE zet ze in een kooi samen en kijkt wat er gebeurt?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:43 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Sowieso, dat heb ik al bij kerels.. Als die niet tof omgaan met beestjes, kan je gelijk opflikkeren zonder langs start te gaan.
Kan dat ook telepadingust?quote:
Dat doe ik bij een vriendin wel.. Maar dat komt omdat ik altijd zwart draag en zij lichtharige katten heeft en niet vaak genoeg stofzuigt. Mijn poezels zijn gekocht zodat ze matchen bij mn kledingquote:Op maandag 16 juni 2014 15:45 schreef perro. het volgende:
[..]
geld voor vrouwen ook. als ze zeuren dat er een kattenhaar op hun outfit terecht komt; daar is het gat van de timmerman.
Ik snap best dat Tinderslet niets van Jules wil weten en angst heeft dat Max met 4 poten vol in het kruis op schoot zal springenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:43 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Je hoort ze sowieso over beestjes praten.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:45 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ja maar hoe test je zo iets voor je langs start gaat? JE zet ze in een kooi samen en kijkt wat er gebeurt?
ik heb een nieuwe bank, daar zie je de haartje echt veeeeel beter op (het is nu ook eind lente/begin zomer, dan verhaart ze, in de winter niet echt) dus nu stofzuig ik ineens fanatiek 2x per week en elke dag even met zo'n harenborstelding over de zittingen heen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:46 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Dat doe ik bij een vriendin wel.. Maar dat komt omdat ik altijd zwart draag en zij lichtharige katten heeft en niet vaak genoeg stofzuigt. Mijn poezels zijn gekocht zodat ze matchen bij mn kleding
Tussen angst en wreed naar beesten zit een groot verschil. Hoorde ook dat mijn lieve ex tegenwoordig een bulletje graag op zn neus stompt, want dat is grappig. Hij wist wel beter toen ie bij mij zat, ik had m met een vork in zn leuter geprikt.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:47 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik snap best dat Tinderslet niets van Jules wil weten en angst heeft dat Max met 4 poten vol in het kruis op schoot zal springen
ik las gister dat jij altijd wel geil bent (ja i know), en dat zeuren. tja, daar zeg ik niks over.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben overigens in een ontzettende zeurbui eigenlijk
En geil, das wel een handige combi, kan ik seks hebben ipv zeuren, is voor iedereen beter.
Langharige kat, of niet? Wij hebben zwarte stoelen van stof, bij de eettafel. En 3 lichte katten, waarvan één langharig. Die stoelen zien er echt niet uit.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef perro. het volgende:
[..]
ik heb een nieuwe bank, daar zie je de haartje echt veeeeel beter op (het is nu ook eind lente/begin zomer, dan verhaart ze, in de winter niet echt) dus nu stofzuig ik ineens fanatiek 2x per week en elke dag even met zo'n harenborstelding over de zittingen heen.
Ikea-kleedjes die sowieso 1x in de week de machine in gaan, verder maken ze vooral gebruik van de stoel, dus die is altijd zwart behaard, maar als er onverwacht visite voor de deur staat is dat kleedje zo weggetrokken of vervangenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef perro. het volgende:
[..]
ik heb een nieuwe bank, daar zie je de haartje echt veeeeel beter op (het is nu ook eind lente/begin zomer, dan verhaart ze, in de winter niet echt) dus nu stofzuig ik ineens fanatiek 2x per week en elke dag even met zo'n harenborstelding over de zittingen heen.
Gewoon afmaken zulke mensen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:49 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Tussen angst en wreed naar beesten zit een groot verschil. Hoorde ook dat mijn lieve ex tegenwoordig een bulletje graag op zn neus stompt, want dat is grappig. Hij wist wel beter toen ie bij mij zat, ik had m met een vork in zn leuter geprikt.![]()
nee, is gewoon een europese korthaar. maar ze heeft wel een heel dikke vacht, dat dan weer wel.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Langharige kat, of niet? Wij hebben zwarte stoelen van stof, bij de eettafel. En 3 lichte katten, waarvan één langharig. Die stoelen zien er echt niet uit.
Het probleem van poezenbeesten is, dat juist de persoon die er een hekel aan heeft, juist daar willen ze de aandacht vanquote:Op maandag 16 juni 2014 15:47 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Je hoort ze sowieso over beestjes praten.![]()
En buiten dat, ik heb 2 poezels, waarvan een verschrikkelijk aandachtsgeil. Als die bezig is en je reageert niet door dat beest door mn tv te gooien dan heb ik al respect.
nee, ik ben niet altijd geilquote:Op maandag 16 juni 2014 15:49 schreef perro. het volgende:
[..]
ik las gister dat jij altijd wel geil bent (ja i know), en dat zeuren. tja, daar zeg ik niks over.
Aangezien Tinderslet een heel weekend door heeft gebracht met de hond van zijn ex heb ik niet het idee dat ie een hekel aan dieren heeft.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:49 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Tussen angst en wreed naar beesten zit een groot verschil. Hoorde ook dat mijn lieve ex tegenwoordig een bulletje graag op zn neus stompt, want dat is grappig. Hij wist wel beter toen ie bij mij zat, ik had m met een vork in zn leuter geprikt.![]()
Echt he.. Ik heb me juist enorm schuldig gevoeld ... Toen ik terugkwam van 8 dagen tenerife, bleek dat Varken zwaar was afgevallen terwijl mn moeder iedere dag langs is geweest en ze aandacht wilde geven, wat ze niet accepteerde want autistquote:Op maandag 16 juni 2014 15:48 schreef Myraela het volgende:
Wat mij trouwens ook elk jaar weer kwaad maakt, zijn de mensen die hun hond vastgebonden ergens achterlaten omdat ze op vakantie willen gaan.
Je vakantie belangrijker vinden dan je dieren.
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, ik ben niet altijd geil![]()
Ik kan het alleen wel vrijwel altijd wórden.
En die zeurbui is wel kut. Zit niemand op te wachten.
quote:ja i know
Wat dan?quote:
Je hebt geen idee hoe graag ik dat zou doenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gewoon afmaken zulke mensen.
Hebben geen enkele toegevoegde waarde voor de maatschappij.
Furminator is een fijne kam die er heel erg veel oude vacht uithaalt. Ik gebruik hem alleen als ze echt veel vacht verliezen, anders krijgt de langharige teveel last van haarballen. Maar het scheelt ook wel in huis.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:50 schreef perro. het volgende:
[..]
nee, is gewoon een europese korthaar. maar ze heeft wel een heel dikke vacht, dat dan weer wel.
hier ook zwarte eettafelstoelen, maar daar ligt ze niet zo vaak.
ik hou niet van kleedjes en tierelantijntjes en meuk en zooi et al.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:50 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ikea-kleedjes die sowieso 1x in de week de machine in gaan, verder maken ze vooral gebruik van de stoel, dus die is altijd zwart behaard, maar als er onverwacht visite voor de deur staat is dat kleedje zo weggetrokken of vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |