Kijk dat is een leuke Civic, veel beter dan waar de popijopi's in rijden tegenwoordigquote:
Geen blue motion denk ik?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben met een polo diesel op gran canaria rond gereden, reed erg lekker, net een skelter. Veel koppel, vloog de berg op.
Vond het fijner dan de new beatle cabrio die ik op fuerte had.
Diesel en benzine zijn belastingvrij op de canarische eilanden, en huur auto..quote:
Seat Leon rijders zitten altijd op de achterbank (van de mensen die voor hun rijden)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:09 schreef JDx het volgende:
Seat Leon 1.8 20VT (230pk inmiddels)
http://www.jdx.nl/leon20vt/
Gewoon omdat het leuk is om hard te gaan, maar nog wel praktisch.
Je hebt toch geen saaie automaat he?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mooi,
Moet nog even de stage 3 tune er op zetten:
Figuurlijk, zijn vreselijke bumperkleversquote:
Bedoel je van alle Leon's? Of ook Golfjes? Of alle snelle auto's? Of rij jij altijd nutteloos op de linkerbaan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Figuurlijk, zijn vreselijke bumperklevers
Oeh.... meld even waar en wanneer jullie een wedstrijdje gaan houdenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mooi,
Zal me niet minder voelen als dat zo is, maar voel me niet kansloosquote:
2.0 16v kleine t ook goed?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Zal me niet minder voelen als dat zo is, maar voel me niet kansloos
1.8 20VT tegen een 2.0 24V T?
Zal wel onder de 7 seconden zitten denk ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
hoe snel kunnen we verwachten dat het gaat?
Dat zijn leuke dingen, zelf vind ik bochtenwerk en wat strakker stuurwerk leuker.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zal wel onder de 7 seconden zitten denk ik.
Maar daar ligt de kracht van een Saab ook niet die moet t echt hebben van tussensprints.
Met een stage 5 op bio ethanol krijg je dan dit:
Alleen op de voorwielen? Dan kun je wel een abootje bij de bandenboer afsluitenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:00 schreef Compoantje het volgende:
Peugeot 106 GTi
Binnenkort met nieuw blok en GT28 turbo,zal ongeveer tussen de 350 en 420 PK krijgen.
[ afbeelding ]
Deze heb ik gekocht omdat ik snel wilde zijn, dit is 1 van de goedkoopste (qua vaste lasten) en snelste auto's die je zult vinden voor deze leeftijd.
Gristus wat een vermogen. Dat lijkt me best wel freaky in zo'n hatchback.... en hoeveel snelheidsbekeuringen heb je al geïncasseerd?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:00 schreef Compoantje het volgende:
Peugeot 106 GTi
Binnenkort met nieuw blok en GT28 turbo,zal ongeveer tussen de 350 en 420 PK krijgen.
[ afbeelding ]
Deze heb ik gekocht omdat ik snel wilde zijn, dit is 1 van de goedkoopste (qua vaste lasten) en snelste auto's die je zult vinden voor deze leeftijd.
Met m'n eigen auto vreemd genoeg nog nooit. Ja, 1x een flitspaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus wat een vermogen. Dat lijkt me best wel freaky in zo'n hatchback.... en hoeveel snelheidsbekeuringen heb je al geïncasseerd?
Ja, misschien dat er ooit nog een 4WD ombouw komt, maar waarschijnlijk nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Alleen op de voorwielen? Dan kun je wel een abootje bij de bandenboer afsluiten
Jep, dit is hemquote:
Mafkeesquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:00 schreef Compoantje het volgende:
Peugeot 106 GTi
[ afbeelding ]
Heel mooi dat je motor zoveel vermogen heeft, maar het is voorwiel aangedreven en een kleine licht auto. Je moet dat vermogen nog de weg in krijgen door twee kleine bandjes waar je ook mee stuurt. Het klinkt heel mooi, maar of je er in de praktijk veel aan hebt is wat andersquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:00 schreef Compoantje het volgende:
Peugeot 106 GTi
[ afbeelding ]
Ik heb straks in m'n 3/4 versnelling nog wielspin als ik op vol vermogen ga rijden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooi dat je motor zoveel vermogen heeft, maar het is voorwiel aangedreven en een kleine licht auto. Je moet dat vermogen nog de weg in krijgen door twee kleine bandjes waar je ook mee stuurt. Het klinkt heel mooi, maar of je er in de praktijk veel aan hebt is wat anders
Ja, 1 van die setups heb ik nu dus thuis liggenquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mafkees
Die 1.6 GTi-blokjes zijn ongelooflijk sterk, DP-Engineering heeft een GT28 ombouw gedaan: goed 400 pk met stock internals
Prachtigquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:31 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik heb straks in m'n 3/4 versnelling nog wielspin als ik op vol vermogen ga rijden.
Dus nee, ik zal er niet veel aan hebben maar het is en blijft een dun auto. Supercars en sportmotoren pesten op de snelweg en mensen in hun Golfjes GTi helemaal zoek rijden.
[..]
Ja, 1 van die setups heb ik nu dus thuis liggen
Dat werkt, niet zo super vanuit stilstand, maar BMW M modellen pakken vanaf de 100 is ook geen straf lijkt mij.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooi dat je motor zoveel vermogen heeft, maar het is voorwiel aangedreven en een kleine licht auto. Je moet dat vermogen nog de weg in krijgen door twee kleine bandjes waar je ook mee stuurt. Het klinkt heel mooi, maar of je er in de praktijk veel aan hebt is wat anders
Ja klopt, de versnellingsbakken zijn een zwak punt van 106jes. Ik had eens een keer een lijst gezien; een GTi bak hoeft er maar 20nm koppel meer bij te hebben en ze draaien op hun limiet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
PrachtigBij DP ben je sowieso aan het juiste adres met je Franse hok. Mbt 4wd, tijd terug is er wel iemand bezig geweest met het pas maken van een 405 4wd systeem in een 205, dus het zou mogelijk moeten zijn. Dat van de sterkte van de stock internals klopt idd, waar ik mijn gti in onderhoud heb heeft een 205 S16 gehad met 466pk. Had alleen een beetje de drang versnellingsbakken te eten.
Minder spectaculair geworden dan ik hoopte, maar ach...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mooi,
Ik deed 6.3sec 0-100 de laatste keer.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zal wel onder de 7 seconden zitten denk ik.
Maar daar ligt de kracht van een Saab ook niet die moet t echt hebben van tussensprints.
Met een stage 5 op bio ethanol krijg je dan dit:
Je moet inderdaad niet te snel vol gas geven en je TCS uit is ook wel handig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:49 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik deed 6.3sec 0-100 de laatste keer.
Was wel met zachte banden en koppeling al een beetje los met handrem omhoog. Fwd launchen is niet voor iedereen weggelegd merk ik bij het stoplicht vaak.
Inderdaad erg snelle bakken tegenwoordig! En de meerprijs ten opzichte van een 180pk TSI valt op zich ook nog mee. Al denk ik dat er weinig mensen zijn die met een paar opties erbij 40k neertellen voor een Seat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:40 schreef JohnB52 het volgende:
Haha dat airride systeem is wel tof!
Zag vanochtend een Léon Cupra.
9-tpk-11
Ding heeft standaard 280pk . 0-100 in 5,7.
Dat is serieus snel.
Nu nog een degelijk meisje en een labradorquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef Sapstengel het volgende:
Skoda Fabia 2.0 nu, dat sedan model.
Golf moest weg en deze stond bij de dealer voor een goede prijs. Qua looks wel iets minder, maar motorisch wel iets sneller dan een 1.6 Golf.
Gaat meestal andersom, ik heb een degelijk meisje en een border collie en ik wil ooit graag nog een Impreza WRX, maar dat komt er nog niet echt doorquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Nu nog een degelijk meisje en een labrador
Zeg jij met een Mitsubishi L200 2010.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt, ik heb maar één andere gezien. Die is van de buurman van vrienden van me, wel toevallig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
De sedan? Dat is wel bijzonder, die zie je in Nederland weinig.
Whaha, ja inderdaad. En dan in de Skoda op zondag naar de kerk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |