Wat is ouderwets demonstreren? Met bakstenen gooien?quote:Op zondag 15 juni 2014 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
We moeten gewoon weer ouderwets gaan demonstreren. Het Nederlandse volk ouwehoert altijd, maar als het erop aankomt is het altijd ja en amen. We missen gewoon flink wat ballen
Inclusief gratis busreisje en belegde broodjes van de vakbond.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is ouderwets demonstreren? Met bakstenen gooien?
Tegenwoordig nemen mensen een bammetje en een thermoskan thee mee.
Dan is het gewoon een gezellig dagje uit.
Zodat er dankzij de catering geen ruimte meer is voor de koffer met oplossingen en alternatieven.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inclusief gratis busreisje en belegde broodjes van de vakbond.
Ah, het is de graaiende top. Dat liet niet lang op zich wachten.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:36 schreef Ridocar het volgende:
Misschien helpt het ook om de graaiende top eens onder de loep te houden. Niet dat alleen het versoberen van zo'n topsalaris het ontslag van tienduizenden kan voorkomen, maar ook om rare uitgaven van onbeperkte creditcards in handen van directie eens na te kijken...
O? Kun je dat eens voorrekenen?quote:Op zondag 15 juni 2014 09:36 schreef Ridocar het volgende:
Misschien helpt het ook om de graaiende top eens onder de loep te houden. Niet dat alleen het versoberen van zo'n topsalaris het ontslag van tienduizenden kan voorkomen,
Je beschrijving is echt te perfectquote:Op zondag 15 juni 2014 10:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is ouderwets demonstreren? Met bakstenen gooien?
Tegenwoordig nemen mensen een bammetje en een thermoskan thee mee.
Dan is het gewoon een gezellig dagje uit.
Leuk ironisch.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als ik de vakbond moet geloven zijn er al 20 miljoen mensen otslagen in de zorg.
quote:Op zondag 15 juni 2014 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
We moeten gewoon weer ouderwets gaan demonstreren. Het Nederlandse volk ouwehoert altijd, maar als het erop aankomt is het altijd ja en amen. We missen gewoon flink wat ballen
Onder welke steen heb jij geleefd? De bezem gaat er al decennia doorheen in de zorg. De werkdruk is bijna nergens zo hoog als in de zorg, ook al decennia. 20 jaar geleden werden de 'beddagen' al als 'normaal' gezien; bejaarden die in bed bleven liggen omdat ze dan niet aangekleed en uit bed gehaald hoefden te worden wat weer tijd = personeel = geld kostte. Het aantal bejaarden is sindsdien alleen maar toegenomen, het aantal verplegenden, verzorgenden en verpleeghulpen afgenomen..quote:Op zondag 15 juni 2014 13:57 schreef Brum_brum het volgende:
Iedere andere tak van de economie die kan ieder jaar weer meer met minder mensen. Waarom zou meer efficiëntie onmogelijk zijn in een sector waar dankzij de overheid al 40 jaar geen bezem door heen is gegaan?
Werkdruk is geen indicatie dat je efficiënt bezig bent hoor.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd? De bezem gaat er al decennia doorheen in de zorg. De werkdruk is bijna nergens zo hoog als in de zorg, ook al decennia. 20 jaar geleden werden de 'beddagen' al als 'normaal' gezien; bejaarden die in bed bleven liggen omdat ze dan niet aangekleed en uit bed gehaald hoefden te worden wat weer tijd = personeel = geld kostte. Het aantal bejaarden is sindsdien alleen maar toegenomen, het aantal verplegenden, verzorgenden en verpleeghulpen afgenomen..
Ach, een luier maar twee keer per dag verschonen (1 maal in de ochtend en 1 maal in de avond), elke dag een onderwasje met 1 washandje (een veeggeven dus) en eens per maand een douchebeurt, mensen maar in de pyjama in bed laten liggen.. lijkt mij buitengewoon efficiënt. Heb jij nog meer ideeën?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Werkdruk is geen indicatie dat je efficiënt bezig bent hoor.
Ja, laten we niet alle ouderenzorg uit de algemene middelen willen betalen. Dat is simpelweg niet op te brengen voor een samenleving.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, een luier maar twee keer per dag verschonen (1 maal in de ochtend en 1 maal in de avond), elke dag een onderwasje met 1 washandje (een veeggeven dus) en eens per maand een douchebeurt, mensen maar in de pyjama in bed laten liggen.. lijkt mij buitengewoon efficiënt. Heb jij nog meer ideeën?
55.000 extra uitkeringen wel?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, laten we niet alle ouderenzorg uit de algemene middelen willen betalen. Dat is simpelweg niet op te brengen voor een samenleving.
Nou, als de zorgvraag compleet zou wegvallen als de financiering verandert is dat wel het grootste argument om te bepleiten dat de huidige collectief gefinancierde systemen niet werken.quote:
Structurele beddagen is een door journalisten verzonnen mythe.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd? De bezem gaat er al decennia doorheen in de zorg. De werkdruk is bijna nergens zo hoog als in de zorg, ook al decennia. 20 jaar geleden werden de 'beddagen' al als 'normaal' gezien; bejaarden die in bed bleven liggen omdat ze dan niet aangekleed en uit bed gehaald hoefden te worden wat weer tijd = personeel = geld kostte. Het aantal bejaarden is sindsdien alleen maar toegenomen, het aantal verplegenden, verzorgenden en verpleeghulpen afgenomen..
Ach je snapt het toch wel dat het allemaal om een reden gebeurt en dat is om lonen gelijk te trekken met de rest van de EU.quote:
Wat ik net al postte.quote:
Nou ik heb een project uitgevoerd in een ziekenhuis en wat ligt die sector nog achter zegquote:Op zondag 15 juni 2014 09:36 schreef Ridocar het volgende:
Misschien helpt het ook om de graaiende top eens onder de loep te houden. Niet dat alleen het versoberen van zo'n topsalaris het ontslag van tienduizenden kan voorkomen, maar ook om rare uitgaven van onbeperkte creditcards in handen van directie eens na te kijken...
Wacht, wát!? Beweer je nu echt dat het mogelijk is dat mensen dat kunnen regelen zonder dat we daar een leger aan ambtenaren en administratief personeel van zorgorganisaties tussen proppen die we ook allemaal moeten betalen?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik net al postte.
Ook leuk dat je vrienden of familie straks nodig hebt om je bed te verschonen. Anders komt er wel een buurtbewonder langs die toch niks te doen heeft.
Vreemd dat ik die mythe zelf mee heb gemaakt toen ik in een verpleeghuis werkte dan.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Structurele beddagen is een door journalisten verzonnen mythe.
Je kunt ook je eigen groente gaan kweken, kippen houden op je balkon en een koe in je achtertuin. Toch te bezopen voor woorden dat we met z'n allen boeren, handelaren, fabrieken en winkels daar voor gaan betalen?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht, wát!? Beweer je nu echt dat het mogelijk is dat mensen dat kunnen regelen zonder dat we daar een leger aan ambtenaren en administratief personeel van zorgorganisaties tussen proppen die we ook allemaal moeten betalen?
Try again.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt ook je eigen groente gaan kweken, kippen houden op je balkon en een koe in je achtertuin. Toch te bezopen voor woorden dat we met z'n allen boeren, handelaren, fabrieken en winkels daar voor gaan betalen?
Ik was cynisch. Ik beweer juist dat het te triest is.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wacht, wát!? Beweer je nu echt dat het mogelijk is dat mensen dat kunnen regelen zonder dat we daar een leger aan ambtenaren en administratief personeel van zorgorganisaties tussen proppen die we ook allemaal moeten betalen?
Fok, de plek waar iedereen haar mening bevestigd ziet door dingen die ze zelf hebben meegemaaktquote:Op zondag 15 juni 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vreemd dat ik die mythe zelf mee heb gemaakt toen ik in een verpleeghuis werkte dan.
Geef eens een link dan die aantoont dat het een mythe was? Zolang je niet linked en quote is jouw bewering ook niet meer dan een eigen ervaring (het lezen van zo'n artikel).quote:Op zondag 15 juni 2014 14:53 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Fok, de plek waar iedereen haar mening bevestigd ziet door dingen die ze zelf hebben meegemaakt
Ja, en die gasten zijn allemaal lui natuurlijk. Lid van een bond en werken ho maar liever zeuren over dat er te weinig stoelen in de kantine staan...quote:
Dit.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:04 schreef sweetlady-o het volgende:
Bij mijn werkgever hoef je voorlopig niet te rekenen op een vast contract en raakt 1 op de 7 zijn of haar baan kwijt. Zoals gewoonlijk zijn vooral de laagopgeleiden de dupe en raakt bijna iedereen met minder dan een MBO3 diploma zijn of haar baan kwijt. Opvallend is dat er daarnaast vooral in het management veel mensen hun baan kwijt raken. Ze zijn nu vooral bezig met kijken om zelfsturende teams te starten in de intramurale setting, of zorg en diensten te gaan scheiden. Dat wil zeggen dat ze de verzorgende en de verpleegkundigen strikt en alleen in gaan zetten voor wassen, aankleden en medische zaken en dat al het andere werk gedaan moet worden door anderen.
Januari komt er trouwens nog een klap aan als de gemeenten moeten betalen voor de thuiszorg, als ze net als de huishoudelijke thuiszorg gewoon degene die het goedkoopste zorg kan bieden een regio laten ‘winnen’ hebben zorgorganisatoren een monopolie in een wijk op zorg en kunnen ze nog minder mensen inzetten, gezien de klant toch niet kan overstappen zonder te moeten verhuizen.
Plus we gaan het ontslagrecht nog verder versoepelen, zodat er nog meer mensen overal uit gelazerd worden (omdat het kan) en als uitkeringsgerechtigden gratis aan de slag mogen...quote:Op zondag 15 juni 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat gemeentes dus gaan eisen dat er bijstandsgerechtigden worden ingezet.
Godzijdank zijn veel beroepen in de zorg beschermt. Deventer wou toch al mensen in de bijstand inzetten in de zorg? Dat kon gelukkig niet omdat een helpende een opleiding van 2 jaar heeft gevolgd om iemand te mogen wassen en aan te kleden. Wel zijn de schoonmaaksters van de thuiszorg ernstig de pineut. Maar ze gaan echt niet iemand in de bijstand insuline laten spuiten.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat gemeentes dus gaan eisen dat er bijstandsgerechtigden worden ingezet.
Plus het concurreren met buitenlandse werknemers met een veel lager minimumloon en levensonderhoud.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Plus we gaan het ontslagrecht nog verder versoepelen, zodat er nog meer mensen overal uit gelazerd worden (omdat het kan) en als uitkeringsgerechtigden gratis aan de slag mogen...
Wie zegt dat dat niet op te brengen is?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, laten we niet alle ouderenzorg uit de algemene middelen willen betalen. Dat is simpelweg niet op te brengen voor een samenleving.
Wel de verhouding werkenden niet werkenden gaat naar 2 op 1.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet op te brengen is?
Dan nog lijkt het mij dat het deel over dat het niet op te brengen zou zijn meer gaat over keuzes dan over werkelijke onmogelijkheden.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel de verhouding werkenden niet werkenden gaat naar 2 op 1.
Dat gaat hem natuurlijk niet worden.
Niet bepaald, waarom zou je nog gaan werken wanneer 50+% naar andere mensen gaat?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het mij dat het deel over dat het niet op te brengen zou zijn meer gaat over keuzes dan over werkelijke onmogelijkheden.
Je kunt ook andere dingen dan inkomen belasten. Het is sowieso heel dom om arbeid te belasten. Beter belast je dingen waarvan je juist niet wilt dat mensen het doen, en laat je de belasting op arbeid goeddeels los. Meer besteedbaar inkomen, wat uitgegeven wordt aan allemaal zaken die je kunt belasten.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet bepaald, waarom zou je nog gaan werken wanneer 50+% naar andere mensen gaat?
Linksom of rechtsom komt het dan bij dezelfde mensen te liggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kunt ook andere dingen dan inkomen belasten. Het is sowieso heel dom om arbeid te belasten. Beter belast je dingen waarvan je juist niet wilt dat mensen het doen, en laat je de belasting op arbeid goeddeels los. Meer besteedbaar inkomen, wat uitgegeven wordt aan allemaal zaken die je kunt belasten.
Natuurlijk is dit heel simpel gesteld, maar de kern van mijn punt is dat er genoeg andere manieren zijn om geld te maken om onze verzorgingsstaat enigszins in stand te houden. Dat we er voor kiezen om die manieren niet te benutten betekent niet dat het onbetaalbaar is.
Klopt. Maar in tegenstelling tot werken (waar je in elk geval moreel toch toe verplicht bent) leg je het dan op zaken waarvoor mensen kunnen kiezen om het niet te doen. Belasting op luxe of ongezonde/vervuilende producten lijkt me helemaal geen slechte optie. Ik heb bijvoorbeeld nooit een probleem gehad met de vettaks. Ongezond eten is een keuze. Hetzelfde geldt voor het kopen van een plastic tasje, het vliegen met een vliegtuig op korte afstanden, het rijden van een auto op fossiele brandstoffen etc. Op sommige van deze zaken wordt belasting geheven en dat vinden we heel normaal. Op andere zaken niet, en als we het zouden doen is het land te klein. Terwijl het ondertussen doodnormaal is dat we belasting betalen over ons werk, wat juist de meeste toegevoegde waarde heeft voor de economie.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom komt het dan bij dezelfde mensen te liggen.
Ik zie liever dat we onze politieke besluitvorming aan bijv. MOE-landers uitbesteden; die zijn immers een stuk goedkoper als (EU-)parlementsleden en zullen geen slechtere beslissingen nemen als onze huidige politieke kaste. En aangezien we, ondanks het postzegelformaat van ons land, in Nederland in de (nutteloze) bestuurslagen verzuipen, zou dat een gigantische besparing kunnen opleveren!quote:Op maandag 16 juni 2014 13:41 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen we ouderen- en gehandicaptenzorg niet gewoon uitbesteden naar een lage lonen land?
Goedkoper alsquote:Op maandag 16 juni 2014 15:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik zie liever dat we onze politieke besluitvorming aan bijv. MOE-landers uitbesteden; die zijn immers een stuk goedkoper als (EU-)parlementsleden en zullen geen slechtere beslissingen nemen als onze huidige politieke kaste. En aangezien we, ondanks het postzegelformaat van ons land, in Nederland in de (nutteloze) bestuurslagen verzuipen, zou dat een gigantische besparing kunnen opleveren!
Welnee jôh.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Straatcommando. het volgende:
En die worden allemaal vervangen door mensen met een uitkering en of mensen uit MOE landen. Let maar op.
Moderne slavernij idd.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Welnee jôh.
Deze ontslagen mensen 'mogen' straks gewoon hun voormalige werk weer gaan uitvoeren als zogenaamd vrijwillige tegenprestatie voor de uitkering!![]()
![]()
Participatiemaatschappij-dwangarbeid.quote:
quote:Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Welnee jôh.
Deze ontslagen mensen 'mogen' straks gewoon hun voormalige werk weer gaan uitvoeren als zogenaamd vrijwillige tegenprestatie voor de uitkering!![]()
![]()
Een oud basisschool genootje van mij is dit overkomen. Die is eruit gebonjoured, kort ww gehad, vervolgens WWB in. Kon vrijwel direct door naar d'r oude werk om daar inderdaad een ''tegenprestatie'' te leveren, zoals ze dat zo mooi noemen. Was een helpende niveau 2.. nu is dat wel waar de klappen vallen maar kom op héé. Het is inderdaad moderne slavernij.quote:
Inderdaad. De belangrijkste reden voor mij om fel tegenstander te zijn van de tegenprestaties is dat dit in de uitvoering standaard fout gaat. Grote ondermijning van de kansen van de onderkant van de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Participatiemaatschappij-dwangarbeid.
Dat is ook mijn voornaamste bezwaar.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad. De belangrijkste reden voor mij om fel tegenstander te zijn van de tegenprestaties is dat dit in de uitvoering standaard fout gaat. Grote ondermijning van de kansen van de onderkant van de arbeidsmarkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |