Dikzak.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:26 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Mijn bmi is trouwens 21,6, hoger dan ik had gedacht
Voor het grootste deel ben ik het eens met ome Mo.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:50 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Tijdens benentraining squatten en legpress allebei doen of beter focussen op 1 van de 2 die je dan zwaar pakt en je de volgende keer de ander pakt?. Dus afwisselen. Wat vind jij?
In zijn geval misschien wel.quote:
Dat stond er bij mijn uitslag ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:28 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!
Niks mis met een bierbuik.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:30 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Ik heb tenminste geen bierbuik.
Dus toch wel. Moet je zelf weten maar ik vind het niks.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Ik combineer benen dan ook NOOIT met een andere spiergroep. Behalve biceps ofzo, maar goed.
Nou als je 22 bent kan je zelfs nog wel meer erbij doen, iets van lunges ofzo. Ik gaf zelf altijd de voorkeur aan eerst kuiten en hamstrings, want daar heb ik geen last van bij quads, en na quads moet je gewoon door je poten zakken. Nou knappe jongen die dan nog kuiten kan doen.quote:Benen kosten onwijs veel energie en ik loop ook altijd als een sodemiet uit de sportschoolMaar omdat squatten en legpressen het meeste energie kosten leek het mij misschien verstandig om 1 van de 2 te laten schieten en vollebak op 1 van de 2 te focussen. Maar wat jij zegt zit ook zeker wat in.
Ik zal nog even duidelijk mijn benenschemaatje vertellen:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:27 schreef krioro het volgende:
[..]
Voor het grootste deel ben ik het eens met ome Mo.
Sowieso volgorde/nadruk afwisselen, maar ik doe dat persoonlijk liever om de zoveel weken, niet iedere opeenvolgende training.
Verder hangt het er ook van af wat je doel is. Barbell squats zijn niet per se nodig voor bodybuilding, leg extensions ook niet, je kan zoveel wel en niet doen. Al vind ik dat het allemaal goede oefeningen zijn.
En je moet meer voor hamstrings doen.
Ik pakte kuiten eigenlijk altijd als laatstquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef Modus het volgende:
Nou als je 22 bent kan je zelfs nog wel meer erbij doen, iets van lunges ofzo. Ik gaf zelf altijd de voorkeur aan eerst kuiten en hamstrings, want daar heb ik geen last van bij quads, en na quads moet je gewoon door je poten zakken. Nou knappe jongen die dan nog kuiten kan doen.
En ik denk niet dat ome krio er heel anders instaat in deze kwestie.
quote:
Als ik in de supermarkt een kratje bier oppak, gebruikend van de spieren in mijn bovenbenen in plaats van mijn rug, telt dat ook als squatten?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik zal nog even duidelijk mijn benenschemaatje vertellen:
Squat 4 x 10: 40kg
80 kg
120 kg ( of 8x )
130 kg ( 6x )
Legg extensions 4 x 10 tot max weight op dat apparaat. = 90kg
Legg curls 4 x 10 tot max weight op dat apparaat. = 90kg
Horsekicks 4 x 10
Calf raise 4 x 10
Op dat legpress apparaat je teentjes plaatsen voor je kuiten 3 x 10.
Lunges 3x10
Hierna ben ik dood. Wat heb jij nog voor hamstrings?
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als ik in de supermarkt een kratje bier oppak, gebruikend van de spieren in mijn bovenbenen in plaats van mijn rug, telt dat ook als squatten?
Dat verstaan we meer onder de deadliftquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als ik in de supermarkt een kratje bier oppak, gebruikend van de spieren in mijn bovenbenen in plaats van mijn rug, telt dat ook als squatten?
Uithoudingsvermogenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:39 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Is fappen ook een goede spieroefening? Vraag mij dit serieus af.
Stiff legged of Romanian deadlifts vooral. Standing leg curls, seated leg curls (ik neem aan dat je lying leg curls doet). Niet allemaal in 1 training hè, pak er gewoon 2 of 3 en wissel de oefeningen om de zoveel weken af. Of elke training, als je dat liever doet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:31 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik zal nog even duidelijk mijn benenschemaatje vertellen:
Squat 4 x 10: 40kg
80 kg
120 kg ( of 8x )
130 kg ( 6x )
Legg extensions 4 x 10 tot max weight op dat apparaat. = 90kg
Legg curls 4 x 10 tot max weight op dat apparaat. = 90kg
Horsekicks 4 x 10
Calf raise 4 x 10
Op dat legpress apparaat je teentjes plaatsen voor je kuiten 3 x 10.
Lunges 3x10
Hierna ben ik dood. Wat heb jij nog voor hamstrings?
Ok, duidelijkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:40 schreef krioro het volgende:
[..]
Stiff legged of Romanian deadlifts vooral. Standing leg curls, seated leg curls (ik neem aan dat je lying leg curls doet). Niet allemaal in 1 training hè, pak er gewoon 2 of 3 en wissel de oefeningen om de zoveel weken af. Of elke training, als je dat liever doet.
Voor kuiten moet je sowieso ook een seated calf raise doen. Als je je benen gestrekt hebt train je het ene deel (grootste, achterkant), als je je knieën gebogen hebt het andere (onderliggend, zijkant).
Waarom doe je squats 4x10 met 40?
Verder op zich weinig mis met dat schema, al zou ik lunges iig doen voor je aan kuiten begint.
Ligt er aan hoe nauw je voorhuid is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:41 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso, maar voor armspieren ofzo? Niet?
Erg wijd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe nauw je voorhuid is.
Waarom?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:46 schreef voederbietel het volgende:
In Duitsland is het sinds kort ook verboden om baby's te besnijden geloof ik, goede zaak wel.
Vind jij het heel normaal om een stuk huid af te snijden van een mens die zich daar niet tegen kan verzetten, verbaal of fysiek?quote:
Oh op die fiets.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:42 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ok, duidelijk![]()
En 4x10 bedoel ik dus 4 sets met 10 herhalingen waarbij de eerste set 40 kg is. 2e set 80kg etc.
Nee, maar het verbieden is ook weer overdreven. Het heeft volgens mij niet echt nadelen verder.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vind jij het heel normaal om een stuk huid af te snijden van een mens die zich daar niet tegen kan verzetten, verbaal of fysiek?
Vrouwen kaalscheren ook niet, maar ook dat is vervelend.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, maar het verbieden is ook weer overdreven. Het heeft volgens mij niet echt nadelen verder.
Ligt eraan waar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:49 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Vrouwen kaalscheren ook niet, maar ook dat is vervelend.
Mwah, dat valt ook wel te betwisten geloof ik. Ligt ook sterk aan de methode. Maar verder vind ik het verminking van baby's eigenlijk. Als je het zelf graag wilt prima, maar die keuze opdringen aan een baby, nee, daar sta ik niet achter.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, maar het verbieden is ook weer overdreven. Het heeft volgens mij niet echt nadelen verder.
Volgens mij zijn er niet echt besneden mannen die het als een nadeel ervaren dat ze besneden zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:49 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Vrouwen kaalscheren ook niet, maar ook dat is vervelend.
Ik denk dat er best wel een percentage rondloopt dat graag zijn voorhuid gehad zou hebben. Lijkt me niet heel fijn om continue met je blote eikel langs je broekje te schuren. Ookal is het sinds de geboorte.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet echt besneden mannen die het als een nadeel ervaren dat ze besneden zijn.
Ik denk het wel. Je kan zelfs voorhuid reconstructie laten uitvoeren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet echt besneden mannen die het als een nadeel ervaren dat ze besneden zijn.
Ik snap de redenatie ook wel, maar ik weet niet of dit iets is dat door de overheid verboden moet worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:51 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Mwah, dat valt ook wel te betwisten geloof ik. Ligt ook sterk aan de methode. Maar verder vind ik het verminking van baby's eigenlijk. Als je het zelf graag wilt prima, maar die keuze opdringen aan een baby, nee, daar sta ik niet achter.
Worden veel zenuwen doorgesneden, voelen ze niks van.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:52 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wel een percentage rondloopt dat graag zijn voorhuid gehad zou hebben. Lijkt me niet heel fijn om continue met je blote eikel langs je broekje te schuren. Ookal is het sinds de geboorte.
Overheid kan niet groot genoeg zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik snap de redenatie ook wel, maar ik weet niet of dit iets is dat door de overheid verboden moet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |