Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck. We hebben zes teams, die inmiddels al wel vol zitten. Maar er zijn altijd afzeggers, blessures, whatever, dus we hebben ook nog mensen nodig voor de reservelijst. PM MaleDuck dus!
Beetje laat misschien maar ik heb daar ook een tijdje last van gehad. Dit ging wel samen met een abnormale vermoeidheid en lusteloosheid. Weet niet hoe je je verder voelt maar bij mij bleek het te gaan om een tekort aan ijzer.
Ik voel me prima, Gister gelopen en vandaag weer zin, alleen door een voetbaltournooi zaterdag en zondag is het beter om mijn rust te pakken vandaag.
Voel me laat in de avond vaak wel moe rond 22:30 ga dan rond 23:00 slapen. maar of het nou weekend is of ik moet werken, vaak rond 6:30-7:00 wakker
En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
Wat een prestatie zeg. Heb je nog een bepaald gewicht in gedachten dat je nog wilt afvallen?
Wat een prestatie zeg. Heb je nog een bepaald gewicht in gedachten dat je nog wilt afvallen?
Ik stel steeds korte doelen. Mijn huidige doel is naar de 80 kg, dus nog iets meer dan 6 kg te gaan. Maar ik zou het super vinden als ik de 75 zou halen. Ik ben "maar" 1,70, dus idealiter zou 72 kg pas geen overgewicht meer betekenen. Maar ik heb sinds de pubertijd niet zo weinig gewogen. Ik was toen niet dikkig, maar wel gespierd.. Ooit had ik een bijna blokjesbuik.
Ik stel steeds korte doelen. Mijn huidige doel is naar de 80 kg, dus nog iets meer dan 6 kg te gaan. Maar ik zou het super vinden als ik de 75 zou halen. Ik ben "maar" 1,70, dus idealiter zou 72 kg pas geen overgewicht meer betekenen. Maar ik heb sinds de pubertijd niet zo weinig gewogen. Ik was toen niet dikkig, maar wel gespierd.. Ooit had ik een bijna blokjesbuik.
Ongepaste vraag misschien, maar heb je nog geen last van overtollige huid, zeker bij hardlopen? Of ben je op langzaam tempo afgevallen waardoor dat wel meevalt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Murmeli het volgende: Vakantieplan krijgt wat vorm. Denk dat ik op eigen houtje wil, naar zweden, omgeving stockholm. Ben via Facebook wat loopmensen/organisaties aan het opsnorren om bij aan te sluiten. Wil denk ik in augustus en dan anderhalve week ofzo, 2 weken als het niet te duur wordt. Moet nog wel zoeken hoe het zit met slaapplaatsen en kosten en hoe het daar dan mugtechnisch zit. Vond in garmin connect al tig routes daar dus dat moet te doen zijn
Jeej! Zin in!
Zweden Ik ga er dit jaar voor de ik-weet-niet-meer-precies-hoeveelste keer naar toe. Het scheelt als je van (wild)kamperen houdt, dan is het tentje mee, kano huren, visje vangen, vuurtje stoken, visje grillen, met als het mee zit zelfgeplukte cantharellen. Maar voor de niet-kampeerders is Stockholm ook erg goed toeven. Het is een fantastische stad en er zijn vast genoeg hardlooproutes in de omgeving. Veel plezier!
Zweden Ik ga er dit jaar voor de ik-weet-niet-meer-precies-hoeveelste keer naar toe. Het scheelt als je van (wild)kamperen houdt, dan is het tentje mee, kano huren, visje vangen, vuurtje stoken, visje grillen, met als het mee zit zelfgeplukte cantharellen. Maar voor de niet-kampeerders is Stockholm ook erg goed toeven. Het is een fantastische stad en er zijn vast genoeg hardlooproutes in de omgeving. Veel plezier!
Precies ja! Dat is toch de ideale vakantie, zoveel vrijheid! In finland waren er dagen dat we de fietsroute expres langs een 'groot' dorp moesten plannen, omdat we anders in 80km fietsen geen winkel/tankstation/supermarkt zouden tegenkomen voor het eten Dus daar kun je nog zo goed zoeken naar een hotel maar de afstanden zijn wel erg groot Maar dat was dan ook het enige wat we planden, verder gewoon lekker fietsen en als je moe bent je tent opzetten, koken en eten. De muggen zijn wel vreselijk maar daar heb ik nog wel wat tips voor.. Maar goed ik ben dan ook groot kampeerfan
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op vrijdag 13 juni 2014 17:17 schreef Zwabberhark het volgende: Maar vinden jullie het dan ook fijn om in de bosjes te schijten en niet te kunnen douchen?
Er zijn wel van die houten wc'tjes/poepgaten daar! Of goed plannen dat je langs een tankstation of zo komt En douchen hoeft ook niet, want je neemt elke dag een duik in een meertje! En daarom ook 1x per week wel op de camping slapen om ietsje schoner te worden. Maar je kan toch niet heel veel schone kleren meenemen op je fiets, dus waarom zou je elke dag moeten douchen
Op vrijdag 13 juni 2014 17:17 schreef Zwabberhark het volgende: Maar vinden jullie het dan ook fijn om in de bosjes te schijten en niet te kunnen douchen?
Schijten in bosjes zijn we als lopers toch gewend? Maar wij zitten wel op 1 lijn geloof ik, als het om vakanties gaat. Gewoon een fatsoenlijk hotel met lekker bed en grote badkamer
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ongepaste vraag misschien, maar heb je nog geen last van overtollige huid, zeker bij hardlopen? Of ben je op langzaam tempo afgevallen waardoor dat wel meevalt?
Nouja! Dat vraag je toch niet?! Je mag me eigenlijk zo goed als alles vragen, ook dit hoor. Geen last, wel wat overtollig maar mijn huid is ook niet flexibel gebleken tijdens de zwangerschap. Er zit nog genoeg vet onder om er geen plooien te hebben, maar strak zal het nooit meer worden Maar ik ben dit gewicht in bijna 1,5 jaar kwijt. Best relaxed tempo ongeveer 2 kg per maand
Niet douchen? Als je bij een meertje staat is het inzepen en plonsen. En in de bosjes schijten doe ik niet, daar zijn veel betere technieken voor
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 17:45:54 ]
Ok, dus jullie natuurliefhebbers vervuilen de meren met zeep?
Biodegradable natuurlijk
quote:
Ik ben wel benieuwd naar die betere schijttechnieken, misschien kan ik er wat van leren.
Als je door je hurken gaat en je let even niet op, dan zit je in je broek die tussen je enkels hangt te kakken. De meesten die dat overkomt merken dat trouwens pas op het moment dat ze hun broek weer ophijsen. Beter kan je met je rug tegen een boom gaan hangen. Bijkomend voordeel is dat je rug zo gedekt is (roofdieren).
Als je door je hurken gaat en je let even niet op, dan zit je in je broek die tussen je enkels hangt te kakken. De meesten die dat overkomt merken dat trouwens pas op het moment dat ze hun broek weer ophijsen. Beter kan je met je rug tegen een boom gaan hangen. Bijkomend voordeel is dat je rug zo gedekt is (roofdieren).
Ik heb gehoord dat je je broek tussen je knieen moet doen, niet op je enkels. Daarmee zou dat risico al geminimaliseerd moeten worden. Zelf geen ervaring mee trouwens.
Ik vind het moeilijk om te visualiseren, zoals ook bijna altijd het geval is met hardloopoefeningen die alleen in tekst beschreven worden. Ik heb echt plaatjes of filmpjes nodig.
Er zijn wel van die houten wc'tjes/poepgaten daar! Of goed plannen dat je langs een tankstation of zo komt En douchen hoeft ook niet, want je neemt elke dag een duik in een meertje! En daarom ook 1x per week wel op de camping slapen om ietsje schoner te worden. Maar je kan toch niet heel veel schone kleren meenemen op je fiets, dus waarom zou je elke dag moeten douchen
Is mij allemaal veel te lastig. Dan kom ik niet uitgerust thuis en kan ik dus net zo goed niet gaan
Op vrijdag 13 juni 2014 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende: Beetje zoals gedemo'd door deze dame . Het is overigens ook meteen een goede oefening voor de bovenbenen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah gewoon een wall squat...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
D'r was trouwens ook een tijdje terug iets over gezegd, dat je sowieso beter squattend kon poepen omdat dan je ingewanden beter in een lijn lagen ofzo.
Op vrijdag 13 juni 2014 18:26 schreef hatsaflats het volgende: D'r was trouwens ook een tijdje terug iets over gezegd, dat je sowieso beter squattend kon poepen omdat dan je ingewanden beter in een lijn lagen ofzo.