Ga de tenen van je imam likken. Vereer hem tot aan zijn dood. Maak van zijn woord het woord van God, daar zijn jullie goed in.quote:
Ben geen Shitietquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga de tenen van je imam likken. Vereer hem tot aan zijn dood. Maak van zijn woord het woord van God, daar zijn jullie goed in.
Je gedraagt je er anders overduidelijk naar. Je wilt zelf sterven voor hun woord. De ironie.quote:
Donder dan op naar je zandbak.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef BB11 het volgende:
Het khalifaat komt er, met of zonder ISIS. Dit is een belofte van Allah, dus daar is geen twijfel over mogelijk. De vraag is alleen wanneer en ik hoop dat wij aan het begin van die periode staan. Allah stuurt elk 100 jaar een vernieuwer. Het is nu bijna 100 jaar geleden dat het khalifaat is gevallen en het ziet er dus naar uit dat wij aan het begin staan van de wedergeboorte van de khilafa waar wij zolang op hebben gewacht.
Het leger van Mohammed komt eraan!!!!! Geen moslim zal rusten voordat de khilafa terug is. Iedere moslim is een soldaat in dit leger. En het is onze beurt om nu te zeggen: You are either with us or against us.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef BB11 het volgende:
Het khalifaat komt er, met of zonder ISIS. Dit is een belofte van Allah, dus daar is geen twijfel over mogelijk. De vraag is alleen wanneer en ik hoop dat wij aan het begin van die periode staan. Allah stuurt elk 100 jaar een vernieuwer. Het is nu bijna 100 jaar geleden dat het khalifaat is gevallen en het ziet er dus naar uit dat wij aan het begin staan van de wedergeboorte van de khilafa waar wij zolang op hebben gewacht.
Het leger van Mohammed komt eraan!!!!! Geen moslim zal rusten voordat de khilafa terug is. Iedere moslim is een soldaat in dit leger. En het is onze beurt om nu te zeggen: You are either with us or against us.
Heel veel moslims zijn de extremisten die haat, dood en verderf komen brengen gewoon zat. Hun extremistische retoriek, barbaarsheid maakt andere moslims gewoon boos. Het zijn deze extremisten die de islamitische gemeenschap hebben verdeelt - en dat zie je hier overduidelijk terug. Ik ben een soenniet, maar als een andere soenniet een onschuldige sjiet, aleviet of whatever wenst te doden, dan moet die maar eerst langs mij zien te komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:23 schreef Grutsk het volgende:
Jezus man, ik word echt droevig van zoveel onderlinge haat![]()
Misschien ben ik te idealistisch ingesteld, maar dit (zowel hier op het forum als nu in Irak) is toch helemaal niet nodig?!
lolllltwitter:amatur_rahman twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 13:06:26It's an all out sunni shia war now. Maaaan Ramadan is gonna be epic in sha Allah
reageer retweet
Inderdaad dit is ander onderwerp, ik ben het er niet mee eens en dat kan ik aantonen door middel van de geschiedenis en citaten maar dat hoort hier niet thuis. Dan gaan we offtopic.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:19 schreef Aloulou het volgende:
Ilias laten we geen religieuze discussie ervan maken, zitten velen hier die zeker termen en benamingen niet snappen en daar ook geen behoefte aan hebben. Ik wil je best het verschil uitleggen tussen wahabisme en mainstream soennisme naar ook sjieten toe. In de praktijk dus. Dan pakken we alleen de "sira" (biografie) van Mohammed ibn Abdelwahhab en daar spreekt alles uit. Niet alleen naar sjieten overigens maar ook de Ottomanen (soefi-insteek vooral).
Laten we het hier begrijpbaar voor iedereen houden. En niet alle Iraakse soennieten haten sjieten per definitie zoals jij dat vanuit je geloofsovertuiging doet. Absolute onzin man. De Mufti (soennitische mufti) van Irak - geen wahabist - haat sjieten niet en werkt ermee samen. Wel zijn er overduidelijke geloofsverschillen ja. Maar alleen bij wahabisten is het totaal onmogelijk om over geloofsverschillen heen te stappen en toch naar samleven te gaan in gelijkheid. Bij mainstream soennieten die 1400 de orthodoxie vormde totdat in 1800 wahabisme kwam kan dat wel. In Libanon heb je genoeg soennitische en sjitische geestelijken die tot eenheid oproepen en samenleven, niet tot onthoofden en onderwerpen en bekhouden zoals de wahabisten van ISIS of Nusrah.
Grappig he, iemand die het leuk vindt dat de maand Ramadan, de maand van bezinning, reinheid etc. wordt gebruikt voor bloedvergieten. Hartstikke grappig.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:30 schreef De_Ilias het volgende:
lolllltwitter:amatur_rahman twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 13:06:26It's an all out sunni shia war now. Maaaan Ramadan is gonna be epic in sha Allah
reageer retweet
Ik vind het eigenlijke een zieke reactie.....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grappig he, iemand die het leuk vindt dat de maand Ramadan, de maand van bezinning, reinheid etc. wordt gebruikt voor bloedvergieten. Hartstikke grappig.
Dat geloof ik maar al te graag. Ik ken genoeg soennieten en sjiieten en allen hebben zij respect voor de ander en haten zij elkaar, laat staan elkaars ideologie, niet. Daarom vind ik het zo jammer om te zien dat sommige figuren denken dat dit wel de enige optie is en dat alle anderen, jullie allemaal en zo ook al die personen die ik ken, ongelovigen zijn. In wat voor droomwereld leef je danquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel veel moslims zijn de extremisten die haat, dood en verderf komen brengen gewoon zat. Hun extremistische retoriek, barbaarsheid maakt andere moslims gewoon boos. Het zijn deze extremisten die de islamitische gemeenschap hebben verdeelt - en dat zie je hier overduidelijk terug. Ik ben een soenniet, maar als een andere soenniet een onschuldige sjiet, aleviet of whatever wenst te doden, dan moet die maar eerst langs mij zien te komen.
Wie zegt dat je MOET kiezen? Niemand verbiedt jou om nu te zeggen: ok ik heb liever niet dat de soennitische minderheid onderdrukt wordt, maar ik sta niet achter de daden van ISIS.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:35 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben net zo goed tegen terrorisme, ISIS extremisme en ander gespuis. Alleen inzake Irak is het kiezen tussen 2 kwaden en dus heb ik liever dat mijn moslim sunni broeders winnen over de ongelovige sjieten (maalikie en co).
Ik ben niet voor soennieten of sjiieten.. Je MOET niet kiezen?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:35 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben net zo goed tegen terrorisme, ISIS extremisme en ander gespuis. Alleen inzake Irak is het kiezen tussen 2 kwaden en dus heb ik liever dat mijn moslim sunni broeders winnen over de ongelovige sjieten (maalikie en co).
Hoe kans je als Moslima tegen een Islamitische staat zijn?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik geloof in Allah en getuig dat Mohammed zijn profeet isDas voldoende.
Een Islamitische staat die totstand komt door het uitmoorden van medemoslims, onschuldigen, kinderen etc etc. kan in essentie geen Islamitische staat zijn. De regels van de Jihad worden aan de lopende band geschonden. Dit is dan ook geen weg naar een kalifaat of Islamitische staat, dit is een weg naar hel en verdoemenis.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:41 schreef BB11 het volgende:
[..]
Hoe kans je als Moslima tegen een Islamitische staat zijn?
Dit en niet anders!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verkeert niet in de positie om daarover te spreken. Dat jij je imams vereert - wat God heeft verboden, dat je de profeet vereert als een heilige, wat God verboden heeft, niet zelf kritisch nadenkt zoals God ons heeft opgedragen etc.. maakt dat je niet in die positie verkeert. De Koran is nog altijd onze leidraad, niet de politieke gedachtes van een imam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |