Daar hebben ze die kahbeler voor die zich aanbieden in naam van jihadquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:27 schreef Djibril het volgende:
[..]
Je blijft de vraag ontwijken waarom je dan hier bent als je hart brandt voor de soenieten daar.
Ga daar naar toe en geef je kontje. De jongens daar willen wat ontspanning nadat ze van slagveld zijn gekomen.
Misschien moet jij als als MO-er NT2 Nederlands opnieuw doen want ik heb duidelijk gezegd dat als het een "stabiele staat" zou worden dat ik het dan wel zou kunnen "overwegen".quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je naar Irak zou willen gaan, ga dan als je zo'n man bent die je beweert te zijn.
Ben eerder benieuwd wat jij tegen kuffars gaat doen zoals hij?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:29 schreef Hiper het volgende:
[..]
Yes sir. Wat ga je daar tegen doen? Ben ZEER benieuwd!
quote:Obama 'sluit niets uit' bij strijd tegen extremisten Irak
De Amerikaanse president Barack Obama ''sluit niets uit'' als het gaat om het nemen van (militaire) actie om extremisten te bedwingen in Irak.
Dat antwoordde hij donderdag in Washington op de vraag of hij overweegt onbemande vliegtuigen (drones) in te zetten tegen de oprukkende strijders van de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIL).
Obama liet weten dat de VS er belang bij hebben dat islamitische extremisten geen vaste voet aan de grond krijgen in Irak.
Hij zei verder dat militaire actie op kort termijn nodig is en dat de VS bereid zijn in actie te komen als de ''nationale belangen'' worden bedreigd.
Dit.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:34 schreef deleriouz het volgende:
Kom op mensen, laten we dit topic normaal houden. Niets is zo zinloos als op een internetforum ruzie te gaan lopen maken.
De profeet kwam uit het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:35 schreef De_Ilias het volgende:
Grappig hoe MO-ers zo tekeer gaan, wat ben ik blij dat wij Marokkanen best wel verlicht zijn.
twitter:RudawEnglish twitterde op donderdag 12-06-2014 om 18:50:13Deputy minister of Peshmerga: #ISIS is using the weapons seized from Iraqi army against us. #twitterkurds reageer retweet
Niemand onder ons die hier heil zoekt. Wij zijn, waarschijnlijk net zoals jij, hier geboren. Het grote probleem is juist dat er "buitenlanders" daar zijn die vechten. Die flikkers moeten juist weg.quote:
Ohoh, al reacties van Barzani ?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:40 schreef Charismatisch het volgende:
Koerdische journalist, embedded met Peshmerga in Kirkoek, gedood.
Welke shia heb jij het over? De shia zijn niet een homogene groep. Je hebt zaydiya, fatimiya, rafidah etc. Met name die laatste groep is inderdaad een tumor en aan taqiyya om hun religie te verbergen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niemand onder ons die hier heil zoekt. Wij zijn, waarschijnlijk net zoals jij, hier geboren. Het grote probleem is juist dat er "buitenlanders" daar zijn die vechten. Die flikkers moeten juist weg.
Jij bent anti Shia en deelt de rest van hun opvattingen ook. Waarom ontken je het nu?
Ze hebben dus Helis in de lucht weten te krijgentwitter:ShamiWitness twitterde op donderdag 12-06-2014 om 19:38:10Eyewitnesses to Reuters confirm ISIS flew two helicopters over their parade in #Mosul . http://t.co/c78sfEV3mI #Iraq #JihadistAirCover reageer retweet
Ex-baathistische piloten in Mosul.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:42 schreef De_Ilias het volgende:
Ze hebben dus Helis in de lucht weten te krijgentwitter:ShamiWitness twitterde op donderdag 12-06-2014 om 19:38:10Eyewitnesses to Reuters confirm ISIS flew two helicopters over their parade in #Mosul . http://t.co/c78sfEV3mI #Iraq #JihadistAirCover reageer retweet
.
Dus ISIS werkt samen met ex baathisten? Of zijn ze opgegaan in ISIS?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ex-baathistische piloten in Mosul.
Heel veel ex-baathisten zijn ISIL-leden, ze hebben het baathisme verworpen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef De_Ilias het volgende:
Dus ISIS werkt samen met ex baathisten?
Werken niet samen. Ex militairen die vochten tijdens het tijdperk Saddam, sommige daarvan zitten in Isis. Er zijn ook tsjetsjenen die de heli's besturen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dus ISIS werkt samen met ex baathisten?
Waarschijnlijk hebben ze nog nooit gehoord van "voorkomen is beter dan genezen".quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:44 schreef UpsideDown het volgende:
De rode lijn is dus Bagdad, maar als die rode lijnen net zo slap zijn als in Syrië, kan ISIS rustig doorstomen tot Bagdad zonder dat de VS iets concreets gaat doen.
Paar uur geleden was die al omsingeld, sommige berichten dat hij nu in volledige controle is van ISIS.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:49 schreef Charismatisch het volgende:
Irak had eerder gemeld Baiji te hebben bevrijd, laatste nieuws: 200 auto's vol met ISIL-leden omringen olieraffinaderij Baiji.
Dit post je al meerdere malen stop maarquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef Hiper het volgende:
Laatste nieuws: 4500 militairen van de Spiker Brigade zijn opgepakt door Isis. Ze waren aan het schuilen in een voormalige amerikaanse basis.
Iraq | Takrit | #ISIS Captured 4500 Safvid Soldiers in Takrit
https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me
Nu direct of onder voorwaarde dat ISIS zich naar bepaalde gebieden begeeft?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:52 schreef vigen98 het volgende:
Net op Iraakse TV gezien dat Iran meer steun beloofd aan Irak
Nu direct, alleen als ISIS Najaf en Karbala innemen dan zal waarschijnlijk duizenden Iraanse troepen het proberen terug te veroveren samen met Irak ( nog niet bevestigd! )quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:52 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Nu direct of onder voorwaarde dat ISIS zich naar bepaalde gebieden begeeft?
Je weet dat jullie geen schijn van kans maken wanneer Iran jullie aanvallen he?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:53 schreef Hiper het volgende:
Brekend!!!
ISIS verover Tankbasis. 10 tot 20 amerikaanse tanks erbij. Huppa!
Ja, dat geloof ik wel. Ik hoop alleen dat het niet zover komt. Oh ja, dat heb ik vanmiddag geloof ik ook al tegen jou gezegdquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nu direct, alleen als ISIS Najaf en Karbala innemen dan zal waarschijnlijk duizenden Iraanse troepen het proberen terug te veroveren samen met Irak ( nog niet bevestigd! )
quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:52 schreef vigen98 het volgende:
Net op Iraakse TV gezien dat Iran meer steun beloofd aan Irak
Jullie? Ik ben niet lid van Isis! just a cheerleader! Keep that in mind!quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je weet dat jullie geen schijn van kans maken wanneer Iran jullie aanvallen he?
Ik spreek je wel nadat jullie kafirs Kerbala binnenvallen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef De_Ilias het volgende:
Iran zal niet veel troepen sturen, plus ze zullen te laat zijn... ISIS gaat gewoon door terwijl Maliki en zijn vriendjes niet eens tot conclusies kunnen komen.
Een paar duizend "vrijwilligers" en het bewapenen van wat ze al hebben in Irak, vermoed ik.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef De_Ilias het volgende:
Iran zal niet veel troepen sturen, plus ze zullen te laat zijn... ISIS gaat gewoon door terwijl Maliki en zijn vriendjes niet eens tot conclusies kunnen komen.
Takfiri!!!!quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef Stimorol- het volgende:
Ik spreek je wel nadat jullie kafirs Kerbala binnenvallen.
Triest hoorquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef De_Ilias het volgende:
Mijn droom is om deze week nog kerbala en najaf plat te zien. Daarmee bedoel ik dat de tombes plat worden gemaakt.
ISIL is de bron, op sociale media zie je die map telkens voorbij komen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef poemojn het volgende:
Wat is de bron voor dat kaartje van de staat die ISIS wil stichten?
Ik vind jullie onderlinge geruzie best interessant eigenlijk.
Net als de good old times in 1801 onder leiding van al-Saud?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef De_Ilias het volgende:
Mijn droom is om deze week nog kerbala en najaf plat te zien. Daarmee bedoel ik dat de tombes plat worden gemaakt.
opvallend lijkt wel GTA gwn, tanks staan zomaar daar voor t grijpen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:53 schreef Hiper het volgende:
Brekend!!!
ISIS verover Tankbasis. 10 tot 20 amerikaanse tanks erbij. Huppa!
Triest, heel triest. Zoals ik al zei, waarom kunnen anderen niet in hun waarde worden gelaten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:57 schreef De_Ilias het volgende:
lijkt me wel dat ze die baarden maar even opruimen en snel ookquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:59 schreef YazooW het volgende:
Check de prijs van olie omhoog schieten dan... Gaat de VS misschien vannacht dan al ingrijpen?
Alles om de petrodollar te beschermenquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:59 schreef YazooW het volgende:
Check de prijs van olie omhoog schieten dan... Gaat de VS misschien vannacht dan al ingrijpen?
Lijkt me niet. Ze gaan niet ingrijpen in Irak. Obomba is tegen boots on the ground.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
lijkt me wel dat ze die baarden maar even opruimen en snel ook
Kirkuk is volledig door de Koerden overgenomenquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:00 schreef Hiper het volgende:
Raqqah: ✔
Ramadi: ✔
Samarra: ✔
Fallujah: ✔
Mosul: ✔
Baiji ✔
Tikrit ✔
Al-Bab ✔
Manbej ✔
Taiji ✔
Baghdad... Loading
The dogs are still barking and no one give a F...!
Wanneer zullen ze bagdad bereiken denk je?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:00 schreef Hiper het volgende:
Raqqah: ✔
Ramadi: ✔
Samarra: ✔
Fallujah: ✔
Mosul: ✔
Baiji ✔
Tikrit ✔
Al-Bab ✔
Manbej ✔
Taiji ✔
Baghdad... Loading
The dogs are still barking and no one give a F...!
Nog 50 km. Ik geef ze een week en het valt onder ISIS.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wanneer zullen ze bagdad bereiken denk je?
Niet zo pessimistisch broeder.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:03 schreef Hiper het volgende:
[..]
Nog 50 km. Ik geef ze een week en het valt onder ISIS.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:03 schreef Hiper het volgende:
[..]
Nog 50 km. Ik geef ze een week en het valt onder ISIS.
Niet als het aan Iran/Rusland/VS ligtquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch broeder.
Ik denk dat ISIS morgen al Bagdad onder controle heeft.
Iraakse leger stelt gewoon helemaal niets voor.
Ik denk echt wel dat Obama (onder druk van Mccain) wle uiteindelijk 60.000 grondtroepen gaat sturen en samen met de Iranezen en Irakezen tegen ISIS gaan vechten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ze gaan niet ingrijpen in Irak. Obomba is tegen boots on the ground.
Nergens, ik adviseer je om naar Irak te gaanquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef De_Ilias het volgende:
Waar kan ik ISIS vlaggen kopen in Nederland?
En Rusland erbij en dan bondgenoten wordenquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Iran, Israel en de VS onder een vlag
Ebay oid. Zelf laten maken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef De_Ilias het volgende:
Wees een vent en ga vechtenquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:04 schreef De_Ilias het volgende:
[..]:D dan ga ik taart bakken denk ik, serieus waar!
Kan je wel kopen maar dan zit de AIVD achter je hielen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef De_Ilias het volgende:
quote:do 12 jun 2014, 20:00
Iran schiet Irak te hulp tegen terrorisme
TEHERAN - Iran heeft aangeboden aan Irak te helpen in de strijd tegen het geweld van extremistische groepen in het land. Het Iraanse leger heeft twee bataljons ingezet om ingenomen steden te heroveren.
Terreurgroep ISIS kreeg de stad Mosul al in handen. Terreurgroep ISIS kreeg de stad Mosul al in handen. Foto: Reuters
Dat schrijft The Wall Street Journal donderdag. In verschillende delen van Irak wordt al dagen een bloedige strijd gevoerd tussen extremisten van de Islamitische Staat van Irak en Syrië (ISIS) en het regeringsleger.
Het hulpaanbod is opmerkelijk te noemen aangezien de landen in de jaren 80 van de vorige eeuw nog elkaars aartsvijanden waren in de Irak-Iranoorlog (1980-1988).
Begrijpend lezen gaat je niet zo goed af zo te zien.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ha we krijgen weer een ouderwets ze IRAN- IRAK oorlog , mooi , bloed aan de paal . en de USA zal beide kanten van wapens voorzien
En terechtquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:06 schreef Hiper het volgende:
Best #selfie ever #Kurdish soldier laugh #Iraq soldiers whose running away from #ISIS
https://www.facebook.com/(...)04843&type=1&theater
En daarna gaan ze weer elkaars hersenen inslaan zeker.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:10 schreef vigen98 het volgende:
Man wat zou dat prachtig zijn als Iran, VS, Israël, Rusland samen ISIS bestrijden en een bondgenootschap maken
Israëlquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:10 schreef vigen98 het volgende:
Man wat zou dat prachtig zijn als Iran, VS, Israël, Rusland samen ISIS bestrijden en een bondgenootschap maken
Barack Hoessein Obama is zelf sjiietquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:05 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk echt wel dat Obama (onder druk van Mccain) wle uiteindelijk 60.000 grondtroepen gaat sturen en samen met de Iranezen en Irakezen tegen ISIS gaan vechten.
nou dat kunne Iran en Assad samen wel af hoor, het zand zal rood kleuren, ze komen maagden tekort daarquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:10 schreef vigen98 het volgende:
http://online.wsj.com/art(...)y-sources-1402592470quote:BEIRUT, Lebanon—Iran deployed Revolutionary Guard forces to fight in Iraq, helping government troops there wrest back control of most of the city of Tikrit from militants, Iranian security sources said.
Two battalions of the Quds Forces, the overseas branch of Iran's Revolutionary Guard Corps that has long operated in Iraq, came to the aid of the besieged, Shiite-dominated government of Prime Minister Nouri al-Maliki, they said.
Combined Iraqi-Iranian forces retook control of 85% of Tikrit, the birthplace of former dictator Saddam Hussein, according to Iraqi and Iranian security sources.
They were helping guard the capital Baghdad and the two Shiite holy cities of Najaf and Karbala, which have been threatened by the Islamic State of Iraq and al-Sham, an al Qaeda offshoot. The Sunni militant group's lightning offensive has thrown Iraq into its worse turmoil since the sectarian fighting that followed the 2003 U.S.-led invasion.
Shiite Iran has also positioned troops along its border with Iraq and promised to bomb rebel forces if they come within 100 kilometers, or 62 miles, of Iran's border, according to an Iranian army general.
In addition, Iran was considering the transfer to Iraq of Iranian troops fighting for the regime in Syria if the initial deployments fail to turn the tide of battle in favor of Mr. Maliki's government.
The Iraqi government has signaled to the U.S. it would allow airstrikes against insurgents and asked Washington to speed the delivery of promised weapons.
That raises the prospect of both the U.S. and Iran lending support to Mr. Maliki against ISIS insurgents, who are seeking to create a caliphate encompassing Iraqi and Syrian territory.
Gen. Qasem Sulaimani, the commander of the Quds Forces and one of the region's most powerful military figures, traveled to Baghdad this week to help manage the swelling crisis, said a member of the Revolutionary Guards, or IRGC.
Qassimm al-Araji, an Iraqi Shiite lawmaker who heads the Badr Brigade bloc in parliament, posted a picture with Mr.
Sulaimani holding hands in a room in Baghdad on his social-networking site with the caption, "Haj Qasem is here," Iranian news sites affiliated with the IRGC reported on Wednesday. "Haj Qasem" is Mr. Sulaimani's nom de guerre.
Nou het enige wat ik kan zeggen is dat Iran klaar staat om in te grijpenquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:15 schreef Grutsk het volgende:
Jongens, is er iemand die nog een realistische update heeft op dit moment?
twitter:RudawEnglish twitterde op donderdag 12-06-2014 om 19:25:54#Kurdish photojournalist Kamran Najim killed when covering clashes between Peshmerga forces and ISIS in Mala Abdulla area, west of Kirkuk. reageer retweet
http://www.theguardian.co(...)jor-cities-live-blogquote:Op donderdag 12 juni 2014 20:15 schreef Grutsk het volgende:
Jongens, is er iemand die nog een realistische update heeft op dit moment?
twitter:ShamiWitness twitterde op donderdag 12-06-2014 om 20:13:10Russia is definitely invading Ukraine, new tanks etc clearly entering. So what is more worth to you Obama? Europe or Middle East ? reageer retweet
Dankje, ik ben heel benieuwd.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nou het enige wat ik kan zeggen is dat Iran klaar staat om in te grijpen
Chill, zal het even doorlezen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef RVer het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)jor-cities-live-blog
twitter:RobertsDan twitterde op donderdag 12-06-2014 om 19:35:59Iraq collapsing and Russian tanks reported in Ukraine, and this is how @PressSec appears - to laughter in press room http://t.co/OiYIqY0IiZ reageer retweet
Ik krijg het warm van zulke berichtentwitter:ShamiWitness twitterde op donderdag 12-06-2014 om 20:17:24@M_Z_U_D @hbarkey ISIS is around 80 km away from capital. and I am not counting pre existing ISIS units in north of Baghdad reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |