quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Foto verdiend m.i. wel een plaatsje in GC / Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #54
Ik werd tot discussie verleid 1) omdat het voor mijzelf niet helemaal duidelijk is en ik een logische regel probeer te bedenken en 2) door het tijdschrift Onze Taal, 2014, nr 5, p. 116, waarop twee vragen stonden. Is het vlakbij of vlak bij en is het eigen belang of eigenbelang? Soortgelijke vragen: te kort of tekort, mij zelf of mijzelf?quote:
Ik woon vlakbijquote:Op maandag 23 juni 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik werd tot discussie verleid 1) omdat het voor mijzelf niet helemaal duidelijk is en ik een logische regel probeer te bedenken en 2) door het tijdschrift Onze Taal, 2014, nr 5, p. 116, waarop twee vragen stonden. Is het vlakbij of vlak bij en is het eigen belang of eigenbelang? Soortgelijke vragen: te kort of tekort, mij zelf of mijzelf?
Op die argumentatie kwam ik dus ook uit. En Onze Taal en de link die je gaf ook. Vandaar ook mijn eigen verdediging.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij
Ik woon vlak bij <iets>
Mijn/zijn/haar/uw eigen belang
Het/uit eigenbelang
Te kort = tegenovergestelde van te lang
Tekort = tegenovergestelde van overschot
Zelfde idee:
Teveel = tegenovergestelde van tekort
Te veel = tegenovergestelde van te weinig
Mijzelf = hoe je het normaal schrijft
Mij zelf = als je 'zelf' wilt benadrukken
Je bent zelf jammerquote:Op maandag 23 juni 2014 01:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb de indruk dat hier de laatste tijd meer gediscussieerd wordt dan dat er fouten worden gepost. Erg jammer.
Als je het bij het posten en lezen van fouten wilt laten, heb je gelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb de indruk dat hier de laatste tijd meer gediscussieerd wordt dan dat er fouten worden gepost. Erg jammer.
Laten we alleen fouten posten en verdere uitleg achterwege latenquote:Op maandag 23 juni 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je het bij het posten en lezen van fouten wilt laten, heb je gelijk.
Ik ben zelf wel geďnteresseerd in de achtergrond van die fouten. En in de gevolgen.
Maar misschien moeten we daar maar een nieuwe serie voor openen.
Ontwikkelingen in taalgebruik, of zo iets.
Sorry hoorquote:Op maandag 23 juni 2014 01:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Laten we alleen fouten posten en verdere uitleg achterwege laten
Mijn post was sarcastischquote:Op maandag 23 juni 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry hoor![]()
Wij waren het nou juist niet eens over de fouten, vandaar de uitleg over en weer.
Maar ik ben met je eens: discussie maakt dit draadje niet beter.
Dus naar jouw voorbeeld: <Kees22 /uit>
Rare logicaquote:Op maandag 23 juni 2014 01:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Uitleg is prima. Discussie vind ik hier niet passen.
Had ik even gemist: dat soort modulaties/conjugaties is vaak onduidelijk op internet.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mijn post was sarcastischAls je alleen fouten post en alle uitleg achterwege laat, dan hou je een debiel topic over:
* hugecooll post een fout
-
-
- maar dat is toch goed?
- - dat dacht ik ook
- - - ALLEEN FOUTEN, GEEN DISCUSSIE
-
Vind ik ook: rare fouten roepen discussie op.quote:
Het gros van de fouten hier is al niet origineel. Maar dan is het wel toegestaan om uitleg te geven, maar niet om daarop te reageren als je het er niet mee eens bent? Dan hoop ik dat er alleen goede uitleg gegeven wordt, anders krijgen we iedere keer dat iets fout uitgelegd wordt een nieuw topic.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Had ik even gemist: dat soort modulaties/conjugaties is vaak onduidelijk op internet.
Overigens heeft spijkerbroek wel een punt.
En ik geloof dat het punt van Lienekien daar ook over ging.
Deze kerel werkt niet voor geld, maar voor uren, zodat hij.....langer leeft...?quote:Op maandag 23 juni 2014 02:06 schreef meliloko het volgende:
Hallo,
Ik ben 15 jaar en ik ga waarschijnlijk solliciteren bij Dominos als fietskoerier. Het word mijn eerste echte werk waar ik ga werken. Maar mijn vraag is, hoeveel uur kan ik ongeveer verdienen en hoeveel uren mag ik maximaal werken per schooldag?
En omdat dit mijn eerste job is, heb ik dus geen ervaring en geen CV. Hoe kan ik een CV maken en is het een probleem als ik geen werk eerder heb gehad?
Mvg,
Melih
Hier schoot ik toch wel door in de lach.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:22 schreef Iemand het volgende:
[..]
Ja, maar als een politie officier in dienst dat doet, gaat Cbr ervan uit dat het slachtoffer weer gedronken heeft, en dat is het hele eierreten nou juist
quote:Op maandag 23 juni 2014 01:43 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ohw op die fiets, ik vind het een beetje voorbaardig aangezien de ottomans nog wel ff bestaan.
Of we maken een soort paralleltopic, zoiets als die discussietopics met de mods.quote:Op maandag 23 juni 2014 01:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gros van de fouten hier is al niet origineel. Maar dan is het wel toegestaan om uitleg te geven, maar niet om daarop te reageren als je het er niet mee eens bent? Dan hoop ik dat er alleen goede uitleg gegeven wordt, anders krijgen we iedere keer dat iets fout uitgelegd wordt een nieuw topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |