quote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Mongool, 2014 is het jaar van de shortsqueeze van Imtech, ik hoop dat je veel geld verliest.
Wie durft er nog opties te schrijven?? Met een implied volatility van inmiddels 99% is de beloning hoog:)quote:[b]Op
Slotkoers op 21-10-2013 ¤ 2,15 na een opvallende stijging van wel 7,02 %
Wel 18.296.766 stuks over de toonbank vandaag.
Op een gemiddelde dag zijn het er slechts 4 miljoen.
Ik heb de eerste maand 1.1 call en put verkocht 20 keer en nog 20 keer een december itm put. Levert inderdaad veel premie op!quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:44 schreef speedskater het volgende:
[..]
Wie durft er nog opties te schrijven?? Met een implied volatility van inmiddels 99% is de beloning hoog:)
Waarom lijk jij zo te genieten van het brengen van nieuws over bedrijven waar het slecht mee gaat? In het Rabo leden certificaten topic strooi je ook al metquote:Op maandag 16 juni 2014 08:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Imtech zucht onder lage beurskoers
Imtech zit klem. Het aandeel is bijna een pennystock. Dat maakt het voor de technisch installateur steeds lastiger om nog eens met de pet rond te gaan bij de aandeelhouders. Imtech moet voor medio 2015 de schuld met 400 miljoen euro verlagen. Analisten verwachten dat de schuld juist gaat oplopen. De lage beurskoers is voer voor speculanten. (FD, p. 17)
Een schuld van 895 miljoen + ze maken verlies. Die schuld moet je wel financieren. Hoeveel rente zal zo'n bedrijf daarover betalen.....steeds meer wanneer je moet herfinancieren neem ik aan.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:23 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo gaat de schuld oplopen dan? Maken ze nog steeds verlies ?
Het is wachten op een emissie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:01 schreef arjan1112 het volgende:
Misschien gaat Imtech wel echt failliet. De orders worden overgenomen door BAM ofzo en het hele bedrijf geliquideerd
Emissie? Het lijkt toch echt einde Imtech. Hebben we hier in Nederland toch ons eigen Enronnetje op schaal 1: 100 :pquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is wachten op een emissie.
Maar de koers wordt zo laag, dat een emissie steeds minder oplevert. Ik denk dat we nog wel even door zakken.
Zit je short?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:15 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Emissie? Het lijkt toch echt einde Imtech. Hebben we hier in Nederland toch ons eigen Enronnetje op schaal 1: 100 :p
Wat is er zo leuk aan dat het slecht gaat bij een bedrijf met duizenden werknemers die misschien wel op straat komen te staan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weer klap voor Imtech
Het aandeel Imtech ging ook donderdag weer flink onderuit op de Amsterdamse beurs. Zonder direct aantoonbare reden ging de technisch dienstverlener omstreeks 10.40 uur 6,1 procent omlaag tot 0,79 euro.
niks van die zure sloot aantrekkenquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan dat het slecht gaat bij een bedrijf met duizenden werknemers die misschien wel op straat komen te staan?
Doe niet zo gek, de aandeelhouders verliezen alles, banken zullen misschien een klein beetje verliezen, en het bedrijf met haar werknemers gaat gewoon door met een nieuwe eigenaar die het van de curator koopt. En dat is juist positief voor die werknemers, de enigen die 'zuur' zijn zijn de verschaffers van het meerst risicodragend kapitaal, namelijk de aandeelhouders. Zoals het hoort.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan dat het slecht gaat bij een bedrijf met duizenden werknemers die misschien wel op straat komen te staan?
Ja ja, en de praktijk?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Doe niet zo gek, de aandeelhouders verliezen alles, banken zullen misschien een klein beetje verliezen, en het bedrijf met haar werknemers gaat gewoon door met een nieuwe eigenaar die het van de curator koopt. En dat is juist positief voor die werknemers, de enigen die 'zuur' zijn zijn de verschaffers van het meerst risicodragend kapitaal, namelijk de aandeelhouders. Zoals het hoort.
Dat is de praktijk!quote:
quote:Koersdoel Imtech op 0,50 euro'
WOENSDAG 25 JUNI 2014, 10:05 uur |
Het perspectief voor Imtech om in de toekomst nog een redelijk winstpotentieel per aandeel te behalen, verdwijnt steeds verder uit beeld dankzij de forse koersdaling van de afgelopen weken.
Het zou interessant zijn om te weten hoe Theodoor Gilissen nog tot 50 cent per aandeel komt.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.belegger.nl/th(...)imtech-050-euro.html
Alweer bijna 7 cent eraf vandaag ja. Gaat echt hard zo...quote:Op maandag 7 juli 2014 15:08 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een val weer vandaag. Ben benieuwd of we de 0,65 cent gaan houden vandaag.
Ik heb geen idee op welk bedrag ze dan een emissie zouden willen zetten.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:05 schreef Yreal het volgende:
Wow
lijkt me dat er zelfs met emissie niet veel meer te redden is bij zulke koersen?
Minstens door de helft, zou je zeggenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb geen idee op welk bedrag ze dan een emissie zouden willen zetten.
Die oelewappers gaven ook telkens buy-adviezen terwijl de koers maar bleef dalen. Lachwekkend gewoon.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Het zou interessant zijn om te weten hoe Theodoor Gilissen nog tot 50 cent per aandeel komt.
Dan krijg je de maximale winst uitgekeerd.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:46 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe werkt het precies met sprinters short als de tent failliet gaat?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Vandaag door de weerstand heen!
Mooie stijgende lijn ik denk dat de 3 ¤ dit jaar nog op de borden komt te staan misschien al met de Q2 cijfers.
Jammer dat deze mannen zich nu niet meer in dit topic durven te vertonen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Het aandeel staat nu eigenlijk geprijsd op faillissement ook omdat er zoveel shorters in het aandeel zitten. Als straks voor iedereen duidelijk is dat Imtech niet failliet gaat dan zit er sowieso wel in verdubbeling in.
En als het failliet gaat dan wordt Imtech in delen verkocht aan andere bedrijven dus je krijgt als aandeelhouder altijd nog geld voor je aandelen Imtech. Dus een beperkt risico en een grote kans om verdubbeling van je geld of meer.
Theodor geeft nu ook een buy advies voor bam, nu de koers daar instort.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:12 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Die oelewappers gaven ook telkens buy-adviezen terwijl de koers maar bleef dalen. Lachwekkend gewoon.
[..]
Dan krijg je de maximale winst uitgekeerd.
Want jij had dit natuurlijk wel zien aankomen, bent ongelofelijk short gegaan en fokt vanuit een strandstoel op de Bahama's.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:45 schreef Sunri5e het volgende:
Grappig om het vorige topic door te lezen met "groentjes" zoals koffiemetmelkensuiker en PaulieWalnuts
[..]
[..]
Jammer dat deze mannen zich nu niet meer in dit topic durven te vertonen.
Ik wil mezelf niet op mijn borst kloppen maar het antwoord is ja. Kijk de topics maar eens terugquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Want jij had dit natuurlijk wel zien aankomen, bent ongelofelijk short gegaan en fokt vanuit een strandstoel op de Bahama's.
Nope, persoonlijk doe ik niet aan opties i.v.m te weinig funds (student) voor een dusdanig risico.quote:
quote:Imtech claimemissie, verkoop ICT of omzetting schuld in aandelen?
Dag in dag uit daalt de koers van Imtech. Het bedrijf lijkt zo op een konijn starend in de koplampen van een auto. Verstard. Klaar om overreden te worden.
Het bedrijf hult zich in stilzwijgen, enkel onderbroken door een lullig persberichtje over de een of andere order. Maar de duidelijkheid over de toekomst van het bedrijf waar iedereen zo naar snakt, komt maar niet.
Het bedrijf is omgeven door een unheimisch sentiment. De aandeelhouder is al lang geofferd. Komend van koersen boven 2 euro (en dat was al laag) zijn de 60 cent die nu nog resteren een fooi. Een redding middels verkoop van de ICT divisie alleen is al lang niet toereikend meer. Ook een claimemissie lijkt steeds moeilijker te worden én niet afdoende. Welke mogelijkheden resteren dan. Een totale ontmanteling van het bedrijf? Een totale omzetting van schulden in miljarden nieuwe aandelen?
Overname ICT divisie
De nettoschuld bedroeg eind maart 2014 ¤895mln waar dat ¤697mln was eind 2013. En is stijgende: door de enorme rentekosten wegen de operationele winstjes (zo die er al zijn) daar onvoldoende tegen op. De afspraak met de banken is om de schuld halverwege 2015 met ¤400mln te hebben teruggebracht. Ik neem aan dat dit voor het bedrag ultimo 2013 geldt, zodat er in totaal vanaf nu zeker ¤600mln ergens vandaan moet worden getoverd.
De geschatte opbrengst van de ICT divisie ligt ergens tussen 250 en 350mln euro. Dan rest gemiddeld nog 300mln euro die elders moet worden opgehaald. Dat zou bijvoorbeeld middels uitgifte van nieuwe aandelen kunnen, maar gezien de huidige koers van ¤0,60 zijn hiervoor beduidend meer aandelen nodig dan dat er nu uitstaan. Ofwel een zeer forse verwatering met factor 3 tot 5. Te denken valt dan aan 2 miljard nieuwe aandelen à ¤0,15 in de vorm waarbij elk bestaand aandeel recht geeft op 4,5 nieuwe aandelen. Of iets in die geest.
Zelfs met die totaal 600mln euro uit de ICT divisie en uitgifte van aandelen resteert er nog steeds een schuld van 300mln euro die dan moet worden weggewerkt door een kleiner bedrijf met minder omzetcapaciteit. Ofwel, zelfs dan is Imtech nog steeds niet zorgenvrij en drukt de resterende schuld relatief zwaar.
Schuld omzetten in aandelen
Rigoureuzer is eenvoudigweg de totale omzetting van schuld in aandelen. In dat geval wordt bijkans de gehele restschuld na verkoop van ICT, zo’n 600mln euro, omgezet in aandelen. Nog meer verwatering dan bij een claimemissie, maar de pijn wordt dan wel in een keer genomen zonder het slopende, drukkende proces wat een claimemissie met zich meebrengt. Ik herinner me ooit Getronics waarvan het beursleven met een dergelijke operatie werd gered.
Welk konijn tovert Imtech, of liever gezegd het bankenconsortium dat het bedrijf feitelijk in de tang heeft, uit de hoge hoed. Of blijft dit konijn in de koplampen staren? Klaar om overreden te worden…
Hey CBB!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:27 schreef crashbangboom het volgende:
Beetje rare column, geen schuldeiser is zo gek om zijn preferente positie prijs te geven voor de meest achtergestelde positie van aandeelhouder.
Elke dag vindt er dan ook een waardeoverdracht plaats van aandeelhouder naar schuldeiser (middels opgelopen rente en kosten).
Totdat Imtech in surseance gaat, en de onderdelen één voor één losgezaagd worden uit dit sterfhuis. Wat er aan centjes overblijft kan dan naar de schuldeisers, voor de rest van de schuld moeten ze dan maar een verlies nemen. Aandeelhouders verliezen alles. Voor het personeel kan dat niet snel genoeg gaan.
Dat lijkt me dan ook de inhoud van het eerstvolgende persbericht: verkoop divisies kan zo niet, surseance aangevraagd.
Behalve de teller van de financiers gaat dan overigens ook de teller van de advocaten/curator lopen.
Mijn advies aan de belegger: neem je verlies nu er nog iets in de pot zit.
Jullie mogen me quoten over een paar maanden
Waarom de koers niet op een paar cent staat? Lees dit en het vorige topic maar door, er zijn altijd mensen die hun verlies tegen beter weten niet durven te nemen, en met irrealistische beelden hun positie blijven verdedigen (of niet verdedigenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hey CBB!
Is het nu dan een zekere zaak dat Imtech op een faillisement afstevent? Waarom staat de koers dan niet gewoon op een paar cent?
Is het eigen vermogen van Imtech negatief? Dus even los van de marketcap, is de faire prijs van de onderdelen nu dan al minder dan het geheel aan schulden?
En was dit ten tijde van de claimemissie niet te voorziend dan? Dat deze onvoldoende zou zijn om de gemaakte verliezen te compenseren? Waarom heeft men toen dan gekozen voor een relatief lage claim?
Ik meen dat een faillisement alleen door een minimum van 2 schuldeisers kan worden aangevraagd. De vakbond zal waarschijnlijk geen crediteur van Imtech zijn. Lonen en andere verplichtingen worden bovendien op dit moment nog voldaan, vziw. Voor het overige ben ik het geheel met je betoog eens.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:07 schreef crashbangboom het volgende:
Vandaar dat het voor het personeel beter is dat zo snel mogelijk surseance aangevraagd wordt. Verbaast me dan ook dat de vakbonden bijvoorbeeld niet het failissement van Imtech aanvragen, in het belang van het personeel.
voor BAM zou ik wel gaan , eerst ff Exact verkopen, met dank aan het Middelkoop adviesquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Theodor geeft nu ook een buy advies voor bam, nu de koers daar instort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |