Omdat zij bepaalde civiele taken moeten uitvoeren.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Merkwaardige feitje: de BBE die afkomstig is van de marine is ondergebracht bij de DSI (Dienst Speciale Interventies) wat een onderdeel is van de KLPD.
Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik kan hier zelf ook alleen maar naar speculeren maar ik vermoed dat ze de speciale eenheden van de politie en het leger onder 1 dak wilden hebben. Het leger is nog steeds verantwoordelijk voor die eenheden die bij DSI zijn ondergebracht maar die wel uit het leger afkomstig zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat zij bepaalde civiele taken moeten uitvoeren.
Het leger kun je niet zomaar inzetten. Dit is dan ook een speciaal geval. Dus lijkt het mij iets wettelijks.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ik kan hier zelf ook alleen maar naar speculeren maar ik vermoed dat ze de speciale eenheden van de politie en het leger onder 1 dak wilden hebben. Het leger is nog steeds verantwoordelijk voor die eenheden die bij DSI zijn ondergebracht maar die wel uit het leger afkomstig zijn.
Dat is het ook, maar neemt niet weg dat de Molukse bevolking gewoon asociaal behandelt is geweest daarvoor, bij het grof vuil weggezet bijna.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Laten we beginnen deze kaping gewoon een misdaad te noemen. En die kaping daarvoor ook.
Dat is ook zeer zeker waar. Maar hoe kan je dat goed maken? Het was een loze belofte.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar neemt niet weg dat de Molukse bevolking gewoon asociaal behandelt is geweest daarvoor, bij het grof vuil weggezet bijna.
Was het maar slechts bij een loze belofte gebleven, dan was het leed nog een beetje te overzien geweest, maar de manier waarop de Nederlandse overheid stelselmatig de mensen die altijd voor ons hebben gevochten heeft vernederd, belazerd, varraden en heeft opgesloten in voormalige concentratiekampen is er de oorzaak van dat er bij de tweede generatie een voedingsbodem werd gelegd voor een hoop frustratie en agressie. Als je zo onrechtvaardig behandeld wordt, dan komt dat een keer als een boemerang terug in je gezicht.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:12 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is ook zeer zeker waar. Maar hoe kan je dat goed maken? Het was een loze belofte.
Daar moeten we dan zo even over praten. Ik dacht dat het wat minder erg was. Ik kan fout zitten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Was het maar slechts bij een loze belofte gebleven, dan was het leed nog een beetje te overzien geweest, maar de manier waarop de Nederlandse overheid stelselmatig de mensen die altijd voor ons hebben gevochten heeft vernederd, belazerd, varraden en heeft opgesloten in voormalige concentratiekampen is er de oorzaak van dat er bij de tweede generatie een voedingsbodem werd gelegd voor een hoop frustratie en agressie. Als je zo onrechtvaardig behandeld wordt, dan komt dat een keer als een boemerang terug in je gezicht.
Ook toen waren handelsbelangen met een dictator al van een groter belang als wat dan ook.
Goed maken kan niet meer en is ook niet meer zo relevant in die zin dat het RMS-ideaal bij de huidige jeugd amper nog leeft. Die zijn volkomen geintegreerd in de Nederlandse samenleving, maar er had heel wat leed, ellende en geweld voorkomen kunnen worden. Om nog maar te zwijgen van ongeveer 2 decennia vol spanning en haat aan beide kanten die het normale leven van vele mensen enorm negatief heeft beinvloed.
De Molukkers zijn bij aankomst in Nederland in voormalige doorvoerkampen zoals Westerbork geplaatst, en alle beloftes die waren gedaan door de Nederlandse regering bleken dode musjes.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar moeten we dan zo even over praten. Ik dacht dat het wat minder erg was. Ik kan fout zitten.
bronquote:Nederland had beloofd dat de Molukken een vorm van zelfbeschikking zouden krijgen. Maar toen op 25 april 1950 de 'Republik Maluka Selatan' (RMS) werd uitgeroepen, deed Nederland dit af als een opstand van rebellen.
Ineens zaten de Molukse militairen, als voormalige strijders in het Nederlandse leger tegen Indonesië, in een benarde positie. Als tijdelijke oplossing werden de 4000 Molukse KNIL'ers met hun gezinnen naar Nederland gehaald. De eerste jaren woonden zij in centrale woonoorden, zoals het voormalige concentratiekamp Westerbork. Doelbewust werden de Molukkers buiten de Nederlandse samenleving gehouden. Ze mochten ook niet werken, want ze gingen immers weer terug? Al snel werd toch het onvermijdelijke duidelijk: terugkeer naar het vijandige Indonesië was geen optie meer.
Dus kaap je een trein en een school, knal je burgers af en ga je huilie huilie doen als de overheid besluit dat t tijd is voor harde actie. T is niet alsof ze geen gelgenheid gehad hebben zich over te geven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:26 schreef Nemephis het volgende:
[..]
De Molukkers zijn bij aankomst in Nederland in voormalige doorvoerkampen zoals Westerbork geplaatst, en alle beloftes die waren gedaan door de Nederlandse regering bleken dode musjes.
[..]
[url= http://mens-en-samenlevin(...)s-in-nederland.html][/url]
Niet dat ik die actie an sich goed praat, maar de Nederlandse overheid heeft wel de voedingsbodem ervoor gelegd en zelf zeer verwerpelijk gehandeld in deze.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dus kaap je een trein en een school, knal je burgers af en ga je huilie huilie doen als de overheid besluit dat t tijd is voor harde actie. T is niet alsof ze geen gelgenheid gehad hebben zich over te geven.
Al die tere zieltjes hier... ga zelf eens 20dagen in een trein zitten die gekaapt is en je niet weet of je t volgende uur nog leeft....
In De Punt (waar het hier over gaat) zijn geen burgers afgeknalt en ook niet in de school in Bovensmilde. Er wordt ook niet "huilie huilie" gedaan over de actie an sich die de overheid heeft gedaan, maar er worden wel vraagtekens gezet bij het executeren van onbewapende mensen en het 35 jaar lang liegen en verzwijgen daarover.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dus kaap je een trein en een school, knal je burgers af en ga je huilie huilie doen als de overheid besluit dat t tijd is voor harde actie. T is niet alsof ze geen gelgenheid gehad hebben zich over te geven.
Dit zijn hele gewaagde uitspraken, want jij weet helemaal niet of er hier mensen zijn die idd in de gekaapte trein hebben gezeten (of in die school.....) en al helemaal niet hoe die dan zouden reageren.quote:Al die tere zieltjes hier... ga zelf eens 20dagen in een trein zitten die gekaapt is en je niet weet of je t volgende uur nog leeft....
Wacoquote:Op donderdag 12 juni 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
De FBI moet misschien niet zo'n grote mond opentrekken over Nederland.
16 jaar later vonden ze het nodig een gebouw met vrouwen en kinderen erin in brand te zetten en zo vele doden en gewonden te veroorzaken.
Jij bent die man die in de deuropening van de trein vergeten die gewoon in z'n achterhoofd geknald is? Dat was niet bij de punt, maar even goed. Het was niet de eerste kaping, gelijktijdig een school kapen. Gewoon afkappen die zooi en dat heeft de overheid prima gedaan, alleen jammer dat er gelogen word over de intenties.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In De Punt (waar het hier over gaat) zijn geen burgers afgeknalt en ook niet in de school in Bovensmilde. Er wordt ook niet "huilie huilie" gedaan over de actie an sich die de overheid heeft gedaan, maar er worden wel vraagtekens gezet bij het executeren van onbewapende mensen en het 35 jaar lang liegen en verzwijgen daarover.
Jij mag dat prima vinden, anderen hebben daar een andere mening over.
[..]
Dit zijn hele gewaagde uitspraken, want jij weet helemaal niet of er hier mensen zijn die idd in de gekaapte trein hebben gezeten (of in die school.....) en al helemaal niet hoe die dan zouden reageren.
Dat was in Wijster en die ben ik idd niet vergeten. Net zo min als machinist Braam of Ko dequote:Op donderdag 12 juni 2014 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij bent die man die in de deuropening van de trein vergeten die gewoon in z'n achterhoofd geknald is? Dat was niet bij de punt, maar even goed. Het was niet de eerste kaping, gelijktijdig een school kapen.
8 doden waaronder 2 onschuldige gegijzelden lijkt me nou niet echt een prima resultaat. Bij de kapingen waar niet met geweld is ingegrepen zijn de resultaten veel beter te noemen.quote:Gewoon afkappen die zooi en dat heeft de overheid prima gedaan, alleen jammer dat er gelogen word over de intenties.
Een van de mooiste momenten in de geschiedenis die duidelijk maakt dat het inzetten van pantservoertuigen en volautomatische wapens tegen vrouwen en kinderen niet altijd de beste optie is.quote:
Ah kee.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een van de mooiste momenten in de geschiedenis die duidelijk maakt dat het inzetten van pantservoertuigen en volautomatische wapens tegen vrouwen en kinderen niet altijd de beste optie is.
Wat zijn Nederlanders toch zulke gefrustreerde mensen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 07:28 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik zie dit ook wel. Wat ik al zei: ik eis een kamerdebat hierover én dat Rutte zijn verontschuldigingen aanbiedt.______________________________!!
En van Agt ook, zo!
En wie was toentertijd koningin? Juliana. Haar graf moet geplunderd worden!
De Molukkers moeten heilig verklaard worden vind ik door de Paus, dient PvDA wel een motie over in. En als pièce de résistance moet die dag een nationale rouwdag worden.
Ook de ATF was wel schuldig aan het escaleren van die situatie initieel.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
De FBI moet misschien niet zo'n grote mond opentrekken over Nederland.
16 jaar later vonden ze het nodig een gebouw met vrouwen en kinderen erin in brand te zetten en zo vele doden en gewonden te veroorzaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |