Ja, maar stel je nu eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten over zo'n hypothetische situatie.
Nope.quote:
De vraag is niet hoe de Nederlandse bevolking zou reageren maar KoosVogels zelf.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, want alles wat moslims doen wordt door een grote groep in onze samenleving raar en eng gevonden.
Volgens mij was de vraag hoe tolerant wij zijn als samenleving.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vraag is niet hoe de Nederlandse bevolking zou reageren maar KoosVogels zelf.
Met alle respect ik ben soms eens, soms oneens met je op bepaalde punten maar ik denk eigenlijk... dat jij zo iemand zou zijn die dat dan ging verdedigen. Ik denk wel dat je een zwak hebt voor de underdog positie die soms voorbij gaat aan de logica van een situatie.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een vrijgevige sultan wordt geassisteerd door West-Europese slaven bij een of ander joviaal feest, dan kan ik mij best voorstellen daar best bedenkingen bij hebben. Vooral wanneer er sprake is van een schandelijk slaverijverleden.
Het is dus grotendeels een "ja" ipv. een "nope", want bijv. het verbod op ritueel slachten hield sowieso niet meer in dan je nu beschrijft. Maar goed, je bent dan dus tenminste niet hypocriet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope.
Wel vind ik bijvoorbeeld dat de dieren die ritueel geslacht worden verdoofd moeten worden.
En dat je met de boerka niet overal welkom bent snap ik ook heel goed.
Je weet wel: elkaar een beetje tegemoet komen. Net zoals met Pieterbaas.
Nee lees maar terug. En KoosVogels heeft ook op mijn vraag geantwoord alsof het over hem ging. Dus voor hem was het wel duidelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij was de vraag hoe tolerant wij zijn als samenleving.
Geweldig hè?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met alle respect ik ben soms eens, soms oneens met je op bepaalde punten maar ik denk eigenlijk... dat jij zo iemand zou zijn die dat dan ging verdedigen. Ik denk wel dat je een zwak hebt voor de underdog positie die soms voorbij gaat aan de logica van een situatie.
Ben je mal, blanke stereotypes zijn juist leuk. Witte sportsokken in sandalen, hemdjes, croqs, lekker kankeren op alles, beetje zelfspot moet kunnen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdat mensen die 30 dagen niets eten of Asian-only-parties hebben dit waarschijnlijk niet verkleed in whiteface doen. En er een karakter bij hebben bedacht dat een leuk stereotype is gebaseerd op de blanke man, zoals een blanke rijke pedofiel, of een blanke kerel met een kronkel in z'n kop die een paar machine geweren leegt in een school, bioscoop, of op een eilandje met kamperende kinderen. Dat lijken ook een mooi stereotypes te worden tegenwoordig. Moet kunnen toch?
Er is wel meer niet nodig wat wel plaatsvindt. Zoals het veranderen van zwarte piet. Dus deal with it.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:48 schreef Specularium het volgende:
Deel 2 is niet nodig.
Einde mededeling.
gr gr
Ik wel....iets afspreken en dan minimaal een uur te laat komen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb die erbij gesleept om te laten zien dat met twee maten wordt gemeten. En omdat ik zo gauw even geen Surinaams gebruik weet dat iedereen kent en evt. als storend wordt ervaren.
En terecht.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, want alles wat moslims doen wordt door een grote groep in onze samenleving raar en eng gevonden.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wel....iets afspreken en dan minimaal een uur te laat komen.
Enorme rode lippen, dan denk je toch het eerst aan clown Bassie, en die is helegaar niet zwart.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:38 schreef Strani het volgende:
Ik vind Zwarte Piet ook helemaal niet zo racistisch hoor. Mensen klagen dan direct over die enorme rode lippen. Hoe veel negers met zulke lippen kennen jullie?
Het Kwakoefestival. Daar mogen blanken niet bij de organisatie.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb die erbij gesleept om te laten zien dat met twee maten wordt gemeten. En omdat ik zo gauw even geen Surinaams gebruik weet dat iedereen kent en evt. als storend wordt ervaren.
Precies. Het is juist racistisch om te zeggen dat die rode lippen erg op die van zwarte mensen lijken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Enorme rode lippen, dan denk je toch het eerst aan clown Bassie, en die is helegaar niet zwart.
Och gerreme, hij is 6!quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
Tondeuse over dat stereotype kreng, hij beledigt de halve Bijlmer met z'n ranzige voorkomen.
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met assimileren aan de wens van de minderheden, ook al ben je er zelf een.quote:
Inderdaad, vroeger lachten we dit soort types terug naar Afrika.quote:Op woensdag 11 juni 2014 19:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Deze grap heeft inmiddels toch lang genoeg geduurd? Koewinsie Gario heeft zijn "five minuten of fame" gehad en kan daar de rest van zijn kunsten makers bestaan op teren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |