Jij bent in deze discussie anders wel juist degene die anderen geen ruimte gunt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
We hebben het hier helemaal niet over gelijke rechten, maar elkaar de ruimte kunnen geven binnen een samenleving. Daar zijn we bijzonder slecht in geworden.
Ik heb die erbij gesleept om te laten zien dat met twee maten wordt gemeten. En omdat ik zo gauw even geen Surinaams gebruik weet dat iedereen kent en evt. als storend wordt ervaren.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom moslims er trouwens bijslepen?
Als moslims een traditie zouden hebben die voor veel autochtone Nederlanders als racistisch wordt ervaren, dan had ik niet gek gevonden als deze groep werd verzocht effe te dimmen met hun rare gewoonten in dit land.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb die erbij gesleept om te laten zien dat met twee maten wordt gemeten. En omdat ik zo gauw even geen Surinaams gebruik weet dat iedereen kent en evt. als storend wordt ervaren.
Zoals vrouwenonderdrukking bijv?quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als moslims een traditie zouden hebben die voor veel autochtone Nederlanders als racistisch wordt ervaren, dan had ik niet gek gevonden als deze groep werd verzocht effe te dimmen met hun rare gewoonten in dit land.
Want het is in Nederland toegestaan om je vrouw te mishandelen?quote:
Die hete snoepjes in één of andere hoek. Branden je keel uit bij volwassenen, laat staan bij de oprecht blanke kindertjes.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:49 schreef Igen het volgende:
ik zo gauw even geen Surinaams gebruik weet dat iedereen kent en evt. als storend wordt ervaren.
Nee, dus? Als het niet mag gebeurt het niet, das waar...quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want het is in Nederland toegestaan om je vrouw te mishandelen?
Dan slaat je vergelijking alleen nergens op.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dus? Als het niet mag gebeurt het niet, das waar...
Mwah, de hele islam is een enorme vrouwenonderdrukkende teringbende,maar goed, laten we de moslims er nu verder maar even buitenlaten dan.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan slaat je vergelijking alleen nergens op.
Daar ben jij wel stervoorbeeld in Ja. Het is jammer dat het altijd van een kant moet komen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
We hebben het hier helemaal niet over gelijke rechten, maar elkaar de ruimte kunnen geven binnen een samenleving. Daar zijn we bijzonder slecht in geworden.
Er is meer in de wereld dan racisme hè. Ik noem maar zoiets als ritueel slachten (is ook niet strikt aan één groep gebonden). Zo zijn er nog wel veel meer dingen die minderheden doen en die veel Nederlanders niet leuk vinden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als moslims een traditie zouden hebben die voor veel autochtone Nederlanders als racistisch wordt ervaren, dan had ik niet gek gevonden als deze groep werd verzocht effe te dimmen met hun rare gewoonten in dit land.
Ik kan niks duidelijk racistisch ontdekken in zwarte piet. Mensen die dat wel doen zijn degene die geobsedeerd zijn door racisme.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou goed, dan ben ik ook tegen afrikaanse en arabische feestjes waar ze rondspringende slaven op kindertjes afsturen met kadotjes.
en dat jij mensen kent die geobsedeerd zijn door discriminatie, betekend nog niet dat je iets duidelijk racistisch dan maar moet gaan negeren, want dan doe je precies het tegenovergestelde. misschien ageer je gewoon tegen wat jij overdreven gedrag vindt binnen jouw cultuur?
Dat is het hele punt. Er is zat waar mensen last van kunnen hebben, maar alleen als mensen rassiesme gaan roepen gaat men er opeens iets aan doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is meer in de wereld dan racisme hè. Ik noem maar zoiets als ritueel slachten (is ook niet strikt aan één groep gebonden). Zo zijn er nog wel veel meer dingen die minderheden doen en die veel Nederlanders niet leuk vinden.
Dat soort dingen moeten allemaal kunnen van "links" Nederland. Je mag dat niet verbieden en je zou er eigenlijk zelfs niet al te veel kritiek op mogen hebben. Fijn. Als we blijkbaar een verzuild land zijn waar groepen naar binnen gekeerd langs elkaar heen leven, waar je elkaar niet de wetten voorschrijft en het recht hebt op achterlijke culturele gebruiken, prima. Maar dan moet dat wel voor iedereen gelden.
dat kan je toch niet menen...quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan niks duidelijk racistisch ontdekken in zwarte piet. Mensen die dat wel doen zijn degene die geobsedeerd zijn door racisme.
Hier op Fok maar ook wel elders in Nederland ben je dan een racist.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is de eindsituatie waar Friek blijkbaar naar streeft.
Ik ben meer fan van het streven naar gelijke rechten voor iedereen.
Sinterklaas is koeltoer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat mensen die 30 dagen niets eten of Asian-only-parties hebben dit waarschijnlijk niet verkleed in whiteface doen. En er een karakter bij hebben bedacht dat een leuk stereotype is gebaseerd op de blanke man, zoals een blanke rijke pedofiel, of een blanke kerel met een kronkel in z'n kop die een paar machine geweren leegt in een school, bioscoop, of op een eilandje met kamperende kinderen. Dat lijken ook een mooi stereotypes te worden tegenwoordig. Moet kunnen toch?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:09 schreef HeatWave het volgende:
Enige verschil is dat wij in Nederland nou eenmaal een (rare?) gewoonte hebben om een paar dagen per jaar een geschminkte kerel kindjes cadeautjes willen geven. Waarom kan die rare gewoonte niet blijven bestaan en het 30 dagen niets eten of Asian-only-party's allemaal wel gewoon.
Zelfs als de hoek zou zijn "deze traditie heeft een racistische origine maar de vierders hebben tegenwoordig geen racistische intenties"?quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want alles wat moslims doen wordt door een grote groep in onze samenleving raar en eng gevonden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs als de hoek zou zijn "deze traditie heeft een racistische origine maar de vierders hebben tegenwoordig geen racistische intenties"?
Als een vrijgevige sultan wordt geassisteerd door West-Europese slaven bij een of ander joviaal feest, dan kan ik mij best voorstellen daar best bedenkingen bij hebben. Vooral wanneer er sprake is van een schandelijk slaverijverleden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs als de hoek zou zijn "deze traditie heeft een racistische origine maar de vierders hebben tegenwoordig geen racistische intenties"?
Aha. Dus racisme mag, als het maar niet in de vorm is van een geschminkt gezicht. Okee, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdat mensen die 30 dagen niets eten of Asian-only-parties hebben dit waarschijnlijk niet verkleed in whiteface doen. En er een karakter bij hebben bedacht dat een leuk stereotype is gebaseerd op de blanke man, zoals een blanke rijke pedofiel, of een blanke kerel met een kronkel in z'n kop die een paar machine geweren leegt in een school, bioscoop, of op een eilandje met kamperende kinderen. Dat lijken ook een mooi stereotypes te worden tegenwoordig. Moet kunnen toch?
Lekker makkelijk praten over zo'n hypothetische situatie.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een vrijgevige sultan wordt geassisteerd door West-Europese slaven bij een of ander joviaal feest, dan kan ik mij best voorstellen daar best bedenkingen bij hebben. Vooral wanneer er sprake is van een schandelijk slaverijverleden.
Leuk dat je ritueel slachten noemt. Dat moest immers zo nodig verboden worden. Hetzelfde geldt voor de boerka. Hoezo werkt de tolerantie een kant op?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is meer in de wereld dan racisme hè. Ik noem maar zoiets als ritueel slachten (is ook niet strikt aan één groep gebonden). Zo zijn er nog wel veel meer dingen die minderheden doen en die veel Nederlanders niet leuk vinden.
Dat soort dingen moeten allemaal kunnen van "links" Nederland. Je mag dat niet verbieden en je zou er eigenlijk zelfs niet al te veel kritiek op mogen hebben. Fijn. Als we blijkbaar een verzuild land zijn waar groepen naar binnen gekeerd langs elkaar heen leven, waar je elkaar niet de wetten voorschrijft en het recht hebt op achterlijke culturele gebruiken, prima. Maar dan moet dat wel voor iedereen gelden.
En sta jij achter die verboden?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk dat je ritueel slachten noemt. Dat moest immers zo nodig verboden worden. Hetzelfde geldt voor de boerka. Hoezo werkt de tolerantie een kant op?
Verder voel ik mij verder niet heel links, dus je hoeft die stroming niet in je repliek te verwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |