Lijkt me inderdaad zaak dat deze strips aangepast worden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Suske en Wiske ook maar verbieden?
[ afbeelding ]
Ach wat, zonder die slavernij had Winston Biogarde nooit in Oranje gespeeld en was ie nooit miljonair geworden bij Sjelsie. Dat is pas een vorm van ontwikkelingshulp!quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
denk je dat deze mensen zoeken naar iets om zich gediscrimineert te kunnen voelen?
lol. kom op zeg.
wij, land met slavernij verleden en vele bewoners doie direct van slaven afstammen, lopen in 2014 een kinderheld te vereren die zich laat bedienen door als neger verklede slaafjes.
veel duidelijker kan niet. vraag elke willekeurige buitenlander die op bezoek is, maar eens hoe dat overkomt.
nederlanders willen het gewoon niet zien omdat ze het zo'n leuk kinderfeestje vinden.
dat is pas zielig.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Gia het volgende:
Dus, een neger, met kroeshaar, moet nu een pruik met sluik haar gaan dragen als hij zwarte piet wil spelen.
Ken een jochie uit Ethiopië die nu een probleem heeft.
Rond Sinterklaastijd gaat hij dagelijks als Pietje door het leven. Vindt ie fantastisch.
Maar, hij heeft kroeshaar. Wat nu?
Dan moet ie maar eens normaal gaan lopen doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Gia het volgende:
Dus, een neger, met kroeshaar, moet nu een pruik met sluik haar gaan dragen als hij zwarte piet wil spelen.
Rond Sinterklaastijd gaat hij dagelijks als Pietje door het leven. Vindt ie fantastisch.
Tondeuse over dat stereotype kreng, hij beledigt de halve Bijlmer met z'n ranzige voorkomen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Gia het volgende:
O ja.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, want moslims zijn een minderheid en minderheden moeten beschermd worden.
Gast, hou oud denk je dat de believers zijn?quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
En de kinderen begrijpen er geen reet van, verleden jaar hadden de pieten toch nog kroeshaar?
![]()
Volwassen mensen die een kinderfeest verpesten...
Het is een zwaar bestaan. Altijd maar achtergesteld worden als autochtoon.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
Ik dacht even dat alle mensen gelijk geschapen waren.
Maar nee, als blanke autochtoon ben je natuurlijk een soort untermensch. Geboren met de erfzonde van het niet behoren tot een minderheid. En daarom zul je altijd moeten buigen voor minderheden.
Zo is het, altijd excuses aanbieden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
Maar nee, als blanke autochtoon ben je natuurlijk een soort untermensch. Geboren met de erfzonde van het niet behoren tot een minderheid. En daarom zul je altijd moeten buigen voor minderheden.
Tot +/- 7 jaar, die zien echt wel verschil hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, hou oud denk je dat de believers zijn?
Gast in je eigen huis, al slapende op het logeerbed en al etende in het tuinhuisjequote:Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
Dat is de eindsituatie waar Friek blijkbaar naar streeft.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een zwaar bestaan. Altijd maar achtergesteld worden als autochtoon.
Nee, maar het is wel schijtirritant om altijd maar als evil-blanke weggezet te worden, voornamelijk om dingen waar ik helemaal niets mee te maken heb.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een zwaar bestaan. Altijd maar achtergesteld worden als autochtoon.
7 jaar? Die kinderen gaan zeker niet naar school?quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tot +/- 7 jaar, die zien echt wel verschil hoor.
Omdat je blank bent, jij stuk vreten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel schijtirritant om altijd maar als evil-blanke weggezet te worden, voornamelijk om dingen waar ik helemaal niets mee te maken heb.
Ik moet wel respecteren dat iemand geen hand geeft, moeilijk doet om een broodje ham in de buurt of stelselmatig afwezig is met de ramadan, want te zwak. Maar respecteren dat een vent met schmink 4 dagen per jaar kinderen blij maakt, dat is veels te veel moeite als je niet wit bent, stel je voor.
Waarom moet het altijd van 1 kant komen en is "mijn" kant altijd zo fout/respectloos en racistisch?
Wij zijn van het tolereren, het ondanks dat je het er niet mee eens bent toch gewoon toelaten, in Nederland, waarom kan de allochtoon niet eens iets tolereren?
Gelijk heeft hij ja, huidskleur is een van de belangrijkste dingen die ons onderscheiden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtml
En gelijk heeft 'ie. We zijn een bang behoudend landje geworden.
Naar mijn weten worden geen rechten afgepakt. Ik acht de kans klein dat jij wordt bestraft wanneer je je verkleed als een traditionele Pieterbaas. Alleen de landelijke intocht en mogelijk verschillende comite's gaan het anders aanpakken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is de eindsituatie waar Friek blijkbaar naar streeft.
Ik ben meer fan van het streven naar gelijke rechten voor iedereen.
nou goed, dan ben ik ook tegen afrikaanse en arabische feestjes waar ze rondspringende slaven op kindertjes afsturen met kadotjes.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben zelf van gemengd bloed en mijn treurige ervaring is dat sommige mensen met kleurtje idd ziekelijk zoeken naar van alles wat voor discriminatie kan worden aangezien. Daar gaan ze dan héél ver mee. Nou ja dan kun je aan dit zwarte piet gezeur al zien immers.
En trouwens de negers/Afrikanen verkochten hun eigen landgenoten als slaven hoe kun je net doen alsof alleen de Europeanen in slaven handelden ? Voor die handel waren 2 partijen nodig. Als de blanken de slaven niet hadden gekocht dan hadden anderen dat wel gedaan en denk je dat de negers dan wel een fijn leven hadden gehad ? Kijk dan maar s hoe fijn buitenlandse * bedienden * het in landen als Saoedi Arabië t hebben.
ja dat maakt ons slavernij verleden helemaal goed, lol. leggen we jou aan de ketting de rest van je leven, maar dan beloof ik dat je achterkleinkind in oranje komt.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ach wat, zonder die slavernij had Winston Biogarde nooit in Oranje gespeeld en was ie nooit miljonair geworden bij Sjelsie. Dat is pas een vorm van ontwikkelingshulp!
We hebben het hier helemaal niet over gelijke rechten, maar elkaar de ruimte kunnen geven binnen een samenleving. Daar zijn we bijzonder slecht in geworden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is de eindsituatie waar Friek blijkbaar naar streeft.
Ik ben meer fan van het streven naar gelijke rechten voor iedereen.
Goed, schrap het woord "rechten" dan maar.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten worden geen rechten afgepakt. Ik acht de kans klein dat jij wordt bestraft wanneer je je verkleed als een traditionele Pieterbaas. Alleen de landelijke intocht en mogelijk verschillende comite's gaan het anders aanpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |