abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:25:53 #226
3542 Gia
User under construction
pi_140957813
Dus, een neger, met kroeshaar, moet nu een pruik met sluik haar gaan dragen als hij zwarte piet wil spelen.

Ken een jochie uit Ethiopië die nu een probleem heeft.
Rond Sinterklaastijd gaat hij dagelijks als Pietje door het leven. Vindt ie fantastisch.
Maar, hij heeft kroeshaar. Wat nu?
pi_140957826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Suske en Wiske ook maar verbieden?

[ afbeelding ]
Lijkt me inderdaad zaak dat deze strips aangepast worden.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:26:47 #228
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140957840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

denk je dat deze mensen zoeken naar iets om zich gediscrimineert te kunnen voelen?
lol. kom op zeg.

wij, land met slavernij verleden en vele bewoners doie direct van slaven afstammen, lopen in 2014 een kinderheld te vereren die zich laat bedienen door als neger verklede slaafjes.

veel duidelijker kan niet. vraag elke willekeurige buitenlander die op bezoek is, maar eens hoe dat overkomt.
nederlanders willen het gewoon niet zien omdat ze het zo'n leuk kinderfeestje vinden.
dat is pas zielig.
Ach wat, zonder die slavernij had Winston Biogarde nooit in Oranje gespeeld en was ie nooit miljonair geworden bij Sjelsie. Dat is pas een vorm van ontwikkelingshulp!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:29:26 #229
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140957933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:25 schreef Gia het volgende:
Dus, een neger, met kroeshaar, moet nu een pruik met sluik haar gaan dragen als hij zwarte piet wil spelen.

Rond Sinterklaastijd gaat hij dagelijks als Pietje door het leven. Vindt ie fantastisch.
pi_140957955
quote:

Dan moet ie maar eens normaal gaan lopen doen.

Kut-zwarte.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:30:11 #231
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140957958
quote:

Tondeuse over dat stereotype kreng, hij beledigt de halve Bijlmer met z'n ranzige voorkomen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:32:01 #232
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140958022
En de kinderen begrijpen er geen reet van, verleden jaar hadden de pieten toch nog kroeshaar?

:?

Volwassen mensen die een kinderfeest verpesten... :N
pi_140958070
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nee, want moslims zijn een minderheid en minderheden moeten beschermd worden.
O ja.

Ik dacht even dat alle mensen gelijk geschapen waren.

Maar nee, als blanke autochtoon ben je natuurlijk een soort untermensch. Geboren met de erfzonde van het niet behoren tot een minderheid. En daarom zul je altijd moeten buigen voor minderheden.
pi_140958087
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
En de kinderen begrijpen er geen reet van, verleden jaar hadden de pieten toch nog kroeshaar?

:?

Volwassen mensen die een kinderfeest verpesten... :N
Gast, hou oud denk je dat de believers zijn?
pi_140958116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja.

Maar nee, als blanke autochtoon ben je natuurlijk een soort untermensch. Geboren met de erfzonde van het niet behoren tot een minderheid. En daarom zul je altijd moeten buigen voor minderheden.
Het is een zwaar bestaan. Altijd maar achtergesteld worden als autochtoon.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:34:53 #236
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140958137
quote:

[..]

O ja.

Zo is het, altijd excuses aanbieden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:35:16 #237
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140958147
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, hou oud denk je dat de believers zijn?
Tot +/- 7 jaar, die zien echt wel verschil hoor.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:36:05 #238
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_140958182
quote:

[..]

O ja.

Gast in je eigen huis, al slapende op het logeerbed en al etende in het tuinhuisje
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_140958216
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is de eindsituatie waar Friek blijkbaar naar streeft.

Ik ben meer fan van het streven naar gelijke rechten voor iedereen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 16:37:18 ]
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:37:48 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_140958259
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel schijtirritant om altijd maar als evil-blanke weggezet te worden, voornamelijk om dingen waar ik helemaal niets mee te maken heb.

Ik moet wel respecteren dat iemand geen hand geeft, moeilijk doet om een broodje ham in de buurt of stelselmatig afwezig is met de ramadan, want te zwak. Maar respecteren dat een vent met schmink 4 dagen per jaar kinderen blij maakt, dat is veels te veel moeite als je niet wit bent, stel je voor.

Waarom moet het altijd van 1 kant komen en is "mijn" kant altijd zo fout/respectloos en racistisch?

Wij zijn van het tolereren, het ondanks dat je het er niet mee eens bent toch gewoon toelaten, in Nederland, waarom kan de allochtoon niet eens iets tolereren?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_140958333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:35 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Tot +/- 7 jaar, die zien echt wel verschil hoor.
7 jaar? Die kinderen gaan zeker niet naar school?
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:41:16 #242
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140958387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel schijtirritant om altijd maar als evil-blanke weggezet te worden, voornamelijk om dingen waar ik helemaal niets mee te maken heb.

Ik moet wel respecteren dat iemand geen hand geeft, moeilijk doet om een broodje ham in de buurt of stelselmatig afwezig is met de ramadan, want te zwak. Maar respecteren dat een vent met schmink 4 dagen per jaar kinderen blij maakt, dat is veels te veel moeite als je niet wit bent, stel je voor.

Waarom moet het altijd van 1 kant komen en is "mijn" kant altijd zo fout/respectloos en racistisch?

Wij zijn van het tolereren, het ondanks dat je het er niet mee eens bent toch gewoon toelaten, in Nederland, waarom kan de allochtoon niet eens iets tolereren?
Omdat je blank bent, jij stuk vreten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140958450
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)d-te-mislukken.dhtml

En gelijk heeft 'ie. We zijn een bang behoudend landje geworden.
Gelijk heeft hij ja, huidskleur is een van de belangrijkste dingen die ons onderscheiden. :')
pi_140958458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Naar mijn weten worden geen rechten afgepakt. Ik acht de kans klein dat jij wordt bestraft wanneer je je verkleed als een traditionele Pieterbaas. Alleen de landelijke intocht en mogelijk verschillende comite's gaan het anders aanpakken.
pi_140958459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben zelf van gemengd bloed en mijn treurige ervaring is dat sommige mensen met kleurtje idd ziekelijk zoeken naar van alles wat voor discriminatie kan worden aangezien. Daar gaan ze dan héél ver mee. Nou ja dan kun je aan dit zwarte piet gezeur al zien immers.
En trouwens de negers/Afrikanen verkochten hun eigen landgenoten als slaven hoe kun je net doen alsof alleen de Europeanen in slaven handelden ? Voor die handel waren 2 partijen nodig. Als de blanken de slaven niet hadden gekocht dan hadden anderen dat wel gedaan en denk je dat de negers dan wel een fijn leven hadden gehad ? Kijk dan maar s hoe fijn buitenlandse * bedienden * het in landen als Saoedi Arabië t hebben.
nou goed, dan ben ik ook tegen afrikaanse en arabische feestjes waar ze rondspringende slaven op kindertjes afsturen met kadotjes.

en dat jij mensen kent die geobsedeerd zijn door discriminatie, betekend nog niet dat je iets duidelijk racistisch dan maar moet gaan negeren, want dan doe je precies het tegenovergestelde. misschien ageer je gewoon tegen wat jij overdreven gedrag vindt binnen jouw cultuur?
pi_140958501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ach wat, zonder die slavernij had Winston Biogarde nooit in Oranje gespeeld en was ie nooit miljonair geworden bij Sjelsie. Dat is pas een vorm van ontwikkelingshulp!
ja dat maakt ons slavernij verleden helemaal goed, lol. leggen we jou aan de ketting de rest van je leven, maar dan beloof ik dat je achterkleinkind in oranje komt.
pi_140958503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

We hebben het hier helemaal niet over gelijke rechten, maar elkaar de ruimte kunnen geven binnen een samenleving. Daar zijn we bijzonder slecht in geworden.
pi_140958508
*Koos zoekt de kleinste viool ter wereld voor Heatwave*

Waarom moslims er trouwens bijslepen?
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:46:30 #249
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_140958569
Zwarte Piet discussie in Juni

_O- _O- _O- _O-
pi_140958623
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten worden geen rechten afgepakt. Ik acht de kans klein dat jij wordt bestraft wanneer je je verkleed als een traditionele Pieterbaas. Alleen de landelijke intocht en mogelijk verschillende comite's gaan het anders aanpakken.
Goed, schrap het woord "rechten" dan maar.

Waar het mij om gaat, is dat Friek helemaal geen gelijkheid nastreeft. Volgens hem moeten minderheden hun eigen traditionele onderonsjes kunnen hebben, waar je je als buitenstaander niet mee mag bemoeien en die niet voor iedereen open hoeven te staan. Want minderheid. Maar als gewone Nederlander mag* je dat van hem niet. Autochtone tradities moeten* ineens open staan voor iedereen en aangepast worden zodra een of andere meerderheid erom vraagt.

Dat is geen gelijkheid.

* Voor de duidelijkheid: niet in juridische zin, maar als moreel appèl.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 16:51:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')