België gun ik het natuurlijk het meest, die neem ik niet op in het lijstje

Deze gun ik het wel:
1. Frankrijk: Deschamps is een geweldige bondscoach! Gewoon al die ego'tjes van 2010 eruit geflikkerd en vervangen door jonge talentvolle spelers zoals Pogba. Verder gewoon een leuk team, zie ik toch zeker de kwartfinale halen, misschien zit een soort van stuntje er toch in.
2. Nederland: M'n noorderburen verdienen het na 3x mislopen ook wel eens vind ik! Verder lopen er ook gewoon wel leuke spelers met veel potentieel rond. Tijdens het EK en WK van 2018 zal Nederland al een stuk verder staan geloof ik.
3. Australië: Geweldige talentvolle keeper met de naam Matt Ryan

Verder gewoon een leuk team, mooi land, vriendelijk volk... Alles wat positief is voor de gunfactor!
4. Japan: Enige Aziatische team dat ik leuk vind, en het is dan ook gewoon een mooi team! Kan wel eens verrassen en daar zou ik eerlijk gezegd niks tegen hebben.
5. Honduras: Wordt heel weinig over gepraat en is imo de absolute underdog (behalve dan Iran maar die tel ik niet echt mee met hun 'ploeg'...). Wat zou het toch zijn als zo'n team het haalt

Deze gun ik het een stuk minder:
1. Portugal: Ik vind het een 'lelijk' team, geen mooi voetbal, hebben die kwal van een Ronaldo daar nog rondlopen. Verder nog wat leuke spelers maar toch ook echte middelmaat. Sowieso ben ik quasi altijd voor de tegenstander van Portugal
2. Iran: Wat doet dit kneusjesteam in hemelsnaam op het WK... Ze hebben het sportief verdiend ongetwijfeld, maar dat zegt dan weer genoeg over het niveau van het Aziatische voetbal

__! Hun topspeler speelt bij Charlton Atletic en verder quasi allemaal in de Iraneese competitie, die niet veel voorstelt neem ik aan.
3. Griekenland: Heb weinig tegen de Grieken zelf maar hun speelwijze... Bah! Dat soort voetbal zou per definitie afgestraft moeten worden.
4. Uruguay: Ik blijf erbij dat Suarez een vuile speler is, hoewel ik sympathisant van Liverpool ben, dat wel.
5. Brazilië: Iedereen vindt dit het geweldigste team, wat ik niet echt snap. Dan vind ik Spanje toch een beter team. Sowieso geen fan van bijvoorbeeld Neymar. Heel veel show maar ik vind die absoluut niet bijzonder bij Barcelona. Misschien opent een vroege uitschakeling ook eens de ogen bij de (rijke) Brazilianen dat ze beter hun straatarme inwoners zouden helpen ipv miljarden in een bodemloze put (het WK) te gooien
Dat is het zo'n beetje