Die verklaring is later gezocht om dat element te verdoezelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Als er een "racistisch getint element" toegevoegd is (geweest), dan is dat sowieso niet de huidskleur, want die is ook tot de andere verklaringen te herleiden.
Niet de huidskleur, maar de typische oorringen en sieraden die destijds ook gedragen werden door slaven.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Vormt of vormde?
Als er een "racistisch getint element" toegevoegd is (geweest), dan is dat sowieso niet de huidskleur, want die is ook tot de andere verklaringen te herleiden.
Maar als minderheid ondervindt je natuurlijk sowieso meer schade aan zo'n traditie, omdat je niet tot de meerderheid behoort die veel machtiger is. Minderheden moeten zodoende beschermd worden. Eén van de manieren om dat te realiseren, is om de gebruiken of tradities van de meerderheid (dominante cultuur) zodanig aan te passen dat zij verenigbaar is met meerdere culturen.quote:[..]
Nee, tolerantie houdt in dat je elkaar niet discrimineert en elkaars gebruiken, voor zover je er geen schade van ondervindt, tolereert.
En die arme kindertjes willen perse als piet verkleed gaanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Even een volkomen serieuze vraag.
Hoeveel kinderen die in Sinterklaas geloven, dus voor wie het feest eigenlijk is, hebben kennis van slavernij van zwarte Afrikanen?
De blackface mag je gerust racistisch noemen ja...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als zwarte piet racistisch is, was Al Jolson dat dan ook?
[ afbeelding ]
Je vergelijkt een behulpzame knecht met de KKK?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus omdat ze niet beter weten is het wel prima allemaal? Volgend jaar met carnaval stuur jij ook je kind in een KKK pakje naar school, want he, dat kind kent de geschiedenis van dat pakje niet toch??
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als zwarte piet racistisch is, was Al Jolson dat dan ook?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De KKK was ook voorstander van behulpzame knechten met een donkere huidskleur.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je vergelijkt een behulpzame knecht met de KKK?
Nee...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe racistisch was deze man?Da was een cultuurvernietigende linkse zelfhater.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behulpzaam als "anders de zweep erover" ?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De nakomelingen van zwarte Afrikanen die ik heb gekend weten dit echt niet op die leeftijd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef gelly het volgende:
[..]
De nakomelingen van die zwarte Afrikanen ?
Heerlijk kort door de bocht weer. Vooral niet lezen wat er staat.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus omdat ze niet beter weten is het wel prima allemaal? Volgend jaar met carnaval stuur jij ook je kind in een KKK pakje naar school, want he, dat kind kent de geschiedenis van dat pakje niet toch??
Wat heeft Zwarte Piet met de KKK te maken? Je kunt beter een vergelijking trekken met de nazi's. Die schaften de minderheden gewoon af, en lieten blanken het werk doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
De KKK was ook voorstander van behulpzame knechten met een donkere huidskleur.
Welke zweep?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Behulpzaam als "anders de zweep erover" ?
Tuurlijk ben je klaar met me, je hebt immers geen argumenten die hout snijden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De nakomelingen van zwarte Afrikanen die ik heb gekend weten dit echt niet op die leeftijd.
Op die leeftijd is dat nog helemaal niet aan de orde. Dat komt later pas, als ze kunnen begrijpen wat het begrip daadwerkelijk inhoudt.
Of is het tegenwoordig algemene kennis?
[..]
Heerlijk kort door de bocht weer. Vooral niet lezen wat er staat.
Ik had toch gezegd dat ik klaar met je was? :w
Gek genoeg was Al Jolson zeer belangrijk voor de Burgerrecht beweging en demonstreerde hij in 1911 al tegen de rassenscheiding.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
De blackface mag je gerust racistisch noemen ja...
Verklaringen. En het antwoord is "nee", tenminste voor de meeste alternatieve verklaringen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Die verklaring is later gezocht om dat element te verdoezelen.
En die horen al een aantal jaren niet meer bij Zwarte Piet. Probleem opgelost dus.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Niet de huidskleur, maar de typische oorringen en sieraden die destijds ook gedragen werden door slaven.
Er is m.i. überhaupt geen objectiveerbare schade. Het is immers gewoon een kinderfeestje.quote:[..]
Maar als minderheid ondervindt je natuurlijk sowieso meer schade aan zo'n traditie, omdat je niet tot de meerderheid behoort die veel machtiger is. Minderheden moeten zodoende beschermd worden. Eén van de manieren om dat te realiseren, is om de gebruiken of tradities van de meerderheid (dominante cultuur) zodanig aan te passen dat zij verenigbaar is met meerdere culturen.
Ik zeg dan ook nergens dat HIJ racistisch was, ik zeg dat de blackface racistisch was en dat mijn beste is gewoon een vrij hard feit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek genoeg was Al Jolson zeer belangrijk voor de Burgerrecht beweging en demonstreerde hij in 1911 al tegen de rassenscheiding.
Lees je eens in voordat je wat politieks corrects roept
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Jolson
Waar baseer je op dat mijn voorouders slavenhouders zijn geweest?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Die je voorouders hanteerden op de slavenschepen.
Als je je zo dom voordoet kan het haast niet anders. Wellicht kan Specualrium ook richting jou nog een compliment maken voor je getroll.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat mijn voorouders slavenhouders zijn geweest?
ze mochten niet eens goud dragen , wat ze mochten niet eens schoenen dragen, een slaaf was geen menschquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef Ulx het volgende:
Die oorringen waren toch gewoon bezit? Het was de makkelijkste manier om hun verdiende geld te beleggen en veilig te bewaren,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |