Er was echt ff een windhoos hier.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:26 schreef Geralt het volgende:
Die is zeker weggewaaid met dat noodweer Piet
Duitsland krijgt weer het meeste.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:35 schreef TLC het volgende:
Hevige onweersbuien met flink wat regen en dito windvlagen net, was wel een erg mooie lichtshow buiten
Brand bij de AH.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:26 schreef essnhills het volgende:
Ik hoor hier in delft nu ook de brandweer na die klap van net.
En nu nog een keer zo te zien.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 06:06 schreef Houtenbeen het volgende:
5 doden door noodweer in Duitsland
http://nos.nl/artikel/658926-doden-bij-noodweer-duitsland.html
Geen foto gemaakt?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er was echt ff een windhoos hier.
Ik heb een poging gewaagd maar de flitsen was ik steeds te laat en een kleine windhoos in het donker blijft lastig om in beeld te brengen.quote:
Is ook lastig. Zag wel wat foto's van het spektakel, maar die zijn vast gemaakt door mensen die veel met fotograferen bezig zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 06:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb een poging gewaagd maar de flitsen was ik steeds te laat en een kleine windhoos in het donker blijft lastig om in beeld te brengen.
Dat was het kleine windhoosje er staan nogal wat bomen langs het spoor daar.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 06:26 schreef JDude het volgende:
De treinen zijn stuk tussen Arnhem en Ede. Leuk buitje geweest vannacht.
Was S.E. Fireworks weer bezig?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:08 schreef Rikketik het volgende:
Allejezus wat een knal net boven Enschede.
Ik vreesde er wel even voor, en dat is geen grap. Ik raak nog altijd licht in paniek als ik zo'n harde, plotselinge knal hoor en dat had ik net ook. Het was maar een fractie van een seconde en daarna was het ook weer voorbij, en ik wist in dit geval ook dat het door het onweer kwam. Zo'n ramp laat toch een indruk achter. Ik ben benieuwd of ik daar ooit nog vanaf kom.quote:
Mijn voorspellingen waren ook niet slecht.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:26 schreef Frutsel het volgende:
Zo iedereens geduld weer beloond? En dan met name het midden en westen? Zei toch dat er nog wat kwam. Rommelt hier nog wat na. V maar het was een heerlijk DASOO dagje/nachtje :p
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Utrecht was er niets aan de hand dus optiefen.
En weer mooi blauwe lucht in Ede.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doet niet echt onder voor een aanslag- of een oorlog.
Ik scchrok er ook wakker van iddquote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:08 schreef Rikketik het volgende:
Allejezus wat een knal net boven Enschede. Het onweer was al een half uur weg en opeens een flits direct gevolgd door een donderklap van jewelste.
En nu is alles gewoon weer rustig.
Maar wel een stuk leukerquote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doet niet echt onder voor een aanslag- of een oorlog.
Geheel volgens verwachting is er in Utrecht niks gebeurd. Prima, droog overgekomen, maar dus ook geen nachtelijke vuurwerkshow.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:26 schreef Frutsel het volgende:
Zo iedereens geduld weer beloond? En dan met name het midden en westen? Zei toch dat er nog wat kwam. Rommelt hier nog wat na. V maar het was een heerlijk DASOO dagje/nachtje :p
huh, tussen 4 en 5 toch echt wel wat onweer, flinke windstoten en stevige regen gehad in Utrecht hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geheel volgens verwachting is er in Utrecht niks gebeurd. Prima, droog overgekomen, maar dus ook geen nachtelijke vuurwerkshow.
hele nacht zitten chasen op je bureaustoel?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:45 schreef Drugshond het volgende:
Ik ga nu ook slapen.... ben ook beyond brak.
+ nachtdienst . Ik heb 24 uur niet geslapen. Kan er wel goed tegen, Maar lichaam wil rust.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
hele nacht zitten chasen op je bureaustoel?
denk n foutje geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:55 schreef Lemans24 het volgende:
209 mm in Gilze Rijen gisteren, volgens het KNMI. Heb ik wat gemist?
we zullen zien wat het brengt. tot nu toe krijgen we alle pret snachtsquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:56 schreef Poeke het volgende:
Aan het eind van de middag wordt het weer knallen!
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:56 schreef Poeke het volgende:
Aan het eind van de middag wordt het weer knallen!
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:54 schreef Nattekat het volgende:
Leiden heeft weer eens 0,0 gehad
Na vandaag wil ik nooit meer geklaag uit Breda horen
Die willen gewoon in de aandacht komen omdat ze veel regen gehad hebben, waarschijnlijk is er 1 geweest die de verhoudingen niet zo goed kent.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:58 schreef marcel-o het volgende:
[..]
denk n foutje geweest.
4(of 5) topics terug ging t er nog ff over.
Om half negen was het hier nog bewolkt, maar daarna klaarde het snel op, nu al tijden zonnig... En meteen al weer heel warm. Vanochtend was het 18 graden en toen de boel maar even opengezet, gister toen ik ging slapen om een uur of 1 was het buiten nog gewoon 22/23 graden dus toen was het zinloosquote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het zou bewolkt beginnen, nou veel blauwer kan het nie Knmi.
Gaaf, de Pyreneeën bepalen ons weer!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:29 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt naar de Noordzee te koersen of net randje ZH
duurt nog ff.
Ziet er wel vaag uit.. komt allemaal uit de Pyreneeën geperst, lijkt wel
ja, je weet t nietquote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Het westen kan onweer wel vergeten, het koufront gooit echt roet in het eten...
Was mei dat niet al?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Ja hoor, juni gaat de eerste maand worden die kouder dan gemiddeld is. Dan heb ik zelfs liever een kutwinter met -20
Ah oke. Volgens mij zit juni voorlopig prima trouwens, ook de pluim ontwikkelt zich gewoon gemiddeld.quote:
Edit hem even, het is 13,2.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Volgens mij zit juni voorlopig prima trouwens, ook de pluim ontwikkelt zich gewoon gemiddeld.
Heel nipt dusquote:
Bar koud die november zegquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:36 schreef Lemans24 het volgende:
Hoewel...
November 2013 was 6,730 graden, normaal is 6,733 graden. Dus november was de laatste!
Festivals zijn nu eenmaal in het jaargetijde dat dit soort weer 'vaak' voorkomt. En er zijn nu eenmaal flink wat festivals..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef marcel-o het volgende:
Toch houdt het me wat bezig.
net als een paar jaar terug was ook gister een festival de pineut met zwaar weer.
gewoon opvallend dat zowat het zwaarste punt daar overheen ging.
Pukkelpop was plotseling een rightmover die met een rotvaaty daar precies naartoe ging.
ook gister was het geconcentreerd die kant op.
eerder heb ik gelezen dat jaaaren terug een festival overvallen werd met waar onweer.
puur toeval?
Ben je nu serieus?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef marcel-o het volgende:
net als een paar jaar terug was ook gister een festival de pineut met zwaar weer.
Pukkelpop was plotseling een rightmover die met een rotvaaty daar precies naartoe ging.
eerder heb ik gelezen dat jaaaren terug een festival overvallen werd met waar onweer.
puur toeval?
Geen toeval, God haat festivals.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef marcel-o het volgende:
puur toeval?
2x achter elkaar, er staat daar geen boom meer overeind.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zwaartepunt lag in Duitsland, net over de grens bij Dusseldorf.
Pukkelpop had pech en Pinkpop had geluk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef marcel-o het volgende:
puur toeval?
Gisterenavond nog langsgereden daar. Gelukkig net voor de ellende losbarstte.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
2x achter elkaar, er staat daar geen boom meer overeind.
Ik moet ff de omheining gaan herstellen 80km ten oosten van Keulen, daar is die 1e ook hard overheen gegaan en er liggen nu wat bomen plat kreeg ik door van de boer uit de buurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gisterenavond nog langsgereden daar. Gelukkig net voor de ellende losbarstte.
Ja, natuurlijk, als de helft daar onder invloed op de wei staat, dan krijg je indianenverhalen natuurlijk, die zitten allemaal nog in hun trip als dat onweer er overheen komt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:44 schreef marcel-o het volgende:
http://partyflock.nl/topic/594126:Dance-Valley-2001
dit was m..
er waren ook BNW verhalen rond dat gebeuren
dit verhaal komt mij erg bekend voor...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, als de helft daar onder invloed op de wei staat, dan krijg je indianenverhalen natuurlijk, die zitten allemaal nog in hun trip als dat onweer er overheen komt.![]()
Ik heb het zelf wel eens meegemaakt op een kleiner festival in Meerhout (België), Apollo Rock (dat helaas niet meer bestaat). Ze hadden voor hun laatste editie echt grote namen uitgenodigd en de headliner was Orbital. Ik had samen met vrienden al flink wat cannabis genuttigd.![]()
Orbital begon aan hun nummer "Satan", en die werken met grote videoschermen, overal op het terrein zag je plots in grote letters "SATAN! SATAN! SATAN!"
Net op dat moment arriveert er een onweer met een gigantische rukwind die al het plastic dat op de grond lag de lucht in zwierde: bekertjes, plastic zeilen, alles vloog plots door de lucht. En toen begon dat nummer. Iedereen ging totaal uit zijn dak. Beste avond van mijn leven gehad daar, dat optreden kon niet meer stuk, ondanks het onweer.
Zo'n menigte die op zo'n slotact aan het wachten is krijg je niet zo snel weg, die zien het pas wanneer het echt gaat knallen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dit verhaal komt mij erg bekend voor...
En dat festival in Steenwijkerwold in 2012, daar ging het ook helemaal los toen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef marcel-o het volgende:
puur toeval?
Het kan ook gebeuren bij grote recreatieplas of op een camping.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En dat festival in Steenwijkerwold in 2012, daar ging het ook helemaal los toen.
Heb jij nou een nacht overgeslagen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het kan ook gebeuren bij grote recreatieplas of op een camping.
Ik zat al in dat ritme.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb jij nou een nacht overgeslagen?
heb je een kat?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:30 schreef Koelkastje het volgende:
Er zit een jong vogeltje in mijn schuur, wat moet ik doen?
Beestje kan nog niet vliegen!
Dat was dus na het optreden hé, wat ik vertelde was mijn eigen ervaring tijdens een optreden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:17 schreef marcel-o het volgende:
Orbital op dancevalley gebeurde hetelfde ..?
http://partyflock.nl/message/5664341
Zou wel heel toevallig zijn
Ja, en had hem al in de pijlingquote:
wel zelfde actquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:33 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat was dus na het optreden hé, wat ik vertelde was mijn eigen ervaring tijdens een optreden.
En ja, volgens mij is dat dus gewoon toeval. Orbital is ook helemaal geen satanistische band of zo, die koketteren gewoon met allerlei science fiction en dergelijke dingen, zoals buitenaards leven, en af en toe komt daar dan eens iets religieus doorheen (wat je niet al te serieus moet nemen)
http://www.omroepbrabant.(...)zware+hoosbuien.aspxquote:Toename extreem weer in Brabant: 'Steeds vaker windhozen en zware hoosbuien'
Laatst gewijzigd: dinsdag 10 juni 2014 - 12:15 | Auteur: Peter de Bekker
'Stijgende lijn aantal keren noodweer''Stijgende lijn aantal keren noodweer'Vergroot foto
EINDHOVEN - In Brabant komen steeds vaker windhozen, tornado's, hoosbuien en stevige onweersbuien voor. De Brabanders moeten zich daar tegen wapenen, want het wordt volgens MeteoGroup alleen maar erger.
Het was tijdens Pinksteren weer raak in Brabant. Een stevig onweer haalde veel mensen uit hun slaap en zorgde voor schade aan bomen en huizen. Voor dinsdagmiddag en -avond wordt weer stevig onweer voorspeld.
Een windhoos in De Moer en Kaatsheuvel, erg harde onweersklappen in Breda, wateroverlast op diverse plaatsen na pittige buien, omgewaaide bomen in Midden-Brabant... Het is zomaar een greep uit het weer van de afgelopen weken.
Het extreme weer heeft twee oorzaken, vertelt Casper Hootsen van MeteoGroup. "Dit heeft aan de ene kant te maken met weersomstandigheden. Zoiets kan een keer gebeuren. Een andere oorzaak is het opwarmende klimaat. Er zit veel vocht in de atmosfeer. Dit is niet ieder jaar hetzelfde, maar over een langere termijn zie je een stijgende lijn in het aantal keer dat dit voorkomt."
Weerswaarschuwingen aanvragen
Door veel lage druk vlak voor de Europese westkust ontstaat meer buiigheid. "Dit kan een beetje golven, maar code oranje zal vaker voorkomen", weet Hootsen. "Mits de codes hetzelfde blijven, maar dat bepaalt het KNMI."
Het veranderende weer vraagt om maatregelen, maar daar zijn mensen zich volgens Hootsen al steeds meer van bewust. "Zo nemen gemeenten maatregelen tegen extreme regenval en vragen evenementen van tevoren weerswaarschuwingen aan, zodat ze daarop kunnen inspelen. Het aantal evenementen dat dit doet, zie je toenemen."
Niks geen forcefield daar dusquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:36 schreef Crazy-M het volgende:
Stukje op omroep brabant:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)zware+hoosbuien.aspx
ja, kunnen ze je eens een cadeautje gevenquote:
Beestje kan geen kant opquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:41 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ja, kunnen ze je eens een cadeautje geven
Als het een mus is over de schutting gooien.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:30 schreef Koelkastje het volgende:
Er zit een jong vogeltje in mijn schuur, wat moet ik doen?
Beestje kan nog niet vliegen!
Eens kijken of hij er op reageerdquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Natte beschuit met gekookt ei fijn malen... binnen een week vliegt hij.
Hij mag wel bij ons in de ren, tussen de kippen en de konijnenquote:
Mjah, hier heeft hij ook geen rolmodel over hoe hij moet vliegen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij mag wel bij ons in de ren, tussen de kippen en de konijnen.
En bomen die omvallen? Er zit wel publiek onder?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:59 schreef mefke79 het volgende:
Over Pinkpop: Wat is nou het grootste gevaar tijdens zo'n bui? De windstoten waardoor tenten de lucht in gaan of de kans door de bliksem geraakt te worden? Kijk, goed nat worden is hinderlijk maar niet dodelijk over het algemeen. En door na de bui goed op te letten op onderkoeling kom je al een heel eind. Volgens mij kon de organisatie niet veel anders dan wat ze nu deden. Dus uit de buurt van metaal blijven ivm de bliksem en uit de buurt van tenten ivm vlieggevaar. Je evacueert niet zomaar zoveel mensen van een terrein. En dan nog, waar laat je ze daarna? Dat levert een gigantische chaos op. En toch denk ik dat ze heel blij moeten zijn dat de bui in Limburg nog niet zo zwaar was als dat ie in Duitsland was. Want dan was er ook op het terrein veel meer gaan rondvliegen vrees ik.
De tenten zijn eigenlijk het probleem (en ik bedoel dan de festivaltenten, niet de tentjes op de camping).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:02 schreef mefke79 het volgende:
Pinkpop is op een vlakte, daar staan niet zoveel bomen.
Zou provincie Utrecht dan toch nog wat krijgen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:24 schreef Drugshond het volgende:
Ziet er toch uit als een hele mooie run.... Hij ontploft lekker. En ik heb het vermoeden dat wetterzentrale er een beetje naast zit... deze komt iets westelijker (gunstiger voor ons).
[ afbeelding ]
*bloemen op balkon maar weer naar beneden zet*quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:06 schreef Drugshond het volgende:
Nieuw onweer op komst in zuiden en oosten
Het zuiden en oosten van het land krijgen dinsdag aan het einde van de middag misschien weer te maken met fikse onweersbuien.
Het KNMI heeft dinsdagochtend gewaarschuwd voor gevaarlijk weer (code geel) in de provincies Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg. Het onweer begint rond 16.00 uur en kan tot het einde van de avond duren.
Het zuiden en zuidoosten kampten maandagavond ook met zwaar onweer. Voor de provincie Limburg werd een weeralarm gegeven.
Die code rood is de hoogste waarschuwing die het KNMI heeft. Voor Zeeland, Noord-Brabant en Gelderland gold code oranje voor extreem weer. De buien trokken in de loop van de nacht naar het noorden weg. Het KNMI had de laatste waarschuwingen net dinsdagochtend ingetrokken.
Treinen
Tussen Arnhem en Utrecht rijden geen treinen door blikseminslag in bovenleidingen. Op het traject ontstaat daardoor een vertraging van meer dan een uur. Het is niet bekend hoelang de storing gaat duren.
Ook het Nederlands-Duitse treinverkeer ondervindt hinder van het slechte weer. In Duitsland is het volgens de NS zeer slecht weer, waardoor het treinverkeer ernstig is ontregeld. De internationale trein van Amsterdam naar Frankfurt kan daardoor niet rijden. Ook op sommige kleine grensoverschrijdende verbindingen is vertraging.
(heb godverdomme maar 2 uur geslapen).
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:24 schreef Drugshond het volgende:
Ziet er toch uit als een hele mooie run.... Hij ontploft lekker. En ik heb het vermoeden dat wetterzentrale er een beetje naast zit... deze komt iets westelijker (gunstiger voor ons).
[ afbeelding ]
Half Europa onder de level 1!quote:A level 2 was issued for eastern France, south-western and central Germany mainly for large hail, excessive precipitation, and severe wind gusts.
A level 1 was issued for Germany, southern Scandinavia, Benelux, northern and central France, and southern Poland mainly for large hail and severe wind gusts.
2 topic terug rond een uurtje half 3 snachtsquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:40 schreef Angry_Bird het volgende:
Dat niemand deze nog heeft geplaatst in dit topic:
[ afbeelding ]
[..]
Half Europa onder de level 1!
Die modelen volgen het huidige weerbeeld niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:40 schreef Angry_Bird het volgende:
Dat niemand deze nog heeft geplaatst in dit topic:
[ afbeelding ]
[..]
Half Europa onder de level 1!
dat heb ik vaker gehoord de afgelopen tijdquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die modelen volgen het huidige weerbeeld niet.
Wetterzentrale zit er naast, meteociel.fr zit er naast en estoforex zit er ook naast. Volg de trajectorie op buienradar. Deze krijgen wij.
Estofex is nog tot morgen ochtend 6 uur.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die modelen volgen het huidige weerbeeld niet.
Wetterzentrale zit er naast, meteociel.fr zit er naast en estoforex zit er ook naast. Volg de trajectorie op buienradar. Deze krijgen wij.
http://wolken.buienradar.nl/frquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Estofex is nog tot morgen ochtend 6 uur.
Te westelijk. Zo krijgen we in Twente veel te weinigquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:46 schreef Drugshond het volgende:
Estoforex zit nu al fout... De bui zit al zowat in Belgie. (150 km links).
Dat dacht Limburg ook toen alles noordelik ging om 1 uur 's middagsquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
http://wolken.buienradar.nl/fr
Zeg nu maar dat ik ongelijk heb.
En wij krijgen enkel regenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Te westelijk. Zo krijgen we in Twente veel te weinig
Ik zie geen anomaly,not yet. Vandaar ik deze run like.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dacht Limburg ook toen alles noordelik ging om 1 uur 's middags
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dacht Limburg ook toen alles noordelik ging om 1 uur 's middags
Vind ik wel prima eigenlijk, wij hebben wat mij betreft wel genoeg gehad de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Te westelijk. Zo krijgen we in Twente veel te weinig
Als je over een half uur gaat rijden ben je allang terug voordat de bui er is denk ik zo. Als ik buienradar zo zie duurt het nog wel even.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:40 schreef Resistor het volgende:
En natuurlijk net als ik met een stel kartonnen dozen met inhoud in een open aanhanger van Nieuwegein naar Bunschoten moet
Gelukkig zijn badkamermeubels wel een beetje vochtbestendig.
Ach, hopen dat het mee valt, de auto is pas over een half uur beschikbaar.
Breda forcefield bestaat nietquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:09 schreef Infection het volgende:
Zolang het forceshield van Breda maar niet weer alles blokkeert voor het midden van het land.
Ik herinner me anders tijden dat alleen de westkust telkens maar onweer kreeg en de rest van het land niet. Volgensmij zit het midden er eerder altijd naast aangezien het of westelijk, of oostelijk langs trekt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Breda forcefield bestaat niet
Er staan gewoon windmolens die elke bui oostelijker blazen, soms heeft Breda net pech, soms niet. De hele westkust heeft altijd pech
Mwoa.. even kijken of er nog een mooie haak in de staart komt, op de radar van knmi.nl lijkt het er wel enigzins op.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:11 schreef marcel-o het volgende:
ding klapt helemaal uit elkaar in het midden
[ afbeelding ]
lijkt wel n tornado
Links en rechts langs Bredaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:11 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt wel n tornado
Wij mogen blij zijn als er überhaupt onweer in de buurt komt, In Breda wordt er enkel geklaagd dat het niets is of dat het niet over komt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik herinner me anders tijden dat alleen de westkust telkens maar onweer kreeg en de rest van het land niet. Volgensmij zit het midden er eerder altijd naast aangezien het of westelijk, of oostelijk langs trekt.
Hier dit jaar nog helemaal niets. Alleen wat licht gerommel in de verte en wat geflits, daar hield het ook mee op.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij mogen blij zijn als er überhaupt onweer in de buurt komt, In Breda wordt er enkel geklaagd dat het niets is of dat het niet over komt.
Dit hele jaar nog maar 1 keer echt onweer gehad, en een keer een fraaie lichtshow.
Ik woon in Veenendaal, ook mooi in het midden en heb bepaald niet te klagen over onweer. Al zou ik altijd meer willen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik herinner me anders tijden dat alleen de westkust telkens maar onweer kreeg en de rest van het land niet. Volgensmij zit het midden er eerder altijd naast aangezien het of westelijk, of oostelijk langs trekt.
Ik meen me een flinke wolkbreuk te herinneren in De Bilt eerder dit jaarquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier dit jaar nog helemaal niets. Alleen wat licht gerommel in de verte en wat geflits, daar hield het ook mee op.
Hier is overigens Bunschoten.
Dan moet het toch wel behoorlijk plaatselijk geweest zijn aangezien Veenendaal hier niet eens zo gek ver vandaan ligt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik woon in Veenendaal, ook mooi in het midden en heb bepaald niet te klagen over onweer. Al zou ik altijd meer willen natuurlijk.
Er trekt veel langs maar heb dit jaar een paar keer heel dichtbij onweer gehad en ook langstrekkend onweer kun je prima naar kijken. Ben twee nachten op rij wakker geweest van onweer, zo lokaal kan het dan toch niet zijn geweest?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan moet het toch wel behoorlijk plaatselijk geweest zijn aangezien Veenendaal hier niet eens zo gek ver vandaan ligt.
Staat mij ook iets van bij, alleen heb ik er hier niet veel van meegekregen zo ver ik weet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik meen me een flinke wolkbreuk te herinneren in De Bilt eerder dit jaar
Heb inderdaad wel leuke lichtshows gezien en veel gerommel in de verte. Maar ik wacht nog steeds op de dag dat het letterlijk boven mijn huis hangt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:18 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Er trekt veel langs maar heb dit jaar een paar keer heel dichtbij onweer gehad en ook langstrekkend onweer kun je prima naar kijken. Ben twee nachten op rij wakker geweest van onweer, zo lokaal kan het dan toch niet zijn geweest?
Zie kaartje...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Heb inderdaad wel leuke lichtshows gezien en veel gerommel in de verte. Maar ik wacht nog steeds op de dag dat het letterlijk boven mijn huis hangt.
Ik geef opquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Prijsvraag: Zoek 2 kaartjes waarop Leiden onder het onweer ligt
Het kan verschillen, waar woon je precies? Veel buien worden sterker net na Veenendaal, daar baal ik op mijn beurt weleens van.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Heb inderdaad wel leuke lichtshows gezien en veel gerommel in de verte. Maar ik wacht nog steeds op de dag dat het letterlijk boven mijn huis hangt.
Bunschoten, ten noorden van Amersfoort.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Het kan verschillen, waar woon je precies? Veel buien worden sterker net na Veenendaal, daar baal ik op mijn beurt weleens van.
Dan kun je best gelijk hebben, veel van "mijn" onweer trekt richting Barneveld en ligt dan te ver oost voor jou.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Bunschoten, ten noorden van Amersfoort.
Klopt. Nijkerk (ten oosten van mij) lijkt ook vaak geraakt te worden, waarna het verder oostelijk trekt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dan kun je best gelijk hebben, veel van "mijn" onweer trekt richting Barneveld en ligt dan te ver oost voor jou.
Prima jinx dit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:29 schreef roislecxe het volgende:
Gaat Breda weer een serieuze bui krijgen
Kan het niet geloven.
Hoax!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:29 schreef roislecxe het volgende:
Kan het niet geloven.
Je houdt je aan je belofte hè? Je weet wel, die ene die ik je vanochtend heb opgelegdquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:29 schreef roislecxe het volgende:
Kan het niet geloven.
Vandaar ook dat ik zei 'in dit topic'.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
2 topic terug rond een uurtje half 3 snachts!
Ohquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:38 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik zei 'in dit topic'.
ja hoor, weer langs Dordt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:11 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt wel n tornado
Klopt een maand of 2 geleden ongeveer een enorme hagelbui. Helaas was ik toen niet in die regio.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik meen me een flinke wolkbreuk te herinneren in De Bilt eerder dit jaar
Ik sliep vanochtend...?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je houdt je aan je belofte hè? Je weet wel, die ene die ik je vanochtend heb opgelegd
quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:54 schreef Nattekat het volgende:
Leiden heeft weer eens 0,0 gehad
Na vandaag wil ik nooit meer geklaag uit Breda horen
Het is echt bizar hoe vaak hier in Leiden een onweersbui net voor impact een stille dood is gestorven.quote:
Ik heb niks beloofd dusquote:
Zo netjes hoor, je eigen foto?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:46 schreef Timmos het volgende:
Foto van het onweer afgelopen nacht boven Zeeland rond 04:00
[ afbeelding ]
Nicequote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:46 schreef Timmos het volgende:
Foto van het onweer afgelopen nacht boven Zeeland rond 04:00
[ afbeelding ]
Ik heb het je opgelegd, je hebt geen keusquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb niks beloofd dus
Beter wordt dit jaar een goedmakertje van de laatste paar jaar bij elkaar
Zullen we nog wel es zienquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het je opgelegd, je hebt geen keus
Prachtig!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yep! Dit waren de 2 vetste..
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yep! Dit waren de 2 vetste..
[ afbeelding ]
Mêhquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ghe..... daar valt ook niet zoveel te beleven.
Nou dan kunnen we elkaar de hand schudden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is echt bizar hoe vaak hier in Leiden een onweersbui net voor impact een stille dood is gestorven.
rode trekt er uit idd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prachtig!
Overigens is dat buitje boven Belgie nu verworden tot een grote bak water.
Yep, in Antwerpen is het betrokken en is het aan het regenen, maar iets van onweer merk ik nog niet echt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prachtig!
Overigens is dat buitje boven Belgie nu verworden tot een grote bak water.
Ready for round 2quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:00 schreef Rabieluh het volgende:
regen te etten-leur! Doe maar meer klappers!
breda begint wat harder te waaienquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:00 schreef Rabieluh het volgende:
regen te etten-leur! Doe maar meer klappers!
Trek die code geel voor Limburg maar weer inquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Er zou regen en onweer over het zuiden/oosten komen. Maar zo te zien is vooral het westen de pineut
Onzin, ik was bv. met de Sinterklaasstorm in Leiden en kreeg daar de volle laag.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is echt bizar hoe vaak hier in Leiden een onweersbui net voor impact een stille dood is gestorven.
De gelukkige zou je zeggen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Er zou regen en onweer over het zuiden/oosten komen. Maar zo te zien is vooral het westen de pineut
Ik heb het nu over onweersbuien.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Onzin, ik was bv. met de Sinterklaasstorm in Leiden en kreeg daar de volle laag.
De enige provincie waar onweer op afstevent en nog is het niet goedquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:07 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Trek die code geel voor Limburg maar weer in
Nog geen tijd gehad, ik wil ze zeker uploaden, vooral vanwege het geluid. ff kijken of ik alles achter elkaar kan plakken. De lijpste knal upload ik meteen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ready for round 2
Maar ziet er een stuk minder uit dan gister. Had je je filmpjes toevallig al geupload, of wilde dat uberhaupt gaan doen eigenlijk? Wil die knallen nog wel een keer horen
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nog geen tijd gehad, ik wil ze zeker uploaden, vooral vanwege het geluid. ff kijken of ik alles achter elkaar kan plakken. De lijpste knal upload ik meteen.
twitter:frankdeboosere twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 14:42:15Onweer van Namen trekt naar Landen. reageer retweet
Londen,,, is die gast van god los.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:frankdeboosere twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 14:42:15Onweer van Namen trekt naar Landen. reageer retweet
Oostelijk Brabant kan zich er iig ook voor opmaken denk ik.quote:
nice catch, die bliksem in die zendmastquote:
Mag ik hopen.... ik ben niet voor nix wakker.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oostelijk Brabant kan zich er iig ook voor opmaken denk ik.
Volgens de radars gaat het precies erlangs.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De enige provincie waar onweer op afstevent en nog is het niet goed
Neem de onweer weg en we hebben een dealquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee t/m 17-07nada.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er al iets bekend over het verdere verloop van juni/juli? Zijn er al weer nieuwe tropische dagen op komst?
Tjonge wat een schadequote:
Jan had het gewoon onder controle.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Tjonge wat een schade
Begint steeds meer duidelijk te worden dat iedereen op zijn hurkjes in een weiland heel erg goed weggekomen is op Pinkpop.
Net over de grens zijn er een handvol mensen overleden. Het was dus zeker niet 'tegenvallend' voor de codekleur aangezien het bijvoorbeeld ook zomaar iets meer westwaarts had kunnen trekken. Onvoorspelbaar allemaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:32 schreef CyberCow het volgende:
Gisteren schreeuwde iedereen moord en brand code oranje.. Ben het echt op gaan zoeken maar viel allemaal echt tegen.. Vanavond code geel niemand verwacht het dan en zal het wel gaan gebeuren. net als afgelopen nacht en de nacht ervoor.
Natuurlijk heb je gelijk. In Duitsland en dat was niet zo heel ver van de Nederlandse oostgrens af viel het niet mee dat klopt. Maar vaak met jagen is uitgekomen als er veel gewaarschuwd is onderschep ik meestal de onweer niet. En bij code geel wel. De waarschuwingen waren zeker wel terrecht ik ging er immers ook vanuit een mooi schouwspel te kunnen zien. Had daar ook vertrouwen in anders ging ik niet een plekje zoeken om te kijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Net over de grens zijn er een handvol mensen overleden. Het was dus zeker niet 'tegenvallend' voor de codekleur aangezien het bijvoorbeeld ook zomaar iets meer westwaarts had kunnen trekken. Onvoorspelbaar allemaal.
Er wordt een code rood uitgegeven voor Limburg, als je daar geen onweer hebt gezien heb je iets heel erg fout gedaan...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:46 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk. In Duitsland en dat was niet zo heel ver van de Nederlandse oostgrens af viel het niet mee dat klopt. Maar vaak met jagen is uitgekomen als er veel gewaarschuwd is onderschep ik meestal de onweer niet. En bij code geel wel. De waarschuwingen waren zeker wel terrecht ik ging er immers ook vanuit een mooi schouwspel te kunnen zien. Had daar ook vertrouwen in anders ging ik niet een plekje zoeken om te kijken.
Ik was in oost Gelderland en daar viel het allemaal mee. Ik had gisteren geen tijd om mij helemaal naar het zuiden van Limburg te begevenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt een code rood uitgegeven voor Limburg, als je daar geen onweer hebt gezien heb je iets heel erg fout gedaan...
Het trok dan ook over zuid-Limburg, Gelderland kreeg de restjes.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:48 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik was in oost Gelderland en daar viel het allemaal mee. Ik had gisteren geen tijd om mij helemaal naar het zuiden van Limburg te begeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |