Nogmaalsquote:Op maandag 9 juni 2014 21:30 schreef maniack28 het volgende:
DWD, vliegveld Dusseldorf 144 km/u. Bowecho..
60 km van Landgraaf....
Dat was afgelopen nachtquote:Op maandag 9 juni 2014 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
België eerder op de avond.
Vetquote:Op maandag 9 juni 2014 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Dat spul gaat voor Zeeland het kanaal op?quote:
Was gisterenavondquote:Op maandag 9 juni 2014 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Frankrijk gisteravondquote:Op maandag 9 juni 2014 21:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
Bulgarije loopt een maand voorquote:Op maandag 9 juni 2014 21:32 schreef roislecxe het volgende:
Ben benieuwd wat er volgende maand gaat gebeuren
quote:
Mammatus?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:33 schreef Gwywen het volgende:
Die ellende uit Landgraaf komt recht mijn kant op![]()
Hoe heten die wolken ook al weer met van die buikjes eronder?
Mooi.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:33 schreef DrMarten het volgende:
Barst! Al het mooie rooie op de radar gaat net onder Enschede door
Geduld... je zou echt nog wat moeten krijgen vanavond... vannacht...quote:Op maandag 9 juni 2014 21:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hou het voor gezien voor vandaag. De hele dag gehoopt op wat moois... helaas!
Inderdaad, van het Latijnse mama, wat borst betekent. Denk aan heel veel voorovergebogen vrouwen zonder BHquote:
Buitje is zich hier aan het ontwikkelen en landt over een maand in Nederlandquote:
Ja, regen......quote:Op maandag 9 juni 2014 21:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geduld... je zou echt nog wat moeten krijgen vanavond... vannacht...
Te lang in de zon gezeten denk ikquote:
Dat ding is groter dan Nederland.quote:
Fraai kaartjequote:Op maandag 9 juni 2014 21:36 schreef CWAV het volgende:
We hebben op de site ff 'n overzichtskaartje gemaakt van alles tot nu toe
[ afbeelding ]
Jan wist het allang.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:36 schreef -0- het volgende:
Pinkpop is echt nog heel goed weggekomen als je ziet wat voor windmeldingen er nu uit Duitsland komen.
Nee joh, hoe harder hoe beter. Nu wel het eerste weerlicht in de vertequote:
Gele of groene lucht is toch voorbode van zwaar onweer?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
De lucht is echt helemaal geel hier, nog nooit zo gezien.. Hoe komt dat? Op een foto zie je het helaas niet echt
Zon staat onder de wolkenquote:Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
De lucht is echt helemaal geel hier, nog nooit zo gezien.. Hoe komt dat? Op een foto zie je het helaas niet echt
Maar het wordt ook niet kleiner.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als je ook ziet hoe snel zoiets groeit hè, op de bewegende dingen. Minder dan 2 uur.
Ok, komt dat vrijwel nooit voor dan?quote:
Combi ondergaande zon tegenover grijze wolken?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
Jij bent wel van de spelfoutjes vandaagquote:Op maandag 9 juni 2014 21:39 schreef Poeke het volgende:
[..]
Combi ondergaande zij tegenover grijze wolken?
Je kan ook weerlicht hebben zonder regen hequote:Op maandag 9 juni 2014 21:39 schreef tralalala het volgende:
Als ik richting het zuiden kijk onweert het echt als een gek, op buienradar is er niets te zien.
Had net ook al fotos gemaakt. Maar het is niet te zienquote:Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef delano.888 het volgende:
Hier is het licht heel apart geel en wordt langzaamaan oranje. Dikke druppels ook.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Heel Nederland onder dezelfde groene wolk
Vaak genoeg, maar dit is een grote schijf wolken wat het effect versterkt.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok, komt dat vrijwel nooit voor dan?
Het had vandaag ook weer een Pukkelpop kunnen worden. Dan zou er geklaagd worden dat er niet genoeg was gedaan om te waarschuwen.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:36 schreef -0- het volgende:
Pinkpop is echt nog heel goed weggekomen als je ziet wat voor windmeldingen er nu uit Duitsland komen.
Stomme autocorrect iPad in combi met te snel iets willen delen. En fok wat eigenlijk gewoon zwaar ipad onvriendelijk is.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij bent wel van de spelfoutjes vandaag
Ik trouwens ook
Dit.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:42 schreef Poeke het volgende:
[..]
Stomme autocorrect iPad in combi met te snel iets willen delen. En fok wat eigenlijk gewoon zwaar ipad onvriendelijk is.
Ja over Breda mag ik niet meer klagen na vannacht...behalve dat ik er zelf toen niet was.quote:
Deventerquote:Op maandag 9 juni 2014 21:44 schreef Caland het volgende:
Ik krijg de gelige lucht er ook niet op helaas.
[ afbeelding ]
Komt zo. Al begonnen bij mij.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:45 schreef Logician2.0 het volgende:
Heeeeeel erg innde verte gerommel, waar is die bui
Crap, ik dacht al: zijn ze met de kades bezig? Ah, onder die brug op de achtergrond ging ik enorm op m'n bek op de fiets, toen vlak voor de bocht ineens de klinkers overgingen in schelpjesquote:
Dan heb je wel wat gemistquote:Op maandag 9 juni 2014 21:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja over Breda mag ik niet meer klagen na vannacht...behalve dat ik er zelf toen niet was.
Ik werd ook klam wakker midden in de nacht, ik dacht eerst dat 't door de hitte kwam, maar dat was natuurlijk omdat ik aanvoelde dat er in Breda allemaal moois gebeurde, even op fok kijken en de buienradar aanzwieren bevestigde datquote:Op maandag 9 juni 2014 21:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dan heb je wel wat gemistWas echt schitterend zoveel flitsen.
Meestal net te ver oost of net te ver west of gewoon een gat in het middenquote:Op maandag 9 juni 2014 21:47 schreef DaFino het volgende:
[..]
Echt he? Wij krijgen maar zelden wat leuks.
Kan goed jaquote:Op maandag 9 juni 2014 21:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik werd ook klam wakker midden in de nacht, ik dacht eerst dat 't door de hitte kwam, maar dat was natuurlijk omdat ik aanvoelde dat er in Breda allemaal moois gebeurde, even op fok kijken en de buienradar aanzwieren bevestigde datVolgens mij heb ik nog gepost toen ook.
En soms als het dan in Noord Holland aankomt, gaat het weer beginnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meestal net te ver oost of net te ver west of gewoon een gat in het midden
Mooi is dat hèquote:Op maandag 9 juni 2014 21:49 schreef Studiotje het volgende:
[ afbeelding ]
Geel naar blauw
Amersfoort btw
quote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mooi is dat hèIk heb hier nog oranje blauw. Zal het eerst door het ontwikkelbadje halen.
Met een grote boog omheen.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wat zegt je glazen bol over Breda dan
Rayleighverstrooiing.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom is de lucht hier geel achtig.....?
Ah, dank voor de uitlegquote:Op maandag 9 juni 2014 21:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Rayleighverstrooiing.
Blauw licht heeft een grote kans om verstrooid te worden door kleine deeltjes in de atmosfeer (vandaar dat de lucht blauw is op een onbewolke dag), en bij een laagstaande zon gaat het licht door zoveel deeltjes dat al het blauw uit het licht is gefilterd. En dus wordt het geel, en daarna rood.
Als er nog een regenboog is met zonsondergang is er ook een kans op een volledig rode regenboog. Maar dat heeft veel geluk qua timing nodig.
Beetje, de energie van Limburg en het westen zijn nu meer gemiddeld door de foute prognose.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef IntenSiVuS het volgende:
de vraag is, zit er nog genoeg energie in de lucht voor meer?
Geen idee eigenlijk. Experts?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef IntenSiVuS het volgende:
de vraag is, zit er nog genoeg energie in de lucht voor meer?
Matig... wel wat... maar meeste regen komt nog in het westenquote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wat zegt je glazen bol over Breda dan
quote:Op maandag 9 juni 2014 21:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Matig... wel wat... maar meeste regen komt nog in het westen
Meer en betere uitleg over atmosferische kleuren en regenboog: Vooral vanaf 1:06.00 over een rode regenboog, en daarna nog een mooi expirement.quote:
http://crisiscentrum.be/n(...)onweerszone-verwachtquote:Nieuwe onweerszone verwacht
09.06.2014
Komende uren en de volgende nacht worden nieuwe onweerszones voorspeld door het KMI. Dit kan opnieuw voor overlast en materiële schade zorgen.
Waarschuwingen KMI
Tot dinsdagochtend 10 juni om 08u00 is code oranje van kracht voor het hele land. Dit betekent dat er verspreid kans is op hevig onweer met mogelijk overlast op meerdere plaatsen. Intense regenval, hagelbuien, blikseminslagen en/of hevige rukwinden kunnen vrij grote schade veroorzaken. Overvloedige regen is mogelijk en kan voor wateroverlast zorgen. Er is ook kans op vallende boomtakken.
quote:Op maandag 9 juni 2014 21:51 schreef Studiotje het volgende:
[..]![]()
Toen ik omdraaide zag ik donderblauw met een regenboog er voor, kreeg ik er helaas niet opHeel apart wel
Hier kun je je woonplaats aanklikken met de huidige waarden die nog in de lucht aanwezig zijnquote:
Estofex analyse vanavondquote:Convective storms are intensifying across NW and N France. Their environment is characterized by strong 25-30 m/s deep-layer (0-6 km) shear and about 500-1500 J/kg CAPE, the highest values in the southeast of the area.
Per numerical guidance and observed N to NE surface winds, these storms will experience a strongly helical low-level flow across far northern France and Belgium. There, LCL heights are very low with T/Td spreads typically around 2-4 degrees C. This suggests that tornadoes will be possible with the best organized storms in northern France and Belgium. Some large hail and severe winds will probably occur as well. The threat for large hail is highest in the south of the MD area, where the lapse rates are the steepest.
Het flitst al hier enigszins. Ik zag nog wat boven Enschede.quote:Op maandag 9 juni 2014 21:57 schreef Momo... het volgende:
Er lijkt meer aan te komen vanuit Frankrijk. In het oosten van het land zit genoeg energie voor deze buien. Lijken wel laat te komen.
Leiden zeer gunstigquote:Op maandag 9 juni 2014 21:57 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hier kun je je woonplaats aanklikken met de huidige waarden die nog in de lucht aanwezig zijn
http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/
Breda ook redelijk, maar de Lifted en Cape zijn wel flink ingezakt ten opzicht van vanmiddagquote:
Als het eenmaal lekker actief is, heb je hier genoeg aan.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Breda ook redelijk, maar de Lifted en Cape zijn wel flink ingezakt ten opzicht van vanmiddag
True. Want ontstaan zal het hier niet met de conv Temp van 28 gradenquote:Op maandag 9 juni 2014 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het eenmaal lekker actief is, heb je hier genoeg aan.
Niet zo gek.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Breda ook redelijk, maar de Lifted en Cape zijn wel flink ingezakt ten opzicht van vanmiddag
Zijn die cijfers betrouwbaar?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:57 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hier kun je je woonplaats aanklikken met de huidige waarden die nog in de lucht aanwezig zijn
http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/
Regenboog in de duisternis.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Klein halfuurtje geleden hier in Eindhoven
Hier 1 vanuit Edequote:Op maandag 9 juni 2014 21:52 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb hier nu een dubbele regenboog, onweer precies achter de regenboog, geel/groene lucht en een zon*nestraal die net de grond raakt.
Als ik mijn fototoestel hier nou maar had liggen.Mijn crappy telefooncamera kan dat niet aan.
twitter:Zoeterweer twitterde op maandag 09-06-2014 om 21:30:02Nieuwe buien boven Frankrijk in de maak. Als deze samengaan bestaat er een kans op nachtelijk onweer boven Zoetermeer http://t.co/p6WTgq6JMe reageer retweet
Cijfers zijn nog van 19:00uur... Zal ongetwijfeld wat gezakt zijn.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:11 schreef quirina het volgende:
http://www.onweer-online.nl/indices/schiphol/
Ik niet snap? Ziet er niet uit dat t gaat onweren.![]()
Dan heb je aan die site ook weinig.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:12 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Cijfers zijn nog van 19:00uur... Zal ongetwijfeld wat gezakt zijn.
Maar de nacht is nog lang
Meeste plaatsen zijn wel tot 21:00 bijgewerkt. Misschien nu al wel weer verder.quote:
Bepaalde delen van Frankrijk zouden ook niet gek zijn, daar begint het altijd te broeien voor het hierheen komt.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:14 schreef Consilium het volgende:
Ik woon echt in het verkeerde land als het om onweer gaat. Duitsland heeft elke keer geluk![]()
Dit was vanmiddag:
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 9 juni 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:
Snelle foto door mijn slaapkamerraam heen, met een hor er tussen.
[ afbeelding ]
Pixelbliksem!quote:Op maandag 9 juni 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
Je woont in?quote:Op maandag 9 juni 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdverschil Katjequote:Op maandag 9 juni 2014 22:18 schreef Nattekat het volgende:
CAPE in Schiphol gigantisch, in Valkenburg prut. Ondanks het feit dat Valkenburg dichterbij is, ga ik voor Schiphol
Mooi!quote:Op maandag 9 juni 2014 22:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Den Haag nog steeds droog
[ afbeelding ]
En helemaal bij jou in je hand aangekomen?quote:Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Deze komt uit de bui boven NW-Frankrijk
Ja, knap hequote:Op maandag 9 juni 2014 22:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En helemaal bij jou in je hand aangekomen?
En dat komt deze kant opquote:Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 juni 2014 22:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Haha kweek wat ballen manquote:Op maandag 9 juni 2014 22:24 schreef dolf1010 het volgende:
dit is natuurlijk het verkeerde topic om zoiets in te posten maar :
ik wil verdoemme geen onweer vernachtafgelopen nacht al tot 4 uur wakker gelegen.
gaat t erg worden vannacht?
Het zou kunnen, maar de kans is kleinquote:Op maandag 9 juni 2014 22:24 schreef dolf1010 het volgende:
ik wil verdoemme geen onweer vernachtafgelopen nacht al tot 4 uur wakker gelegen.
Ik háát onweer en voel mij ook thuis in dit topicquote:Op maandag 9 juni 2014 22:24 schreef dolf1010 het volgende:
Ben jij sowiesoquote:Op maandag 9 juni 2014 22:27 schreef quirina het volgende:
Ik slaap juist heerlijk met onweer.
Ben ik nou raar?
Ja dit is echt absurd natuurlijk.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:27 schreef quirina het volgende:
Ben ik nou raar?
een TGV van onweersbuienquote:Op maandag 9 juni 2014 22:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Actief buienlijntje tussen Orléans en Bordeaux
quote:Op maandag 9 juni 2014 22:35 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding boven Frankrijk is ook aan het afsterven... in andere woorden: Game over.
Het zat gewoon op je netvlies gebrand.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:34 schreef TwenteFC het volgende:
Net een flits waar bij het leek alsof er nog 2 seconden lang "brandende lucht" bleef hangen.
In een tentje op de camping met regen en onweer, bohhh dat was mijn beste nachtrust ooit.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:27 schreef quirina het volgende:
Ben ik nou raar?
en morgennacht en vroege ochtend nu ook code geel (in Zuid-Holland)quote:Op maandag 9 juni 2014 22:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
Code oranje is veranderd naar code geel.
quote:Op maandag 9 juni 2014 22:50 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik woon aan het bos erg mooi te zien en horen zo
Het geluk is met de dommen.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:54 schreef Nattekat het volgende:
Zo de knetters... ze hebben bij Pinkpop echt een partij geluk gehad...
ik zat 't net te lezen op DWD, "Orkanböen" of iets in die geest.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ook Dusseldorf, waar in de hele deelstaat NRW geen treinen meer rijden. O.a een windstoot gemeten van 144km/h
[ afbeelding ]
Ik zit opgesloten tussen huizen en bomen.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik ook, en kan er net overheen kijken. Erg prachtig allemaal ja.
Blij dat ik daar op tijd voorbij was.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ook Dusseldorf, waar in de hele deelstaat NRW geen treinen meer rijden. O.a een windstoot gemeten van 144km/h
[ afbeelding ]
twitter:weerportaal twitterde op maandag 09-06-2014 om 22:57:16Voor iedereen die twijfelde aan de kracht van het onweer vandaag: zo ziet Düsseldorf er op dit moment uit. Een ka... http://t.co/Apwhe49Zah reageer retweet
Een ka...?quote:Op maandag 9 juni 2014 23:04 schreef CWAV het volgende:
twitter:weerportaal twitterde op maandag 09-06-2014 om 22:57:16Voor iedereen die twijfelde aan de kracht van het onweer vandaag: zo ziet Düsseldorf er op dit moment uit. Een ka... http://t.co/Apwhe49Zah reageer retweet
Ja in NRW bedoel ik. Januari 2007 viel in Nederland ook wel mee geloof ik.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Voorzover ik weet hebben we er in Nederland relatief weinig last van gehad.
Lijkt me eerder een Upje.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Terwijl er toch echt duidelijk een Polo te zien is...
Dit, een 6N2quote:Op maandag 9 juni 2014 23:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Terwijl er toch echt duidelijk een Polo te zien is...
..ns op noodweer is geen garantie op overal noodweer.quote:
Voor dat hier is lig ik al te slapen.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:19 schreef Nattekat het volgende:
Al mijn hoop is gevestigd op dat ding boven Parijs...
Hij mag mij best wakker makenquote:Op maandag 9 juni 2014 23:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Voor dat hier is lig ik al te slapen.
Ja, zonet!quote:
Beetje jammer dat het ons nooit gaat halen.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:36 schreef tralalala het volgende:
http://wolken.buienradar.nl/nl?type=infra
Het ontploft toch aardig onder Parijs volgens mij.
dat doet het zeker, maar mijn ouwelullengevoel zegt dat dit het 9 van de 10 keer niet gaat halen tot hier.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:36 schreef tralalala het volgende:
http://wolken.buienradar.nl/nl?type=infra
Het ontploft toch aardig onder Parijs volgens mij.
Hier gaat het zometeen anders keihard motregenenquote:Op maandag 9 juni 2014 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het ons nooit gaat halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |