abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 10:04:34 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141022251
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.

Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.

Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:52:17 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_141025378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.

Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.

Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
Daar kan de commercie niks mee helaas

Hoe meer auto's er uitvallen hoe minder interessant het is voor een sponsor hun sticker op de auto te laten plakken.
Daarom hebben we ook asfalt uitloopt stroken... zodat de auto's in de race kunnen blijven (het is niet alleen een veiligheidsaspect).

In de hedendaagse F1 had een minardi of tyrell het gewoon niet meer gered.
Zeker niet als ze veel zouden uitvallen.

Ik ben ook voor meer technologie en gevechten en enkele uitvallers door mechanische pech of een domme actie.

En races waren vroeger niet spannender.. de meest indrukwekkende heb je gewoon onthouden.
Maar van de afgelopen paar jaar kan je er ook wel een paar noemen (Japan 2005 geloof ik, Imola 2005 en 2006, Brazilië 2008).

Ik vind het jammer dat er geen tabaksreclame meer is en ik hoorde dat alcohol op de ban list gaat komen.
Dat zijn toch grote geldschieters... ik ben er geen sigaret meer van gaan roken of special een John de Wandelaar gekocht omdat Button zo goed reed.
Maar goed dat ben ik alleen en geen ander.
Tabaksreclame bracht herkenbare/iconische auto's en veel geld mee.

In dat opzicht denk ik dat ik veel geluk heb gehad en eind '96 begon met kijken en zodoende heel 1997 heb mee gemaakt... wat naar mijn idee nog een van de mooiste seizoenen is qua spanning, techniek, auto's en coureurs en circuits.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 11:54:32 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141025451
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 12:07:14 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141025857
Mooie races vanaf 1994 trouwens:

Adelaide 1994
Canada, België, Nurburgring, Japan 1995
Monaco, Duitsland, België 1996
Monaco, Duitsland, Hongarije, België, Jerez 1997
Groot-Brittanië, België 1998
Frankrijk, Nurburgring 1999
Duitsland 2000
Duitsland, België, VS 2001
Eigenlijk niets in 2002
Brazilië, GB, Hongarije, VS 2003
Monaco, Frankrijk, België, Italië 2004
Japan 2005
Hongarije 2006
Nurburgring, China 2007
Australië, Canada, Italië, Brazilië 2008
Australië 2009
Turkije 2010
Canada 2011
Maleisië 2012
Geen in 2013
Canada 2014

Dan zie je toch wel dat het de laatste jaren, buiten 2008, een stuk magerder is met echt mooie en vreemde races. Nu zie je wel vaak dat weer, kampioenschapsstrijd of een gek op de baan iets doet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141026968
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.

Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.

2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 09:56:43 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.

Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.

2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
Mja, maar jij vindt de strategieen van de tankstops niks. Ik vind die juist leuk.. ik denk dat dat veel verschil maakt. 2009 was overigens vooral spannend in de kwalificaties, maar de races waren vaak optochten..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141143522
2013 waren de races tot Silverstone zeer goed te pruimen!
  maandag 16 juni 2014 @ 10:10:06 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141143596
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141143690
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.

Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.

Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 10:21:15 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143820
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.

Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.

Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.

Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.

In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 10:24:02 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:10 schreef twiFight het volgende:
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
Ik vind het een zeer leuk seizoen hoor :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141144928
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.

Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.

In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
Je moet ook rekening houden met je eigen sensatie-inflatie natuurlijk. In het eerste seizoen dat je kijkt is een race een heel groot iets. Maar je 300e race is er een van de 300, en een fantastische race is er dan één van 30 fantastische races, dat voelt toch minder fantastisch dan je eerste fantastische race.

Ik ben wel met je eens dat er een trend is om de races meer gemiddeld te maken, de saaiste wedstrijden moeten minder saai worden, maar dat gaat ook een beetje ten koste van de sensationele wedstrijden. F1 is natuurlijk vooral handel met een vleugje sport, dus mag je geen kijkers wegjagen, terwijl een kijker die op het puntje van zijn stoel zit weinig meer oplevert dan een kijker die het net interessant genoeg vindt om niet weg te zappen. Ook heb je gewoon het simpele feit dat als er meer inhaalacties komen, een inhaalactie daardoor vanzelf al minder interessant is. Ook inflatie. DRS doet daar nog een flinke schep bovenop.

Wat gewoon heel goed is, is dat de mix van bandenslijtage, brandstof en betrouwbaarheid weer als effect heeft dat er naar het einde toe nog van alles kan gebeuren doordat de een nog over heeft terwijl de ander het heel moet houden. Maar dat is niet iets wat de FIA echt kan sturen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:35:04 #88
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141145641
Kunstmatige regenraces dan maar? :P In Bahrain met de tuinslang over de baan...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 11:41:57 #89
194695 franklop
Fran knock
pi_141145838
Schummie schijnt uit coma te zijn

BBCSport twitterde op maandag 16-06-2014 om 11:39:28 #MichaelSchumacher is out of a coma and has been moved from hospital in Grenoble reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 16 juni 2014 @ 11:55:38 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141146266
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 12:01:03 #91
194695 franklop
Fran knock
pi_141146442
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef twiFight het volgende:
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
Klopt uiteraard, maar goed dat zal wel even duren voordat er daar bericht over komt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_141146480
quote:
Michael Schumacher uit coma
Oud-coureur verlaat ziekenhuis in Grenoble
Michael Schumacher is ontwaakt uit zijn coma. Hij heeft ook het ziekenhuis in Grenoble verlaten. Dat meldt zijn manager Sabine Kehm volgens AP.

De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij raakte in coma en lag sindsdien in de universiteitskliniek van Grenoble. Eind januari werd begonnen hem uit zijn coma te halen, in april werd duidelijk dat hij af en toe bij bewustzijn was.

Zijn manager bevestigde vandaag dat de Duitse oud-coureur naar een revalidatiecentrum is overgebracht. De 45-jarige Schumacher zou weer stemmen horen en reageren op bewegingen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)acher-uit-coma.dhtml
  maandag 16 juni 2014 @ 12:05:40 #93
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141146591
quote:
De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen.
:o De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig :+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 12:06:21 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141146626
Er wordt gezegd dat hij communiceert met vrouw en kinderen, maar dat zijn geruchten natuurlijk :)
The line is a dot to you!
pi_141146689
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

:o De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig :+
Dat is inderdaad wel een erg pijnlijke fout van het AD...
pi_141295624
FIA onderzoekt nogmaals de crash van Perez en Massa
quote:
Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again, meaning that the Force India driver could have his five-place grid penalty for this weekend's race overturned.

Perez and Massa were contesting fourth place entering the 70th and final lap of the Canadian GP two weeks ago when they collided at high speed, with both drivers lucky to escape the ensuing accident with little more than bruising.

They were undergoing medical checks when race stewards investigated the accident and although Perez was found culpable, Force India have requested that FIA officials study it again in accordance with Article 13.10.1 of the governing body's International Sporting Code.

Force India have cited the emergence of "new elements" and the stewards will meet at 9am on Friday to decide whether or not they have a case. If so, they'll reconvene at 4pm later that day to discuss it further.

Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again.

Massa and Perez were outspoken in their criticism of each other in the days following the accident and the Brazilian ramped up on the subject when questioned at the Red Bull Ring on Thursday, saying that he "will think twice" before dicing with the Mexican again.

"You cannot believe when somebody gets so many penalties and is causing so many problems, you cannot believe. I will not trust him any more, definitely," Massa said.

"If you know their history, most of the time it's the young drivers - especially him - that cause these problems. It's dangerous.

"If I made a mistake, I'd be the first to say, 'I made a mistake, I'm sorry' like I always did when I made a mistake. But people don't think in the same way, so I'm sorry for him and I hope he will learn. Otherwise, he'll pay more penalties in the future."

Perez sounded a little calmer during the official Drivers' Press Conference, adding: "Felipe is a good guy and he has his opinion and I have my opinion.

"We need to sit down, but also tomorrow we will get a chance to sit down with the FIA and review the incident and we think we have enough evidence to prove that I did nothing wrong."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141322265
Uitslag VT1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1.      N. Rosberg     Mercedes     01:11.295     19
2.      L. Hamilton    Mercedes     01:11.435     32
3.      F. Alonso      Ferrari      01:11.606     23
4.      F. Massa       Williams     01:11.756     27
5.      J. Button      McLaren      01:11.839     33
6.      S. Perez       Force India  01:12.009     33
7.      N. Hulkenberg  Force India  01:12.072     20
8.      V. Bottas      Williams     01:12.011     21
9.      K. Magnussen   McLaren      01:12.313     36
10.     J. Vergne      Toro Rosso   01:12.364     30
11.     K. Raikkonen   Ferrari      01:12.365     21
12.     D. Kvyat       Toro Rosso   01:12.372     35
13.     D. Ricciardo   Red Bull     01:12.570     28
14.     E. Gutiérrez   Sauber       01:12.098     29
15.     S. Vettel      Red Bull     01:12.988     25
16.     R. Grosjean    Lotus        01:13.168     28
17.     P. Maldonado   Lotus        01:13.642     27
18.     J. Bianchi     Marussia     01:13.738     26
19.     M. Chilton     Marussia     01:13.857     28
20.     K. Kobayashi   Caterham     01:14.611     24
21.     A. Sutil       Sauber       01:14.691      9
22.     M. Ericsson    Caterham     01:17.501      8
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:38 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141329431
quote:
Force India have cited the emergence of "new elements"
Iemand die weet welke dat dan moeten zijn?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141329869
Dit terug graag, maar dan zonder traction control.


Kippevel, wat een geluid.

quote:
Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.

De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
http://www.gpupdate.net/n(...)ectaculairder-maken/

:{
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:11:53 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141330193
Zegt wel genoeg lijkt me :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')