Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Daar kan de commercie niks mee helaasquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.
Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.
Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
Mja, maar jij vindt de strategieen van de tankstops niks. Ik vind die juist leuk.. ik denk dat dat veel verschil maakt. 2009 was overigens vooral spannend in de kwalificaties, maar de races waren vaak optochten..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.
Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.
2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.
Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.
Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Ik vind het een zeer leuk seizoen hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 10:10 schreef twiFight het volgende:
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
Je moet ook rekening houden met je eigen sensatie-inflatie natuurlijk. In het eerste seizoen dat je kijkt is een race een heel groot iets. Maar je 300e race is er een van de 300, en een fantastische race is er dan één van 30 fantastische races, dat voelt toch minder fantastisch dan je eerste fantastische race.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.
Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.
In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
twitter:BBCSport twitterde op maandag 16-06-2014 om 11:39:28#MichaelSchumacher is out of a coma and has been moved from hospital in Grenoble reageer retweet
Klopt uiteraard, maar goed dat zal wel even duren voordat er daar bericht over komt.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef twiFight het volgende:
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)acher-uit-coma.dhtmlquote:Michael Schumacher uit coma
Oud-coureur verlaat ziekenhuis in Grenoble
Michael Schumacher is ontwaakt uit zijn coma. Hij heeft ook het ziekenhuis in Grenoble verlaten. Dat meldt zijn manager Sabine Kehm volgens AP.
De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij raakte in coma en lag sindsdien in de universiteitskliniek van Grenoble. Eind januari werd begonnen hem uit zijn coma te halen, in april werd duidelijk dat hij af en toe bij bewustzijn was.
Zijn manager bevestigde vandaag dat de Duitse oud-coureur naar een revalidatiecentrum is overgebracht. De 45-jarige Schumacher zou weer stemmen horen en reageren op bewegingen.
quote:De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen.
Dat is inderdaad wel een erg pijnlijke fout van het AD...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef twiFight het volgende:
[..]De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig
quote:Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again, meaning that the Force India driver could have his five-place grid penalty for this weekend's race overturned.
Perez and Massa were contesting fourth place entering the 70th and final lap of the Canadian GP two weeks ago when they collided at high speed, with both drivers lucky to escape the ensuing accident with little more than bruising.
They were undergoing medical checks when race stewards investigated the accident and although Perez was found culpable, Force India have requested that FIA officials study it again in accordance with Article 13.10.1 of the governing body's International Sporting Code.
Force India have cited the emergence of "new elements" and the stewards will meet at 9am on Friday to decide whether or not they have a case. If so, they'll reconvene at 4pm later that day to discuss it further.
Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again.
Massa and Perez were outspoken in their criticism of each other in the days following the accident and the Brazilian ramped up on the subject when questioned at the Red Bull Ring on Thursday, saying that he "will think twice" before dicing with the Mexican again.
"You cannot believe when somebody gets so many penalties and is causing so many problems, you cannot believe. I will not trust him any more, definitely," Massa said.
"If you know their history, most of the time it's the young drivers - especially him - that cause these problems. It's dangerous.
"If I made a mistake, I'd be the first to say, 'I made a mistake, I'm sorry' like I always did when I made a mistake. But people don't think in the same way, so I'm sorry for him and I hope he will learn. Otherwise, he'll pay more penalties in the future."
Perez sounded a little calmer during the official Drivers' Press Conference, adding: "Felipe is a good guy and he has his opinion and I have my opinion.
"We need to sit down, but also tomorrow we will get a chance to sit down with the FIA and review the incident and we think we have enough evidence to prove that I did nothing wrong."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. N. Rosberg Mercedes 01:11.295 19 2. L. Hamilton Mercedes 01:11.435 32 3. F. Alonso Ferrari 01:11.606 23 4. F. Massa Williams 01:11.756 27 5. J. Button McLaren 01:11.839 33 6. S. Perez Force India 01:12.009 33 7. N. Hulkenberg Force India 01:12.072 20 8. V. Bottas Williams 01:12.011 21 9. K. Magnussen McLaren 01:12.313 36 10. J. Vergne Toro Rosso 01:12.364 30 11. K. Raikkonen Ferrari 01:12.365 21 12. D. Kvyat Toro Rosso 01:12.372 35 13. D. Ricciardo Red Bull 01:12.570 28 14. E. Gutiérrez Sauber 01:12.098 29 15. S. Vettel Red Bull 01:12.988 25 16. R. Grosjean Lotus 01:13.168 28 17. P. Maldonado Lotus 01:13.642 27 18. J. Bianchi Marussia 01:13.738 26 19. M. Chilton Marussia 01:13.857 28 20. K. Kobayashi Caterham 01:14.611 24 21. A. Sutil Sauber 01:14.691 9 22. M. Ericsson Caterham 01:17.501 8 |
Iemand die weet welke dat dan moeten zijn?quote:Force India have cited the emergence of "new elements"
http://www.gpupdate.net/n(...)ectaculairder-maken/quote:Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.
De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |