Ik hoor de bui hierquote:Op maandag 9 juni 2014 02:15 schreef RemcoW23 het volgende:
Damn regio Nijmegen gaat er ook lekker op. Vooral veel neerslag.
Lijkt dus maar zo. Veel CC, weinig donder, ietwat regen, weinig wind.quote:Op maandag 9 juni 2014 02:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Gaat lekker in Terneuzen http://www.portterneuzen.com/cityviewcam.html
http://www.knmi.nl/waarsc(...)odelbeoordeling.htmlquote:WIND:
Harmonie berekent al een aantal runs windstoten die ruim boven het weeralarmcriterium uitkomen bij buien, in de laatste run circa 145 km/uur (een aantal runs terug zelfs 175 km/uur). Deze windstoten worden berekend op het buiencomplex dat aan het begin van de avond ergens boven (zuidelijk) Nederland aanwezig zou kunnen zijn. Daarna neemt het af.
Dat hoorde ik dus, vond het al extreem lang voor een donderquote:Op maandag 9 juni 2014 02:38 schreef Aelse het volgende:
Hier nu ook, ook geen wind meer. DSM blies wel net flink druk af ergens, ik schrok me rot
Rightmover (minstens)quote:Op maandag 9 juni 2014 02:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Schild van Breda is weer in werking, bui gesplitst
dat is een aardbevingquote:Op maandag 9 juni 2014 02:51 schreef Infection het volgende:
Ik hoor het hier in Bunschoten in de verte rommelen, terwijl het dichtsbijzijnde onweer volgens buienradar minstens 100km hier vandaan is.![]()
Fucking hell.....quote:Op maandag 9 juni 2014 03:08 schreef Houtenbeen het volgende:
Antwerpen:
[ afbeelding ]
Begint flink te rommelen tussen Tilburg en Ehv
Tentjes whooop gaan.quote:Op maandag 9 juni 2014 03:07 schreef Logician2.0 het volgende:
Ben heel erg benieuwd hoe het met pinkpop gaat ...
I seequote:Op maandag 9 juni 2014 03:12 schreef marcel-o het volgende:
Flinke activiteit in die pit bij Zeeland/Brabant
Lijkt flink te groeien /activeren.
En een tweede pit voor Zeelandquote:Op maandag 9 juni 2014 03:12 schreef marcel-o het volgende:
Flinke activiteit in die pit bij Zeeland/Brabant
Lijkt flink te groeien /activeren.
Krijgen ze morgen de volle laagquote:Op maandag 9 juni 2014 03:24 schreef thesiren.nl het volgende:
BREAKING NEWS IN BREDA ONWEER.
Het schild is doorbroken?
Hoaxquote:Op maandag 9 juni 2014 03:24 schreef thesiren.nl het volgende:
BREAKING NEWS IN BREDA ONWEER.
Het schild is doorbroken?
Ik zag het ja, maar ik kijk natuurlijk net weer de verkeerde kant op met de camera. Ik wacht op de buien uit het ZWquote:
100% dat die hier vlakbij is ingeslagen. Lang geleden dat ik zo'n enorme dreun heb gehoord. Maar nu stond ik dan ook in de buitenlucht. Klinkt misschien harder lolquote:Op maandag 9 juni 2014 03:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zag het ja, maar ik kijk natuurlijk net weer de verkeerde kant op met de camera. Ik wacht op de buien uit het ZW
Dus toch. Ik zit ook op de kanaalweg dit weekend. Vlakbijquote:Op maandag 9 juni 2014 03:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hmmm, in jouw richting:
[ code verwijderd ]
Camping?quote:Op maandag 9 juni 2014 03:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus toch. Ik zit ook op de kanaalweg dit weekend. Vlakbij
altijd goedquote:Op maandag 9 juni 2014 03:39 schreef Drugshond het volgende:
Hey Fruts, zo ben ik er nooit, er zo altijd.
Morgen het echte werkquote:Op maandag 9 juni 2014 03:55 schreef sararaats het volgende:
m'n modem doet het op dit moment niet maar surf via een onbeveligd netwerk.
godskolere het heeft hier ook geknald maar redelijk kort.
Had vandaag ook niks meer verwacht. Maar het is beter dan we in Breda gehad hebben sinds jarenquote:Op maandag 9 juni 2014 03:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet in Belgie maar de kaarten zijn zo onvoorspelbaar
Geluid van de regen overstemt veel op dit moment lol.quote:Op maandag 9 juni 2014 03:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan hoor je de brandweer zo aankomen, het is namelijk bij de buren, op nummer 28.
Het zal meevallen denk ik. Het is hier in Goor al een tijdje gestopt met regenen.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geluid van de regen overstemt veel op dit moment lol.
Kan maar zo dat 28 ook bij het terrein hoort. Weet zo niet zeker. Lijkt me geen pretje zo'n inslag.
YouTube is het makkelijkst.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:06 schreef roislecxe het volgende:
Nondeju... hoe upload ik nou een filmpje...
daar heb ik geen accountquote:
Heb je Gmail? Zo ja, dan heb je autmagisch YouTube.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:07 schreef roislecxe het volgende:
[..]
daar heb ik geen account![]()
Las net dat het via tinypic ook kan, maar die doet steeds lelijk.
Heb ik nietquote:Op maandag 9 juni 2014 04:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb je Gmail? Zo ja, dan heb je autmagisch YouTube.
PNG, met een telefoon gemaakt net.Niet groot, 4mb ofzo.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat voor een bestand is het dan? En hoe groot?
PNG is een afbeelding hè.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:10 schreef roislecxe het volgende:
[..]
PNG, met een telefoon gemaakt net.Niet groot, 4mb ofzo.
quote:
en ik ben er niet, naja, geniet ervan :pquote:Op maandag 9 juni 2014 03:59 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Had vandaag ook niks meer verwacht. Maar het is beter dan we in Breda gehad hebben sinds jaren
We zullen zienquote:Op maandag 9 juni 2014 04:14 schreef roislecxe het volgende:
Nu ligt ze net op bed dus morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
beste filmpje dat Breda heeft gezien in jaren iig
Kunnen jullie allen nog ergens naar uitkijken morgen
is inmiddels overgetrokken, heb bijna een uur buiten gestaan op mn balkon op 6 hoog.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:14 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
en ik ben er niet, naja, geniet ervan :p
Zie het in perspectief he, Breda krijgt nooit iets en nu wel. Filmpje heeft elke seconde een flits. En dat vind ik verdammt primaquote:
O, dus dat staat me te wachten straks. Dan blijf ik even wakker. Het begint al licht te wordenquote:Op maandag 9 juni 2014 04:16 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zie het in perspectief he, Breda krijgt nooit iets en nu wel. Filmpje heeft elke seconde een flits. En dat vind ik verdammt prima
De kant waarvandaan het licht wordt zit nog vol met bliksemsquote:Op maandag 9 juni 2014 04:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
O, dus dat staat me te wachten straks. Dan blijf ik even wakker. Het begint al licht te worden
Mooi issie. En de groeten vanuit Brabantquote:Op maandag 9 juni 2014 04:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Nijmegen, continue diepe dreunen van die Brabant bui.
EHV krijgt al genoeg onweersbuien. Beter krijgt Breda komende jaren ook wat meerquote:Op maandag 9 juni 2014 04:20 schreef DemonRage het volgende:
De temperatuur in Eindhoven blijft rond de 20°C. Die voorsprong is er al als overdag de boel lekker opwarmt voor onweersbuien.
Daar zit ik ook naar uit te kijken, maar tegen die tijd is het te licht om fatsoenlijk te kunnen fotograferenquote:Op maandag 9 juni 2014 04:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Er zit nog een beste bui aan te komen rond 6 uur..zal Almelo net niet of net wel raken
Het wordt kantje boord voor Twentequote:Op maandag 9 juni 2014 04:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Als de zon opkomt stort ie in. De bovenlucht warmt dan te veel op.
Hoi buurvrouwtje?quote:Op maandag 9 juni 2014 04:29 schreef sararaats het volgende:
hier waren zelfs mensen buiten om het onweer te bekijken
Luiquote:Op maandag 9 juni 2014 04:37 schreef ACT-F het volgende:
Mweh, ik ga liggen. Hooikoorts begint te irriteren, en dat terwijl het geregend heeft
Mooie run voor vandaag.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:33 schreef Oom_Agent het volgende:
Als de zon opkomt stort ie in. De bovenlucht warmt dan te veel op.
Ik zou wachtenquote:Op maandag 9 juni 2014 04:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben in dubio, ik zie het al flitsen vanuit het ZW.
Dat wel idd. Zei ik daarstraks in stad nog tegen mn vriendin. Beter blijft het nu droog, of zo goed a ls droog zodat het morgen extra hard opwarmt en dat we dan de finale krijgen.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, ook weer even wakker. Moet niet te lang duren al die bewolking, regen en onweer nu, want dat tempert de temperatuur overdag
Inderdaad, en ik ookquote:Op maandag 9 juni 2014 04:42 schreef tralalala het volgende:
Stuk minder flitsen dan een half uur geleden terwijl het nu boven het huis hier hangt. Hij kakt in.
Wat verder richting Veluwe een fris buitje met een beetje onweer.quote:Op maandag 9 juni 2014 04:42 schreef tralalala het volgende:
Stuk minder flitsen dan een half uur geleden terwijl het nu boven het huis hier hangt. Hij kakt in.
wowquote:Op maandag 9 juni 2014 05:05 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik heb genoten vannachtLekker vanaf het balkonnetje naar de bliksem kijken en geoefend om photo's te maken. Er is hier (omgeving Helmond) geen druppel gevallen maar ik had een aardig zicht op de bui die van den bosch naar nijmegen trok.
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt maar die is niet echt goed. Ik moet de instellingen nog wat beter nakijken
Ja in Nijverdal trekt er ook 1 over. Straks een dieprood pitje tussen het lichtrode dus ik verwacht veel water zo.quote:Op maandag 9 juni 2014 05:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En het onweer is weer gaande hier.
Klein buitje zo te zien
Ksssst doe eens nietquote:Op maandag 9 juni 2014 08:06 schreef Resistor het volgende:
Buien uit Frankrijk komen te vroeg om de boel goed op te laten laden ben ik bang voor
Van het onweer niks meegekregen maar rond Den Bosch heeft het goed gespookt als ik de meldingen zie. Overigens hebben wij in Helmond (aan de kant van mierlo) wel regen gehad. Alles buiten was nat. En nu is het gewoon nog steeds warm. Ben benieuwd naar vandaag, wij hebben uit ons dakraam al vaak mooie dingen gezien.quote:Op maandag 9 juni 2014 05:05 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik heb genoten vannachtLekker vanaf het balkonnetje naar de bliksem kijken en geoefend om photo's te maken. Er is hier (omgeving Helmond) geen druppel gevallen maar ik had een aardig zicht op de bui die van den bosch
Vorig jaar dacht ik (27 juli 2013), en toen gebeurde er vrij weinig.quote:Op maandag 9 juni 2014 08:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd, de dag is nog jongmaar zo'n groot gebied level 3, dat is best wel spannend. Dan moet er iig wel IETS gebeuren toch? Wanneer was de laatste keer dat we zo'n gebied level 3 hadden gekregen van onze bbq'ende vrienden van estofex?
twitter:frankdeboosere twitterde op maandag 09-06-2014 om 08:06:14Indrukwekkend satellietbeeld. http://t.co/SJlZlxQlpC reageer retweet
Wat moet ik hier aan zien dan? Ik zie gewoon wat schattige wolkjes?quote:Op maandag 9 juni 2014 09:27 schreef zakjapannertje het volgende:
twitter:frankdeboosere twitterde op maandag 09-06-2014 om 08:06:14Indrukwekkend satellietbeeld. http://t.co/SJlZlxQlpC reageer retweet
Links van Groot-Brittannië zie je een soort kern. Heeft zo wat weg van een orkaan met die troep rond dat ding.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:27 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat moet ik hier aan zien dan? Ik zie gewoon wat schattige wolkjes?
quote:08.30 uur
Weerplaza waarschuwt voor mogelijk noodweer later vandaag. Nederland bevindt zich in zeer warme lucht waarin het vanmiddag 25 tot 30 graden wordt, in het zuidoosten mogelijk 33 graden als de zon daar flink blijft schijnen.
Vanuit het westen van Frankrijk nadert een buiencomplex dat in de loop van de middag en avond het zuiden van Nederland bereikt. De buien kunnen gepaard gaan met zwaar onweer, veel regen en grote hagelstenen. Ook zijn zware tot zeer zware windstoten mogelijk, oplopend tot 120 km/uur. Het noodweer trekt noordoostwaarts over het land en kan in enkele regio's tot overlast leiden.
ze zijn wel geboren in de Golf van Biskajequote:Op maandag 9 juni 2014 09:27 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat moet ik hier aan zien dan? Ik zie gewoon wat schattige wolkjes?
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Op dagen als deze wordt ook altijd geroepen: 'het moet allemaal nog ontstaan!'. Dat is nu niet het geval begrijp ik zo?
Als die pingpong ballen ook ff in België gaan vallen..quote:Op maandag 9 juni 2014 09:41 schreef Resistor het volgende:
[..]Dit is zo'n beetje als een voortijdige zaadlozing, wel nat, niet echt wat je er van verwacht had.
Als het nu 14:00 was geweest was het mooier geworden denk ik, gezien de buien die nu al België in aan het trekken zijn.
Die krijgt maar 2x per dag een updatequote:Op maandag 9 juni 2014 09:44 schreef DarkAccountant het volgende:
Volgens de buienradar in België zouden de ergste onweersbuien pas zo rond 7-8 uur 's avonds komen.
Maar die bestrijken dan ook wel een enorm gebied tot ver in Nederland, dat gaat volgens mij geen lokale bui worden.
Te vroeg, te oostelijk.quote:Op maandag 9 juni 2014 10:00 schreef Spockjuh_ het volgende:
iemand die even een statusupdate kan doen met de meest recente kaarten, voorspellingen e.d.? zie door de omgewaaide bomen de grote hagelstenen niet meer..
twitter:MeteoServiceNL twitterde op maandag 09-06-2014 om 09:51:04GFS is en blijft extreem en gezien de situatie maar van deze kaarten uitgaan http://t.co/7pznzeqQbw reageer retweet
Zelfde probleem, wilde na een boodschap gedaan te hebben rond 1 uur naar het strand maar op deze manier is dat totaal nutteloosquote:Op maandag 9 juni 2014 09:48 schreef alors het volgende:
Wat een schijtzooi zeg, ik wilde gaan zwemmen maar dan zul je net zien dat het zo tegen drieën hier is, heb je niks meer aan je middag
Je kan een kanon naast me afvuren als ik slaap, ook toen het begon met onweren sliep ik.quote:
De Nederlandse buienradar laat ongeveer hetzelfde zien, dus ja, ik weet het niet, laat ons maar afwachten.quote:Op maandag 9 juni 2014 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die krijgt maar 2x per dag een update
Die dus ookquote:Op maandag 9 juni 2014 10:12 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De Nederlandse buienradar laat ongeveer hetzelfde zien, dus ja, ik weet het niet, laat ons maar afwachten.
Gisteravond bij Reimsquote:Op maandag 9 juni 2014 00:20 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een taaltwitter:Skyscapes_chase twitterde op zondag 08-06-2014 om 23:49:10Atoombom kurkentrekker updraft waar zoveel vonken vanaf spatten dat zelfs een ijslandse vulkaan erbij verbleekt reageer retweet
Ik wil foto's!
Pics?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Vannacht rond half 5 gewoon uit bed gebulderd door het noodweer hier boven Oss. Hagelstenen zo groot als pingpongballen, wind, kneiterharde regen en onweer. Heb nog nooit zoiets gehoord en het was best angstaanjagend. Onze hele wijk ziet er uit alsof er een orkaan doorheen is geraasd.
Die bui is nu wel aan het afzwakkenquote:Op maandag 9 juni 2014 10:43 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Pics?
Hopen dat die buien die nu boven België zitten niet de hele boel verpesten.
http://www.weerplaza.nl/regenradar/quote:Op maandag 9 juni 2014 10:52 schreef alors het volgende:
Hij lijkt nu wel bijna weg, alleen wat regen nog zoals het er nu uitziet.
Oh wacht, volgens mij mist de radar en cruciaal stuk
[ afbeelding ]
net wel of net niet voor Wuustwezel maar wie ben ik?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
http://www.weerplaza.nl/regenradar/
Je ziet hem bij de grens Nederland <> België behoorlijk inkrimpen opeens.
Potverquote:Op maandag 9 juni 2014 10:43 schreef DemonRage het volgende:
Altijd lache met die verwachtingen:
[ afbeelding ]
Maarjah het biedt in buiensituaties geen enkele garantie.
Robert, ben jij het?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:56 schreef CWAV het volgende:
Alleen weermodel WPM zit nog enigszins op de situatie. De andere modellen slaan nu al de plank mis door het onweer boven België niet te berekenen. WPM zelf gaat voor de meeste buien in de oostelijke helft van het land. Toch is het zaak om met name de radar te volgen vandaag en niet blind te staren op berekeningen.
twitter:weermanrobert twitterde op maandag 09-06-2014 om 10:45:24Lastig is dat actueel de weermodellen er volledig naast zitten w.b. de situatie. Bui boven BE wordt totaal niet ingetekend. reageer retweet
Beetje matig dat er achter die eerste wolkenpartij er meteen nog een volgt.quote:
twitter:weermanrobert twitterde op maandag 09-06-2014 om 10:56:40De weersituatie is zelfs zo dat ik het etentje met mijn geliefde ervoor heb afgezegd! #weergaatverbijmij ;-) reageer retweet
Dat dacht ik dus ook. Volgens mij breekt de pleuris pas vanavond uit als die tweede lijn er aankomt. Maar goed ik ben geen weerman en ook geen waarzegger.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Beetje matig dat er achter die eerste wolkenpartij er meteen nog een volgt.
is dit een photoshop? wtfquote:Op maandag 9 juni 2014 10:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Begin hier nu de eerste contouren van dat dingetje waar te nemen... Ben benieuwd wat het nog gaat doenquote:Op maandag 9 juni 2014 11:10 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven 27°C... warmt op het moment lekker snel op, maar dat kolereding komt eraan.
Tot een uur of 5 kan alles denk ik :pquote:Op maandag 9 juni 2014 11:10 schreef Logician2.0 het volgende:
Even in de lijn der verwachtingen:
En en kan ik nog gaan bbqen in Enschede en zwemmen en ohhh help gaat er wat komen!??
Was dat alles![]()
De stormchaser staat ieg klaar hierquote:
Vergeet de zonnebrandcrème nietquote:Op maandag 9 juni 2014 11:15 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
De stormchaser staat ieg klaar hier
Indoor kan dat ook vast wel ergensquote:Op maandag 9 juni 2014 11:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Langlaufen, schaatsen, skieën, bobsleeën...
Mwah 3u slaap vannacht, matrasje in de woonkamer, alien op schoot en beetje lambakken tot het hopelijk losbarstquote:
Was dat vorig jaar ook al niet zo? Zou maar zo kunnen...quote:Op maandag 9 juni 2014 11:21 schreef Disorder het volgende:
Ben toch bang dat die vroege cellen te veel roet in het eten gooien. We zullen zien
Een WAT?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:24 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Mwah 3u slaap vannacht, matrasje in de woonkamer, alien op schoot en beetje lambakken tot het hopelijk losbarst
Er trekt al wel een flinke zone over België heen ja, maar ik denk dat dat nog maar de voorbode is.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:24 schreef Reya het volgende:
Het stortregent; genre binnen vijf seconden doorweekt.
Yupz... dit is het "voorafje". Zit nog een aardig actief deel in.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:31 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Er trekt al wel een flinke zone over België heen ja, maar ik denk dat dat nog maar de voorbode is.
Vlieg eens een end op ;pquote:Op maandag 9 juni 2014 11:35 schreef zlotka het volgende:
Eindelijk
Vannacht hier ook behoorlijk wat onweer gehad, wel allemaal cc.
Een WAT?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:30 schreef Resistor het volgende:
[..]
op schoot en beetje lambakken tot het hopelijk losbarst
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:04 schreef Greys het volgende:
twitter:weermanrobert twitterde op maandag 09-06-2014 om 10:56:40De weersituatie is zelfs zo dat ik het etentje met mijn geliefde ervoor heb afgezegd! #weergaatverbijmij ;-) reageer retweet
Nou, in Breda doet de zon al weinig meer.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:33 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg begint nu last te krijgen van de bewolking. Wel erg dun, zo'n prikt er nog prima doorheen. Wel lekker windje erbij
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Was een flinke ploffer van een paar jaar terug idd.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat was op 27 juni 2011, een dag voordat bij ons ook de CAPE waarden door het dak gingen en er flink wat onweer te beleven was. Een best wel vergelijkbare situatie met nu.
Net als toen bleef een verwachting als deze intact tot op de dag zelf:quote:
Hadden we toen niet een cape van tegen de 4000 aan?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:46 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven naar de 28°C... ook niet verkeerd al.
[..]
Net als toen bleef een verwachting als deze intact tot op de dag zelf:
[ afbeelding ]
Ik geloof zelfs er overheen.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hadden we toen niet een cape van tegen de 4000 aan?
Groot stuk West er bij ookquote:Op maandag 9 juni 2014 11:46 schreef DemonRage het volgende:
Net als toen bleef een verwachting als deze intact tot op de dag zelf:
[ afbeelding ]
quote:Valid: Mon 09 Jun 2014 10:00 to Tue 10 Jun 2014 15:00 UTC
Issued: Mon 09 Jun 2014 09:48
Forecaster: PUCIK
Abundant DMC activity is already ongoing in the morning hours. Most of this activity is likely elevated with risk for large hail in the environment of steep lapse rates. The first cluster is now situated over Belgium moving towards Netherlands. Second one is located over NW France with similar movement direction. As daytime heating continues ahead of these clusters with easterly to southeasterly moist surface flow (dewpoints between 18 and 20 °C), this activity may eventually become surface-based, especially at the eastern flank of the systems. That would rapidly increase chances for supercellular convection capable of very large hail and damaging wind gusts.
To the east and south of the ongoing convective systems, diurnal heating along with backing low-level flow is observed. Further backing of the low-level flow is forecast as surface pressure falls over Southern France. Current thinking is that despite this early activity, best conditions will still develop by the late afternoon with high CAPE values and strong DLS.
quote:12.00 uur
Om 12 uur was het 21 graden op de Wadden en 28 in het zuidoosten. Een eerste buiencomplex heeft inmiddels het zuiden van Nederland bereikt. Het kan vooral in Noord-Brabant en in Limburg op een enkele plek stevig onweren, hagelen en hard regenen. Ook windstoten tot ongeveer 90 km/uur zijn mogelijk. Het buiencomplex trekt via Gelderland en Overijssel naar Duitsland is de verwachting.
Na de passage van dit eerste buiengebied breekt de zon door en wordt het 25 tot lokaal meer dan 30 graden. Vanuit Frankrijk naderen nieuwe clusters met buien. Deze trekken in de namiddag of avond het land in en kunnen zeer zwaar uitpakken. Grote hagelstenen, zware regenval en windstoten tot 120 km/uur gaan samen met veel onweer. Het noodweer zal in enkele regio's tot overlast leiden, maar lang niet overal. De kans op zware buien is het grootst voor het zuiden en oosten van het land, het noordwesten heeft de kleinste kans.
Dat stipje net links van het rood is zeker Breda?quote:Op maandag 9 juni 2014 10:43 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is de lifted index. Zie de openingspost van dit topic. Staat een linkje met wat uitleg.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Dat getalletje, -12. Wat zegt dat? Da's hierboven het huis zo'n beetje.
Hier ookquote:Op maandag 9 juni 2014 12:03 schreef DemonRage het volgende:
Toch best wel veel activiteit boven België op realtime lightningmaps.
Breda ligt aan de linkerkant van die vlek, nog net in het blauw.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat stipje net links van het rood is zeker Breda?
Ik denk er net langsquote:Op maandag 9 juni 2014 12:12 schreef DemonRage het volgende:
Wat een bliksemactiviteit in dat ding boven België!
En zo te zien gaat het richting Tilburg.
Ja ik wil richting een braderie ... zit nu dus te kijken wat die bui precies gaat doen. Denk wel dat we het 1 en ander over ons heen gaan krijgenquote:Op maandag 9 juni 2014 12:12 schreef DemonRage het volgende:
Wat een bliksemactiviteit in dat ding boven België!
En zo te zien gaat het richting Tilburg.
Als je de lijn doortrekt ziet t er wel naar uit jaquote:Op maandag 9 juni 2014 12:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juni 2014 12:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk er net langs![]()
Hilvarenbeek-Oisterwijk
Schitterendquote:Op maandag 9 juni 2014 12:18 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
Deze onweerswolk trok zondagavond laat over Reims.
Wie?quote:Op maandag 9 juni 2014 12:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Het lijkt erop dat hij nog oostelijker gaat
Dat zijn geruchtenquote:Op maandag 9 juni 2014 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schitterend![]()
Kreeg net een melding van de buienalarm-app, iets na 13.30u wordt er véél, héél véél regen verwacht. Regio Nijmegen.
Rhenen ook al, kort maar heftig lijkt t te wordenquote:Op maandag 9 juni 2014 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schitterend![]()
Kreeg net een melding van de buienalarm-app, iets na 13.30u wordt er véél, héél véél regen verwacht. Regio Nijmegen.
Klopt, kern gaat naar verluidt over Tilburg heen. Kreeg net een buienalarm van 12,3mm. Dus ik val in de prijzen :-Pquote:Op maandag 9 juni 2014 12:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juni 2014 12:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk er net langs![]()
Hilvarenbeek-Oisterwijk
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op maandag 09-06-2014 om 12:18:27De 'Belgische' onweersbui te zien in het Brabantse Wernhout. Foto van zojuist, van Corina Magielse. http://t.co/V4Kwyclsf0 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |