Nee gek gewoon met het handjequote:Op zondag 8 juni 2014 20:07 schreef 2cv het volgende:
Niet met 1000rpm laten draaien als je meet he ?
PTA / [Autotopic] Citroën #12 - Voor doorgedraaide Citroëngekkies
Vreselijk he dat wachtenquote:Op zondag 8 juni 2014 21:53 schreef Prowl het volgende:
Ik wil dat subframe er weer onder maar de brunox moet nog drogen
Goede Xantia's beginnen ook al prijziger/zeldzamer te worden dus wees er zuinig opquote:Op zondag 8 juni 2014 23:07 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb mijn Xantia nog luxer gemaakt, automatisch dimmende spiegel van een C4 er in gezet. Nu heb ik climate control, elektrisch verstelbare en verwarmde buiten spiegels, elektrisch bediende ramen, fabrieks cruise control, stuur bediening van de radio, regen sensor, van die lampjes bij de voeten, CV met afstandsbediening en dus de spiegel. Allemaal origineel Citroën en het werkt ook nog! Toch leuk voor een auto van 16 jaar oud
Zonet nog ff gekeken en verrek er zitten inderdaad al comfortbollen op! (voor in ieder geval dan) VA nog wat staat erop. Is het dan een bekend nadeel van comfortbollen dat ze bij wat steilere/hogere drempels al gauw op het einde van de veerweg zitten?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:57 schreef Prowl het volgende:
comfortbollen deinen veel en rijden bagger
zoals je het nu verteld heb je ze er al op zitten
Nouja, drempels waar normale auto's met 50km/u met gemak overheen gaan kan ik net met 40 overheen, zelfs dan vliegen de dashboardkastjes nog openquote:
Ze hebben nieuwe flessen tegenwoordigquote:
Nicequote:Op zondag 8 juni 2014 22:17 schreef Erasmo het volgende:
Voor 2CV de meetopstelling:
[ afbeelding ]
[..]
Vreselijk he dat wachten
Ik moet nog steeds even kijken naar nummertjes, sorryquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kent iemand de tubetjes remasvet met nummer 44 48 75? Ben een set klauwen aan het reviseren en kreeg dit bij de blokken/schijven, maar weet niet zeker of het echt bedoelt is voor je zuiger en dus vergelijkbaar/uitwisselbaar is met ATE remklauwvet.
Als ik dat nummer zoek en wat creatiever zoek (andere spaties), kom ik op een set rubbers (stofhoes e.d.) uit voor een 3serie (E36) en wat grotere Peugeots/Citroëns.quote:Op zondag 14 september 2014 05:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds even kijken naar nummertjes, sorry
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:32 schreef AdoraBelle het volgende:
Hij heeft mijn liefde voor Citroëns laten opbloeien.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lrquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds graag een BX.
Oh, dat is zeker een mooie. Ik heb nog een andere mooie gezien op een pagina die ik op Facebook volg. Van een garage die zich specialiseert in BX'en ofzo, die hebben al een tijdje een leuke te koop staanquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:46 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Deze staat bij mij gebookmarked, de dag dat ik mijn rijbewijs in ontvangst neem (en deze BX nog te koop staat) pak ik de trein naar deze dealer en haal ik deze BX op
Ben benieuwd, kan je de foto hier posten?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dat is zeker een mooie. Ik heb nog een andere mooie gezien op een pagina die ik op Facebook volg. Van een garage die zich specialiseert in BX'en ofzo, die hebben al een tijdje een leuke te koop staan.
Ik heb gezocht voor je, en gevonden: http://link.marktplaats.nl/m859750626quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:00 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Ben benieuwd, kan je de foto hier posten?
Vind BXen echt een van de mooiste Citroen op aarde, samen met de XM en de CX
Onderhoud is ook niet prijzig aan zo`n auto, al merk ik wel dat een echt goede BX al gauw richting de 1500 euro loopt, en dat was tot vorig jaar/2 jaar terug nog 1000.
Dat is een mooie BX jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:44 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik heb gezocht voor je, en gevonden: http://link.marktplaats.nl/m859750626
En niet te vergeten: ze rijden heerlijk.
Ik was helemaal teleurgesteld toen ik daarna weer in de 205 moest.
Jouw eerste auto?! TOF! Word ook mijn eerste auto, veel kosten aan gehad? Of iig bijzondere dingen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:51 schreef Garbageman het volgende:
BXen zijn gaaf! Mijn eerste autoLekker knutselen en er mee op vakantie gaan.
[ afbeelding ]
Hoe rijd dat nou zo`n BX? Ik hoor altijd verhalen dat de auto fantastisch veert en je niks merkt van kinderkopjes en dat drempels ook echt amper merkbaar zijn rond de 20-25 kilometer per uur.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:20 schreef Garbageman het volgende:
Viel wel mee, vooral ouderdom/ slijtage dingen waarbij de koppeling en de krukaskeerring dure dingen waren. Verder altijd door de APK, 1 keer niet starten toen de accu stuk was. Ingeruild op een diesel xantia wegens grote woon/werk afstand.
Okee, het ding rijdt heel lekker als ie normaal onderhouden is. (veerbollen/lhm) net als een gewone auto waarvan je de schokbrekers eens moet vervangen heb je dat de veerbollen opnieuw gevuld moeten worden of vervangen. Verder is het natuurlijk nu een oude bak uit begin jaren '90, dus meer kans op roest, bijvoorbeeld onder de twee bakjes van de ruitesproeier vloeistof.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:26 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Hoe rijd dat nou zo`n BX? Ik hoor altijd verhalen dat de auto fantastisch veert en je niks merkt van kinderkopjes en dat drempels ook echt amper merkbaar zijn rond de 20-25 kilometer per uur.
Aangezien ik er toch echt een wil ben ik benieuwd naar jouw ervaringen, ook qua kosten...
Xantiaquote:Op zaterdag 15 november 2014 13:18 schreef Prowl het volgende:
En toch weer een Xantia hč!?![]()
Sorry, kon het niet laten maar ga nu dieselen in een hdi90
Een C5?quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:00 schreef Prowl het volgende:
Voor de hydractive hoef je een Xantia niet te kopen, vind het zelf voor geen ene meter rijden en meestal is et toch kapot, koop dan maar een C5
Nog niet verkocht dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
Tsjah daar zit toch wat meer kennis
BX kopen iemand
Godverdomme dat is zondequote:Op dinsdag 7 april 2015 23:37 schreef Prowl het volgende:
Waarschijnlijk jongelui die denken stoer te zijn, t is niet de eerste keer dat dit gebeurt hier in de buurt![]()
Dure ruitjes om te vervangen dus gelijk total loss
Had em net 4 maandjes en 7000km
Had je geen ruitjes van de sloop kunnen halen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:37 schreef Prowl het volgende:
Waarschijnlijk jongelui die denken stoer te zijn, t is niet de eerste keer dat dit gebeurt hier in de buurt![]()
Dure ruitjes om te vervangen dus gelijk total loss
Had em net 4 maandjes en 7000km
en 500 te duur uit, mits bij dealerquote:Op woensdag 8 april 2015 15:48 schreef Fiorano het volgende:
Pff m'n Xsaaraatje is ook fors aan de beurt, Linker handremkabel gebroken, remschoen rechtsachter lekt. Stuurkogel rechtsvoor heeft speling. Nieuws spanrol ivm defecte lager, 200.000 beurt, APK, en Winter- Zomerbanden wissel.
Wel een Cactus mee als leenauto
Ongetwijfeld, maar 2 linker handen en nu even geen tijd om naar een beun opzoek te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:41 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
en 500 te duur uit, mits bij dealer
Moderne? Met zo'n laptop?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:36 schreef Garbageman het volgende:
Okee, even een flinke schop met een plaatje voor de échte (moderne) Citroen gek.
[ afbeelding ]
Vraag is, wat kun je eigenlijk allemaal veranderen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:36 schreef Garbageman het volgende:
Okee, even een flinke schop met een plaatje voor de échte (moderne) Citroen gek.
[ afbeelding ]
voor mij is ie heel modern hoorquote:Op maandag 8 juni 2015 15:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
en een C5 van minimaal 10 jaar oud
volgende keer kun je beter voor een gebruikte gaan, deze kan nog wel eens last hebben van kinderziektes.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:31 schreef Prowl het volgende:
Alweer 7000km in mn BX break diesel
Net ingereden met 455.000 km
we kunnen er niet inkijken, maar theoretisch klopt dit wel ja.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:25 schreef Bronson het volgende:
Hallo mensen,
in het verleden heb ik bij mijn garage altijd als leenauto een Xantia meegekregen. Er ging een wereld voor mij open hoe heerlijk dat rijdt.
Nu rijd ikzelf de Mitsubishi Colt van mijn vriendin. Prima autootje maar eigenlijk ziet het er niet uit. En echt lekker op de snelweg is dat nou ook weer niet.
Is het nog verstandig om zo'n Colt in te ruilen voor een Xantia op lpg? Ik zie ze staan met 200.000km op de teller. Maar bij goed onderhoud kan zo'n auto toch nog jaren mee? Of is dit niet aan te raden?
Ok. Wat noem je dan extra onderhoudskosten tov de Colt?quote:Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
we kunnen er niet inkijken, maar theoretisch klopt dit wel ja.
Alleen: met die Colt heb je wel 0 kosten onderhoud, dat zal bij de xantia anders zijn
Inderdaad die veerbollen ja, maar verder valt het naast het reguliere onderhoud wel mee denk?quote:Op donderdag 26 november 2015 12:10 schreef Woods het volgende:
Sowieso al de 5 veerbollen toch. Mn vader heeft zelf al 14 jaar een Xantia 1.6 en zo nu en dan groot onderhoud maar zoveel kost het nou ook niet(260k km).
Echt?quote:Op donderdag 10 december 2015 09:09 schreef Erasmo het volgende:
E-Hdi is zuiniger, voornamelijk in de stad.
En de E-Mehari wordt gewoon in productie genomen
[ afbeelding ]
quote:ģ Er is al 1245 dagen niet in dit topic gepost.
Hoog tijd dus weerquote:
U riep?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |