quote:
Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef Pisces29 het volgende:[..]
De halve tv-wereld zit te snuiven (pak een Georgina, Tygo, etc), alleen die waren niet vader of moeder, en hadden geen verplichtingen.
Als jij zo verslaafd bent dat je jezelf huilend opsluit en je moeder moet je komen redden, omgang met je kind is niet meer mogelijk en je laat het joch zitten, dan kun je dat wel heftig noemen. Ik kan daar ook niks positiefs over zeggen. (En nu nog dingen doen terwijl je ex-junk bent, tja...).
Máár dat is al een lange tijd geleden, dus nu zou dat onderwerp wel een keer klaar moeten zijn, alleen is Waylon nu wat populairder geworden en dus wordt het uit de kast getrokken. Mijn moeder kent hem ook pas nu sinds het ESF. En de bladen willen ook hun spul verkopen natuurlijk.
Mmmtja....nee....ja....nee....nou ja, deels mee eens.
Tuurlijk is het een heftig verhaal en natuurlijk is het wel logisch dat het weer even wordt aangehaald nu de belangstelling voor hem groot is en zijn populariteit is gestegen. Maar m.i. kun je ook bewondering hebben voor iemand die uit zo'n dal weet te klimmen en zijn leven (en carrière) zo weet om te draaien. Dat kun je wel degelijk ook (heel) positief benaderen. Net als het feit dat hij het (vooral ook voor zichzelf) niet probeert te ontkennen of bagatelliseren. Dat hij zo kwetsbaar durft te zijn, maakt hem heel sterk. In feite zegt hij "Kom maar op met jullie kritiek en vooroordelen, ik kan het aan", maar dat wil natuurlijk ook weer niet zeggen dat het hem niets doet als bij het minste of geringste wordt gesuggereerd dat hij weer in de goot ligt. Of dat hij wil dat het steeds daar maar weer over gaat, in plaats van over de muziek die hij maakt.
Wat hij nu al dan niet gebruikt/nuttigt, doet er volgens mij totaal niet toe. Tenminste, niet dat 'wij' er iets mee te maken hebben. Er zijn geen verhalen dat hij laveloos van straat wordt geplukt, hij komt netjes (op tijd) opdagen bij optredens, zingt en speelt goed, is netjes en vriendelijk tegen de pers en anderen... welke aanleiding geeft hij om te denken dat het helemaal mis is met hem?
For the record, ik steek de hand ook in eigen boezem en het spijt me dat, op het moment dat hij, toen nog onverklaarbaar, 'verdwenen' was uit TCL, bij mij het gevoel op kwam dat het 'dan wel iets' met middelengebruik van Waylon te maken zou hebben. Terwijl hijzelf geen enkele aanleiding had gegeven om dat te denken. (Dus Willem, jongen, mocht je op FOK! lurken: Sorry!

)
De dingen die gebeurd zijn, zijn volgens mij dat:
- hij aan een langlopend project meedeed, wat op een gegeven moment dusdanig veranderde dat hij er genoeg van kreeg, maar waar nog wat verplichtingen aan zaten die hij netjes is nagekomen. (al heeft hij zich voor het ESF dan een keer wat ongelukkig uitgelaten, wrs uit frustratie)
- zijn relatie op de klippen is gelopen en hij een nieuwe vriendin kreeg
Dingen die iedereen kunnen overkomen volgens mij, maar over hem verschijnt dan gelijk een ongelooflijk giftig artikel in het AD, met niet-onderbouwde insinuaties van oude kennissen en zijn moeder die zich laat ontglippen dat het contact verbroken is. Hij houdt braaf zijn mond en zet alsnog een wereldperformance neer op het ESF. En hij zegt nog steeds niets als hij naderhand zonder verklaring ineens vervangen blijkt te zijn bij The Common Linnets.
Maar hij kreeg - zeker in het begin - wel alle shit over zich heen. Oké, hier had Greys wel al het vermoeden dat de oorzaak bij Ilse lag, maar de rest van Nederland zag natuurlijk nog steeds dat lieve, vrolijke Almelose boerinnetje. Het lag natuurlijk veel meer voor de hand dat het aan die ex-junk lag. En Ilse leek het ook wel prima te vinden dat Waylon de klappen opving. Totdat hij n.a.v. #waariswaylon zijn mond opentrok en zij ineens kritiek kreeg. Toen werd ze ziek.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken... hij hoeft niet ineens een heilige te worden. Zolang ik geen Amy Whinehouse/Lindsay Lohan-achtige verhalen hoor (die bovendien onderbouwd zijn), geloof ik dat het allemaal wel meevalt met zijn gebruik van wat dan ook. Sowieso gun ik hem dat het goed met hem gaat.
En om de post van Greys van vlak na de halve finale nog maar eens een keer aan te halen:
quote:
Op woensdag 7 mei 2014 22:32 schreef Greys het volgende:[..]
Het is inderdaad volgens mij wel iemand met issues. Zoals sommigen van ons die ook hebben, of sommigen om ons heen in ons dagelijks leven.
Ik heb met Waylon gewoon altijd een beetje medelijden. Die gast wordt zo goed als nooit eens positief neergezet in de media, terwijl hij toch professioneel gezien altijd zijn stinkende best doet en persoonlijk degenen die zo over hem schrijven ooit iets kwaad doet.
Je ziet hem daar nu ook niet als een dronken lamtoeter op feestjes lamballen, hij is daar ook weer zeer professioneel, is lief voor Ilse, zingt retezuiver, doet alles wat er van hem verwacht wordt en meer en het is ook wel eens TIJD dat die gast wat veren in zijn reet krijgt. Waar hij dan vervolgens om gaat huilen. En dat zegt eigenlijk wel een beetje genoeg

Nog steeds waar, tot en met het (te) lief zijn voor Ilse aan toe.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 16-06-2014 20:48:02 ]