quote:
Op vrijdag 20 juni 2014 18:06 schreef superrmama het volgende:Wat ik echt niet begrijp is dat mensen het voornamelijk Ilse kwalijk nemen, ik heb daar echt een heel ander gevoel bij. Zeker na vandaag bij 3fm, het plagiaat gedoe.
Vind het enge vormen aannemen, de reacties op haar Fb, van Waylon "fans", zonder te weten wat er echt speelt...
Dit heb ik intussen, na wat meer erover te hebben nagedacht, ook heel erg. Vooral omdat ze van het begin af aan heel duidelijk zijn geweest. TCL was een 'gelegenheidsduo', punt. Ze zouden samenwerken voor het ESF en ook enkel voor het ESF. Daarna zouden ze verder kijken hoe of wat. Voor zover ik het kan beoordelen is dat ook precies hoe het is gegaan.
Ter verduidelijking: Ze hebben samengewerkt voor het ESF. Met oog op het overweldigende succes hebben ze gekeken of verdere, langdurige, samenwerking op dit gebied mogelijk dan wel wenselijk is. Er is gebleken dat dit voor ten minste één van de betrokken partijen niet het geval is, redenen daarvoor zijn kenbaar gemaakt. De andere partij heeft aangegeven te willen doorgaan met het concept, inclusief de gezamenlijke liedjes, maar dan met een andere partnerbezetting. Hierover zijn zij blijkbaar tot overeenstemming gekomen.
In mijn ogen is het enige probleem het feit dat "wij" (de fans,
verder aangeduid als wij/ons) het niet eens zijn met deze uitkomst. Het kan ons niets schelen wat zij zelf willen, of hoe zij hun verdere carrière willen invullen. Wij willen ons droomplaatje terug. Wij willen hetzelfde liedje met dezelfde mensen en, als het even kan, dezelfde staging en hetzelfde camerawerk. Het is inmiddels duidelijk dat wij onze zin niet gaan krijgen en dat kunnen wij niet hebben, dus gaan we massaal klagen. Wij zijn immers de fans en wij hebben er recht op om onze zin te krijgen, desnoods ten koste van hun.
Ilse is degene die TCL voortzet, dus is het enigszins logisch dat de klachten bij haar terecht komen. Zij ziet zich nu dus steeds meer gedwongen om zich hiertegen te verdedigen en ondanks dat het haar tijdens het ESF erg makkelijk af ging
(daar werden ook geen contractuele beslissingen besproken) kan/wil zij niet te veel voor Waylon spreken in deze zaak. Daarom kan het zijn dat haar verklaringen hier en daar wat vaag en onvolledig over komen, wat op zijn beurt weer meer speculaties in het leven roept waar zij zich vervolgens weer tegen moet verdedigen.
Ik zeg niet dat dit letter voor letter is hoe het is, dit is slechts mijn visie op deze zaak.
3fm ding heb ik ook zo mijn mening over, maar is een heel andere kwestie
FB reacties heb ik niet gevolgd (surprise!
)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.